animecon-07

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Crystal

Viesti Kirjoittaja Crystal » Ma Huhti 09, 2007 21:21

olen EHKÄ tulossa,jos rahat riittää heinäkuuhun mennessä,kun Hyvinkäält Jyväskylään junalippu tulee aika kalliiks.. ja tarttisin kaverini mukaan ja luvan äidiltä :P

kuutamo

Viesti Kirjoittaja kuutamo » Ma Huhti 09, 2007 22:28

Loistavaa, kiitos Jfer :3 Heh jotenkin pääni vain tahtoo pitää Anime- ja Finnconia erillisinä tapahtumina, vaikka samassa paikassa ja samaan aikaan ja kaikella mahdollisella tavalla samalla tapahtuvatkin... Ehkä olen vain niin hurmiossa cosplayaajista etten muuta huomaakaan :D

Mutta juu, alennusta hyödyntämään

Kangaskasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kangaskasa » Ti Huhti 10, 2007 15:33

Hmmm... Jäin nyt miettimään omaan cossaukseeni liittyvää asetta. Kyseessä on siis D. Gray Manin Lavin(tai Rabi tai Ravi whatever) käyttämä "hammeri" Omastani tulisi n. 2 m pitkä ja itse vasaraosa olisi pahvia. Eli ei kai siis kovin vaarallinen...(?) Luuletteko, että tätä saisi raahata sisätiloissakin? ^^;
42 42 564 
ハロオ ハロオ しにがみさま!

http://tinneri.deviantart.com/

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » Ti Huhti 10, 2007 15:47

Kan-chan kirjoitti:Hmmm... Jäin nyt miettimään omaan cossaukseeni liittyvää asetta. Kyseessä on siis D. Gray Manin Lavin(tai Rabi tai Ravi whatever) käyttämä "hammeri" Omastani tulisi n. 2 m pitkä ja itse vasaraosa olisi pahvia. Eli ei kai siis kovin vaarallinen...(?) Luuletteko, että tätä saisi raahata sisätiloissakin? ^^;
Uskoisin, että tässä pätee se, mikä viime vuoden AConissakin, eli kaikki kokonsa ja/tai ulottuvuutensa puolesta mahdollisesti vaaralliset asejäljitelmät/puvun osat on syytä jättää narikkaan. Ja johan sen maalaisjärkikin sanoo, ettei väentungoksessa ole kovin fiksua roudata mukanaan mitään itseään suurempaa.

Truthdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Truthdel » Ti Huhti 10, 2007 15:53

Yleensä kuulkaas ihmiset tämmöiset tapahtumat (Varsinkin Animecon) on niin täyteen ahdettuja että ei suositella raahaamaan mitään massiivista härpäkettä/proppia tai asetta mukanaan vaan yleensä suositellaan jättämään ne sisällä haahuilun ajaksi narikkaan. Ne saa sieltä sitten tarvittaessa pois kun menee ulos poseileen tai kun on aika mennä cosplaykisaan (joissakin tilaisuuksissa on cosplaykisaan osallistujille omat huoneet härpäkkeille). Olkaamme siis fiksuja tulevassa Jyväskylän Animeconissa (ynnä muissa tapahtumissa) ja miettikäämme ympärillä hyöriviä otuksia ja jätetään isommat tavarat narikkaan turvallisuuden ja mukavuuden vuoksi.
( ^ ,^) <( truthdel.deviantart.com)

Kangaskasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kangaskasa » Ke Huhti 11, 2007 15:12

Hmm... No täytynee sitten jättää se häkkyräni suosiolla sinne narikkaan... :b Kiitos nopeista vastauksista ihmiset! ^^
42 42 564 
ハロオ ハロオ しにがみさま!

http://tinneri.deviantart.com/

Daiki

Viesti Kirjoittaja Daiki » Su Touko 13, 2007 11:53

Hm, pieni sivukysymys coniin tuleville että kuinka moni tulee kaverinsa/jonkun muun/muiden seurassa sinne? Itse kun en saa raahattua ketään mukaani kun on lomalla heillä muuta tekemistä. -__-;
Ettäh onko täällä muita epäonnisia kuin minä.

[Mutta sinne coniin tulen vaikka mikä olisi! ò.ó]

//Ehkä miun pitää naamioitua jonnekkin FF-ryhmään. xD

//
Sora-chan kirjoitti:Tuota..minä,minä! Minä olen epäonninen! Pääsen varmaan autolla Jyväskylälle,mutta sitten minut jätetään varmaan yksin sinne hyppimään ja pomppimaan - . - ja kun en omista hirveästi kavereita,kukaan ei ole tulossa... Daiki,että kyllä minä voin sinun seurassasi pomppia..xD Jos se vain käy..
Ah, no perustetaan kerho yksinäisille conilaisille sinne. ^^;
Viimeksi muokannut Daiki, Su Heinä 15, 2007 19:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Sora-chan

Viesti Kirjoittaja Sora-chan » Su Touko 13, 2007 12:58

Tuota..minä,minä! Minä olen epäonninen! Pääsen varmaan autolla Jyväskylälle,mutta sitten minut jätetään varmaan yksin sinne hyppimään ja pomppimaan - . - ja kun en omista hirveästi kavereita,kukaan ei ole tulossa... Daiki,että kyllä minä voin sinun seurassasi pomppia..xD Jos se vain käy..
Voih..Animecon..niin pitkä aika..xD

