Kaikkien aikojen Miyazaki

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kaikkien aikojen Miyazaki

Lupin III: Castle Of Cagliostro
15
2%
Nausicaa
49
8%
Laputa
43
7%
Totoro
157
24%
Kiki's Delivery Service
13
2%
Porco Rosso
32
5%
Princess Mononoke
114
18%
Spirited Away
177
27%
muu, mikä?
44
7%

Ääniä yhteensä: 644

Kekko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekko » Ke Maalis 31, 2004 15:05

kyuu kirjoitti:---Porco Rosso ehkä paras. Mutta päätin että se on nyt paras sen takia että sitä osaavat arvostaa kaikkein parhaiten myös vihjeettömät ihmiset, jotka pelkäävät ajatusta että yli kymmenvuotias katsoisi animaatiota. Tuokin kommentti saatu juurikin noilla sanoin joskus kuultua. Sivistysvaltiohan me oltiin...
Minä olen aina ihmetellyt miksi aikuiset ihmiset katsovat televisiota, mutta jokainen tyylillään.
jtn kirjoitti: Sika joka ei lennä on pelkkä sika, mutta lentävä sika on legenda.
Ehdottomasti parempi olla sika kuin fasisti.
Apropoo, Porco Rossossa on todella rikasta materiaalia, josta joku voisi jonakin päivänä vaikka tekaista gradun. En nyt ala esitelmöidä äänestystä haitatakseni, mieluummin vaikka rutistan artikkelin jonnekin.
Jäi sanomatta, että itse äänestin Laputaa. En silti valintaani vaihda. Kuten kansanperinne sanoo: Kahta en vaihda (sukkia).
* -> Yokohama Kaidashi Kikou <- *

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » To Huhti 01, 2004 00:31

Kekko kirjoitti:
kyuu kirjoitti:---Porco Rosso ehkä paras. Mutta päätin että se on nyt paras sen takia että sitä osaavat arvostaa kaikkein parhaiten myös vihjeettömät ihmiset, jotka pelkäävät ajatusta että yli kymmenvuotias katsoisi animaatiota. Tuokin kommentti saatu juurikin noilla sanoin joskus kuultua. Sivistysvaltiohan me oltiin...
Minä olen aina ihmetellyt miksi aikuiset ihmiset katsovat televisiota, mutta jokainen tyylillään.
Geneerinen syy miksi aikuiset tekevät yhtään mitään on vain koska he voivat. Joskus lisäsyynä etteivät olleet aiemmin ko. asiaa tehneet.

Mutta leffa kerää aina sympatiapisteitä jos siitä voi nauttia...
a)useamman kerran
b)useammilla katselukerroilla saa enemmän irti
c)useat katsojat eri ikäryhmistä

NybeKat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NybeKat » To Huhti 01, 2004 01:53

Noh.. minä nyt äänestin tuota Nausicaata.. teki se kuitenkin niin ison vaikutuksen tähän tyttöön että katoin sen uudestaan heti seuraavana päivänä, ja pari päivää sen jälkeen osui silmään tuo mangaboksi goodfellowsissa ja siihen meni samantien 100e.. enkä suostunut jatkamaan ghibli dvd kokoelmaani ennenkuin nausicaa oli siellä, koska sehän kuuluu ensimmäiseksi (ne on järjestyksessä ilmestymisen mukaan), onneksi sen sitten kuitenkin sain ^____^ tollane hassu 'penaali'juttuki siin oli..tai siis sen sisällä dvd..

Siinä miun nikissä on iso N ja iso K, grrr~

KuvaOekakiPoteto (suomi&english)

Rakka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rakka » To Huhti 01, 2004 09:04

Noista en ole nähnyt kuin Mononoken, Totoron, Laputan ja Nausicaan sekä Henkien kätkemän... pitää korjata järkyttävää kulttuurivajetta kunhan löytyy aikaa.

