Taidemyynti Animecon IV:hen

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Shinanai
Viesti:

Taidemyynti Animecon IV:hen

Viesti Kirjoittaja Shinanai » Ke Maalis 29, 2006 19:55

Olemme suunnittelemassa tämän vuoden Animeconiin hieman enemmän taideohjelmaa, ja yhtenä ideana olisi pitää taidemyynti jossa piirtäjät voivat myydä joko originaaleja töitään tai printtejä töistään. Tätä varten meillä olisi käytössä pieni huone muutaman tunnin ajan mahdollisesti molempina päivinä.

Kuinka monella olisi kiinnostusta myydä omaa taidettaan Animeconissa? Luultavasti mukaantulemisesta perittäisiin pieni summa kattamaan tilan vuokran. Summa olisi vain noin 5-10 e, riippuen osallistujen määrästä, joten sen ei pitäisi olla ylitsepääsemättömän korkea.

Piirtäjät joutuisivat itse hankkimaan printtinsä ja tuomaan ne paikalle, sekä mahdollisesti auttamaan myynnissä vuorotellen. Toivoisimme että printit ovat mahdollisimman laadukkaita, mieluiten ihan printtipalvelussa hyvälle paperille teetettyjä vedoksia. Jos on monia kiinnostuneita joilla ei ole jo valmiita printtejä, voisi vaikka yrittää saada jonkinlaista määräalennusta jos käytettäisiin samaa printtipalvelua.
Onko jollakulla tietoa hyvästä printtipaikasta, josta voisi saada mahdollisimman hyvälaatuisia printtejä edullisesti?

Piirtäjät saavat itse vapaasti hinnoitella työnsä. Taidetta voi esiintyä muutenkin kuin vain paperilla - esimerkiksi kortteja tai muita pieniä juttuja saa myydä vapaasti, kunhan niissä on manga-vaikutteista taidetta ja ovat piirtäjän itse piirtämiä. Muiden tekemiä töitä ei saa missään nimessä myydä ilman kirjallista lupaa, jos kyseinen henkilö ei esimerkiksi jostakin syystä pääse paikalle mutta haluaa silti osallistua. Fanart on sallittu, kunhan se on tehty omalla tyylillä ja ei ole suora kopio jo olemassaolevasta kuvasta. Toivoisimme kuitenkin että suurin osa töistä esittävät originaaleja hahmoja.

Aivan kaikkia piirtäjiä emme voi tilan takia ottaa mukaan. Aikaisempaa kokemusta omien töiden myynnistä ei tarvitse olla (uusia piirtäjiä on aina ilo saada mukaan!) mutta toivoisimme että myynnissä olevat työt ovat laadukkaita ja niiden tekemiseen on nähty vaivaa.

Tänne saa ihan vapaasti heittää ideoita, kysymyksiä tai muuta keskustelua aiheesta. ^^ Toivottavasti saamme Animeconin sivuille lisätietoa sekä ilmoittautumisen piakkoin.
Viimeksi muokannut Shinanai, Ke Touko 10, 2006 11:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

ynne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ynne » Ke Maalis 29, 2006 20:28

/me ilmoittautuu~~ !!

Minä varmaan tuotan setin printtejä sekä sitten jotain vähän spesiaalimpaa, mutta tuli mieleen että kai tuolla saa myös piirtää paikan päällä maksua vastaan?

Zaya

Viesti Kirjoittaja Zaya » Ke Maalis 29, 2006 20:56

Ilmoittaudun myös mukaan, mikäli tuo printtihomma onnistuu.

Shinanai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shinanai » To Maalis 30, 2006 10:08

Zhenoa kirjoitti: Minä varmaan tuotan setin printtejä sekä sitten jotain vähän spesiaalimpaa, mutta tuli mieleen että kai tuolla saa myös piirtää paikan päällä maksua vastaan?
Saa toki, kunhan tilaa riittää. Täytyy vielä vähän miettiä miten kaikki saadaan mahtumaan sinne pieneen huoneeseen, mutta jos tilaa on tarpeeksi niin paikan päälläkin voi piirtää maksua vastaan. ^^

Ree
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ree » To Maalis 30, 2006 11:09

taidan myös ilmoittautua. joinkinlaista taidetta ja jotain hienoja itsepiirtämiäni merkkejä taidan tunkea mukaan.
Pörrölonkero.

