Taruolennot ja sellaset...

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Uskotko taruihin?

Kyllä
126
34%
En
70
19%
Jonki verran
177
47%

Ääniä yhteensä: 373

wice

Viesti Kirjoittaja wice » Ke Loka 01, 2003 20:00

Haluttaisi uskoa, mutta aivot kieltää.

Samurai Deeper Kyossa on muuten hauska ero tähän liittyen mangan ja animen suhteen. Mangassa hutkitaan miekan terällä ihan ihmisten kesken, kun taas animessa ihmiset muuttuvat taisteluissa hamsteri-sisilisko-hybrideiksi ja muiksi mieluisiksi unileluiksi plus sitten tappeleminen on jotain energialla paiskomista "oikean kontaktin" sijaan.

Itte tykkää enemmälti mangan tavasta hoitaa homma.

NybeKat
Viesti:

Re: Vampyyrit tms.

Viesti Kirjoittaja NybeKat » Ma Loka 06, 2003 19:25

iyu kirjoitti:Yksi selitys tuohon avoimuuteen taruja ja henkijuttuja kohtaan kai on se että Japania ei olla miekat kädessä käännytetty kristinuskoon ja samalla uskoteltu että heidän kulttuurinsa ja tarustonsa on saatanasta.
Hehhee... tosta tulee mieleen se yks pätkä mitä smi koitti miulle kerra näyttää, en vaa jaksanu sitä kovin kauaa kattoa ^__^;;
Enkä muista sen nimeä, joten enpä sano enempää..sanokoon smi jos tän huomaa :P

Siinä miun nikissä on iso N ja iso K, grrr~

KuvaOekakiPoteto (suomi&english)

kiara

taruolennot

Viesti Kirjoittaja kiara » Pe Loka 24, 2003 11:14

Kyllä uskon kaikenlaisiin taruolentoihin ja muihin sellaisiin! Esim. keijuihin, menninkäisiin, tonttuihin...mulla on vilkas mielikuvitus, myönnetään. Toisaalta maailma olis aika tylsä paikka jos ei olis mitään mihin uskoa ja, koska ei toi Jumala niin hirveesti kiinnosta, niin täytyy usko mielenkiintosempiin juttuihin. Muutenkin oon hirmu kiinnostunut mytologioista varsinkin Kreikan jumaltarustoista, Kelteistä ja tietysti Japanin myyttisistä olennoista. Kaikkein kiinnostavimpia ja kiehtovimpia taruolentoja on tietysti lohikäärmeet ja feeniksit! :)
I don't want to brag, whatta hell, I love to brag!

yuza

Viesti Kirjoittaja yuza » Ti Marras 25, 2003 14:23

En usko mutta ajatuksella on hauska leikkiä

Wolf's Rain !!!
Sudet keskuudessamme...
long live otaku rulership !!!

Pierced

Viesti Kirjoittaja Pierced » Ti Joulu 16, 2003 15:48

Rakastan eri maiden taruja.Jokaisen kulttuurin luomiskertomukset ovat ihania ja olen lukenutkin aika monenlaista tarustoihin liittyvää aineistoa.Pohjoismaiden tarut ovat todella kiehtovia ja Kalevalakin on mielestäni hieno kirja.Tarueläimethän ovat kaikki mielenkiintoistakin mielenkiintoisempia.Pitäisi varmaan ruveta taasen lukemaan näistäkin asioista,kun on tuo opiskelu saanut lukemisen vähenemään. ^^
.:Words are very unnessesary,
they can only do harm.
Enjoy the silence:.

Meya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Meya » Ti Joulu 16, 2003 15:52

Minä pidän ehkä eniten kiinalaisista kummitustarinoista. (^-^) Niissä on sitä jotakin...kyllä välillä jopa pelottaa. Kuuluisimmista tarinoista ne ovat menneet tekemään elokuviakin, mutta en niistä erityisemmin välitä...*trrr*
Puputossuinen zombie

Anacsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Anacsu » Ke Joulu 17, 2003 23:16

Hmm, täytyy myöntää että joihinkin taruihin uskon lähinnä siksi, koska ne kuulostavat ihan mahdollisilta. Miksei Merenneitoja muka olisi? ~.^(Se että uskon taruihin, saattaa johtua siitä että pienenä minulle "syötettiin pajunköyttä" ja minähän nielin kaiken... ^^) Mutta on sitten taas sellaisia, mihin en usko lainkaan. Mitäköhän vanhempani ajattelivat, kun luulivat minun uskovan joulupukkiin?
Wanna sell your soul?

