Tracon 8 - Jälkilöylyketju

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Re: Tracon 8 - Jälkilöylyketju

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Syys 18, 2013 01:35

Starblom kirjoitti: -Tämä nyt liittyy esityskisaan, mutta edes kerran kun olisi päässyt harjoittelemaan... :s
-Spottivalo esityskisassa, missä se oli? O_o Kyllä muihin kisoihin saatiin spotti jos jonkinmoinen niin käyttöön...?
Oli ikävä pala järjestää esityskilpailu ilman lavaharjoituksia, mutta se oli ainoa tapa millä koko kilpailu saatiin mahtumaan. Tämän vuoksi myös valotekniikka oli yksinkertaisempaa. Käytännössä seurantavalonheittimen käyttö edellyttää harjoituksia pohjalle yleensä pariin kertaan. Tämän vuoksi sitä ei yritettykään käyttää esityskilpailussa, koska tulos olisi ollut heikko. Käytimme valoja lähinnä tehosteisiin ja värimaailmaan esityskilpailun aikana.

Aikatauluongelmia on avattu aiemmassa viestissäni.

Tuo klo 9 harjoitusten aloittaminen sunnuntaina osoittautui myös kovin haastavaksi NCC-kilpailijoille. Yksikään esiintyjä ei ollut valmiina harjoitusten alkaessa, vaan jouduimme odottamaan tovin ennen kuin päästiin vauhtiin. Ymmärtäähän tuon tavallaan - pitäisi paitsi saada vähän unta edellisyönä, että raahautua conipaikalle, että vaihtaa asu ja sitten olla pirteänä pomppimassa lavalla tuohon mennessä, kun takana oli pitkä conipäivä. Voin sanoa ettei sitä ihan täydellä energialla itsekään paikalle seitsemältä valuttu. Ei varmaan saisi kovinkaan suuria aplodeja ajatus siitä, että esitysharkat alkaisivat kahdeksalta...

Toisin sanoen, ison salin aikataulua ja lavan käyttöä pitää vain suunnitella entistä paremmin.

Feeniks82

Viesti Kirjoittaja Feeniks82 » Ke Syys 18, 2013 11:54

Aivan valtava kiitos Tracon8 kaikille tekijöille, ohjelman järjestäjille, juontajille, ja vänkäreille ja kaikille jotka järjestivät meille nämä puitteet. Oli ohjelmallisesti minusta kesän/syksyn paras coni! Iso kiitos. Välillä oli ongelmana minne juosta ja miten mahduttaa ruokataukoa coniin.

-Konsertit oli ihania, kiitos te soittotaitoiset! Pitäs kai itsekin kaivaa oma soitin komerosta ja vaikken lavalle uskaltausuisi, niin jos vähän jossain nurkassa viulua vinguttaisi sopivalla hahmolla... :oops:

-Cosplay deitti on aina yhtä viihteellistä, saa kivat naurut. Keep it coming.

-Erittäin hyvä ja mielenkiintoinen tehostemaskeeraus luento. Tämä oli harvinaista herkkua. Jospa uskaltautuisin itse ostamaan latex pullon ja kokeilemaan...

-TE 2 IHANAA vänkärit lauantialta, 1krs. lähellä ensiapupistettä! Kiitos teille, että autoitte minua metallihaarniskani kanssa ja laitoitte spaulderini(hartiasuojani) oikein päin, vaikkette tienneet haarniskan kasaamisesta mitään etukäteen.

-Kuvauspalvelu, joka jaksaa räpsiä kuvia ja paimentaa ihmisä parempiin poseihin. Se on ok pomottaa, jotta saa hyvän kuvan. Älä ujostele sanoa

-Nyt jo parissa conissa on ollut fiilis, että haluaa hypätä takaisin kilpailukelkkaan muutaman vuoden tauon jälkeen. Täällä tuli taas sama fiilis. Pitää siis seurata sisäistä ääntä.

kiitos myös omille kavereille ja tutuille joihin tormäsin sekä muille conivieraille, sillä me kaikki yhdessä teimme tämän conin :)

Laittelen kuvalinkkiä vielä myöhemmin ja kiitos jo kaikille, jotka laittoi omat kuvansa.

