Animecon X - Palauteketju

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Rikotin

Re: Animecon X - Palauteketju

Viesti Kirjoittaja Rikotin » Ke Heinä 17, 2013 21:18

Juuh, elikkäs. Animecon oli ja meni, ja kokonaisarvosana itse conille olisi varmaan semmoinen aika perus 3/5.
Suurimmat ongelmakohdat olivat opastus, yleisien tilojen käyttö, sekä roskapöntöt. Kuulin myös huhua että narikoilla oli taas omanlainen shownsa, mutta siihen en kommentoi, sillä itse en narikoita tällä kertaa ollut käyttämässä.

Missä taidekuja oikein oli? Missä kaikki opasteet olivat? Ensi kerralla huomiota tähän, kun jokin asia siirretään paikasta x toiseen. Siirto tosin vapautti yläkerran aulatilaa, eli pisteet siitä.

Myyntipöytä sali oli aivan onnettoman tukossa koko ajan, lukuunottamatta pätkää Animekonsertin aikaan. Ihmiset pysähtelivät tungoksessa niille sijoilleen tekemään mitä milloinkin - näpräämään kännykkää, ottamaan valokuvia, jutustelemaan ja mitä milloinkin. Pyydän, ottakaa huomioon ruuhka ja menkää tekemään edellä mainittuja asioita johonkin muualle kuin keskelle kulkuväylää!
Tiedän, että myyntipöytien jakaminen kahteen paikkaan voi sekin aiheuttaa valituksia, mutta kunnon opasteilla varustettuna pöytien parempi sijoittelu kahteen paikkaan helpottaisi kaameaa tukosta alakerrassa. Etenkin läpipääsy portaikkoon oli hyvin suhteellista, enkä uskalla edes ajatella mitä salissa liikkuminen oli vähänkin ulokekkaammalla cosplaylla.
Itse ohjelmatilat sen sijaan toimivat fiksusti, ainakin omissa ohjelmissamme ja niissä missä vierailin. Yleisölle varattu tila oli juuri sopiva.

Roskapöntöistä onkin jo mainittu. Ei ole kivaa kun roskia on pönttöjen ympärillä valloitain. Ramune-pullonpalautus sen sijaan oli viisas veto! Niitä en nähnyt tyhjinä missään muualla koko tapahtuman aikana.

Ohjelmaa oli tarjolla monenlaista, mutta kuten moni on sanonut, kiinnostavimmat osuivat yleensä päällekkäin. Tietenkään tätä ei voinut millään muotoa tietää aikaisemmin, mikä on harmi sinänsä niille jotka eivät tietenkään kykene repeytymään useammaksi osaksi. Omalla kohdallani kyllä vaikutti moni muukin tekijä kuin ohjelmien päällekkäisyys, jolle nyt ei voinut mitään.
Onnistuin kuitenkin kiireen lomassa käydä kurkkaamassa paneelin "Minä, isä, äiti ja hassu harrastukseni cosplay" sekä luennon "Kaikki akatsukit on homoja!". Haluan kiittää molempien ohjelmapitäjiä, sillä ohjelmat olivat viihdyttäviä ja mukavia kuunnella ^u^ Molemmista tarttui mukaan jos jonkinmoisia asioita. Lämpimät kiitokset siis!

Päättäjäisistä on mainittava, että ne olivat varsin latteat ja jättivät sen mukaisesti kovin tylsän fiiliksen. Ensi kerralla on ehkä fiksumpaa kerätä yhteiset kiitokset kaikilta vastaavilta, kuin antaa jokaisen höpöttää kiitoksensa yksitellen. Onhan se varmasti mukavaa saada näin kiittää kaikkia miljoonaan kertaan, mutta kuuntelijan puolesta veto ei ollut kiinnostava, vaan pikemminkin puuduttava kolmen ensimmäisen kiittelijän jälkeen. Taustamusiikki ei koskaan ole pahasta, ja jonkin sortin suunniteltu, pienimuotoinen show kaiken seassa ei olisi ollut pahitteeksi.

Haluaisin Letters to Nations sekä Hetalia - historian tuulia vai hilpeitä homoja? -ohjelmapitäjän roolissa kiittää tekniikkaa joka varmisti että kaikki on okei, salivänkäriä joka urhoollisesti kiikutti mikkiä ympäri yleisöä, sekä tietenkin yleisöämme! En olisi ikinä uskonut, että luentomme sali olisi ollut lähes täysi, kun samaan aikaan rullasi Esityskisa, mutta näin asia vain oli, ja olen edelleen häkeltyneen kiitollinen kaikille mukaan tulleille!
Kommentteja sekä kehitysehdotuksia olisi mukava saada niin, että tiedämme mite menetellä mikäli ohjelmaa tulee vielä toistekin :> Niitä voi laittaa esimerkiksi minulle yv:llä täällä, tai sähköpostiimme optista.harhaa@gmail.com

