Minkälaista J-musiikkia kuuntelet?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mitä J-musiikkia kuuntelet mieluten?

J-Metal
39
5%
J-Rock
279
32%
J-Pop
166
19%
KAIKKI ANIME MUSIIKIT ( Surulliset ja Iloiset -^^-)
347
40%
Joku muu, mikä (tarkenna viestissäsi)
29
3%

Ääniä yhteensä: 860

Ryo Hazuki

Viesti Kirjoittaja Ryo Hazuki » To Huhti 27, 2006 15:05

Ewyn kirjoitti: Ah, pointtini katosi taas jonnekin.
Tarkoitin siis lähinnä sitä, että ihmiset jotka ovat ennen kuunnelleet juuri esim. mainitsemaasi Dirua ja nyrpistäneet neniään Antti Tuiskulle & co., rupeavatkin yhtäkkiä suhteellisen rankankin rockin/metallin ohella kuuntelemaan -yllätys- purkkapoppia! Vaikka ovatkin ennen vannoneet Miyavin ja kuolleen popin nimeen.

"mut hei ei se oo sama ku antti tuisku, ne on JAPANILAISIII!!1"
Kyllä minäkin jostain syystä kuuntelen japanilaista purkkapoppia kuin suomalaista. Hyviä puolia:
-En ymmärrä japania yhtä hyvin kuin suomea, joten sanat voivat melkein mitä tahansa paskaa, eivätkä ne ärsytä yhtä paljon, kuin jos niitä ymmärtäisi.
-Japanilainen melodiantaju jotenkin iskee paremmin.

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » To Huhti 27, 2006 18:11

Ewyn kirjoitti:Ah, pointtini katosi taas jonnekin.
ymmärsin kyllä mitä tarkoitit, puhuinkin vain omasta puolestani :wink:

Ezp

Viesti Kirjoittaja Ezp » Pe Huhti 28, 2006 15:54

Voin vastaa vaa omasta puolestani, ja juttu on ihan yksinkertainen:
Löysin sisäisen tyttöni!

Oikeesti, no big deal. Enemmän mua ärsyttää ne katkeroituneet ihmiset, jotka oikeesti kuvittelee, että porukat tykkää jostakin vaan koska se on japanilaista. Ei tä maailma toimi sillain.
+ Ketä oikeesti kiinnostaa? XD En oo ikinä ymmärtäny, miten jotkut jaksaa ja vaivautuu vinkuun puoli elämäänsä siihen kuinka muut ihmiset sitä ja tätä, ja yy, siis iha hirweetä kui jostaki tulee suosittuu, ni sit sitä o pakko dissaa kynpillä ja siis hyi, mä en ainakaa sorru ;<<<< Oon ite käyny läpi kaikki nää n00b, elitisti, dissaaja yms. vaiheet omakohtasesti tässä 5-6 vuoden aikana, niin voin kokemuksesta kertoo, että kyllä siitä yli pääsee! Sitten teistä tulee tällasia pehmoja ku mä *-* Nykyään oon oikeesti lauhkee ku lammas näissä asioissa, vaikka purenki sillon ku on oma nahka kyseessä.

Niin, ja:
"Ja muutenkin poikabändit & j-pop hakkaa j-rockin ihan kuus-nolla."
^ Sanoin ton edellisessä viestissäni, ja se oli BTW IHAN VITSI, että älykkäimmätkin ihmiset nyt ymmärtäis yhdellä sanomisella, ok?

//Edit.
Ite oon tuskin koskaan dissanu yhtään mitään artistia tai bändiä, koska kunnioitan kaikkia ihan yhtälailla ja samanarvosesti kuin omia suosikkejanikin. Tykkään, kattokaas, musiikista vähän liian paljon, et alkaisin yhtään kenenkään työtä solvaamaan sen takia, ettei se istu omiin mieltymyksiin. Sen takia teki tässä pari päivää sitten mieli haistattaa eräässä livejournalin j-rock yhteisössä paskat parille suomalaiselle, kun joku erehtyi tulemaan sinne kyselemään Negativesta, ja nää sit tietty tuli ruikuttaan kuinka Negative on t3h ultimate teenager bändi, et hyi luoja ;<<. Yllättäen nää samat ihmiset kuunteli JAPANILAISIA teinibändejä...
Koska IMO, oli Negativen tai minkä tahansa muun bändin/artistin musiikki sitten minkälaista tahansa, niin niillä on silti faneja, mikä tarkoittaa ettei se musiikki voi oikeasti olla ihan täyttä roskaa, kerta jotkut ihmiset tykkää siitä. Tätä samaa toistan muuten aina, kun ihmiset tulee dissaan mulle Dirua siitä kuinka se on niin huono bändi. O rly? Niin tietty aivan, eihän ne tietysti ansaitsekaan sitä suosiota mikä niillä maailmanlaajusesti on.