Iizp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Iizp » Ke Syys 18, 2013 16:27

Tässä oma palautteeni Tracon 8:sta. :P

OHJELMAT, LAUANTAI:
Avajaiset
+ Tanparan tanssiesitys oli ihanaa katsottavaa
- Muuten avajaiset jättivät kylmäksi, en kunnolla edes muista mitä muuta siellä tapahtui

Cosplay in the Nordic Countries
+ Innostava esitys, tekisi mieli osallistua NCC:hen.
+ Selkeä ja hauska

OHJLEMAT, SUNNUNTAI:
APH: Maailma sodassa
+ Esitys oli aivan mahtava. Huumori ja vakavat jutut olivat hyvin tasapainossa ja hahmouskollisuus ja eläytyminen hanskassa.
- Äänentoisto oli osittain huono. Kerronta kuului hyvin, mutta sitten musiikki kuului todella vaimeasti.

PS. Saatoin näyttää todella häiritsevän tyhmältä siinä eturivissä.

Cosplay around the Wolrd
+ Mielenkiintoinen. En olisi uskonut, että cosplay on maailmalla nyt niin erilaista! Hyi Brasilia.
+ Hauska
+ Lisää tällaista
+ Luontevat juontajat

What do Japanese think of foreign Otaku?
+ Ihana, lisää japanilaisia tekemään puheohjelmaa!
+ Japanilaisilla on eksoottinen näkemys japanilaisista ja länsimaalaisista otakuista
+ Vai on epärealistista se, että kaikki koulun tytöt tykkäävät yhdestä ja samasta pojasta!
- Lyhyt
- Ohjelmakuvaus ei vastannut sisältöä

Päättäjäiset
- Voiko nyt mitään edes sanoa? Valmiiksi jo väsytti ja sitten kuuntelemaan väsyneen tylsistyneen puhetta (joo, ehkä liittyi hahmoon, mutta silti). Teemapeli ei auennut yhtään, toisin kuin Desuconeissa oleva Visual Questin loppunäytös. Eikö Traconiin voisi saada samanlaatuista roolipeliä alku- ja loppunäytöksiltään?

YLEISESTI:
Cosplaykilpailut (la/su):
+ Molempien päivien juonnot olivat loistavia.
+/- Esitykset olivat muutamat todella hyviä, mutta kuitenkin moni tylsää, hidasta ja kömpelöä "varjotaistelua". Monipuolisuutta kehiin!
+ Little Witch Academy -esitys! Aivan mahtava!
- Kyllä se huutelu on sen yhden kerran hauska juttu, mutta siitä menee maku erittäin nopeasti
- Äänentoisto käsimikkien osalta
- Voittajien paljastus WCS:ssä. Ensin olisi voinut kertoa perustelut ja sitten voittajat. Voittajan voisi myös kertoa siten, että yleisö muistaa sen ilman suurempia miettimisiä. Itse harvemmin muistan ryhmänumeroa saati tiedä kisaajien oikeita nimiä. Hahmot/sarja tulisi mainita heti ryhmänumeron jälkeen.
- Ei paikkalippuja. Nyt jouduin jonottamaan kaksi tuntia cosplayesityksiin yhteensä ja olisin sen ajan voinut käyttää johonkin muuhun hyödyllisempään (mm. syömiseen) hyvin mielin paikkalippu taskussa. Jos paikkaliput ovat käytössä ja jonoja muodostuu, niin ne voi aina hajottaa.
+ Jonoja kuitenkin vahdittiin hyvin ainakin alkupäässä, eikä sivuhaaroja alkanut muodostua.

Kirpputori
Kirpparilla käväisin kerran lauantaina heti sen auettua. Siinä ei oikeastaan voinut tehdä muuta kuin mennä virran mukana ja napata ne pari mangaa, jotka ajattelin ostaa. Enempää siellä en sitten ehtinyt tavaroihin tutustua.

