animecon-07

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

dippadappa

Viesti Kirjoittaja dippadappa » La Tammi 20, 2007 23:35

Minäkin voisin maksaa Animeconista, mutten todellakaan viittä euroa enempää. 2e olisi sopivin summa, sellainen pieni taskuraha. Vitosellakin saisi jo melkein yhden suomenkielisen mangapokkarin, ja se olisi kyllä kivempi käyttää conissa ;] Mutta ei sekään paha hinta olisi, toivoisin vain jotain Traconin tyylistä, eli kahta euroa.

Tuo etukäteenmaksu on kyllä mielestäni niin mahdottoman surkea idea, että ei mitään rajaa. Ensinäkin; onko kivaa maksaa tyyliin 10e 4kk ennen conia, ja sitten todeta conin aikoihin, että olet kipeänä? Ja kuinka moni vaikkapa helsinkiläinen alaikäinen saa neljää kuukautta aiemmin luvan vanhemmilta lähteä coniin? Minulta ainakin lähtisi sinä samana hetkenä maku mennä enää mihinkään ennakkomaksulliseen coniin.
Ja tuskinpa rahoja palautettaisiin, varsinkin jos ne menisivät jo tilanvuokraukseen, jolloin kaikki rahat ovat tervetulleita, eikä euroakaan voi hukata siitä rahasta, tai tilaa ei saada vuokrattua.
Ehdottomasti ei, sanon minä. Korkeintaan ovella sisäänpääsymaksu, ei kiitos mitään netissä ennakkomaksusähläystä, se jo kuulostaakin naurettavalta.

Ja kyllä, tiedän että nyt joku ottaa esille sen, että kyllähän keikoillekin peritään yleensä maksua etukäteen. Tiedän sen, mutta coni on kuitenkin laaja verkosto, jonne kaikki eivät tule pääasiassa vain sen ohjelman takia (tästähän ei pidetä, mutta näin kuitenkin tulee aina olemaan), jotkut tulevat ihan miittaamaan ja ostoksille. Onko niiden sitten kiva maksaa kanssa tuo kallis pääsymaksu?
Ja muutenkin coniin tulevat, jotka eivät pysty jäädä koko päiväksi, joutuisivat myös maksamaan saman hinnan, siitä että näkevät muutaman ohjelman?
Tiedän, tämä on nyt erittäin kaukaa haettua, eikä ole conin järjestäjien vastuulla, jos joku ei pääse olemaan conissa koko päivää, tai jos joku tulee vain ostoksille, mutta halusin kuitenkin mainita nämäkin ihmiset.

Kiitos jos jaksoit lukea, ja yrittäkää ymmärtää sekavaa tekstiäni. Tiivistelmänä on se, ettei ole enää kivaa tulla coneihin, jos pitää maksaa etukäteen pääsymaksu, oli se sitten 50cent tai 50e.

Kangaskasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kangaskasa » Su Tammi 21, 2007 10:13

Siitä lattiamajoituksesta tulin miettineeksi....

Kun nyt olen coniin tulossa, ja majoitun tod. näköisesti hotelliin tms.... Lattiamajoitus kuulostaisi siis houkuttelevalta halpuuden ja kenties seurankin vuokis, mutta:

Olisikos siellä mahrollisesti erillisiä tiloja vastakkaisille sukupuolille...? ^^
Pelkkä pukuhuonekin kai riitäisi (jos koulusta puhutaan...) Ok, olen melko varma että näin on mutta kysympähän nyt kuitenkin...

Onko vielä mitään hajua missä tämä majoitus sitten olisi?
42 42 564 
ハロオ ハロオ しにがみさま!

http://tinneri.deviantart.com/

Hauru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hauru » Ti Helmi 06, 2007 14:41

Cosplay kilpailuunhan on AINA halukkaita osallistujia ja katsojia. Jos kerran tulevassa Animeconissa on sinne etukäteen ilmoittautuminen, niin voihan silloin siitä periä jonkinlaisen maksun? Samoin cosplay kisan osallistujille. Sehän ei tee itse conista maksullista, rahaahan siellä kuluu kuitenkin mangaan ja muuhun. Sitä rahaa voisi myös laittaa vähän siihen kilpailuunkin....

