Tracon IV jälkipyykkiä

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

madu
Viesti:

Tracon IV jälkipyykkiä

Viesti Kirjoittaja madu » La Helmi 07, 2009 22:28

Tulipa käytyä kerran Tampereella.

Kovin oli nostalgista (;___;), viime vuoden Tracon oli mun eka coni niin tää on nyt periaatteessa tän animusosialisoitumisen vuosipäivä tai jotain. Tällä kertaa ehkä vähän paremmin valmistautunut, ja kivaa oli. Heti ensimetreillä tajuntani räjähti kun ohitseni käveli sälli jolla oli kainalossa yukkurimarisa ja -reimu ja se oli vaan jotain käsittämättömän awesomea. Ohjelmaa oli aika paljon, plussaa siitä. Itse kävin khrm, cosplayhäissä mitkä olivat eeppistä F:llä alkavaa nelikirjaimista sanaa mikä nyt oli oletettavissakin, mutta Virallisen Yaoi-Tarkastajan roolissa sitä ei kuitenkaan saanut jättää väliin. Se kuitenkin innoitti minut ostamaan Hidoin pöydästä upean Rage-paidan.

Sitten vuorossa oli aniki-miitti, mikä kyllä oli pieni pettymys kun paikalla oli vanhojen tuttujen lisäksi pitkälti vain näitä ns. hyviä käyttäjiä jotka eivät edes muistaneet tunnuksiaan ja paikalle saapui vain yksi salaisista mancrusheista, mutta oli siellä ihan kivaa ja tikkarit oli kohtuuhyviä. MUTTA! Sinä poika Gao Gao Stegosaur-paidassa joka otit kuvan Nonosta siinä vähän ennen kahta, identify yourself mikäli luet tätä! Oossom paita oli oossom niin pitää tietää kuka oli niin oossom jätkä että kantoi sellaista.

Enfant Terriblen lolitamuoti animessa ja mangassa-luento oli rautaa (terveisin ryhmä moesetä + moetäti), ihanaa että animeaiheisessa tapahtumassa on animeaiheista ohjelmaa! Tällasta lisää, kiitos.

Sit joku conikiusaamis-paneeli tuli katottua mutta se oli kyllä vähän öhh kun ei toi nyt mikään kovin iso juttu ole, aina on idiootteeja ja aina on jengiä jotka ylireagoi, mutta kyllä sielläkin kului tunti.

Lopun ajasta tulikin sitten vaan ihmeteltyä ympäriinsä. Cosplayta oli aika tosi vähän, mutta positiivisena yllätyksenä hyviä pukuja näkyikin sitten suhteessa yleiseen cosplayn määrään aika paljon! Sit siellä oli jotain virallisia pukuheeboja, ihme porukkaa. Harmi tosiaan että Lmmz:n poliisianimuluento meni ton aniki-miitin kanssa päällekkäin.

All in all, "oli jees". Vois lisäillä vielä jotain jos jossain vaiheessa tulee mieleen. Kirjoitelkaa tänne tuntemuksia ja kokemuksia, pistäkää linkkiä kuviin joita olette ottaneet tai löytäneet, keskustelkaa.

MKtsudo

Re: Tracon IV jälkipyykkiä

Viesti Kirjoittaja MKtsudo » La Helmi 07, 2009 23:27

madu kirjoitti:identify yourself mikäli luet tätä! Oossom paita oli oossom niin pitää tietää kuka oli niin oossom jätkä että kantoi sellaista.
Mitä mitä? Maailmassa oli siis todellakin joku, jota viimeinkin kiinnostaa vilpittömästi minun Yukito-paitani, ei vain sen lämpöarvon tai puhtaanapidon vinkkien takia, vaan aidosti sydämestä kumpuavasta lämmöstä. Kiitos madu, viimeinkin minä tunnen olevani ihminen, viimeinkin minä tunnen olevani osa yhteiskuntaa. Viimeinkin minä elän! Lisäksi haluaisin kiittää kaikkia jaloillaan äänestäneitä, conikävijöitä ja conityötä tehneitä.

