Kumpi ansaitsee tytön rakkauden?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Vuosia tunteensa piilottanut lapsuudenystävä
20
42%
Koulun suosituin komistus, josta paljastuu salainen puoli
3
6%
Joku muu
25
52%

Ääniä yhteensä: 48

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » Pe Huhti 04, 2014 14:11

Hahmoissa on tietysti eri vivahteita sarjasta riippuen, mutta kumman puolella yleisesti ottaen olet kolmiodraamoissa, uskollisen lapsuudenystävän vai itsevarman komistuksen, joka vie tytöltä ensitapaamisella jalat alta? Vai oletko sitä mieltä, että molemmat pojat ovat turhia ja on olemassa joku muu, joka tytön pitäisi valita? Sarjoista ja hahmoista voi mieluusti antaa esimerkkejä. Kohteliasta olisi piilottaa spoilerit. Jos tiedät sarjoja, jotka tuovat vaihtelua tähän asetelmaan ja esittelevät erilaisia hahmoja, niistäkin voi keskustella.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Eat-Man 4/12]
Anime- ja mangablogini

Teal
Viesti:

Re: Kumpi ansaitsee tytön rakkauden?

Viesti Kirjoittaja Teal » La Huhti 05, 2014 03:13

Tuoreena esimerkkinä (nämä ovat tosin tyttöjä): Nourinissa oli aika lailla tuollaiset hahmot, tunteitaansa peittelemätön lapsuudenystävä ja uusi entinen idoli -tulokas (jota päähahmo fanitti).

Itse pidin lapsuudenystävästä hieman enemmän, mutta kummatkin olivat hyviä. En voi kyllä tuon pollin yleistyksen perusteella valita kumpaakaan - riippuu täysin hahmosta.

Tolkkiz

Viesti Kirjoittaja Tolkkiz » La Huhti 05, 2014 16:11

Yleensä tyhjästä ilmestyvät lapsuudenystävät jotka muistelee menneitä lupauksia, on about rasittavimpia hahmoja ikinä..

VampireNaomi

Viesti Kirjoittaja VampireNaomi » La Huhti 05, 2014 18:06

Minä pidän lapsuudenystävistä, jotka ovat aina olleet päähenkilön rinnalla ja tukeneet tätä, vaikka tämä olisi ihastunut johonkuhun muuhun. Tässä on tosin vaarana päätyä Nice Guy -linjalle, joten lapsuudenystävä saa saman tien kenkää, jos rupeaa ruikuttamaan ja rypemään itsesäälissä, vaikka ei itse ole koskaan tehnyt mitään näyttääkseen tunteensa.

Tietääkö joku sarjoja, joissa päähenkilö olisi lapsuudenystävä, joka seuraa sivusta, kun hänen ystävänsä rakastuu johonkin uuteen tuttavuuteen? Ei väliä, päätyykö lapsuudenystävä lopulta yhteen ystävänsä kanssa vai ei.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Eat-Man 4/12]
Anime- ja mangablogini

Angel Without Wings

Viesti Kirjoittaja Angel Without Wings » Ti Huhti 08, 2014 12:59

Lapsuudesta asti ystäviä olleet hahmot ovat yleensä hyvin rasittavia, jotka roikkuvat päähahmossa. Päähahmo yleensä tietää lapsuuden ystävästään kaiken, pierut sun muut, niin osaako tähän enää ihastua?

Uusi cool tyyppi (ei pakosti se koulun suosituinkaan) saa sukat pyörimään jaloissa, koska on erilainen. Häneen tahtoo tutustua ja tietää kaikki synkät salaisuudet. Tavallaan tarinaan tarvitaan pohjustusta ja hahmojen toisiinsa tutustumista, koska muuten tuntuu siltä, kuin alkaisi katsomaan Kauniita ja Rohkeita kesken 10 tuotantokauden.

Kolmiodraaman hahmojen tulisi kuitenkin olla sarjassa alusta ast,i ettei päähahmo viimeisessä jaksossa yks kaks valitse ikinä sarjassa näkynyttä nettikaveriansa ikuiseksi puolisokseen.

Vastaukseni turhein jaarittelujen jälkeen on: Joku muu.

josei

Viesti Kirjoittaja josei » La Touko 10, 2014 13:43

Riippuu tytön luonteesta.

