Animecon 2014 - jälkilöylyt

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Hagl

Re: Animecon 2014 - jälkilöylyt

Viesti Kirjoittaja Hagl » Ti Heinä 22, 2014 22:46

Noniin ja sitten välillä taas jotain mukavampaa. Kaikki tykkää kuvista.
https://www.dropbox.com/sh/lc0rdwhb7x7d ... vl7yPnj6ja

Sherval

Viesti Kirjoittaja Sherval » To Heinä 24, 2014 00:22

Sinu kirjoitti: Musiikkikeskuksen tilankäyttö oli tänä vuonna jo parempaa. Oli hyvä erottaa taidekuja muista myyntipöytätiloista, että molempien myyntipöydille saadaan tilaa.

Paljoapa se extra-tila hyödyttää ketään, jos ihmiset eivät tahdo löytää koko paikkaa T_T. Minä ja serkkuni emme tahtoneet löytää sinne (vaikka olimmekin etukäteen lukeneet taidekujan sijaitsevan kellarikerroksessa), meidän kaverimme eivät tahtoneet löytää sinne ja ennen kaikkea, meidän asiakkaamme eivät tahtoneet löytää sinne. Taidekujalla vierailleet ihmiset puhuivat asiasta niin minulle, vasemmalla puolella olevalle serkulleni kuin myös oikeanpuoleiselle pöytänaapurilleni. Ja sitten on vielä kaikki nämä ihmiset tässä viestiketjussa, jotka ovat minun ohellani huomauttaneet asiasta. On sanomattakin selvää, että homma ei mennyt läheskään niin hyvin kuin olisi pitänyt. Rahalliselta kannalta tämä con oli minulle pohjanoteeraus – olen ollut joka vuosi animeconin taidekujalla myymässä vuodesta 2011 alkaen ja koskaan aiemmin Aconin tuotot eivät ole olleet näin huonot kuin tänä vuonna. Kuten jo aiemmin sanoin, sain jopa ensikertalaisena vuoden 2011 conissa selkeästi enemmän kuin tänä vuonna, vaikka silloiset valikoimani olivat häviävän pienet monipuolisuudeltaan. Syitä tähän voi toki olla useita, mutta kehtaan väittää, että juurikin tuo taidekujan huono sijainti oli se suurin paino tässä vaakakupissa. Serkkunikin tulos jäi pahasti alakanttiin normaalista, vaikka hän on ollut taidekujatoiminnassa mukana lähes yhtä kauan kuin minä. Seurasin myös muiden taidekujapöytien tilannetta conin aikana ja vaikuttaa siltä, että keskivertoa selvästi huonompi myynti oli yleinen vitsaus useilla pöydillä.

Tilavuus ja valaistus ovat oikeastaan ainoat positiiviset asiat, joita voin itse taidekujasta sanoa (pöytien varauksen ja taidekujavastaavan viestinnän suhteen minulla ei kumminkaan ole mitään valitettavaa, sillä ne asiat sujuivat ihan hyvin). Kuten jo aiemmin mainitsin, paikka oli kuuma ja syrjäinen, eikä sinne ollut kunnon kokoisia opasteita näkyvillä paikoilla kuin tasan tarkkaan yksi. Loput opasteet alkoivat pimeästä nurkassa, jonne ihmisten tuli jotenkin vain onnistua harhailemaan. Kuinkahan moni conittaja nosti kädet –tai tassut – ilmaan, kun he lopulta luovuttivat paikan etsimisessä kokonaan?

Aiempien Kuopion Animeconien taidekujapaikat kärsivät ajoittaisesta ahtaudesta (koska 2. kerros ja sen ruuhkat). Olen silti paljon mieluummin vähän ahtaamassa paikassa heti muun con-alueen yhteydessä kuin astetta tilavammassa sekä huomattavasti syrjemmässä paikassa. Ja tosiaan, sijaitsemalla suuremman yleisalueen yhteydessä taidekujan lämpötila ei pääse nousemaan sen suuremmaksi kuin muualla conin sisätiloissa. Ne ihmiset, jotka nimittäin onnistuivat jopa löytämään taidekujalle totesivat että ”Paikka on kuin pätsi.” ja että ”Täällä on paljon kuumempaa kuin yläkerrassa.” Yhdyn näihin mielipiteisiin, istuinhan minä siellä kumminkin tuntitolkulla hikoilemassa.

Mutta sitten asiasta toiseen, liittyen juurikin noihin musavideoihin joiden johdosta tämä ketju on muuttunut yhdeksi sotatantereeksi. Kehuin aiemmin videoiden tarkkuutta, mutta rehellisesti sanottuna minuakin haittasi videoiden off-tempo itse musiikin suhteen sekä se seikka, että videot veivät helposti huomion itse biisistä. Ei sinänsä, hoksasin tuon silmien sulkemis-kikan itsekin jo vuoden 2012 konsertissa, joten en ala sen enempää valittamaan näistä kahdesta asiasta. Musiikistahan minä maksoin, en taustavideoista.

