Kaikki oululaiset tänne, hoi!

Tämä alue sisältää Oulun Manga- ja Animekerhon Omake ry:n toimintaan liittyvää keskustelua.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Omake / Hallitus

Ryovaattori

Re: Kaikki oululaiset nyt tänne, hoi!

Viesti Kirjoittaja Ryovaattori » To Touko 07, 2009 21:52

MINÄ asun oulussa... en kyllä ole omakessa >__________< piti joskus liittyä mutta en uskaltanu tulla paikalle liittyyn... sry... joskus vielä... kerään rohkeutta ja tulen

joo mä pidä monestaki Animesta..

mut lemppareita on:

Kuroshitsuji ja Fruba ^www^

rii

Viesti Kirjoittaja rii » La Kesä 06, 2009 19:14

Pois vain--
Viimeksi muokannut rii, Pe Helmi 26, 2010 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hikaru-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hikaru-chan » Ke Elo 05, 2009 23:26

Itse asun Oulussa ja olen melko vasta liittynyt Omakeen, eli joskus tapaamisissa varmaan paljastan itseni sitten. Olen 14-vuotias tyttölapsi, joka osaa tuijottaa ilkeästi. Olen omasta mielestäni ihan hauska ja rento tyyppi. Olen kuitenkin kuulemma jossain määrin pieni/lyhyt ikäisekseni ( Animeconin miitissä olin lyhyin, mutta vanhimpia ), ja olen saanut lisänimen "hiiri".

Kiinnostus mangaan ja animeen alkoi alunperin epätietoisena Magic Knight Rayearth-animen katsomisesta Subilta. Myöhemmin sitten tietoisena ostin ihkunpinkin Tokyo Mew Mew-pokkarin ja innostus lähti liikkeelle. Nykyisiä suosikkisarjojani ovat muun muassa Kuroshitsuji, Rozen Maiden, Neon Genesis Evangelion, Death Note, Yotsubato, Ginban Kaleidoscope ja Air. Olen myös aloittanut cosplayn harrastamisen ja olen osallistunut kisaankin kerran.

ReiRei

Viesti Kirjoittaja ReiRei » Pe Elo 07, 2009 11:39

Heipähei!
Muutin taas Ouluun ja mielelläni lähtisin mukaan Otakun riveihin. Jospa vaikka löytyisi muutama uusi kaveri, kun ei niitä paljoa ole.

ReiRei:
- Ikää 24 vuotta
- Opiskelen kauppiksessa merkonomiksi yo-pohjalla
- Asustan kahden koiran ja yhden käärmeen kanssa Toppilassa (mukana hilluu myös poikaystävä aina halutessaan)
- Olen melko vasta-alkaja ja en oikein ymmärrä mistään mitään.... :lol: Ainakin kaikenmaailman lyhenteet on meikäläiselle ihan hepreaa
- En pidä j-rockista, mutta rrrrakastan heviä, metallia ja hard rockia (olenhan semi gootti-hevari)
- Tykkään mustista vaatteista ja goottityylistä, mutta köyhänä opiskelijana en niitä oikeastaan juuri omista
- Mustat lyhyet hiukset, pituutta 170, tatuointeja ja lävistyksiä, ruumiinmuoto valitettavan pulskistunut kesän herkkujen jäljiltä
- Kauko-Itä on kiinnostanut vuosia, tosin manga ja anime vaihtelevalla menestyksellä, sushia rakastan! Oih, nam nam.

Tiedä vaikka pölähtäisin paikalle huomiseen piknikkiin! Muah hah haa...
Bring it on, punk!

Mafuko

Viesti Kirjoittaja Mafuko » Su Syys 06, 2009 00:06

Mjoo, nimi on Marko, mutta kutsuvat yleensä Mafu:ksi. Ikää kertyy tän kuun aikana 20. Kuten useimmat esittäytyneet, minäkään en ole vielä omakelainen, mutta ois kiinnostusta liittyä seuraavassa videoillassa tai ens kuun miitissä.