Unita

Viesti Kirjoittaja Unita » Ma Touko 14, 2007 20:15

Muuten Finnconin/Animeconin aikatauluja voi jo mennä tutkiskelemaan tuolta Finnconin nettisivuilta:

http://www.finncon.org/fi/ohjelma.php

n3y0

*sigh*

Viesti Kirjoittaja n3y0 » Pe Touko 18, 2007 23:21

Miksi ihmeessä ei ole paricosplaykisaa?
Voi siis kisata joko itsekseen tai 3-10 hengen porukassa, mutta entä jos on kaksi?
Darn, suunnitelman muutoksia, suunnitelman muutoksia... T.T (*pakottaa kolmannen osapuolen mukaan jostakin*)
:(
Mika(n) n3y0
dynastes tener

Nekocon '11 ohjelma | Acon '12 ohjelma | Acon '13 info | Acon '14 info

Fraisez

Viesti Kirjoittaja Fraisez » La Touko 19, 2007 00:30

Itse nukun kavereiden kanssa hotellissa. ;D Kaverin mutsi lupautu mukaan ja samalla se pääsee halvoilla finnairin ID lipuilla sinne. Meit on luultavasti about kuuden porukka jos kaikki menee hyvin. Mä oon kahen kaverin kanssa siel yötä ja yks tulee vaa yheks päiväks + kolme muuta tyyppii ja ehkä niiden kavereita. Saa nähä. Saa nähä. Eikä mulla olis varmaan paljoo pokkaa yksin sinne lähtee. Sen verra luuseri oon ;D. Satkuhan siihe menee ja yhteensä kuus tuntii junalla (tai tunti lentokoneella, joka tulee n.15E kalliimmaks...). Sen näkee sielä. Animecon. Täältä tullaan! ^^
everyone is being blinded by the false light in their eyes
they can't see the light they're supposed to see
they don't even try to see it
-MUCC: Gatsu ka no kokuin (translated)

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » La Touko 19, 2007 11:26

Mulla ja kaverillani on kyydit kumpaankin suuntaan, muttei yöpymispaikkaa xD täytyy nyt seurailla tietoja siitä lattiamajoituksesta..

Sora-chan

Viesti Kirjoittaja Sora-chan » Ma Touko 21, 2007 15:41

Daiki kirjoitti: Ah, no perustetaan kerho yksinäisille conilaisille sinne. ^^;
Jooh,perustetaan vaan...Suunnitellaan joku paikka,jonne sitten "yksinäiset" tulevat. Ja kun jonkilainen porukka on koolla, voisi käydä porukalla katsomaan paikkoja tai jotain.

Ja Crystal, minäkin olisin lähtenyt Hyvinkäältä junalla, mutta sainkin kyydin isukilta. (huh) Ja muutekin olisin seonnut junassa, kun siinä jossakin vaiheessa pitäisi vielä vaihtaa sitä junaa.
Voih..Animecon..niin pitkä aika..xD

Mangafani

Mo'

Viesti Kirjoittaja Mangafani » Ma Touko 21, 2007 17:16

harusame kirjoitti: Jos kerättäisiin edes 5 euron pääsymaksua, saataisiin hankittua conille paljon suuremmat ja paremmat tilat. Kävijämäärä kasvaa vuosi vuodelta, mutta budjetti pysyy aika lailla samana, mistä seuraa jatkossa pahoja ongelmia. Kaksi ensimmäistä Animeconia järjestänyt Turun Animeseura kuitenkin sanoo, että Animecon on ilmainen tapahtuma, ja hyväntahtoisuuttamme noudatamme tätä ohjenuoraa. Jokin muutos tähän täytyy kyllä pian tulla, tai Animecon on tuhoon tuomittu.

Mutta eihän sen maksun tarvitsisi olla edes 5 euroa. Ottaen huomioon opiskelijoiden, cossaajien(pukujen ostamisten jälkeen)ym. varallisuuden, niin minusta 1-2 euron maksu olisi vallan sopiva. Ja ottaen huomioon animeconin (kasvavan) kävijämäärän, niin kyllä sitä rahaa kertyisi ihan mukavasti. ^^ Mutta tämähän on vain minun ideani...

moderaattorin editoima: Rikkinäinen lainaus korjattu

Shayja

Viesti Kirjoittaja Shayja » Pe Touko 25, 2007 14:59

Ihan vain varoituksena kaikille jotka ovat yöpymässä Jyväskylässä (eivätkä halua lattiamajoitukseen), niin kannattaa varata hotellihuone todella pian. Itse varasin 2h huoneen toissapäivänä ja jouduin soittelemaan läpi 5 eri hotellia ja vasta kuudennesta sain varauksen. Jos olisin tehnyt sen jo aikaisemmin olisin päässyt halvemmalla ja hepommalla, mutta omaa tyhmyyttäni jätin sen viime tinkaan.

Kaipa minäkin sitten ilmaisen mielipiteeni tuosta pääsymaksusta: eli eiköhän jokainen meistä hörhöistä ole valmis maksamaan edes pikkuisen rahaa tukeaksemme animeconia tai sen kaltasta tapahtumaa, vaikka sitten vain sen 2 eeroa. Mutta kun pääsymaksun vastaisia syitä on ihan kiitettävä määrä, niin sen pois jättäminen on ihan ymmärrettävää. Ehkä sitten joku toinen kerta meidän sallitaan tehdä näitä "lahjoituksiamme". :wink:
Aikuistuminen on tauti!

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Conit ja festarit”