Myös ostotilanteessa tuli ongelma. Kirpparihenkilöt olivat hukanneet myyjän lapun jonnekin, jolloin toinen kassamies sanoi, että tavaraa ei voi myydä mutta toinen kassamies kuitenkin myi sen minulle. Toivottavasti lappu löytyi ja rahat menivät oikealle henkilölle.

Ohjelmien peruutukset ja päällekäisyydet
Länsimaalainen anime -ohjelman peruutus oli sinänsä hyvä, koska ei tarvinnut jäädä surkuttelemaan ettei olisi sitä nähnyt kun olin cosplaykisaa katsomassa. Muuten se olisi ollut mielenkiintoinen nähdä vaikka jälkeenpäin Tuubin kautta.

Lauantai-illan "Cosplay kisojen tuomarit - nuo lapsia syövät pedot" -paneelia olisi ollut kiva käydä kuuntelemassa, mutta sekin oli äkillisesti ja harmillisesti peruutettu ja siitäkin ilmoitettiin ilmoitusscreeneillä, joissa olikin omasta mielestäni aivan liian monta ilmoitusta.

Millä todennäköisyydellä kolmea ylintä ykköslempisarjaani (Hetalia, Digimon ja Shingeki) käsittelevät ohjelmat on laitettu päällekäin!? Tämä oli valtava surkuttelun aihe ennen conia, eikä surkuttelu ole vieläkään loppunut. Ehkä näistä tulee jotain YouTubeen?

Naisten pukuhuone, yleisön käytössä oleva
Tilana erinomainen, koska huone oli tilava, paljon peilejä ja samassa yhteydessä vessat! Peilien takia oikeastaan eksyin pukuhuoneessa enkä meinannut löytää ulos... :lol: Cosplayensiapupakkauksen sakset kuitenkin olivat hajalla jo melko aikaisin lauantaina ja neulojakin löytyi vain yksi kappale. Sitten kuulin myös että silitysrautaa/-lautaa ei ollut paikanpäällä.

EDIT: Pientä tarkennusta pukuhuoneesta. Kiitos vastauksista, en vain itse tajunnut katsoa tarpeeksi tarkkaan/kysellä muilta silitysraudan/-laudan sijainnista! :roll:
Viimeksi muokannut Iizp, La Syys 21, 2013 13:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
~EI. KAIKKI ON KIELLETTY. -Tracon IV
~ cosα =       |α = play

Mourumaru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mourumaru » Ke Syys 18, 2013 17:14

Kisasin ekaa kertaa itse ilmottautuneena ja pakko sanoa, että Tracon on kyllä niin ihana paikka kisata. Viihdyin bäkkärillä tosi hyvin ja niin kanssakisaajat kuin henkilökunta oli niin parasta <3 Kiitoksia siis mahtavasta kisapäivästä, itelläni koko kisatouhu ei ois paremmin voinu sujua :> Muuten, voiko näin jälkikäteen jotenkin saada tuomarointi palautteita/kritiikkejä? Yhteystietoja tms?

Tracon on yhä mun lempiconi ja ainoat miinuspuolet mitä mulla on siitä sanottavana olis ne kaikkien muiden jo moneen kertaan mainitut paikkalippujen olemattomuus, jonotus sunnuntain kisoihin oli aika jäätävä kun oli koko edellisen päivän melkeinpä vaan seisonut eikä cossit antanu myöten et ois voinu tyyliin istua lattialla. Ja tämä yleinen juttu, että jos mulla ei ois ollu "assaria" lauantaina mukana, niin asuni ois ihan hyvin voinu päivän aikana kärsiä damagea kun joutui kulkemaan käytävillä, todella moni kun ei yhtään varonu mun cossia vaan käveli päin hyvinkin varomattomasti välittämättä yhtään. Toki ymmärrän että ruuhka on aina ruuhka, mutta vois sitä silti yrittää olla juoksematta miten sattuu, varsinkin paikassa jossa monella ihmisellä on päällään jotain helposti rikkimenevää.

