Kuinka monta mangapokkaria teillä on?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Onko tässä mitään järkeä

On
840
66%
Ei ole
430
34%

Ääniä yhteensä: 1270

BAA

Viesti Kirjoittaja BAA » Ti Touko 11, 2004 08:29

Sitä on joskus tullut miettineeksi mitä ihmeen järkeä on siinä, kun ihmiset ovat listanneet kotisivuille oman elokuva/musiikki/sarjakuva kokoelmansa??? Toisaalta, kun tätä pohtii tarkemmin, näiden kyseisten listojen avulla voi karttoittaan jonkin verran sitä minkälainen henkilö kyseessä on tai ainakin sitä mistä henkilö on kiinnostunut :roll: . Tämän lisäksi mitä hän on itsestään kertonut omassa kuvauksessaan sivuillaan, jos on.
Itse olen vahvasti keräilijä luonne ja tämän takia on kertynyt paljon kaikennäköistä. Jossain vaiheessa oli vaikea myydä mitään pois vaikka se olisi ollutkin turhaa. Mutta sitten kun sitä mielsi itselleen ajatuksen, että jos myyt tämän turhan pois ja ostat itsellesi jotain mielekkäämpää tilalle, jota olet jo halunnut pidemmmän aikaa, on se melkein sama kuin tekisi vaihto kauppaa :idea: .
Ai niin sarja kuvista ja yleensäkkin mangasta. Minusta on aikaa turhauttavaa käydä tuomaan mitään tarkkoja lukuja esiin(..muutenhan tämä alkaisi kuulosta minulla on enemmän rahaa kuin sinulla, minulla on enemmän __________ kuin sinulla etc. ja tätä voisi jatkaa loputtomiin...). Mangan osuus sarjakuvakeräilystäni on ollut jo pidemmän aikaa kasvassa nousussa. :arrow:

Chobit

Viesti Kirjoittaja Chobit » La Touko 15, 2004 19:14

Olen jo kerran kirjoittanut tänne, mutta tehdäänpä kunnon uusintapäivitys meikäläisen mangalistaan. Eli, tällä hetkellä hyllyssäni on kahdeksantoista pokkaria. 17 englanniksi, yksi japaniksi. Ginga Legend Weed 1-3 (tulevaisuudessa ehkä lisää japaniksi), Ginga: Gaiden kacchū no senshi Gamu (tämä japaniksi, piirtäjänä Takahashi, sama kuin Weedeissä), Chobits 1-8, Wish 1-4, Petshop of horrors 1, sekä Hellsing 1. Animea taas löytyy muutama DVD. Serial experiment Lain 1, Chobits 1-2, sekä leikkaamaton Ginga Nagareboshi Gin.

Lisäpäivityksen aika taas! Elikkä, kaikki mitä yllä mainitaan, plus lisää Weediä (osat 9&10. Sain aikasen halvalla, kun ostin käytettynä.) Lisäksi onnistuin ostamaan Ginga Nagareboshi Gin vol.8. Tämä manga on on kai toinen painos, joten 17 vielä keräämättä. Käytetty tämäkin. Eli 21 pokkaria tällä hetkellä.
Viimeksi muokannut Chobit, Ma Kesä 28, 2004 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Emmi-Chan

Re: MITÄ!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja Emmi-Chan » Ma Touko 17, 2004 14:16

_Tata kirjoitti:Tuossa tulikin pointteja edellä, lisäksi unohtui se perinteisin: käy töissä.