Coni oli sellainen kuin sen oletinkin olevan; ihmisiä, jotka tönivät selkääni ja veivät cosplaykisasta istumapaikkani (enpä silti menettänyt varmasti mitään).* Ohjelmanumeroiden läpijuoksu jäi varsin pieneksi myöhäisen saapumisen ja aikaisen lähtemisen johdosta, mutta Foxjonesin AMV-esitys oli mukava ja informatiivinen [/ironia]. Ja jotta con olisi autoplussalla, ainakin löysin ennakko-odotuksista poiketen edes jotain Mecha Musumeen liittyvää! (Kyseessä oli jostain kojusta käteen osunut jonkin asteinen Shimada Humikanen pöwwö-otus, joka kovasti paketin avattuani vaikutti Tomoko Anabukin värivirheelliseltä versiolta) Edistystä Suomi, tilaisin seuraavaan coniin myös Strike Witchesiin liittyvää cossia. Valokuvausta en aina väliaikaisesti osannut harrastaa, mutta onneksi minulla on hyvä visuaalis-avaruudellinen muisti.

Menenen luultavasti nillittämään seuraavaksi AMV-puolelle ko. esityksen videoiden laatuailahtelusta ja Ketun esityksen hyvistä ja huonoista puolista, jahka sinne auki keskustelua saadaan.

*On jännää, miten vuosi vuoden perään tapahtumien järjestäjät tuntuvat aliarvioivan ihmisten liikehdinnän tiloja suunniteltaessa (eikö Traconin kävijöille tosiaan riitä kolmekaan salia pukujen katseluun? Ei luultavasti.). Ja ei, itse en aio asialle mitään tehdä. Minä vain valitan täällä.
Hah.

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » La Helmi 07, 2009 23:31

Coni ohi ja ihan perinteinen Traconmainen fiilis jäi. Ohjelmissa ei tullut paljoa käytyä mutta aika kului nopeasti muutenkin. En ala tarkemmin päivääni selostamaan, koska sillä ei ole oikeasti mitään merkitystä (ja ketä muka kiinnostaa, lol :F )

Mutta...
Olin siis mukana kisassa, ja pääoville saapuessa piti tietenkin antaa nimi. No, sanoin sukunimen ja infotyöntekijä tms alkoi katsoa listaa. Sanoin etunimen, jolloin sain vastaukseksi äärimmäisen huvittuneen ja epäuskoisen ilmeen, lähestulkoon naurua päin naamaa (okei nimi on siis ihan suomalainen tavis joten se ei todennäköisesti ollut ongelmana). Sanotaanko nyt vaikka näin että varsinkin julkisissa vessoissa meikäläistä katsotaan ilmeellä että "ooks nyt oikeasti oikeessa paikassa" (kuten myös Traconissa tuli todistettua), puhumattakaan asiakaspalvelutilanteista. Okei, tänään olin vielä vahvat meikit naamassa, puvusta nyt puhumattakaan, joten se heikenti entisestään ihmisten kykyä lajitella meikäläistä oikeaan sukupuoleen. Mutta en nyt hemmetti soikoon kaipaa tuollaista kohtelua staffilta cosplay/animetapahtumassa jossa suurin osa kävijöistä edustaa enemmän tai vähemmän sukupuoliroolien sekoittamista crossplayn muodossa ja jopa gencerf*ck tyyppistä tyyliä, joten tuonkin asian valossa saamani asenne tuntui lähestulkoon törkeälle.
Lisätään tähän vielä se, että kaverilleni taasen sama henkilö kommentoi tämän sukunimestä nauraen, että "ei varmana oo sun sukunimi, en usko!"
Suuri miinus tälle työntekijälle, jos kyseinen henkilö lukee tämän niin todennäköisesti tunnistaa itsensä ilman tarkempia tunnusmerkkejä.

Norie
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Norie » Su Helmi 08, 2009 00:14

Mukava coni, kerrassaan.

Paikalle saavuimme kymmenen maissa, vietimme päivän pääasiassa vain oleskellen, paikkaa koluten, tuttuja etsien, kuvia otellen ja kuvissa ollen. Porukka oli mukavaa, suurinosa osasi hyvät käytöstavat kuvatessaan, josta olin positiivisesti yllättynyt. Oli mukavaa että odotettiin laukkujen laskeminen ja posejen valmiiksi saaminen. Myös kiittää muistettiin.

