Animeseminaari 2014:n jälkipyykki

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Skwrl

Animeseminaari 2014:n jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Skwrl » La Elo 09, 2014 17:52

Oulun manga- ja animekerhon järjestämä, jo 11. (jos siis laskin oikein) Animeseminaari on nyt ohi.
Kiitokset kaikille kävijöille, vänkäreille ja luennoitsijoille!

Rakentavia kommentteja, kehuja, risuja ja ruusuja perusteluineen, sekä tietysti yleisiä tunnelmointeja voi kirjoitella tähän ketjuun~
Viimeksi muokannut Skwrl, La Elo 09, 2014 22:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
♪ Omituinen orava
♪ Oulun manga- ja animekerho Omake ry:n puheenjohtaja 2015

ComSR

Re: Animeseminaari 2014:n jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja ComSR » La Elo 09, 2014 20:13

Ensi kerralla oikeampaa tapahtumaa pystyyn ja sen olemassaolosta tiedotus kuntoon. Jäsenilloissakin on ollut enemmän nähtävää.
Tuntuu, että aiemmat kirjastolla pidetyt seminaarit (2002-2004) kuvien perusteella olivat sisällöltään rikkaampia.
Viimeksi muokannut ComSR, Su Elo 10, 2014 00:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Time never betrays dreams. But on the flip side, dreams must not betray time.

Rääpynä

Viesti Kirjoittaja Rääpynä » La Elo 09, 2014 22:47

Hei, onko piirustuskilpailun piirroksia mahdollista saada takaisin? Olisi kiva skannata ja laittaa omaan tumblriin. Osallistuin tällä samalla nimellä ja paperin takana on puhelinnumeroni, koska en päässyt päättäjäisiin.
Edit: Kuvassa on Eren Jeager Anakin Skywalkerina, jos tuntomerkkejä tarvitaan..

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » La Elo 09, 2014 23:15

Sanon tän nyt ihan kun asia mun mielestä on - surkein Animeseminaari missä olen ollut tähän asti. Ei ollut minkäänlaista tunnetta että olisin ollut animetapahtumassa, tai edes tapahtumassa ylipäätään. Ei jäänyt mitään käteen ja vaikka olinki varautunut pettymykseen niin kyseessä oli über-pettymys. Ei ollut mitään tekemistä, kirjasto ei tuntunut ollenkaan conipaikalta, lattea tunnelma ja noh, oli niin tylsää etten edes lauantaina jaksanut käydä. Onneks sentään hyvät kaverit jotenkuten pelastivat fiiliksiä.. ja niin teki myös lähellä oleva jätskikioski. Edelliset Animeseminaarit ovat olleet paaaaaaljon parempia, tuntuneet enemmän oikealta tapahtumalta ku ernujen hengausmiitiltä kirjastossa.

En kyllä halua tai edes tykkää olla negatiivinen ku kyseessä sentään on yks harvoista "lähiseudun" animetapahtumista (*köhsatakilsaamatkaaköh*) mutta en kyllä keksi mitään positiivistä sanomista itse tapahtumasta. Ilman kaveriseuraa en olisi viihtynyt tapahtumapaikalla juuri olleenkaan.
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Tursake

Viesti Kirjoittaja Tursake » Su Elo 10, 2014 21:15

Tapahtuman täysi epäonnistuminen oli hyvin harmillinen varsinkin ottaen huomioon ettei syy vaikuttanut olevan järjestäjissä vaan kirjastossa. Toisessa langassa ainakin todettiin kirjaston kieltäneen käytännössä kaiken.

Olen varma, että ketään kävijää ei haittaisi parin euron sisäänpääsymaksu jos se tarkoittaisi, että tapahtuma saataisiin takaisin Valven tiloihin (jos ongelma siis oli tilojen vuokrassa eikä jossain muussa).

Äsken mainitussa langassa tosin todettiin Valven tilat liian ahtaiksi jota en kyllä itse tajua. Valven tilat ovat mielestäni toimineet oikein hyvin aiemmissa tapahtumissa.

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Su Elo 10, 2014 22:33

Tursake kirjoitti: Olen varma, että ketään kävijää ei haittaisi parin euron sisäänpääsymaksu jos se tarkoittaisi, että tapahtuma saataisiin takaisin Valven tiloihin (jos ongelma siis oli tilojen vuokrassa eikä jossain muussa).

Äsken mainitussa langassa tosin todettiin Valven tilat liian ahtaiksi jota en kyllä itse tajua. Valven tilat ovat mielestäni toimineet oikein hyvin aiemmissa tapahtumissa.
Komppaan tätä. Maksaisin mielummin pienen sisäänpääsymaksun niin että tapahtuman saisi takaisin Valveen ku että se jäis kirjastoon, mikä tyyliin kielsi kaiken mikä tekee animetapahtumasta hyvän.