Kiitos kuitenkin taas niin ihanasta conista <3.

XYuiX

Viesti Kirjoittaja XYuiX » Ke Syys 18, 2013 17:59

Iizp kirjoitti:Tässä oma palautteeni Tracon 8:sta. :P

Naisten pukuhuone
Tilana erinomainen, koska huone oli tilava, paljon peilejä ja samassa yhteydessä vessat! Peilien takia oikeastaan eksyin pukuhuoneessa enkä meinannut löytää ulos... :lol: Cosplayensiapupakkauksen sakset kuitenkin olivat hajalla jo melko aikaisin lauantaina ja neulojakin löytyi vain yksi kappale. Sitten kuulin myös että silitysrautaa/-lautaa ei ollut paikanpäällä.
Infosta olisi löytynyt silitysrauta sekä lauta lainaksi panttia vastaan :P

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Syys 18, 2013 18:36

Iizp kirjoitti:Naisten pukuhuone
Hei, puhutaanko kisaajien vai yleisön pukkareista? Meinaan molempiin oli silitysraudat ja -laudat, joten on hyvä selvittää missä tieto meni vikaan. Tarkennan vielä edellisestä viestistä hieman.

1. Yleisten pukkarien silitysrauta ja -lauta olivat infossa, josta ne saattoi lainata pukkariin tarvetta varten. Tästä oli maininta ensiapulaukkujen kannen ohjeessa.
2. Kisaajien pukkarien silitysrauta ja -lauta olivat käytävällä miesten ja naisten pukkarisisäänkäyntien välissä, toki ajoittain lainassa jommassa kummassa.

Muilta osin tarkistin ensiapulaukut torstaina ennen conia kun pakkasin ne. Oli minulle suuri yllätys, että tällä kertaa niin huonoon kuntoon päätyivät. Viime kerralla tulivat paljon ehjempinä takaisin. On epäilemättä hankittava ensi vuodelle täydennyspaketti ja pyytää vänkäreitä tarkistamaan pakettien tilanne kesken conin, tehden korjauksia tarpeen mukaan. Laitan tämän kehityslistalleni, kun olen näistä pakettien ylöspidosta vastannut.

Kiitos yksityiskohtaisesta palautteesta.

Mourumaru kirjoitti:Kisasin ekaa kertaa itse ilmottautuneena ja pakko sanoa, että Tracon on kyllä niin ihana paikka kisata. Viihdyin bäkkärillä tosi hyvin ja niin kanssakisaajat kuin henkilökunta oli niin parasta <3 Kiitoksia siis mahtavasta kisapäivästä, itelläni koko kisatouhu ei ois paremmin voinu sujua :> Muuten, voiko näin jälkikäteen jotenkin saada tuomarointi palautteita/kritiikkejä? Yhteystietoja tms?
Helpoiten saat jos mailaat cosplay13(ät)tracon.fi, sitten cosplayvastaava välittää pyyntösi oikealle tuomariporukalle ja saat vastauksena lisätietoja.

Lonkeromamma

Viesti Kirjoittaja Lonkeromamma » Ke Syys 18, 2013 19:33

Täällä on puhuttu Pirkkahallista conipaikkana, ja sanon itse kyllä suuren EI:n sille. Itse vierailin kesällä London Film & Comic Conissa, joka on järjestetty samantapaisessa messuhallissa, ja voin kertoa että se oli enemmän tai vähemmän ikävää: ison hallin melutaso on ihan omaa luokkaansa (...ja cossaajat vielä äänekkäämpiä kuin LFCC:n väki), joten ohjelmien järjestäminen olisi huomattavasti epämukavampaa pelkästään sen vuoksi, tekniikkapuolta en lähde edes ruotimaan. Lisäksi tungos olisi varmasti järkyttävä, ellei Traconi ole kekseliäämpi asian suhteen (tosin veikkaan että täällä päin järjestämisen taso on ihan eri luokkaa, veikkaan että siellä se on lähinnä lajia "läntätään tänne pöydät ja tohon toi kunniavieraslava ja pydetään sitten siitä rahat").