Oli ihanaa tavata pitkästä aikaa tuttuja ihmisiä, uusiakin tuttavuuksia teimme. Tilat toimivat suhteellisen hyvin ahtaanpuoleisia kulkuväyliä lukuunottamatta. Ohjelmaa oli kylliksi, muutaman numeron missaus jäi harmittamaan, mutta eipä se mitään.

Yksi asia vain hiukan ihmetytti. Jotkin järjestysmiehet (en siis puhu kaikista) olivat jotenkin.. kärttyisiä? Ymmärrän että heidän toimenkuvaansa kuuluu conipaikan "koossapitäminen", joka vaatii sääntöjen tarkkaa valvomista (ja luo omat paineensa, luulisin), mutta välillä tuntui aika kovalta. "Nyt siitä putken suulta pois", tai "Tässä ei kuvata, tuliko selväksi", "Ei tänne mahdu yhtään, vaikka kuinka yritätte", ovat aika voimakkaita lauseita höystettynä volyymillä. Päätäjäisissä esimerkiksi katsomon ylöosaan olisi hyvin mahtunut seisomaan ainakin kymmenisen ihmistä, enemmänkin. Ymmärrän toki, tämä aiheuttaisi mahdollisuuden riehumiseen ja ohjelman häitiköintiin, kun seisojat eivät jaksaisi enää nököttää paikallaan. Vastasin tavallaan omaan kysymykseeni, mutta halusin vain tuoda esille tämän seikan. Noh, pikkuvikoja, ihmetyttää vain.

Haluaisin vielä kiittää kaikkia kanssaconittajia mukavasta ilmapiiristä ja ystävällisestä toiminnasta!

Ne jotka olivat päättäjäisissä ennen niiden varsinaista alkua, saattavat muistaa minut purjoa heiluttaneena Nearina, joka kolkattiin suurella tikkarilla. Kiltti kameramies järjesti soolollemme ihanat aplodit, kiitos hänelle.
“Let’s try to fall in
love”

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » Su Helmi 08, 2009 00:15

Tracon tuli ja meni, itselläni jotenkin koomassa. Tulihan siellä käytyä fanidubbiohjelmassa ja deittiohjelmassa, mutta muuten sitten vain seikkailin käytävillä katsellen menoa, osa conista meni myös ravatessa pitkin rakennuksia ja etsiskellessä kadonneita kavereita. Conista positiivinen kuva sinänsä, mutta järkkärit jotka karju korvan juuressa "ei pysähdytä siinä käytävällä!!!" eivät olleet oikein mukavia, varsinkin kun pysähtyy viideksi sekunniksi siksi ettei itse pääse eteenpäin kun on ryysistä (meaning, katsokaa ens kerralla ettei joku ole senttimetrien etäisyydellä). Mutta joo... Animekaraokeakin kävin VAIN katsomassa (enhän minä nyt herranjumala uskalla mennä mikkiin laulamaan). vanilla -yhteislaulu oli hauskaa, ketkä oli niin tietää mistä puhun ;D
Oli paaaljon hyviä cosseja edustettuna, kirosin itse kun en saanut kuvaa siitä törkeän hienosta Tyki -cossista (kuljin välillä ohi, mutta oli juuri sillä hetkellä kiire jonnekin). Mutta mutta, kiitos kaikille, jotka suostuivat kuvattavaksi! Ja vielä mainittakoon, että fanidubbivideoiden voittaja oli huippu 8D

Valkoinenhai

Viesti Kirjoittaja Valkoinenhai » Su Helmi 08, 2009 00:19

Kyllä oli mielettömän onnistunut, ja hyvin organisoitu coni! Ihmismassoja ohjailtiin aika hyvin, oli hengaustilaa, ja käytävillä pystyi liikkumaan. Olen todella iloinen tästä, että suurissa tiloissa ihmiset levittäytyivät juuri sopivasti eri paikkoihin, eikä missään paikassa ollut mitään järjetöntä ryysistä, mitä olisi pitänyt vältttää. Kiitokset siis ehdottomasti järjestäjille tästä!
Tilat olivat suuret, eikä kuumuus tai ihmismassa ahdistanut kovin paljoa.

