Tracon 9 - Jälkilöylyketju

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Haikara

Re: Tracon 9 - Jälkilöylyketju

Viesti Kirjoittaja Haikara » Ma Syys 15, 2014 18:42

Kiitos tämän vuoden traconista!

Plussaa:
+Boffaus
Uskaltauduin viimeinkin itsekin tätä tekemään, ja hiki tuli ja oli hauskaa, vaikka minua rökitti jopa polvenkorkuiset. Meno tuntui tosin tosi mukavalta ja mitään vilunkipeliä ei ollut ja tuntui että kaikilla oli kiva mieli.

+Pihan karnevaalimeininki
Mahtavaa että pihaakin käytetään kunnolla hyödyksi. Ruokaa, karkkia, uaa! Tämä oli paras lisä ikinä, ja lohiateria oli suorastaan pelastus. Puistolavan ohjelmaa en valitettavasti tosin jäänyt seuraamaan.

+Kirppari
Omia tuotteita meni oikein hyvin, jopa epähuomiossa kädetön Code Geass Zero figuuri, jonka käden löysin myöhemmin laukustani. Jos ostit tämän kyseisen figuurin, hyvä ihminen, ota yhteyttä niin saadaan se käsikin oikealle omistajalle. En halua että kenellekkää tulee paha mieli jos epähuomiossa ostit sen huomaamatta että kyseiseltä figuurilta puuttui käsi...

Miinuksina tosin, ellei vika sitten ole minussa, että mikään luento-ohjelma ei napannut. Plussaa tosin oli, että tekemistä löytyi silti vaikka lähdinkin coniin ilman mitään suunnitelmia, ja piti jopa kiirettä.

Ihan hyvät fiilikset tästä conista, kiitos!

Sushi

Viesti Kirjoittaja Sushi » Ma Syys 15, 2014 18:52

Shine kirjoitti:Ei palaute vaan kysymys/kehitysidea. Onko Traconilla sukupuoletonta pukuhuonetta? Jos ei, niin olisi tooodeellaaa mukavaa jos semmoinen olisi. (:
Heips! Kyllä Traconissa oli ainakin tällä kertaa sukupuoletin pukkari :) Muistan ainakin kävelleeni sen ohi pariin otteeseen tai sitten hallusinoin :D
aka Enkel.

Bijou

Viesti Kirjoittaja Bijou » Ma Syys 15, 2014 19:40

Pääsin Traconiin harmi kyllä vain sunnuntaille, tuli lippujen loppuunmyynnin nopeus itselleni yllätyksenä :D (viime vuonna saatiin lauantain liput vielä conipaikalta, kun tarpeeksi aamulla saavuttiin paikalle). Ilmeisesti pitää tästä lähin alkaa ostamaan liput heti, kun tulee myyntiin.

Coni itsessään oli mukava peruscon. En oikein jaksa enää innostua coneista yhtä paljon kuin nuorempana, mutta kiva silti oli cosplayta pitkästä aikaa ja olla mukana conitunnelmassa.

Sitten ruusuihin ja risuihin:

+ Tampere-talossa järjestäminen toimii aina, paras paikka kyllä conille.
+ Conin valokuvaukseen osallistuin ensimmäistä kertaa tänä vuonna ja kiva oli.
+ Kiva, että pihalle on järjestetty enemmän toimintaa :)
+/-: Kirppiksen toimintaa oli parannettu viime vuodesta, maksaminen ja kassalle jonotus huomattavasti nopeampaa, kun myyjillä elektroniset välineet. Toisaalta kirppiksen paikka oli yhtä huono kuin viime vuonna. Tila on vain liian pieni sille ihmismäärälle, joka kirppikselta haluaisi tavaraa ostaa.
-: Vesipisteet sunnuntailla vaikuttivat olevan tyhjiä, kun niitä lähestyimme. Ehkä oli vain huono ajoitus.
-Infamous yaoi-mies. Olen tällänen epäsosiaalinen suomalainen, johon hepun myyntitaktiikka ei iske, pikemminkin yritin kiertää koko pöydän kaukaa.

