Mitä Mieltä Mechasta?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mitä mieltä mechasta?

Aivan mahtavaa mättöä!
56
17%
Kyllähän sitä katselee.
103
31%
Hyvät mechat on sormin laskettavissa!
118
35%
Hyi kamala...
31
9%
Kaikki mecha on tuhottava ja korvattava sohjolla!
27
8%

Ääniä yhteensä: 335

Acolyte

Mitä Mieltä Mechasta?

Viesti Kirjoittaja Acolyte » La Helmi 05, 2005 11:20

Mikä on tämän foorumin käyttäjien mielipide mechasta? Vihaatko vai rakastatko, vai jotain siltä väliltä?

Itseäni mecha genre kiinnostaa kokonaisuudessaan, vaikka myönnänkin että hyviä sarjoja on vaikeampi löytää kuin valkoisia tryffeleitä. Onhan kyseessä animen historian tärkein genre, joka tosin nykyään on menettänyt paljon hohdostaan. :D
"It's a morally corrupt hypocrisy fuckfest of a world we live in" CorvusCorax

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » La Helmi 05, 2005 12:09

Olen animen suhteen sen verran kaikkiruokainen että tästäkin genrestä löytyy tuotoksia joita olen katsonut ihan mielellään. Esimerkkeinä mainittakoon mecha-sarjojen ykkönen Patlabor ja perään lisättäköön vaikka pakollisesta Macross/Gundam-akselista Macross+ ja 08th Mobile Suit Division.
Huomannut että mechaa on myös onnistuneesti käytetty mausteena sarjoissa, joissa pääpaino ei täysin ole mecha-mätöllä.. kuten vaikka Nadesico ja Rayearth. Tosin kun tarkemmin ajattelee niin Patlaborinkin vetovoima piilee muualla kuin isoissa koneissa..
</hälähälä>
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

Zatoichi

Viesti Kirjoittaja Zatoichi » La Helmi 05, 2005 12:37

Mechat on ihan kivoja, vastasin ''Kyllähän sitä katselee''...^^)...meikäläinen on sillä tavalla perverssi että tykkään enemmän realistisemmasta mechamätöstä, tyyliin Gasaraki...^^)...no okei, realistinen on tässä tapauksessa väärä sana...Nadesico on kyllä loistava, mutta ei mechojen takia...^^)...näin off-topiccina, tietääkö joku hyviä mechapelejä?...niitä tuntuu olevan kovin vähän...oon odotellu Front Mission 4:sta jo jonkun aikaa, mut ei oo vielä ilmestyny...my patience is running low...
In Satan we trust.

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » La Helmi 05, 2005 12:50

Itse jostain kumman syystä nuo mecha-animet vetävät minua puoleensa kuin valo tulikärpäsiä, mutta kuten on tullut todettua, niin hyvää mecha mättöä on vaikeahko löytää mistään.
Yksi parhaista mecha-animeista mitä olen tullut katselleeksi on FullMetalPanic, joka jostain syystä iski minuun kuin viiden kilon leka.
Harmillista on tosiaan että näitä klassikkoja on niin harvassa ja kun niitä viimein löytää, niin tuotteet ovat joko loppu tai hinnat ylittävät luottorajan...

Zeya

Viesti Kirjoittaja Zeya » La Helmi 05, 2005 13:19

En ole niiden puolesta enkä vastaan. Suhteeni näihin olentoihin on aikas neutraali...
FoxJonesin lailla lähes kaikki anime menee ^^

Jakuchu

Viesti Kirjoittaja Jakuchu » La Helmi 05, 2005 17:47

Kyllä kai sitä mecha mättöä katselee ihan mielellään, tosin kuten muutkin ovat jo maininneet, hyviä mecha sarjoja on vielä suht harvassa. Enemmänkin laadukkaita tuotoksia kyllä kaipaisin kyseiseen genreen.

Chobit

Viesti Kirjoittaja Chobit » La Helmi 05, 2005 19:59

Mechaa en ole hirveästi katsonut, ellei Evangelionia lasketa mukaan (sehän ei mechaa ole, ei missään tapauksessa :roll: ..). Joskus katsoin sellaista sarjaa, jossa jokin poika näki ympärillään joka puolella taistelevia mecha-robotteja. Ainoa vain, etteivät muut kuin hän nähneet niitä, saatikka niiden aiheuttamia tuhoja. Olen tuosta sarjasta nähnyt vain pätkän ensimmäisestä osasta. Sarja ei kuitenkaan vaikuttanut koomiselta, siinä oli jonkinlainen "totinen" sävy. Muistan sen kohtauksen hyvin hatarasti, jonka olen nähnyt. Poika seisoo koulunsa käytävällä, kun iso robotin kyynärpää, polvi, pää, ukkovarvas tms. repäisee osan seinästä ja lattiasta irti ja poika jää tuijottamaan kauhuissaan robottien taistelua. Samaan aikaan hänen koulutoverinsa ilmestyy paikalle. Hän seisoo juuri siinä kohdassa lattiaa seinän vierellä, jonka robotti juuri murskasi (mikä yllätys yllätys osoitti, että toinen poika vain kuvitteli/taikka vain itse näki robottien taisteleva). Onko kellään minkäänlaista muistikuvaa tällaisesta animesta?