Tenshi

Viesti Kirjoittaja Tenshi » To Maalis 30, 2006 13:51

Olisin myös kovin innostunut tästä. : )
Täytyy vaan kysellä hyvää paikkaa missä saisi printtejä edulliseen omista töistä.
|| If you give me a chance, apologize and I say [Girls, be ambitious] ||

.:Miyavi | Girls, be ambitious |:.

||DD||

Zaya

Viesti Kirjoittaja Zaya » To Maalis 30, 2006 16:03

Jos jotakuta kiinnostaa, niin löysin pari tälläistä painoa, mistä voisi mahdollisesti noita prittejä saada; http://www.nordprint.fi ja http://www.jv-paino.fi

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Su Huhti 02, 2006 16:07

ihan mielenkiinnosta kysyn, että jos joku piirros pohjautuu esim. j-rokkarista otettuun valokuvaan, mutta hahmo on täysin eri (ja mahdollisesti myös ympäristö), niin luokitellaanko tällainen sallituiksi vai kielletyiksi kuviksi?

Shinanai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shinanai » Ma Huhti 03, 2006 11:35

Asagi kirjoitti:ihan mielenkiinnosta kysyn, että jos joku piirros pohjautuu esim. j-rokkarista otettuun valokuvaan, mutta hahmo on täysin eri (ja mahdollisesti myös ympäristö), niin luokitellaanko tällainen sallituiksi vai kielletyiksi kuviksi?
Jos hahmo näyttää tarpeeksi erilaiselta, referenssikuvan käyttäminen on täysin sallittua. Jos taas kuva on tarkka kopio valokuvasta ja siinä on vain muutettu pieniä asioita (korvakoru, hiustenväri, jne), se on vähän liian lähellä kopiointia joten se ei ole sallittu.

Ja tässä vielä muutamia ehdotuksia printtipuolelle. Jos omistatte hyvälaatuisen tulostimen kotona, kokeilkaa tulostaa yksi piirrustuksistanne valokuvapaperille tai vastaavalle korkealaatuiselle paperille. Yllättävän moni kotitulostin selviää tästä hyvin ja kuvista saa tehtyä kotonakin varsin laadukkaita vedoksia.
Tulostaessa kannattaa muistaa että kuvan täytyy olla skannattu tarpeeksi hyvällä resoluutiolla jotta se tulee koko paperin kokoiseksi ilman pikselöintiä tai epäselvyyksiä. 400dpi kuva menettelee, mutta parhainta jälkeä saa jos skannaa kuvan 600dpi:llä. Tätä pitäisi pystyä tulostamaan jo A3-kokoiselle paperillekin.

Alimare
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alimare » Ti Huhti 04, 2006 13:37

Mahdollisuus tuollaiseen kuulostaa ihan kiinnostavalta, kun nyt olisi vielä sitä artistista itsevarmuutta että kehtaisi. Voisi tietysti alkaa väsätä kamaa tarkoitusta varten nimenomaan tässä joskus. Öögh. *danke*
Alustavasti kuitenkin ilmoitan tässä itsestäni. :)
"My Gackt is better than yours"

Shinanai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shinanai » Su Touko 07, 2006 21:11

Taidekujan (eli taidemyynnin) ilmoittautumistiedot sekä lomake löytyy nyt webistä. Ilmoittautuminen pysyy auki kunnes kaikki paikat on viety. Kysymyksiä, ehdotuksia sekä muuta keskustelua saa edelleen heittää tähän ketjuun. ^^

EDIT: Ilmoittautuneita tuli tarvittava määrä, joten ilmoittautuminen on nyt kiinni. Osallistujien nimet julkaistaan sivulla piakkoin.

