TRACON II kävijöiden kommentit

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Vanhus

TRACON II kävijöiden kommentit

Viesti Kirjoittaja Vanhus » La Loka 28, 2006 22:09

Nousin lauantai aamina bussiin13 jo viisi yli yhdeksen joka jatkoi keskustorilta hermiaan. katselin ja yrittelin bongailla mahdollisia nimimerkkejä, mutta se oli toivotonta. kyllä minut bongattiin useaan kertaan koska huomasin sen selvästi kun vielä katsottiin taakse kun olin ohittanut kyseisen fanin. Oikeastaan kolme kertaa minun juttusilleni tultiin ja yksi oli epäselvä koska nuorehko tyttö pyysi kuvata minut jota minulla ei ollut tietenkään nitään syytä kieltytyä. Mutta oliko kyseessä bongaus se jäi epäselväksi. Toinen tapaus oli mieshenkilö tyttöystävänsä kanssa ja nuorimies kysyi olenko Vanhus. Tietysti vastasin myöntävästi ja rupattelimme pitkin iltaa. Kolma tapaus olikin minulle melkoinen yllätys, eräs tyttökatraassa oleva vilkaisi minua ja kysyi olenkohan niminimerkki vanhus. Kun myönsin hän julisti että olen hänen idolinsa ja pyysi halata johon ilomielin suostuin. Kolmas tapaus oli aivan päinvastainen, näin eräällä tytölllä nimimerkin ja kysyi kirjoittaako hän tuolla nimimerkillä nettiin. Sain vihaisen mulkaisun ja kiivaan kiellon jonka jälkeen huomasin tytön sullovan lappua kiireesti reppuunsa. Joten jäi hiukan epämäärinen tunnelma koko conista. En minä juurikaan odottanut sen kummenpaa kuin bongaaja olisi edes nykäissyt hihasta havaittuaan minut. Mutta lienee ujous syynä edellämainittua halausta lukuunottamatta. Ja se pahuksen kupoli. Siellä näkyi lapuilla muutamalla kuopolilaisella lappu selässään ja heiltä sain kaikkein ynseimmät tiuskaisut joten jätin kupolin omaan arvoonsa. Ja olen samalla nikillä kupolissa ja animevaltakunnassa oten sekin sekoittaa asiaa jonkin verran.

Vanhus.

otsikkoa muokattu: laitoin hieman lyhyemmän ja yleiskäyttöisemmän otsikon, eli kävijäkommentit tähän ketjuun. -Kyuu

BakaNeko

Viesti Kirjoittaja BakaNeko » Su Loka 29, 2006 11:55

Taisinpa sinut nähdä Traconissa. :D Mietin hetken että tulisinko juttelemaan, mutta en sitten uskaltanut. Olisi kyllä pitänyt. Mutta oli se kiva nähdä kun vanhempiakin ihmisiä oli paikalla. Uudestaan ensi vuonna, Vanhus. :wink:
The last love song on this little planet ❤

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » Su Loka 29, 2006 12:46

Traconissa oli mukavaa. Cosplayn parikilpailun osalta jouduttiin ensin menemään klo,12 saliin C ja sitten istua siellä noin tunti, kun olisi voinut käyttää sen ajan muuhunkin...Mutta muu oli sitten ihan hyvin järkättyä. Bongailin monia suosikkihahmojani, mutta välillä ei ollut aikaa jäädä ottamaan kuvia (koska kaveriporukka huiteli minne sattuu) ja välillä tila oli ahdas kuvan ottamiseen. Ihme että siellä oli paljon Ouranin cossajia, niitä ei noin sankoin joukoin ole ennen näkynyt =D Ja näinpä itseni lisäksi pari muuta Raitoa ja jokunen L ja Misakin näkyi 8D Toivottavasti ensi vuonna tulee tracon taas! ^^
Viimeksi muokannut Kioko_, Su Loka 29, 2006 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vanhus