Ja ei munkaan mielestä Valven tilat olleet liian ahtaat. Hyvinhän ne toimi viime vuodella esimerkiksi, ja jos ahdasta on niin aina pääsee ulos hengittämään hetkeksi.
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Frozen Angel

Viesti Kirjoittaja Frozen Angel » Ma Elo 11, 2014 15:14

Kuten muut ennen minua on jo maininut niin kyllä minunki mielestä animeseminaari oli iso pettymys. En odota sen kumempaa pikku tapatumista mutta tämä oli kyllä lattia-tasoa, ihan oikeasti. Seminaarissa ei ollut melkein mitään tekemistä tai näkemistä ja oli paljon hauskempi kulkea Oulun kaupungissa tai ola mualla kun itse tapatumassa. Itse olen myös yks niistä ketä vois jopa maksaa pienen sisäänpääsy maksun jos tapatuma siirtyis takaisin Valveen (tai johonki muuhun paikaan Oulussa) periatteessa mikä vaan mutta EI kirjasto. Ei Ikinä. Kirjaston säänöt ja fiilis tappoi animeseminaarin niin pahasti että huh huh.

Demolishor

Viesti Kirjoittaja Demolishor » To Elo 14, 2014 11:47

Mainitaan vielä täälläkin, kuten Naamakirjassa olin jo maininnut: Kaupugin tuen puutteessa kirjasto jäi ainoaksi vaihtoehdoksi. Kirjaston säännöt kieltävät tavaran myymisen, salin valaistus ja tilat eivät sovellu cosplay-esityksiin...
Niin, olisihan sitä voinut todeta, okei tänä vuonna ei järjestetä sitten mitään. Itse ainakin nautin luennoista, cosplay-deitti oli pitkästä aikaa 'oikeasti hauska' ja että ylipäätänsä näki animeväkeä... Kaikkea ei tarvitse aina verrata isompaan ja parempaan, sellainen ajattelutapa vain tekee kaiken tylsäksi. 'Eihän täällä voi olla hauskaa, kun tää on köyhempi ja pienempi kuin... (aseta iso coni tähän.) Siispä, järjestettiin vain sellainen tapahtuma kun näissä olosuhteissa oli mahdollista järjestää.

Ja mikäli ensi vuonna ei kuulu tukirahoja kaupungilta, maksullisuus voipi olla ainut vaihtoehto, tosin tähän mennessä seminaari on aina pyritty pitämään ilmaisena ja yleisölle avoimena tapahtumana. En periaatteessa edes halua ryhtyä vääntämään vain yhtä pikkuconia muiden joukoussa, niitä on jo Suomen kartta täynnä, ja tiedän ettei tää mielipide ole ainoa laatuaan.

(Tosin pääsymaksukaan ei edes ratkaise kaikkea, koska tapahtuman kävijämäärät eivät parempinakaan vuosina olleet päätä huimaavia ja lippurahat saadaan käteen vasta siinä vaiheessa kun tapahtuma on jo ohi, suuruudesta ei voi olla varma, joten käsiraha pitäisi tietysti hankkia muita teitä ja... Noh, tämä nyt menee avautumiseksi, mutta sanon vain, että ei ole helppoa, ei tässä vedetä koko tapahtumaa lakoon ihan omaksi huviksemme, tietysti haluaisin vääntää suomen tyylikkäimmän ja virallisimman animetapahtuman, mutta siihen ei vain ole mahdollisuutta... Okei, avautuminen ohitse.)

Todetaan vielä kommenttina edellisiin, tapahtumalla sinänsä ei ole tilaa kasvaa, jos palataan Valveelle, saleja on vain 2, ja tilat sinsänsä, eli aulat, käytävät yms. ovat todella ahtaat. Tosin esim. Pohjankartanon koulun vuokrat ovat jo ihan eri luokkaa kuin Valveella...

Rääpynä

Viesti Kirjoittaja Rääpynä » Su Elo 31, 2014 15:43

Toivotaan tapahtumalle kaikkea hyvää tulevaisuudessa..

Ajattelin vielä olla asiallinen ja kysäistä saako taiteellista kilpailuleimaa näkyä kuvassa jos laitan piirrokseni blogiini. Ketkä niitä piirsivät..?

Wolfen_Cosplay
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wolfen_Cosplay » Su Syys 21, 2014 14:16

Tunnelma oli aka lattea. Hiljaista ja ei ollut kovin tekemistä... Mutta löytyi cossaajia ja ystäviä. Tuli hyviä muistoja, deitin hetero-kierroksen voittamista unohtamatta ;)

Kiitän kaikkia toisesta conista/tapahtumasta koko otaku-historiani aikana ~<3
~ Just remember, who you are and do you love someone. You need that always to remember your love ~

Skwrl

Viesti Kirjoittaja Skwrl » To Syys 25, 2014 13:40

Rääpynä kirjoitti: Ajattelin vielä olla asiallinen ja kysäistä saako taiteellista kilpailuleimaa näkyä kuvassa jos laitan piirrokseni blogiini. Ketkä niitä piirsivät..?
Tarkoitatko sitä "virallinen piirustuskilpailupaperi"-merkintää? Niiden piirtäjä kulkee netissä nimimerkillä Mareliini enkä usko että häntä haittaa, jos leima näkyy nettiin laittamasi piirroksen alareunassa :3 Voin vielä kysyä ja tarkistaa asian kaiken varalta. (Anteeksi viive vastauksessa!)
♪ Omituinen orava
♪ Oulun manga- ja animekerho Omake ry:n puheenjohtaja 2015

apaija

Viesti Kirjoittaja apaija » Pe Syys 26, 2014 09:47

Ei mua ainakaan haittais, eiks se olis vaan hyvää julkisuutta :)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”