Cossikisa oli juontajien osalta hauska, puvut hienoja ja fiilingit korkealla. Conikiusaus-paneeli oli todella mielenkiintoinen, ja olisi ehdottomasti saanut kestää pitempään! Tyypillinen coni-ilmapiiri oli koko tontilla; otettiin kuvia, halittiin ja riekuttiin. Jäi todella hyvä mieli!
Kiitokset kaikille hyvän, ja suht rauhallisen ilmapiirin luomisesta!

Mikä jäi hieman harmittamaan, oli hyvin tiivis ohjelma. En päässyt katsomaan melkein mitään ohjelmista, mitä olisin halunnut. Mutta se onkin yhden päivän coneissa ongelmana. Ja oman ajankäytön.
Kivasti oli myös noita kojuja tavaroineen (vaikka animea myytiin taas harmillisen vähän). Itse kyllä pääsin conista läpi kuuden euron saldolla ;DD

Kiitos paljon kaikille tästä conista. Jäi tosi hyvät fiilingit, ja pitää ehdottomasti tulla uudelleen! :33
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

Ping-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ping-chan » Su Helmi 08, 2009 00:22

Itsellä ei pahemmin ollut aikaa "conittaa", sillä ohjelmakaverini meni sairastumaan ja olin yksin vastuussa tanssipelipisteestä. Ainoa palaute, mitä voisin antaa, on ohjelmavastaavalle jonka kanssa hoidin sähköpostien vaihtoa:

- Nimeäni ei ollut ilmoitettu infotiskille, vaikka vastaava sen minulta tiedusteli (ei nyt sinäänsä vaikeuksia tuottanut, mutta pitäisi se nimi listasta löytyä jos se kerran on ilmoitettu)
- Vieläkään ei ole korjattu ohjelman järjestäjää netissä olevaan ohjelmalistaan, vaikka asiasta lähetin sähköpostia vastaavalle (eikä ohjelmalehtisessä ollut ollenkaan mainintaa)
- Muutenkin vastauksen saaminen kysymyksiin tuntui uskomattoman vaikealta (suurimpaan osaan kysymyksistäni ei vastattu ollenkaan)

Tästä jäi kyllä huono maku suuhun, enkä jaksanut alkaa pommittamaan kysymyksiä uudelleen.

Mutta järkkäriporukka paikan päällä oli ystävällistä ja auttoi minua tarvitsemissani asioissa. Suuret kiitokset hänelle, joka auttoi kantamaan televisioni ja muut kamat luokkaan.

... ja pitäkää jatkossa coni kaksipäiväsenä. Yksi päivä tuntui jotenkin liian lyhyeltä. Päivä oli hetkessä ohi ja sitten piti jo lähteä ajamaan takaisin Helsinkiin.
"You do not, I repeat, you do not! Hurt! My! Friends!"

Crystal Fair 2014 | brony.fi - suomalainen poniyhteisö

isokana
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isokana » Su Helmi 08, 2009 00:28

Materialisoiduin minäkin Tampereelle ja saavuin jopa sinne Aniki-miittiin pitämään foorumispämmääjien puolta. Olipa paikalla sitten niin monta mancrushia (ja muita crusheja), että meinasin räjähtää ekstaasiin varsinkin kun yksi niistä lähenteli. IIIIIIH! <3 *wink* *nosebleed* Tein ahkerasti muistiinpanoja väistöskirjaani varten ("Tikkareiden vaikutus mode-käyttäjä -vuorovaikutuksen fluktuaatioihin suljetussa tilassa analysoituna Freud-Jungin psykososialisen marxismin avulla"), joten oraalinen inputtini jäi vähäiseksi. No, ainakaan mikään täällä tapahtuva ei enää ihmetytä.