Shine

Viesti Kirjoittaja Shine » Ma Syys 15, 2014 20:14

Sushi kirjoitti:
Shine kirjoitti:Ei palaute vaan kysymys/kehitysidea. Onko Traconilla sukupuoletonta pukuhuonetta? Jos ei, niin olisi tooodeellaaa mukavaa jos semmoinen olisi. (:
Heips! Kyllä Traconissa oli ainakin tällä kertaa sukupuoletin pukkari :) Muistan ainakin kävelleeni sen ohi pariin otteeseen tai sitten hallusinoin :D
Ohoh, missä se oli sitten? En ainakaan löytänyt sitä ja päädyttiin pukemaan hotellilla : D.

Sherval

Viesti Kirjoittaja Sherval » Ma Syys 15, 2014 21:03

No niin, nyt kun sitä on selvitty kulkuväylät tukkivasta sököstä veeärrän junasta (joka tyyliin oli hajonnut kilometrin päähän asemasta, hah hah haa mitä ironiaa… ei vaan paljoa naurattanut meitä, jotka kököttivät jumissa täysin ehjässä junassa) ja maanantain murhaavasta klo 8-16 koulupäivästä, niin on Traconin coniraporttini aika.

Ekaksi mainittakoon, että tämä oli ensimmäinen kertani Traconissa niin taidekujalaisena kuin perus conittajanakin. Ja en voi muuta kuin yhtyä niiden ihmisten puheisiin, jotka ihastelevat Tampere-talon tiloja sekä sitä ympäröivää miljöötä. Aivan mahtava mesta! Työvoiman edustajat olivat ainakin omalla kohdallani mukavia sekä avuliaita, joten minulla ei ole valittamista sen asian tiimoilta. Kirppiksen suhteen antelen minäkin sekä ruusuja, että risuja:

+Tavaraa oli paljon, monipuolisesti sekä halvalla! Tällaiselle vanhempia sarjoja/julkaisuja suosivalle oli todellakin mukava yllätys löytää sellaista astetta vanhempaa tavaraa kuten Princess Tutu mangan volumet 1-2, Wild Rock-yaoi manga sekä Escaflowne-leffan taidekirja. Enemmän minä kirpparilta löysin tavaraa kuin muilta myyntipöydiltä yhteensä.

+ Kiitoksia arvon kirppari-vänkäreille, oli tosi mukava kun olitte ennakkoon keränneet loput tuotteistani lähelle toisiaan! Helpotti todellakin ehtimistäni ajoissa junaan ja onneksi kaikki myymättä jääneet tuotteet olivat pysyneet tallessa kirpparin sisällä :D!

- Yhdyn edellisiin puhujiin kirpparin ahtaasta sijainnista sekä jäätävistä jonoista.

- Jotkin tuotteet olivat (varmasti osittain yllä mainituista syistä johtuen) aika huonosti esillä – julisteita ei oltu pahemmin levitetty auki ja tuskinpa juuri kukaan vaivautui tonkimaan lattiatasolle ängettyä lootaa, joka oli kukkurallaan täynnä vanhoja Anime-lehden numeroita.

- Yhdyn myöskin puheisiin joidenkin ihmisten ala-arvoisista tavoista kohdella toisten omaisuutta. Sarjassamme ei noukittu maahan pudonneita tavaroita takaisin paikoilleen, lätkittiin lehtiä miten sattuu niin että ne lopulta olivat rytyssä (todisteena tästä tuo edellä mainittu Anime-lehti loota) jne. . Et ruttaisi omaakaan mangaasi makkaralle tai jättäisi omaa figuuriasi keskelle käytävää ihmisten potkittavaksi. Osa tästä käyttäytymisestä oli varmasti tahatontakin, ainakin noiden pudonneiden tavaroiden suhteen (tyyliin ei huomattu koko asiaa, kun se ihqu daa daa- osasto oli just siellä kahden metrin päässä)… mutta kun se ei todellakaan vaatisi edes paljoa lisä keskittymistä huolehtia omista jäljistään. Kohtele tavaroita kunnioittavasti, laita ne hyvin paikoilleen (ei tyyliin viittä vajaa pöydän reunan yli) ja mikäli sinulla on astetta leveämpi kassi/asu/proppi/jne., huolehdi siitä ettet vahingossa tyrkkää sillä mitään alas siirtyessäsi eteenpäin.