Ewyn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewyn » Pe Huhti 28, 2006 16:37

Ezp, mikäli viestisi oli minulle, voin minäkin sitten puhua omasta puolestani.
Ei, en dissaa poppia, japanilaista poppia, enkä sitä kuuntelevia ihmisiä, vaan lähinnä koin huvittavana tämän rockia kuuntelevien ihmisten yhtäkkisen pop-uskonlahkoon kääntymisen.
Viestini tarkoitus ei ollut päällepäsmäröidä - pahoittelen jos siitä sai sen kuvan - eikä viestini sinänsä edes viitannut sinun aikaisempaan postaukseesti. Kunhan ihan informatiiviseen sävyyn totesin että minäkin olen huomannut tuon popin suosion kasvamisen, ja mainitsin että itse en siitä pidä.

Minulle se on aivan sama mitä kukakin kuuntelee tai ei kuuntele, ja toki ymmärrän että ihmisten mielipiteet muuttuvat, ja yhtäkkiä pop saattaakin innostaa enemmän kuin rock, olen vain hämmästynyt siitä miten se tuntuu tapahtuvan niin monen ihmisen kohdalla näin yhtäkkisesti.
No muoti on aina muotia.
Ja EI, en dissaa myöskään muotia, kunhan taas vain totean että se on varmasti aika suuri vaikuttava tekiä myös tämän asian kohdalla.

Jee, ei tapella, rauhaa ja mansikkakakkuja kaikille.

Starfire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Starfire » Pe Huhti 28, 2006 16:44

Ezp kirjoitti: Oikeesti, no big deal. Enemmän mua ärsyttää ne katkeroituneet ihmiset, jotka oikeesti kuvittelee, että porukat tykkää jostakin vaan koska se on japanilaista. Ei tä maailma toimi sillain.
Eipä.
Ezp kirjoitti: Ite oon tuskin koskaan dissanu yhtään mitään artistia tai bändiä, koska kunnioitan kaikkia ihan yhtälailla ja samanarvosesti kuin omia suosikkejanikin. Tykkään, kattokaas, musiikista vähän liian paljon, et alkaisin yhtään kenenkään työtä solvaamaan sen takia, ettei se istu omiin mieltymyksiin. Sen takia teki tässä pari päivää sitten mieli haistattaa eräässä livejournalin j-rock yhteisössä paskat parille suomalaiselle, kun joku erehtyi tulemaan sinne kyselemään Negativesta, ja nää sit tietty tuli ruikuttaan kuinka Negative on t3h ultimate teenager bändi, et hyi luoja ;<<. Yllättäen nää samat ihmiset kuunteli JAPANILAISIA teinibändejä...
Koska IMO, oli Negativen tai minkä tahansa muun bändin/artistin musiikki sitten minkälaista tahansa, niin niillä on silti faneja, mikä tarkoittaa ettei se musiikki voi oikeasti olla ihan täyttä roskaa, kerta jotkut ihmiset tykkää siitä. Tätä samaa toistan muuten aina, kun ihmiset tulee dissaan mulle Dirua siitä kuinka se on niin huono bändi. O rly? Niin tietty aivan, eihän ne tietysti ansaitsekaan sitä suosiota mikä niillä maailmanlaajusesti on.
10^6, kärpäsiä, kerran syötyä ruokaa, njam, jne.

Ezp

Viesti Kirjoittaja Ezp » Pe Huhti 28, 2006 16:59

Meinasin edellisen viestin loppuun iskee legendaarisen "love&peace", mutta olis tuntunu liian kornilta XD.

Huomautus väärinkäsitysten välttämiseksi: aina kun kirjoitan foorumeille, niin vastaan viestisisältöön, en kirjoittajalle. Tämä on pakko sanoa, koska olen joutunut ihan muutaman kerran ikäviin tilanteisiin Dirun yhteydessä, kun ihmiset ei osaa erottaa henkilökohtaisuuksiin meneviä ja yleisellä tasolla käsiteltäväiä asioita.

