Nekocon 2008:n virallinen palauteketju.

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Tzibu

Nekocon 2008:n virallinen palauteketju.

Viesti Kirjoittaja Tzibu » La Heinä 05, 2008 21:25

Hei,

Nekoconin ensimmäinen päivä on pulkassa. Kävijämäärät olivat ensimmäiseltä päivältä jo vähintään yhtä paljon, kuin
vuoden 2006 Nekoconissa yhteensä.

Nyt onkin hyvä aika antaa palautetta järjestäjille, avustajille, tekniikan pojille, bändille, kissoille, savukoneelle ja
muille hörhöille.

Lmmz
Otaking
Viesti:

Re: Nekocon 2008:n virallinen palauteketju.

Viesti Kirjoittaja Lmmz » La Heinä 05, 2008 21:32

Kyyniset sedät jäi lopulta aika lyhyeksi, yleisö pääsi vasta vauhtiin ja esitys olikin jo lopussa.
Ja kosto elää...

Edit: Ottamiani kuvia löytyy Anikin kuva-arkistosta. Sunnuntailta minulla ei ole kuvia, koska en silloin enää Kuopiossa ollut.
Kosmos on laaja. | Tutturuu!

shounen

Viesti Kirjoittaja shounen » La Heinä 05, 2008 23:05

Juu itse todella tykkäsin tänäkin vuonna paikan tunnelmasta :) n_n Eli oli mukava tulla paikalla tutkiä myynti pöytiä ja käydä katsomassa mahtavaa cossausta, monet jotkat olivat taas mielestäni melkein parhaita, jättivät osallistumatta :/ Mutta ei mitään, voittajalle onnittelut, jo onnen kilpailua oltiin useampaan otteesiin ihailtu asuasi ^^
Paikalla oli mielestäni tänä vuonna enemmän nuorisoa kuin viimeksi, mutta sen vasta kohtana huomasin myös enemmän sellaisia aikuisia siellä mitä en ihan odottanut, joka on plussaa, saavat kaikki käsityksen siitä että millaista coneissa on. Vaan juu, väsyneenä päivästä lopetan viestin lyhyeen, huomenna on paikalle pääse kun olen töissä (MURRRR) noh ei voi muuta kuin olla onnellinen että pääsi cossi kisan katsomaan ^^ Mutta tilat olivat selvät ja informaatiota tuli tarpeeksi, hyvin oli paikat neuvottu, että ei vaan jäänyt miettimään että missäs se paikka on ym.
:3

Toshiya

Viesti Kirjoittaja Toshiya » La Heinä 05, 2008 23:48

Mutta ei mitään, voittajalle onnittelut, jo onnen kilpailua oltiin useampaan otteesiin ihailtu asuasi ^^
Ahhhh, kuka voitti? Sano että nro. 26, voittiko? Voittihan, kerro? Voitti? Voitti! Voittiko? Suutun jos ei voittanut.
Nooooooh, it was all my fault rotting tomato-kun!

FreakyM

Viesti Kirjoittaja FreakyM » Su Heinä 06, 2008 08:18

Ensimmäinen päivä tosiaan takana, toinen alkamassa, ja meno ollut hienoa tähän asti. Saa nähdä mitä tämä päivä tuo tullessaan.
When I gaze the man who is gazing at me
when I stare into the looking-glass
when I ask what he sees
Then I'm asking for more, and the more that I want to know, I'll know what I'll never know
http://urborg.wordpress.com/

Kyosuke Kasuga

Viesti Kirjoittaja Kyosuke Kasuga » Su Heinä 06, 2008 11:57

Oli minusta ihan hyvä con, ainakin ensimmäisenä päivänä. Miittailin porukkaa ihan kuten vähän oli ajatuskin. En jaksanut lähteä toiselle päivälle enää, ohjelmassa ei ollut omasta mielestäni mitään huonoa, mutta kun armeija painaa päälle, huomenna on lähtö, niin sitä ennen pitää tehdä vähän muutakin..
Kuitenkin, kuvasin Kyyniset sedät kokonaan videolle ja laitoin sen videon YouTubeen. Ks. http://www.youtube.com/watch?v=Yv38Il2n ... re=related
Video on viidessä osassa, seuraavat osat löytyvät jokaisten osien "video response" kohdasta.