Jotkut ovat jo ehdotelleet kirpparitavaroiden lajittelemista myyjäkohtaisesti omiin laatikoihinsa seuraavassa Traconissa. Itse kumminkin pysyisin mieluummin nykyisessä käytännössä, jossa saman aihepiirin/tyypin kamat ovat suurin piirtein yhdessä paikkaa. Meinaan olisi tosi kiva löytää vaikkapa mangan X uusin kirja hintaan 8 € pöydästä numero 12… ja sitten se sama manga löytyisikin kolme euroa halvemmalla ihan kirpparin loppumetreillä. Lähdehän siinä sitten palauttamaan se kalliimpi tuote takaisin kirpputorin alkupäähän. Tämä johtaisi vain ylimääräiseen häslinkiin niin asiakkaiden kuin vänkäreiden kannalta, kun epätoivottuja tuotteita päätyisi sitten heidän palautettavaksi.

Mutta se kirpparista, nyt ohjelmanumeroihin. Lauantaina kävin katsomassa ainoastaan ”Kunnialliset Taistelijattaret”-luennon, sunnuntaina katsoin sekä ” Muumilaakso 2.0 – Utopian kääntöpuolelta”-paneelin että ” Feminismistä luonnonsuojeluun – teemat Miyazakin tuotannossa”-luennon.

Aloitan kunniallisista sankarittarista: mielenkiintoinen sekä informatiivinen luento, jonka aiheesta olisi kuunnellut mielellään lisääkin jos aika vain olisi sen sallinut. Napsin kiireen vilkkaa kännykkääni talteen eri sarjojen nimiä (kyllä, jopa niidenkin joita itse luennon pitäjä haukkui lyttyyn). Ainoa mikä jäi vaivaamaan oli erään sarjan nimi, kun en saanut sen lausumisesta oikein selvää. Hakodade Haijoo- jotain sinne päin? Vai olisiko se oikeasti Hiyo tai Hio? Auttakaa nyt hyvät ihmiset tätä japanillisesti hyvin rajoittautunutta tapausta täällä näin D: !

Seuraavaksi vuorossa Muumilaakso 2.0 – Utopian kääntöpuolelta: En tiedä onko se erittäin hyvä vai erittäin huono asia, että ennen tämän paneelin screencappien näkemistä en edes muistanut miten karmeaa Muumit 2.0:n animaation taso saattoi olla. Kenties en vain koskaan rekisteröinyt sitä lapsena, kun itse sarjan sisältö oli jo sen verran hämmentävää katsottavaa. Mutta tässä paneelissa sain sekä lisätietoa siihen mistä tuo kaikki kummallisuus johtui että siihen mitä kaikkea muuta sarjassa oli vinksallaan niissä jaksoissa, joita en enää edes kehdannut katsoa. Sain nauttia niin puheenjohtajan, panelistien kuin yleisönkin hyvistä pointeista, hiukan syvällisestä pohdinnasta liittyen hahmoissa tapahtuneisiin äkillisiin muutoksiin (murrosikä-teoria :’D), ilmeikkäistä screencappeista ja niin tosiaan, sain päivän naurut!! Ehdottomasti koko reissuni kohokohta! Puheenjohtaja Iitu Ahonen tiimeineen hoiti homman kunnialla kotiin – tunnelma oli sopivan letkeä eli tasapaino huumorin sekä vakavuuden välillä oli juuri kohdallaan. Yleisöä kuultiin kiitettävästi ja tästä huolimatta aikatauluissa pysyttiin kiinni. Ainoa miinus tulee videoklippien vaimeasta äänitasosta, mutta se oli mitätön murhe kaiken muun rinnalla. Kiitoksia teille!