Viesti Kirjoittaja Vanhus » Su Loka 29, 2006 12:46

BakaNeko kirjoitti:Taisinpa sinut nähdä Traconissa. :D Mietin hetken että tulisinko juttelemaan, mutta en sitten uskaltanut. Olisi kyllä pitänyt. Mutta oli se kiva nähdä kun vanhempiakin ihmisiä oli paikalla. Uudestaan ensi vuonna, Vanhus. :wink:
Rohkeutta vain. Ensi vuonna Jyväskylässä ellen pölähdä eri seurojan kokoontumisiin eteläsuomessa. Olen harrastanut sellaista aikanani scifipuolella.

vanhus.
Ei ole Tyhmiä kysymyksiä, on vain idiootteja vastaajia.

Mikoto

Viesti Kirjoittaja Mikoto » Su Loka 29, 2006 13:41

Tässä elämänsä ensimmäistä kertaa cossailleen kommentteja:
Eli todellakin allekirjoittaneen ensimmäinen coni ja cossailu, ja kyllä täytyy myöntää, että olen menettänyt paljon kun en ole ennen kyseisiin tapahtumiin päässyt :(
Tracon oli suoraan sanoen loistava, paljon kävijöitä, paljon myyntipöytiä ja tunnelma oli korkealla koko päivän
Ohjelmatarjontaakin oli ihan riittävästi, mutta ainakaan minä en koskaan ollut ajoissa missään... Kelloja oli kyllä ympärillä kokoajan, saa syyttää siis vain itseään :lol: Tilanahtaus välillä vain ärsytti, kun uloskaan ei oikein sinne tuuleen ja pakkaseen viitsinyt mennä
Muuten, olin yksi niistä L:stä, ja vaikka olin tosiaan paljain jaloin, ei tullut kylmä missään vaiheessa

Ensi vuonna ehdottomasti uudestaan, joskin paremmalla cossilla
The GazettE @ Tavastia, Helsinki ♥♥♥

Vanhus

Viesti Kirjoittaja Vanhus » Su Loka 29, 2006 13:41

Kioko_ kirjoitti:Toivottavasti ensi vuonna tulee tracon taas! ^^
Toivotaan, mutta ensin on FinnCon muistaakseni jyväskylässä ja eiköhän sen yhteydessä ole animeconikin. FinnConin puolella minulla onkin lukuisasti tuttavia, mutta animepuolella en oikeastaan tunne ketään. Onko muuten perää erään kaverin sanoissa että melkoisesti tapahtuu siirtymistä scifin puolelta myös animepuolelle.

Vanhus.

Mangarinkeli

Viesti Kirjoittaja Mangarinkeli » Su Loka 29, 2006 13:42

Juuh taidettiin siellä monenkin kanssa kirota kun jouduttiin klo 12 sinne huoneeseen tulla odottelemaan.. :/ Mutta kivaa oli, niinkuin conissa noin yleensä. Ne ouran cossaajat oli ihania! Varsinkin se Honey joka tarjos meille kakkua.. :3 Osa päivästähän siinä meni odottelussa ja jonottelussa mutta sitten viiden aikoihin päästiin eroon kaikesta häslingistä ja saatiin vapaasti hillua siellä paikan päällä ja tutustua ihmisiin.. :D Jonkun naispuolisen piraatin henkilöllisyys jäi hieman epäselväksi, hän kun hyökkäsi halaamaan minua takaapäin ja sanoi "olet söpö! yarr" ja katosi sitten.. :D
Palkinnot kisassakin menivät juuri oikeille tyypeille, "väkivaltasin esitys, Miroku ja Sango". *reps*
Mokona kiittää kaikkia ja toivoo että Tracon järjestettäisiin ensi vuonnakin. :3 Mukanani oli myös Kero-chan.. :D

//Hitto Kyuu olit repässy upeen puvun. o_o Olin melkein fanityttö.
Let's make living art.

