Kaikki oululaiset tänne, hoi!

Tämä alue sisältää Oulun Manga- ja Animekerhon Omake ry:n toimintaan liittyvää keskustelua.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Omake / Hallitus

Magetsu

Viesti Kirjoittaja Magetsu » To Tammi 17, 2008 00:10

Itse asiassa lauantaina 19.1 on OMAKE:n videoilta joka on tällä kertaa avoimet ovet -periaatteella eli katsomaan voi tulla vaikka ei ole jäsenkään.
Videoilta on Kaijonharjun nuorisotilalla klo 18.00 eteenpäin mutta paikalle saa tulla 17.30 eteenpäin.

Ohjelmassa on mm. Kashimashi (1-2), Kino's journey (1-2), Scrapped princess (1-4) ja Silent Möbius (1-4).

Samalla voi liittyä jäseneksi tietenkin.
Tervetuloa.

Kagami
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kagami » To Tammi 17, 2008 00:57

Oikein, ja Magetsua vielä tarkentaakseni sanon, että muista ottaa myös jäsenmaksu, eli 5 euroa mukaan matkaan.
Mukavaa saada aina uusia jäseniä joukkoomme.
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes.

mestarivakooja

Viesti Kirjoittaja mestarivakooja » To Tammi 17, 2008 20:50

Aiai ku osuu pahaa aikaa, ku ois ehkä tarkotus pitää ropeilta kavereitte kanssa. Tieteki voisi yrittää raahata ne mukaa tonne video iltaa ja pidettäs ropet toiste :P

Magetsu

Viesti Kirjoittaja Magetsu » Pe Tammi 18, 2008 11:35

mestarivakooja kirjoitti:Aiai ku osuu pahaa aikaa, ku ois ehkä tarkotus pitää ropeilta kavereitte kanssa. Tieteki voisi yrittää raahata ne mukaa tonne video iltaa ja pidettäs ropet toiste :P
Ehdottomasti kaveritkin mukaan :D
Hyvää kamaa tulee tuolla videoillassa

Hän-mies

Viesti Kirjoittaja Hän-mies » Ke Tammi 23, 2008 11:31

Nyt jopa löysin tämänkin ketjun, joten voisin vaikka esitellä itseni.

Hei, olen Juho. Olen otaku.
Opiskelen toista vuotta Kastellin lukiossa, lukion jälkeen armeijaan enkä tiiä mitä sitä sitten lähtis opiskelemaan kunnolla.
Animeen (ja mangaan) tutustuin joskus kasiluokan alussa, kaverin tuputtaessa Narutoa. Vapaa-aikani kuluu nykyisin pääasiassa
liikuntatunneista, autokoulusta, animesta ja mangasta, basson soitosta ja Gunz-nimisen nettipelin pelaamisesta. Näin...
Pitääköhän vielä kertoa jotain... *lunttaa muista viesteistä*
Musiikkimausta sen verran että kuuntelen paljolti j-poppia ja rokkia, eniten näyttäisi löytyvän Asian Kung-Fu Generationia, Kotokoa,
High And Mighty Coloria, Makino Yuita, Minami Kuribayashia ja Round Tablea.
Parhaita (tai katsomiani) animeja en ryhdy listaamaan, lähinnä kolminumeroisesta luvusta johtuen (enkä osaa päättää vain muutamaa hyvää). Tykkään kuitenkin lähinnä kaikenlaisesta animesta, kunhan vain siinä on hyvä tarina ja se on animoitu kunnolla. En tykkää pätkytyksestä enkä erilaisista muotovirheistä ihmisissä. Ja sitten saattaa olla jotain täysin merkityksettömiä seikkoja, joiden takia hylkään animen, kuten vaikka jokin ääninäyttelijä ärsyttää minua suuresti.
Enkä myöskään katso yaoia/shounen-aita missään tapauksessa (vaikka joissain katsomissani sarjoissa onkin ollut tietyntasoisia vivahteita, otetaan nyt esimerkiksi vaikka Ouran ja DN Angel). Myöskin "taikatytöt" rassaavat pahasti --> en katso. Yuri ei itsessään haittaa, mutta suurin osa sarjoista on huonosti animoituja/piirrettyjä ja tarinakin on turha. Mutta näin on minut esitelty, toivottavasti joku jaksaa lukeakin.