Ja lopuksi ” Feminismistä luonnonsuojeluun – teemat Miyazakin tuotannossa”-luento: ensimmäinen sana, joka tästä luennosta tulee mieleen on ”hermostuneisuus”. Hahmojen nimissä sekä lausumisissa sekoiltiin, sarjojen nimissä sekoiltiin ja itse puhekin takkuili yhtenään. Luennon feminismi-osuus tuntui myöskin jäävän varsin pinnalliseksi. Sen sijaan luennon osuus luonnonsuojelusta sekä niihin liittyvistä Miyazakin taustoista menivät astetta syvemmälle. Sain kuulla yhtä sun toista mielenkiintoista triviaa liittyen Miyzakin menneisyyteen ja siihen, miten ne ovat muovanneet hänen tapaansa kuvata elokuviensa hahmoja sekä aiheita. Mutta johtuen pahasti ontuvasta toteutuksestaan, tämä luento oli tasoltaan paljon heikompi verrattuna yllä mainittuihin ohjelmanumeroihin. Sääli sinänsä, sillä itse aiheessa olisi jutun juurta vaikka millä mitalla ja jonkin verran siihen jopa päästiin käsiksi.

Tuntuu sanalla sanoen hiukan pahalta arvostella luennon pitäjiä tällä tavoin, varsinkin kun en itse ole todellakaan mikään viilipytty kouluesitelmien suhteen. Mutta mikäli tämä kaksikko meinaa pitää ohjelmaa vastaisuudessakin, olisi itse esittämisessä reippaasti petraamisen aihetta. Kannattaa aloittaa hiukan pienemmällä yleisöllä ja siirtyä siitä asteittain suurempiin kuvioihin.

Viimeiseksi puhun vielä taidekujasta: suuri, yli 60 pöydän määrä oli varmasti mukava seikka kävijöille (ei sinänsä, pidin tavallaan itsekin kaikesta siitä laadukkuudesta sekä monipuolisuudesta), mutta meille myyjille se johti tilanteeseen, jossa tarjontamme ylitti kysynnän määrän roimasti. Traconissa oli ehkä enemmän kävijöitä kuin Animeconissa ja sen taidekuja oli todellakin paremmin näkyvillä… mutta yli 65 taidekujamyyjälle vajaa 6000 kävijämäärä ei oikein riitä, varsinkin kun soppaan lisätään vielä suuri myyntisali sekä kirppis. Juttelin erään toisen artistin kanssa taidekujalla ja olimme kumpikin aika lailla samassa veneessä – molemmat ekaa kertaa Traconissa, jumissa taidekujalla jossa myynti oli varsin hidasta. Fiilikset olivat kummallakin varsin pitkästyneet. Ja samalla mietittiin sitäkin, mitä kaikkea hyvää ohjelmaa olisimme voineetkaan nähdä pöytiemme ulkopuolella ja turhautuminen kasvoi ennestään.

Myönnetään, minulla oli mukavaa jutella taidekujalla muiden artistien sekä eritoten pöytänaapurieni kanssa. Mutta tästäkin huolimatta päällimmäiset tunteeni Traconin taidekujasta ovat lähinnä tylsistyminen sekä turhautuminen. Kuten jo aiemmin totesin – noin suurella kilpailijamäärällä myyminen ei ole yksinkertaisesti enää kaiken sen vaivan arvoista. Edellä mainitun artistin kanssa pidimme itse Traconista muuten todella paljon ja olimme molemmat aikeissa tulla coniin ensi vuonna uudestaan pelkkinä normi-conittajina. Minulla se on vielä vähän kahden vaiheilla, mutta varmaa on, että en toiste osallistu enää noin massiiviseen taidekujaan.

Kaiken kaikkiaan, Tracon todellakin osoittautui maineensa veroiseksi. Näyttävät sekä hyvät tilat, kunnon työvoimaa ja kiinnostavaa ohjelmaa. Tekeekö se Traconista paremman kuin Animecon? Vastaukseni olisi ”Kyllä, ainakin tänä vuonna.”

Nähtäväksi jää, miten ensi vuonna käy.
Viimeksi muokannut Sherval, Ke Syys 17, 2014 07:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

AccountKiller
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AccountKiller » Ma Syys 15, 2014 21:31

