Minkälaista J-musiikkia kuuntelet?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mitä J-musiikkia kuuntelet mieluten?

J-Metal
39
5%
J-Rock
279
32%
J-Pop
166
19%
KAIKKI ANIME MUSIIKIT ( Surulliset ja Iloiset -^^-)
347
40%
Joku muu, mikä (tarkenna viestissäsi)
29
3%

Ääniä yhteensä: 860

Starfire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Starfire » Ma Maalis 27, 2006 20:17

Sin kirjoitti:ja sit asiaan tutustuin tässä paripäivää sitten bändiin nimeltään: Judy and Mary. Taas näitä Ah... kokemuksia ja ensi kuuntelulla koukkuun soittelee sellasta j-rock/punk/pop?? musaa
(en ihan varma asiasta korjatkaa jos tiedätte/haluatte).
Tuo yhtye taitaa olla vastuussa Rurouni Kenshinin tunnarista nimeltään Sobakasu. En tiedä, onko biisi ko. yhtyeen itse kynäilemä, mutta kaamea se ainakin on.

Amira

Viesti Kirjoittaja Amira » Ma Huhti 17, 2006 01:37

Riippuen tilanteesta ja tuulestani. Ihan niinkuin minkä tahansa musiikin kanssa, biisissä on tärkeintä se, että se kuulostaa hyvältä. Minuun ei tosiaankaan uppoa wannabe-japan-freakmaisesti kaikki mikä vain on laulettu japaniksi. Sieltä löytyy niin kamalia biisejä, että - eräskin genre (jota valitettavasti en muista) johon ystävä minut tutustutti niin ai kamala, mitä kidutusta. Se tosin olikin iskelmä tyylistä luvulta nakki ja kypärä, mutta iik. Jotkin biisit ovat myös inhottavaa ylisöpöilyn tuloksesta kiljumista ja voihkintaa ja toiset vain kuulostavat yksinkertaisesti kamalilta. Aivan sama kuinka kuuluisa bändi saattaisi Japanissa olla, mutta minuun ei niin helposti tehdä vaikutusta.

Kuuntelen oikeastaan kaikkia noista gategorioista. En ole koskaan gategorioiden perusteella valinnut bändejä tai todellakaan musiikki, josta minä nyt tasan tulen pitämään. Poppi, rokki ja metalli, kaikki menee. Tällä hetkellä on ollut suosiossa Blood, konsertin jälkeen on heidän levynsä ollut kovassa kulutuksessa. Minä oikeasti pidän näistä biiseistä ja levy soikin täällä kovaa tänään siivous inspiksen iskiessä. (pakkomielle kuunnella musaa, kun siivoaa). Olen täysin rakastunut näihin kappaleisiin 2nd PERIOD albumilta. Voi, ihana ääni, ihana melodia, ihana ihana ihana. Sitten on ollut niitä pitkiä kestosuosikkeja, kuten Boa, Miyavi, Dir en Grey jne. Noitahan voi jatkaa loputtomiin. Uusin suosikki kuitenkin KAT-TUN, tämä poikabändi valloitti sydämeni heti ensihetkestä saakka. Siis ja kuka voi vastustaa Akanishi Jinin tanssia? Lantion liikkeitä.. O_O Olen niin myyty, niin myyty. ;p Rakastettavan hyvää musiikkia heiltä löytyy myös. Olen rakastunut. Poikabändit kunniaan!
Bite me.

Zeya

Viesti Kirjoittaja Zeya » Ti Huhti 18, 2006 08:37

Uwaaaa~~
Amira-san, KAT-TUN pwns~ *^___^*
Suomenkin fanikanta on näemmä pikkuhiljaa laajenemassa...

Oi rakastan sitä bändiä, japanilaiset poikabändit ovat yleensäkin namuja ^__~ Demo Jinin lantion pyöritykset eivät ole edes parasta mitä siltä puolelta j-popia löytyy... :roll:

Ree
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ree » Ti Huhti 18, 2006 20:10

KAT-TUN faneja! oh-ho! :shock: Ja luulin olevani yksin täällä Hellsingin pimeissä yössä KAT-TUN fani!

ROCK ON SISTERS! (tai sitten brothers... :oops: )
Pörrölonkero.