Olen kuitenkin valmis maksamaan sisälle päästäkseni enintään sen 5 euroa. Siinä ei kyllä tuo etukäteismaksu toimi. :/ Millaiset "todistukset" lippunsa maksaneilla sitten olisi? Tracon 2:ssahan ainakin oli ne rannekkeet, omasta mielestäni ihan hyvä idea. Amerikassa ne ovat kai jonkinlaiset vähän näkyvämmät... jokin iso lappu kai.. XD

Chiruka

Viesti Kirjoittaja Chiruka » Ti Helmi 06, 2007 15:09

Pieni maksu olisi ihan ok, mutta ei todella enempää kuin sen 5 euroa.
Ja sitten niistä rannekkeista/lapuista yms. sellaista, että ei toivottavasti olisi kamalan isot, koska se saattaisi häiritä paljonkin vaivalla tehdyn puvun kanssa. Jotkut yksityiskohdat saattaisivat jäädä peittoon jms. Että jos joku tuollainen tulee, niin ranneketta kannatan

kikio

Viesti Kirjoittaja kikio » Ti Helmi 06, 2007 19:09

Jos Animeconiin tulee ennakkovaraus ohjelmiin, niin miten varaus tehdään ja miten sen varauksen voi todistaa: nimellä, kuvalla vai tuleeko postissa jokin lappu? Eikö se työstä hirveästi porukkaa lähetellä jotain lippuja ja lappuja kotiin paikan varanneille henkilöille, onko niissä sitte joku paikka numero: istuma/seisoma paikkoja? :mrgreen: Mistä niitä varauksia sitten saa ja milloin?

Siten se pääsymaksu, pari euroa olisi ihan sopiva, mutta jos maksu pitää tehdä etukäteen niin lähetetäänkö siitäkin jokin lippu kotiin?

Mikä tulee olemaan lattiamajoituksen hinta? Monenako yönä se järjestetään?

Sitte vielä se AMV-kilpailu, onko siihenkin yleisölle ennakkovaraus? :?

Gomenasai, mutta ihmettelimpä vain.....
(また、夢を見ている)

Kantanen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kantanen » Ke Helmi 07, 2007 19:47

Hmm, onkohan tämä oikea paikka kysyä tätä, mutta neuvoisiko joku tätä ensikertaa Taidekujalle pyrkivää? Minun olisi aikeena kahden kaverini kanssa ottaa kolmistaan yksi myyntipöytä. Pitäisikö minun jo alkaa ottaa johonkuhun mailitse yhteyttä, vai tuleeko nettisivuille joku ilmoittautumissysteemi?
Emma K. | Otakutin expuheenjohtaja, exsihteeri, exexcumestari, exorganisaattori ja exAU-yhteyshenkilö | Noone - DeviantART

Shippoo-chan

Viesti Kirjoittaja Shippoo-chan » Ti Helmi 20, 2007 11:04

Minkälainen juttu tää animecon on? Olen kuullut siitä, mutta tiedän vain sen verran että sinne voi pukeutua joksikin anime/mangahahmoksi, ja haluaisin itse käydä siellä? Mitä kaikkea tapahtumia siellä on, onko pääsymaksu, onko myynnissä jotain animea/mangaa, ym.?
"En myönnä olevani outo, koska jos olisin, väittäisin itseäni sellaiseksi."

JJ

Viesti Kirjoittaja JJ » Ti Helmi 20, 2007 13:00

Shippoo-chan kirjoitti:Minkälainen juttu tää animecon on? Olen kuullut siitä, mutta tiedän vain sen verran että sinne voi pukeutua joksikin anime/mangahahmoksi, ja haluaisin itse käydä siellä? Mitä kaikkea tapahtumia siellä on, onko pääsymaksu, onko myynnissä jotain animea/mangaa, ym.?
Lainaus Animeconin sivuilta: "Luvassa on edellisten conien tapaan paneeleita ja luentoja kaikesta mahdollisesta animeen ja mangaan liittyvästä, kilpailuja ja mielikuvituksellisia asuja."
Tapahtumassa ei ole pääsymaksua ja siellä myydään animea ja mangaa. Anikin kuva-arkistosta löytyy kuvia eri tapahtumista.

