Kaikki oululaiset tänne, hoi!

Tämä alue sisältää Oulun Manga- ja Animekerhon Omake ry:n toimintaan liittyvää keskustelua.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Omake / Hallitus

Lunaria

Kaikki oululaiset tänne, hoi!

Viesti Kirjoittaja Lunaria » Ti Helmi 20, 2007 09:40

Elikkä nyt kaikki oululaiset missä ootte? Millasia ootte? Millasesta animesta tykkäätte ja miten innostuitte? Ja tämä topic ei nyt ole vaan pelkästään Omaken jäsenille, koska tiedän ettei kaikki animesta ja mangasta innostuneet oululaiset kuulu kyseiseen kerhoon (HUOM! kun tein tämän tuonne yleiselle keskustelualueelle se poistettiin sieltä ja ehdotettiin että siirtäisin topicin tänne...toivottamasti sopii Omaken jäsenille :D ) joten tänne nyt vain kaikki ketkä vain asuu Oulussa (eli vaikka ette olisikään syntyneet täällä kuten en miekään :D ), mutta siis esitelkää ittennne. Haluun tietää millasia animeimmeisiä täältä kaupungista löytyy :wink:

P.S. Tämä nyt on hieman epäkohteliasta olla esittelemättä ensin itsenäni, mutta teen sen sitten ku olen selvinny tämän ja huomisen päivän tenteistä :P
~~Kuka antaisi minulle siivet....?~~

Kagami
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kagami » Ti Helmi 20, 2007 17:12

No samapa olla vaikka ensimmäinen itsensä esittelijä. Eli siis nimihän on Puistolan Jaakko ja ihan opiskelija Ksillan lukion kakkosella. Muu henkilökohtainen tieto ei varmaankaan kiinnosta muita sillee hirveesti, joten vois jättää tähän. Mitä tohon anime- ja mangamakuun tulee, nii tällä hetkellä on kyllä tullu katottua ja luettua aika monipuolisesti, mutta kyllä Hellsing, Naruto, GetBackers, Kindaichi ja Death Note on listan kärjessä.

Edit: Itellä tosiaan alko toi anime/manga harrastus tossa joku 5 vuotta sitten.
Viimeksi muokannut Kagami, Ti Helmi 20, 2007 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes.

Nande Ebisu

Viesti Kirjoittaja Nande Ebisu » Ti Helmi 20, 2007 17:44

Itsehän olen tällä hetkellä Rovaniemellä, lapin ilmatorjuntarykmentissä vähentämässä 362 palvelusaikaani, kiitos kysymästä. Vielä on aamuja 136 jäljellä, heinäkuun kuudentena ajattelin kotiutua. Omakeen en kuulu, saa nähdä jos sitä vaikka jossain välissä liittyisi, mutta intin vuoksi en liity vielä.
Animeen innostus alkoi oikeastaan DBZ:n myötä, noin 4-5 vuotta sitten. Eipä sitä enää tule katsottua. Mieluisimmiksi sarjoiksi voisin sanoa Ouranin, FMA:n, Hikaru no Gon ja Hajime no Ippon, muitakin hyviä on, mutta nämä nousevat ylitse muiden. Animen lisäksi hieman mangaa luen, mutta melko vähän. Japanilaista musiikkiakin kuuntelen, lähinnä kuitenkin X Japania.
Ikää löytyy 19 vuotta, joulukuussa synttärit. Etunimi on Janne. Armeijan jälkeen olisi tarkoitus opiskelemaan lähteä, mielellään yliopistoon filosofiaa, mutta jos sinne ei pääse niin ammattikorkeakouluun jollekin linjalle, vielä en tiedä mille haen, mutta eiköhän sekin asia kuukauden sisällä selviä, koska sen jälkeen hakuaikakin alkaa umpeutumaan jos oikein muistan. Ylioppilaaksi kirjoitin melko huonoilla papereilla viime keväänä laanilan lukiosta. Huonot paperit johtuvat lähinnä kiinnostuksen puutteesta.
Hikaruuu~~~