Amira

Viesti Kirjoittaja Amira » Ke Huhti 19, 2006 00:02

ReeRee-chan-sama kirjoitti:KAT-TUN faneja! oh-ho! :shock: Ja luulin olevani yksin täällä Hellsingin pimeissä yössä KAT-TUN fani!
Itsekkin olen huomannut, että aika vieras bändi jopa näissä piireissä. Ystävää oikeastaan saan kiittää tähän bändiin tutustuttamisesta, hän seuraa tiuhaan tahtiin kaikkien vähänkään kiinnostavien bändien elämää ja tapahtumia. Olin kyllä aikaisemmin nimen kuullut, mutta en siitä sitten enempää. Olen kuitenkin aivan rakastunut tähän bändiin nyt, pitää ehdottomasti hankkia levyt ja DVD:t kunhan pääsen Japaniin.

Zeya kirjoitti:Uwaaaa~~
Amira-san, KAT-TUN pwns~ *^___^*
Suomenkin fanikanta on näemmä pikkuhiljaa laajenemassa...
Amira-san, sulonen. :3 Mitä? Parempaa lantion pyöritystäkö? Nyt Amira tarvitsee todisteita. ;]
Bite me.

Zeya

Viesti Kirjoittaja Zeya » To Huhti 20, 2006 10:15

ReeRee-chan-sama kirjoitti:KAT-TUN faneja! oh-ho! :shock: Ja luulin olevani yksin täällä Hellsingin pimeissä yössä KAT-TUN fani!

ROCK ON SISTERS! (tai sitten brothers... :oops: )
Mwah, minä luulin olevani pitkään ainoa fani koko maassa X__X Kukaan kun ei muutama vuosi sitten ollut kuullutkaan bändistä nimeltä Kat-tun ;__;
Jännää että nyt meitä onkin jo enemmän ^o^

Ezp

Viesti Kirjoittaja Ezp » Pe Huhti 21, 2006 17:23

Nuu, te tiedätte liian vähän Suomen j-pop tilanteesta, jos luulette olevanne ainoita. KAT-TUN ja esim. NEWS on aika suosittuja jo tässä vaiheessa! Itsekin olen fani, itseasiassa myös monen muun JE bändin *v* Vuodenvaihteessa tosin nämä vasta löysin, silloin kun aloin katsella japanilaista draamaa. Mutta onhan siitä nyt jo kohta viisi kuukautta, mikä on melkein 6, mikä on jo puoli vuotta! ^3^ Oikeestaan musta tuntuu että JE fanikanta taisi syntyä Suomeen vasta just tässä Nobuta wo Producen (japanilainen draamasarja, missä pääosia esittivät KAT-TUNin Kazuya "Kame" Kamenashi ja NEWSin Tomohisa "Yamapi" Yamashita... + se Nobuta-likka, jonka oikeaa nimeä en ikinä muista. Pitäis kyllä, kun just äskenkin sen luin ja nytkin katon Kurosagia >XDDD) ilmestymisen aikoihin, eli viime vuoden syksyllä/talvella tai joskus siinä, enää edes muista koska se esitettiin Japanissa saati koska se sitten oli saatavilla *cough* muualta käsin. Vaikka on kyllä tullut törmättyä muutamaan pidempiaikaisempaankin suomalaiseen faniin (just esim. jostain parin vuoden takaa).

Ja muutenkin poikabändit & j-pop hakkaa j-rockin ihan kuus-nolla. (Okei, okei, oma suosikki bändi on edelleen Dir en grey, mutta KAT-TUN on kirinyt itseasiassa ihan vierelle... Ei mulla ookaan itseasiassa enää ku "TOP1", joka käsittää molemmat eli Dirun ja KAT-TUNin, ja sitten on "ne muut", joka sisältää kaikki muut kivat bändit, joista tykkään ja joita kuuntelen .>.)

Holy fuck, nyt on tainnut tapahtunua oikeasti jotain kun kirjotan tälle foorumille... J/k! En vaan ole saanut ennen itseäni niskasta kiinni ja kirjoitettua mitään järkevää (ei sillä että tää olis mitään järkevää XD).

Anyways, KAT-TUN pwnz. Kame varsinki.

