Kaikkien aikojen Miyazaki

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kaikkien aikojen Miyazaki

Lupin III: Castle Of Cagliostro
15
2%
Nausicaa
49
8%
Laputa
43
7%
Totoro
157
24%
Kiki's Delivery Service
13
2%
Porco Rosso
32
5%
Princess Mononoke
114
18%
Spirited Away
177
27%
muu, mikä?
44
7%

Ääniä yhteensä: 644

Julius
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Julius » La Joulu 04, 2004 18:10

Pitkään mietittyäni annoin ääneni Totorolle, vaikka heti perässä tulevat kaikkien aikojen leffasuosikkini Henkien kätkemä, Kiki's Delivery Service ja Porco Rosso. Totorossa minua on aina liikuttanut se, miten siinä käsitellään elokuvan lapsille kovasti ahdistavia aiheita (äidin sairaus, sodan jälkipyykki), ja kuinka suuri ja pörröinen Totoro aiheuttaa heissä suurta riemua. Takuuvarma kyynelehdittävä avovaimon kanssa, enkä varmaan ikinä kyllästy elokuvan katsomiseen.

Henkien kätkemästä pitää mainita, että se on ensimmäinen näkemäni Miyazakin elokuva. Jo pelkästään sen kohtauksen takia, jossa Chihiro matkustaa veden päällä kulkevassa junassa, ja katsojille näytetään ihan mielettömiä kuvia veden peittämästä tasangosta Hisaishin kaihoisan kauniin teeman soidessa taustalla, pidän Henkien kätkemää yhtenä parhaista näkemistäni elokuvista koskaan. Onneksi sain hankittua siitä sen Australiassa julkaistun limited edition -painoksen, ennen kuin loppuivat.

Casandara

Viesti Kirjoittaja Casandara » Ma Tammi 03, 2005 23:36

Ihan oikeasti en osaa valita. :shock:

Ensin meinasin sanoa että Porco Rosso koska näin sen viiemisenä (pari kuukautta sitten, itse asiassa, vasta) *hävettää* :oops:

Sitten aloin ajatella että musiikissa Mononoke, Laputa ja Nausicaa ylittävät sen, mutta vainko siksi että ne ovat tutumpia ?

Ei, parasta ei vain löydy :cry:
"Saan olla niin omituinen, kuin ikinä haluan!" - Jean M. Untinen Auel

Dragonfly

Viesti Kirjoittaja Dragonfly » Pe Tammi 14, 2005 17:10

Vaikea valinta, mutta kai se sitten Totoro on. Se pikku tyttö muistuttaa niin elävästi kaverini pikkusiskoa. :D

Acolyte

Viesti Kirjoittaja Acolyte » Pe Tammi 14, 2005 19:12

Jokainen Miyazakin tekele on kyllä ollut varsin upeaa katsottavaa ja niistä parhaan valitseminen on todella vaikeaa, mutta koska Laputa sisältää eniten sydäntäni lähellä olevaa maisemaa ja ilmapiiriä laitan sen ykköseksi :)

Elokuvahistorian upeimpia kohtauksia mm. se kun Pazu ja Sheeta saapuu Laputaan ensimmäistä kertaa ja pilviverho kaikkoaa paljastaen muinaisen linnoituksen rauniot. Puhumattakaan siitä upeasta kohtauksesta jossa robotti ojentaa kukan Sheetalle laputalaisten haudan edessä. Jostain syystä tuo saa aina tipan linssiin.
"It's a morally corrupt hypocrisy fuckfest of a world we live in" CorvusCorax

wulffin84

Viesti Kirjoittaja wulffin84 » Ke Tammi 19, 2005 21:21

Oi sitä luonnon kauneutta ja niitä ihmeellisiä otuksia... *lumoissaan*
Totta, minun mielestä juuri tämä Nausicaa on kyllä ehdottomasti paras koska juoni on mitä mainioin, musiikki huippu luokaa.
Piirrosjälki suorastaan legendaarista 8).
Ai!
Miyazaki on minun suosikki yksinkertaisesti :D!

BiQ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BiQ » Ma Tammi 24, 2005 01:05

Aijjaijjai. Ei saa tehdä näin ilkeitä galluppeja. Mur.