Muoti tosiaan on muotia, ja oikeasti ne ihmiset jotka väittävät pokalla naamalla etteivät seuraa muotia, valehtelevat. Koska kaikki mitä tässä maailmassa on juuri nyt tällä hetkellä on muotia. Ihmisethän sen muodin tekee loppujen lopuksi.
Kunhan ihan informatiiviseen sävyyn totesin että minäkin olen huomannut tuon popin suosion kasvamisen, ja mainitsin että itse en siitä pidä.
Hmm, kuulostaa ihan minulta vielä viime vuoden loppukuukausina! Ei ku oikeesti, pelästyin silloin kun huomasin niin monen ihmisen alkavan puhua pelkästään poikabändeistä ja j-rock jäi ihan syrjään. Mutta siitä se vaan kummasti avautui itellekin! 8-O Ja siinä vaiheessa pelästyin vielä enemmän, koska enhän mä edes tykkää popista! Se vaan iski, vähän niinku Diru aikoinaan.

Viime vuoden alussakin olin vaan niin varma vielä, että en ikinä löydä mitään muuta mistä vauhkota niin paljon kuin Dirusta, mutta elämä opettaa (sivuhuomautus: mun on tosi vaikeaa kiinnostuu mistään niin paljon ku esim. Dirusta ja KAT-TUNista oon kiinnostunu, koska oon luonteeltani niin nirso, että nirsompaa saa hakea. Musiikissakin pitää olla se joku juttu, jonka takia tykkään siitä ihan oikeesti, koska muuten se luisuu sen kategorian puolelle, että en vihaa mutta enpä tykkääkään erityisemmin. Tän takia mulla on suunnilleen vaan viis bändiä, joihin osaan keskittyä = erittäin suppea musiikkimaku, vaikka tietäisin ja kuuntelisin miljoonaa bändiä, niin ne viis sitten vaan on ne mistä oikeesti tykkään tosi paljon).
Muita ihmisiä, jotka kattelee vierestä tätä JE-hömppää, taas pelottaa se, että ihmiset vaihtaa kiinnostuksenkohteensa ihan kokonaan. Mut ei se niin oo, tämä nyt vaan on tällä hetkellä se uusin juttu, joten ihan luonnollisesti riittää puhuttavaa (ja koska IMO fanitytöt on parhainta maailmassa, niin en itekään suodata OMGZ KAME = HOTT!!!!! tasoisia juttujani XDD). Ja jos olisin unohtanu Dirun tai mulla ei enää olis yhtä paljon (ja enemmänkin) kiinnostusta niiden musiikkia kohtaan, niin en kyllä olis menossa uudestaan niiden keikalle tänä vuonna, y'know >XD. Oon oikeesti ihan sikapihi, et katon kyllä tosi tarkkaan mihin rahani kulutan.

(pakko sanoo vielä ennenku joku huomauttaa, nii pehmouteen kuuluu myös puhekielellä kirjoittaminen, koska kirjakieli alkaa tuntua liian jäyheeltä tässä vaiheessa 'XD. Sori, jos on vaikeeta tai epämiellyttävää lukee)

//Edit.
En voi väittää vastaan yllä olevaan viestiin, koska ristiriita tuli jo huomatuksi XD. Turhaan sitä enää peittelis..

//Edit2.
Lol, musta tuntuu että ihan sama missä oon, niin aina tulee ruumiita. Ehkä pitäis tosiaan vaan lopettaa foorumeille kirjottaminen tai ainakin opetella kirjottaan niin viekkaasti, ettei kukaan voi tarttua mihinkään... Ei ku siis opetella itsehillintää ja itseilmaisua.
[Viitaten entisen Dir en grey foorumi Kohakun & JrockSuomen entisen foorumin kiistoihin, jotka molemmat aiheutti allekirjoittanut.]
Viimeksi muokannut Ezp, Pe Huhti 28, 2006 17:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Ree
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ree » Pe Huhti 28, 2006 17:02

...kohta tulee ruumiita. *pakenee*
Pörrölonkero.

Ewyn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewyn » Pe Huhti 28, 2006 17:41

Nah, mitään ruumiita, kun ulkonakin on niin nättiä ja keväistä *-*v

Tiedän! Minäkin olen ihan liian nirso kaiken suhteen. Diru onkin oikeastaan ainoa japanilainen bändi jota ihan tosissaan kuuntelen paljon ja... hartaasti? :'D (no oikeastaan ainoa kaikista kuuntelemistani bändeistä, sillä System of a Downistakin olen kiinnostunut vain musiikillisella puolella, enkä ole ikinä oikeastaan sortunut itse fanityttöilyyn)
Minäkin olen menossa tänä vuonna Berliiniin, kun viime vuonna ei heikon rahatilanteen takia mitenkään onnistunut.
Tänä vuonna en ole BJD-nukke Kolibrin ja kaiken tuohon yllä mainittuun keikkaan liittyvää lukunottamatta ole oikeastaan ostanut mitään - olen todella huono säästämään, ja ostan jotain isompaa vain todella harvoin.