Muutenkin hyvä meininki tuntui olevan paikalla. Vedin nenään runsaasti halpaa mangaa ja kävin parit esitykset läpi. Kohokohta oli Mikko Seppäsen live-action -esitelmä, jonka päättänyt Fist of the North Star räjäytti muutaman miljoona aivosolua (kirjaimellisesti...). Kiitokset myös Kekolle, jonka tempaukset piristävät conin kuin conin.
Viimeksi muokannut isokana, Su Helmi 08, 2009 01:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

Jyutta

Viesti Kirjoittaja Jyutta » Su Helmi 08, 2009 00:53

Eka coni tuli ja meni. ö.ö Ja nopeasti menikin. Hyvä fiilis jäi, mutta alkoi ärsyttämään yhessä kohtaa, kun kiirehdin käytävällä eteenpäin, jotkut rupes jotain: "angst angst" tyyliin.. en mä angstannut? Mä vaan kiirehdin eteenpäin naputellen tekstiviestiä? ö__ö Vai johtuko se siitä mun viitastani? ö.ö Eli joo, cossasin mini-Nekozawaa.. kuljetin mukanani lappua jossa luki jotain: "Halaa mini-Nekowawaa! Ilmaisia haleja!" xd Halasin montaa ihmistä enkä nähnyt mitään. ö_ö Sen hupun läpi kyllä näki, muttei niin hyvin että ihmisiä ois kovin hyvin erottanut. Kauheesti mua kehuttiin ja sanottiin pieneksi ja söpöksi. (En mä mitään pituudelleni voi xd ) Ja heei... jos jollain on kuvia/videota FFFight turnauksesta (jossa olin siis mukana).. niin niin.. jos on kuvia musta,niin voisko antaa? Tai jotai. xd Tunnustaako joku halanneeensa mua? ÖwÖ
(ex. Yoshima)
Hallituksen jäsen - Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi

Urumi
Urumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urumi » Su Helmi 08, 2009 01:02

Itsekin tuli Traconissa oltua ja ihan myyjänäkökulmasta oli erittäin mukavaa. Myyntitila ei missään vaiheessa ollut täysin tukossa ja ilmaakin riitti. Jotain kai kuitenkin oli järjestäjillä hampaankolossa, kun meidän pöydän takana oli seinään niitattuna julmetun kokoinen, piikikäs palmun ja kaktuksen risteymä, joka raateli yhden myyjän sekä jotkin randomit sukkahousut. Ei kuitenkaan paistettu kyseistä kukkasta illalliseksi, vaikka ajatus oli tavallaan houkutteleva ja se vaihtoehdoksi tarjottiinkin.
Plussana myös se, että en tänä vuonna eksynyt minnekään, vaikka yritys oli välillä kova.

Yleisesti (elikkä muidenkin myyjien mielestä) oli mukava tavata tuttuja ja tehdä uusia tuttavuuksia myyntipöydän ääressä (ja härnätä perinteisiä uhreja). Mitään ongelmia ei ollut ja kaikki sujui jouhevasti. Mukavana randomina asiana silmään pisti se, miten paljon Disney-cosplay-pukuja oli liikkeellä. Niitä olisi kiva bongailla lisää tulevaisuudessakin (samoin kuin Star Wars-pukuja).

Ja nyt luetaan Yotsuba 6:sta ja nauretaan. Tähän mennessä kaksi kahdesta lukijasta on tippunut jo sivulla nejä.
Tarpeeton on tarpeellisinta.
Urumi.fi - Chibicon.fi

LiShunsheng

Viesti Kirjoittaja LiShunsheng » Su Helmi 08, 2009 01:04

Kaikki oli ihanaa kuten aina on ollut conit, mutta bussin kanssa tuli hieman ongelmia. Kuitenkin pääsin sisään bussiin varmaan ensimmäisien joukossa, mutta oli AIKA villiä touhua kun porukka työntää ja työntää. Surullista oli kanssa kun osa porukasta oli jonottanut kauan ulkona bussiin ja sitten eivät päässetkään. (Olin hienosti pukeutunut "Japanilainen koulunoppilas valkoinen paita alla ja päällä on pyöreäkaulainen takki", varmasti erotitte mut joukosta xD, noh mutta muutenkin pidän noita vaatteita arjessa niin en tavallaan cossannut mitään, oli toki hauskaa kun jotkut tuli kysymään että saako ottaa kuvan, sanoin että en nyt cossaa ketään niin miksi haluatte kuvata minua. näytin kuulema joltakin japanilaiselta henkilöltä(Olenhan sentään Aasiasta hohoho). Noh mutta kaiken kaikkiaan hienosti järjestetty.) Mangakirppis FTW \,,/ Kiitän ja kumarran :wink:

Kysyisin vaan onko jo olemassa netissä kuvia Tracon IV:sta?
Viimeksi muokannut LiShunsheng, Su Helmi 08, 2009 01:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

meepu

Viesti Kirjoittaja meepu » Su Helmi 08, 2009 01:11

Terveisiä infotiskin takaa. Miulla oli kivaa, mutta miulla nyt on aina kivaa. En kai mie muuten tätä tekisi.

