Seurustelisitko nörttimiehen kanssa? (Naisille)

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Seurustelisitko nörttimiehen kanssa?

Tottakai! Nörtit on IHANIA!
4
8%
Kyllä, jos henkilö on miellyttävä.
34
64%
Seurustelen nörtin kanssa nytkin.
8
15%
Seurustelu ei kiinnosta minua yhtään.
4
8%
En, nörtit eivät kiinnosta.
1
2%
Hyi yäk en ikimaailmassa!
2
4%

Ääniä yhteensä: 53

Tika
Viesti:

Seurustelisitko nörttimiehen kanssa? (Naisille)

Viesti Kirjoittaja Tika » Su Marras 03, 2013 22:18

Teen tutkimustyötä luentoa varten anime-/nörttikansan pariutumiskulttuurista, elikäs seurustelisitko nörttimiehen kanssa? Nörtti tässä yhteydessä tarkoittaa lähinnä miespuolista henkilöä joka on kiinnostunut animesta, mangasta, peleistä ynnä muusta jota sinä henkilökohtaisesti pidät nörttimäisenä.

Kysely on tarkoittettu vain naiseksi itsensä mieltäville.

Tähän ketjuun voi myös laittaa kokemuksia joko nörttimiesten flirttailuyrityksistä ja niiden menestyksestä tai kokemuksia nörttien kanssa seurustelusta.

Tulen käyttämään joitain kyselyn vastauksia luennossani.

---
Luento pidetty! Kiitos kaikille vastanneille!
Viimeksi muokannut Tika, To Joulu 18, 2014 01:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sasuko

Re: Seurustelisitko nörttimiehen kanssa? (Naisille)

Viesti Kirjoittaja Sasuko » Ma Marras 04, 2013 15:31

Johan on kysely, herätti mielenkiintoni niin oli pakko tulla katsomaan, mistä tässä on kyse.

Anyways, itse seurustelen miehen kanssa, joka ymmärtää paremmin sitä mitä tietokoneen ruudulla lukee kuin mitä minä selostan, joten koen seurustelevani nörttimiehen kanssa ainakin osittain. Tosin minusta ennen kuin tähän voi antaa kunnollisia vastauksia, pitäisi saada paljn tarkempi kuvaus siihen, millaisia miesyksilöitä ja heidän pariutumistaan tässä nyt tutkitaan?

Vaikka oma mieheni ymmärtää tietokoneita, pelaa erilaisia pelejä jne. en koe häntä nörtiksi, koska mielestäni todellinen nörtti ei sanoisi sellaisia lauseita kuin "tämähän on vain peliä" ja "en nyt kerkiä pelaamaan, pitää laittaa pyykit"... Joten miten hardcore nörtti yksilöiden käyttäytymistä tässä seurataan/tutkitaan ja olisiko tarkoitus tutkia enemmän stereotypia nörttejä (pelit yms tärkeämpää kuin esim naisen perään lähteminen tai muu sosiaalinen juttu) vai myös nörtähtäviä yksilöitä?

Ai niin ja vielä lisäksi: Jos seuraa muita piirrettyjä kuin animea ja lukee muita sarjakuvia kuin mangaa niin onko silti nörtti vai meneekö se johonkin muuhun kategoriaan?
Löydyn myös Deviantartista. Sivulleni eksyminen jokaisen seikkailijan omalla vastuulla.

Tika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tika » Ti Marras 05, 2013 11:55

Sasuko kirjoitti:Johan on kysely, herätti mielenkiintoni niin oli pakko tulla katsomaan, mistä tässä on kyse.

Anyways, itse seurustelen miehen kanssa, joka ymmärtää paremmin sitä mitä tietokoneen ruudulla lukee kuin mitä minä selostan, joten koen seurustelevani nörttimiehen kanssa ainakin osittain. Tosin minusta ennen kuin tähän voi antaa kunnollisia vastauksia, pitäisi saada paljn tarkempi kuvaus siihen, millaisia miesyksilöitä ja heidän pariutumistaan tässä nyt tutkitaan?

Vaikka oma mieheni ymmärtää tietokoneita, pelaa erilaisia pelejä jne. en koe häntä nörtiksi, koska mielestäni todellinen nörtti ei sanoisi sellaisia lauseita kuin "tämähän on vain peliä" ja "en nyt kerkiä pelaamaan, pitää laittaa pyykit"... Joten miten hardcore nörtti yksilöiden käyttäytymistä tässä seurataan/tutkitaan ja olisiko tarkoitus tutkia enemmän stereotypia nörttejä (pelit yms tärkeämpää kuin esim naisen perään lähteminen tai muu sosiaalinen juttu) vai myös nörtähtäviä yksilöitä?