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » Su Heinä 06, 2008 12:18

Olihan se hyvä con! Ja kiitos isoista tiloista, ei ollut ahdasta ^^ Hilluin siellä vain ensimmäisenä päivänä ainoana Vampire Knight cossina eli kaname kuranina jos joku sattui huomaamaan... Janne Kempin luento oli taasen mahti, seuraavaksi animeconiin sitä katsomaan >D ! Cosplay kilpailu oli myös järkätty hyvin ja osallistujilla oli upeita asuja. DDR:ää on aina kiva pelata, kiitosta sen järkkäämisestä. Tosin itse en ole tottunut sellaiseen "mattoon" joten oli hieman vaikeuksia mutta mitäpäs siitä >D Yhteenvetona, mukava con jossa kerrospukeutuneetkin voivat hillua ilman että tukehtuu xD Ja jos tulikin kuuma niin piha-aluekin oli tilava xP
Niin, viimeisinpänä muttei vähäisinpänä, kiitos järkkäreille kun teitte conin mahdolliseksi :D

Yoshi-chan

Viesti Kirjoittaja Yoshi-chan » Su Heinä 06, 2008 19:00

Kiitos vaan järjestäjille taas mahtavasta conista! :3 Oli minusta jopa parempi kuin edellinen.
Cosplay -pukukilpailu ja Final Fantasy Fight olivat ehkä parhaita ja tietysti ulos savustus. x'D
Oli myös hyvä, että paikalle oli järjestytty taas veden jakelupiste, vaikka ei nyt niin kuuma ilma ollutkaan.
Kuvia + mahd. videon pätkiä laitan myöhemmin tänne.
Seuraavanakin vuonna Nekocon!

PS. Kiitos banaani lastujen jakajalle, ne oli hyviä.
Nobody knows

Teh_Rei

Viesti Kirjoittaja Teh_Rei » Su Heinä 06, 2008 19:14

Suuret Kiitokset täältäkinpäin järjestäjille mahtavasta conista. Kivaa oli! Parhaiten mieleen jäi varmaan ekasta päivästä Kyyniset Sedät ja tokasta ffFight ja Parapara-opetus... Muuten coni olikin osaltani pitkälti hengailua (mitä nyt vähän tuli tanssimatolla pyörähdeltyä). Ainot harmin aihe osaltani oli, että missasin Kempin luennon!
REILUKERHO - Hurray for YURI!

Leonhart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leonhart » Su Heinä 06, 2008 20:44

Nekocon on nyt siis pulkassa ja iloisempi mieli ei voisi olla!

Conin tunnelma oli sanoinkuvaamattoman mahtava, kaikki olivat niin mukavia, info toimi kuin unelma, kyynisillä sedillä oli asiaa ja asennetta ja cosplay-puvut olivat toinen toistaan upeampia. Juontajat olivat fantastisia, kaupat ja myyjät toimivat asiallisesti ja kaikki meni ihan totaalisen nappiin. :D

Parempi olo ei conin jälkeen voisi enää olla. Oli sopivan viileäkin, niin allekirjoittaneelle ei tullut liian kuuma Squallin puvussa (no, ainakaan ei ollut kuuma ihan koko ajan) ^^

Kiitän kanssaconittajia, kanssacossaajia, juontajia, esiintyjiä ja ennen kaikkea Infoa ja Ilonaa (cosplay-vastaava), joiden ansiosta ei minkäänlaista informaatiopimentoa päässyt missään vaiheessa syntymään.

Erityisesti jäivät mieleen Cosplay-kisa (luonnollisesti, en vieläkään usko, että tosiaan voitin :shock: ), Final Fantasy Fight ja kaikki ne lukuisat ihanat ihmiset, jotka auttoivat minua lainaamalla kännykkäänsä ja jotka ottivat kuvia, pyysivät nimmareita ja halailivat.

Minä kiitän ja kumarran!

-Urho Heinonen
(Nekoconissa nro 14, Squall Leonhart)
Cosplay-fanaatikko 8)
Visual Gay's FFFight Champion 2009
Visual Gay's FFFight Champion 2010
Kotisivuni: Renzokuken Cosplay
Cosplay.com-profiilini: Cosplay.com

I don't want to write just to have some critics analysing my work.
-I just want to tell people stories.

Pikku-Ed

Viesti Kirjoittaja Pikku-Ed » Su Heinä 06, 2008 21:42

Nekocon oli mun mielestä hyvä con.. :mrgreen: (ehkä parempi ku Kikucon)
En ollu niin ujo kun muissa coneissa oon ollu, koska esim. Kikuconissa mä en puhunu juuri mitään ennen viimestä puolta tuntia..
Täällä mä tutustuin moniin uusiin ihmisiin, ja tutustuin paremmin ennalta tuttuihin tyyppeihin.
Mä sain taas kauheesti kehuja kun cossasin Edoa. Sain jopa urumin myyjältä ilmatteeks (tai no lahjaks) semmosen hianon Edo Figun..
Cossikisa oli paree ku Kikuconin. Ja täällä menin ekan kerran Fightaamaan muuten kun summonina.. (random Fightissa)

////////

..Huono kirjottamaan..