___
Viimeksi muokannut AccountKiller, Su Syys 10, 2017 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sherval

Viesti Kirjoittaja Sherval » Ma Syys 15, 2014 21:32

Houndy kirjoitti:
Kioko_ kirjoitti:-Jotkin myyntipöydät (tai useimmat siis) myyntipöytäsalissa. Törkeää rahastusta.. ok tämä ei traconin vika. Mutta, viime vuoteen verrattuna hinnat nousseet tuntuvasti. Näin kpop harrastajana hirvitti kuinka kpopilla ryöstettiin... ja ne laamapehmot. Juu olivat suosittuja ja olisin itsekin halunnut sellaisen muttakun hinnat +35€ niin yksinelävällä vähäntienaavalla ei ole varaa...
Tuo myyntipöytien ryöstöhinnoittelu on kaikkien conien riesa, käytänkin myyntipöytäsalista nimitystä "Rahastushalli".
Itse pidän myyntisalista ostamista eräänlaisena venäläisenä rulettina - jotkin tuotteet saattavat irrota sieltä jopa halvemmalla kuin mitä saisit ne esim. ebaysta. Toiset tuotteet saat suurin piirtein samaan hintaan (esimerkiksi ostin itse Omoilta Kingdom Hearts BBS-paidan ja ebaysta sen olisi saanut noin 60 senttiä halvemmalla, mutta ilman mahdollisuutta sovittaa sitä ensin päälläni), mutta valitettavan suuri satsuuna menee todellakin tuonne ylihinnoittelun puolelle. Toisaalta, joitain tuotteita ei välttämättä tahdo löytää enää edes netistäkään ja sitten niitä saattaakin tupsahtaa näkyviin conissa ihan pilkkahintaan. Se on aina niin tapauskohtaista.

Mitä noihin korkeisiin hintoihin tulee, pidän osasyynä Suomen yleisesti korkeaa hintatasoa. Piitäähän näidenkin tuotteiden kauppiaiden elättää itsensä jotenkin. Tästä huolimatta, menen minäkin sieltä mistä aita on matalin jos tilaisuus vai sen sallii. Kuten minä ja jotkut muutkin conittajat hoksasivat, Traconin läheisen ostarin etnisestä ruokakaupasta sai pilkkahinnalla ramunea sekä pockya. Heidän 2,5€:n ramune vs conin vähintään 3€:n ramune, heidän 1,6€ pocky versus vastaavan kokoinen rasia Traconissa 3,5€... Voitte vaan arvata ettei minulla tehnyt enää mieli ostaa vastaavia tuotteita enää Traconista. Poikkeuksena oli suklaa-banaani pocky, tuo pockyjen kuningas jota ei valittevasti saanut muuten kuin conista... mutta 3,5€:n hinta oli siitäkin huolimatta liian suolainen maksettavaksi. I weep for thee, choco-banana pocky ;_;!

yoshh

Viesti Kirjoittaja yoshh » Ma Syys 15, 2014 21:43

Kiitos Traconille taas mahtavasta tapahtumasta! Haluaisin myös kiittää kaikkia Feminismistä luonnonsuojeluun – teemat Miyazakin tuotannossa -luennolla käyneitä, toivottavasti nautitte siitä edes jollain tasolla, vaikka itse olinkin vähän väsynyt ja kipeä.
Sherval kirjoitti: Ja lopuksi ” Feminismistä luonnonsuojeluun – teemat Miyazakin tuotannossa”-luento: ensimmäinen sana, joka tästä luennosta tulee mieleen on<b> ”hermostuneisuus”</b>. Hahmojen nimissä sekä lausumisissa sekoiltiin, sarjojen nimissä sekoiltiin ja itse puhekin takkuili yhtenään. Luennon feminismi-osuus tuntui myöskin jäävän varsin pinnalliseksi. Sen sijaan luennon osuus luonnonsuojelusta sekä niihin liittyvistä Miyazakin taustoista menivät astetta syvemmälle. Sain kuulla yhtä sun toista mielenkiintoista triviaa liittyen Miyzakin menneisyyteen ja siihen, miten ne ovat muovanneet hänen tapaansa kuvata elokuviensa hahmoja sekä aiheita. Mutta johtuen pahasti ontuvasta toteutuksestaan, tämä luento oli tasoltaan paljon heikompi verrattuna yllä mainittuihin ohjelmanumeroihin. Sääli sinänsä, sillä itse aiheessa olisi jutun juurta vaikka millä mitalla ja jonkin verran siihen jopa päästiin käsiksi.