Muutin vajaa viikko sitten Ouluun (Syynimaalle) opiskelujen takia ja aloitin viime keskiviikkona yliopistossa tietojenkäsittelytieteiden opiskelun. Animesta kiinnostuin n. 9 vuotta sitten kunnolla (sitä ennen olin toki katsonut telkkarista tulleita animeita tietämättä niistä sen enempää). Animeiden ja mangojen genren suhteen olen melkein kaikkiruokainen ja siitä syystä kokoelmaa löytyykin ihan kiitettävästi etenkin mangoja. Musiikkimaku on lähinnä J-rock/-pop painotteista ja KOTOKO on yksi suosikki artisteistani. Muutin tosiaan Kemistä ja olin siellä myös perustamassa 4 vuotta sitten Aningaakin. Yritän käydä molempien yhdistysten tapahtumissa ja juuri siksi en pääse ens viikolla olevaan miittiin.
Marko Saari
Aninga ry - Animevastaava
IRC: Mafuko @ B2irc, IRCnet, Qnet
http://myanimelist.net/profile/Mafuko

Fukka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fukka » La Syys 26, 2009 01:38

Ääh... kai se pitää kortensa kekoon kantaa.

Olen siis Fukka tai Fuu tai Fukuka tai Herra G tai F.G. Risuaita. Olen lähes mitä vain, miksi minua haluatte kutsua. Asustan siis Oulussa ja olen täysin avo jalakanen oululainen. Olen äänekäs, iloinen, energinen, suorasanainen ja hävytön neiti, joka käy tällä hetkellä lukioelämänsä abi-vuotta ihan kunniakkaasti. Ikää siis on se 18v. Harrastelen animen ja mangan ohella paljon muutakin mm. näyttelemistä, pianon soittoa, piirtelystä ja western-ratsastusta. Pidän ihmisiin tutustumisesta, syömisestä, randomista toiminnasta ja hyvin paljon esiintymisestä.

Tätä anime- ja manga-hömppää olen seurannut sellaiset 8 vuotta. Siskot aikanaan alotti harrastuksen, mutta itellä oli ikää sillon niin vähen, että en juuri mistään mitään tajunnut (ekat "anime-iltamat", jotka muistan oli joskus, kun olin 6v.). Sitten, kun ikää tuli lisää ja kielitaito karttui, niin itsekkin jo lähdin hommaan mukaan. Tässä sitä on sitten tarttunut kaikenlaista matkaan. Cosplay ja tottakai J-musiikki on niitä mun juttuja. Cosplay'ta oon harrastanu vuodesta 2005 hieman hitaalla tahdilla, mutta kiihtymässä on. J-musan puolelta lemppareita on Gackt, UVERworld, Younha ja Skankfunk.

Lempisarjoihin kuuluu: Mononoke (joka on ehdoton suosikki tällä hetkellä), Air Gear (oikein hyvänä kakkosena), FAKE (ja moni muu yaoi), Naruto (manga lähinnä) ja kaiken maailman sontaa. Lähinnä shounen- tai yaoi/shounen-ai -sarjoja tyksin.

Oho, lapselle oli sittenkin jotain asiaa. Ottakaa vikka yhteyttä, jos kiinnostaa.

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Su Syys 27, 2009 00:19

---
Viimeksi muokannut Shoe, Ma Syys 05, 2011 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

emmeny

Viesti Kirjoittaja emmeny » Ma Loka 05, 2009 15:51

Terppa. Olen emmeny aka Emmi, 19-vuotias entinen KUMAlainen. Muutin tuossa syyskuun alussa kuutisen sataa kilometriä Tuusulasta Ouluun opiskelemaan biologiaa ja kituuttelen tällä paikkakunnalla tuntien itseni yhä aavistuksen ulkopuoliseksi, kun kaikki on niin uutta ja erilaista (wtf, almost-ensilumi tuli jo! :O).

En muista tarkalleen minä vuonna kiinnostukseni japanilaiseen populaarikulttuuriin heräsi, mutta on siitä jo vuosia. Rakastan One Pieceä, niin manga- kuin animeversiona. Onhan sitä monia muitakin hyviä sarjoja, mutta OP on aina kielen päällä. ;). Muita lukemiani / katsomiani sarjoja on listattuna (enemmän tai vähemmän päivitettynä) Myanimelistissä, johon linkitys tuossa alempana.

Liittyisin mielelläni OMAKE:n riveihin, jos vain huolitte. :)
"My okays are so okay that they're too okay." - G. Spector (Baccano!)
http://myanimelist.net/profile/emmeny

emmeny

Viesti Kirjoittaja emmeny » Ma Loka 05, 2009 16:00

Shoe kirjoitti:En asu Oulussa, mutta kuitenkin aika lähellä, Kalajoella, tietääkö kukaan kyseistä paikkaa. Eli noin 130 kilsaa Oulusta Kokkolaan päin. (Olenhuonoselittämään.fi) Anteeksi, jos tungettelen teidän oululaisten sekaan.