NybeKat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NybeKat » To Joulu 18, 2003 11:01

YuKi^^ kirjoitti:Mitäköhän vanhempani ajattelivat, kun luulivat minun uskovan joulupukkiin?
Miksei joulupukkiin saisi uskoa?
Kyllä minäkin uskoin kunnes aloin ihmettelemään kun pukki oli erinäköinen joka vuosi..kerran hänellä oli jopa sellainen punainen muovinen pellennenä.. oli vilustunut raukka, tai matki kenties Petteriä?
Mutta kyllä mä muistan ku pikkuveljen kaa aina nenä kiinni ikkunassa tuijotettiin ulos pimeään, onneksi oli sentään kivat jouluvalot siinä ikkunassa meidän kanssa...satoi mukavasti luntakin. Ja uskoin senkin kun kerran haettiin illalla lahjat parvekkeelta sellaisesta kaapista mikä siellä oli kun ei sisälle mahtunut.. kysyin äidiltäni miksi lahjat siellä oli, niin äitini sanoi että jospa joulupukki oli tuonut ne sinne helikopterilla kiireisenä eikä kerennyt tulla sisälle moikkaamaan.. tosin ihmettelin että miksi ei poroilla.

Sitten sydämeni särkyi kun löysin vanhempieni laatikosta joskus erään kirjeen jonka olin joulupukille lähettänyt, olin laittanut siihen kaikki kauneimmat tarranikin, ja he eivät olleet sitä lähettäneet :cry:
Mutta eihän sekään tarkota ettei joulupukkia olisi? ehkä kaikki vanhemmat vain ei siihen usko ja sen takia pukeutuu pukiksi, eikä lähetä kirjeitä.. Kyllä meille pari kertaa tuli paketteja josta kukaan ei tiennyt keneltä ne oli :roll:

Siinä miun nikissä on iso N ja iso K, grrr~

KuvaOekakiPoteto (suomi&english)

Rajala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rajala » To Joulu 18, 2003 14:46

En usko mihinkään taruolentoihin, koska en näe mitään syytä uskoa niihin. Ne kuitenkin kiinnostavat siinä mielessä, että niiden kautta on mielenkiintoista tutkailla ihmisten minä-käsitystä ja arvoja. Tällä tarkoitan muun muassa vertauskuvallisuutta, esim ihmisen rinnastaminen koiperhoseen (tarve olla lähellä valoa, vaikka on vaarana, että menee liian lähelle ja palaa). Tällaisista ajatuksista johdetut ihmis-eläin-hybridit ovat varsin mielenkiintoisia, koska näiden olentojen yhdistetyt luonteenpiirteet luovat erikoisia yhdistelmiä.

Yliluonnollisissa ja jumalallisissa ilmiöissä kiinnostaa myös tietty alitajuisuus, jota oli runsaasti esim. Henkien kätkemässä. Sen maailma oli kuin suoraan päähenkilön ajitajunnan perukoilta, jossa kätketyt tuntemukset nousevat pintaan, jotta ne voisi kohdata ja voittaa.

Yliluonnollisuus kiinnostaa minua siis eniten vertauskuvallisessa ja symbolisessa mielessä, mutta tällaisessa ajattelussa mennään usein jo vakavampaan pohtimiseen. Kevyet fantasia-animet ja sen sellaiset, joissa yliluonnollisuudella ei ole juurikaan suurempaa funktiota kuin olla kiva kulissi toiminnalle, ovat toki myös oikein viihdyttävää katsottavaa. Niissä kuitenkin on enemmän sitä meinkinkiä, että innostuu naureskelemaan örkkien lahtaamiselle ja päähenkilöiden edesottamuksille. ^__^

Makoto
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Makoto » Su Joulu 28, 2003 18:50

Uskon taruolentoihin.
Yritin tähän kirjoittaa kaikenlaisia selityksiä, mutta en osaa selittäää...meikäläinen vain uskoo...^_^ Lohikäärmeet, ah...
Cut off a wolf's head and it still has the power to bite.