Tuntuu sanalla sanoen hiukan pahalta arvostella luennon pitäjiä tällä tavoin, varsinkin kun en itse ole todellakaan mikään viilipytty kouluesitelmien suhteen. Mutta mikäli tämä kaksikko meinaa pitää ohjelmaa vastaisuudessakin, olisi itse esittämisessä reippaasti petraamisen aihetta. Kannattaa aloittaa hiukan pienemmällä yleisöllä ja siirtyä siitä asteittain suurempiin kuvioihin.
Kiitos palautteesta! Olen järjestänyt ohjelmaa aikaisemminkin, mm. Animeconissa, Fanfestissa, Traconissa ja Helloconissa, joten kyseessä ei tosiaan ole aivan ensimmäinen luentoni. Voin itsekin myöntää että puhe oli vähän hapuilevaa ainakin omalta osaltani (olin siis se punahiuksinen luennoitsija). Sairastuin perjantaina ja minulle nousi kuume sunnuntaina ja liian myöhään iltabileissä roikkuminen ja vähät yöunet ei ehkä auttanut asiaa. Ajattelin kuitenkin että ohjelmanperuminen olisi ollut kävijöille ja tapahtumalle suurempi menetys kuin se että saatan olla luennolla aavistuksen sekava. Hienoa kuitenkin että löysit luennon sisällöstä jotain uutta, etkä joutunut lähtemään sieltä tyhjin käsin : D

P.S. Jos jollakin on kuvia alastomasta Sims:istä lauantailta, arvostaisin jos voisit laittaa niitä minulle sähköpostitse jenni_kaariainen@suomi24.fi. Omani epäonnistuivat :<

Sushi

Viesti Kirjoittaja Sushi » Ma Syys 15, 2014 21:50

Shine kirjoitti:
Sushi kirjoitti:
Ohoh, missä se oli sitten? En ainakaan löytänyt sitä ja päädyttiin pukemaan hotellilla : D.
Nyt kun katsahdin conikarttaa niin, huomasinkin, että ei vissiin puhuta samoista pukkareista! Joten en osaakaan sanoa, että oliko sukupuolineutraalia pukkaria itseasiassa tuolla infotiskin takana olevien pukkareiden tykönä. Anteeksi!
aka Enkel.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Syys 15, 2014 22:02

re: sukupuolineutraali pukkari

Tällainen oli - mutta vain cosplaykilpailijoille ja ohjelmanjärjestäjille bäkkärillä (pukuhuone 3). Yleisölle sellaista ei tällä kertaa ollut, mutta ehdotus on pätevä ja jos sopiva tila vain löytyy, kannatan itsekin että voisimme sellaisen koittaa kehittää.

Arzak

Viesti Kirjoittaja Arzak » Ma Syys 15, 2014 22:07

Kuvia lauantailta Sorsapuistosta voi käydä katsomassa täällä:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 983&type=1

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » Ma Syys 15, 2014 22:58

Itsekin saanut n. kolmanneksen kuvista käsiteltyä, niitä tulee lisää tänne sitämukaa kun valmistuu: https://www.flickr.com/photos/madunjau/ ... 585629426/

ja kuvat.anikiin kunhan koko setti on kasassa ja siistitty virallisempaa julkaisua varten.

Palautettakin vois paremmalla hetkellä kirjoitella, tosin oma Tracon-kokemukseni tuntuu joka kerta lähinnä kiteytyvän siihen että Tampere-talo ei ole useiden pikkumiinusten summana kovin hyvä conipaikka. Josko vaikka tarkempaa raapustusta sitten siinä vaiheessa kun valokuvalliset velvollisuudet on saatu suoritettua loppuun.

Oswald Cobblebot

Viesti Kirjoittaja Oswald Cobblebot » Ma Syys 15, 2014 23:13

Hohooo, Sellainen Tracon tällä kertaa! Mahtavat kaksi päivää takana, mitä siitä jäi käteen?

Lauantai oli Doctor Doomin päivä viikonlopun kruunu. Vaikka aluksi tuntui että pysyykö tämä haarniskanhökötys kasassa ja näyttääkö se miltään, niin tuollaiset tunteet katosivat saman tien kun pääsin heimoni pariin-eli Marvel-ryhmäcossin mahtavien ihmisten luokse. Kaikki kehuivat toisiaan, ja sain taas paljon uusia kavereita ja vanhoja oli kiva tavata taas uudestaan! Lokit, Thorit, Kaput, Talvisotilas, Purppuranoita, Haukansilmä, Starlord- oli todella mahtavaa. Kuvaussessiot oli hauskoja ja kuvaajat ammattilaisia. Loppupäivä menikin saman porukan kanssa hengaillessa pitkin iltapäivää.