Katsotaan, mitä ensi vuosi tuo tullessaan.

saogin

Viesti Kirjoittaja saogin » To Heinä 18, 2013 07:19

Rikotin kirjoitti:Ensi kerralla on ehkä fiksumpaa kerätä yhteiset kiitokset kaikilta vastaavilta, kuin antaa jokaisen höpöttää kiitoksensa yksitellen. Onhan se varmasti mukavaa saada näin kiittää kaikkia miljoonaan kertaan, mutta kuuntelijan puolesta veto ei ollut kiinnostava, vaan pikemminkin puuduttava kolmen ensimmäisen kiittelijän jälkeen.
Tämä. Mukava kuulla etten ollut ainoa, joka tylsistyi kuoliaaksi tässä vaiheessa. Ensi kerralla voisi tehdä jotain toisin. Conikävijät kuitenkin tietävät, että kaikkia pitää kiittää panostuksesta.

Leonhart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leonhart » To Heinä 18, 2013 11:12

Mikichan kirjoitti: - FFFight oli hieman pettymys. Alkujuoni oli loistava, mutta sitten kun päästiin itse taisteluun, homma lässähti. Ennakkoilmoittautuneet olisi voinut pyytää backstagelle jo ennen ohjelman alkua ja yleisöstä taistelijoiden pyytämisen olisi saanut jättää pois. Fight ei oikein edennyt sulavasti, kuten viime vuonna. Tunti katsottiin ja lähdettiin sitten pois.
FFFightin alkuperäinen tarkoitus on täysin satunnaisessa paikassa järjestetty ns. nurmikkofaitti, että faittaajat tulevat vapaasti taistelemaan rennossa meiningissä.
Lavalle siirryttyään FFFight on ollut myös interaktiivinen ohjelmanumero, johon nimenomaan esiintyjät otetaan yleisöstä.
Tokihan esim. FFFight-turnaukset ovat olleet pelkästään ennakkoilmoittautumisia vastaanottanutta ohjelmaa, mutta me Visual Gay -porukan luomaa formaattia toteuttava, heidän jalanjälkiään seuraava FFFollowers haluamme ylläpitää perinnettä, mutta myös tuoda siihen uusia innovaatioita.

Olen samaa mieltä, että etukäteen ilmoittautuneiden olisi syytä olla backstagella, minne heidät itse asiassa jo puoli tuntia ennen ohjelmanumeron alkua vietiinkin. Kuitenkin heille oli pakko varata eturivistä oleskelutila, koska takahuoneessa oli samaan aikaan menossa muuta virallista conitoimintaa (tuomarointia tms.).

Kiitos kuitenkin palautteesta, jokainen sana otetaan huomioon ja pohditaan yhdessä mahdollisimman viihdyttävien esitysten takaamiseksi! :mrgreen:
Visual Gay's FFFight Champion 2009
Visual Gay's FFFight Champion 2010
Kotisivuni: Renzokuken Cosplay
Cosplay.com-profiilini: Cosplay.com

I don't want to write just to have some critics analysing my work.
-I just want to tell people stories.

XxyumeganxX

Viesti Kirjoittaja XxyumeganxX » To Heinä 18, 2013 11:20

Acon tuli ja meni ja jotain palautetta voisin ehkä antaa :3

Toimin siis toista kertaa Aconissa vänkärinä ja omasta mielestäni parannusta viime vuoteen tapahtui paljon. Itse pidin siitä että info siirrettiin paljon viksumpaan paikkaan viime vuodesta. Nyt tilaa oli paljon enemmän eikä tarvinnut pelätä että jos tarpeeksi nopealla vauhdilla tulen infoon niin törmään takaseinään. ^u^ Myös lippujen vähentäminen kannatti, en uskalla edes kuvitella minkälainen jono esim. cosplaykilpailuihin olisi ollut jos lippuja olisi mennyt vielä nykyistä enemmän. Taidekujan sijainti oli myös hyvä, koska kaikkien jonottaessa saliin taidekujalle ei tullut ahdasta (ja tälläinen pieni vänkäri pääsi sieltä kivasti livahtamaan yläparvelle katsomaan FFFightia c: ). Myyntipöytäsali taas oli aika ahdas, ehkä jonkun myyjän olisi voinut vielä sijoittaa sinne yläkertaan?

Kuvauspalvelusta sanon oikein erikseen, että hienoa että Musiikkikeskuksen ihanaa viheraluetta vihdoinkin hyödynnettiin c: Toivottavasti jatkossakin näin tullaan tekemään. b(^___^)
Ehkä ulkoaluetta voitaisiin hyödyntää vielä jotenkin muuten...?

