Tracon IV jälkipyykkiä

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Wemppa
Viesti:

Re: Tracon IV jälkipyykkiä

Viesti Kirjoittaja Wemppa » Ma Helmi 09, 2009 03:49

Mlaa kirjoitti:Erikseen täytyy myös mainita, että deittiohjelman Vincent ja Reno olivat loistavia
Vincent komppaa Renoa ja kiittää myös. o7

Oma conittaminen alkoi vähän hektisissä merkeissä. Olin nimittäin taas vaihteeksi arvioinut pukuun käytettävän ajan väärin ja jouduin vääntämään cossiani yön läpi (erään henkilön jumalaisella avustuksella - kiitos siitä, en olisi ollut edes puoliksi niin valmis ilman häntä! Ja parista yksityiskohdasta piti silti joustaa) enkä päässyt lainkaan nukkumaan. Normaalisti laitan cossin päälle jo kotona, mutta nyt ei siihen ollut aikaa vaan niinkin perusjuttu kuin bindaaminen piti jättää matkalle. Pääsin turvallisesti Tampereelle cossi noin puoliksi päällä, mutta paniikki pääsi kasvamaan entisestään kun kyytini tuli tunnin myöhässä eikä ilmoittanut siitä, että olisin voinut mennä bussilla. Tapahtumapaikalla en ensin tajunnut, että olisin voinut mennä järjestäjien ovesta vaan lähdin siihen kilometrijonoon, mutten onneksi ehtinyt jäätyä siellä kuin kymmenisen minuuttia ennen kuin Unita soitti ja ohjasi oikeaan paikkaan.
Mutta - dundunduu, minunkaan nimeäni ei ollut listassa. Eihän tässä muuten mitään, infokatkoksia sattuu, mutta kun nimi kuitenkin löytyy nettisivujen ohjelmakartasta ja kello lähenteli siinä vaiheessa uhkaavasti yhtätoista (missasin kymmeneltä alkaneen miitin ja tarkoitus oli siis päästä cossiryhmän kanssa sinne chocoballiin) ja siinä sitten piti jotain vastaavaa soitella paikalle...
Infosta selvittiin, mutta mukana oli kolme kassillista tavaraa, ei aikaa käydä minkäänmoisessa narikassa, cossi edelleen vain puoliksi päällä ja hirveä kiire. Pääsin pukuhuoneeseen asti, mutten ehtinyt laittaa peruukkia kunnolla päähän (ja se sitten valui koko conin ajan vähän miten sattui) enkä ehtinyt laittaa piilareita tai meikata, joten olin alkuconin vähän ei-välttämättä-kovin-nätti näky. Pukuhuoneesta pitikin sanoa, ihan kiva että siellä oli nyt sentään se yksi peili, mutta se ei kauheasti auttanut kun viisi ihmistä yritti nähdä itsensä siitä samanaikaisesti ja kaikilla oli hirveä hoppu. No joo. Piilarit jäivät kassiin, mutta ehdin tunkea jotain puuteria naamaan vähän myöhemmin ettei siitä sen enempää.

Ohjelmaa oli reippaasti ja minultakin jäi päällekkäisyyksien takia näkemättä moni, mutta näin tämä menee. Mieluummin liikaa kuin liian vähän, pari viimeisintä tapahtumaa kun ovat omalta osaltani jääneet miltei pelkäksi hengailuksi. Cosplayvihkijäisistä sen verran noottia (vaikka olikin kavereita järkkäämässä sitä, en nyt sano tätä ilkeyttäni vaan ihan rakentavana kritiikkinä), että suunnitelkaa ohjelmanne vähän tarkemmin etukäteen, jooko? Minut vedettiin siihen mukaan ex tempore morsiamen isäksi, mutta en tiedä olenko näin jälkikäteen iloinen kunniasta kun sitä sähläystä oli niin paljon. :/
Deitin juontaminen oli positiivinen kokemus, vaikka etukäteen (etenkin siinä kymmenisen minuuttia ennen ohjelman alkua, kun väkeä oli ovien ulkopuolella ihan kiitettävästi ja edellinen ohjelma ei tuntunut loppuvan) jännitti ja hirvitti. Pienestä sählingistä ja loppupuolen lyhentämisestä huolimatta se kuulemma meni ihan hyvin. 'D Kiitos kovasti Unitalle kun päästi meikäläisen tähän(kin) deittiin mukaan, Bitenshille joka esiintyi/improsi loistavasti ja tietty meidän yleisölle. Jee \o/
FFFighteja ei aluksi ollut tarkoitus lähteä katsomaan kun jalkoihin särki niin vietävästi, mutta löysin sieltä itseni myöhemmin joka tapauksessa. Näin väkimassan takia oikeastaan vain varsinaisen turnauksen, mutta juuri sen halusinkin nähdä joten en valita.
Minulla oli mukana videokamera mutta se jäi alkukiireessä staffinarikkaan enkä myöhemmin jaksanut hakea sitä, joten jäi monta kuvaamisen arvoista juttua tallentamatta. Sinänsä harmi, mutta toisaalta ehkei se olisi puvun kanssa ollut kovin käytännöllinenkään laite (hyvä kun pystyin käsittelemään yhtään mitään niiden hanskojen kanssa). Minunkaan kohdallani ei tuo kuvaussääntö oikein toiminut - jos olin jossain muualla kuin "sallitulla alueella", esitin kuvaa pyydettäessä aina vastakysymyksen "saako täällä kuvata?", mutta kuvaajat eivät tuntuneet säännöstä mitään tietävän kun vastaukseksi tuli olankohautuksia. No, kaikki rikolliset kuvat otettiin joka tapauksessa ei-ruuhkaisimmissa paikoissa, joten ehkei kukaan häiriintynyt hirveästi. En muutenkaan saanut järkkäreiltä kertaakaan huutoja, joten ei siihen suuntaan valittamista.
Oliko Traconissa muuten vesipisteitä? En itse ainakaan nähnyt ja olisin tykännyt muutamasta. Minulla oli kyllä omakin juomapullo mukana, mutta siitä ehti loppua vesi ja jostain bommarista sitä oli vähän paha lähteä täyttämään niiden kenkien kanssa...