painajaisesi

Kymysysten kymysys

Viesti Kirjoittaja painajaisesi » Pe Touko 19, 2006 22:48

Oli tarkoituksena osallistua taidekujalle, mutta ilmoittautuminen oli kerennyt päättyä ennen kuin päätin pyrkiä sinne... No ensi kerralla sitten. Mutta minua jäi karhentamaan pari seikkaa, jotka haluaisin ottaa selville seuraavaa taidekujaa varten (jos sellainen on edes tulossa..)! Ensinnäkin Animeconin sivulla luki näin: "T-paitoja, kansioita, kortteja, itsetehtyjä animeaiheisia koruja, jne, joissa on sinun omaa, alkuperäistä taidetta ovat tervetulleita. Fanarttia emme kuitenkaan salli näissä tuotteissa. Jos et ole varma kelpaako työsi myytäväksi, lähetä sähköpostia ja kysy." (olisin muuten lähettänyt sähköpostia mutta selaimeni ei löytänyt koko posti osoitetta, joten ajattelin kysyä täältä..) Eli en saa tehdä vaikkapa hupparia tai kaulakorua, jossa lukee vaikka Bleach tai naruto (niin edelleen), samalla lokolla mikä on mangapokkarin kannessa? Ja jos näin on niin miksi? Onko se jotenkin tekiän oikeuslain vastaista? :?:

Ja sitten ensi vuonna, (jos taidekuja järjestetään, ja minä ihmeen kaupalla pääsen sinne) niin onko myyjän oltava tietyn ikäluokan yläpuolella? (olen nyt neljätoista (usko pois piirrän hyvin, älä naura siinä)) Ettei kukaan iso karvainen apina tule heittämään minua ja töitäni ulos koska olen liian nuori? :|

Shinanai
Viesti:

Re: Kymysysten kymysys

Viesti Kirjoittaja Shinanai » La Touko 20, 2006 10:01

painajaisesi kirjoitti:Eli en saa tehdä vaikkapa hupparia tai kaulakorua, jossa lukee vaikka Bleach tai naruto (niin edelleen), samalla lokolla mikä on mangapokkarin kannessa? Ja jos näin on niin miksi? Onko se jotenkin tekiän oikeuslain vastaista? :?:
Kyllä, se menee jo vähän liian lainvastaiseksi touhuksi. Logo kuuluu yhtiölle joka on alunperin julkaissut mangan, ja vain heillä on oikeus päättää mihin tuotteisiin sitä saa käyttää. Jos alat itse käyttämään logoa jossakin tuotteessa ilman lupaa, he voivat haastaa sinut oikeuteen hyvin nopeasti. Omatekoiset tuotteet kilpailisivat logon omistavan yhtiön kanssa ja koska oheistuotteet ovat tajuttoman suuri rahanlähde, yhtiöt eivät katso tätä niin suopeasti kuin esimerkiksi doujinsheja tai pelkkää fanarttia.
painajaisesi kirjoitti:Ja sitten ensi vuonna, (jos taidekuja järjestetään, ja minä ihmeen kaupalla pääsen sinne) niin onko myyjän oltava tietyn ikäluokan yläpuolella? (olen nyt neljätoista (usko pois piirrän hyvin, älä naura siinä)) Ettei kukaan iso karvainen apina tule heittämään minua ja töitäni ulos koska olen liian nuori? :|
Jos tapahtumassa on ikäraja, se myös ilmoitetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Ikärajoista ei tarvitse olla huolissaan, koska suuri osa animetapahtumiin osallistujista on juuri sinun ikäluokkaa. :) Enkä minä naura, olen nähnyt monia hyviä piirtäjiä jotka ovat vasta neljätoista.

painajaisesi

pehmolelu-pulma

Viesti Kirjoittaja painajaisesi » Ma Heinä 03, 2006 00:06

entäs, olisiko saanut tehdä jonkun ei-minun-hahmon-vaan-jo-valmiiksi-olemassa-olevan-anime/manga-hahmon pehmoleluna tai jotain?

Truthdel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Truthdel » Ma Heinä 03, 2006 16:43

Siellä lukee että ilmoittautuminen päättynyt, koska se meni umpeen? Kiinnostusta olisi ollut mutta jos se on jo myöhäistä niin ei kai sit voi asialle mitään.
( ^ ,^) <( truthdel.deviantart.com)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”