Ja vielä yksi seikka Elfen Lied-videon suhteen: huvitti se minuakin, kuinka valtaosa videon klipeistä sisälsi lähinnä porukkaa itkemässä. Ei sinänsä, ajattelin jo katsomossa että ”Tässä sarjassa perheystävälliset klipit ovat tunnetusti vähän harvassa, joten koitahan siinä sitten tehdä niistä video XD.” Ei varmaan ollut ihan helpoimmasta päästä oleva duuni…

n3y0

Viesti Kirjoittaja n3y0 » Pe Heinä 25, 2014 20:04

Anteeksipyyntö ja selvitys tapahtuneesta, koskien JapanPop-lehden tiedotetta.

Haluamme Animeconin järjestäjien puolesta pyytää anteeksi JapanPop-lehdeltä sekä kaikilta, jotka kokevat asian vaikuttaneen heihin, tiedoitetta, jossa mainitsimme JapanPopin yksinoikeudesta Kaoru Morin haastatteluun alan kausijulkaisuissa.

Yksinoikeus haastatteluihin on ollut Animeconin linjaus jo useamman vuoden. Linjaus johtuu Animelehden päätoimittajan nauttimasta epäluottamuksesta pääjärjestäjän sekä osan conitean puolesta. Asiasta kuului ilmoittaa JapanPop-lehdelle, mutta informaatiokatkoksen vuoksi sponsorivastaavamme unohti mainita asian sponsorisopimuksessamme. Pyydämme tätä anteeksi.

Animeconin järjestäjätiimissä tullaan näkemään suuria muutoksia. Tämä vaikuttaa myös tapahtuman järjestelyihin. Haluamme uudistaa Animeconia ja tehdä siitä parhaan mahdollisen tapahtuman kävijöillemme, sponsoreillemme, työvoimalle sekä median edustajille. Tämän vuoksi luovumme kaikista yksinoikeuksista ja rajoituksista. Jokainen median edustaja on tervetullut tuleviin tapahtumiimme ja pyytämään haastatteluita kunniavierailtamme. Yksinoikeuksia harjoitamme ainoastaan erttäin raskauttavissa tilanteissa ja ainoastaan tapahtuman ulkopuolelta tulleista pyynnöistä (esimerkiksi, mikäli lehden kustantamo on ollut isolta osalta mukana kunniavieraan hankkimisessa ja kustannuksissa).

Animeconin 2014 conitean puolesta,

Pääjärjestäjä Lassi Väänänen
Sponsorivastaava Pasi Savolainen
Tiedotusvastaava M. ”Mika” Heiskanen
Mika(n) n3y0
dynastes tener

Nekocon '11 ohjelma | Acon '12 ohjelma | Acon '13 info | Acon '14 info

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Pe Heinä 25, 2014 23:47

Omat kommenttini näin hiukka myöhässä.

Itse toimin cosplaymammana ja yhtenä Reapers's gamen vetäjistä, joten conini oli kiireinen. Yhden luennon ehdin käydä katsomassa (Tämän Dmmd luennon, laitan sen vielä nettiin joskus) sekä tietty animemusiikki konsertin (jonka videot eivät häirinneet minua läheskään yhtä paljon kuin monia muita näyttää häirinneen. Musiikkiahan siellä oltiin kuuntelemassa)

Cosplaymammailusta täytyy ihan ensiksi sanoa, että meillä oli aivan MAHTAVA cosplayvastaava. Muuta en oikein osaa sanoa kuin mahtava <3 Muutenkin cosplaymammailu oli aivan yhtä hauskaa kuin muistinkin sen olleen, vaikka lauantain portaiden juoksentelun jälkeen muutenkin hiukka huonokuntoiset nilkat oli siinä kunnossa että minut kannettiin majoitukseen (oma vika, tiedetään) Hiukan oli säätöä aluksi, mutta homma lähti luistamaan ja toivon että kaikilla kilpailijoilla oli hyvä kokemus, ainakin meidän mammojen osalta.

Reapers' gamemme oli... onnistunut. Olin ekaa kertaa mukana ja hauskaa oli sitäkin järjestää. Kiitos kaikille osallistujille, olitte ihanan aktiivisia ja saitte näkemämme vaivan tuntumaan hyödylliseltä. Omista raajallisista rajoituksistani huolimatta nautin pelin pitämisestä.