Eli, olen Laura, 15-vuotias keskenkasvuinen, epämääräinen pikku paskiainen tällaisesta tuppukylästä nimeltä Kalajoki. Käyn nk. Merenojan koulun yhdeksättä luokkaa. Entiseltä nimeltä tämä oli Kalajoen yläaste ja lukio, mutteipä ole enää. Yläasteen jälkeen olisi vähän suunnitelmissa mennä lukioon, jota vihaan ylikaiken (don't ask why) ja tuon jälkeen jonnekin yliopistoon ja ajattelin lukea itseni kuviksen opettajaksi. Jos suunnitelma muuttuu, saatan toki lukea itseni bilsan opettajaksi. Eli paskaduunia suunnittelen juu. Se tulevasta.
Jopa minä tunnen Kalajoen, vaikka olen pääkaupunkiseudulta, jossa monet ihmisistä tietävät muualta Suomesta vain paikkakunnan, jossa kesämökkinsä sijaitsee. Kalajoella onpi hiekkasärkkiä, festarit ja taitava savenvalaja, jolta ostin upean maljakon. :)

Mutta sitäpä meikän piti sanoa, että lukioaika on hyvin hauskaa, jos niin itse haluaa. Ja vaikka ei olisikaan, sinne kannattaa mennä. Yritän itse parasta aikaa selviytyä yliopistossa biologian opinnoistani ja aineenopettajaksi ajattelin tosiaan pyrkiä. Ehkäpä näemme sitten siellä vielä joskus. ;)
"My okays are so okay that they're too okay." - G. Spector (Baccano!)
http://myanimelist.net/profile/emmeny

Shoe

Viesti Kirjoittaja Shoe » Ma Loka 05, 2009 22:49

emmeny kirjoitti:
Jopa minä tunnen Kalajoen, vaikka olen pääkaupunkiseudulta, jossa monet ihmisistä tietävät muualta Suomesta vain paikkakunnan, jossa kesämökkinsä sijaitsee. Kalajoella onpi hiekkasärkkiä, festarit ja taitava savenvalaja, jolta ostin upean maljakon. :)

Mutta sitäpä meikän piti sanoa, että lukioaika on hyvin hauskaa, jos niin itse haluaa. Ja vaikka ei olisikaan, sinne kannattaa mennä. Yritän itse parasta aikaa selviytyä yliopistossa biologian opinnoistani ja aineenopettajaksi ajattelin tosiaan pyrkiä. Ehkäpä näemme sitten siellä vielä joskus. ;)
Wau, joku tietää tämän tuppukylän! : D

ComSR

Viesti Kirjoittaja ComSR » To Huhti 08, 2010 20:34

Voisi ottaa nämä keskustelupalstat hieman aktiivisempaan käyttöön... :o
Viime kuussa minusta tuli Omakelainen.
Harrastus alkoi pikkuhiljaa kehittymään kun nelisen vuotta sitten eräs tuttava antoi lahjaksi Sangatsun julkaiseman Toriyaman teoksen Hetappi. En oppinut piirtämään, mutta olihan sitä hauska lukea. Nykyään omasta kokoelmasta löytyy reiljusti useampi tusina eri sarjoja levyllä ja kirjana. Jos jotain pitää mainita, hyllystä löytyy esimerkiksi Harlock, Hare+Guu, Lain, Lupin III, Adolf ja Kanon(uguu!).
Viime maaliskuun videoillassa näytetyt sarjat Dragon Half, Punie-chan ja Kanon olivat minun kokoelmasta.
Time never betrays dreams. But on the flip side, dreams must not betray time.

Ardiana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ardiana » Pe Elo 06, 2010 03:28

Ari tässä Kuivasjärveltä hei. liityin OMAKEen tämän vuoden heinäkuussa. tarkoitukseni on päästä nautiskelemaan videoiltoihin harvinaisista ja/tai ennemuuta OUDOISTA animesarjoista, sillä pidän kaikesta oudosta ja erikoisesta mitä kulttuuri pitää sisällään. kävin animeseminaareissa 2002 ja 2003 ja tykkäsin kovasti. jotenkin ei tullut mentyä sen jälkeen mikä harmittaa sunnattomasti.

olen katsonut TVstä DBZtä, FMAta, pokemonia, digimonia, Sailor moonia (huono ruotsalainen dubbaus mutta nvm) Magic Knight Rayearthia, pelisarjoja (Bakugan, Beyblade, B-daman, Yugioh) jotka ovat kyllä viikon kohokohta antia vaikka ensin vähän saavatkin minut nyrpistämään nokkaani. Myöskin Avatar yksi parhaista sarjoista, vaikkei nyt suoraan animea olekaan.