Hyi kauhea kun tämä kilometriviesti näyttää negatiiviselta. 'D Oli mulla kivaa. Ihan oikeasti. Viimeksi taisi olla yhtä hyvä coni reilu puolisen vuotta takaperin. Tutustuin uusiin ihmisiin, vanhoihin tuttuihin paremmin, koko ajan oli tekemistä ja ohjelman järjestämisestä tuli mukavan aikaansaava ja hyödyllinen olo. Kiitoksia voisin vielä jaella deittiläisten lisäksi pienemmän ryhmäni Cidille joka kantoi minut reppuselässä conialueen päästä päähän kun liikkumiseni oli muuten niin vaivalloista, asuani kehuneille ja kuvanneille (jos muuten jollain on niitä kuvia niin saa heittää yksäriä ;3) sekä luonnollisesti kaikelle järjestäjäporukalle.
Cossi kärsi päivän aikana varsin pahasti - löysin viitastani purkkaa (...), kenkien kärjet lähtivät kokonaan irti ja yhdestä jalkapalasta löysin reiän jonka syntymisestä ei ole mitään hajua, mutta ajattelin muutenkin kierrättää tätä niin ehtiihän nuo korjata.
Loppuconista ei ole kauheasti muistikuvia, koska olin siinä vaiheessa valvonut päälle 36 tuntia putkeen ja aloin väsymyksen takia olla vähän... enemmän in-character. Kotiin selvittyäni olin törkeän väsynyt ja paikkoja särki, mutta oli se sen arvoista.

tl;dr - Yksi Vincent-cosplay: kuluneen vuoden säästöt. Matkakustannukset: ~30 e. Kokemus ja muistot viimeisimmästä Traconista: korvaamatonta.
| writing | to | reach | you |

Nightroad

Viesti Kirjoittaja Nightroad » Ma Helmi 09, 2009 04:36

Kiitos conista myös minulta. Cossasin Chobitsin Freyaa Chiinäni jo aiemmin kirjoittanut Chirrchiru. Oli oikein mukavaa ja liikehtiminen paikasta toiseen tuntui sujuvan edellistä paremmin, putkikin tuntui jotenkin tilavammalta. Viime Traconissa olimme kaiketi hieman eksyksissä paikan vierauden takia, mutta tällä kertaa ei onneksi päällimmäiseksi muistoksi jäänyt särkevät jalat ja toivoton vaellus pakkasessa etsimässä hieman vähemmän conilaisia täynnä olevaa ruokapaikkaa. Nyt osasimme suunnistaa suoraan Duoon ja nälkäisten lauma ei ollut edes täysin vielä tyhjentänyt paakkelssihyllyäkään. Oli ihanaa päästä coniin pitkästä aikaa kesän Animeconin jälkeen. TTY ei varsinaisesti lukeudu suosikkipaikkoihini con-alueena jakautuneisuutensa vuoksi, mutta onhan se silti merkittävä osa juuri Traconia sekin. Avajaisiin en ehtinyt (mikä on sääli, kuulosti jännältä), mutta päästäiset olivat kyllä hauskat. Tosin pohdimme seurueen kesken, että olisikohan kannattanut järjestää homma niin, että ne mielenkiintoisimmat, ts. pukupalkinnot, oltaisi jaettu viimeisenä, sillä joukkopako alkoi siirryttäessä muihin tunnustuksiin. Kärsin siinä vaiheessa jo alkavasta päänsärystä ja irtoripsiliima sai minut itkeskelemään saatuani siitä murusia silmääni, mutta en silti olisi halunnut millään lähteä. Sillä sitten on con ohi ja seuraavaa odotellessa...

Cosplayta tuntui minustakin olevan jotenkin vähemmän, tai sitten se oli vain näyttävämpien pukujen puutetta. Sen sijaan halikylttiläisiä oli tosiaan runsaasti. Olenko sitten vain liian kyyninen vai mitä, mutta minusta halia kaipaavien kannattaisi ennemminkin mennä vain kysymään toisilta, halusisivatko nämä halata, sen sijaan kuin että vain tuijoteltaisi passiivisesti ja odotettaisi aloitetta muualta. Eipä silti, ei minua oikeastaan kukaan ihminen ärsyttänyt, eivät edes helmalleastujat, vaikka pelkäsinkin sen koituvan pukuni kohtaloksi. Oma vikani taisi sitä paitsi olla, kun en välillä muistanut katsoa perääni. Kerrankin sain muuten pukuni ajoissa jo torstaina valmiiksi enkä siis ollut silmät ristissä nukkumattoman, sormet verillä ommellen vietetyn yön jäljiltä.