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » Ti Helmi 20, 2007 18:46

Itse olen koko ikäni asunut Oulussa, mutta tuon peruskoulun jälkeen, olisi tarkoitus mennä lukioon, ja siitä sitten Helsinkiin Sibelius Akatemiaan. Peruskoulussa, jossa opiskelen, on Pohjankartono itse. Lukio, johon pyrin, on itse Lyseo.
Mutta anime makuni? Noh, tällä hetkellä suosikkejani ovat FMA, koska ihastuin siihen jälleen kerran, kun sitä alettiin julkaista Suomessa, mutta pidän kyllä myös monista muistakin, esim. Inuyasha, Fullmetal Panic ja monta muutakin.

Muppe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Muppe » Ti Helmi 20, 2007 18:53

Oulussa en asu, mutta tarpeeksi lähellä kuitenkin, jotta kehtaan itsestäni tänne pistää jotain pikkutietoa.

Nimi on Markus ja erilaisilla foorumeilla minuun voi törmätä yllättävän usein. Muualla minut tunnetaankin nickillä MKUP. Ikää löytyy 16 ja puolivuotta, eli en mikään pikkulapsi enää olekaan. Onneksi. Asun tosiaan Limingassa ja käyn Limingan Lukiota, mitä surkeampaa lukiota saa kyllä metsästää. Ei sillä, etteikö tämä ihan kiva lukio olisi, mutta kun samat naamat olen nähnyt jo 7 vuotta, niin jotain uutta sitä jo ehtisi toivoa. Valitettavasti sellainen pikkulukio tämä kuitenkin on, ettei uusiin ihmisiin täällä vain tutustu.

Animesta ja mangasta yllättäen pidän paljon. :P Eniten pidän Death Notesta, niin animena kuin manganakin. Mangan olen lukenut kokonaan läpi, mutta omistan vain kaksi ensimmäistä pokkaria. Pidän myös useasta muustakin sarjoista, joista ehdottomasti parhaimmistoa ovat Death Noten lisäksi D.N.Angel, Hikaru no Go ja Fullmetal Alchemist. Pidän myös Narutosta ja sitä tuleekin katsottua varmasti enemmän tämän Shippuudenin alettua.
Animeen ja mangaan tutustuin pari vuotta sitten, kun ystävät koulussa innostuivat Narutosta ja saivat vedettyä minutkin mukaansa. Ei haittaa. Aikaisemmin taas olen katsonut Hopeanuolta ja kaikenlaisia tuollaisia anime-lastenohjelmia, mutta silloin en tajunnut katsovani animea.

Ja sitten taas lisää tietoa minusta. Eli olen päälle 170cm pitkä ja mitä ilmeisimmin alipainoinen. Tai siis olen alipainoinen. Aina ollut ja epäilemättä aina tulen olemaankin. Hiukset ovat väriltään tällä hetkellä mustat ja yllättävän pitkätkin nuo alkavat olemaan jo. Leuan hiukset ovat ohittaneet aika vasta. Oikeasti hiukset olisivat väriltään erittäin tumman ruskeat, mutta kukaan ei ole pahemmin koskaan huomannut eroa. Silmät ovat myös ruskeat.
Luonteeltani olen hirvittävän piikikäs, vitsailen, loukkaannun, vittuilen ja kaikkea muuta kivaa ja tavallista. Olen oikeasti hyvin paha rääväsuu ja minun voi odottaa sanovat lähes mitä tahansa.