Kohakusta muistan sinut ainakin siitä Clever Sleazoid -jupakasta :'D (ja minusta olit kyllä täysin oikealla kannalla, kuten taisin sielläkin jo sanoa)

Ettei nyt in offtopiciksi menisi, sanon vielä tähän loppuun, että pahoittelen jos en joissain tilanteissa vain osaa suhtautua j-poppiin täysin neutraalisti, mutta vihlaisee vieläkin, kun yksi kavereistani on sen tullen jättänyt entisen lempibändinsä Dirun kokonaan, ja kuuntelee nykyään Backstreet boysia :SS

Scepter

Viesti Kirjoittaja Scepter » Ke Touko 03, 2006 16:54

Olen tainnut tänne ennenkin kirjoitella, mutta mitäpä tuosta.^^"
Ei siinä mun mielestä mitään pahaa ole, jos on vakautunut rockin kuuntelija, mutta yhtäkkiä kiinnostuukin popista...joskin tällä hetkin asia taitaa olla juuri tosiinpäin, eli poppaajat kiinnostuvat rockista.:p

Minulla on ollut pienen elämäni aikana 3 suurta fanitusta, eri bändejä kohtaan... myös Dir en grey lukeutuu näihin bändeihin.
Muissa bändeissä, joista pidän, otan yleensä selville vain soittajien + vokalistin ulkonäön.(jos sitäkään) Sen sijaan näissä edellä mainitsemistani 3:sta, olen mennyt pintaa syvemmälle...kiinnostunut enemmän esim. soittajien luonteesta ym.:) ja Diru on tosiaan hyvä.<3 Siinä on vain se jokin. Sillä jos vaikkapa vertaa Ayabieta, An Caféa ja Alice Ninea keskenään, niin loppujen lopuksi ne kaikki ovat kovin samanlaisia.O.o" Ei tietenkään joka asiassa...anteeksi, että yleistän.-.-"

Pluie

Viesti Kirjoittaja Pluie » Pe Touko 05, 2006 16:07

Musiikkia kuunnellaan musiikin takia. Jos haluaa teini-ihastuksia niin sitten kannattaa jättää ne levyt ja siirtyä musiikkivideoihin ja muuhun oheissälään.

Mmilka

Viesti Kirjoittaja Mmilka » Ti Touko 09, 2006 15:31

J-poppia. Kuuntelin ennen pääasiassa pelkästään j-rockia, sitten huomasin j-popin joskus tuossa (en kuitenkaan täysin NwP:n mukana, tosin se veti sitten enempi Johnny's Entertainmentin puolelle, jees). Itse oon aina ollu aika löyhä musiikin kanssa, kaikki kelpaa. Tietty myönnän että mullakin oli oma dissari-kauteni pahimmillaan tos n. vuos sitte, siitä oon päässy yli kuiteski(ja toivon kanssa että tietyt henkilöt tulee pääsemään)~

Ajan kanssa tuli sitten huomattua että ohops, on sitä muutakin musiikkia ku visual keitä, ja siitä se sitte laajeni ekana oshareen, anguraan, eroguroon, sitte huomasin että länsimainen musa on kans tosi jees (tietyt bändit, mut onhan se niin japanilaisessakin) ja voìla, J-POP! J-pop on kyllä kulkenut aina mukana, se on vaan vetäny sivuroolia. Ja itseasiassa kaikki lähti NewSin Kibou ~yell~:istä. Eikä oo takasin palaamista, vaikka huomenna "muotia" ois kuunnella ärjyntäjiiheviä 8<< se ei oikeen innosta.

Ja Diru nyt ei oo pitkiin aikoihin ollut miän lemppari. Niitä olikin kaksi, barokku ja Gazette, joista en kyllä hevillä luovu, että nii :EE~ Vaikka myönnän että oon 100% JE-fanityttö(+ KAT-TUN ja NewS nyt on ehk parempia kun kaksi edellämainittua), niin on ihan turha tulla inisemään "omfg nyt unohat sun jiirokkilempparit ku oot tommone muodin mukana kulkija ;<<<<<". Ja hei, tietty meissä jokaisessa elää pien elitisti, mutta pliis... On tosi naurettavaa, kun joku tulee vinemään jostain tietyistä asioista (uskoisin että tiedätte).