Lippujen hinta Traconiin on tosi vähän verrattuna kuinka laadukas tapahtuma on kyseessä, ja mitä pieniä palvelujakin tapahtumaan on järjestetty, kuten vesipisteet ja narikat. LFCC maksaa sen 20 puntaa viikonlopulta (noin 24e), ja kaikki mitä sillä saa on sisäänpääsy tapahtumaan. Ok, vessat on sentään ilmaisia, mutta niihin on kivat jonot ja kunniavierashaastatteluun ja muuhun pääsee.

Ohjelmaa ei juuri ollut, lukuunottamatta juuri näitä erinnäisiä haastatteluja ja jotain cossikisaa, ja taso ero verrattuna Traconin ohjelmaan on järkyttävä. Mitään Traconin puheohjelmia ei ollut paikalla, vaan ajasta noin 3-4 tuntia kului miljoonan myyntipöydän kiertämiseen ja nimmareiden hakemiseen lukuisilta kunniavierailta (joo, olihan ne yli 100 kunniavierasta kivoja, mutta jokaisesta joutuu maksamaan vähintään 10 puntaa saadakseen nimmarin tai kuvan ja kyttäämään jonoa ja muutenkin suurin osa niistä 100 näyttelijästä oli jotain pienen sivuroolin tekijöitä).

Eli messuhalliconi häviää varmasti kaikessa Traconille, lukuunottamatta sitä että sinne mahtuisi enemmän väkeä. Silloin tosin menostakin tulee samanlaista kuin myyntisalissa on ruuhka-aikaan. Koko sisätilojen alueella. Ei kivaa.

Maksaisin lipusta enemmänkin, jos kuuluisin kohderyhmään aka en olisi paikalla lähinnä tavan, kavereiden ja muutaman ohjelman vuoksi. Tämän takia olen vänkäröinyt viimeiset 4 Traconia :D (hei ei voi lopettaa Traconissa käyntiä vaikka ei laskisi itseään enää anime-ihmisiin eikä oikein roolipeli-ihmisiin! Tää oli jo 6 vuosi Traconissa!)

Messuhallicon-inhoaja,
Lonkeromamma
aka
Laura the Infovänkäri su klo 01-05 ja 17-20.
aka
Nukkis
aka
Teemapelin Veher Karia (se vaaleassa brittiarmeijan asussa eli River Song cossissa liikkunut innokas kauppakomppanialainen, joka ei harmikseen ehtinyt sunnuntaina osallistua oikein mitenkään teemapeliin, vaikka oli erittäin hyperaktiivinen lauantaina)

Ps. Toivottavasti saadaan hommattua Doctor Who-miitille ensivuonna paremmat tilat, ne 130 ihmistä ei oikein mahdu opus 1:n... miitistä tuli lähinnä kaaos eikä voinut tehdä mitään järkevää.

Emubird
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Emubird » Ke Syys 18, 2013 20:02

Koko conin plussat ja miinukset:
+ pukuhuone: tilava, vaikka olikin ruuhkaa lauantaiaamupäivällä sain silti varattua itselleni sopen, jossa vaihtaa cossi päälle.
+ vesipisteet: en ainakaan huomannut yhtäkään tyhjää
+ Sunnuntain cosplayjuontaja :3
+ Esityskilpailu

- Sunnuntain cosplay-yleisön huutelut: alkoivat ärsyttämään jossakin vaiheessa, liika toisto on liikaa
- oikeasti ne jonot: olin niissä itsekin puhallinorkesterin konserttia ja sunnuntain cosplayspektaakkelia ennen, mutta eikö paikkaliput vaan olisi vähemmän kulkuväyliä tukkiva keino
- karaokehuoneen jono: joo, se on suosittua, mutta, kun vilkaisee huoneeseen ja näkee, että jonon päässä olevat seisovat lähtee jonottamismieli saman tien.

