Katsudocon 2013 - jälkipyykki

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Katsudocon 2013 - jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Loka 13, 2013 16:57

Palaute, kommentit, fiilikset, kuvalinkit ja sitä rataa.

Ainakin kuvauspisteen kuvat tulevat Anikin huomaan. Toivottavasti muutkin tapahtuman viralliset kuvaajat saavat teoksiaan tänne, lähetysohjeet saa vaikkapa yksityisviestillä minulle.

http://kuvat.aniki.fi/c/118

Toistaiseksi ehdin vasta kilpailijakuvat pistämään. Loukkasin vähän käteni ja menee aika hitaasti käsittely, mutta kyllä nämä tästä tulevat lähipäivinä.

Houndy
Viesti:

Re: Katsudocon 2013 - jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Houndy » Su Loka 13, 2013 17:50

Ihan hyvä coni oli, tunnelma oli loistava, vaikka sunnuntaina olikin hiljaista. Olin Suomen Hopeanuoli-fanit ry:n porukassa pyörittämässä Ginga Spacea, joten ohjelmia en juuri ehtinyt seuraamaan, mitä nyt Cosplaydeitista ehdin loput nähdä, se oli ainakin ihan hauska.

Ropertsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ropertsi » Su Loka 13, 2013 22:28

Kiva coni taas takana ja hyvää seuraa oli. Koko viikonlopun ajan olin Vocaloid Hatsune Mikuna eli jos kuvia niin kiitos tänne. Eli olin myös meijän Vocaloid ryhmässä jossa oli hauskaa. Lauantaina olin cosplayhahmon metsästyksessä metätettävänä hahmona ja sunnuntaina olin cosplaydeitissä jos sain seuralaisen joka oli kunniavieras mahtavia kysymyksiä oli pakko myöntää. vJa kiitos taas kaikille hyvästä conista.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Loka 14, 2013 21:50

Päätin jakaa kuvauspalvelun kahteen kansioon, joista toinen ja isompi on nyt käsitelty. Tässäpä siis kuvauspalvelu/cospaly eli käytännössä conivieraiden poseeraukset.

Perästä prosessoin vielä kuvauspalvelu/muut, jossa ovat ns. siviilikuvat sekä myös lemmikkien kanssa tehdyt yhteisposeeraukset.

Sitten pieni huomio heille, jotka ovelana huomaavat että osa kuvista näkyy olevan tuplana. Ähäkutti, eipäs olekaan! Otin koemielessä osan kuvista kahdella eri salama-asetuksella, joista toinen loi rankempaa kontrastia ja toinen tasaisempaa, perinteisen kaltaista valoa. Pääosassa tapauksia olen valkannut mielestäni paremmalta näyttävän, joissain tapauksissa julkaisin molemmat.

Nitsakia

Viesti Kirjoittaja Nitsakia » Ti Loka 15, 2013 12:37

Jaahas se olisi sitten tämäkin coni ohi. Ihan mukiinmenevä conivuoden lopetus.
Itse en ostoskeskus conilta pahemmin liikoja odotellut. Koska jotenkaan se ei omasta mielestä oikein sovi coni paikaksi. Mutta meininki oli hyvää, mummeleiden ja papparaisten reaktiot olivat näkemisen arvoisia. Sekä polttari porukaksi luuleminen oli saakutin outoa. :)

Lauantai oli huomattavasti vilkkaampi päivä tai sitten se tuntui siltä koska olin metsästettävä hahmo, jonka leimasin toimi nyt miten toimi välillä. Porukka tuli aina yhtenä rykelmänä leimaa hakemaan :D

Mutta niin.Mitä jäi käteen... Kasa uusia ystäviä. Hengaamista vanhojen ihanien ystävien kanssa. Upeita kuvia kameralle sekä aivan ihania kuvia kuvauspalvelun kautta :)

One Piecen Nami kiittää ja kuittaa. :)
Jonkin laista kuvavideon tynkää https://www.youtube.com/watch?v=2Aeg-6J37QE
Ja jos deitti jäi sunnuntailta näkemättä löytyy se jo tuben ihmeellisestä maailmasta https://www.youtube.com/watch?v=wNt4D6NdqDY
Viimeksi muokannut Nitsakia, Ke Loka 16, 2013 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

Sria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sria » Ti Loka 15, 2013 19:33

Ekaa kertaa vänkärinä conissa ja oli aivan mahtava kokemus! Toivon, että minusta oli hyötyä järjestäjille ja kävijöille. Tulipahan Forum-kauppakeskus aivan toisella tapaa tutuksi... :wink: Toivottavasti tulevaisuudessakin saamme vielä conin Jyväskylään.

Iso kiitos kaikille kävijöille: erityisesti cossaajille ja ohjelmiin osallistuneille!
The Unexpected Journey has begun.

paakku

Viesti Kirjoittaja paakku » To Loka 17, 2013 02:59

Ihanaa! Tahdon kiittää kaikkia mahtavasta conista!