Vänkärien tiedotus jäi minunkin kohdallani Animekonsertin kohdalta epäselväksi. Kun kuulin lippujen menneen, luulin ettei vänkäreille ole varmaankaan konserttiin varattu sinne yläparvelle paikkoja joten missasin siis konsertin ihan turhaan *köhjotoisenkerranköh* ja tämä jäi hieman harmittamaan :c
Avajaiset olivat mielestäni ihan hyvät, pääjärjestäjä veti kivan rennolla fiiliksella kaiken puhumisen ^__^ Cosplaykilpailusta sen verran, että kilpailijat olisivat voineet olla hiiieman kauemmin lavalla, en meinannut ehtiä kuvailemaan heitä ollenkaan... Ja Cosplaydeitille seuraavaksi puoli-tunti lisää aikaa. FFFight oli tänäkin vuonna hiano, jatkakaa samaan malliin! Juoni oli oikein hyvä. :D
Ohjelmista voisin mainita noin yleisesti että melkein harmitti olla väkärinä kun oli niin paljon kaikkea kivaa ja kiinnostavaa ohjelmaa, varsinkaan kun en ehtinyt kuin muutamaan :3

Roskiksista on turha sanoa mitään, koska niistä on jo kaikki tarvittava sanottu ja samaa mieltä olen.

Yleisesti Animeconista jäi hyvä fiilis. Parannusta on tapahtunut ja toivottavasti nytkin ilmenneet virheet hoidetaan jollakin tavalla niin seuraavasta Animeconista tulee vieläkin parempi. Mutta ne Twitter-sotimiset voitaisiin seuraavalla kerralla jättää pois.Viimeiseksi mainitsen vielä Greenroomin. Ainakin omasta mielestäni ruoka oli todella hyvää ja ihan kunnon ruokaa :) Sen voimalla jaksoi narikassa puuhastella. Ja tälläkin kertaa greenroom oli rauhallinen ja mukavan viileä.
Kiitos ihanasta conista, oli taas kerran mukavaa olla vänkärinä :D
Oho tulipas paljon tekstiä.
:D Ajatus... pätkii...
Deviantart -> http://xxyumeganxx.deviantart.com/

Mikichan

Viesti Kirjoittaja Mikichan » To Heinä 18, 2013 12:59

Leonhart kirjoitti:
Mikichan kirjoitti: - FFFight oli hieman pettymys. Alkujuoni oli loistava, mutta sitten kun päästiin itse taisteluun, homma lässähti. Ennakkoilmoittautuneet olisi voinut pyytää backstagelle jo ennen ohjelman alkua ja yleisöstä taistelijoiden pyytämisen olisi saanut jättää pois. Fight ei oikein edennyt sulavasti, kuten viime vuonna. Tunti katsottiin ja lähdettiin sitten pois.
FFFightin alkuperäinen tarkoitus on täysin satunnaisessa paikassa järjestetty ns. nurmikkofaitti, että faittaajat tulevat vapaasti taistelemaan rennossa meiningissä.
Lavalle siirryttyään FFFight on ollut myös interaktiivinen ohjelmanumero, johon nimenomaan esiintyjät otetaan yleisöstä.
Tokihan esim. FFFight-turnaukset ovat olleet pelkästään ennakkoilmoittautumisia vastaanottanutta ohjelmaa, mutta me Visual Gay -porukan luomaa formaattia toteuttava, heidän jalanjälkiään seuraava FFFollowers haluamme ylläpitää perinnettä, mutta myös tuoda siihen uusia innovaatioita.

Olen samaa mieltä, että etukäteen ilmoittautuneiden olisi syytä olla backstagella, minne heidät itse asiassa jo puoli tuntia ennen ohjelmanumeron alkua vietiinkin. Kuitenkin heille oli pakko varata eturivistä oleskelutila, koska takahuoneessa oli samaan aikaan menossa muuta virallista conitoimintaa (tuomarointia tms.).

Kiitos kuitenkin palautteesta, jokainen sana otetaan huomioon ja pohditaan yhdessä mahdollisimman viihdyttävien esitysten takaamiseksi! :mrgreen:
Lisään tähän sen vielä, että olen tietoinen, miten FFFight on toteutettu aikaisemmin, olen sitä seurannut monissa tapahtumissa kymmenen vuoden ajan. Yleisöstä pyytäminen ei ole aina huono asia, mutta ne jotka haluavat esiintymään tähän ohjelmaan, saisivat miettiä jo etukäteen, mitä lavalla tekevät jos sinne heidät valitaan. Joskus yleisöstä lavalla hypänneet taistelijat ovat viihdyttäviä ja he ovat todella hyviä improvisoimaan tai ovat jo miettineet etukäteen, mitä "iskuja" heidän hahmollaan voisi olla. Valitettavasti aika monesti on tullut taistelijaksi kuitenkin henkilö, joka ei tiedä lavalla yhtään, mitä tekisi. Ei ole kovin viihdyttävää katsella, kun miettimiseen menee kauan ja lopulta päädytään vain huitaisemaan vastustajaa naamaan. Tämä ei tietenkään ole ohjelman järjestäjän vika, eivätkä he sille mitään voi. Toivoisin vain, että ne jotka fightiin haluavat osallistua, miettisivät etukäteen. Ymmärrän sen, jos jäätyy lavalla vaikka kuinka olisi miettinyt kaiken etukäteen. Meitä kaikkia jännittää. Mutta jos katsot monta samanlaista lyöntimatsia, ei se minusta ole kovin viihdyttävä.