Ohjelman seuraaminen jäi tänä vuonna valitettavasti kokonaan väliin, kun työvuoro venyi 12-tuntiseksi (senhän piti alunperin olla vain 11-tuntinen!), mutta luotan sanaanne siinä, että saleissakin tapahtui jotain mielenkiintoista. Tietotalon aulasta ei ainakaan tekemistä puuttunut. Tässä vaiheessa haluan lähettää terveisiä kaikille niille tuhannelle ihmiselle, joille sanoin jossain välissä conia "tuohon suuntaan kahden putken läpi ja sitten (vasemmalle ja rappuset alas / rappuset alas / myyntipöytien ohi salin ovelle)". Ensi vuonna muistatte sitten, missä Rakennustalo sijaitsee, ja löydätte sinne vaikka silmät sidottuina. :D Mutta sitten taitaakin olla jo aika laajentaa ainakin kaksi taloa pidemmälle, että cosplaykisa saadaan Festian isoon saliin?

Vaikka suuntaneuvoja kyseltiin ylivoimaisesti eniten, riitti meillä muutakin tekemistä. Tilanteita (isolla T:llä) tuli niin valojen, äänentoiston, videostreamin, löytötavaroiden kuin vessakalusteidenkin (^^;;;) kanssa, toisin sanoen kaikki sujui aivan normaalisti. Lisäksi infotiskillä sai tuttuun tapaan taikoa asioita tyhjästä ("Ei, meillä ei ole pieniä läpinäkyviä muovipusseja. Ei, kukaan ei ehdi käydä kaupassa. Saatte ne kohta.") ja kumota mielivaltaisesti muiden tekemiä päätöksiä ("Me sanottiin vahingossa noille, että se on siellä, joten nyt me siirretään se sinne."). Suosittelen infohommia lämpimästi kaikille hyvän mielikuvituksen omaaville. :D

Käytävien ahtaus oli taas pienenä ongelmana, mutta ei mielestäni enää yhtä pahana kuin aiemmin. Ihmiset siirtyivät kiltisti pyydettyyn suuntaan eikä valokuvaus tukkinut kulkureittejä. Onhan se ikävää, ettei käytävillä voi löntystellä rauhassa omaan tahtiinsa, mutta kun putkeen mahtuu rinnakkain vain kolme ihmistä, niin yhden hidastelu pysäyttää aika tehokkaasti ne takana tulevat 400 muuta, joilla on kiire juuri siihen suosittuun ohjelmanumeroon, joka alkaa seuraavassa talossa puolen minuutin kuluttua (sekä tietysti sen viimeisenä tulevan, pää kolmantena jalkana ihmisten yli hyppivän vänkärin, joka on kiikuttamassa saliin sieltä puuttuvaa ohjelmanumeron kannalta elintärkeää hilavinkutinta).

Lopuksi vielä pakollinen mainostus: Tulkaa töihin coneihin! Jo parin tunnin narikkavuoron ottamisesta on hurjasti apua järjestäjille, ajankohdaksi voi valita tylsimpien ohjelmanumeroiden ajan, muista työntekijöistä saa uusia kavereita, ruoka on hyvää (näin kyllä, miten käytävillä tuijotettiin 72 pizzalaatikkoamme) ja työntekijä-badgella pääsee mielenkiintoisiin paikkoihin :!:

Kyoko

Viesti Kirjoittaja Kyoko » Su Helmi 08, 2009 01:27

Kaipa sitä pitää nyt itsekin jonkinlaista palautetta laittaa... Eli täältä Turun suunnalta lähdettiin kohti ikuista vihollistamme Tamperetta, tuota mustanmakkaran luvattua kaupunkia ja... *köh köh*
Siis asiaan, loppujen lopulta oma Tracon kokemukseni oli aika lailla kiertelyä, valokuvaamista, halaamista, Reborn-cossaajien bongailua, mutta kyllä sitä muutamat ohjelmanumerotkin tuli katsottua läpi. Ensinnäkin oli Chocoball-turnaus. Pakkohan siihen oli osallistua kun kuuluin siihen crossdress FF-ryhmään Lazardina (ei hajuakaan kuka tunnisti, mutta tulipahan bongattua velipuoleni), mutta (valitettavasti) on sanottava, että kyseinen ohjelma oli pieni pettymys. Olihan siellä kiva pelata, mutta taustamusiikki oli kyllä aivan liian hidas tempoista. nopeammalla biitillä olisi varmaan saatu enemmänkin väkeä mukaan. Ja se on lisättävä vielä tähän ohjelmaan liittyen, että Organisaatio rulez chocoballissa!!! xD Välillä tuli aika teräviä heittoja.
Ja Anikin miitti... Täytyykö siitä edes mainita. Hauskaa kyllä oli erityisesti niiden kahden en-muista-tunnustani-tyypin kanssa sekä tietysti valokuvien ottamisen kanssa. Sain eräästä tietystä henkilöstä hyvin mielenkiintoisia kuvia, joita myös näytin parille eturivissä istuneelle tyypille. Tikkareita sai myös mukaan ihan mukavasti (mulla on niitä vieläkin 10 kpl) ja niitä tuli jaettua KHR-cossaajille. Jos kyseiset cossaajat muistavat saaneensa pikku lahjuksen, ilmiantakaa itsenne!!!
AMV-esitys oli loistava. Erityisesti pätkä FMA elokuvasta sai minulta raikuvat naurut ja suuret aploodit. Taisi videoiden valitsijaryhmällä/-tyypillä tosin olla pienoinen viehtymys FullMetal Paniciin vai? Ei kukaan muuten viitsisi listata esitettyjen videoiden sarjoja ja lauluja jonnekin?! Arvostaisin sitä todella.
FFFight oli pettymys minulle siltä osin, etten nähnyt takaata juuri mitään ja lopulta luovuin yrityksestä edes nähdä takarivistä mitään. xD

Myyntipöydät olivat mukava yllätys yllättävän laajan Reborn fanikaman vuoksi, vaikka kyseisen sarjan ostokseni rajoittuvatkin vain muutamiin julisteisiin xD
Joidenkin järjestyksenvalvojien käytöksessä olisi voinut olla parantamisen varaa, sillä ei ole kiva kun tyypit alkavat karjumaan tyyliin "liikettä niveliin", jos pysähtyy pariksi sekunniksi odottamaan jälkeen jäänyttä kaveria...
Paikka oli melko sekava ja välillä oli vaikeuksia löytää haluamansa paikka, esim Bommarin etsiminen ekalla kerralla oli erittäin mukavaa puuhaa, vaikka Reno sinne opastikin. Mutta ei se mitään, oli kiva vain kierrellä ympäriinsä etsien haluamiaan paikkoja ja voinerittäin hyvin sanoa kyseisen conin olleen erittäin mukava kokemus ja odotan jo innolla seuraavaa ^^
And believe me I AM STILL ALIVE
I'm doing science and I'm STILL ALIVE
I feel fantastic and I'm STILL ALIVE
While you're dying I'll be STILL ALIVE
And when you're dead I will be STILL ALIVE

Katsotut animet

Jope-san

Viesti Kirjoittaja Jope-san » Su Helmi 08, 2009 01:33

Hengissä selvittiin reissusta vaikkakin ongelmia oli enemmän kuin tarpeeksi :>
Ensiksi peruutin erään jinseiläisen auton nokkaan, onneksi kuitenkin vauhti oli olematon ja edes jäät eivät menneet rikki :d
Sitten rupesin seuraamaan väärää autoa kun ohitti mut ja jäi letkan väliin. Seikkailin semmonen 40min ja päästiin lopulta paikalle. Paluumatkalla eksyin hervannassa ja siinä sitten 30min harhailin :P. Sumun takia täyty ajaa 60-70kmh kaheksankympin alueella niin 120km matka venyi neljään tuntiin :D