Pikku-Susi

Viesti Kirjoittaja Pikku-Susi » Su Loka 29, 2006 14:04

ISO KIITOS TRACONIN JÄRJESTÄJILLE!
En muista koska olisi viimeksi ollut näin kivaa. Ensikertalaisena siis olin paikalla ja cosplay-kisassa, Mangapäivillä kyllä tuli Tennarissa pyörähdettyä, mutta oli tämä vähän eri luokkaa. Ihania ihmisiä, hyvä fiilis. Ainoastaan kisaan liittyvä odottelu harmitti, mutta se unohtui nopeasti kun kisa pääsi käyntiin ja conin tunnelma parani loppua kohden kokoajan. Ai niin, ja sekin harmitti, kun tapahtuma oli ohi... Tästä kyllä riittää puhuttavaa ensi Animeconiin asti, ja sinne ollaan ehdottomasti tulossa!

Jotenkin onnistuin missaamaan kaikki vesipisteet? Join cokista koko päivän ja olin ihan hyperaktiivinen. ^^

Mikoto kirjoitti:Eli todellakin allekirjoittaneen ensimmäinen coni ja cossailu, ja kyllä täytyy myöntää, että olen menettänyt paljon kun en ole ennen kyseisiin tapahtumiin päässyt
Yhdyn edelliseen.
Kiitos vielä kerran kaikille!

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Loka 29, 2006 14:08

Näin pikavälivastauksena.

Tilanne oli se, että Animecon IV:ssä cosplayssa oli pikkuisen ongelmia aikatauluun ja tiloihin liittyen. Halusimme nyt varmistua, että meillä ei ole hirveä kiire ja mukavammat tilat. Lisäksi optimoimme kisajärjestelyjä.

Ongelma oli, että porukka todellakin sai optimoitua aikataulua paremmin ja asiat sujuivat nopeammin kun niiden piti ja siihen tuli odotusaikoja.

TOIVON että siltikin Animeconia mukavammat olosuhteet pystyimme järjestämään sinne. Aikataulustakin ensi kisan järjestäjille jäi varmasti vinkkejä. Käytännön juoksevien asian järjestelyt aikataulua lukuunottamatta sujuivat kisoissa mielestäni hyvin.
Mangarinkeli kirjoitti://Hitto Kyuu olit repässy upeen puvun. o_o Olin melkein fanityttö.
Kiitos, olin itsekin fanityttö. Kiitokset puvun tekoon osallistuneille.

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » Su Loka 29, 2006 14:45

Mangarinkeli kirjoitti: Jonkun naispuolisen piraatin henkilöllisyys jäi hieman epäselväksi, hän kun hyökkäsi halaamaan minua takaapäin ja sanoi "olet söpö! yarr" ja katosi sitten.. :D .
Kyseessä lienee irkkigaltsun reaperr. Mukava tyyppi.

Mukava coni, mukavia ihmisiä ja tunnelma oli selvästi katossa, ellei sitten korkeammallakin.Itse en pahemmin nähnyt conin alkua koska onnistuin nukkumaan pommiin, myöhästymään junasta (anteeksi kaikille "otakuvaunussa" olleille) ja raahautumaan suoraan cospleikisan odotushuoneeseen. Kisa oli poikkeuksellisen hyvin järjestetty, oli vesipiste ja kunnon tilat. Pukuhuoneet olivat myös erittäin toimiva keksintö. Uudestaan.
Myöhemmin conissa kulkiessani pikkuisen rakettiryhmäläiseni kanssa havaitsin,että puvut olivat todella korkealaatuisia ja varsinainen ilo silmälle. Harmi etten jaksanut kuvata, vaikka kamera olikin mukana.
Cosplay Finlandin miitissäkin saatiin peräti jotain aikaan. Eikä tietenkään sovi unohtaa Hello Kitty-poliisiautoa, nyuu nyuu.