... No, Totoro sit.
Viimeksi muokannut BiQ, Ma Heinä 18, 2005 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ritari

Viesti Kirjoittaja Ritari » Pe Helmi 11, 2005 18:59

Minusta Henkien kätkemä (Sen to Chiro no kamikakushi) on Miyazakin paras tekele :wink:

Sachiko

Viesti Kirjoittaja Sachiko » Su Huhti 03, 2005 01:33

Hänen tuotannostaan en kykene lähtemään erottelemaan parasta, kaikki näkemäni ovat rakkaita, eri tavoilla ja eri syistä, koska ovat kovin erilaisia kaikki.. loistavia *palv palv*

animancer

Viesti Kirjoittaja animancer » Su Huhti 17, 2005 12:47

ynh korjatkaa jos olen väärässä eikös tuohon listaan kuuluisi moving castle of howl kyllä minun mielestäni se on miazakin paras tekele :P
If you dont know where you're going you,wont get there

jw

Viesti Kirjoittaja jw » Su Huhti 17, 2005 16:46

Miyazakin kaikki leffat ovat minusta hyviä, ja minun on vaikea sanoa mikä olisi ylivoimaisesti paras. Jokainen on hyvä yksittäisenä, mutta kun ne laitetaan vertailtavaksi tulee peliin henkilökohtaiset mieltymykset. Itse toivon että Miyazakin paras olisi vielä tulematta. Vaihtoehdoista kärkikaartiini pääsisivät: Mononoke, Porco Rosso ja Laputa.

Goku

Viesti Kirjoittaja Goku » Ke Huhti 20, 2005 09:38

kaikkien aikojen paras myazaki on mononoke ^^
ehkä se iskee minuun eniten juuri siksi että se on niin toiminta painotteinen.
-Goku

Emi|ia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Emi|ia » Ke Touko 25, 2005 21:35

Laputa! Se oli tosi hyvä leffa :D Ei siinä mitään,kyllä henkien kätkemäkin on todella hyvä. Mutta sen nyt vaan olen katsonut tässä lähiaikoina niin monta kertaa :D Nausicaasta en tykänny niin paljoo. Se oli jotenkin pitkäveteinen (johtukohan siitä että se oli mustavalkonen 0.o)

blue_wolf

Viesti Kirjoittaja blue_wolf » To Kesä 02, 2005 18:23

Minun on pakko sanoa, että Henkien kätkemä, sillä en oo nähnyt yhtään ainuttakaan muuta... :oops: :cry: Mutta Henkien kätkemä on kyllä vaan NIIN hieno tekele, että... Tarina ja henkilöt ovat mahtavat ja se näyttää muutenkin vaan niin hyvältä :!: Myös se lopussa oleva laulu on nätti :D

Ewyn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ewyn » Pe Kesä 03, 2005 14:16

Oikeastaan voisin antaa ääneni mille tahansa näkemälleni Miyazakille, mutta ihmeellisellä hellyyttävyydellään Totoro vie kyllä voiton. Tarina on kaunis ja hahmosuunnittelu täydellistä aina olkihattuisesta Meistä naapurin irvistelevään poikaan. Itse Totorokin on loistava luomus sateenvarjoineen ja kissabusseineen. Totuus sekoittuu taruun uskottavalla tavalla, enkä yhtään ihmettele etten tälläkin hetkellä ole etsimässä Totoroa talomme viereisestä metsästä. Sairaan äidin tarina on myös koskettava. Tyttöjen suhde äitiin on jotain niin kaunista, mm. kun Mei vie maissintähkän äidilleen ja jää puun oksalle istumaan, ei voi muuta kuin hymyillä n__n

Toisaalta olisin voinut äänestää Nausicaäta tai Spirited Awaytakin.. Miyazaki vain osaa tehdä ihania teoksia yksi toisensa jälkeen.. en ole vielä ainakaan pettynyt yhteenkään.
Viimeksi muokannut Ewyn, Ti Heinä 05, 2005 16:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
....まあいい。| MAL

NERV

Viesti Kirjoittaja NERV » Ma Heinä 04, 2005 21:43

missäs on Grave of the fireflies? eikös tämäkin kuulu Miyazakin tuotantoon.. ehdottamasti se, mutta jollei tuota lasketa niin sitten Laputa.
R.I.P Eddie Guerrero

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”