Ai niin ja vielä lisäksi: Jos seuraa muita piirrettyjä kuin animea ja lukee muita sarjakuvia kuin mangaa niin onko silti nörtti vai meneekö se johonkin muuhun kategoriaan?
Tarkoitan tässä yhteydessä nörtillä henkilöä joka harrastaa "normaali-ihmisen" mielestä nörttimäisiä asioita, eli pelejä, sarjakuvia, piirrettyjä yms. Suhteellisen tavallista con-kävijää siis! Ei tarvitse ole lainkaan hardcoreharrastaja lukeutuakseen nörtiksi.
Luentoni tulee puimaan nörttimiesten pariutumisongelmia, ja tämän kyselyn tein selvittääkseni, että johtuvatko ne yksinkertaisesti naisharrastajien kiinnostuksen puutteesta vai jostain ihan muusta. 8>
Kiitos kysymyksestäsi! Tarkennan mieluusti jos tulee muutakin kysyttävää.

Bijou

Viesti Kirjoittaja Bijou » Ti Marras 05, 2013 22:24

Siis tämän nörttimääritelmän mukaan olen itse nörtti myös joten olisi outoa, jos nörttimies ei kelpaisi. Pikemminkin toisinpäin: en osaisi kuvitella seurustelevani jonkun kanssa, joka ei jaksaisi samoja mielenkiinnon kohteita. Juttutuokiot kävisivät pitkästyttäviksi.

Sasuko

Viesti Kirjoittaja Sasuko » Ke Marras 06, 2013 16:14

Bijou kirjoitti:Siis tämän nörttimääritelmän mukaan olen itse nörtti myös joten olisi outoa, jos nörttimies ei kelpaisi. Pikemminkin toisinpäin: en osaisi kuvitella seurustelevani jonkun kanssa, joka ei jaksaisi samoja mielenkiinnon kohteita. Juttutuokiot kävisivät pitkästyttäviksi.
Samaa minäkin mietiskelin, että tällä nörttimääritelmällä olen itsekin nörtti, vaikkakin ehkä hieman eri nörttialoja painottaen kuin mieheni.. Onko toisen nörtin vastaukset sitten riittävän luotettavia, kun eri tavallahan toinen nörtti sietää esim. coneissa ravaamista, piirrettyjä, pelejä etc kuin joku epänörtti (en viitsisi käyttää sanaa "normaali" ihminen, koska minusta ei ole normaalia olla kiinnostumatta niistä asioista mistä nörtit kiinnostuvat.. :'D).
Löydyn myös Deviantartista. Sivulleni eksyminen jokaisen seikkailijan omalla vastuulla.

Mikichan

Viesti Kirjoittaja Mikichan » Ke Marras 06, 2013 16:15

Seurustelen ja olen seurustellut nörttimiehen kanssa. Tosin itsekin lukeudun tuohon nörttimääritelmään, joten minulle on ollut varsin luonnollista sitten pariutua samankaltaisen ihmisen kanssa. Eksäni oli niin animesta ja mangasta kuin peleistäkin pitävä nörtti, nykyinen nörttimies on enemmän peleihin ja länsimaisiin sarjakuviin taipunut, mutta nörtti yhtälailla.

Minulla on sekä huonoja, että hyviä kokemuksia nörttimiehen kanssa seurustelusta. Hyviä puolia ovat ehdottomasti se, että on paljon yhteisiä mielenkiinnonkohteita kuten anime, manga ja pelit, coneihin on helpompi saada se toinen puolisko mukaan, kun ohjelmistosta löytyy myös häntä kiinnostavaa ohjelmaa. Elämäntapa on samankaltainen, joten on helpompi löytää sitä yhteistä aikaa ja liiasta pelaamisesta tai animen katsomisesta ei tule riita kummankaan suunnalta, kun kumpikin viettää saman verran aikaa ko. asioiden parissa ja niitä voi tehdä yhdessä.

Huonona puolena se, että toinen saattaa jossain välissä käyttää liikaa aikaa esim. jonkin pelin pelaamiseen ja kotityöt kasaantuvat suhteen toiselle puoliskolle. Tästä on tullut poikaystävälle suututtua, kun herra kävelee suoraan kotiin tultuaan tietokoneelle pelaamaan Total Waria ja istuu siinä sitten siihen asti, että mennään nukkumaan. Minäkin haluaisin rentoutua pitkän koulupäivän päätteeksi, mutta tiskit ei tiskaa itseään eikä imuri imuroi yksinään meidän asuntoa. Eksän kanssa tällainen pelin lumon vangiksi joutuminen ei aiheuttanut ongelmia kotitöiden kanssa, sillä emme asuneet saman katon alla. Kiukuteltua tuli silloin siitä, että yhdessä ei tehdä mitään ja minäkin kaipaan huomiota. Jos olen tullut poikaystäväni luo, odotan, että teemme yhdessä jotain ainakin välillä, emmekä aina vain pelaa omia pelejämme samassa huoneessa.