Musiikista pidän eniten kaikesta missä on technoa/trancea tai heavy metallia mutta olen kaikkiruokainen.

OMAKen kautta tutustuin myös porukoihin tuolta Fantasiapeleistä ja olen nyt myös suht innokas Magick the Gathering harrastaja. Fantasiapelien kaltaisissa paikoissa ihminen voi viettää liikaa aikaa. mulle se raja ei ole kuitenkaan tullut vielä vastaan.

olen tollanen reilu 175 senttinen hintelähkö hiljainen miehenalku. vähän kihara tai suora tukka riippuen siitä milloin oon heränny ja lyhyet pulisongit.
Shoe kirjoitti:En asu Oulussa, mutta kuitenkin aika lähellä, Kalajoella, tietääkö kukaan kyseistä paikkaa. Eli noin 130 kilsaa Oulusta Kokkolaan päin. (Olenhuonoselittämään.fi) Anteeksi, jos tungettelen teidän oululaisten sekaan.

Eli, olen Laura, 15-vuotias keskenkasvuinen, epämääräinen pikku paskiainen tällaisesta tuppukylästä nimeltä Kalajoki.
hei joo, tuttu paikka on Kalajoki. äidin sukulainen asuu siellä ja mä käyn siinä lähellä Pyhäjoella vähintään kerran vuodessa.
Taloudenhoitaja, OMAKE Ry.

Ardiana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ardiana » La Syys 25, 2010 02:28

hohhoijakkaa kun täällä on TYLSÄÄÄ! kirjottakaa ny joku jotain mitä tykkäätte tehä tai missä käydä. ainaki siellä viime kokouksesa oli joitakin jotka toivoi aktiivisempaa foorumin käyttöä XD
Taloudenhoitaja, OMAKE Ry.

ComSR

Viesti Kirjoittaja ComSR » La Syys 25, 2010 16:47

Arvelen että muutaman kuukauden sisällä on todennäköisesti kerhon hallituksen kokous, jolloin on parempi mahdollisuus antaa ehdotuksia kerhon toiminnan kehittämiseksi.
Viimeksi muokannut ComSR, La Syys 25, 2010 18:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Time never betrays dreams. But on the flip side, dreams must not betray time.

Skwrl

Viesti Kirjoittaja Skwrl » La Syys 25, 2010 17:41

Hejsan~ Olen Huilisti eli Sonja, 18-vuotias juuri Ouluun muuttanut ex-vaasalainen :3 Muutin tänne noin kuukausi sitten (hui, onko siitä oikeasti jo noin kauan?!) ja aloitin biologian opiskelun Oulun yliopistossa. Käväisin myös Omaken viimeisimmässä videoillassa ihmettelemässä meininkiä ja liittymässä jäseneksi, ja täytyy sanoa, että oli tosi mukavaa! Oli mahtavaa tutustua japanijutuista pitäviin lajitovereihin, tulen varmasti paikalle kaikkiin muihinkin tapahtumiin, jos vain pääsen :3

Minun japaniharrastukseni alkoi ehkä joskus 5-6 vuotta sitten siitä, kun serkkuni laittoi minut puolipakolla lukemaan Inuyashaa, jotta voisi jutella siitä jonkun kanssa. Sitä ennen olin todella epäluuloinen koko touhua kohtaan, enkä käsittänyt että mitä ihmeellistä siinä muka on. Mieli kuitenkin muuttui, ja tässä sitä ollaan ^^
Lempisarjojani ovat tällä hetkellä mm. Tsubasa: Reservoir Chronicle, Bakuman, Negima! Magister Negi Magi, Yotsuba ja Salapoliisi Conan.

Yhdessä conissa olen käynyt, ja tänä vuonna olisi suunnitelmissa käydä jokaikisessä Kissanristiäisconissa johon vain pääsen. Toinen cosplaypukuni on suunnitteilla ja osittain myös tekeillä.
Ardiana kirjoitti:ainaki siellä viime kokouksesa oli joitakin jotka toivoi aktiivisempaa foorumin käyttöä XD
Juu, taisin olla minä, ja täällä ollaan~
♪ Omituinen orava
♪ Oulun manga- ja animekerho Omake ry:n puheenjohtaja 2015

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oulun Manga- ja Animekerho Omake ry”