Eiköhän tässä tullut tämä perusinfo esille. Lisäksi minulla on tietenkin omat foorumit, jotka käsittelevät Kingdom Heartseja. Ja tietenkin rakastan fantasiaa. [/mainos]

Ja miksikö tänne kirjoitan? Koska haluan kirjoittaa itsestäni edes jonnekin ja tämä nyt on kuitenkin lähinnä minua. ;]

Tika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tika » Ti Helmi 20, 2007 22:40

Minä olen Tiia Veijola, Omaken tämänhetkinen puheenjohtaja. (Kaikki haukut omaken toiminnasta/toimimattomuudesta minulle siis)

Aloin kiinnostua mangasta ja animesta tuossa 6-4 vuotta sitten, hieman ennen kuin omake aloitteli toimintaansa (ja sitä mukaa olin mukana ensimmäisistä miitingeistä lähtien.)

Pidän Utenasta, Death Notesta, Mahoromaticista, Wallflowerista, Muumeista, Paranoia Agentista, Last Exilestä, Hellsingistä ja nyt vastikään FMAsta. (Ylipäätään kaikesta jossa on maid-asuja, kissankorvia tai epäheteroa actionia.) Paljon muutakin tulee ihan mielissään katsottua, mutta tuossa nyt jotain.

Cosplayaan enemmän tai vähemmän menestykkekkäästi, olen erittäin aktiivisesti mukana Omaken toiminnassa ja piirtelen paremman tekemisen puutteessa sarjakuvia. ( http://mbnet.fi/nekocafe )

Omaan vaaleat, jokseenkin lyhyet hiukset, silmälasit, syntymähumalan jota terästän kahvilla, siniset silmät ja pienen varren jonka kanssa sitten huitelen pitkin pitäjiä aiheuttamassa ihmisille ahdistusta ja päänsärkyä.

Asun kissan (Kahlúa Pissamasiina) ja kanin (Pörrö Bunny) kanssa ja yritän näytellä opiskelijaa sähkölinjalla.

Pidän lätyistä kermavaahdolla ja mansikkahillukalla ja näyn juovan kahvia enemmän kuin laki sallii.

Minua saa tulla aina jututtamaan. 8D (Tosin kannattaa varautua yllätyshaleihin.)

Lunaria

Viesti Kirjoittaja Lunaria » Ke Helmi 21, 2007 16:19

Hauska tutustua Tika, Muppe,_Kagome_, Nande Ebisu ja Kagami ! Hienoa, että ketju on lähteny liikkeelle ja oululaiset on löytäny tänne :D Nyt sitten voin vähän miekin kertoa ittestäni ku selvisin nuista tenteistä hengissä elikkä...

Nimi on Sanna, enkä siis ole syntyperäinen oululainen vaan muutin tänne pari vuotta sitten opiskelemaan. Opiskelen nyt sitten ekaa vuotta Oulun yliopistossa biologiaa, mutta mutta...sanotaanko näin että tuuli voi vielä kuljettaa ensi vuonna jonnekin aivan muualle jos hyvin käy :wink:

Oon harrastanu mangaa ja animea lukion ekasta lähtien eli onkos siitä nyt...noin viisi vuotta pyöreästi. Hopsun katoin ekana ja sen joskus nelivuotiaana...sillon ku en vielä tienny edes että kyseinen piirretty on jotain "animea". Mutta siitä se lähti ja aloin sitten kahmia mangoja kirjastoista ja ostellakin ku alkoi mielenkiintosia sarjoja myös kaupassa ilmestyä. Luen ja katon melkein mitä vaan eli kaikkea yritän kokeilla, mutta tuo ns "sohjo" on kyllä tällä hetkellä melko vahvoilla :D Lempparisarjoja on mm. Ouran High School Host Club (suurinpiirtein palvoo<3), Full Moon wo Sagashite, InuYasha, Rurouni Kenshin ja Maison Ikkoku.