Tarkempi selostus conistani, löytyy blogistani: http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/2013 ... 92013.html

Pataatti

Viesti Kirjoittaja Pataatti » Ke Syys 18, 2013 22:04

Tiedustelen muuten ja utelen, koskakohan kuvauspalvelun kisakuvat ilmestyvät?

Lauantain pukukisan kuvia lähinnä kyselen, koska en itse silmät sidottuna ja kaveriin puvussa köytettynä ole nähnyt yhtään kuvaa (???) meidän Siam-cossista. : D
Emme päässeet pois bäckäriltä muulloin kuin virallisiin kuviin, joten ei ehkä ihme, ettei omat sääret vilku ihmisten kuvakokoelmissa~
Ei kiire, en minä sillä, jännittää vaan nähdä miltä itse näytti ja mitä kuvaustyypit saivat aikaan niinkin jännittävän puvun kanssa! : >
Kaappicosplayn kiistaton ruhtinas | Valitsen sinut! - pokemonmusikaali | Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi

"Tomorrow comes without prayers."

LAKU

Viesti Kirjoittaja LAKU » To Syys 19, 2013 00:04

Biitti kirjoitti: Toivottavasti karkit kelpasivat muillekin kuin herra Starkille. (varaan seuraavalle kerralle oman Stark-karkkipussin koska viihdytit meitä ihan hirvittävästi rankan työpäivän keskellä, KIITOS)
Hyvä etten ollut sitten ilmeisesti liian ärsyttävä. En kuitenkaan voi luvata, että yksityispussi turvaisi muiden karkkien kohtalon tulevaisuudessa. :wink:

Biitti

Viesti Kirjoittaja Biitti » To Syys 19, 2013 11:50

LAKU kirjoitti:
Biitti kirjoitti: Toivottavasti karkit kelpasivat muillekin kuin herra Starkille. (varaan seuraavalle kerralle oman Stark-karkkipussin koska viihdytit meitä ihan hirvittävästi rankan työpäivän keskellä, KIITOS)
Hyvä etten ollut sitten ilmeisesti liian ärsyttävä. En kuitenkaan voi luvata, että yksityispussi turvaisi muiden karkkien kohtalon tulevaisuudessa. :wink:
Noh. Pitänee keksiä jokin turvallisuuskäytäntö tulevaisuudessa ilmaisjakokarkkien osalta. Tai Stark-koodi. Jotain.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » To Syys 19, 2013 16:48

Ensimmäiset kuvat on nyt lisätty. Myös uuden kuva-arkiston testiversiosta löytyvät. Uutta kuva-arkistoa voi kommentoida myös tässä ketjussa muun asian sivussa.

Hyvät ihmiset, TÄMÄ EI JÄÄ TÄHÄN!
Emubird kirjoitti: + Sunnuntain cosplayjuontaja :3
Kiva kuulla, että olen oppinut vuosien varrella.

Convallaria

Viesti Kirjoittaja Convallaria » To Syys 19, 2013 18:55

kyuu kirjoitti:
Emubird kirjoitti: + Sunnuntain cosplayjuontaja :3
Kiva kuulla, että olen oppinut vuosien varrella.
Ainiin, tästä piti minunkin sanoa. Kaverini (joka siis coni ensikertalaisena mukana) totesi sunnuntain cosplay juonnon olevan ehdottomasti yksi hienoimmista asioista joita näki. Sanoi, että oli hämmästyttävää miten monesta sarjasta tiesit niin pikkuasioita. (Kuten nyt vaikka se Portalin kuukivi kommentti, joka muistaakseni mainitaan kertaalleen koko pelin aikana) Mutta siis, kiitokset siitä, olit mahtava jälleen kerran. (Tälleen nostalgisesti muistelen, koska juonsit myös ensimmäisen cosplay kisan jota olin itse katsomassa xD)