//Edit.
Voi hemmetti, välillä ei kyllä uskois että oon suomalainen, kun en edes omaa äidinkieltäni taida. Tosin aina voin lainata Doumyojia (Hana Yori Dangosta, tosin itse olen nähnyt vain draaman, enkä animea saati vaivautunut mangaa lukemaan. Ja sen roolissa oli muuten ARASHIn [JE bändi myös!] Jun Matsumoto *-------*):
"japanese is my native language, so you can't say if it sucks or not"

Miaka

Viesti Kirjoittaja Miaka » Pe Huhti 21, 2006 21:40

Ite pidän enemmän J-popista, mutta kyllä J-rockin on hyvää (etenkin Gravitationissa). Tykkään tosi paljon Morning Musumen musiikista, sillä heidän kappaleensa ovat iloisia ja vauhdikkaita ja huonokin päivä paranee edes hieman, kun kuuntelee "Say Yeah!" ja Sexy Boy" kappaleet pariin otteeseen. :D Ja Puffy Amiyumi ja Under17 ovat myös hyviä. :wink:
Ensin raiskataan ja sitten kysytään "muuten, mennäänkö jätskille?"

Iineko

Viesti Kirjoittaja Iineko » Ke Huhti 26, 2006 18:59

80-luvun idolipoppia ja kaikkea muutakin wanhaa. Ja Hello! Projectia kanssa siedän, varsinkin niitä vanhempia... Minimoni!

Ewyn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewyn » Ke Huhti 26, 2006 19:44

Niin, kyllä J-popin ja varsinkin juuri näiden poikabändien (kuten monien JE:n ja esim w-indsin) suosio on kasvussa ihan huomattavasti.
Ennen "Japanilaista musiikkia" kuuntelevilta kuuli lähes poikkeuksetta ne perus Dir en greyn, Malice Mizerin, X Japanin ja hiden, mutta nykyään KAT-TUN, NewS, w-inds, Arashi ja monet muut ovat kovaa vauhtia kirimässä rock-bändejä kiinni. Osharenkin fanikanta näyttäisi vähintään tuplaantuneen viime vuodesta.
Surullista kyllä omassakin ystäväpiirissäni on niitä ketkä ovat vaihtaneet Dirun KAT-TUNiin, vaikka toki niitäkin löytyy, jotka kuuntelevat molempia.

Tiedä sitten oliko tuo sattumaa vai ei, KAT-TUNin ja NewSin suosio Suomessa kasvoi räjähdysmäisesti heti kun täällä pohjoisessa alettiin kiinnostua Nobutasta, vaikka ko. bändit ovat olleet Japanissa suosittu jo pidemmän aikaa.
Toisaalta ihmettelen myös sitä, miten ihmiset jotka eivät ennen ole sietäneet poppia alkuunkaan, fanittavat nyt poikapoppia ihan kympillä koska "se on japanilaista, ja hei kaikki mun kaveritki tykkää ja ne on hei ihkusöpiksii awwie kawaii!1"

Itse en ole ikinä ymmärtänyt edes Gacktin päälle, joten olen yrittänyt pysyä kaukana tästä äkillisestä pop-vauhkoamisesta.
Viimeksi muokannut Ewyn, Pe Huhti 28, 2006 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Ke Huhti 26, 2006 22:11

Toisaalta ihmettelen myös sitä, miten ihmiset jotka eivät ennen ole sietäneet poppia alkuunkaan, fanittavat nyt poikapoppia ihan kympillä koska "se on japanilaista, ja hei kaikki mun kaveritki tykkää ja ne on hei ihkusöpiksii awwie kawaii!1"
minä en (j-)poppia kuuntele, mutta kommentoinpa sen verran että mitä tulee j-rokin suhteen, niissä vaan on "se jokin" mikä näiltä länsimaisilta bändeiltä puuttuu. Moneen kertaan on kavereiden kanssa yritetty keksiä täydellistä selitystä sen suhteen mutta tuloksetta. Muistan erityisen hyvin kaverini ensi kommentin kun j-rokkia hänelle soitin: "niinkin paljon kun mää oon rokkia kuullu, mää en oo ikinä kuullu mitään tän tyylistä <3" (ja kyseessä oli Luna Sea ja Diru)
Pariin kertaan olen joitain länsimaisia yrittänyt j-rokin löytämisen jälkeen kuunnella, mutta kun ei niin ei. Ja aikasemmin en välittänyt rokista pätkääkään. Mutta japsit vaan osaa asiansa :P (ja pari korealaista)

Ulkonäöllä ei meikäläiselle ole oikeastaan mitään merkitystä. Plussaahan se tietysti on jos häiskät sekä kuulostaa että näyttää hyvälle. Niillä ei-visuaalisilla muuten aloitin alunperin.