Omakeen en kuulu, vaikka oon kyllä moneen otteeseen asiaa miettiny, mutta niin hullulta kuin se ehkä kuulostaakin niin oon tässä erään tietyn "projektin" takia niin pirskatin kiireinen ettei varsinaista vapaa-aikaa jää välillä ollenkaan :? Mutta sitten kun jää niin muuna harrastuksena piirtelen, luen (siis muutakin kuin mangaa :D ), lenkkeilen ja yritän...huom! YRITÄN... muillakin tavoin pitää tuota kuntoa yllä.

Ja jos nyt vielä luonteesta jotain niin melko ujo oon, vaikka oonkin rohkaistunu kovasti tässä vuosien varrella (oon siis -86 syntyny), äärettömän eläinrakas ja ehkä hieman lapsenmielinen :P . Ulkonäöltä mut tunnistaa...kai :lol: (siniset silmät, silmälasit (useinmiten), melko lyhyt ja pitkät raidalliset hiukset). Ja RaKAstan suklaakeksejä! :P
~~Kuka antaisi minulle siivet....?~~

Elfeni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Elfeni » Ke Helmi 21, 2007 21:29

Heiipä hei! ^^ Minä olen Jonne Kauppi, Karjasillan toiselta luokalta. Olen aika perusnormaali ihminen ja silleen :D Pidän kaikenlaisesta toiminta ja romanssi sarjoista, sekä sellaisista sarjoista jotka pistää miettimään :P Ensimmäisenä animena tosissani fanitin Dragonball animea, jonka jälkeen olen kyllä aika paljon laajentanut animevarastoa. Nykyään lemppareihin kuuluu mm. Mushishi, Naruto, Black Cat, Chrno Crusade, Higurashi no naku koro ni ja Elfen Lied ^^

_Shadow_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _Shadow_ » To Helmi 22, 2007 11:07

Ai niin! Nimeni on Mari^^

Miki

Löyty! ;D

Viesti Kirjoittaja Miki » To Helmi 22, 2007 22:11

Kivaa, että täällä löytyy oululaisiakin ihan kiva määrä :)
elikkäs määkin oon oulun seudun lähistöltä :)

Lurri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurri » To Helmi 22, 2007 22:16

Lauri --> Lurri --> Oulussa --> Tuolilla

Anime kiva.

Kyllä tuo riittää.
Mä syön sut jos et tottele!

Aimeara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aimeara » Su Helmi 25, 2007 03:47

.. hmm, sama kai minunkin on tänne kirjoittaa esittelyni, vaikken ihan sieltä Oulusta olekaan.

Olen Kati, Ylivieskassa asustan viikonloput ja Raudaskylällä viikot. Ikää on tällä hetkellä 16,99 vuotta, kahden päivän kuluttua tulee 17 täyteen. Ei sillä että sitä mistään huomaisi. :roll: Koulua käyn Raudaskylän kristillisellä opistolla, tällä hetkellä olen siellä tönimässä arvosanojani ylöspäin. Ensi syksynä tarkoitus olisi jatkaa samassa paikassa, tosin sinne (aikuis)lukion puolelle mennen.
Ulkomuodostani en jaksa kamalasti alkaa mitään selostamaan, mutta pituutta löytyy miehen mitta (178cm :roll: ), painoa ihan liikaa, silmälasit valuvat nenänvartta alas ja vaaleat hiukset hapsottavat vähän joka suuntaan. Perusnörtti, sen huomaa kai puheistakin.