Coni itessään sujui hyvin, tavaraa tuli osteltua (ja myytyä) ja jännää oli :>

Dashi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dashi » Su Helmi 08, 2009 01:37

Tulipas tämäkin coni seilailtua iloisesti lävitse lähinnä tuolta taidekujalta tarkasteltuna. Olen viimeisimmät conini viettänyt lähinnä kyseisessä spotissa tuotteitani myyden, joten toiveeni oli, että kyseinen kuja olisi ollut enemmän tapahtuman ytimessä, kuten meille pyötiä varanneille oli hieman lupailtu. Vaikka tilaa ja myyjiä oli tässä nimenomaisessa Traconissa vallan yllättävän suuri määrä, tuntui siltä, etteivät ihmiset oikein ymmärtäneet löytää tuonne pääkallopaikalle, mikä toisaalta saattoi johtua siitä, että se oli, ainakin oman käsitykseni mukaan, melko kaukana muista suuremmista aktiviteeteista. Fightaajat taisivat taidemaailman läpi kulkea siinä pommisuojiin etsiytyessään, mutta muuten paikalle eksynyt väki vaikutti hieman harvalta, mikä taas saatoi johtua myös suuren tilan luomasta illuusiosta. :3 Tämä on toki enemmän kuin mahdollista, koska pienen ihmisen silmä ei ole vielä tottunut taidekujasta puhuttaessa moisiin avaruuksiin. Kiitoksia siis järjestäjille hengitysilman jakamisesta myös meille vähempiosaisille! X3

Tosin samoin, kuten viime vuonnakin, myös tämänvuotisessa Traconissa en päässyt nauttimaan kyseisestä conista conina, johtuen lähinnä tuosta koko päivän harjoittamastani myyntihärdellistä. Ympäröivä ilmapiiri oli kuitenkin mukava, anteeksiantavainen ja pirtsakka, mikä puolestaan edesauttoi positiivista kokemusta conista sekä sitä kansoittaneista kanssaeläjistä. :3 Tracon lukeutuu yhä yhdeksi vuotuisista kohokohdistani, notta kiitos vain järjestäjille sekä varsin hienoille ja tilaville puitteille. Tästä tapahtumastahan lähtisi ihan kaksi päiväistä toivomaan, niin voisi joskus kanavoida myymisensä ja conittamisensa hiukan omalle psyykkeelleen sopivammaksi.

Erityiskiitokset vieressäni istuneelle taiteilijalle, joka antoi kärsivällisenä yksilönä anteeksi tuotteideni leviämisen conipäivän aikana. Anteeksi vielä kerran! Yritän vast'edes pysyä paremmin omalla puollellani noiden tavaroideni kanssa. :,D Supersuuret kiitokset myös pöytäni luona vierailleille, minulta jotakin ostaneille sekä kanssani touhottaneille! Toivottavasti kirjanmerkeistä, pinsseistä, ystävänpäiväkorteista ja printeistä on teille hintansa verran iloa! ;3 Mukavaa, että kauppa kävi ympäröivästä, tasokkaan tarjonnan paljoudesta huolimatta omalta osaltani niinkin hyvin. Oli myös varsin hauskaa, että monet coninkävijät jaksoivat tulla juttusille moneenkin kertaan! :3 Ja nyt kun näitä erityisikiitoksia innostuin jakelemaan, ojennettakoon sellaiset myös muuan Scarfacelle, Subbille sekä Susi Itelle, joita ilman minun conini eivät ole coneja laisinkaan. <3

Taidekujan vasemmassa nurkassa vaikuttanut Tonttu!Riku kiittää ja kuittaa.
(Kyseinen puku oli cosplayurani ensimmäinen, elkää syökö elävältä! :,D)

...ja jatkona tuohon Tsukiconin Minmie-episoodiini; nyt niitä laukkuja sitten löytyi! <3 Ihanaa Koneko, ihanaa!
dashiana.net - piirustuksia ja kirjoituksia.
my anime list - se lyhyt lista.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”