Mutta jos saan päättää, niin mieluiten Joku Muu.

Jos lapsuudenystävät ovat tunteneet toisensa liian pienestä pitäen (jo alle 12-vuotiaina), helposti tulee mieleen kuinka sisaruksellisia tunteet voivat todellisuudessa olla tuossa tilanteessa.

Koulun suosituin kundi taas on yleensä merkki siitä että minun kannattaisi hyvissä ajoin hylätä koko sarja, sillä tylsempää hahmotyyppiä saa hakea, etenkin jos kyseessä on pikkutuhma vanhempi poika. Eri asia tietenkin jos mies on onnistuttu esittämään fiksuksi showpersoonaksi joka on huomionsa ansainnut, tällöin tyttökin tosin saisi olla yhtä mieleenpainuva.

Pidän eniten siitä kun pääpariskunta esitetään tavalla tai toisella partnereina, jotka tutustuvat paremmin sarjan edetessä. Onkohan makuni hieman länsimaalainen? Suosituksia saa heittää! (Ehkä tämä dynamiikkapreferenssi selittää miksi usein turvaudun slash-pareihin ei-BL-sarjoista.)

Riittävän hyvin kuvatuista lapsuudenystävyksistä minulla ei ole vastaansanottavaa, esimerkiksi Mitsuru Adachin sarjoissa. En väitä seuraavaa tosissani koska en ole valitettavasti lukenut Touchista kuin alun ja sekin vuosia sitten, mutta siinä käsittääkseni kuvataan perinteisempää yhdessä kasvua sukupuolten tietyn erottelun merkeissä, kun taas uudemmassa Cross Gamessa tytöt ja pojat ovat tasa-arvoisempia toimijoita. Joka tapauksessa valloittavia sarjoja.

Entä tapaukset missä hahmot ovat lapsia? Menee täydestä minuun, kunhan ei irstailla... Kodochassa olin jopa sen pahan pojan puolella, koska tuskin joku 11-vuotias on oikeasti paha (tyttöjen suosikkipoika ei muistaakseni ollut kyseessä, mutta luokan poikien johtohahmo kylläkin). Mutta siinäkin tapauksessa mukaan toki vedettiin jossain vaiheessa varhaislapsuudenystävää sekoittamaan tilannetta.

Chugo Charassa ainoa siedettävä poika päätyi Amun sijaan sivuhahmolle (ja hyvä niin). Sugar Sugar Rune on aivan mahtava kyseenalaisesta romanssista huolimatta. Arina Tanemuran sarjoja en taida kestää. Nana ei kaikessa hienoudessaankaan oikein käy järkeen, ellei näe sitä Nanojen välisenä romanssina. At Laz Meridianista pidin paljon ja pidän edelleen, mutta loppu jätti hämmentyneeksi. Fruits Basketin sankaritar päätyi oikeaan osoitteeseen, mutta siihen mennessä olin jo luopunut sarjasta sivuhahmojen serkkuromanssien pelottelemana. En tiedä eikö shoujo vain ole minun lajini, vai valitaanko suomennettavia shoujoja tietyn kaavan mukaan. :D

Ouran High School Host Clubissa oli jännä näkemys koulun suosituin poika-tyypistä, vaikka itse menin taas kannustamaan ihan väärää tyyppiä...

Renkku

Viesti Kirjoittaja Renkku » La Touko 10, 2014 16:47

Noista kahdesta vaihtoehdosta suosin yleensä sitä, joka täyttää herkullisemmin sen kielletyn rakkauden asetelman. Kuitenkin on paljon hahmoista kiinni, mikä toimii ja mikä ei. Itse inhoan sellaisia sulhasehdokashahmoja, jotka pyrkivät mielistelemään tyttöä jatkuvasti ja joskus ne lapsuuden ystävät ovat juuri tällaisia hahmoja. Koulun suosituin poika sen sijaan on monesti se täydellisyyden perikuva, eikä semmoinen robottimainen persoona iske, ellei sitten hahmon todellinen luonne paljastu joksikin muuksi sarjan edetessä.

Lunalina

Viesti Kirjoittaja Lunalina » Ke Heinä 08, 2015 01:03

josei kirjoitti:Riippuu tytön luonteesta.

Mutta jos saan päättää, niin mieluiten Joku Muu.