Omalta osaltani myönnän, että kyllä, minua kuvattiin kuvausalueen ulkopuolellakin, mutta yritin sentään aina siirtyä sitä varten lähimpään vähemmän liikennöityyn nurkkaan. Kyllähän se järkinkin sanoo, ettei valtaväylällä aleta itseään levittelemään edulliseen kuvauskulmaan. Yhdessä vaiheessa meitä ja kuvan pyytäjää vähän hätisteltiinkin putken suulla, vaikka en oikeastaan ollut edes aikeissa jäädä juuri siihen sumaan pönöttämään kameralle. Mutta ainakin hoiti JV hommaansa.

Täytyy minunkin kehua narikkaa, heidän hommansa näytti sen verta työläältä - tursuilevista naulakoista juuri sen tietyn mustan villakangastakin löytäminen ei tainnut olla ihan helppoa. Itse olen varsinainen narikkavaiva jatkuvan tavaranvaihdon takia, joten pahoitteluni ja kiitokset. Melkein meinasin unohtaa kenkäni naistenhuoneen nurkkaan, mutta onneksi ystäväni niistä huomautti. Eivät ne varmaankaan olisi sieltä mihinkään kävelleet, mutta joka tapauksessa jätinpä korteni kantamatta löytötavarakekoon (joka ilmeisesti on siitä huolimatta melkoinen). [tekniikkatolvanawhine]Tuo kyseinen wc oli väenpaljoudessa muuten vähän turhakin automatisoitu, koko ajan meinasi joku olla vahingossa ilmanpuhaltimen ja/tai automaattihanojen alla. Mutta tämähän ei conin järjestelyihin oikeastaan liity, vaan on paikan kiinteä ominaisuus.[/tekniikkatolvanawhine]

[quote="Chirrchiru"]Harmittamaan jäi vain se, ettei päästy Kyuuta halaamaan, sillä aluksi se näytti liian kiireiseltä, jottemme viitsineet häiritä ja kun viimein pääsimme sopivan tilaisuuden tullen olkapäälle taputtamaan, niin karkuunhan se lähti (ei huomannut tungoksessa...).[/quote]
Jep. Sain sulta niin mukavan halin viime Tampere kupliissa, että olisin halunnut halittaa nytkin. Teillä miespuolisilla on niin mukava halaustyyli. ;)

Suuri kiitos tietysti kaikille järjestäjille, omalle porukalle ja kaikille kivoille ihmisille, joiden kanssa tuli juteltua, Egmontille niistä mandariineista, olivat piristävää napsittavaa väsymyksen iskiessä, ja Aamulehdelle kuvasta, vaikka en siinä ihan edukseni esiintynytkään.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Helmi 09, 2009 05:28

Havaitsen, että halaamisesta on nostettu aihetta esille. Mikä jottei. Pahoittelen, jos vaikutti että pakenin jotakuta. Päivän aikana oli melkoisesti tekemistä, mutta sen rutiinipuuhan lisäksi oli puolenkymmentä kertaa, kun kello kävi vastaan erityisen kovaa tahtia.

Haleja tuli jaettua useampi tusina. Mutta muistuttaisin wanhasta sananparresta: ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön. Tarkoittaa tässä kontekstissa, että halaaminen yleensä onnistuu paremmin jos ojentaa kätensä toisen osapuolen ympärille. Se nykyään yleinen malli "seisonpa tässä kuin tikku ja pidän käsiäni suoraan edessä" malli tuntuu hieman oudolta. Jos kerran näin suuren päätöksen elämässään tekee, se kannattaisi hoitaa kunnialla. Halin pitää tuntua. Ei suurta voimaa, mutta kosketusta kuitenkin, kaksin puolin. Muussa tapauksessa saatan vaatia EU-komissiota perustamaan puolihalituskomitean rakentamaan poliittisesti hyväksyttäviä "FREE HALF HUGS" kylttejä ja asiaan kuuluvia lupapapereita.

Kuplissa voipi kokeilla uusiksi.

Fujimaru

Viesti Kirjoittaja Fujimaru » Ma Helmi 09, 2009 11:53

Jes! toinen conini! Oli kyl mahtava meininki ja muutenki hauskaa! Harmillista oli vaan se et sain liian vähä haleja... >_< Kiitokset myyntipöydän (en tiedä minkä kaupan) Hatsune Mikulle joka halas ekana. :D

__

Viesti Kirjoittaja __ » Ma Helmi 09, 2009 12:59

kyuu kirjoitti:Mainittakoon myös, että Aamulehden persoona oli rullaillut pitkin conia ja valinnut 9 pukua ja pukuilijaa heidän omaan äänestykseen. Aikaa on keskiviikkoon 11.2 asti ja osoite on http://www.aamulehti.fi/vastaa/TraconIV/
Hmm bongasin itseni yhden kuvan taustalta. :D Pitäisiköhän vaivautua lähtemään lehteä ostamaan arkistoitavaksi (jos tapahtumasta nyt mitään maanantain lehteen on kirjoitettu).
Pääsalissa olleesta kahvilasta pluspisteitä muuten täältä, myivät hyvää pizzaa jota tulikin rutkasti siellä syötyä. :P Harmi vain että istumapaikkoja jossa voisi rauhassa syödä sai etsimällä etsiä, ehkäpä seuraavan vuoden Traconiin noita pöytiä tuonne nurkkaukseen voitaisiin lisätä enemmän tai vaihtoehtoisesti sinne ensiapupisteen paikalle tehdä toisen ruokailutilan?

