Minkälaista J-musiikkia kuuntelet?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mitä J-musiikkia kuuntelet mieluten?

J-Metal
39
5%
J-Rock
279
32%
J-Pop
166
19%
KAIKKI ANIME MUSIIKIT ( Surulliset ja Iloiset -^^-)
347
40%
Joku muu, mikä (tarkenna viestissäsi)
29
3%

Ääniä yhteensä: 860

NybeKat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NybeKat » Ke Maalis 02, 2005 18:42

Höh pöh, ei ole miulle sopivaa ruksia, tarttisi saada valita kolme tai sitten niiden yhteinen.. tai ehkä neljännen tai viidennenki viel.. onko japanissa muka vähemmän genrejä kuin muualla maailmassa?

Mut juu, meneehä nuo melkee kaikki...

Siinä miun nikissä on iso N ja iso K, grrr~

KuvaOekakiPoteto (suomi&english)

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » Ke Maalis 02, 2005 23:19

Tunnustan yleisesti, että kaikki Nipponista tullut musiikki saa joraamaan tahdissa. Itse en yleisestikkään tuota musiikkilaatua niin katso, pääasia että itse tykkää.
Ja ehkä japanissa tykätään olla yksinkertaisempia, eli vähemmän genrejä, vai? No ei, mutta pakko pistää.

KuroiTenshi

Viesti Kirjoittaja KuroiTenshi » To Maalis 03, 2005 12:09

Minun tietääkseni Japanissa on enemmän Rock fainei kun taas jotain räppiä menis kuuntelee... mut sehän ei oo mun asia...tykkään kaikista lauluist kunhan ne on Japanilaisii musiikkei tai laului ( eks ookkin järkevä -^^-) :D

Zeya

Viesti Kirjoittaja Zeya » To Maalis 03, 2005 17:39

Tässä on tullut vuosien varrella huomattua että kaikki musiikki mikä idän ihmemaasta on kotoisin iskee. Ja kovaa.
Länsimaista musiikkia en ole kuuntelemalla kuunnellut piiiiitkäään~ aikaan [Mitä nyt kauppojen radioista joutuu pakkokuuntelemaan >.<]. Se ei vaan innosta sitten yhtään, kun taas kaikki Japanilainen Moi dix Moisista Morning musumeen ja Orange rangeen saa mielialan kohoamaan kattoon alta aikayksikön. Hamasaki-sanin ansiosta olen tähän nykyiseen tilanteeseeni ajautunut...Popista Rockiin, suunnilleen. Ja kaikki siltä väliltä sopii musiikkimakuni muottiin.

AoiNeko

Viesti Kirjoittaja AoiNeko » To Maalis 03, 2005 18:49

No, minä en vastannut noista mitään. .___. Kun ei oikein löydy sopivaa.

Minulle käy melkein kaiken maailman japanilainen musiikki, kuhan se kuulostaa hyvältä, on edes vähän nopeahko ja sitten siinä olisi hyvä musiikki. ^^ En voi sietää hidasta ja tylsän kuuloista musiikkia...

Melkein kaikki käy minulle.

whispering

Viesti Kirjoittaja whispering » To Maalis 03, 2005 19:23

Monster kirjoitti:Mitä tahansa kunhan se on japanilaista
Tää on just näitä ;)

Minä: Mitä sä haluut kuunnella?
Joku uus tuttavuus: Mä tykkään kaikenlaisesta musiikista.
Minä: *Pistän ekan biisin soimaan*
Joku uus tuttavuus: *kattoo silmät pyöreenä*
Minä: No tykkäätkö?
Joku uus tuttavuus: No en mä tällasesta tykkää.
Minä: :roll:

Yleensä noin 10 biisin ja 10 genren jälkeen ne sit kertoo mitä ne kuuntelee :p
Your just jealous because the voices talk to me.

wice

Viesti Kirjoittaja wice » To Maalis 03, 2005 20:38

Veikkaan, että 95% näistä "kaikki japanilainen käy!"-äänistä hiljenee aika nopsaan, kun pistää vähän Boredomsin kaltaista avantgardea "vain harvat ja valitut ymmärtää"-kolinaa (jotkut haukkuvat noise rockiksi) soimaan. :lol: Kannattaa muistaa, että se top 20 -kama ei välttämättä ole kaikki mitä Japanin kokoisella maalla on tarjota. Valitettavasti.

TL

Viesti Kirjoittaja TL » To Maalis 03, 2005 21:04

wice kirjoitti:Kannattaa muistaa, että se top 20 -kama ei välttämättä ole kaikki mitä Japanin kokoisella maalla on tarjota. Valitettavasti.
Vai kenties onneksi?