Ja omasta mielestäni, on HIENO JA MAHTAVA JUTTU, että lempibändilleni faneja tulee lisää(tietystikään kukaan ei voi sanoa että joskus ei ärsyttäisi "vitsit rupeaako tuokin nyt kuunteleen tätä 8((" mutta se on tosi ohimenevä ja naurettava tunne). Ja niin on varmasti myös bändistä/artistista, vaikka ne uudet fanit olisivatkin jotain sellasta, mitä ei yleensä fanikantaan liitettäisi. :EE Harmi vaan, että yleensä keskitytään siihen omaan napaan, todistetusti kaikki ei aina pyöri sen ympärillä, ja kaikilla on sama oikeus kuunnella lempibändiäsi oli heillä minkälainen reppu, hiustenväri tai farkut, tahansa. 8---DDDD

Anteeksi hyvät ihmiset, en haluu saarnata, POINTTINI OLI; että ihan iisisti. ;> Oon samaa mieltä kun Ezp tässä asiassa~
Ja ei, en halua haastaa riitaa, ilmaisin vaan vähättömän ja tarpeettoman mutta oman mielipiteeni asiaan. Adios, amigos!
8-O

Zeya

Viesti Kirjoittaja Zeya » Su Touko 21, 2006 17:07

Ezp kirjoitti:Nuu, te tiedätte liian vähän Suomen j-pop tilanteesta, jos luulette olevanne ainoita. KAT-TUN ja esim. NEWS on aika suosittuja jo tässä vaiheessa! Itsekin olen fani, itseasiassa myös monen muun JE bändin *v* Vuodenvaihteessa tosin nämä vasta löysin, silloin kun aloin katsella japanilaista draamaa. Mutta onhan siitä nyt jo kohta viisi kuukautta, mikä on melkein 6, mikä on jo puoli vuotta! ^3^ Oikeestaan musta tuntuu että JE fanikanta taisi syntyä Suomeen vasta just tässä Nobuta wo Producen (japanilainen draamasarja, missä pääosia esittivät KAT-TUNin Kazuya "Kame" Kamenashi ja NEWSin Tomohisa "Yamapi" Yamashita... + se Nobuta-likka, jonka oikeaa nimeä en ikinä muista.
Gomen että kommentoin tätä vähän myöhään ^^;

Voi eih, ällös ymmärrä väärin, ystävä hyvä. Mainitsinkin että luulin pitkään olevani ainoa tässä maassa. Mutta siitä onkin jo hirmu kauan aikaa. Vuosia... Muutama vuosi takaperin tämän maan rajojen sisällä kukaan ei ollut kuullutkaan tälläisestä groupista kuin KAT-TUN, silloin tuntui kyllä yksinäiseltä.

Olen aivan samaa mieltä kanssasi tästä Nobuta asiasta. Sarjan jälkeen kuului vain*poks*, ja yhtäkkiä suomi on täynnä OMG YAMAPI ON IHQ~~-fangirlejä. (Ei nyt tietenkään yleistetä...mutta anyway.) Se likka, on by the way Maki Horikita ^_~

Anteeksi turha kommentointini ^^;

jenske

Viesti Kirjoittaja jenske » Su Touko 21, 2006 17:57

Ainoa japanilainen bändi, jota kuuntelen, ja jonka levyn jopa omistan on LOUDNESS, joten kai tähän sitten vastataan että 'j-metal'. Miten sen sitten haluaakaan ottaa.
Jonkin verran kuuntelen kaikenkarvaista animemusiikkia, jos hyvä kappale kohdalle sattuu. En usko, että alkaisin j-poppia tai rockia sen enempää kuuntelemaan, mutta mitään en mene vannomaan. (Näin yleisen pahennuksen välttämiseksi mainitsen, että yleisesti kuuntelen jonkin verran poppia raskaamman rockin kaverina.)
23.58

Starfire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Starfire » Su Touko 21, 2006 19:56

Kuutamosusi JekkuDragon kirjoitti:Ainoa japanilainen bändi, jota kuuntelen, ja jonka levyn jopa omistan on LOUDNESS, joten kai tähän sitten vastataan että 'j-metal'.
On muuten pirun hyvä yhtye. Etenkin "Thunder in the East" -kiekko.

Crystal

Viesti Kirjoittaja Crystal » Ma Touko 22, 2006 17:07

MUOKS! tässä olla listani:
-Rentrer en Soi (pidän kaikista eniten <3)
-Phantasmagoria
-joskus Shiina Ringoa kuuntelen..
-ja tietty animetunnarit!
Viimeksi muokannut Crystal, La Maalis 10, 2007 14:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”