AapoAlas

Viesti Kirjoittaja AapoAlas » Ma Helmi 09, 2009 14:03

Tjahah. Olisikohan ehkä... viides viestini Anikin foorumeille? Ensimmäinen käyntini täällä ehkä kahteen vuoteen.

Terveisiä Coniteasta, olen toinen roolipeliohjelmavastaava. Lisäksi toimin conin aikana järjestyksenvalvojana.

Koko päivä meni oikeastaan melko hirmuisessa juoksussa, tuuraamisessa ja järjestyksenvalvonnassa, sekä hieman kuvaamisessa. (Minun kuvaamiani yleiskuvia löytynee netistä vielä tämän tai ehkä viimeistään huomisen aikana.)
Toivon mukaan roolipeliohjelma on miellyttänyt ihmisiä, puheohjelman osalta melko suuri osa tuli minun kauttani, loput aisaparini kautta. (Kiitos Juholle, oli kiva tehdä conin ropepuolta hänen kanssaan.)
Toivon mukaan minun huuteluni putkessa pysähtymisestä, lipunostojonoihin järjestäytymisestä tai muusta ei ole pahoittanut kenenkään mieltä. Volyymiä kun vain pitää jonkin verran käyttää, että kaikki kuulevat.

Vaan puhutaan nyt jotain itse päivästäkin.
Aamulla hieman vaille 8 saavuin paikan päälle. Ennen seitsemää piti jo ponnistaa Lempäälässä hereille, suihkuun ja nopeasti syömään jotain, että ehti liikkeeseen. Mukaan lähti pari läppäriä varmuudeksi, kamera, pari kännykän laturia ja vedenkeitin. Näistä vain vedenkeitin ja kamera päätyivät käyttöön. Paljon kannettavaa turhaan siis.
Se kaksi tuntia kello 8 ja 10 välillä kuluivat aika tehokkaasti ryntäillessä ympäri ämpäri taloja, pitäen huolta ohjelmajärjestäjistä parhaansa mukaan ja muutenkin juoksevia asioita hoitaen.
Ovet avautuivat, en oikein muista mitä siinä välissä tapahtui, mutta yhtäkkiä olin järjestämässä cosplay-lippujonoa. Herätin selkeästi hupaisia tunteita, kun pyörähdin myyntipisteen ympäri herättäen turhia toiveita lippujen jaon alkamisesta. Pahoittelen, se ei ollut minun nakkini, vaan minun nakkini oli sitten pitää jono järjestyksessä ja parijonona *hymy*
Jossain vaiheessa, kun cosplay-lippujen hidasta katoamistahtia ihmeteltiin, minut lähetettiin sitten Sähkötalon ovelle tarkistamaan lipunmyynnin sujumista. Oli epäilys, että ovella olisi optimoinnintarvetta, kun ihmisiä tuntui valuvan sisälle niin kovin hitaasti. Sinne sitten suunnistettiin ja päädyin jotenkin yllättäen ohjaamaan ihmisiä kolmeen jonoon lippuja ostamaan. Kovin hauskaa hommaa, omalla oudolla tavallaan. Harmi, että sormeni alkoivat lähennellä jäätelölämpötiloja ja jouduin siirtymään taaemmas toisiin tehtäviin.

Lipunmyynnistä irrottauduttuani taisin käydä tekemässä ensimmäisen varsinaisen kuvauskierrokseni Tietotalossa. Aamulla olin kuvaillut sitä häslinkiä, joka ennen conin varsinaista alkua oli, mutta nyt pääsi ottamaan sitten mukavia kuvia myös siitä yleisöpaljoudesta. Harmi, etten lopulta missään vaiheessa käynyt ottamassa paljon haluamaani panoraamakuvaa lippujonosta.
Ylipäätään inforakettihommia tuli hoidettua siinä päivän mittaan, vähän neuvottiin ihmisiä. En oikeastaan edes muista, mitä kaikkea tuli puuhailtua. Kaikki se haihtuu vähitellen hämärään, jota kuvaa kauniisti juuri nyt soiva Porcupine Treen biisi Feel So Low, joskin sanoitukset ovat omalla tavallaan päin hemmettiä asian tiimoilta.
Tietenkin ohjelmavastaavan toimessa kävin katselemassa, miten ohjelmat sujuivat, oliko tarpeeksi kuulijoita ja muuta. Oikeastaan conin viimeiset tunnit menivätkin sitten siitä. Itse kovasti pidin esimerkiksi Suomalaisen Roolipelikulttuurin paneelista, jossa päästiin melkoisen mielenkiintoisiin sfääreihin. Lisäksi Janne Kemppiä tuli kuunneltua ja hänen kanssaan tuli myös puhuttua ihan sopivasti.

Illalla sitten, vaikka kovasti meinasinkin olla jäämättä purkamaan conia, kun se ei minun nakkini varsinaisesti ollut, päädyin kuin päädyinkin tekemään juuri sitä. Yhdeksään - puoli kymmeneen asti taidettiin siellä heilua, enkä ollut edes aivan viimeinen, joka lähti. Sitten vain kollektiivista stressiä purkamaan saunalle, kunnes joskus yhden maissa pääsin lopulta kotiin. Nukahdin ennen kuin ehdin edes pohtimaan seuraavan päivän ohjelmaa.