EDIT: Lisätäänpä nyt vielä, mitä mieltä nyt tosissaan mechasta olen: Itse en ymmärrä koneitten päälle tuon taivaallista. Sen tiedän, ettei tuosta yhdestä napista saa painaa, muuten tietokone sammuu :P. Mecha joka tapauksessa ok.

jtn

Viesti Kirjoittaja jtn » Su Helmi 06, 2005 10:54

Chobit kirjoitti:Joskus katsoin sellaista sarjaa, jossa jokin poika näki ympärillään joka puolella taistelevia mecha-robotteja. Ainoa vain, etteivät muut kuin hän nähneet niitä, saatikka niiden aiheuttamia tuhoja. <kuttoshimasta>
Onko kellään minkäänlaista muistikuvaa tällaisesta animesta?
Sanoisin, että Dual! Paraller Trouble Adventure.

Mechaan, kuten kaikkeen muuhunkin, päteen Sturgeonin sääntö.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sturgeon%27s_law

Hyvät sarjat täällä on taidettu jo mainitakin.
- Jussi Nikander

Neva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Neva » Su Helmi 06, 2005 11:57

Tulipa allnighterissa vastaan pari ihan kelvollista mechapätkää:
Appleseed 2004
Macross Zero

Ensimmäinen on leffa jossa tutkitaan keinotekoisten ihmisten sopeutumista ihmisyhteiskuntaan, toinen pitkään työstetty sarja hävittäjälentäjästä ja sekaantumisesta antropologiseen arvoitukseen ihmiskunnan kehityksestä.

Mechapuolella Appleseedissä näkyy taistelupukuja ja mekanisoituja kehoja, lopussa myös isoja mörssäreitä. Macrossissa tavaramerkikseen muodostuneet 3-muotohävittäjät, jotka tarvittaessa vaikka kävelevät rantahietikolla.
Joni Nevalainen
Otakutin wanhaparta (PJ 2002)
Pikaviestimet alla, Email: jneva@POISTAmbnet.fi.INVALID

Oikeuden, rakkauden ja ruuan puolesta!

Lunael

Viesti Kirjoittaja Lunael » Su Helmi 06, 2005 13:28

Noin yleisesti vierastan mechoja todella paljon. Mitä humanoidimpi jättirobo, sitä pahemmin se rassaa. Jos se vielä taistele kuin keskiverto karateka, ja tekee kummallisia erikoisliikkeitä, hajoaa pää.

-Juha

Laurel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laurel » Su Helmi 06, 2005 14:42

1. Full Metal Panic
2. Vision of Escaflowne
3. Neon Genesis Evangelion (pakkopulla)

Jaah.. Siinä kai ne.
Montas sormea tuohon menikään.

Boytoy

Viesti Kirjoittaja Boytoy » Su Helmi 06, 2005 15:27

Vielä on myös Rahxephon... vaikka ne mechat taitaa olla jotakin jumalia... mutta kuitenkin siis:
Itse pidän kaikenlaisesta animesta ja mecha kuuluu kaikenlaisiin. Siis pidän todella paljon :D

Kekko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekko » Su Helmi 06, 2005 15:52

Huonoa mechaa on tosiaan tehty pilvin pimein, mutta vaikea sitä on pitää erityisenä syntinä. Ne mechatuotannot jotka itseäni eniten ovat kiinnostaneet, tuntuvat olevan kaikki sellaisia, joissa mechat todellisuudessa ovat pelkässä sivuroolissa. (Ai oboeteimasuka, Gunbuster, Patlaborit). Escaflownea en olisi osannut ajatellakaan mechasarjana, ellei sitä olisi täällä mainittu.
* -> Yokohama Kaidashi Kikou <- *

FoxJones

Viesti Kirjoittaja FoxJones » Ma Helmi 07, 2005 12:27

Kekko kirjoitti: Escaflownea en olisi osannut ajatellakaan mechasarjana, ellei sitä olisi täällä mainittu.
No siis Escaflowne ei ole mikään mecha-sarja vaan Guymelef(tjsp)-sarja!
</päivän huonoilu>

Ja tähän väliin Saki-chan toteaisi että täällä haisee otaku.

Ettei mene ihan turhailuksi niin myönnettäkööt että itsekin unohdin Escaflownen.. ja vieläpä samasta syystä.
[22:27:47] <@Kyuu> Sivis: sun tarvii kuvailla yleisölle amv:iden poikkitaiteellisuuden merkitystä
[22:29:18] <@Sivis> "amv:n teko on vähä ku ois .. taiteellista.. poikittain.. siellä"

John_Edward
Viesti:

Viesti Kirjoittaja John_Edward » Ma Helmi 07, 2005 19:42

Kyllähän ne mechat mennöö...
Ja Gundam SEED (ja Destiny) on ihan parhaita :D
Tosin ei ehkä ne samat taistelukohtaukset kokoajan, mut muute ^^
"Could you please, by any chance if it is suitable for you now sir, STFU"

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”