Seuraa Comiketiin?

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kata
Viesti:

Seuraa Comiketiin?

Viesti Kirjoittaja Kata » Su Maalis 30, 2008 20:45

Eli elokuussa olisi viimein tarkoitus toteuttaa pieni otaku-unelma ja pyyhältää Japaniin tsekkaamaan Comiket (http://en.wikipedia.org/wiki/Comiket). Sen verran avuton yksilö kuitenkin olen (ja japanin kielen osaaminenkin on vähän niin ja näin) että seura olisi enemmän kuin tervetullutta, pelkkä tieto siitä että paikalla on edes joku muu suomenkielinen jonka kimppuun hätätilassa hyökätä olisi Hieno Asia. Eli immeiset, rakkaat petroolipervoni [/Prätkähiiret], jos kukaan edes harkitsee Comiketin valtaamista niin mainostakaapa. :D

(Comiket 74 on siis 15-17.8.2008 Tokyo Big Sightilla)

Truthdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Truthdel » Pe Huhti 04, 2008 17:18

Kokeileppa kysellä otaku seuraa (tai seuraa muutenvain) tokyo.fi foorumilta, siellä on takuulla joku joka on kyseiseen aikaan menossa tai jo valmiina japanissa ja saat ehkä mukaasi seuraksi, jos et oppaaksikin. Itsekkin tahtoisin kovin katsastamaan comiketin. Kyseisessä tapahtumassa on vain hyvä todellakin osata sitä japania ja osata valmistautua siihen että siellä ei yhtä helposti hörhöillä ympäriinsä kuin länsimaisissa coneissa. Japanissa on tarkat jonot ja kulkureitit ja ihmiset ovat valmiiksi jo päättäneet lähes kaikki käyntikohteensa jotta ehtivät paikasta toiseen hirmuisen ruuhkan takia. Kyseisessä tapahtumassa on myös tiettyjä sääntöjä joita täytyy noudattaa, kuten että palosammuttimen lähellä ei saa oleskella ja käytävällä ei istuta. Hyvä olla mukana muuten jonkinlainen taitettava istuin kuulemma (tai muu istuin alusta) jonka voi sitten hyväksyttävään(?) paikkaan laskea ja hieman hengähtää. Kaikesta erilaisuudesta huolimatta se on must paikka käydä jossain vaiheessa. Muista ostaa paikanpäällä opaskirja (se on suurimmaksi osaksi pelkkää japania mutta kartat auttavat jo paljon ja onhan se mukava matkamuisto), sisäänpääsy ei maksa mitään mutta ihmisten toivotaan ostavan opaskirja/lehti. anyway... Hyvää matkaa! Pidä hauskaa <3 <3 <3 olen kade ( TT.TT)/
( ^ ,^) <( truthdel.deviantart.com)

Kata
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kata » Pe Huhti 04, 2008 18:28

Kiitos vastauksesta Truthdel~ Tokyo.fi:n foorumin tsekkaan ja ilmottelen sielläkin, toivottavasti edes joku uskaltaa myöntää olevansa samaan aikaan liikkeellä. XD

Mitä itse Comiket-seikkailuun tulee niin paljon olenkin kävijöiden kommentteja ja ohjeita lukenut, hirveä sääntöjen ja ohjeiden pänttäys jo muutama kuukausi ennen matkaa ;D Se katalogi tosiaan täytyy hankkia tarpeeksi monta päivää aikasemmin ja suunnitella reitti, jossain määrin olen jo henkisesti valmistautunut kohtaamaan kaikki mahdolliset ongelmat ja vastoinkäymiset mutta toivottavasti huolellinen suunnittelu auttaisi edes jonkin verran. Toivotaan parasta~

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » Pe Huhti 04, 2008 22:20

Jee! Ajattelin tehdä tällaisen itse lähempänä Comikettiä kun olen lähdössä sinne (peeäämmääppäs lähtöpäivistäsi (oma 12-18), ties vaikka saadaan vielä matkaseuraakin <3) mutta sinä päätit olla aikainen lintu.
Tosiaankin itsekin olen elokuun comiketiin änkemässä ja suomalainen seura olisi niiiiiiin kivaa. Olen yrittänyt ihmisiä saaha mukaan että olisi juttutoveria myös omalla kielellä mutta eeeei. -.-
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

Kata
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kata » La Huhti 05, 2008 21:03

Woot~! \:D/ Laitan peeämmää yksityiskohdista, aika aikasinhan tässä liikkeellä ollaan mutta ensimmäinen Japanin reissu kun on (ja kaikkine Comiketteineen vielä niin otaku-keskeinen) niin vaikea malttaa mieltään, yritän parhaani mukaan olla vielä juoksematta pitkin seiniä. XD

lottimus

Viesti Kirjoittaja lottimus » Ke Huhti 30, 2008 00:58

Itse kävin viime kesänä Comiketissa, ja siellä kyllä on tosiaan vähän eri meno kuin missään muussa vastaavassa tapahtumassa jossa on tullut käytyä.

