Kaikkien aikojen Miyazaki

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kaikkien aikojen Miyazaki

Lupin III: Castle Of Cagliostro
15
2%
Nausicaa
49
8%
Laputa
43
7%
Totoro
157
24%
Kiki's Delivery Service
13
2%
Porco Rosso
32
5%
Princess Mononoke
114
18%
Spirited Away
177
27%
muu, mikä?
44
7%

Ääniä yhteensä: 644

iidv

Re: Kaikkien aikojen Miyazaki

Viesti Kirjoittaja iidv » To Syys 03, 2009 20:02

Totoroon ehdottomasti paras <3 Se on kivan pirteä ja ne pikku totorot ovat niin söpöjä!
KÖYHÄÄ

saino

Viesti Kirjoittaja saino » La Loka 24, 2009 21:49

Laputa on paras. Ehrottomasti. Steampunk-henkeä, mahtavat maisemat ja etäisesti lempiromaaniani muistuttava teema/opetus. Juoni selvä jopa minulle, vaikka alku onkin aika kohellusta.

Totoro on toki mainio, mutta sen 'juonettomuus' vähän häiritsee (siis se, ettei siinä oikein tapahdu mitään). Liikkuva linna on mainio kanssa, mutta sen loppu on sen verta äkkinäinen ja epäuskottava että se syö pisteitä (ja alkuperäinen romaani on parempi!).
"Kai sä tiedät, että teitä pidetään friikkeinä?"

Neponen

Viesti Kirjoittaja Neponen » Ma Helmi 22, 2010 21:11

Kyllä se on oltava....Totoro! Kaikki se symboliikka. Elokuva on yhtiä parhaita anime-leffoista mitä on tullut katsottua. Lastenelokuva jota kehtaa vanhempanakin katsoa ja kuluttaa uudelleen. :P

Hippiainen

Viesti Kirjoittaja Hippiainen » To Helmi 25, 2010 14:39

Kaikkia en ole vielä katsonut, katson kun ehdin/kiinnostaa taas enemmän. Mutta niistä, jotka olen katsonut, parhaimmistoa ovat Henkien kätkemä ja Kissojen valtakunta. Se kissa-Paroni on niin ihana, oikeasti! :D
Nainen. Sinne en mene!!

Ruu

Viesti Kirjoittaja Ruu » Pe Helmi 26, 2010 19:31

Vaikea päättää, mutta eniten pidän niistä vanhemmista tuotoksista. Luultavasti Laputa vie silti ääneni, sillä rakastuin elokuvan musiikkiin ja tarinaan. Se jopa tulee myös aina ensimmäisenä mieleeni kun kysytään lempi elokuvaa Miyazakilta, joten eiköhän se ole sitten se paras.

Olen myös aina pitänyt Kikin lähettipalvelusta, sillä se saa hyvälle mielelle (ja kissaihmisenä tietysti Jiji herätti huomioni).
"And since I am dead, I can take off my head to recite Shakespearean quotations."

Wulfy

Viesti Kirjoittaja Wulfy » La Helmi 27, 2010 22:49

Nausicaä, vaikkakaan se ei elokuvana yllä läheskään sille tasolle kuin Mestarin itsensä piirtämä sarjakuva. Nausicaä on vienyt sydämmeni.
Maailmassa ei ole mitään vapaampaa kuin vapaapudotus.
------
Siirretään tasamaalaisen kokemus kolmiuloitteiseen maailmaan ja kuvitellaan, että neliuloitteinen hyperpallo kulkee maailman läpi.

greenwombat

Viesti Kirjoittaja greenwombat » La Touko 14, 2011 19:25

Eipä tuon Miyazakin elokuvista mitään yhtä tiettyä parasta ainakaan itseni kohdalla voi valita.
Laitoin kuitenkin Nausicaän. Siinä on vaan jotain sellaista joka saa katsomaan sen elokuvan uudelleen ja uudelleen. Sama ilmiö on Henkien kätkemän, Liikkuvan linnan ja Prinsessa Mononoken kohdalla.

otapunk

Viesti Kirjoittaja otapunk » Su Touko 15, 2011 23:40

Elokuvana Mononoke on paljon muita eheämpi pakkaus, joten se. Cagliostro kakkosena. Takahata > Miyazaki.