-Aapo Alas.

P.S: Olinko ainoa, joka repesi, kun Aamulehti otsikoi juttunsa Traconista "Herwoodin metsissä festivaali" tai jotain sinne päin?
AapoAlas, Tracon 7 ohjelmapäällikkö

"Kaikki me kuolemme pian!"

Punainen jättiläinen

Viesti Kirjoittaja Punainen jättiläinen » Ma Helmi 09, 2009 14:23

Kiitokset Puniksen puolesta järjestäjille! Järjestelyt toimivat meidän näkökulmasta katsottuna erinomaisesti! Onneksi olime Urumin pöydän vieressä, sillä he huolehtivat muonituksestamme. :) Yotsuba&!:aa meni niin järjettömään tahtiin, että olisi pitänyt varata vielä enemmän mukaan... Ilahduttavaa oli myös, että Gunnm ja Vampire hunter D ovat selkeästi löytänet oman fanikuntansa. Siitä rohkaistuneena voitaisiin tehdä ehkä enemmänkin.

Loppukevennys:
Löysin lattialta lapun, jossa luki: "Free fucks". Tämä itsessään alkoi jo vähän naurattaa, mutta loppuhuipennus tuli hetkeä myöhemmin: alla luki hyvin pienellä epätoivoinen "PLZ?"!
*Reps ja poks"
Korkealta näkee kauemmas.

Mary Leathert

Viesti Kirjoittaja Mary Leathert » Ma Helmi 09, 2009 16:51

Harmittaa, kun oma coni meni vähän ohitse.

Sairastuin nimittäin pe-la -välisenä yönä. En meinannut saada nukuttua lainkaan viiden jälkeen, kurkku tuntui karhealta ja paikkoja kolotti. Ehdin sentään perjantaina auttaa kasaushomissa, ennen kuin kyseinen tila iski. Minulle oli nimittäin conipäivälle nakitettu purkuhomma, mutta loppupäivästä tunsin oloni sen verran heikoksi, että minut vapautettiin siitä. Käytin kuitenkin häpeämättä hyväkseni staffihuoneen tarjontaa. Onneksi käytin, en varmaan olisi jaksanut lähteä ulos rakennuksesta hankkimaan syötävää (EA-pisteessä nimittäin selvisi, että minulla on hiukan kuumetta, 37.8 aamulla mitattaessa, illemmalla suunnilleen sama), mikä olisi heikentänyt oloani entisestään.

Tämän seurauksena en oikein saanut mitään tehtyä. Hain varaamani Order of the Stick -sarjiksen Fantsulta heti aamusta, enkä sitten ostanut päivän aikana mitään muuta (siinä väentungoksessa pyöriminen ei houkuttanut). Olin mukana järjestämässä Deittiohjelmaa (olin se Tailmon-gijinka, joka talutti kysyjät paikalleen), minkä jälkeen en jaksanut poistua salista, vaan jäin katsomaan AMV-esitystä. Mikä oli sinällään ihan hieno, mutta otin sen riskin, että missaan jotain, ja lähdin kesken toisen loppujäynän pois, koska haluasin välttää sitä ryysistä, johon olisin kuitenkin joutunut, jos olisin jäänyt loppuun saakka.

Hienoa sinällään, että Deittiohjelma on tullut niin suosituksi, mutta ihmiset hyvät, onko niin vaikea uskoa, että sinne saliin ei enää mahdu? Kiitettävän moni kyllä kääntyi ovelta kun, suoraan sanottiin, mutta kyseinen ohjelma vaatii, että portaita pitkin mahtuu kulkemaan koko ohjelman ajan, niin niitä ei yksinkertaisesti voi laittaa täyteen katsojia.
Ja joo, onneksi huomasin sen sermin puuttumisen hiukan enen ohjelmaa (tai no, olin huomaavinani jotain sellaista aamummalla, kun vilkaisin saliin, mutta ajattelin, että ehkä se tulisi vielä päivän aikana) ja löysin järkkärin, joka sai yhteyden infoon heti. Se jäi kyllä ihan viime tippaan, mutta onneksi sentään tuli. Kun se on oikeastaan kaikkein olennaisin proppi meidän hommalle, tuolitkaan eivät ole niin välttämättömiä.

Kuviakaan en saanu otettua kuin ihan muutaman, osittain tämän oman olotilani vuoksi, osittain sen vuoksi, etten uskaltanut kuvata paljon missään. Otin sitten pari yleiskuvaa jostain parvelta ja pari sieltä Deittiohjelmasta. Siihen se jäikin.

T:Vieläkin hiukan poteva Mary/i
"I saw so many things/but like a dream/always losing me/in a cloud" "Heaven's Not Enough", Yoko Kanno

leathert.tumblr.com Random reblogging.

Hachikat

Viesti Kirjoittaja Hachikat » Ma Helmi 09, 2009 17:19

derp meni pois
Viimeksi muokannut Hachikat, Pe Touko 13, 2011 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei se ole hame, se on pala roikkuvaa kangasta."