Masahiro
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Masahiro » To Syys 19, 2013 22:42

Pakko tulla myös hehkuttamaan, koska oli kivaa. En ihan "virallisesti" ollut töissä kuvauspisteen ammattilaisten joukossa, mutta ensimmäistä kertaa tunsin kuitenkin olevani osa ryhmää (koska tunsimme tosiaan toisemme osittain entuudestaan muutaman tyypin kanssa). Tavallaan tietysti ryhmäänkuuluvuutta lisäsi ne yhteiset SNK-puvut. Yhteishenki löytyi muutenkin nopeasti ja kaikilla oli toistensa suhteen ymmärrystä ja joustovaraa sekä huumorintajua. Everstillemme sekä Korpraalillemme kiitos siitä että näyttävät tietä uusille taitureille, ja ottavat huomioon myös meikäläiset, jotka juoksupoikina sekä kahvi-Reinereinä palvelee enemmän, kuin mielellään! Uusia tuttavuuksia tuli saatua, vaikka con-alueella ei tullut sinänsä pyörittyä.

Pakko sanoa, että kuvauspisteellä oli ajoittain vaarallisen huono ilmanvaihto, tekninen ongelma? Sen verran kuin myyntisalissa käväisin, tilanne ei - ONNEKSI - ollut siellä yhtä kriittinen. Sunnuntaina saatiin onneksi apua tähän ilmastoinnista, olisimme voineet itsekin tajuta aikaisemmin, mistä se kaikkien heikotus johtui... Taas täytyy muistaa, turvallisuus ennen kaikkea.

Mutta mutta. Ihan oikeastaan tulin sanomaan isot kiitokset sille porukalle joka usein unohtuu, eli JIIVEILLE (järjestyksenvalvojille)! Heitä partioi nimittäin koko ajan monin joukoin ympäriinsä, eivät menneet mihinkään nurkkaan piileksimään tai ryhmittyneet 8 hengen jengeihin juttelemaan, kuten joissain coneissa on nähty. Jopa con-viikonlopun kääntyessä loppua kohti ei JV:iltä palanut hermot kiinni meihin häärääviin ja ajoittain stressaantuneisiin con-järjestelijöihin. Ovista pääsi kulkemaan ja naamamuistikin pelitti äijillä. Iso kiitos sille posselle.

Conkävijöistä jäi itselle parempi mieli kuin on varmaan koskaan ennen jäänytkään. Kuvauspalveluun tulevat ihmiset olivat mahtava muistutus siitä, miten erilaisia ihmisiä coniin mahtuu; oli mukavia, avoimia, ujoja, kilttejä, kikattavia, äänekkäitä, vaisuja, aloittelijoita, avustajia, kokeneita ja kokeilevaisia. Ihmeekseni myös meikäläisestä otettiin muutama kuva conkävijöiden puolesta, KIITOS SIITÄ, se oli mukavaa. Ensi kerraksi pitää vähän katsoa, miten poseeraa. Oppia ikä kaikki. (Hämmensitte meikäläistä, kun ei saanutkaan takkia pukea päälle, kummallista!)

Muista kuvauspalvelun heeboista (yleismaallinen termi paremman tuntemuksen puutteessa!) jäi myös todella hyvä fiilis. Kiitos että välititte, juttelitte ja jaoitte tietoa ihan uusillekin naamoille.

Innolla odotan uutta conia ja kaipaan tätä mennyttä Traconia!

Kuvauspisteen apupoika, puolialaston kahvinkeittäjä, "mulla-on-tällainen-muka-paita-päällä-koska-tissit", kaikesta hieman häkeltynyt
alokas Reiner Braun

Sinu

Viesti Kirjoittaja Sinu » Pe Syys 20, 2013 13:19

Onko Traconin ohdelmista, kuten Muumilaakson vapinoista, saatavilla videoita johonkin? Jäi nimittäin vähän harmittamaan ettei päässyt näkemään tuota ohdelmaa. Myös moni muu esitys jäi näkemättä peruutusten vuoksi ja sen, että salit täyttyivät mielettömän nopeasti. Jos ei tullut puolta tuntia aiemmin jonottamaan, ei kyllä päässyt sisälle AMV-kisaan, KH pianokonserttiin yms. Ne kaikki jäivät siis välistä, mikä surettaa kovasti koska tämän vuoksi kävin vain yhdessä ohdelmassa sen lisäksi mihin itse osallistuin.