Iso plussa kanssa EA:lle, vaikka sainkin nilkkoihini teipit joille olen hiukka allerginen, niitten ansiosta pystyin sentään kävelemään sunnuntaina (Ainakin jotenkin vaappumaan. Ja kiroamaan kaikkia portaikkoja)

Hyvä fiilis jäi conista, vaikka conibussi olisikin voinut lähteä vähän myöhemmin. Harmitti että piti käydä hakemassa kamat heti Reapers' game esiintymisen jälkeen, enkä ehtinyt nähdä palkintojen jakoa, vaikka olisin kuinka halunnut tietää kuka mammattavistani niitä sai. Onnea kuitenkin voittajille :)

Reapers' gamen Rhyme, ja se vaappuva, nuudelia syövä cosplaymamma kiittää :)

crispy rice

Viesti Kirjoittaja crispy rice » Ma Heinä 28, 2014 20:40

Jace the mind sculptor kiittää kaikkia kuvien ottajia sekä koko conkansaa ;)

Elikkäs lyhyestä virsi kaunis, taas kerran hyvä acon takana! Lyhyesti risut ja ruusut:

Ruusut:

+ Vesipisteet oli aina täynnä

+ Hyvä sää <3

+ Aiiiiivaaaan mahtavat ihmiset, olen jo tästä ennenkin maininnut mutta ah.....silti te olette jotain niin parasta :3

+ Yaoi mies, aina yhtä hauskaa juttuseuraa!

+ Pelitilojen pelivuorot. Huomaa että palaute meni perille ja siitä olen äärimmäisen kiitollinen (terveisin se nörtti joka hakkas ninja gaideneita siellä läpi mahtavan yleisön turvin). Samalla kiitos pelitilan vastaavalle jos tätä luet, olit mahtavaa seuraa :)

Risut:

- En edes kartan kanssa löytänyt kaikkia paikkoja (esmes pelitilan löytäminen oli aika pirun hankalaa).

- Ylimmillä tasoilla oli aivan järkyttävän kuuma! Lisää tuulettimia tai jotain kiitoksia!

- Vähän liian kuuma sää jopa

All in all, animecon paransi viimme vuodesta todella hyvin, kiitos ja tuun varmasti ens vuonna uudestaan :)
"The things I once imagined would be my greatest achievements were only the first steps toward a future I can only begin to fathom."
—Jace Beleren

Mikichan

Viesti Kirjoittaja Mikichan » Ti Heinä 29, 2014 10:26

Minulla oli Animeconissa varsin mukavaa, vaikka kuuma olikin. Myös äitini ja siskoni, jotka olivat ensimmäistä kertaa tällaisessa tapahtumassa (äiti on käynyt Kemin mangapäivillä ja joskus vuonna nakki katsomassa isäni kanssa cosplaykisani Animeconissa) tykkäsivät, vaikkeivat kaikesta perillä olleetkaan. Oli mukava tutustuttaa perheenjäseniä omaan harrastukseeni tällä tavalla. Menen minäkin plus/miinus-periaatteella.

Plussat:
+ vesipisteet. Vettä oli koko ajan saatavilla ja vesipisteet täyttyivät nopeasti ihanan kylmällä vedellä
+ conkävijät. Tänä vuonna ihmiset olivat muistaneet ottaa käytöstavat mukaan lähtiessään tapahtumaan. Odotin kauhulla, kuinka moni hipelöisi cossipukuni siipiä (olin lauantaina cosplaykisassakin nähty Ellen Folkloresta, vaaleanpunainen keijukainen), mutta kukaan ei kajonnut siipiini. Ihanaa!
+ Animekonsertti oli upea, olin aivan vesiputouksena miltei koko konsertin ajan. Tänä vuonna suurin osa biiseistä oli tuttuja, joten tunnekuohu oli viime vuoteen verrattuna suurempi. Legend comes to life saa kyynelehtimään jo nimen kuullessa.
+ Kaoru Mori. Kerrankin kunniavieras, joka on minullekin tuttu muutenkin kuin nimenä ja jonka tuotanto kiinnostaa.
+ cosplaymammat oli ihania ja iloisia. Voisi joskus itsekin tuohon hommaan ruveta ja kokeilla miltä se tuntuu.
+ se suloinen ujo pikku tyttö sunnuntailta, joka pyysi saada komissario Jennystä kuvan. Oli todella suloinen ja kohtelias tyttö. Mielelläni hänelle poseerasin.

