Kuinka kauan olet ollut kiinnostunut mangasta/animesta?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kuinka kauan kiinnostunut animesta/mangasta

Muutaman päivän
2
0%
viikkoja
8
1%
muutaman kuukauden
57
5%
vuoden
136
13%
2-5 vuotta
513
49%
6-9 vuotta
224
21%
10-20 vuotta
66
6%
enemmän.
7
1%
Koko elämän. (:O)
32
3%

Ääniä yhteensä: 1045

h4sk1

Viesti Kirjoittaja h4sk1 » Pe Tammi 18, 2008 16:05

vuoden olen animea katsonut ja yli 100 sarjaa olen jo ehtinyt nähdä, pienenä kyllä katoin pokemonia ja digimonia, ihan samaan syssyyn kuin nukkumattiakin :D
Englanti on ainoa oikea anime kieli

Some random

Viesti Kirjoittaja Some random » Pe Tammi 18, 2008 19:40

Mangaa en erikoisemmin lueskellut ihan alkuaikoina (näin ollen kun eskarissa en vielä osannut edes lukea), mutta innokkaasti olen pienestä pitäen näitä manga-heppuja piirrellyt, ja kovin ylpeä niistä aikoinaan ollut (nykyään ne muistuttaa lähinnä isoa kasaa eri värisiä viivoja). Nuorempana katselin jotain animea (päällimmäisenä tulee mieleen Kikin lähettipalvelu), ja sitten kun opin lukemaan, niin muistaakeni ensimmäinen manga jonka luin oli Liikkuva linna tai joku sen tyyppinen. Jos nuo alkuhöpötykset otetaan mukaan, niin innostunut tästä hommasta olen ollut jotain 6-7 vuoden välillä.

Chibi Ryuu

Viesti Kirjoittaja Chibi Ryuu » Ke Tammi 30, 2008 12:02

Kun olin pieni, niin telkkaristahan tuli animea, kuten Alfred J. Kwak ja niitä tuli sitten katseltua, mutta sitä ei lasketa, koska en tiennyt sen olevan edes Japanista. No, kiinnostus mangaan lähti siitä, kun ensimmäiset Dragonball- ja Ranma ½ -pokkarit tulivat Suomeen ja keräsin niitä ihan innolla :D Sittemmin maku on vähän muuttunut. Animea aloin katsoa kokopäivätoimisesti ehkä puoli vuotta sitten. Mangaa olen välillä kerännyt, ja välillä rahaa taas ei ole ollut, ja se on jäänyt, mutta ei kokonaan. Ensimmäiset englanninkieliset mangat ostin ehkä pari vuotta sitten.

escape_rope

Viesti Kirjoittaja escape_rope » Ke Tammi 30, 2008 15:41

Vaikea määritellä. Minäkin pienenä katselin animea siitä suuremmin tietämättä mitään, kuten varmasti moni muukin. Alfred J. Kwak, Muumiit, Totoro, ja etenkin Hopeanuoli sekä Pokémon ovat olleet niitä suurimpia innostajia koko animeharrastukseni aloittamiseen. Mutta eihän sitä 10-vuotiaana tiennyt, että" hei tämähän on animea" :'''D En minä ainakaan. Siinä menikin sitten useampi vuosi ennen kuin tavoitin sanan "anime".
Joten, vasta reilu vuosi sitten aloitin animesarjonen katselun sillai, että sitä katsoo useampaan kertaan viikossa. Tuntuu kuitenkin vähän siltä, että on niin paljon muita jäljessä, kun on aloittanut harrastuksen näinkin myöhään. On siis vielä kirittävää ja paljon katseltavaa edessä!

EDIT: Mangaharrastuksenkin aloitin vasta reilu vuosi sitten. Joitain Weedejä ja Ranmoja tuli luettua useampi vuosi aikaisemminkin. Kuitenkin vasta vuoden-07 alussa aloin keräämään itselleni pokkareita hyllyyn.
Nyt pitääkin todeta, että omassa tapauksessani manga menee kirkkaasti animen edelle.

Roo-chan

kuinka kauan oon ollu kiinnostunut animesta/mangasta?

Viesti Kirjoittaja Roo-chan » Ke Tammi 30, 2008 16:08

juu eli animee oon kattellu joskus neljätoistavuotiaasta. elikkä 3 vuotta tulee toukokuussa täyteen. *ylpeä*
mangaa en oo niin paljon lukenu mutta oon hopeanuolta sekä fruit baskettii vähä lukenu. :)

Krizu

Viesti Kirjoittaja Krizu » Su Helmi 03, 2008 00:55

Mulla vähän sama juttu kuin monella muullakin.
Nuorempana on tullu katsottua esim. Muumit, Alfred J. Kwak, Totoro, Pokémon, Candy Candy ja yhdessä vaiheessa kun tuli Sailor Moon ruotsiksi dubattuna tv:stä, niin sitäkin aina katselin. Mutta eipä sitä silloin tienny että nuo oli animea.