Sunnuntaina olikin vuorossa sitten Linnunpelätin. Tämä päivän cossi oli yhtä autuutta eilisen puvun kankeuden ja hengittämättömyyden jälkeen. DC photoshoot meni hyvin, ja porukalla riitti hauskoja ideoita kuviin-Kid Flash, Wonder woman, Supergirl, Green Arrow ja Jokeri oli hyvä porukka. Mielenkiintoisesti osallistuin myös ohjelmaan, kun kaveri nakitti minut mukaan keskustelupiiriin kunniavieras Darrel Hardyn kanssa. Erittäin mukava kaveri jonka kanssa tunti jutustelua Tähtien Sodasta ja tarinamaailmojen luomisesta meni lentäen. Sitten olikin vuorossa iso osa. Oman ohjelmani vetäminen, eli Arkham Legacy-Batmanin Juurilla-luento. Alussa jännitti kyllä enemmän kuin osasin odottaa, mutta onneksi ohjelma meni ainakin omasta mielestäni ihan hyvin. Sorruin tottakai taas höpinään ja liian nopeasti puhumiseen, mutta ainakaan kukaan ei lähtenyt kesken pois eikä heitellyt paperitolloilla, so there's that.

+Ohjelmanjärjestäjien avustus ykkösluokkaa, varsinkin tällaisille nyypille.
+Ruokapaikat pihalla-jee sapuskaa
+Kuvauspisteen porukan kohteliaisuus
+Vesi oli kylmää
+ilmaiset kahvit & pullat ohjelmassa

Nämä miinuspointit ei ole suoraan kenenkään vika, mitä nyt jäi ahdistamaan:
-ihmisten pakkautumista ja ahtautta
-Samperin Yaoi-huutaja ja sen mankka :evil:

Olisiko ideaa järjestää cosplay-kisoista joku joskus Sorsapuistossa?

Doctor Doom/Scarecrow/Atte kiittää ja kumartaa.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Syys 16, 2014 09:18

Oswald Cobblebot kirjoitti:Olisiko ideaa järjestää cosplay-kisoista joku joskus Sorsapuistossa?
On. Aikapäiviä sitten tämäntyypistä pohdittiin. Totta puhuen nyt siihen olisi realistisemmat mahdollisuudet.

Oikeastaan vain yksi oleellinen sana: säävaraus. Toisin sanoen, arvelisin että tämä kisa ei voi korvata sisäkilpailuja vaan täydentää niitä.

Mitäs muut ovat mieltä Oswaldin ideasta?

AM
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AM » Ti Syys 16, 2014 11:00

Edellisvuosien coneihin verrattuna ei ollut hirveästi muutosta. Tamperetalo toimii hyvin conipaikkana, Sisällä on happea, valoa ja paikoitellen tilaakin, poislukien kirppis, josta nyt on mainittu useampaan otteeseen.

Luento-ohjelman määrä tuntui lisääntyneen, mutta samalla valitettavasti myös taso on laskenut. Kävin neljällä luennolla, joihin mahtui tämän vuoden coneissa käydyissä luennoissa kolme huonointa. Ohjelmakuvaukset eivät pitäneet paikkaansa, luennoitsijat eivät osanneet käyttää tekniikkaa tai ääntänsä ja olivat liikkeellä edellisiltana tehdyillä materiaaleilla joita ei selkeästi oltu harjoiteltu.

Sorsapuistolle voisi antaa eniten parantaneen alueen palkinnon. Ruokakojut, miittiteltta ja penkit olivat tervetullut lisä ja boffausareenasta sai ajanvietettä jos sitä ei muuten löytänyt. Parannusehdotuksena voisi vielä heittää yleisökäyttöön pyhitetyn cosplaykuvausalueen, ihan vain taustakangas ja rajattu alue, jossa voisi käydä poseeramassa ja kuvaamassa free-for-all periaatteella, ilman jatkuvia taustallahyppijöitä ja kameran eteen kävelijöitä.
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”