Miinukset:
- kamala kuumuus. Varsinkin pienempien huoneiden ilmanlaatu oli aivan kamala. Alkoi aivan pahaa tehdä, jos piti vähänkään pitempi aika olla jossain. Esim. Morin nimmareiden jaon aikana monta kertaa oksetti kuumuuden takia, vaikka itseäni ohjelmalehtisellä löyhytin ja join vettä.
- cosplaykisaajien piti tulla jo 9 conipaikalle (aloittelijoiden vielä aikaisemmin) ja en nähnyt tässä mitään järkeä. Tuomarointia sai odottaa sitten kolme tuntia. Sen backstagen olisi voinut näyttää ja numerolapun olisi voinut antaa myöhemminkin. Ja olisin toivonut, että tuomarointi olisi ollut aikaisemmin, vaikka juurikin tuolloin yhdeksältä, kun paikalle piti raahautua. Olisi ollut freesinä tuomaroiden edessä ja olisi tuntenut itsensä edustavaksi. Nyt oli lähinnä ärsyttävän hikinen olo ja peruukin letti oli räjähtäneen näköinen, vaikka sitä yritin saada nätimmäksi. Pliis, tuomarointi aikasemmaksi.

Ja sitten semmoinen asia, että conin alueella (en tiedä liikkuiko sisätiloissa) pyöri vanhempi mieshenkilö, joka on saattanut kuvata tyttöjen takapuolia. Siskoni joutui hänen uhrikseen, vaikkei cossissa kulkenutkaan. Järjestyksenvalvojille tästä oli turha ilmoittaa, kun tapahtui conin loputtua ja odotimme paria kaveria sivuovella heidän hakiessaan tavaroitaan narikasta. Mutta ikävää jos on muidenkin pyllyjä salakuvaillut.

tautinenpatonki

Viesti Kirjoittaja tautinenpatonki » Pe Elo 01, 2014 12:07

Laitan minäkin risuja ja ruusuja~

+ Mielestäni jonotus konserttisaliin oli järjestetty tänä vuonna paljon paremmin! Seinustaa pitkin kulkeminen oli parempi kuin epämääräinen röykkiö.
+ Sää oli siedettävä, sunnuntain sadekaan ei pahemmin haitannut
+ Mahtavat ihmiset ja varsinkin seuraani jaksaneet sekä te, jotka otitte kuvia kömpelöstä ensicossistani~
+ Kun mikään ei viihdytä -paneeli oli oikein viihdyttävä.
+ Konsertti oli ehdottomasti koko conin kohokohta edelleen~

+/- Musiikkikeskus. Itselle hyvin tuttu paikka, joten esim. taidekujalle löytämisessä ei ollut ongelmia ja konserttisali on ihan huikea, mutta se olikin yksi harvoista paikoista, joissa ilma kiersi.
- Ulkona oli joko paljon porukkaa hengailemassa tai en muuten vaan kovin paljon vapaata tilaa löytänyt, mutta niin.
Ohjelmapuolesta en osaa sen paremmin sanoa, kun en niissä kovin paljoa käynyt.
(tässä vielä linkki blogiini, mutta siinä on kuvia vain minusta ja kaveriporukasta.)

Kysyisin, että onko Anikin kuvagalleriaan tulossa enempää kuvia sunnuntain kuvauspisteeltä? Emme löytäneet itseämme kaverin kanssa sieltä.

Mikichan

Viesti Kirjoittaja Mikichan » Ti Elo 05, 2014 16:26

Edellisen kirjoittajan kanssa samaa kysyn. Kaipailisin pukukisaajien kuvia, sillä omiania ei vielä sivustolla ole. Lavakuvista kyllä itseni löysin, mutta ennakkoon otetuista kuvista ei vaaleanpunaista keijukaista löydy.

OrwellianStuff

Viesti Kirjoittaja OrwellianStuff » La Elo 23, 2014 15:12

Samaa minäkin kyselen. Kävin lauantaina kuvauspalvelussa, juuri hieman ennen isomman ryhmän kuvaussessiota - enkä ainakaan tähän mennessä ole kuullut mitään niistä minusta otetuista kuvista, enkä myöskään ole onnistunut löytämään niitä Anikista. Mitä niille on tapahtunut?

On kyllä sanottava että sää oli lauantaina aikamoinen, vesipisteiden olemassaolo oli pelastus lauantain paahtohelteillä. Ei tietoakaan viileydestä, oli sitten sisällä tahi ulkona. Muuten kyllä varsin kiva coni omasta mielestä; paljon hienoja asuja, kivaa ohjelmaa ja hauskoja kohtaamisia :D

Suppeahko kuvalajitelma täältä: https://www.flickr.com/photos/orwellian ... 202952848/

--

Terveisin vihreällä shemaghilla ja mustalla haalarilla varustautunut, ympäri conia hiipparoinut Ghost.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Loka 14, 2014 12:56

Hei, sain juuri tänä aamuna puuttuvia Animecon-kuvia kuvaajalta ja latailin ne perille. Kaksi kuvauspalvelukansiota:

http://kuvat.aniki.fi/a/893 ja http://kuvat.aniki.fi/a/894

Laitan vielä sähköpostit asiasta kyselleille.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”