PS. Saatan joskus liittyä Omakeen :wink:
Kaikki viestini ovat omia mielipiteitäni, joista ihmisten ei tarvitse ottaa nokkiinsa.

mestarivakooja

Viesti Kirjoittaja mestarivakooja » Ma Tammi 28, 2008 20:50

Nyt kaikki jotka käyvät maanantaisin 17.30-19.00 japanintunneilla pohjiksella tunnustamaan :)
Olen se tyyppi ponnarin ja mustien saappaiden kanssa, tulkaahan vaan lätisemään kanssani kun kiinnostas tutustua muihinkin omakelaisiin (en itse uskalla tehdä aloitetta :oops: )

Räbsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Räbsä » Ke Tammi 30, 2008 21:29

Pitäisiköhän sitä itsenikin esitellä, vaikka persoonana olen varmaan tylsin mahdollinen.

Olen Sami ja varsin tuore Omakelainen, ensimmäistä kertaa tuli käytyä Joulukuun all-nighterissa kaverin houkuttelemana.
Ikää tulee mittariin tuossa maaliskuun puolenvälin tienoilla 18 vuotta ja iästä voikin jo päätellä, että jonkin sortin jatkokoulutuspaikassa luuhailen ja sopivalla arpapelillä terrorin kohteeksi on osunut Oulun Normaalikoulun lukio. Siellä nyt siis toista vuotta aiheutan pahennusta muiden kanssaopiskelijoiden keskuudessa.

Animen ja hiljaisen kouluterrorin lisäksi elämäntapoihin kuuluvat musiikki monessa muodossa ja tämän mustan myrkyn, kahvin yletön litkiminen, jota jo reilut 14 vuotta tullut harrastettua... päivittäin.
Joskus kun sille päälle satun, tulee kynäkin tempaistua käteen ja tuhottua useampikin lappunen piirrelleen, vaikka nykyään taitavat taidot hieman ruosteessa vähäisen innostuksen vuoksi.

Eihän nämä minun sepustukset ketään mitä luultavammin kiinnosta, mutta kun näyttää "talon" tapoihin kuuluvan tämä esittely niin piti kai se väsäillä tässä ajankuluksi.

Edit: ja on aivan välttämätöntä parilla sanalla kuvailla lempianimeita/tyylejä niin eiköhän se kiteydy helposti muotoon, räminää, räiskettä, toimintaa ja mutkikas sekä sekava juoni.

Ja pitäähän se mielianimekin tähän mainita eli alla olevaa komppailen sanomalla NGE.
Viimeksi muokannut Räbsä, Ke Tammi 30, 2008 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn

Korru

Viesti Kirjoittaja Korru » Ke Tammi 30, 2008 22:23

Voishan tuota ittensä toki esitellä kyllä.

Olen Antti, tosin eipä minua juuri kukaan sillä nimellä kutsu... Kutsukaa vain Korruksi. Kävin kanssa ensimmäisen kerran Joulukuun all-nighterissa, olen se toinen pitkätukka joka raahasi tuon Räbsän sinne mukaan. Ikää löytyy Huhtikuussa 18, Karjasillan lukiossa tällä hetkellä opiskelen.

Animea aloin kattomaan tuossa kesällä paremman tekemisen puuttessa että suhteellisen uusi koko asiaan olen, nykyään en harrasta oikeastaan mitään... Joskus olen harrastanut jalkapalloa, yleisurheilua, painia, sekä tae kwon dota. Lisäksi olen suorastaan fanaattinen musiikin kuuntelija, laidasta laitaan vaikkei hiuksista ehkä uskoisi. Kaipa harrastuksiin voisi luetella ylenpalttinen kirjoittaminen, runous(kun sille päälle satun), tekstit sekä mietelauseet ja muutenvain.

EDIT: Niin lempianimenhan tuosta vois tietenkin sanoa, itse kun satun pitämään psykologiasta ja filosofiasta, mutta myös perushuumorista ja toiminnasta niin tykkään kyllä vaikka mistä sarjasta... Lempisarja on kumminkin Neon Genesis Evangelion, ja End of Evangelion on suorastaan mestariteos leffaksi.
Reality exists beyond your
sight, the dream exists in
our reality, and the truth
is in our heart.