Pem_

MOI

Viesti Kirjoittaja Pem_ » Ti Helmi 20, 2007 17:22

mä ainaki voisin maksaa viis euroo mutta en enempää. 2€ on myös ihan kohtuulinen hinta....
mutta neljä kuukautta ennen conia on kyllä ihan tyhmä idea :(
koska olen itse 12 ja olen silloin ehtinyt täyttää 13 ja tuskin mun vanhemmat haluavat maksaa jotain enakko maksua. koska siihen on neljä kuukautta..
Akuroku
(~^,^)~

harusame

Viesti Kirjoittaja harusame » Ke Helmi 21, 2007 16:39

kikio kirjoitti:Jos Animeconiin tulee ennakkovaraus ohjelmiin, niin miten varaus tehdään ja miten sen varauksen voi todistaa: nimellä, kuvalla vai tuleeko postissa jokin lappu? Eikö se työstä hirveästi porukkaa lähetellä jotain lippuja ja lappuja kotiin paikan varanneille henkilöille, onko niissä sitte joku paikka numero: istuma/seisoma paikkoja? Mistä niitä varauksia sitten saa ja milloin?
Varaus tehdään nettisivuillemme ilmestyvän, Finnkinon paikkavarausjärjestelmää muistuttavan systeemin kautta. Järjestelmässä voi valita salikartasta haluamansa paikan (istumapaikkoja siis) ja varauksesta saa tunnusluvun, joka täytyy esittää Animeconin lippupisteessä saadakseen lippunsa. Toki tämä teettää hieman ylimääräistä työtä, mutta ennakkovarausten ansiosta ihmisten ei tarvitse jonottaa kisoihin tuntitolkulla eivätkä paikat siis tukkeudu jonojen takia. Paikkavaraus tulee AMV-kisaan, Cosplay-pukukilpailuun ja Cosplay-ryhmäkilpailuun.

Ennakkoilmoittautumisen alkamisesta ilmoitetaan hyvissä ajoin etukäteen. Pitäkää siis silmällä Animeconin nettisivuja.
kikio kirjoitti:Siten se pääsymaksu, pari euroa olisi ihan sopiva, mutta jos maksu pitää tehdä etukäteen niin lähetetäänkö siitäkin jokin lippu kotiin?
Animeconiin ei tule minkäänlaisia pääsymaksuja. Coni järjestetään Finnconin kanssa, mikä estää pääsymaksun perimisen, emmekä mielellään tekisi mistään ohjelmanumeroistamme maksullisia (työpajojen materiaalimaksuja lukuunottamatta).
kikio kirjoitti:Mikä tulee olemaan lattiamajoituksen hinta? Monenako yönä se järjestetään?
Lattiamajoitus järjestetään tällä tietoa öille pe-la ja la-su. Hinta on luultavasti 5-10 euroa/henki/yö. Tarkempaa tietoa lattiamajoituksesta tulee nettisivuille heti, kun majoituspaikka selviää.

Lupus kirjoitti:Hmm, onkohan tämä oikea paikka kysyä tätä, mutta neuvoisiko joku tätä ensikertaa Taidekujalle pyrkivää? Minun olisi aikeena kahden kaverini kanssa ottaa kolmistaan yksi myyntipöytä. Pitäisikö minun jo alkaa ottaa johonkuhun mailitse yhteyttä, vai tuleeko nettisivuille joku ilmoittautumissysteemi?
Taidekujasta en osaa sanoa vielä yhtään mitään. Kannattaa seurata nettisivuja. ^^;