Jos lapsuudenystävät ovat tunteneet toisensa liian pienestä pitäen (jo alle 12-vuotiaina), helposti tulee mieleen kuinka sisaruksellisia tunteet voivat todellisuudessa olla tuossa tilanteessa.

Koulun suosituin kundi taas on yleensä merkki siitä että minun kannattaisi hyvissä ajoin hylätä koko sarja, sillä tylsempää hahmotyyppiä saa hakea, etenkin jos kyseessä on pikkutuhma vanhempi poika. Eri asia tietenkin jos mies on onnistuttu esittämään fiksuksi showpersoonaksi joka on huomionsa ansainnut, tällöin tyttökin tosin saisi olla yhtä mieleenpainuva.

Pidän eniten siitä kun pääpariskunta esitetään tavalla tai toisella partnereina, jotka tutustuvat paremmin sarjan edetessä. Onkohan makuni hieman länsimaalainen? Suosituksia saa heittää! (Ehkä tämä dynamiikkapreferenssi selittää miksi usein turvaudun slash-pareihin ei-BL-sarjoista.)
Tiivistit täydellisesti kantani! Suhtaudun lapsuudenystävä vs. paha poika -asetteluun nihkeästi, koska taustalta löytyy usein paljon parempia ehdokkaita joita ei esitellä tarpeeksi hyvin siinä mielessä.

Esimerkiksi Shugo Charassa en ollut Amuton kannattaja vaan olin sitä mieltä, että Kukai olisi ollut mielestäni parempi vaihtoehto. Hän ymmärsi useimmiten parhaiten Amua ja auttoi tätä enemmän kuin muut "ehdokkaat" (vaikka hän päätyi toisen sivuhahmon kanssa yhteen, en ollut sitäkään vastaan - Kukai oli niin hyvä jätkä että näinkin oli hyvä) Tätä mieltä olen edelleen.

Haganaissa olen oikeastaan vastaan kaikkia pariehdotuksia, koska lapsuudenystävä-tapa ei vaan toimi ja koulun suosituin tyttö välillä yrittää tuoda itseään ilmi liikaa (ja häistä on jo sovittu diilin kautta vuosia sitten, mikä sai minut vastustamaan sitä- en voi SIETÄÄ kun jotain tyrkytetään) Sen lisäksi kummankaan luonne ei ole paras vaan yksiulotteisenpi kuin uskoisi. Mielestäni Kodakan kannattaisi valita tosiystävyys seurustelun sijaan ja olla onnellinen ystävien seurassa.

Mainitsemasi suhtautuminen eli kokemuksen kautta tutustuminen iskee minuun parhaiten. Se taitaakin selittää syyni suosikkipareilleni, joita sarja ei joskus ehdota ja joita se ehdottaa välillä. (Esimerkiksi Nezumi ja Shion No.6:sta sai ääneni tämän takia. He kokivat niin paljon yhdessä ja lähenivät huomattavasti!)

Eli: Joku Muu taustalta.
"The past won't be changed, but we can change the future!"
-Karin, Kamichama Karin Chu

"Bring it on, shorty!"
-Spyro, Spyro 2: Gateway to Glimmer

Kreivi

Viesti Kirjoittaja Kreivi » La Marras 21, 2015 05:46

! Ompas hurja kysymys, mutta siis... Minusta olisi aivan väärin olla automaattisesti lapsuudenystävän puolella, melkeimpä äänestäisin suosituinta mielummin - mutta eihän nämä kumpikaan ole syitä joilla "ansaitsee rakkauden" kysymyshän on aivan absurdi. Se voi olla kumpi tahansa, tai joku muu.

Arvasinkyl et suurempi osa kannattaa lapsuuden ystävää, mutta eikös se ole tavallaan creepympää että tää poika on kersasta asti ollut sen tytön "pelkkä kaveri" mut kuitenkin salaa fantasioinut siitä :D luonnollisempi vastaus olisi siis "itsevarma komistus" mut eiköhän se riipu ihan henkilöistä joten ymmärrän miksi "joku muu" on se suosituin vastaus.

Kumpikin vaihtoehto olisi todellisuudessa nihkeä, lapsuudenystävä - creepy. "Koulun suosituin" - eikös olisi vähän kiusallista toisaalta olla kumppaninsa kanssa samassa koulussa?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”