Joskus jonkun asian fanitus voi mennä myös niin pahasti yli, että tyttöystävä jää toiseksi. Tämmöinen ikävä juttu sattui minulle, kun eksäni löysi My Little Pony: Friendship is Magic -sarjan. Asuimme silloin eri paikkakunnilla, hän Tampereella ja minä olin pääosin Sodankylässä suorittamassa armeijaa, joten välimatkaa oli miltei koko Suomen mitalta. Itse en pystynyt kovin helposti matkustamaan Tampereelle niin usein kuin olisin halunnut, sillä armeijan lomat olivat lyhyet ja kymmenen tunnin matkustaminen yhteensuuntaan söi lomasta suurimman osan. Aluksi tämä toimi ihan hyvin, mutta sitten sarjan fanitus vain syveni ja alkoi olla suurin juttu elämässä. Minua ei voinut matkustaa tapaamaan yhteiseen kotikaupunkiimme, koska viikonlopun jälkeen oli tentti tiedossa, mutta muita ponifaneja kyllä tapaamaan ja majoittamaan kotiinsa. Jos matkustin Tampereelle pidemmillä lomilla, lauantait menivät kokonaan ponijuttuihin, kun piti katsoa uusi jakso ainakin kaksi kertaa putkeen ja keskutella siitä muiden fanien kanssa. Tämän jälkeen sitten pelattiin jotain nettipeliä näiden ponilaumasta löytyneiden kavereiden kanssa. Siinä mukavasti tyttöystävä unohtui. Minulla sitten tunteet hiipuivat kokonaan koska suhde aiheutti minulle enemmän kyyneileitä ja pahaa oloa kuin iloa. Eli ei se nörttimiehen kanssa seurustelu ole aina sitä helpointa.

Flirttailuyrityksiä nörttimiehiltä en oikeastaan ole saanut. Kummankin miehen kanssa on sattunut niin, että on löydetty yhteinen puheenaihe, alettu hengailemaan enemmän ja enemmän keskenämme ja huomattu sitten, että se rakkaus on jossain vaiheessa syttynyt. Enemmän sitä flirttailua on tullut niiltä miehiltä, jotka ovat ihan pihalla kaikesta nörttimäiseksi luettavasta (jostain kumman syystä urheilulliset pojat ovat kiinnostuneet nörttitytöstä, aika hassulta minusta tuntuu). Minulta on saanut jalat alta ihan vaan sillä, että on ollut kiinnostunut minusta kokonaisuutena ja hyväksynyt sen, että olen nörtti. Ja totta kai se, että on ollut yhteiset mielenkiinnonkohteet. Kirjoittelen sitten lisää, jos sattuu jotain muistumaan mieleen.

ayameko

Viesti Kirjoittaja ayameko » To Joulu 11, 2014 20:53

Oli aivan pakko tulla vastaamaan, koska kuulosti erittäin mielenkiintoselta >u<
Mutta siis.. Seurustelisin tietenkin, kuhan kyseinen henkilö kiinnostaisi minua, tai jos olisin hetero.
Eihän siinä ole mitän pahaa, jos pelaisi erinlaisia pelejä, katsoisi anime, lukisi mangaa..
- Ayameko
www.ayamekoo.tumblr.com (yaoi)

Horaaneko

Viesti Kirjoittaja Horaaneko » Pe Joulu 12, 2014 11:21

Ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi kysely on vain naisille? Kai homomiehet ja sukupuolineutraalitkin/muut määrittelemättömätkin voi nörttimiehen kanssa seukata.
There is no spoon.

Vyno

Viesti Kirjoittaja Vyno » Pe Joulu 12, 2014 16:32

Joo mietin samaa ku Horaaneko. Mut ehkä se tutkimus sitten on vaan heterosuhteista... Mut mitäpä joku nörttiys suhteessa merkitsee, eihän kukaan valitse sen perusteella et onko nörtti vai ei vaan että onko muuten kiva ja silleen. Tai nii luulis... Emmä tiiä...
"Anteeksi, olisiko teillä hetki aikaa puhua Jeesuksesta?"
"Ai Jeesuksesta vai?"
"Kyllä. Jeesus meidän pelastajamme oli tuolla puskassa paskalla."
"Kenen luvalla?"

Tika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tika » To Joulu 18, 2014 02:06

Kiitos kysymyksestä Horaaneko ja Vyno. 83c Näinkin heteronormatiivinen lähestymistapa oli ihan vain sen takia, että olen henkilökohtaisesti kuullut valitusta "miksei nörtit koskaan saa naista" vain ja ainoastaan heteromiehiltä, ja se oli yksi aiheista joita käsittelin luennollani. Halusin saada todistusaineistoa kyseistä väitettä vastaan, koska olen ollut siinä käsityksessä että kanssanaisten päätös olla seurustelematta nörtin kanssa on johtunut yleensä jostain ihan muusta kuin herran harrastuksesta, mutta itsepäisesti tämä "tytöt ei tykkää nörteistä" -käsitys on keskusteluissa pysynyt elossa.

Kiitos tosiaankin kaikille vastanneille! o u o/ Luento on jo tehty ja pidetty, ja kaikkien kommenteista ja äänestystuloksista oli paljon hyötyä!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”