Rempss

Viesti Kirjoittaja Rempss » To Helmi 22, 2007 20:13

No niin, elikkä haluaisin tietää että jos ja kun sinne lattiamajoitukseen ilmoittautuu, niin onhan se sitten ihan varma että sinne sitten myös todellakin pääsee? Ja jos niitä halukkaita sinne majoitukseen on tulossa liikaa, niin millä perusteella karsitaan pois porukkaa? Todellakin toivoisin että ne jotka asuvat Jyväskylässä tai suhtkoht lähellä sitä, menisivät kotiin yöksi, jotta meille jotka ovat tulossa kauempaa, jäisi jokin yöpymispaikka. :3

Lunary

Viesti Kirjoittaja Lunary » Pe Helmi 23, 2007 10:27

Mielelläni menen ennemmin kotiin nukkumaan pehmeälle sängylle kuin jään lattialle animeconiin nukkumaan :)
Kivaa kun Animecon on taas Jyväskylässä! ^_^ opiskelijana ei ole kovin mahdollista käydä animeconissa jos se olisi jossain Helsingissä.

Olen itsekkin samaa mieltä, että 5euroa on ehkä liian paljon. 2 e on semmoinen sopiva hinta. Ja toivottavasti unohtaisitte sen ennakkomaksu jutun.

Ei kauheasti huvita maksaa montaa kuukautta ennen koko tapahtumaa ja sitten viikkoa ennen tapahtumaa tuleekin tietoon jotain muuta minkä vuoksi ei voi osallistua sitten coniin.
Menee rahaa hukkaan ihan turhaan.

Jfer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jfer » Pe Helmi 23, 2007 15:30

Rempss: Ennakkoilmoittautumisia otetaan luonnollisesti vain sen verran kuin tilaa on. Mitä järkeä siinä nyt olisi ottaa 1000 ihmistä vaikka tilaan mahtuisi vain 100...? (arvot esimerkkejä vain, henk. koht. en edes tiedä minne järjestäjämme ovat majoitusta järjestämässä.) Jos ennakkoilmoittautumisia tulee liikaa, ei voida alkaa myöskään tiputella pois henkilköitä sen perusteella, kuinka kaukana he conipaikasta asuvat. Valitettavasti nopeat syövät hitaat eli jos yliopiston vieressä asuva haluaa ehdottomasti lattiamajoitukseen, niin me emme sitä käy rajoittamaan.

Lunary: Rakkaat ihmiset, ettekö te oikeasti lue tätä threadia edes muutamaa viestiä taaksepäin, ennen kuin avaatte oman sanaisen arkkunne? Harusame tuossa kaksi viestiä sinun viestiäsi ennen kirjoitti, että animeconiin ei tule pääsymaksua, vaan ainoastaan jossain pajoissa saattaa olla materiaalimaksu, mutta tämäkin vasta paikan päällä. Conia saa toki tukea rahallisesti, vastineeksi saa hienon badgen. Kun vain saisimme avattua nettisivuille "tue animeconia" -tavaroiden myynnin...

Kerrataanpas nyt vielä:

Animeconiin ei ole pääsymaksua! Eikä täten myöskään ennakkomaksua.
Jfer aka Jenni Lindqvist, Tsukiain sihteeri ja nettivastaava
Jennin.Ikioma.Org | POLOinen | Cosplaylab profile

Kukkakommando

Viesti Kirjoittaja Kukkakommando » La Helmi 24, 2007 01:54

Umm... Onko niitä lattia majoitus tiloja tulossa? jos on niin saako vielä ilmoittauta?
(100 viestini)
:3

Allu

Viesti Kirjoittaja Allu » La Helmi 24, 2007 11:29

Kukkakommando kirjoitti:Onko niitä lattia majoitus tiloja tulossa? jos on niin saako vielä ilmoittauta?
Kuule mitäpä, JOS selaisit muutaman viestin ylöspäin? Saattaisit kokea valaistumisen.
Jos selaaminen on liian kovaa puuhaa, niin paina CTRL+F ja kirjoita siihen lattia. Sitten vain selailet lattia sanat läpi tällä sivulla, niin vastaus löytyy kysymykseesi.
This mystery is already on the tip of my tongue!

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Conit ja festarit”