Itse asias mä olen menossa töihin kesällä... Ajattelin tuhlata kaikki rahani animeen ja mangaan, mutta äiti sano et se aikoo tunkasta MUN rahat jonnekki säästö tilille. Julmuus, nimesi on äiti. "Isä (tässä tapauksessa äiti) olen jo kuudentoista (tässä tapauksessa 17). En ole lapsi enää! (<- se oli Arielista)
"Run Lee! Run towards the setting sun!... But don't mess up your hair!"
- Gai-sensei

__

Viesti Kirjoittaja __ » Ma Touko 17, 2004 16:03

wICE kirjoitti:
Mirz kirjoitti:10-15 löytyy.
Miten noin pienestä määrästä voi olla noin epävarma? Häilyykö osa noista ehkäpä jotenkin eroottisesti kahden ulottuvuuden välillä??
En ole tällä hetkellä omalla koneellani ja en muista niiden tarkkaa lukumäärää ;2

Pegi

Viesti Kirjoittaja Pegi » Ma Touko 17, 2004 16:21

Ruhtinaalliset 8 kpl :shock: ! Kaikki vasta pelkkää Ranmaa , mutta jostainhan pitää aloittaa, eikö ?

Ken Ichijoji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ken Ichijoji » Ti Touko 18, 2004 13:39

Tällä hetkellä vasta 4 Dragon ballia, 6:sta eteen päin suomennetut ja luku kasvaa kuukausittain ^ ^

Armin^

Viesti Kirjoittaja Armin^ » Ke Touko 19, 2004 12:45

Apua, en lainkaan muista miten paljon siellä on :shock:
Kokoelma laajenee koko ajan, tilailen kaikkea mutu-tuntumalla ja osa unohtuu yhdenlukukerran jälkeen... Välille tekee löytöjä "Ai, minulla on tämäkin!" Vaikka ei minun kohdallani voi kuitenkaan puhua kuin ehkä sadasta.
Tasaiseen tahtiin niitä tilailen mutta opiskelijan varoilla niitä ei niin kauheasti kuitenkaan, ehkä noin 60 eurolla kuussa ja ostan aika paljon myöskin tavallisia kirjoja..

Nyt oikein harmittaa kun on kaikki kiva pannassa, netti, mangat, animet, leffat, pitää vaan lukea pääsykokeisiin *huokaus* mutta kun tämä on ohi, pidän animemaratoni ja löysään pääni pultteja!
Viimeksi muokannut Armin^, Pe Tammi 06, 2006 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rekka Shinen!

_eppu_

Viesti Kirjoittaja _eppu_ » Ke Touko 19, 2004 19:03

Minulla on suomalaiset Dragon Ballit 1-8, Ranma ½ 1-6 ja Akira 1. Enkunkieliset Oh, My Goddessit 1 ja 2. Yhteensä tekee, ööh, 16 kappaletta! Se on ihan hyvin, kun ensimmäinen mangani oli tuo eka Dragon ball.

Daer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Daer » Ma Touko 24, 2004 13:45

n. 20 mangaa tullut ostettua tähän mennessä. Muita kautta tulleita ehkä triplasti.. tosin niitäkin etsin että saisi ostettua nekin (kyllä aina pokkari ruudun voittaa!)
dvdeitä ei ole kuin 5 ja kasettejakaan kuin vajaa 15.
"YAMEte yoshite sawaranaide BABY
IYAyo DAMEyo aseranaide BABY"

"Tonzura koite"

Naru

Viesti Kirjoittaja Naru » Ma Touko 24, 2004 17:59

Pöhh.. Ei mulla ole kuin 15 :( . Lisää kyllä haluaisin, mutta jos tilaa netistä niin yhden pokkarin hinnaksi nousee 20 eeroa (postikulut mukaanluettuna) joten on todella veemäistä alkaa keräilemään esim. Chobitseja (en oo löytäny mistään ees boxeja), kun yhdestä kirjasesta saa pulittaa noin paljon. Miten kummassa teillä joillain on noin paljon mangaa? Ostatteko ulkomailta vai oletteko löytäneet jonkun hyvän nettipaikan? Onko ne muuten englanninkielisiä vai jollain muulla tekstitettyjä ?