annikka

Viesti Kirjoittaja annikka » Ma Helmi 25, 2008 19:06

Eli...
Olen Annika, lukion kakkosella ja täytän 18 joulukuussa. Animesta ja mangasta olen oikeastaan ollut kiinnostunut siitä saakka kun äiti nauhoitti pienenä itselleni ja veljelleni Totoron ja Punaisen sian. Mangaa olen lukenut englannin kielellä noin neljän vuoden ajan ja animea rupesin katsomaan suuremmin vasta syksyllä 2006.
Jotain muuta. En ole ulkoisesti otaku, mutta tuollaisella asialla ole mitään väliä. Olen kiinnostunut lähinnä indie-musiikista ja toiveena päästä opiskelemaan uskontotieteitä tulevaisuudessa. En harrasta nykyisin oikeastaan mitään juoksemisen lisäksi, ennen olin teatterilainen ja otin kuvaamataidon tunteja. Ei että olisin ollut mitenkään taitava.
Ja en kuulu Omakeen. -.-' Mutta ajattelin vain oululaisena esittäytyä.
aka pottums.
myanimelist || last.fm

Turtturi

Viesti Kirjoittaja Turtturi » Pe Huhti 11, 2008 13:35

Hei... olen Artturi(kuningas) Kivela, 13 v ja pidän erityisesti Fullmetal Alchemistista, Bleachistä ja Mushishistä.
"Kun sillä on veitsi, se joko leikkaa vihanneksia, tai yrittää tappaa sinut."

bulbie

Viesti Kirjoittaja bulbie » La Huhti 12, 2008 20:51

Hei.
Olen Jenni. Olen 14 ja käyn myllytullin koulua.
Lempi anime/manga on Death note.
En varsinaisesti harrasta mitään, mutta harkinnassa on ollut karaten aloitus. Myös cosplayn olen vasta aloittanut.
Voisi myöskin sanoa että olen teen ja omenoiden suurkuluttaja. :3

Oli myöskin mielessa liittyä Omakeen... Ja mahdollisesti vetää kaveri perässä :twisted:

-tsukineko-

Re: Kaikki oululaiset nyt tänne, hoi!

Viesti Kirjoittaja -tsukineko- » To Elo 07, 2008 21:38

Olen juuri muuttamassa Ouluun opiskelemaan Jyväskylästä. En tunne seutua ollenkaan: yhden kerran ajanut ohi ja ekan kerran kunnolla viime perjantaina, kun toimme ensimmäisen muuttokuormani. Olen muuttamassa yksin enkä tunne juuri ketään seudulta. (Ystäväni, jotka yrittivät Ouluun opiskelemaan, eivät tällä kertaa päässeet. :( )
Olen 19 ja pidän mm. musiikista, valokuvaamisesta ja käsitöistä.
Eka anime, jonka näin ja jonka tuolloin en tiennyt olevan animea, oli Galaxy Express 999 ja näin sen ensimmäisen kerran ehkä 6v - tai jotain. Pidän esim. Ouranista, Death Notesta, XxxHolicista ja Tsubasa Reservoir Chroniclesta.
Olen hieman ajatellut omakeen liittymistä, mutten vielä ole ihan varma. Olisi mukava tutustua Oulun seudun alan harrastajiin ja seuraajiin...

Magetsu

Viesti Kirjoittaja Magetsu » Pe Elo 08, 2008 09:25

-tsukineko- kirjoitti:Olen juuri muuttamassa Ouluun opiskelemaan Jyväskylästä. En tunne seutua ollenkaan: yhden kerran ajanut ohi ja ekan kerran kunnolla viime perjantaina, kun toimme ensimmäisen muuttokuormani. Olen muuttamassa yksin enkä tunne juuri ketään seudulta. (Ystäväni, jotka yrittivät Ouluun opiskelemaan, eivät tällä kertaa päässeet. :( )
Eka anime, jonka näin ja jonka tuolloin en tiennyt olevan animea, oli Galaxy Express 999 ja näin sen ensimmäisen kerran ehkä 6v - tai jotain. Pidän esim. Ouranista, Death Notesta, XxxHolicista ja Tsubasa Reservoir Chroniclesta.
Olen hieman ajatellut omakeen liittymistä, mutten vielä ole ihan varma. Olisi mukava tutustua Oulun seudun alan harrastajiin ja seuraajiin...
Hei!

Huomenna lauantaina 9.8. on OMAKE:n miitti kulttuuritalo Valvella Hallituskatu 7 ihan keskustassa http://kartta.ouka.fi/web/Default.aspx? ... nguage=fin (Valve on keskellä kuvaa).

Tervetuloa tutustumaan OMAKE:n jäsenistöön ja vaikka liittymään jäseneksi!