Kaikenkaikkiaan erinomainen tapahtuma, oli mukavaa ja jään odottamaan seuraavaa conia. Kiitukset kaikille söpöille immeisille.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

Vanhus

Viesti Kirjoittaja Vanhus » Su Loka 29, 2006 15:06

Mieleeni jäi vielä tapaus conin jälkeen lähdettyäni kolmellatoista joka lähti hermiasta viisi yli kuusi. Tullessamme rautatietunnelista punaisiin ja bussin seisoessa takanani olevalla penkillä tytöt hätäilivät joko pian ollaan asemalla. Käännyin ja ilmoitin että asema on takanamme jo ja seuraava pysäkki on rautatieasema. Silloin syntui melkoinen ryntäys oville. Olin bussin peräosassa keskioven takana ja luultavasti jos kuski kuulutti aseman sen pulinan yli se ei kuulunut taakse. Itse jatkoin samalla bussilla ikurin läpi ja kävelin noin puolitoista kaksi kilometriä kotiin kalkkuun tampereen ja nokian rajalla. kalkku on aivan kaupungin toisella puloen hervantaan nähden. Mutta tuskimpa tämä viimeinen kiinnostaa ketään. tai ehkä siinätapauksessa jos joku haluaa bongata onko lähiseudulla muita faneja.

vanhus.

Yoosei

Viesti Kirjoittaja Yoosei » Su Loka 29, 2006 16:39

Oli todella mukava coni. Tilaa oli tarpeeksi, usein kun coneissa joutuu runnomaan, jos haluaa päästä eteenpäin.

Olin mukana cosplay -kisassa ja kilpailunumeroni oli 2, mikä tarkoitti tietenkin sitä, että minun on mentävä ensimäisenä lavalle! Oli aivan kamalaa ajatella sitä, mutta onneksi lavalle mentiin kuitenkin kolmen hengen ryhmissä... Nyt minulla on cosplay -kisoissa enää vain yksi asia, mitä jännittää: Palkinnon nouto. Siis mikäli koskaan joudun/pääsen noutamaan palkintoa.

Jotain miinuspuoltakin löytyi: Nimittäin se, että (ainakin) tyttöjen vessasta oli paperi melkein koko ajan lopussa... Käsipyyhkeetkin puuttuivat, joten vessakopista piti sitten tulla ulos märkien käsien kera ja kuivata ne peilien vieressä olevaan pyyhkeeseen...

Sitten vielä yksi asia, mikä on ihan pakko mainita, vaikka se onkin tullut varmasti joka conissa esille: Muu coniväki henkilökunta mukaan lukien olivat hirveän ystävällisiä, suvaitsevaisia ja huumorintajuisia. Saattoi uskaltaa puhua ihan ventovieraallekin, eikä tämä katsellut pitkin nenänvarttaan, vaikka puhuja olisikin vuoden tai kaiksi, jopa viisi nuorenpi! Itse tosin olin turhan ujo puhuakseni ihan kenelle vaan... ...Mistä tuleekin miinuspisteet itselleni: Olisin halunnut halata muutamia tyyppejä (ainakin heitä, jotka cossasivat niitä Ouran Host Clubin jäseniä), mutta ei rohkeus riittänyt kysymiseen... Ensi kerralla sitten...

Mutta kivaa oli ja näin jälkeen jää mieleen yksi kysymys: Tietääkö kukaan, koska Tarconin valokuvat tulevat nettiin?