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » Pe Maalis 04, 2005 11:26

haha.. Mä oonkin sitten niitä harvoja oikeesti "anything goes"-henkilöitä, joille genre ei ole rajoitus. Hitit ja inhot etsitään yksittäisistä biiseistä genreistä välittämättä. Eikä rajotu vain J-musaan.
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Merryl

Viesti Kirjoittaja Merryl » Pe Maalis 04, 2005 21:55

Japanilaiseen musiikkiin olen tutustunut melko vähän, lukuunottamatta X-Japania ja Dir En Greytä.Vaikka yleisesti ottaen kuuntelen todella paljon erilaista musiikia, niin täytyy tunnustaa, ettei ainakaan kumpikaan näistä erityisemmin napannut.Ei sillä, että kumpikaan olisi suoranaisesti minusta huonoakaan musiikkia ollut.

Poiketaan hieman aiheesta (?).Neon Genesis Evangelionin lopputunnarista olen jollain tavalla pitänyt aina siitä hetkestä alkaen, kun sen ensimmäisen kerran kuulin erään jakson päätteeksi.Harmi vaan, etten tiedä kys kappaleen esittäjää, joten en siihen ole voinut sen tarkemmin tutustuakkaan.Jos jollain aiheesta enemmän tietäväisellä henkilöllä olisi siis jotain infoa tuon kappaleen esittäjästä, niin täällä odottaisi eräs tyhjäpää valaisua. :)

Toistaiseksi en siis uskalla luovuttaa ääntäni tähän gallupiin, kun on vielä niin vähän tullut aiheeseen paneuduttua.Myöhemmin sitten.

Japabon Dolls

Viesti Kirjoittaja Japabon Dolls » Pe Maalis 04, 2005 23:18

wice kirjoitti:Kannattaa muistaa, että se top 20 -kama ei välttämättä ole kaikki mitä Japanin kokoisella maalla on tarjota. Valitettavasti.
Valitettavasti? Thank god, ei ole (ja eipä se maan koosta ole kiinni, kyllä lähestulkoon jokaisessa maassa koosta riippumatta on aivan varmasti omat mainstream- ja underground-genrensä, tosin joo. Tämä nyt ei liittynyt aiheeseen).
We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.

Zeya

Viesti Kirjoittaja Zeya » La Maalis 05, 2005 17:14

Japabon Dolls kirjoitti:
Valitettavasti? Thank god, ei ole (ja eipä se maan koosta ole kiinni, kyllä lähestulkoon jokaisessa maassa koosta riippumatta on aivan varmasti omat mainstream- ja underground-genrensä, tosin joo. Tämä nyt ei liittynyt aiheeseen).
Valitettavasti? Sanoisin että päinvastoin, listojen ulkopuolelta löytyy erittäin hyvää musiikkia ja taitavia bändejä joilla soisi menevän paremmin. Muistan taannoin nähneeni jossakin Japanilaisen top100 listan, aivan hännänhuiputkin olivat loistavia artisteja. Ainakin allekirjoittaneen mielestä.

crimson_wolf

Viesti Kirjoittaja crimson_wolf » Su Maalis 06, 2005 00:26

Hmmm, Japanilaista musiikkia? No lähes kaikki animetunnarit passaa makuun, ja löytyypä minulta myös videolta Love Hina-tyttöjen live-konsertti (eli siis ihan sarjan ääninäyttelijät lavalla! :D ).
Muutoin yleisesti japanilaisesta musiikista ei voi sanoa oikein mitään, ellei sano jotain jostakin tietystä biisistä. Itse ainakin yritän vain musiikin kuuntelun sijasta myös välillä selvittämään sanoitukset jollain tavalla. Tosin jos jalka tamppaa maata tahdin mukaan ihan pelkästä kuuntelusta, niin melkein mikä vain voi olla hyvää musikkia. ^^

Yritän usein epätoivoisesti laulaa tunnareissa mukana kun katselen animea.... :lol:
A man stands on the edge of a cliff.... A saint falls from the sky.... A warrior walks towards his doom.... Destiny is held by one....

Efinkartlu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Efinkartlu » Su Maalis 06, 2005 13:10

Japanilaine musiikki menee, mutta ehkä enemmän j-pop kun kerran en rockia ole kuunnellut (mitä nyt harvasen kerta Jinsein videokerroissa, kun joku laittaa jotain pientä pyörimään, en sitten tiedä onko poppia vai rockia vai jotain muuta :D)
Mutta kyllä se menee, kyllä...
Vattumainen Hyperaktiivinen Nettihamsteri (VHN)

starscream
Viesti:

Viesti Kirjoittaja starscream » Su Maalis 06, 2005 14:15

Enpä juuri kuuntele. Jotenkin musiikista on tullut minulle muutenkin sellainen kertakäyttöhyödyke johon kyllästyn nopeasti, varsinkin kun oma levykokoelma on aika onneton ja kun radiota en siedä niin harvoin kuulen mitään uutta.

J-rockia lienevät kuitenkin ne pari (~8) levyä mitä hyllystä löytyy, soundtrackeja on tullut hankittua myös muutama (~6).

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”