Ensinnäkin porukkaa on ihan mielettömästi. Sisätiloihin ei saa usein pysähtyä vaan pitää koko ajan mennä virran mukana eteenpäin. Poikkeuksena dôjinshi-osastot joissa saa tuotteita usein katsella rauhassa. Kaupallisella puolella se jonottaminen on tosi tarkkaa ja usein tuotteet pitää olla jo varattuna pöydästä ennakkoon.

Kuvia ei saa ottaa muuta kuin cosplay-alueella siellä katolla. Sielläkin on ihan järkky tungos, ja kokoajan pitää olla liikkeessä tai sitten ottamassa kuvia. Ja aina pitää muistaa kysyä kuvattavalta lupa ottaa se kuva, muuten voi tulla sanomista.

Sisätiloissa ei saa istuskella eikä juosta, siellä on kyllä paljon vapaaehtoisia pitämässä huolen että näin ei tehdä. :-p Ihmisvirrat rakennuksesta toiseen sisäkäytävää pitkin kulkee omilla puolillaan kumpaankin suuntaan. Naisten vessoissa oli varoituslappuja vessakoppeihin piilotetuista salakameroista!

Kannattaa ottaa mukaan evästä, juotavaa ja viuhka. Siellä ei hirveesti mitään ruokamestoja tai ruokamarketteja ollut vieressä (tai ei ainakaan osunut silmään :-p). Kesällä on kuuma.

Poislähdettäessä joutuu jonottamaan aika kauan että pääsee junaan. Jos siis olet menossa esim. sillä monoraililla joka kiertää Odaibaa. Menomatkalla ei jouduttu jonottamaan, mutta poislähdettäessä jono oli ihan kreisi! Onneksi siellä on tarpeeksi viranomaisia paikalla valvomassa järjestystä. Onneksi japanilaiset on myös hyviä ja kärsivällisiä jonottajia. :-)

Kannattaa ottaa myös joku muovipussi mukaan, sillä ilmaistavaraakin on varsinkin kaupallisella puolella jonkin verran jaossa. Kaikenlaisia viuhkoja, "hattuja" ja traileri-DVD:itä tulee käteen kokoajan, jos sellainen krääsä vaan kiinnostaa. :-p

Hauskaa matkaa!

Tika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tika » Ke Huhti 30, 2008 13:27

Uuh kuulostaa mahtaisalta! 8D Tiedätkö yhtään paljonko tuo reissu tulisi maksamaan, että tietää paljonko pitää raataa töissä jos aikoo mukaan? 8>

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » Ke Huhti 30, 2008 14:23

Nämä on omat menoni eli älä luule että sinun tulisi olemaan samat jos päätät lähteä. Pistän pyöristettynä:

Liput (ed.tak.) 900€
Majoitus 150€
Ruoka + muut "hyödylliset" ovat sitten mitä itse siellä haluaa tuhlata. Tosin sen voin sanoa että Japani ei ole kuitenkaan niin kallis maa kuin aina sanotaan.
あ! シチュ〜! シチュ〜!

Tika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tika » Ke Huhti 30, 2008 14:54

Eli noin 1500€ jos saa käsiin ni pitäisi pärjätä. 8> Kiitos!

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » Ke Huhti 30, 2008 15:06

... muista käyttöraha! Itse pelkästään matkoilla ollessani viimeksi varauduin melkein 1000€'n käyttörahalla ja sekään ei meinannut riittää kun oli paljon mitä halusin sieltä ostaa ja missä turistikohteissa käydä. Nyt Comiketiin varaan vielä enemmän koska vaikka sinne meno ilmaista onkin niin ihania sarjiksia koko paikka survottuna täyteen, nami!

Jos olet pääsemässä niin PM'ää minulle tai Katalle ennen matkaa niin survottaudutaan yhteen möykkyyn. <3
あ! シチュ〜! シチュ〜!

Tika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tika » Ke Huhti 30, 2008 15:17

X> Sen verran köyhä olen että hyvä jos saan tuon 1500 kasaan, pitääkin heti ahdistella työnantajaa lisätöillä! >83
8> Ilmoittelen toki, nyt tuli hirveä inspis mennä taas pänttäämään nipponia. XD

Katan kanssa vanhoja tuttuja muutenkin<3 Hey babeh<3

Crimson
Viesti:

Re: Seuraa Comiketiin?

Viesti Kirjoittaja Crimson » To Joulu 11, 2008 10:54

Talvicomike on parissa viikossa ja taas ihmetellään löytääkö jotkut muu mahdollisesti itsensä sieltä että jos vaikka saisi venaus-seuraa jonoon aamuisin tai jotain?
Itselleni siis toinen comike ja katalogin kera joten ne jotka eivät ehkä saa hommittua sitä saavat tarvittavasti pummia sitä aamuisin minulta.
あ! シチュ〜! シチュ〜!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”