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Touko 24, 2004 19:18

Naru kirjoitti:Miten kummassa teillä joillain on noin paljon mangaa? Ostatteko ulkomailta vai oletteko löytäneet jonkun hyvän nettipaikan? Onko ne muuten englanninkielisiä vai jollain muulla tekstitettyjä ?
Paras perustelu lienee aika. Mitä ostopaikkoihin tulee, katsopa tuota ostokokemukset ja -vinkit aluetta, siellä on mainittu mm. yleinen osto-opas.

Ajan lisäksi -HIMO- vaikuttaa myös.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

vermes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vermes » Ma Touko 24, 2004 19:25

Naru kirjoitti:Pöhh.. Ei mulla ole kuin 15 :( . Lisää kyllä haluaisin, mutta jos tilaa netistä niin yhden pokkarin hinnaksi nousee 20 eeroa (postikulut mukaanluettuna) joten on todella veemäistä alkaa keräilemään esim. Chobitseja (en oo löytäny mistään ees boxeja), kun yhdestä kirjasesta saa pulittaa noin paljon. Miten kummassa teillä joillain on noin paljon mangaa?
Kun ostaa suurempia eriä (= yli 100€:a) ei yleensä tartte maksaa postikuluja.
and now for something completely different
http://infamyinfamy.tumblr.com/
http://axolotleatsouls.tumblr.com/
Törkeä, mutta tärkeä

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Touko 25, 2004 01:15

vermes kirjoitti:
Naru kirjoitti:Pöhh.. Ei mulla ole kuin 15 :( . Lisää kyllä haluaisin, mutta jos tilaa netistä niin yhden pokkarin hinnaksi nousee 20 eeroa (postikulut mukaanluettuna) joten on todella veemäistä alkaa keräilemään esim. Chobitseja (en oo löytäny mistään ees boxeja), kun yhdestä kirjasesta saa pulittaa noin paljon. Miten kummassa teillä joillain on noin paljon mangaa?
Kun ostaa suurempia eriä (= yli 100€:a) ei yleensä tartte maksaa postikuluja.
Aika kauppakohtaista tuo. On paikkoja jossa postikulut on hinnoissa mukana (mangassa vähemmän tosin), on suhteellisia ja tasaisia postikululaskureita, erilaisia optioita yms... mielestäni hiukan huono yleistys.

Gin-san

Viesti Kirjoittaja Gin-san » Ti Touko 25, 2004 15:47

Minulta löytyy:
5-9 suomenkieliset DB:t ja 1-2 enkunkieliset DB:t
1-7 suomenkielistä Ranmaa
1-3 enkunkielistä Weediä (Ginga legend Weed)
1-3 enkunkielistä DBZ (ajattelin ruveta keräämään mut ne tulee suomeks eli...)
1 enkunkielinen Magical Pokemon Journey

Eli...*laskee* 21 pokkaria!! Niin paljon... :shock:

vermes
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vermes » Ti Touko 25, 2004 16:04

kyuu kirjoitti:
vermes kirjoitti:Kun ostaa suurempia eriä (= yli 100€:a) ei yleensä tartte maksaa postikuluja.
Aika kauppakohtaista tuo. On paikkoja jossa postikulut on hinnoissa mukana (mangassa vähemmän tosin), on suhteellisia ja tasaisia postikululaskureita, erilaisia optioita yms... mielestäni hiukan huono yleistys.
Ei kovin Suomen laajimmat kokoelmat ovat Bookplussassa ja Suomalaisessa ja molemmissa postikulutta tulee yli 100€ tilaukset. No joo Suomalaisessa raja on 85€. Fantasiapelit taas vaatii yli 180€ niillä on se 5% ale yli 100€ tilauksista. Goodfellowsista ei alea tipu, mutta ei siellä ole Vizziä. Fennicasta en tilaa koska pelkään puhelimia.
Viimeksi muokannut vermes, To Touko 27, 2004 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
and now for something completely different
http://infamyinfamy.tumblr.com/
http://axolotleatsouls.tumblr.com/
Törkeä, mutta tärkeä

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”