Varsi

Viesti Kirjoittaja Varsi » Su Heinä 06, 2008 21:54

Pikku-Ed kirjoitti:Nekocon oli mun mielestä hyvä con.. :mrgreen: (ehkä parempi ku Kikucon)
En ollu niin ujo kun muissa coneissa oon ollu, koska esim. Kikuconissa mä en puhunu juuri mitään ennen viimestä puolta tuntia..
Täällä mä tutustuin moniin uusiin ihmisiin, ja tutustuin paremmin ennalta tuttuihin tyyppeihin.
Mä sain taas kauheesti kehuja kun cossasin Edoa. Sain jopa urumin myyjältä ilmatteeks (tai no lahjaks) semmosen hianon Edo Figun..
Cossikisa oli paree ku Kikuconin. Ja täällä menin ekan kerran Fightaamaan muuten kun summonina.. (random Fightissa)

////////

..Huono kirjottamaan..
Harmittaa kun unohdin käydä pätkäksi haukkumassa ;)

Kiitokset kaikille kävijöille omasta puolestani. Jälleen loistavaa väkeä kun mitään suurempia järjestyshäiriöitäkään ei tapahtunut.
Itselläni oli myös loistava henkilökohtainen "spotti" mistä katsella parhaat esitykset. Kiitokset etenkin Cosplaytanssiesityksen järjestäneille.
Varapuheenjohtaja, Perustajajäsen, Tekninen säätäjä - Kuopion Anime- ja Mangayhdistys RY

wataridori

Viesti Kirjoittaja wataridori » Su Heinä 06, 2008 21:55

(Teinpä sitten lopultakin nikin tänne...)

Conin jälkeen: koneelle!!

Juu, hyvä coni oli (ehkä paras, en tiedä)....

Kaikki tietää pikku-edin, niin olin se silmälasipäinen tyttö, joka pyöri sen kanssa (isosisko itse asiassa).... Tokana päivänä (tänään) ronttasin purjoa

Lauantaina alussa tunnelma oli jotenkin niin vaisua että mietittiin että mitäköhän tästäkin tulee... Sitten meidän porukka kasvo (he heh) ja loppucon oli aika.....täydellinen... Melko pitkälti hengailuksi meni, kyynisiä setiä käytiin kuuntelemassa ja fffighteja nyt ei voi jättää väliin mistään hinnasta.... Sääli, kun se oli siellä salissa, meni jotenkin tunnelma.....ei nyt pilalle, mutta....

Cosseja... Upeita... Cossikisan taso oli kova... Onnea voittajalle : ))

Itselläni meni harvinaisen vähän rahaa, kun yritän epätoivoisesti saada jotain Animeconiinkin...
Jää ikävä ihmisiä, en edes kerennyt hommaamaan paljoa meseosotteita... :'( Mutta oli ihana nähdä tuttuja pitkästä aikaa!! Ja Animeconiin tulee vielä enemmän!!

Muuten, ne vesipisteet oli täydellinen idea!! Niitä pitää laittaa kaikkiin coneihin.

Muttaaa... Nähdään Animeconissa!! (Ja kiitos kaikille järjestäjille, kiitos kiitos.)

ered

Viesti Kirjoittaja ered » Su Heinä 06, 2008 22:04

Ihanaa, vaihteeksi con, missä oli ihan tilaa liikkua ja hengittää - eikä ainakaan minua haitannut lainkaan hieman viileämpi sääkään, cossi kun oli sisätiloissa suht kuuma, niin oli kiva käydä välillä pihalla hengittämässä ;D

Järjestelyt toimivat mallikkaasti, niistä iso kiitos järjestäjille. Ja taidekujakin oli vaihteeksi kivalla paikalla, harmi vaan että meitä oli siellä vain kolme. Tai, tänään yksi :P (kiitoksia kaikille, jotka minulta kortteja ja sälää ostivat <3 )

Ohjelmasta melkein parhaiten jäi mieleen aivan mahtava FFF, ja varsinkin se Vincentin kaatanut "free hugs"-hyökkäys XD

Jäi kyllä tällä kertaa conista oikein hyvä mieli. Että jos myös ensi vuonna tulisi Nekocon, niin ainakaan minä en pitäisi sitä lainkaan pahana.

-ered, eli se Byakuya Kuchiki sieltä Taidekujalta.

(Anskille terveisiä, ja kiitos yöpaikasta <3)

Limetti

Viesti Kirjoittaja Limetti » Su Heinä 06, 2008 22:08

Mahtava coni oli.Rento meininki oli koko ajan. :mrgreen:

Mutta sitten plussat ja miinukset :

+Vesipisteissä oli AINA vettä
+Suuri tila
+FFFight
+Cosplay-kisa
+Hyvä ohjelma
+Hienot puvut
+Rento meininki
+Paikanpäälle oli helppo löytää
+Juontajat

-Kuumuus
-Ohjelman vähyys

Muuta ei nyt tuu mieleen.Mutta kokonaisuudessaan Nekocon oli tähänmennessä vuoden paras coni :D

EDIT: Mitä tähän Naruto- ja Bleach-hahmojen kieltämiseen kisasta tulee, niin miksei sitten samantien kielletä peruukin käyttöä,proppeja,Final Fantasy -cosseja,Death Note -cosseja ja jne.Ja tähänkin syyksi vain se että ne eivät pärjää kisassa.

Vincent Valentine cossaaja kiittää ja kumartaa ^^
Viimeksi muokannut Limetti, Ti Heinä 08, 2008 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This, is what we are......

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”