LäderLappen

Viesti Kirjoittaja LäderLappen » Su Joulu 28, 2003 20:06

Katja kirjoitti:Eniten minua ehkä kiehtovat tarinat ihmisistä, jotka pystyisivät muuuntautumaan eläimiksi halutessaan, kuten susiksi tai linnuiksi, tai sitten olisivat puoliksi ihmisiä, puoliksi jotain muuta.
Kuin myös.Kuvittelen jopa joskus muuttuvani joksikin eläimeksi liikkuessani koiran kanssa metsässä...

Lohikäärmeet,yksisarviset,demonit,vampyyyrit,haltiat,hobitit,fenix,
muinaiset jumalat,velhot,noidat,dinosaurukset *kekkek...* kentaurit,metsänhenget ym. Kaikki käy.

Voisi sanoa että rakastan kaikkea joka vaan liittyy jotenkin "fantasia-maailmaan" tai taruihin.Näin se vain on :wink:

Caleban

Demonit!!

Viesti Kirjoittaja Caleban » Ma Tammi 12, 2004 22:08

Demonit!! Demonit!! Demonit!! Demonit!! 8

Miiinä raaakastan taruolentoja ja Demoneita!!!! :twisted: :mrgreen:

(olenko pöpi? :shock: )
"Cultivate your hunger before you idealize.
Motivate your anger to make them all realize.
Climbing the mountain, never coming down.
Break into the contents, never falling down."

Armin^

Viesti Kirjoittaja Armin^ » Ma Tammi 26, 2004 15:42

Erillaiset mytologiat ovat erikoisuuteni, Kreikan mytologia on tällä hetkellä intohimoni, sen laajuus on yllättävää, olennot ja jumaluudet jotain niin upeaa että välillä lukiessakin on pakko vetää henkeä. :)

Ja tietenkin pohjoismaiden mytologia ja japanin/kiinan jumaltarustot ovat mielenkiintoni kiintokohteita...

Ja luonnollisesti muinainen Egypti, onhan minulla tatuoituna Horuksen silmä lapaluuni.

Taruista tietenkin Tolkienin maailma on uskomaton. Muutenkin luen fantasiaa ja haluaisin kovasti uskoa niihin. Joskus leikin ajatuksella, että ne ovat vain olemassa toisena maailmana ja että on olemassa jonkinlainen ulottuvuusportti josta pääsisin näkemään sen kaiken.

Ja legendoista Kuningas Arthurin taru on yksi suosikeistani, ja yleensä merkitsenkin Avalonin kotipaikakseni ;)

Ja kaikki vampyyreihin ja keijuihin liittyvä saa minut aivan kahjoksi.

Ja suosikkitarinanin ovat yleensä yksisarvisista, en tiedä mikä niissä on mutta jotenkin taru jostain niin kauniista ja puhtaasta viehättää (elokuva Legend ja kirja Viimeinen yksisarvinen)

Apua, minulle kävi taas niin että innostuin liikaa, enkä saa koottua ajatuksiani järkevästi kasaan vaan aivan kuin olisi vain lista ranskalaisia viivoja...
no muokkailen tätä ajan mittaan helpompaan muotoon :D
Viimeksi muokannut Armin^, Pe Tammi 30, 2004 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rekka Shinen!

ninja-burger

Viesti Kirjoittaja ninja-burger » Ma Tammi 26, 2004 22:16

esitänpäs pienen taruolento kysymyksen:
millä tavoin meksikolaisen vamppyyrin ulkomuoto ja veren juonti tapa eroaa eurooppalaisesta vamppyyreistä
you cant make a bad game if you have lots of ninjas in the game

saa nauraa
www.realultimatepower.net

Izaryo

Viesti Kirjoittaja Izaryo » To Tammi 29, 2004 15:30

kyllä.. kaikenlaisiin lohikäärmeisiin ja tenguihin ja enkeleihin ja peikkoihin ja......
joo jos en sano enempää :lol:
jep jep....

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”