Taruolennot ja sellaset...

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Uskotko taruihin?

Kyllä
126
34%
En
70
19%
Jonki verran
177
47%

Ääniä yhteensä: 373

pöllödemoni
Viesti:

Re: Taruolennot ja sellaset...

Viesti Kirjoittaja pöllödemoni » Ti Joulu 01, 2009 23:13

En nyt sanoisi uskovani niihin, mutta musta on kiva aatella että metikössä on jotain peikkoja tms. :)
Tykkään enkeleistä paljon, mutta en oikein usko että niitäkään on.
"En jaksa enää kävellä!"
"Ettekö jaksa enää kävellä?"

Kara

Viesti Kirjoittaja Kara » Su Maalis 14, 2010 22:18

Kietovimmat ovat ehdottomasti aasiassa.
Ne ovat hyvin monimuotoisia ja yleensä hieman koomisia. Ne ovat ehdottomia suosikkejani. Suosikkia minulla ei ole, vaikka Tengut on aika korkealla. Niiden piirtäminen on hauskaa.

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Su Syys 02, 2012 23:03

Itte tykkään tosi paljon kirjottaa tarinoita ja piirtää lyhyitä sarjakuva novelleja, joten luon myyös tarustoa jne. ite.

Kaikkein eniten rakastan puolieläimiä, enkä nyt tarkota sellasia "Voi kun olen söpö kun minulla on kissankorvat" vaan sellasii luonnonmukasii oikeesti puolieläimii, eli kaikki vaistt kyvyt jne. tulee niitten korvien ja hännän mukana. Sellaset on jotenki kauheen viehättävii.

Toinen mistä tykkään hirveesti on enkeli vs. demonit asetelma jolla pystyy tarinoissa leikkimään miten haluaa. On kiva kans kääntää päälaelleen kaikenlaisia yleisiä oletuksia, eli tehä vaikka haltioista pahiksia tai siihen suuntaan. Tykkään myös luoda omia rotuja kaikennäkösiin fantasiaropeihin. (Nyt ekana tulee mieleen painajaislaulaja tai varjo-olento) Myös sellaset scifi androidit tms. on mielenkiintosii.

Eli tiivistettynä, oon enemmän sellasen modernin fantasian kannattaja kun että tonttuja ja muita mytologisia hahmoja, joiden kaltasia on tietty aina hauska pistää sekaan.

Mizuumi

Viesti Kirjoittaja Mizuumi » Ti Syys 11, 2012 13:17

Joskus aikoja sitten olen vastannut, että jonkin verran. Sama pätee edelleenkin. Rakastan kaikenlaista yliluonnollista ja taruja, minkä vuoksi olen fanaattinen Supernaturalin fani (tv-sarjan). Vaikken todellakaan usko sarjan olevan totta (onhan se vain sarja, haloo), uskon silti moniin sarjassa näytettäviin olentoihin.

Vaikka uskon kaikenlaiseen, se ei silti tarkoita sitä, että uskoisin Draculan kaltaisiin vampyyreihin pitkien kulmahampaidensa kera. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettenkö uskoisi vampyyreihin. Olen kenties lukenut Darren Shanin saagan kirjoja liian monesti (1-4 kirjat seitsemän kertaa ainakin), sillä uskon kirjasarjassa esiintyviin vampyyreihin, jotka eivät pure "uhrejaan" ja ime heitä kuiviin. Laji on täysin uskottava eikä vampaneesitkaan mahdottomia ole, joten usein olen sen uskomisen kanssa kiikun kaakun.

Useimpiin mangoissa ja animeissa esiintyviin yliluonnollisuuksin en usko (ainakaan täysin), mutta Fushigi Yuugin Neljän jumalan maailmankaikkeuden kirja on sellainen, jonka olemassa oloa saloineen en pidä ollenkaan mahdottomana. Olen myös ala-asteella ollessani keksinyt oman taruolentoni, jota olen muutamissa tarinoissani vielä nykyäänkin pitänyt mukana, sillä pidän kyseisistä olennoista mahdottoman paljon. Mikäli jotakuta kiinnostaa niin tietenkin saa tulla kysymään, millainen olento tuo oikein on :'D Ei kovin kummoinen, mutta silti suloinen~
真直ぐ愛を 見つめたかった
夢も未来もいらないから

KasumiU

Viesti Kirjoittaja KasumiU » Su Maalis 10, 2013 22:55

Taruolennot ovat mielestäni tosi mielenkiintoisia, mutta Skotlannin taruissa on yksi, mitä vastaan en haluasi kävellä (pimeällä kujalla tai päivän valossa D:) nimeltä Nuckelavee. Se asustelee vedessä ja siitä syytettiin sairauksia, kuolemia yms. Taruihin en kyllä juurikaan usko, mutta ei voi todistaa niitä vääräksikään joka jättää mahdollisuuden henkiin (tai niin ajattelen)

freya-kuu

Viesti Kirjoittaja freya-kuu » Ma Maalis 18, 2013 21:44

En kyllä usko mihinkään taruolentoihin, sen verran realistiseksi on elämä tehnyt. Mutta rakastan kaikkea olentoihin ja yliluonnollisuuksiin liittyviin aiheisiin, tuovat väriä tähän mustavalkoiseen elämään vaikka vaan kirjoissan, leffoissa, peleissä sun muissa.

Akai

Viesti Kirjoittaja Akai » To Touko 02, 2013 16:37

En myönnä uskovani, vaikka saatan jonkin verran uskoakin. Tarut kuitenkin kiinnostavat tosi paljon ja erityisen kiinnostunut olen japanin kauhutarinoiden olennoista. Samoin henget ovat mielenkiintoisia. Suurta mielenkiintoa en ole löytänyt velhoihin, vampyyreihin tai muihin vastaaviin hahmoihin.

Sanor

Viesti Kirjoittaja Sanor » Pe Touko 03, 2013 08:20

Kansantarusta, olennoista ja myyteistä on aina ollut mielekäitä lukea ja ovat olleet lähellä sydäntä, mutta olen aina ollut luonteeltani hieman skeptinen. Eli en usko jokaista hömppä miestä joka tulee juttelemaan tarinoitaan, mutta saatan hyvinkin uskoa esimerkiksi sielun olemmassa oloon.
"Just because I don't care, doesn't mean that I don't understand."

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”