Chirrchiru

Viesti Kirjoittaja Chirrchiru » Ma Helmi 09, 2009 17:56

kyuu kirjoitti:Havaitsen, että halaamisesta on nostettu aihetta esille. Mikä jottei. Pahoittelen, jos vaikutti että pakenin jotakuta. Päivän aikana oli melkoisesti tekemistä, mutta sen rutiinipuuhan lisäksi oli puolenkymmentä kertaa, kun kello kävi vastaan erityisen kovaa tahtia.
Jep, huomasimme sinut kiireiseksi, joten emme aluksi viitsineetkään häiritä, vaan odottelimme sopivampaa hetkeä. Tungoksessa kuitenkin sekin tilaisuus pääsi lipeämään käsistä, mutta eipä sitä kenekään syyksi voi sanoa. Huumorilla vain tuli veisteltyä tuosta karkuunlähdöstä. =)
kyuu kirjoitti:Kuplissa voipi kokeilla uusiksi.
See ya there. o7
---
Emme oman porukkani kanssa ole näitä "halikylttiläisiä", eli halaamme vain niitä, joita itse haluamme (ellei sitten erikseen tulla pyytämään, silloin tulee kyllä halattua). Kiten viestiin kuitenkin liityen, halaaminen on kyllä muuten vähän samaa laatua kättelemisen kanssa. Kaikki varmaan tuntevat käsitteen "kuollut kala" kättelystä puhuttaessa, joten ehkä sitä voisi laajentaa halaamisenkin puolelle... Joten halissa saa kyllä olla vähän tunnettakin mukana, vaikka varoisikin toisen pukua.

Jottein ihan offiksi mene aiheesta, niin täytyy tässä pohtia vielä yhtä havaintoa. Tuntui ihan, että parkkipaikka ja -talo olisivat olleet hieman viime vuotta tyhjempiä? Ehkäpä kertoo tosiaan kävijöiden ikäryhmän muutoksesta? Vaikka toisaalta, hieman kyllä tunsin sääliä erästä äitiä ja vaaleanpunaiseksi keijuksi pukeutunutta pikkutyttöä kohtaan, jotka jossain 11-12 aikaan jo lähtivät äidin tokaistessa "Kyllä sulla oli nyt jo ihan hauskaa". Ehkäpä taisivat hieman erehtyä tapahtuman luonteesta.

Ja conin loppuessa kävi tosiaan surullisenkin selväksi, ettei väki noudattanut ohjetta "Pidä conipaikka siistinä". Lattialla kieri jos jonkilaista möhnää ja ainakin narikan läheinen naisten vessa oli kaameassa kunnossa. Osinhan tämä on ihmisten asenteesta kiinni, kun ei viitsitä katsoa, mihin sen roskan voisi laittaa, sillä - hui kauhistus - sen voi joutua kantamaan roskikseen hieman kaemmaskin kuin puolen metrin päähän. Toinen tekijä oli kuitenkin myös liian vähäinen roskisten määrä. Esimerkiksi omaksi ongelmaksi ilmaantui, että mihin ne Egmontin mandariinien kuoret olisi voinut dumpata. Ainakaan en nähnyt minkäännäköistä roska-astiaa niille lähistöllä, mutta sattoihan olla, että väkijoukko oli näköesteenä(?).
Get stupid. Don't stop it.

Iizp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iizp » Ma Helmi 09, 2009 18:02

Traconissa oli aivan mahtavaa, kiitos oikein mukavasta conista. (Joka oli minun ensimmäinen btw.)

Ainut joka jäi vähän vaivaamaan oli se yksi järjestysmies joka huusi ja karjui TODELLA vihaisesti niin alkoi ihan pelottaa.
Ja aivan kuin olisin jostain lukenut, että cosplaykilpailuun menevän yleisön ei tarvitse jonottaa oven edessä, vaan saapua paikalle muutamaa minuuttia kilpailun alkamista, koska paikat arvotaan, mutta silti kyseinen järjestysmies huusi puoli tuntia ennen kisan alkua että, "Käykää nyt jonoon, jono kulkee tässä!" ja sitten mentiin niille paikoille, joille kerettiin.
Ai niin, se pieni ja ahdas käytävä jossa oli niitä myyntipöytyä oli todella pieni ja ahdas... Ei ollut mitenkään kiva kulkea siellä ja töniä ihmisiä pois edestä, että pääsisi heidän edestään (tai takantaan) pois ja vastaan tuli kanssa väkeä, joita piti väistellä.

//Olisi myös ollut kiva, jos seinillä tai ovissa olisi ollut kunnon opasteet, joissa olisi lukenut missä on se-ja-se ohjelma ja missä kyseinen paikka on. En löytänyt varmaan puoliakaan paikoista, jotka olisin halunnut löytää.

Mutta silti, kiitos mukavasta conista! Ensi vuonna uudestaan!
Viimeksi muokannut Iizp, Ma Helmi 09, 2009 20:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
~EI. KAIKKI ON KIELLETTY. -Tracon IV
~ cosα =       |α = play

Amoeba
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Amoeba » Ma Helmi 09, 2009 18:21

Nonih, se on arki sitten taas.