Animea ja mangaa olen harrastanut pyöreästi 8 vuotta, alkoi silloin joskus Pokémonin kanssa, ja sen seurassa olenkin aika ahkerasti pysynyt kaikki nämä vuodet. Päätoimisesti olen kuitenkin ottanut aihealueekseni "underground" mangan lukemisen - lähinnä siis sellaisten sarjojen seuraamisen, joiden olemassaolosta juuri kukaan ei ole koskaan edes kuullut. Pääasiassa katson ja luen sohjoa, toisena leipälajina shounen sport ja muu samankaltainen venkoilu. Lempisarjoikseni "shounenin" puolelta voisin kai nimetä Yakitate!! Japanin ja Prince of Tenniksen, vaikken kumpaakaan oikein suostuisi shounen-sarjoiksi myöntämään. Yleissohjosta suosikkini on Honey & Clover, joka lienee tällä hetkellä myös ihan ultimaattisesti suosikkisarjani.
Underground-sohjoistani suosikit ovat Lovely Complex ja Hyakuman Tsubu no Namida. Niistä vähemmän undergroundeista ja "onko tämä nyt olevinaan sohjoa vai jotain ihan muuta?"-sarjoista sitten Jigoku Shoujo ja Ghost Hunt - kauhusarjoille en uskalla oikein antaa mitään sukupuolilabeleita.
.. voisin listata lisääkin lempisarjojani, mutta eivätköhän tuossa olleet tärkeimmät. Anime- ja mangalistani pitää sisällään kuitenkin n. 160 eri nimikettä, en viitsi niitä kaikkia luetella (ellei joku ihan välttämättä halua).

Pikkuveljet ovat heikkouteni, viuhkat intohimoni, Brasilianmatka haaveeni. Hauska tutustua. o/

Ja siitä Omaken toimimattomuudesta muuten - Järjestö-kohta sivuilla ei toimi, joten liittyminen on vähän hankalaa. :< On ollut jo pitkään tarkoitus liittyä ja nyt olisin vihdoin tehnytkin asian eteen jotain, mutta.. niin.

Tika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tika » Su Helmi 25, 2007 15:13

Ja siitä Omaken toimimattomuudesta muuten - Järjestö-kohta sivuilla ei toimi, joten liittyminen on vähän hankalaa. :< On ollut jo pitkään tarkoitus liittyä ja nyt olisin vihdoin tehnytkin asian eteen jotain, mutta.. niin.

Omaken kotisivuja päivitetään, ja siksi varmaan häiriöitä. Korjaamme ongelman mahd. nopeasti.

Omakeen voi myös näppärästi liittyä ilmestymällä johonkin omaken tapahtumaan ja nykäisemään jotain hallituksen jäsentä (minua). Yleensä meillä on jäsenlomakkeita mukana, ja samalla voi esittää kaikki omaken toimintaan liittyvät kysymykset.

Omaken tapahtumista löytyy täältä foorumilta ja omaken nettisivuilta.

Kago

Viesti Kirjoittaja Kago » La Maalis 10, 2007 01:06

Hee~~ Minää.. Olen Mai. 13-vuotias. enkuuluomakeenolenaikeissaliittyämuttakunolenniinavuton.

Animea ja mangaa.. en periaatteessa *harrasta* katselen ja lueskelen kun mieli tekee.

Niin, tässä samassa kai periaatteessa voin kysyä, miten voin liittyä? Omakeen? ó.ò
ensimmäistä kertaa sydän kuivui kokoon, ennen kuin löysi vastauksen ajoissa..
Lopussa se vain palasi takaisin ilman sinua, luulen että ohitimme toisemme: Sayonara...

Lurri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lurri » La Maalis 10, 2007 01:47

Kago kirjoitti:Hee~~ Minää.. Olen Mai. 13-vuotias. enkuuluomakeenolenaikeissaliittyämuttakunolenniinavuton.

Animea ja mangaa.. en periaatteessa *harrasta* katselen ja lueskelen kun mieli tekee.

Niin, tässä samassa kai periaatteessa voin kysyä, miten voin liittyä? Omakeen? ó.ò

Mee huomenna (10.3.2007) Nukulle klo 14:00 kun sinne tulee Omaken kokous. Siellä heti kakskytä ihmistä ryntää sun luo hakemuspaperien kanssa. ^w^ Seuraavat tilaisuudet on joko saunailtana 17.3 tai videoiltana 31.3.
Mä syön sut jos et tottele!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Oulun Manga- ja Animekerho Omake ry”