mishmish
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mishmish » Su Loka 29, 2006 17:10

kyuu kirjoitti: Ongelma oli, että porukka todellakin sai optimoitua aikataulua paremmin ja asiat sujuivat nopeammin kun niiden piti ja siihen tuli odotusaikoja.
Näinhän siinä tosiaan kävi. Varsinkin väliohjelman kanssa. Siksi ehdoittaisinkin, että jos vaistaisuudessa jaetaan kisa kahteen saliin kummassakin salissa olisi oma väliaikaohjelmansa, eikä sama, jota saa sitten odotella. (varsinkin kun koko kisa kestää sen kolme tuntia. Yleisössä alkoi olla jo melko levotonta tuolloin.)
Kenties ohjelma voisi olla jotain enemmänkin cosplayhin liittyvää? Vaikka pukeutuminen onkin yhdistävä tekijä epäilen, että niin montaa kiinnostaa keskiaikamuoti. Kenties lolita-muotinäytöksen voisi liittää tähän? (tai yleisesti japanilaisen katumuodin, kun tuo loltsarijuttu oli jo.) Uskoisin tämän olevan lähempänä yleisön intressejä.

Joku sanoikin tuosta odottelusta, että olisi silloin voinut tehdä jotain mielenkiintoisempaakin.
Varsinkin pukukisaajille tuo kahdentunnin odottelu mahtoi tuntua todella turhauttavalta, varsinkin kun yhtään ulkopuolista ei sallittu. (ja aika monet istuskelivatkin yksin. :()
Kuvaaminen oli kyllä ihan älyttömän hyvä juttu. (vaikka Mikko hieman unohtikin dia-nakkinsa.) Kenties tuon kuvaamisen voisi tehdä jotenkin joustavammin, ettei osallistujien tarvitsisi koko conia hengata eristyksissä, varsinkin kun on kyse yksipäiväisestä tapahtumasta. Ja milläs muulla sitä omaa pukuaan paremmin mainostaisi, kuin kulkemalla ympäriinsä ja esitellen pukunsa yksityiskohtia. ;)
Oli todella mukava coni. Tilaa oli tarpeeksi, usein kun coneissa joutuu runnomaan, jos haluaa päästä eteenpäin.
Vaikka porukkaa vaikutti ainakin olevan enemmän kuin viimevuonna oli tilaa runsaasti, ja tämä juuri onkin yksi niistä syistä, miksi Tracon pysyy edelleen lempi-coninani. <3

Durahan7777

Viesti Kirjoittaja Durahan7777 » Su Loka 29, 2006 17:24

Kivaa oli!
Ostettua tuli vaikka mitä ja monet cosplay-puvut olivat hienoja.
Taisin olla yksi niistä harvoista, jotka kävivät puhumussa Vanhuksen kanssa.
Ensi conissa enemmän rohkeutta, Vanhus on ihan mukava tyyppi, jota ei tarvitse pelätä. :wink:

Teh_Rei

Viesti Kirjoittaja Teh_Rei » Su Loka 29, 2006 17:46

TraconII sitten takanapäin. Tunnelma on väsynyt-mutta-onnellinen. Jaanpa hieman kokemuksiani...

Parhaat ohjelmat: Shirow:n kummat maailmat (Kempin luennot on aina loistavia), AMV-näytös (mahtavaa matskua), Parapara-oppitunti (on kivaa huitoa käsillä ilmaan dorkasti). Cosplay-kisaa en ehtinyt näkemään, mut eipä tuo suuremmin harmita (kuvat ja tulokset tullee nettiin joku kaunis päivä) ja näkihän nuita hienoja pukuja paikalla muutenkin...

Parasta conissa oli tietenkin ihmiset: sai tavata paljon mukavaa porukkaa - vanhoja ja uusia tuttavuuksia... Terkkuja kaikille sen pelottavan Inuyashan kanssa jutelleille ja pyörineille!

Minäkin kyllä bongasin Vanhuksen, ja oli vakaa aikomus tulla juttelemaan jossain vaiheessa, mut jotenkin se sitten kaiken ympäriinsä säntäilyn ohessa unohtui ja tämähän harmittaa! No ens vuonna Jyväkylässä sitten...

Erityiset Suurkiitokset järjestäjille loistavasta conista -- kivaa oli!
REILUKERHO - Hurray for YURI!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”