Arki tarkoittaa myös, että on päästy puhumaan paikallisten eli TTY:n eri tahojen kanssa. Tila-asioista saa ja kannattaa kommentoida yhä, mutta seuraava ilmoitan: On melkoisen todennäköistä, että seuraavaa Traconia ei tulla järjestämään TTY:llä. Rakennukset on tosiaan rakennettu opiskelutarkoituksiin, ei suuria yleisötapahtumia varten, ja vaikka kolme rakennusta (ja bommari! :P ) vielä jotenkin toimivatkin yhteen, seuraava käyttökelpoinen olisi sellaisen lähes sadan meterin (putken! :P ) päässä. Eli kertokaa toki tiloista jos jotain uutta tai erityisen paljon conikokemukseen vaikuttanutta on, yritämme ottaa asiat huomioon seuraavalla kerralla vaikka paikka olisikin eri. Ja ei, ei meillä mitään erimielisyyksiä ole, päinvastoin: kummatkin on sitä mieltä että tää ei enää toimi ihan niin hyvin.
Spoiler:
Ja muitakin muutoksia saattaa olla tulossa. Teaser teaser.
Lisäksi voin nyt kertoa, että kävijöitä oli (taas, tietysti) enemmän kuin viime kerralla, tarkemmin sanottuna 3548 maksanutta kävijää, ja muutama sata nakkilaista, ohjelmanjärjestäjää, myyjää, median edustajaa, JV:tä, conitealaista ja sen kaltaista epäilyttävää ja sekalaista seurakuntaa. Kohtuullisen osan näistä voitte yrittää bongata (anikin kuvagallerian lisäksi) sankaritiedottajamme Japsun videolta joko sinäputkesta (se ei ole Traconin putki, siellä saa pysähtyä), tai, jos haluatte tarkempia versioita, niin traconin sivuilta löytyy pientä, keskisuurta tai isoa.
"Woah!! That's the first volume, with a foil cover, of the ultra-rare Pretty Combat Communist Rika-chan OAV series!!!"
Okashina Okashi

lamppu

Viesti Kirjoittaja lamppu » Ma Helmi 09, 2009 19:15

Jooh, jos määkin sit.

Ihana arki on joillakin alkanut, joillakin taas ei. Se on kovin suhteellista. Joka tapauksessa itsellä oli conissa aivan mahtavaa jos ei lasketa mukaan aamuviiden herätystä parin tunnin unien jälkeen, melkein koko päivän seisoskelusta tyhjänpanttina*viaton vihellys* ja oudosta mahakivusta joka todennäköisimmin johtui syömästäni pitsasta(pitsa oli hyvää, ei taida vaan meikäläisen maha sellasesta safkasta tykätä). Olin tosissaan ekaa kertaa mukana coniteassa, ja pidin tästä kokemuksesta, vaikka en mitään "tähdellistä" tehnytkään. *naur* Messiin lähtisin kyllä uudestaankin. Pääasiassa vastuulla oli siis Traconin logon ja maskotin suunnittelu, teaserjulisteen teko ja ohjelmalehden kuvitus. //EDIT; No tietty jotain unohtui, vastasin myös Tracon-paidan kuvatuksesta. "Anteeksi". (:

Mitään nakkia meikäläisellä ei siis varsinaisesti conin aikana ollut, joten tuli vaan lähinnä seikkailtua pitkin conialuetta ja tapailtua kavereita. Tietysti, jos olisi jossain päin conia tarvittu ylimääräisiä apukäsiä, niin olisin ollut aivan valmis auttamaan. Näin ei nyt kuitenkaan käynyt(tai en ainakaan tiennyt siitä), joten pääasiassa se meni hengailuksi. Ja mitä nyt satunnaisesti otin kuvia, joskin hävettävän vähän siihen verrattuna mitä yleensä näpsin. Olin kyllä toisen kuvauspalveluvuoron vara-kuvaaja, mutta juuri mainitsemani mahakivun takia siitä ei sitten loppujenlopuks tullu mitään. *itqparq* Kiitän, kumarran ja palvon Siikakalaa, joka viitsi vaivautua kuvaamaan myös sen toisenkin vuoron.

Karvan/Furretin maskotti-cossi ilahdutti kyllä kovin, vaikka se olikin tiedossa kauan ennen tapahtumaa. Ja oli mukavaa, kun ihmiset pitivät tekemistäni kekseistä joita sai Hidoin pöydältä ja myöhemmin Hidoin miitissä. C: Niitä kyllä jäi vielä kotiin vietäväksi, koska en istunut Hidoin pöydällä tuntia kauempaa. Onneksi kuitenkin majoituksessa oleva akkalauma hoiti melkein kaikki loput keksit "pois päiviltä".

Mut jee, oli kivaa, ja seuraavalla kerralla uusiks! Joko conitealaisena, tai sitten ihan vaan kävijänä. Näkeepi sit. Kiitän ja kuittaan tältä erää.

- Lamppu
Le piirtäjä/graafikko/ihansama.8D
(Graafikko on liian voimakas sana meikäläiselle)

niidel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja niidel » Ma Helmi 09, 2009 20:01

Coni on takana ja nyt kun ajatuksetkin ovat hieman selvenneet, voisin lausua muutaman sanan:

Ilmeisesti olisin päässyt järkkäriovesta sisään, mutta päätin kuitenkin jonottaa kaverin kanssa urhoollisesti ulkona :-D Tästä solidaarisuuden osoituksesta sain sitten flunssan, tai sitten se oli jonkun conilaisen lahjoittama. Joka tapauksessa Traconista tuntuu aina tarttuvan mukaan ainakin flunssa, jos ei muuta.