Parasta conissa olivat mielestäni ihmiset. Koin tunnelman olevan yleisessä mielessä sekä ystävällistä, että välitöntä ja intiimiä. Siihen saattoi olla erityisvaikuttimena ostoskeskus tapahtumapaikkana - koska paikalla oli myös conista tietämättömiä paikallisia, saattoi meitä conkansaa entistä selvemmin yhdistää meidän yhteinen harrastus ja mielenkiinto japanilaiseen populaarikulttuuriin. Näin kenties toisilleen tuntemattomatkin ihmiset saattoivat tuntea tietynlaista erityistä yhteenkuuluvuuden ja yhteisöllisyydentunnetta! Itse pidän tätä erittäin oleellisena ja tärkeänä piirteenä tapahtumassa, jonka kantavana ideana on tuoda ihmisiä yhteen ympäri Suomea (+ muutakin maailmaa). Pidän siis sekä kyseistä ostoskeskusta tapahtumapaikkana että paikalla olleita paikallisia ns. "siviilejä" tämän conin ehdottomina voimavaroina!

Kiitän pääjärjestäjää ynnä muita tästä viikonlopusta, olin paikalla sekä convierailijana että pienenä vänkärinä, ja kumpanakin olo oli mahtavaa! En ole koskaan ennen apulaisena conissa toiminut, mutta voin tämän conin perusteella suositella asian harkitsemista (mihin tahansa coniin) myös teille muille samanlaisille, jotka ette ole asiaa vielä harkinneet! Kiitokseni myös kuvauspalvelulle ja kuvaajalle.

Erityiskiitokseni myös teille:
- Doctor Who-fanille
- sille cossaajalle, jolla oli isosiskon laukku Uudesta-Seelannista
- sille pojalle, joka antoi minulle halin todeten, että pahiksetkin tarvivat rakkautta!
Olitte kaikki erityisen ihania. Jäitte kaihoisasti mieleeni myös näin jälkikäteen... niisk.

Tuskin maltan odottaa, milloin seuraavan kerran järjestetään conia Jyväskylään - silloin olen taatusti taas mukana, sekä cossaajana että vänkärinä! Hauskaa oli! Cossasin btw Lokia.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Loka 19, 2013 21:34

Pahoittelen, joudutte hetken vielä odottamaan loppuja kuvia. Olen petikunnossa ja pääsen käsittelemään loppukuvat vasta kun hieman olo paranee. Niin pian kuin mahdollista, pari päivää tjsp.

Sinu

Viesti Kirjoittaja Sinu » Su Loka 20, 2013 13:19

Jep! Kiitos paljon siitä että Jyväskylässäkin oli näin mukava con. Tällä järjestäjäporukalla on kyllä hyvä asenne conien luomiseen. Tuntui että jokainen sai conista jotakin, aina tekemisestä kokemuksiin. Oli myös ilo nähdä, että tänä vuonna oli tarjolla luentoja, vaikka ne eivät vetäneetkään väkeä niin paljoa mitä olisivat ansainneet.
Kävin itse kuuntelemassa luennon "Tomoko Kuroki... Hän on kuin minä?". Aivan loistavasti koottu luento! Kerrankin jäin vain kuuntelemaan ja katselemaan aihetta josta en mitään tiennyt ennalta. Luennoitsijan tyyli kertoa sarjasta kuvien avulla toimi hyvin. Kai sitten koin myös aiheen niin omakohtaiseksi, lopulta. : D Kiitos kovasti tästä luennosta! Kiinnostus sarjaan heräsi heti.

Toinen huikean positiivinen yllätys oli cosplayn taso. Ei riitä kyllä sanat kuvaamaan kisa-asujen ja -esitysten tasoa. Tässä conissa laatu korvasi selvästi määrän!
Myös kunniavieraat olivat mukava yllätys. He tuntuivat niin aidoilta ja lämpimiltä persoonilta, että heitä oli helppo lähestyä. Eivät siis oleilleet ylhäisessä yksinäisyydessään muiden yläpuolella, vaan heillä oli terve suhtautuminen tähän harrastukseen ja muihin harrastajiin. Sellainen fiilis oli oikeasti koko conin ajan myös muiden järjestäjien kohdalla. Vaikka olikin vaikea sanoa, ketkä kaikki kuuluivat järjestäjäporukkaan, tuli silti tunne että hekin olivat kaikki helposti lähestyttäviä, eivätkä he nyrpistäneet nenäänsä kenellekään. Apua sai kun sitä pyysi.

Vaikken iltabileisiin päässyt, niin ne houkuttelivat kovasti teemansa puolesta.
Oli myös mukava huomata, että myyntipöytiä ja taidekujalaisia oli tänäkin vuonna hyvin. Sain shoppailtua Katsudoconista enemmän tavaraa kuin kaikista aiemmista tämän vuoden coneista yhteensä. : D Sääli, että Fantasiapelit eivät olleet tänä vuonna sunnuntaina auki. Mutta se ei varmasti ollut conin vaikutuspiirissä, joten ei siitä sen enempää.

Nyt jäädään innolla odottamaan mitä vuosi 2015 pitää sisällään.
Hides my true shape, like Dorian Gray.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Loka 30, 2013 22:49

No, eipä se kunto parantunut niin nopeasti kuin piti, eikä vieläkään.

Mutta, sain silti ei-cosplayaiheiset kuvat nyt julki, tänne näin.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”