Mononoke, ehdottomasti. Mahtava musiikki, kolmiulotteiset hahmot ja loistava juoenkuljetus. Totoro hyvänä kakkosena, on se sen verran pöwwöinen että jopa Iso Ilkeä Täti tykkää. ^__^

Nausicaa voisi olla... mutta kuten joku totesi, jos ensin lukee mangan leffa jää auttamatta kovin typistetyksi. Laputa oli ok, muttei niin sytyttänyt vaikka lentovehkeet olivatkin kivoja. Henkien kätkemä... noh, maailman suunnittelu tuntui paikoitellen kovin keskeneräiseltä - tai sitten vaan haluan tietää liikaa. Joktap, olisi ollut kiva tietää enemmän niistä paljon puhutuista säännöistä.

totoro_

Totoro

Viesti Kirjoittaja totoro_ » To Huhti 01, 2004 20:19

totoro on paras! mä rakastan sitä :D satsuki ja itse totoro on parhaita siinä elokuvassa. onk kellään vihjeitä, miten vosin nähdä elokuvan princess mononoke? se ois tosi kivaa ja reilua :!:
muahaa.
One Piece ja Naruto rlz.
ja Inuyasha myös. <3

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Re: Totoro

Viesti Kirjoittaja kyuu » To Huhti 01, 2004 22:17

totoro_ kirjoitti: totoro on paras! mä rakastan sitä :D satsuki ja itse totoro on parhaita siinä elokuvassa. onk kellään vihjeitä, miten vosin nähdä elokuvan princess mononoke? se ois tosi kivaa ja reilua :!:
Esimerkiksi hankkimalla DVD:n. Eiköhän tuota jokin animeyhdistyskin jossain välissä näytä, nuo Ghiblit ovat aika monessa paikkaa semmoisia kestohittejä että pitää säännöllisin väliajoin joku vilauttaa.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Joudah
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joudah » To Huhti 01, 2004 22:23

FoxJones kirjoitti:
Moira kirjoitti:Ruksittuani (eikun radiobuttonoituani? radiopainettuani?) vastaukseni ja katsottuani saldoa olin ihan yllättynyt että Porco Rosso oli kerännyt ääniä niinkin paljon.
Tämä vaan todistaa sen että porukka täällä ymmärtää hyvä leffan päälle ^^ Itse olen positiivisesti yllättynyt Nausicaan suosiosta.
Myönnän, että en ihan oikeasti ymmärrä hyvän päälle, hyvistä elokuvista puhumattakaan. Olen silti tekno(logia)friikki, joten Porco Rosso on näistä minunkin suosikkini. Pidän suuresti kaikista mainituista elokuvista, mutta Porco Rossossa näkyy intohimo lentokoneita kohtaan, mikä lämmittää syvästi mieltäni.
Pikkuisena (tai edes pienempänä) luin kaikkea lentokoneisiin ja lentämiseen viittaavaa ja katselin asiaankuuluvaa ohjelmistoa televisiosta. Lisäksi kokosin itselleni muovisen lentokonearmadan rakennussarjoista. (Tosin kömpelyyttäni tiputin niitä ajoittain, joten ne eivät olleet kovinkaan hyvässä kunnossa, ikävä kyllä. Halusin isona lentäjäksi.
Myöhemmin tulin järkiini (enemmän tai vähemmän, miten sen nyt ottaa), mutta mekaniikan viehätys säilyi. Tämän vuoksi Porco Rosso on Ghiblin elokuvista minulle rakkain ja läheisin.

NybeKat
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NybeKat » Pe Huhti 02, 2004 19:06

Joudah kirjoitti: Pidän suuresti kaikista mainituista elokuvista, mutta Porco Rossossa näkyy intohimo lentokoneita kohtaan, mikä lämmittää syvästi mieltäni.
Tuo on muuten hauska juttu, kun tuntuu nuo lentämiset vähentyvän noissa herran elokuvissa nykyään. Melkein kaikissahan noissa niitä kaikenlaisia lentolaitteita on.
Mutta sitten kun ajattelee niin Princess Mononoke ja Spirited Away on jäänyt aika syrjään noista. Mononokessa ei muistaakseni lennellä ollenkaan..Spirited Awayssa on se Haku-lohikäärme jonka kanssa lennellään parissa kohtauksessa..mutta mitään lentolaitteita noissa uusimmissa ei niinkuin ole. (Spirited Away uusin mitä olen nähnyt) ..ja kun tarkellen nyt ajattelee niin Totorossaki lennellään vain Totoron kanssa hetki. Mutta muissa näkemissäni on kaikkia hienoja koneita ja laitteita.

