Desucon Frostbite 2014 Lahdessa 14.-16.2.2014 - K18!

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Japsu
Viesti:

Desucon Frostbite 2014 Lahdessa 14.-16.2.2014 - K18!

Viesti Kirjoittaja Japsu » Ma Elo 05, 2013 23:01

Täysikäisille animeharrastajille suunnattu laadukasta luento-ohjelmaa painottava animetapahtuma Desucon Frostbite järjestetään Lahden Sibeliustalossa perjantaista sunnuntaihin 14.-16. helmikuuta 2014. Tapahtuman kunniaiveraiksi saapuvat Neon Genesis Evangelionin Shinji Ikarin ääninäyttelijä Megumi Ogata sekä muun muassa Kikin lähettipalvelun Tomboa esittänyt ääninäyttelijä Kappei Yamaguchi. Ohjelmakartta on julkaistu:

http://desucon.fi/frostbite/ohjelma

Lue lisää kunniavieraista:

http://desucon.fi/frostbite/megumi-ogata
http://desucon.fi/frostbite/kappei-yamaguchi

Kesän Desuconin tapaan tuleva Frostbite alkaa jo perjantai-iltana. Desucon Frostbite 2014 tuo mukanaan myös muita uudistuksia: se tulee olemaan Suomen ensimmäinen K18-animetapahtuma. Lue lisää ratkaisuun johtaneista syistä Desuconin blogista:

http://desucon.fi/desucon/blogi/2013/08 ... ulevaisuus
http://desucon.fi/desucon/blogi/2013/08 ... 14-edition

Terveisin
Santtu "Japsu" Pajukanta
Desuconin markkinointivastaava
japsu ät desucon.fi

EDIT 2013-08-06 23:24: Lisätty Niidelin toinen, selventävä blogikirjoitus.
EDIT 2013-11-18 17:33: Lisätty linkki ohjelmakarttaan.
EDIT 2013-11-21 19:24: Lisätty maininta kunniavieraasta.
EDIT 2013-12-24 10:20: Lisätty maininta toisesta kunniavieraasta.
Viimeksi muokannut Japsu, Ti Joulu 24, 2013 11:20. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

Convallaria

Re: Desucon Frostbite 2014 Lahdessa 14.-16.2.2014 - K18!

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Ma Elo 05, 2013 23:57

Well, fuck you. You ruined my winter. Happy now?

Nitsakia

Viesti Kirjoittaja Nitsakia » Ti Elo 06, 2013 00:44

Parhaillaan revi siitä fiilari menossa.
No sinänsä tulee mielen kiintoinen kokemus.

Mieleen vain juolahti millä tarkistetaan henkkarit/ikä, ottaen huomioon monetkin cossaajat ovat yli 18...
-Outo kysymys tiedän-
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

Gintoki

Viesti Kirjoittaja Gintoki » Ti Elo 06, 2013 14:05

En millään muotoa leiki olevani ylläpitäjä, mutta käytän silti olematonta auktoriteettiani teitä alaikäisiä vanhempana setänä ja sanon seuraavaa:

ÄLKÄÄ, lapset kiltit ja rakkaat, aloittako meuhkaamista ja v*itunhuutoa ja haistattelua tässä ketjussa. Luulen että Japsu aloitti ketjun kirvoittaakseen fiksua keskustelua eikä vallan hirrrveetä huutoa, jota on ollut jo sosiaalinen media täynnä ja tuo blogikirjoituksen kommentti-osio tulvillaan. Vaikka emme kaikki käyttäjät aikuisia olisikaan fyysisesti, niin olisi mukavaa tässäkin ketjussa ylläpitää sitä aikuisen rauhanomaista rupattelua jota olette varsin esimerkillisesti monen vuoden ajan Anikin muissa ketjuissa pitäneetkin.

Tietenkin teitä ottaa päähän tuo päätös ja se on enemmän kun täysin ymmärrettävää. Mutta purkakaa tuo...kröhöm..ketutus vaikka Facebookissa tai muualla.
Terveellisen fanituksen rajat ylittänyt OtakuOlento

=)

Viesti Kirjoittaja =) » Ti Elo 06, 2013 17:31

Oma pointtini vastustaa tätä K-18 conia on syy tähän päätymiseen eli tässäpä suora lainaus herra Jussi neulaselta:

"Sen sijaan tapahtuman pitää muuttua niin, että sinne tulee niitä ihmisiä, joita sinne halutaan. Tässä tapauksessa siis aktiivisia animeharrastajia."

Itsehän olen vielä sen 17, mutta täysi-ikäistyn jo ennen conia joten en sano tätä siitä kulmasta että coniin en pääsisi.

Mutta viisi vuotta harrastaneena ( innostuin kun näin ranman kahdeksannen osan kaupoissa ) voisin sanoa että olen aktiivinen harrastaja ollut vaikken täysi-ikäinen olekaan. Ei täysi-ikäisyys ole mikään mittapuu mitattaessa "hyvää harrastajaa"...