Kayoyo

Viesti Kirjoittaja Kayoyo » To Joulu 20, 2012 15:22

Mun mielestä noi kaikki on hyviä mutta yks (joka ei ole tossa) on varmaan ihan mun suosikki. Nimittäin kissojen valtakunta. Se on vain jotenkin niin suloinen ja ihana tarina ja mahtavat hahmot. :DD

krp

Viesti Kirjoittaja krp » To Joulu 20, 2012 23:00

Eiköhän se ole se Henkien kätkemä. Yksi ainoita elokuvia, jonka jaksaa katsoa milloin vain ja missä vain ilman, että se koskaan käy vanhaksi tai tylsäksi. Aikanaan käytiin se katsomassa elokuvateatterissa luokan kanssa, kun se Suomessa ensi-iltansa sai ja sen jälkeen se on tullut katsottua useampia kertoja vuosittain. Luokittelisin kyseisen teoksen jopa kaikkien aikojen parhaimpien elävien kuvien listalla kärkisijoille.

Ja näin sivuhuomautuksena, että eihän tuo Kissojen valtakunta ole edes Miyazakin leffa. Onhan herra elokuvan tuottaneen studion perustajajäsen, mutta ei Miyazaki itse ole vaikuttanut elokuvan tekemiseen millään tavalla. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta tällaisen käsityksen olen saanut, enkä toistaiseksi ole löytänyt todisteita muusta.

Kayoyo

Viesti Kirjoittaja Kayoyo » To Joulu 20, 2012 23:24

Ah. Näin taitaakin olla.. ^^' anteeksi tuo.. (en taas tätäkään tajunnut mutta virheitä sattuu :') ) Ehkä itsellänikin on Miyazakin elokuvista ensimmäisenä siis Totoro jonka olen katsonut jo monta kertaa ja vielä voisi katsoa uudelleen :D
Kiitos korjauksesta ^^

Bijou

Viesti Kirjoittaja Bijou » To Joulu 20, 2012 23:35

Liikkuva Linna on oma suosikkini, mutta ehkä Nausicaä menisi parhaimmaksi tuotokseksi vaikuttavan sanomansa kanssa.

illusiα
Viesti:

Viesti Kirjoittaja illusiα » To Tammi 17, 2013 17:27

Tonari no totoro, rakastan elokuvaa. Tykkään tarinasta kamalasti, animaatiosta puhumattakaan. Totoro on muutenkin äärettömän söpö
"He's saying 'I'll eat more high class cotton, I don't want to get a cold'."
――Cotton!?
"Meto only eats cotton. He's a doll."

Sun

Viesti Kirjoittaja Sun » Pe Tammi 18, 2013 19:57

Olen nähnyt neljä Miyazakia: Henkien Kätkemä, Liikkuva Linna, Nausicaä ja Porco Rosso. Mikään ei ole ehdottomasti paras, mutta Porco Rosso ja Nausicaä ovat noita muita parempia. Kumpi sitten olisi parempi? En tässä vaiheessa äänestä mitään, vaan palaan asiaan myöhemmin.
Näkemättömistä Miyazakin leffoista Prinsessa Mononoke kiinnostaisi kyllä jossain vaiheessa katsoa, se saattaisi jopa päästä kärkisijoille. Laputasta en oikein tiedä mitään ja nuo Totorot ja Kikit taitaa olla vähän nuoremmille suunnattuja, joten ne ei ihmeemmin kiinnosta.

Chibi-chan

Viesti Kirjoittaja Chibi-chan » Pe Tammi 18, 2013 20:36

Tämäpä on mielenkiintoinen kysymys, rustaillaan tähän nyt jotain :D Tähän asti olen nähnyt viisi Miyazakin elokuvaa Henkien kätkemä, Liikkuva Linna, Kikin Lähettipalvelu, Porco Rosso ja Kissojen valtakunta. Ehdoton suosikkini on Henkien kätkemä sen tarina lumoaa aina uudestaan ja uudestaan, muistaakseni sen taisi olla se ensimmäinen Miyazakin elokuva minkä näin. Sitten tuli Liikkuva Linna tarina on hyvin mukaansa tempaava. Itse olen lukenut Liikkuva Linnan kirjana ja pidin siitä todella paljon.
" Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen."
-Paulo Coelho-
Desucon 2015, cossit, Kagome Higurashi ( Inuyasha), Kikyo ( Inuyasha), Sofia ( oma hahmo)
Tracon X 2015, cossi Sailor Mars ( Sailor Moon)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”