Esittäytymisketju

Jyväskylän Anime- ja mangaseura Tsukiain keskustelualue

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Tsukiai-aktiivit

Genestran

Viesti Kirjoittaja Genestran » Pe Loka 17, 2003 00:28

thooo.

En sitten perjantain kokoukseen jouda niin hoidanpa esittäytymistä tätä kautta. Antti on oikea nimeni vaikka runsaan ircissä idlaamisen takia luonnossakin menen jo usein nimellä Genestran. 21 täytin juuri tässä äsken, fysiikkaa pääaineenani opiskelen yliopistolla. Ulkoisesti voit (et?)tunnistaa minut lähinnä mitäänsanomattomasta pukeutumisesta ja luonnontieteilijälle ominaisesta epäsosiaalisuudesta :D
Vapaalla menee aika runsaan lukemisen ohella animeen. Sitäkään en tosin ole tajunnut seurata vielä muutamaa kuukautta pitämpään, aikaisemmin pidin sitä lähinnä alaikäisten tyttöjen tirkistelynä (mitähän vikaa siinäkään sitten olisi..)
joo......
nukkumaan tässä vaiheessa O.o

Maatissi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maatissi » Pe Loka 17, 2003 14:12

Maatissi olen, tunnettu myös nimellä Joonas Partanen. Vanha, kaksikymppinen, hörähtänyt strategistipieru, armoton retroilija ja analogisen neuvostoteknologian viimeinen käyttäjä Piilakson muovi-ledi-maailmassa.
Opiskelen yleistä historiaa Jyväskylän yliopistossa, keskittyen Kauko-Itään ja erityisesti Japanin ja Kiinan kulttuuri- ja poliittiseen historiaan.
Animesta muistan kun näin pikkupoikana Hayao Miyazakin Porco Rosson (Kurenai no buta) yleisradiolta. Rakensin seuraavan viikon legoista vesitasoja. :)
Vanhaan purjelentäjään tuo kyseinen elokuva iski sitten myöhemminkin kuin tuhat kamikazea ja siitä se kierre kai sitten lähti.
Animekasvatuksesta ovat pääasiassa vastanneet sydänkäpyseni lottimus (Guu, Hikaru no go), sekä ulkoavaruudesta saapuneet veljekset Peri ja zilli.
Jotakuinkin noin lineaarisessa järjestyksessä iskeneet ovat erityisesti Miyazakin elokuvat. Yleisesti pidän ja nautin tummasta, koruttomasta piirrostyylistä sekä vakavamielisestä tunnelmasta. Suosikkilistalla ovat siis Miyazakin Nausicaan ja Grave of the Firefliesin lisäksi sellaiset taideteokset kuin Metropolis, Jin Roh ja hiljattain näkemäni Spriggan.
Sarjoista mainittakoon sitten vaikka Lain ja Crest of Stars. Kaikki scifi ja älyä stimuloiva kelpaa. Repeillä kelpaa vaikkapa Digi Charatille ja Excel Sagalle.

Ja nuoressa järjestössämme toimin hallituksessa vielä määrittämättömässä tehtävässä. Mielestäni porukkamme näyttää oikein mainiolta ja sivistyneeltä. Jatketaan samaa rataa.

Risuko

Viesti Kirjoittaja Risuko » Pe Loka 17, 2003 16:08

Drath kirjoitti:Minulla ei ole minkäänlaisia esiintymistaitoja enkä ole alfauros mutta esiintyminen on vaan kivaa.
Siinähän sitä oppit, kun hallitukseen pääsit :D Sitten jos Sebbe ei pääse johonkin kokoukseen, niin sinä saat sitten kiivetä sinne lavalle ^__^
Kuva

lottimus

Viesti Kirjoittaja lottimus » La Loka 18, 2003 01:12

Nii.. Mää oon Lotta Watia hei. Toimin hallituksessa jonkinlaisena organisaattorina yrittäen järjestää aina välillä jotain kivoi juttui. Olen 17 vuotta ja opiskelen Jyväskylän Lyseon lukiossa toisella vuositasolla. Animea oon harrastanu tässä varmaan parisen vuotta, ahkerammin nyt lukion aikana.. Mangaan en kauheasti ole koskenut; tulkaa joku tutustuttamaan minut siihenkin kunnolla! :-) Harrastan myöskin go:n pelaamista kuten muutama muukin ystäväni täällä. Sitä olen harrastanut hyvinkin ahkerasti viime kesästä lähtien.
Ja hyvä porukka meillä on kyllä kasassa! Itseasiassa en edes odottanut että näin paljon animen/mangan harrastajia saataisiin kasaan Jyväskylästä; mut tosi hyvä että saatiin! Ja varmasti tulee vielä uusia kiinnostuneitakin lisää. :-)
IrcNetissä ja Qnetissä olen myöskin nimimerkillä lottimus.. Saa tulla höpöttämään kaikkee turhanpäiväistä. ;-P
Kiitos, hei, ja nähdään kokouksissa, animeilloissa ja näin virtuaalisestikin!