Kiersin siis cosplay-kisoja, kun en muihin ohdelmiin päässyt sisään. Täytyy kyllä sanoa, että niitä alkaa olla jo ihan liikaa! Vaikka cosplay on lähellä sydäntä, alkaa jo ahdistaa. Kolmekin tuntia kisoille yhtenä päivänä on jo tosi paljon, etenkin kun ne laitetaan vain yhteen könttään. Katsoja ei vaan jaksa enää keskittyä kaikkeen. Lisäksi oli hyvin riipivää olla sunnuntaina lavantakana seuraamassa, kuinka esityskisalaiset eivät saaneet lavaharjoituksia, kunnollisia tuomaritapaamisia tai vast. Ei uusia kisoja pitäisi järjestää vanhojen kustannuksella.
Kyuun idea siitä, että pari kisaa voisi yhdistää on hyvä idea! Kisoja voisi hyvin yhdistää ja näin helpottaa tätä ylitarjontaa. Silti kaikki halukkaat saisivat osallistua ja päästä lavalle. Traconin kisat ovat aina olleet hyvät siksi, että siellä ei rajoiteta lähdemateriaalia niin paljon kuin joissain ja silti on loistavat esiintymispuitteet. Jos missimittarin ja aloittelijoiden pukukisan yhdistäisi, sekin helpottaisi. Samoin voisi elävöittää vaikka päättäjäisiä laittamalla nettipukukisaajat pitämään siellä jonkin muotinäytöksen tai vast.

Mielestäni esityskisa oli jälleen conin parasta antia. Siellä näki niin eri tyylisiä esityksiä. Top 3 oli hurjan hyvä ja mielestäni kauhuelokuvastakin esityksensä tehnyt ryhmä oli panostanut todella hyvin. Upea tunnelma!
Kumpa vain yleisö olisi rauhoittunut vähän. Ahdisti esiintyjien puolesta kuinka huutelu jatkui vaikka toiset olivat jo lavalla aloittelemassa. ): Lisäksi tulisi muistaa, että vitsi on hauska vain kerran. Joka väliin sama ulina ei ollut enää kivaa.
Juontokin oli miellyttävää ja kuuntelin kerrankin jopa mielelläni mitä juontaja kysyi kisaajilta. (Yleensä hakkaan päätä seinään kun kuulen tyypilliset 'miksi tämä puku?'-kysymykset) Ainoastaan juonnon yhteensopiminen lavajärjestelyjen kanssa ei oikein natsannut. Juonto tuli liian nopeasti ottaen huomioon, että lavan valmistelu vei kauemmin. Tästä syystä, kun toinen esitys pääsi viimein alkamaan, oli jo unohtanut kenen siinä onkaan tarkoitus esiintyä.

Tänäkin vuonna kisat venyivät myöhään ja yleisön rauhattomuus saattoi johtua siitä ja pitkästä odottelusta. Tietysti jos kisoja saadaan karsittua ja tiivistettyä, alkamisajankohta ei ole niin suuressa merkityksessä, mutta ei kannata pitkittää kisoja viimeisille kahdelle tunnille, koska siinä vaiheessa hyvin monella on mielessä se, kuinka tulisi ehtiä siihen ja siihen bussiin/junaan/kyytiin... Onneksi salista sai sentään poistua milloin halusi.

Yleisfiilis conista oli kuitenkin hyvä. Vaikka ohdelmat tekivätkin minulle oharit tänä vuonna, nautin kovasti conin muusta annista ja tunnelmasta. Kiitos!
Hides my true shape, like Dorian Gray.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”