Ostoksia ei tullut tehtyä ja muutoinkin coni meni vähän ympärijuoksemisessa, Desuhuoneessa istumisen lisäksi. Kiitokset kaikille käyneille ja erityisesti lipun ostaneille tai muuten mielenkiintonsa ilmoittaneille :)

Ohjelman puolesta tuli käytyä yaoi-häissä cosplayhäissä toisen Virallisen Yaoi-tarkastajan roolissa. Ohjelma oli ilmeisesti odotettu; toivottavasti järjestäjät saavat vastaisuudessa homman toimimaan sulavammin. Ensi kerta aina vaikeaa, mutta vähän petrausta niin hyvää tulee. Jenkeissähän on kuulemma ollut ihan oikeita conihäitä, katsotaan milloin Suomessa päästään samaan pisteeseen. Muutoin kävin katsastamassa conikiusaus-paneelin, josta toisessa ketjussa onkin jo keskusteltu - aihe oli hyvä ja siitä kannattanee puhua. Korostan kuitenkin kritiikin anto- sekä vastaanottokykyä itse kunkin osalta...

Syy, jonka takia minulle ohjelmanjärjestäjä-nimikyltti oli hankittu (ja jota en sitten kuitenkaan missään vaiheessa hakenut :D) oli tekijänoikeuspaneeli, mikä oli aiheena ihan jees ainakin omasta mielestäni (mikä tietysti saattaa johtua koulutuksestani). Vähän olisi ehkä kaivannut paneelin puheenjohtajalta tiukempaa vetoa; nyt meni melkoisen rönsyileväksi - vaikka voin tietysti tästä syyttää myös itseäni :-D Tekijänoikeuksista on kuitenkin niin kiva vääntää ja ruuvailla pykälien paikkoja, ettei se toisaalta minua henk. koht. erityisesti häirinnyt, lähinnä ajattelin tässä sitä, että toivottavasti yleisö ei tippunut kärryiltä.

Tekijänoikeuksien jälkeen käväisin vielä kuuntelemassa lolita animessa ja mangassa -luentoa, mihin saattoivat osittain vaikuttaa myös tutut pitäjät. Esitys oli varsin informatiivinen ja sisälsi paljon röyhelöitä, mikä on luonnollisesti hyvin tärkeää.

Traconiin ehdin ahtamaan myös Aniki-miitin - oli kiva nähdä ihmisiä ja saada tikkareita. isokanakin löytyi vihdoin \o/ Plus Pomen nimimerkin takana oleva salaisuus selvisi ja neiti itse oli söpö kuin mikä, eli kaikki meni JUST AS PLANNED.

Kiitokset kaikille conista o/~
Bubukuuti | niidelj@Twitter | jussikari.fi | Desuconin ex-pääjärjestäjä | lovers gonna love

Kangaskasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kangaskasa » Ma Helmi 09, 2009 20:03

Tuskinpa kukaan enää tässä vaiheessa jaksaa kommenttiani lukea, mutta kommentoinpa silti...

Eli Traconin matkat sujuivat tällä kertaa harvinaisen miellyttävästi, kiitos bussikyydin jonka saimme järjestettyä. Aikainen herätyshän se oli(lähtö oli 03.15), mutta helpotti huomattavasti kun pääsi sitten sen jälkeen suoraan tapahtumapaikan ovelle, varsinkin kun itselläni oli taas vaihteeksi niin iso proppi että sen raahaaminen julkisilla olisi ollut tuskaa. Haluankin kiittää kaikkia kyytiin tulleita että saatin hyvä matka järjestettyä ^^

Sitten itse tapahtuma... Populaa oli kyllä ihan kiitettävästi, saattoi huomata määrän kasvaneen viimevuodesta. Tosin viime Tsukiconin jälkeen mikään ei kai enää tunnu ahtaalta. :,D Itse vietin suurimman osan päivästä cosplayta varten varatussa Tietotalon toisessa kerroksessa proppini kera. Kerran uskaltauduin hökötyksen viemään narikkaan ja lähtemään itse kauppakujalle, mutta tullessani noutamaan sitä se lepäsikin kokonaisen proppikasan alimmaisena. Koska ison viikatteeni terä ei ole mitään kovin vahvaa tekoa, tuli sen jälkeen pienoinen kammo narikkaa kohtaan joten oli pakko pysytellä siellä toisessa kerroksessa. Tosin sielläkin seisoessani joku järjestyksenvalvoja tuli huutamaan minulle alhaaltakäsin että saisin viedä viikatteeni pois... T_____T Järjestyksenvalvojat olivat muutenkin harvinaisen raivokkaita, kuten näköjään aina pelkästään sisätiloissa järjestettävissä tapahtumissa. Ei sillä, ymmärrän kyllä että ilman näitä ihmisiä mikään con ei oikeasti toimisi kun pikkuernut tukkisivat kulkuväylät paritteluissaan mutta olipa taas pakko purkaa ahdistusta. 8D

Muuten Tracon oli kyllä kiva tapahtuma, joskin sen liikkumisvaikeuden takia tuli käytyä katsastamssa vain cosplay-kisa ja ff-fight (jonka esimerkkitaistelu oli muuten äärimmäisen viihdyttävä ^^)
42 42 564 
ハロオ ハロオ しにがみさま!

http://tinneri.deviantart.com/

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”