Ninave
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninave » La Loka 18, 2003 01:16

Kaikki tarpeellinen minusta, olen laiska sitä tähän uudelleen kirjoittamaan.

http://remora.dyndns.org/ninive/

Risuko

Viesti Kirjoittaja Risuko » La Loka 18, 2003 14:35

Merrii ^______^
Kuva

Ninave
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ninave » La Loka 18, 2003 23:04

Edo kirjoitti:Merrii ^______^
Ja nyt sellainen epätodellinen kysymys, että et kai tarkoittanut minua...

muff

Viesti Kirjoittaja muff » Su Loka 19, 2003 02:09

Minä. 17-vuotias opiskelija joka käy Lyseon lukiota 3. vuotta. Harrastan animea, mangaa(jos niitä eteen sattuu), goota ja tietokonepelejä. Toimin myös seuran hallituksessa.

Animea olen harrastanut jonkin aikaa enemmän tai vähemmän. Animekasvatuksesta lähinnä on vastuussa veljeni ja hiukan myös kaverit :).

Jos jotain pitää animemausta mainita niin ehdottomasti sellaiset ällösöpöilyanimet kuten Pita-ten ja Tiny snowfairy sugar ^_____^ ja sitten tottakai miyazakin loistavat leffat ja niistä erityisesti kaunis nausicaä.

minut löytää ircnetistä nimellä zilli-

Risuko

Viesti Kirjoittaja Risuko » Su Loka 19, 2003 14:17

Ninive kirjoitti:
Edo kirjoitti:Merrii ^______^
Ja nyt sellainen epätodellinen kysymys, että et kai tarkoittanut minua...
Tottakai :D Ei kai täällä muitakaan ole...? Ja jos on, niin paljastakoon itsensä :)
Kuva

Nuteater
Viesti:

Pähkinänsyöjä

Viesti Kirjoittaja Nuteater » Su Loka 19, 2003 15:51

Tämän nimen takaa löytyy tällainen 19-vuotias fyysikonalku. IRC-Galleriasta pitäisi löytyä lähes tunnistettava kuva, mutta ihan sen perusteella ei kannata mennä ketään hihasta nykäisemään - meitä saman näkösiä tyyppejä on jo täällä Fysiikan Laitoksellakin minun laskujeni mukaan ainakin neljä tai viisi :wink:

Harrastuksiin kuuluu muun muassa animen tuijottaminen tippa linssissä, Linux-säätäminen (mukaanlukien pakollinen open source -kiihkoilu :wink: ), #jkl-anime:lla idlailu sekä satunnainen Go:n pelailu.

Animeharrastuksen siemenet minuun istutettiin jo pienenä nappulana kun nyttemmin roskan täyttämä Suomen tv näytti Myrskylintujen anime-versiota. Eihän sitä silloin ymmärtänyt mistä on kyse, mutta se tietynlainen ... animemaisuus teki suunnattoman vaikutuksen pieneen Nuteateriin. Siitä se sitten lähti... :) Lempisarjoja löytyy iso liuta (jotenkin melkein joka sarjasta löytyy aina jotain järisyttävää :) ), mainittakoon nyt vaikka Neon Genesis Evangelion, ja aa! -tietenkin AA! Megami Sama :)

Eiköhän tämä riitä tältä erää... Hauska tavata ja silleen :)
I am Nuteater, hear me roar.

Red-eye Jedi

Viesti Kirjoittaja Red-eye Jedi » Su Loka 19, 2003 20:08

Kai se pitää minunkin paljastaa itseni. Eli minä olen Leena, tuttavallisemmin Lenni vaan. Olen 21-vuotias innokas yhteiskuntapolitiikan opiskelija ja hieman vähemmän innokas Suomen Gallupin puhelinhaastattelija (lue:orja). Vapaa-aika (niin, mikä?) kuluu pianoa soittaessa, tanssiessa, piirrellessä ja mitä erilaisimpien projektien parissa. Animea en "harrasta" vaan katson leffoja ja sarjoja, kun niitä eteen sattuu. Ja onhan niitä aika paljon sattunutkin, viime aikoina koko ajan enemmän. On tuo pahainen pikkusisko siinä määrin hurahtanut. (Ja jos tässä lähdetään kunnolla paljastuslinjalle, niin pikkusiskohan näemmä kantaa täällä nimeä Edo...) :twisted:

Risuko

Viesti Kirjoittaja Risuko » Su Loka 19, 2003 20:12

No pitäähän se nyt jonkun hurahtaa ja sinulle sivistymättömälle näyttää... NGE:t pyörimään! (Hei, minähän olen niitäkin alkanut katsoa :D)
Kuva

peri

Viesti Kirjoittaja peri » Ma Loka 20, 2003 09:53

Plaah
Minae. 20v opiskelija pöeka, joka ei saanut nukuttua viimeyönä, jonkin kosmisen syyntakia. Animea olen nähnyt aivan liikaa.. pää hajoo. Olen myös ollut joskus fansub ryhmässä (älkää kysykö) ja jonkun verran mangascanslaatio maailmaan sotkeutunut. Toiminnan laillisuuteen en mene tässä ;P

Olen yleensä väsynyt ja jaksan uhota siitä ETTÄ VOITAN MAATISSIN CIVILISAATIO 3 PTW! HARR

Mikä tahansa sci-fi iskee ja vakavat juonikuviot on yleensä jees.
Seitsemänkymmentä ja kaheksankymmentä luvun sarjat on kivoj.

Ainiin tämmönen btw homma olen ton muffin veli :DD

Ps. jonkun pitäisi tappaa noitten hymiö giffien keksijä..
Tokkopa

Furari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furari » Ma Loka 20, 2003 16:06

Peri kirjoitti:Ps. jonkun pitäisi tappaa noitten hymiö giffien keksijä..
Welcome to the modern world. Ne ovat koooolmiulotteisia. Ihailkaamme.

Tuon "älä salli hymiöitä" -käyttäminen lisääntyy. :)
Matkakohteena Siperia.
Hoyheniä taivaalta

Sadness in The Night
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadness in The Night » Ti Loka 21, 2003 11:01

Terse.

Nimi on Sami, muillakin nimillä saa kutsua, joskin silloin kannattaa varautua ilmiöön nimeltä LUU-5.

Varsinaisesti (lue: logiikkaa uhmaavasti sekä vääntävästi) olen animettaja/mangattaja jo lukioajoilta, mutta silloin ei vielä ollut juurikaan kontakteja kehenkään näitä taiteenmuotoja omistavaan. Niinpä tyydyin törmäämään silloin tällöin netissä kivoihin kuviin ja alkamaan itse piirtää kuvaamataidon tunneilla lievästi mangavetoisesti.

Jo tähän aikaan olin sitä mieltä, että Suomen telkkarien pitäisi näyttää animea. Joten olinpa sitten aikaani edellä muutaman vuoden, koska silloin kukaan ei edes tiennyt (ainakaan siinä tuppukylässä) mitä h#¤%vettiä on anime. Nykyäänhän tämä on suorastaan muoti-ilmiö.

Varsinaisesti hommeli lähti käyntiin armeija-aikana, kun piirsin kirjurintoimiston seinälle rohkean enkelin, jonka puku riitti juuri ja juuri peittämään kaikki strategiset paikat. Eräs alikessu tuli kerran käymään siellä, ja nähtyään kuvan mehän ei muuta puhuttukaan kuin animesta ja mangasta - hemmo itse oli aika kova "otaku". Seuraavana lomana hän kuskasi minulle oikein kasan animea, ja loppu on historiaa.

Vekarajärven kirjastossa oli yllättävän paljon mangaa, ja suosikiksi nousi yhä-suosikki Gunsmith Cats, joka on vallan loistava.

Animesuosikit ovat vaihtuneet jatkuvasti, Lehmipoika Peepoppi on yksi vahvoista, kuten myös Evankeliumi. Hiihtokenkänoke Himo on tietenkin myös hyvä, vaikka loppu onkin överi. (Täytyykin opetella piirtämään semmoisia hurttia kuin siinä.)

Kasa harrastuksia löytyy käyttäjätiedoista, joskin yhden niistä varmasti jo arvasittekin mikäli tänne asti luitte: jostain syystä tekstillinen ilmaisu karkaa aina käsistä, minkä vuoksi kirjoitan aika runsaasti häiriintynyttä proosaa, joiden lievimmät tapaukset löytyvät myös nettisivuilta
(MAINOSHÄLYTYS MAINOSHÄLYTYS ELIMINOIKAA KÄYTTÄJÄ).

Tämän "lyhyen" tiedotustilaisuuden jälkeen lopetan, ennen kuin sormeni suoltavat tähän satasivuisen oodin komeudelleni, älykkyydelleni ja viisaudelleni.
Surusi; tuskat ja murheetkin
tuntevat henget metsän synkeän.
On sydämes yksin heidän vain,
jotka tallaavat maassa hämärän.

Kun vain tallaisit maassa eläväin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tsukiai, Jyväskylä”