Todennäköisesti syy on se että halutaan con jossa ei ole kawaii neko chan- ernuja mutta tätä ei ainakaan kehdata suoraan myöntää...
"Mutta pulla se on! Pulla!"
"Epäonnistunut kahvinkeittäjä teki mokan."
http://secura.e-sim.org/lan.17640/

Japsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Japsu » Ti Elo 06, 2013 23:29

Spitaalinen kirjoitti:Well, fuck you. You ruined my winter. Happy now?
Olemme pahoillamme, ettet pääse tapahtumaan :(
Nitsakia kirjoitti:Parhaillaan revi siitä fiilari menossa.
No sinänsä tulee mielen kiintoinen kokemus.

Mieleen vain juolahti millä tarkistetaan henkkarit/ikä, ottaen huomioon monetkin cossaajat ovat yli 18...
-Outo kysymys tiedän-
Pyydämme tapahtuman osallistujia ottamaan henkkareiden tarkistuksen huomioon cosseissaan. Kannattaa myös muistaa, että paikan päältä löytyy hyvinvarustetut cosplaypukuhuoneet. Tästä ja muista käytännön asioista lisää Niidelin blogauksessa, ks. alla.
=) kirjoitti:Oma pointtini vastustaa tätä K-18 conia on syy tähän päätymiseen eli tässäpä suora lainaus herra Jussi neulaselta:

"Sen sijaan tapahtuman pitää muuttua niin, että sinne tulee niitä ihmisiä, joita sinne halutaan. Tässä tapauksessa siis aktiivisia animeharrastajia."

Itsehän olen vielä sen 17, mutta täysi-ikäistyn jo ennen conia joten en sano tätä siitä kulmasta että coniin en pääsisi.

Mutta viisi vuotta harrastaneena ( innostuin kun näin ranman kahdeksannen osan kaupoissa ) voisin sanoa että olen aktiivinen harrastaja ollut vaikken täysi-ikäinen olekaan. Ei täysi-ikäisyys ole mikään mittapuu mitattaessa "hyvää harrastajaa"...

Todennäköisesti syy on se että halutaan con jossa ei ole kawaii neko chan- ernuja mutta tätä ei ainakaan kehdata suoraan myöntää...
Ikärajan käyttöönottoon ja juuri 18 vuoden ikään johtaneisiin kysymyksiin vastaa Niidel uunituoreella blogikirjoituksellaan:

http://desucon.fi/desucon/blogi/2013/08 ... 14-edition

Terveisin
Santtu "Japsu" Pajukanta
Desuconin markkinointivastaava
japsu ät desucon.fi

Peruna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peruna » Ke Elo 07, 2013 02:07

joo tää o hyvä ku ei oo mitää pentui niiku kaikissa muissa koneissa 8)
MÖRKÖ <-ÄLÄ GLIGGAA

Tolkkiz

Viesti Kirjoittaja Tolkkiz » Ke Elo 07, 2013 03:32

Karu totuus taitaa olla, että jos tämä nyt myydään loppuun K-18 tapahtumanakin, niin sama meno jatkuu tulevissa coneissa, vaikkei siitä vielä halutakkaan puhua(saatan olla väärässäkin). Vähän sen suuntaista oli rivien välistä luettavissa tuolla blogissa ja itse odotan kyllä mielenkiinnolla tätä, anteeksi vain :P .

Eihän conit mitään hyväntekeväisyyttä ole, varmaan näitä siksi järjestetään, että se on mielekästä hommaa ja jos tuntuu että se mielekkyys vaatii sen ikärajan, niin sen asettamiseen on tietysti täysi oikeus.

Indeks

Viesti Kirjoittaja Indeks » Ke Elo 07, 2013 09:26

Mielestäni loistava idea, vaikka olisikin vain kertaluontoinen diili. Saavun varmasti paikalle.

P.S. moi Tolkkiz.
P.S.S. jos joku on lähdössä Tampereen seudulta ja autoon mahtuisi yksi laiha ja pitkä silmälaisella varustettu supernörtti niin ottakaa yhteyttä.

Seychellimochi

Viesti Kirjoittaja Seychellimochi » Ke Elo 07, 2013 11:24

Toivon mitä sydämmellisimmin että homma kaatuu siihen kun cosplayaajista on enää murto-osa jäljellä ja kaikki itkevät koska eivät löydää enää sitä herttaista Reimua ja hauskaa Kakashia mistään. :) Poissa ovat niin alle 18-vuotiaat kuin myös heidän täysi-ikäiset ystävänsä jotka eivät halunneet saapua coniin ilman nuorempia ystäviään. Tulen muistamaan tämän kohtelun varmasti sen jälkeenkin kun olen täyttänyt 18. Kiitos^^
「Watashi wa kyou mo korogarimasu」

SAPULI-DONO
Internetin supersankari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SAPULI-DONO » Ke Elo 07, 2013 11:35

tää on niinku aika rasistista ku esim mä ainaki oon henkisesti 1300 vuotias loli :( aina sanoivat et älä tuomaroi kansia ja kato hevosii suuhun :( :(

Sleepy Dancer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sleepy Dancer » Ke Elo 07, 2013 13:07

Jestas mikä uutinen! Ei miedompi ikärajoitus kuten K-12 tai K-15 vaan kerralla K-18. En olisi rehellinen itselleni, jos pitäisin tätä kokonaan pahana juttuna. Onhan se sääli nuorempien cossaajien takia, jotka ovat varmaan jo ehtineet miettiä pukuja talveksi, mutta ei oikeastaan haittaisi vaikka yhdessä conissa olisi vähemmän cosplayta. (Nousevat sitten yksilöinä paremmin esiin tai jotain.) Mielipiteeni saattaa kuulostaa hieman itsekkäältä, mutta tälläisia tuntemuksia koko juttu minussa lähinnä herättää.