Ku pääsis/uskaltais joskus itsekin lentelemään ni ois kivaa ^__^

Siinä miun nikissä on iso N ja iso K, grrr~

KuvaOekakiPoteto (suomi&english)

Ryokan

Viesti Kirjoittaja Ryokan » La Huhti 03, 2004 19:58

Nausicaa oli ensimmäinen lukemani manga. Ikinä mikään tarina ei ole kaapannut minua niin vahvasti mukaansa...kunnes katsoin Mononoke Himen. Suurimman vaikutuksen teki kerronta, joka sai Jigon ja Eboshin pyrkimykset tuntumaan ymmärrettäviltä...kerrassaan nerokasta.

Mutta pakko on tunnustaa, että sivistyksessä on vielä aukkoja, joten hyvinkin voisi vielä mieli muuttua...

musasabi

Viesti Kirjoittaja musasabi » Su Huhti 04, 2004 18:55

Nausikaa tietenkin - varsinkin mangana. Anime on vain kalpea vilaus mangan hienoudesta...

Kaneda

Viesti Kirjoittaja Kaneda » Ma Huhti 05, 2004 00:38

Tasavahvoista valintaehdoista oli vaikea valita, mutta päädyin elokuvaan nimeltä Spirited Away (en ole tosin kaikkia nähnyt, mutta en anna sen häiritä). Jokin sen lapsuuden kuvauksen viattomuudessa vetoaa minuun. Toinen loistokuva eli Mononoke Hime taasen loistaa omalla luonnonvoiman kuvauksellaan.

Hiji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiji » To Touko 27, 2004 01:53

Laputa ja Spirited away käyvät kuumaa kamppailua ykkössijan kesken, mutta päätin kuitenkin laittaa Laputan etusijalle. Onhan Spirited awayn maailma ja kaikki ne ihunaiset otukset aivan omaa luokkaansa, mutta silti Laputa pesee mielestäni juonellisesti "spirrulta" korvantauksetkin ja täten viepi voiton kotiin. Itse ainakin pidän Spirited awayn loppua hivenen lässähtävänä.

Top 3 häntäpään paikan saisi gallupista puuttunut Whisper of the heart, joka on tullut katsottua vaikutteita saamiseen asti - eli monasti. Odotan kieli pitkällä/rullalla/vyön alla syksyistä jatkoa The cat returnsin muodossa..

Gin-san

Viesti Kirjoittaja Gin-san » To Touko 27, 2004 16:19

Noista en ole nähnyt kuin kaksi (Totoro ja Henkien Kätkemä) ja musta Totoro on must!! :D

zsb

Viesti Kirjoittaja zsb » To Touko 27, 2004 21:11

Spirited Away varmaankin on se minkä useimmat ovat nähneet eivätkä montaa muuta, omalla kohdallani näin ei ole mutta äänestin sitä. Pääosan tyttö on sopivan ikäinen ja voittaa vaikeudet mitä hienoimmilla tavoilla. Totorossa ja Kiki's Delivery Servicessä on toki myös sopivan ikäiset tytöt mutta päädyin silti Chihiroon.
Yami no chikara o himeshi kagi yo
Shin no sugata o ware no mae ni shimese
Keiyaku no moto Sakura ga meijiru
RELEASE!

Ken Ichijoji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ken Ichijoji » To Touko 27, 2004 21:17

Minä olen nähnyt noista vain Henkien kätkemän, joten sille meni ääneni. HK on muutenkin suosikkielokuvani ^.^

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”