-tsukineko-

Viesti Kirjoittaja -tsukineko- » Pe Elo 08, 2008 13:59

Magetsu kirjoitti:
-tsukineko- kirjoitti:Olen juuri muuttamassa Ouluun opiskelemaan Jyväskylästä. En tunne seutua ollenkaan: yhden kerran ajanut ohi ja ekan kerran kunnolla viime perjantaina, kun toimme ensimmäisen muuttokuormani. Olen muuttamassa yksin enkä tunne juuri ketään seudulta. (Ystäväni, jotka yrittivät Ouluun opiskelemaan, eivät tällä kertaa päässeet. :( )
Hei!

Huomenna lauantaina 9.8. on OMAKE:n miitti kulttuuritalo Valvella Hallituskatu 7 ihan keskustassa http://kartta.ouka.fi/web/Default.aspx? ... nguage=fin (Valve on keskellä kuvaa).

Tervetuloa tutustumaan OMAKE:n jäsenistöön ja vaikka liittymään jäseneksi!
Olen Jyväskylässä vielä jonkin aikaa, koska vielä pitää pakkailla tavaroita. Tarkoitus on tulla kuukauden loppupuolella Ouluun, hieman ennen kuin opiskelut alkavat.
Elikkäs olisiko syyskuussa jotain tapaamisia tiedossa? Tosin syyskuun ensimmäinen viikko/ensimmäiset viikot saattaa mennä hulinassa, kun tutustuu paikkoihin, opintoihin ja kaikkeen muuhun.

Mieko

Viesti Kirjoittaja Mieko » Pe Elo 22, 2008 21:57

Bou!

Minua saa kutsua nimellä Tehi ^^ mutta oikesti olen, yhden kirjaimen lisäyksen mukaan, Terhi.
Olen tulosssa Ouluun täältä piakkoin, koulun vuoksi^^ kylläkin olen aika onnessani että pääsin opiskelemaan^^
Oikomuksena on tulla OMAKEn jäseneksi ja olen miettinyt sitä jo tarpeeksi kauan kunhan saan itseni tupsahtamaan oikeaan paikkaan ja oikeaan aikaan niihin miitinkeihin.

Kyllähän sitä tulee luettua ja katseltua vaikka minkö näköistä ja kuuloista sarjaa, kuten esimerkiksi Immortal Rain on yksi suosikeistani ja Tanemuran teokset ovat myös houkuttelevat. Viimeksi katselin Nacza animea, pitkältä nimeltään Jikuu Tenshou Nazca. Pitkiä sarjoja kuten Meitantei Conan ja One Piece ovat myös oikein kivoja ja niitäkin katselen ja lueskelen mutta kuitenkin menen Suomen julkaisun mukaan.... eli luen ensin ja sitten katson animea päälle kunhan kerkeän^^
Sekalaista on katsominen ja lukemiseni koska jos löydän jonkun ei niin mielenkiintoisen niin nimet unohtuvat... Eräs mielenkiintoinen tapaus oli manga nimeltä Bokurano, jossa pienet lapsoset pelaavat peliä, jota he eivät ihan oikein ymmärrä, siinä he ohjaavat "taistelu" robotteja ja lopulta yksi toisensa jälkeen lapset heittävät veivinsä.... se manga on hieman spykologinen ja jostain muualtakin mutta tykkään ^^

Omat manga ja anime mieltymykset.... ovat melko epäilyttäviä. Oikeastaan en perusta taikatytöistä, mutta nekin menevät tietyssä mielen tilassa [niin kuin kaikki muutkin u.u]. .hack sarja on mielenkiintoisesti tehty eli ihmisiä jotka menevät pelimaailmaan periaatteessa fyysisesti ja henkisesti, niin on erittäin kiehtovaa jos se olisi mahdollista meidän maailmassamme. [jos on olen tekniikassa sitten jäljessä -.-] Olen muutenkin innostunut pelaamaan konsoli pelejä... ja netti pelejä..... monenlaisia pelejä >.<
Katsellessani animea ja johtopäätös jonkun sarjan alottamiseen saattaa olla että se kuullostaa kivalta mutta usein menen ääninäyttelijöiden mukaan. Kaikki riippuu millä päällä sattuu olemaan^^
Musiikin suhteen olen kaikki ruokainen.

joo ja vielä minusta... tumman ruskeat lyhyet hiukset..... tarpeeksi iäkäs vielä opiskelemaan ja ja ja ja joskus saatan pukeutua hieman hassusti^^

Tätä ihanaa harrastusta ja elämäntapaa olen viettänyt jo muutamia vuosia ja monta on edessä ^^.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oulun Manga- ja Animekerho Omake ry”