Olen niitä paheellisia, jotka menevät coneihin seuraamaan ohjelmia ja kuuntelemaan luentoja, jos menevät. Sen vuoksi pidin aivan käsittämättömänä menetelmää desuconin lipunmyynnin kanssa. Onko oikeasti totta, että liput myytiin jo ennen, kun tieto tulevasta ohjelma oli julkaistu? Juuri siinähän "hengaajaernut" ja cossaajat ovat asetettu etulyöntiasemaan, sillä heille ohjelmalla ei ole niin suurta painoarvoa hauskanpitoon. Itse en mene, jos en tiedä mitä tapahtuma sisältää, enkä ehtinyt ostaa lippua. :D
Katson kuitenkin kaikki conissa kuvatut ohjelmat, jotka ladataan kuukausi tai pari myöhässä esim. youtubeen. Sitten voin muistella, mitä ihmiset niistä silloin joskus keskustelivat. Pieni lohtu tämäkin, vaikka siitä tuleekin hieman irrallinen fiilis. Ehkä joskus tulevaisuudessa voisin jopa pitää oman luennon, kunhan olen harjoitellut puhumista tarpeeksi ja mielenterveyteni kestää. Shota tai guro aiheina hyväilisivät molemmat sydämensopukkaani, mutta tuskin menisi läpi...

Mitä merkitystä K-18:lla minulle sitten on? Ainakin yritän itsekin päästä tällä kertaa mukaan tapahtumaan. Onhan se kokemisen arvoinen ja ainutkertainen elämys. Myönnän tuntevani oloni hermostuneeksi tapahtumassa, jossa juoksee lapsia ja teinejä, sillä minulla on erikoinen fobia teini-ikäisiä kohtaan. Toivoisin myös löytäväni muitakin, jotka harrastivat animea ja mangaa jo ennen sitä kuuluisaa buumia, kun mangaa alettiin suomentaa. Tällä on edelleen merkitystä. Ehkä sieltä löytyis myös joku häiriintynyt, joka on tällä kertaa uskaltautunut mukaan. Loppujen lopuksi, minulla ei ole mitään sitä vastaan, että yksi con on erilainen.
"Jättäkää minun Slaine rauhaan!
t: ruma läski akka"

Fujiapple

Viesti Kirjoittaja Fujiapple » Ke Elo 07, 2013 17:04

Tämä vaikuttaa ihan hyvältä ratkaisulta. Onhan se vähän harmi, jos kaikki halukkaat eivät pääse, mutta tämä on ihan kiva kokeilu. Ja nimenomaan kokeilu. Eihän sitä tiedä, jos kaikki meneekin pipariksi ja tämä k18-järjestely ei toimikaan (en nyt siis maalaa piruja seinille, mutta kaikki pitää ottaa huomioon). Niin miksei tälläiselle tilaisuudella voi antaa pientä mahdollisuutta? Eihän tämä yksi kerta nyt oikeasti voi ihmisten maailmaa kaataa, vai voiko?
Coneja tulee ja menee, niin eikö ihmiset vaan voi hyväksyä tosiasiat, eikä tulla parkumaan tänne mistään vääryydestä. Liputan todellakin tämän puolesta ja olen varmasti tulossa!
Oopperasta saapuu pakkoruotsia puhuva natsi - Rauno Repomies

Gumimon09

Viesti Kirjoittaja Gumimon09 » Ke Elo 07, 2013 18:19

Vai että täälleen. No ei se meikäläisen suunnitelmia muuta. Asukin on jo valittu ja tarvikkeita sitä varten hankittu(Vaikka Traconin pukukaan ei oo viä valmis) Saa nährä millanen coni tulee.

Michi~chan

Viesti Kirjoittaja Michi~chan » Ke Elo 07, 2013 20:30

Älyän tuon rajan "tarkoituksen" (vaikken itse pidäkään siitä........) mutta:
Miksi Frosti??? Vuoden ainoa talvi coni??? Kesällä on vaikka mitä tapahtumia ja coneja ja kaikkea IHANAA, mutta talvella oli/on vain frosti ja nyt se viedään meiltä ala-ikäsiltä.

Itsehän täytän 18 juuri viikko ennen tapahtumaa, mutta kaikki ystäväni eivät joten tämä muutos kirpaisee silti ikävästi :(((
[22:54:53] * _Michi_ is now known as Torttu
[22:56:56] * Torttu is now known as MichiTorttu

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Conit ja festarit”