Muutama vuosi sitten yhden kaverini kanssa innostuttiin animeista ja katseltiin joitain sarjoja ja elokuvia.
Full Metal Panic! taitaa olla ensimmäinen sarja minkä näin, tietäen, että se on animea. ^^

Kawaii hamusuuta

Viesti Kirjoittaja Kawaii hamusuuta » Su Helmi 03, 2008 21:51

Pienenä katsoin pokemonia, mutta sitä ei varmaan lasketa silla en edes tiennyt, että se on animea! :D Mutta päivittäisen mangan lukemisen ja animen katsomisen aloitin noin viisi vuotta sitten..

Jenkotsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jenkotsu » Su Helmi 03, 2008 22:16

Olisikohan jo 6 vuotta... Joskus 9v. katsoin Inu Yasha 2 leffan. Myös nuorempana katsoin Pokemonia ja Digimonia.

silverynova

Viesti Kirjoittaja silverynova » Ti Helmi 05, 2008 21:21

Tottakai aivan pienestä asti on sitä animea katsottu. Nämä Candy Candyt, Hopeanuolet, Lady Oscarit ja vaikka mitkä muut, mutta Pokemon taisi olla ensimmäinen minkä tajusin olevan animea. Eli milloin sitä nyt alkoi tulemaan TV:stä? Jotain 9 vuotta sitten?

Miyukikyki

Viesti Kirjoittaja Miyukikyki » Ti Helmi 19, 2008 20:13

Anime harrastus alkoi kun Pokemon rupesi tulemaan telkkarista ja mangan lukeminen kun Ranma ½ tuli suomenkielisenä pokkarina. Eli olen harrastanut animea ja mangaa ala-asteelta asti, ehkä yli 7 vuotta.

bööbemuff

Viesti Kirjoittaja bööbemuff » La Helmi 23, 2008 19:56

jotaki 4-5 vuotta tätä oon harrastanu.
ja tietty pienenä katottiin muumii, pokemonii, digimonii ymsymsyms.

oisinkoha ollu 5-6 luokalla jolloin törmäsin ekaan mangaani ja
siitä se sit lähti ;D
Kiss my eyes and lay me to sleep.

Asami
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Asami » Su Helmi 24, 2008 11:58

Vastasin 2-5 vuotta, vaikka tämä mun mangaharrastelu on ollut aika epäsäännöllistä silloin alkuajoilla.. Varsinaisesti aloitin mangan piirtämisen pari-kolme vuotta sitten nelosella, kun menin ekaa kertaa manganpiirtokurssille, mutta sitä ennen olin ihastellut mangaa kaupan ikkunoista ja sen sellaista. Piirtänyt olen koko ikäni, ja tyylissäni on saattanut olla jonkinlaisia vaikutteita pokemonista ja digimonista n_n Nyt en osaisi piirtää mitään muuta kuin mangaa, se olisi luonnotonta ja kärsisin liian vakavista vieroitusoireista.

bakteeri

Viesti Kirjoittaja bakteeri » Su Maalis 02, 2008 18:16

Ehkä neljä vuotta olen harrastanut on-offina mangaa ja vähän animeakin. Välillä on kiinnostanut enemmän, välillä vähemmän, mutta nyt olen oikein tosissani aloittanut tämän harrastuksen. Ja alkanut katsoa animea joka päivä.

Kakure

Viesti Kirjoittaja Kakure » Su Maalis 02, 2008 19:18

Oi sitä pokemonien kulta-aikaa... Dragon Ball pienenä antoi tuulta tälle harrastukselle. Shonenia pikkupojille ja homma hoituu. Olin kyllä hieman ihmeissäni tuosta Dragon Ball sensuurista siihen aikaan kun niin kiva sarja sai vain 4 pokkaria. Oikea innostus lähti vasta siinä 7-8 luokkien vaiheessa kun katselin pokemonia.
"Come over here stalker, let's have a little chat"

shounen

Viesti Kirjoittaja shounen » Ma Maalis 03, 2008 00:38

Onhan tätä tullut tehtyä jo melkein viisi vuotta :p JA YHÄ HENGISSÄ!!! (kai)
:3

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”