Sinä poika/mies katsotko shoujoa?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Sinä poika/mies katsotko/luetko shoujoa?

Kyllä
153
67%
En
38
17%
Kyllä, mutta en tunnusta sitä
37
16%

Ääniä yhteensä: 228

murokeksi

Sinä poika/mies katsotko shoujoa?

Viesti Kirjoittaja murokeksi » Ti Huhti 05, 2005 21:04

No niin aloin tuossa pohtimaan kuinka moni miespuolinen tunnustaa katsovansa/lukevansa shoujoa? Yleensähän tämä mielletään "tyttöjen animeksi", mutta ajat muuttuvat eli onko tämä sittenkään enää sellainen tyttöjen juttu?

Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha » Ti Huhti 05, 2005 21:13

Toisinaan kyllä. Magic Knight Rayearth kuului niihin shoujo sarjoihin jota katsoin innolla kun se tuli subilta ja joskus tulee muitakin seurattua kautta luottua mutta ei kuitenkaan kovin paljon.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

Kensuke

Viesti Kirjoittaja Kensuke » Ti Huhti 05, 2005 23:10

Suosikkigenreni se ei ole mutta kaikkiruokainen kun animen suhteen olen, niin kyllä shoujoa tulee katsottua.
Enemmän kuin jotain mättöshounenia.

Jokin sarja voi kylläkin olla suunnattu sukupuolen mukaan, mutta taitaa animen katsojakunta olla ainakin osittain sen verran avomielistä ettei moisista välitä, riippuu sitten itsestä kestääkö miehinen itsetunto tunnustaa katsovansa tyttöanimea. :wink:

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Huhti 06, 2005 00:11

Minulle tuottaa hieman vaikeuksia ymmärtää tämän kyselyn tarkoitusta, mutta olen varma että kyselyn tekijä haluaa raottaa tätä hieman.

Shoujohan nyt ei ole ainakaan täällä lännessä päin ollut "tyttöjen juttu" oikeastaan niin pitkään kun mitä minä muistan. Sukupuolijakauman merkitys tässä kohtaa on unohtunut aikaa sitten. Toki on miespuolisia jotka eivät sohjoa katso, mutta toisaalta niin on naispuolisiakin.

Cyb

Viesti Kirjoittaja Cyb » Ke Huhti 06, 2005 00:43

Itse en luokittelisi sohjoa edes genreksi erikseen, tosin itse katson mitä tahansa genrestä riippumatta jos se vain on mielestäni hyvää.
SchützTaffel

Acolyte

Viesti Kirjoittaja Acolyte » Ke Huhti 06, 2005 18:59

Kyllähän noita joskus HYVIN harvoin tulee katsottua. Sillon kun on tarjolla jotain jossa on itua, ideaa, omaperäisyyttä. Ikävä kyllä tätä ei tapahdu kovin usein.
"It's a morally corrupt hypocrisy fuckfest of a world we live in" CorvusCorax

Kekko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekko » Ke Huhti 06, 2005 19:39

Elän sitä varten.
* -> Yokohama Kaidashi Kikou <- *

Amazing Slug

Viesti Kirjoittaja Amazing Slug » Ke Huhti 06, 2005 23:09

En tiiä. En kai. Melkein kaikkia sarjoja katsoessa tulee vähän pervo olo, joten kai ne sitten ovat miehille suunnattua => not-shoujoa.

Voisiko joku nimetä muutaman shoujo-sarjan?

BiQ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BiQ » To Huhti 07, 2005 00:11

Tässä pitäis olla vastausvaihtoehto "joskus" ... vastasin nyt kyllä, vaikka nykypäivänä olen harvemmin törmännyt riittävän kiinnostavaan shoujoon. Itseasiassa ainut shoujo mitä todella olen tykännyt lukea / katsoa on Kodomo no Omocha ja tietyin varauksin myös Marmalade Boy...

Kuitenkin pidetään silmät auki aina siihenkin suuntaan eikä anneta typerien markkinamiesten keksimien typerien kohderyhmärajojen estää asioista tykkäämistä.

Gabora

Viesti Kirjoittaja Gabora » To Huhti 07, 2005 01:00

Itse olen niin kaikkiruokainen animen suhteen että katson/luen joskus jopa lastensarjoja, joten miksipä siinä sivussa ei menisi myös shoujo. Ei ehkä kuulu suosikkigenreeni, mutta eipä sellaista minulla taida tarkemmin ajatellen edes olla.
Menestymiseen tarvitaan kahta asiaa:
1) Viisautta jottei kerro kaikille salaisuuksia.