Ryo Hazuki

Viesti Kirjoittaja Ryo Hazuki » Ke Huhti 26, 2006 22:17

Asagi kirjoitti: minä en (j-)poppia kuuntele, mutta kommentoinpa sen verran että mitä tulee j-rokin suhteen, niissä vaan on "se jokin" mikä näiltä länsimaisilta bändeiltä puuttuu. Moneen kertaan on kavereiden kanssa yritetty keksiä täydellistä selitystä sen suhteen mutta tuloksetta. Muistan erityisen hyvin kaverini ensi kommentin kun j-rokkia hänelle soitin: "niinkin paljon kun mää oon rokkia kuullu, mää en oo ikinä kuullu mitään tän tyylistä <3" (ja kyseessä oli Luna Sea ja Diru)
Pariin kertaan olen joitain länsimaisia yrittänyt j-rokin löytämisen jälkeen kuunnella, mutta kun ei niin ei. Ja aikasemmin en välittänyt rokista pätkääkään. Mutta japsit vaan osaa asiansa :P (ja pari korealaista)
Itse yleistäisin erittäin karkeasti niin, että japanilainen populaarimusiikki on jossain määrin yleisesti ottaen vahvasti melodisempaa ja tunteikkaampaa. Ainakin minua nämä ominaisuudet miellyttävät ainakin X Japanissa, Sigh:ssa, osassa Ryuichi Sakamoton ja YMO:n tuotantoa ja Luna Se:assa. Ja jottei kukaan ottaisi hernettä nenään ("Kyllä sitä lännessäkin osataan!" (Ihan kuin en tietäisi)), niin kyseessä on karkea yleistys.

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » To Huhti 27, 2006 08:31

Minä kuuntelen melkein mitä vain japani musiikkia, mutta j-rock ja animemusat ovat kyllä eniten kuunneltavia ^-^. Suosikkibändini on X Japan, vaikka se onkin jo hajonnut eräiden *kröhöm* syiden takia, mutta silti. Ensin kuuntelin X Japanin kappaleita, että "on ihan kivoja" -tyylillä, mutta kun näin X Japanin Last Live dvd:n ja kuulin monta hienoa kappaletta, aloin tosissani fanittamaan <3

Zaya

Viesti Kirjoittaja Zaya » To Huhti 27, 2006 08:35

Miun musamaku on aina ollut vähän raskaampaa, ja vannoin henkeen ja vereen vihaavani räppiä, hoppia, poppia ja äränbeetä. Mutta kun tutustuin jmusaan, niin huomasin fiilisteleväni mm. Chemistryn, Tomiko Vanin, m-flon, Utada Hikarun, Kumi Kodan, SOULHEADIN, Suneohair, Orange Rangen ja Home Made Kazokun tahdissa.
Niin, KAT-TUNin löysin vasta pari kuukautta sitten sattumalta, eli olen vasta uusi fani :3 [poikabändit rox!]
Ja yllätysyllätys, pidän myös Gacktista, mutta ykkösenä on L'Arc~en~Ciel ja HYDE. Raskaampaa puolta ajavat vielä Dari, Hizaki ja 12012.

Mutta vastasin tähän, että jiipoppia.

Ewyn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewyn » To Huhti 27, 2006 14:15

Asagi kirjoitti:
minä en (j-)poppia kuuntele, mutta kommentoinpa sen verran että mitä tulee j-rokin suhteen, niissä vaan on "se jokin" mikä näiltä länsimaisilta bändeiltä puuttuu.
Ah, pointtini katosi taas jonnekin.
Tarkoitin siis lähinnä sitä, että ihmiset jotka ovat ennen kuunnelleet juuri esim. mainitsemaasi Dirua ja nyrpistäneet neniään Antti Tuiskulle & co., rupeavatkin yhtäkkiä suhteellisen rankankin rockin/metallin ohella kuuntelemaan -yllätys- purkkapoppia! Vaikka ovatkin ennen vannoneet Miyavin ja kuolleen popin nimeen.

"mut hei ei se oo sama ku antti tuisku, ne on JAPANILAISIII!!1"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”