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » To Huhti 07, 2005 11:55

kyuu kirjoitti:Shoujohan nyt ei ole ainakaan täällä lännessä päin ollut "tyttöjen juttu" oikeastaan niin pitkään kun mitä minä muistan.
Mistä varmaan sitten johtuu, että vaikka sanan tiedän, niin en osaisi yhtään sarjaa kyseiseen kategoriaan laittaa :?
Your just jealous because the voices talk to me.

murokeksi

Viesti Kirjoittaja murokeksi » Pe Huhti 08, 2005 10:45

kyuu kirjoitti:Minulle tuottaa hieman vaikeuksia ymmärtää tämän kyselyn tarkoitusta, mutta olen varma että kyselyn tekijä haluaa raottaa tätä hieman.

Shoujohan nyt ei ole ainakaan täällä lännessä päin ollut "tyttöjen juttu" oikeastaan niin pitkään kun mitä minä muistan. Sukupuolijakauman merkitys tässä kohtaa on unohtunut aikaa sitten. Toki on miespuolisia jotka eivät sohjoa katso, mutta toisaalta niin on naispuolisiakin.
No niin anteeksi hieman väärin aseteltua kysymystä "tyttöjen jutuksi" sanominen oli yleistävää ja voi olla, ettei sitä täälläpäin luokitellakaan sellaiseksi. Halusin vain tietää miten moni poika tämän laatuisia sarjoja katsoo:) Tämä ei tainnyt valaista asiaa sinulle yhtään sen enempää ja pahoittelen uupuvia selitystaitojani. :oops: No niin tässä taitaa tulla se vastaan, että ihmiset ovat erimieltä eri asioista. Osa ei halua laittaa animea genreittäin ja osa taas luokittelee animet. No niin olen niin väsynyt rankan koeviikon jäljiltä, että vastaukseni saattaa kuulostaa hieman tönköltä. Katsotaan, jos palaudun normaaliksi nyt painaa univelka pahasti ja tyyny kutsuu ylivoimaisen houkuttelevasti puoleensa...

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Pe Huhti 08, 2005 13:10

Kyllä genret hyvä asia keskustelussa joskus on. Esimerkiksi puhuttaessa sarjasta x voi kysyä minkä genren setistä on kyse niin tietää haluaako sitä itse katsoa. Toki, jokaisen vastaajan kommentit genreistä ovat aivan erilaisia ja jokainen nettitietokanta sanoo vielä eri vastauksen - tässä hyvä syy miksi Anime-lehteen noita ei ole eksytetty ainakaan toistaiseksi.

Genre on minun mielestä semmoinen parhaimmillaan jotenkuten suuntaa-antava määritelmä sarjalle. Nähdäkseni se ei ole läheskään niin definitiivinen termi kun voisi saada jossain/joiltain kuvan.

Näin ollen sohjostakin voi olla montaa mieltä. Minä olen vain sitä mieltä että ilman esimerkiksi Card Captor Sakuraa tai Pretearia en olisi sellainen (mies?) mitä nyt olen. Sitä voi sitten jokainen hiljaisuudessa miettiä onko se hyvä vai huono asia. Sen myönnän että ilman Fushigi Yugia olisin voinut elää...hinaus hinauksena mutta jotain rajaa.

Koska metaforiikka on elämän suolaa tai ainakin cayennepippuria, pyydän jokaista visioimaan skenaariota, jossa idyllinen suomalainen pienen järven maisema täytyy kymmenistä jättimäisistä valtamerihinaajista, jotka koittavat ilman menestystä saada pientä soutuvenettä liikkumaan. Vesi on tyyntä, aurinko paistaa ja moottorit ulisevat, savu nousee, men doomed. Aikaa kuluu vaikka kuinka paljon mutta mitään ei vaan tapahdu. Ei mitään. Ei niin yhtään mitään.

Raku-chan

Viesti Kirjoittaja Raku-chan » Pe Huhti 08, 2005 19:57

kyuu kirjoitti:Shoujohan nyt ei ole ainakaan täällä lännessä päin ollut "tyttöjen juttu"
Näinhän se on. Sohjo ei ole missään nimessä ainoastaan tyttöjen yksinoikeus :<. Nuori mies olen ja katson sohjoa silmät pyöreinä ja nautin siitä täysin siemauksin. Myös monet tuntemani miespuoliset kaverini katsovat sohjoa mennen tullen ja palatessakin. Sohjoa myös pojille!

Chi-90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chi-90 » Pe Huhti 22, 2005 22:14

Ensimmäinen mode joka näkee tämän, voi kai poistaa tämän viestin.. ;3
Viimeksi muokannut Chi-90, Su Syys 25, 2005 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kolme päätä velkaa, Kyuu ja Hotaru ja Tsubasa, tarkkailkaa postilaatikkoanne.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”