En nyt kuitenkaan lopeta FFFightien seuraamista, kyllä minut sieltä yleisöstä tullaan jatkossakin bongaamassa. Ja hienoa, että negatiivinenkin palaute otetaan hyvin vastaan :D

Leonhart
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Leonhart » To Heinä 18, 2013 13:52

Mikichan kirjoitti: Lisään tähän sen vielä, että olen tietoinen, miten FFFight on toteutettu aikaisemmin, olen sitä seurannut monissa tapahtumissa kymmenen vuoden ajan. Yleisöstä pyytäminen ei ole aina huono asia, mutta ne jotka haluavat esiintymään tähän ohjelmaan, saisivat miettiä jo etukäteen, mitä lavalla tekevät jos sinne heidät valitaan. Joskus yleisöstä lavalla hypänneet taistelijat ovat viihdyttäviä ja he ovat todella hyviä improvisoimaan tai ovat jo miettineet etukäteen, mitä "iskuja" heidän hahmollaan voisi olla. Valitettavasti aika monesti on tullut taistelijaksi kuitenkin henkilö, joka ei tiedä lavalla yhtään, mitä tekisi. Ei ole kovin viihdyttävää katsella, kun miettimiseen menee kauan ja lopulta päädytään vain huitaisemaan vastustajaa naamaan. Tämä ei tietenkään ole ohjelman järjestäjän vika, eivätkä he sille mitään voi. Toivoisin vain, että ne jotka fightiin haluavat osallistua, miettisivät etukäteen. Ymmärrän sen, jos jäätyy lavalla vaikka kuinka olisi miettinyt kaiken etukäteen. Meitä kaikkia jännittää. Mutta jos katsot monta samanlaista lyöntimatsia, ei se minusta ole kovin viihdyttävä.

En nyt kuitenkaan lopeta FFFightien seuraamista, kyllä minut sieltä yleisöstä tullaan jatkossakin bongaamassa. Ja hienoa, että negatiivinenkin palaute otetaan hyvin vastaan :D
Olen tässäkin samaa mieltä; vaikka FFFight on omalla tavallaan yleisössä istuville intoilijoille hieman matalampi kynnys päästä itse lavalle esiintymään, ei silti taistelua ole kovin mukavaa seurata, kun liikkeet ovat mielikuvituksettomia tms.

Olen itse ajatellut pitkän linjan teatterilaisena sekä puoliammattilaisena improajana jossain conissa pitää esiintymisestä, faittaamisesta ja muusta lavalla tärkeästä paneelin tai luennonpoikasen, koska vaikka pukujen taso on upeaa, jopa esiintymiskisojen koreografiat ovat erittäin usein nukuttavan tylsiä.
FFFight kuitenkin on omalaatuista improteatteria, ja sen on tarkoitus olla hauskaa sekä itselleen että yleisölle.

Tokihan se on jostain aloitettava, mutta jokaisen on hyvä harjoitella edes peilin edessä. :)
Visual Gay's FFFight Champion 2009
Visual Gay's FFFight Champion 2010
Kotisivuni: Renzokuken Cosplay
Cosplay.com-profiilini: Cosplay.com

I don't want to write just to have some critics analysing my work.
-I just want to tell people stories.

yoshh

Viesti Kirjoittaja yoshh » To Heinä 18, 2013 14:03

Animeconin ohjelmavastaava ilmoittautuu! Haluaisin kiittää kävijöitä, sekä kaikkia jotka olivat mukana tekemässä tapahtumaa. Erityiskiitos ohjelmanpitäjille, ilman teitä tapahtuma ei olisi onnistunut. Olen lukenut runsaasti palautetta eri medioiden kautta, ja keskimäärin ohjelmaan liittyvä palaute on ollut positiivista. Pidetään siis ohjelman taso jatkossakin korkealla!

Haluaisin kiittää myös minua ohjelman kanssa tapahtuman aikana auttaneita tahoja. Olen saanut runsaasti positiivista palautetta sekä tekniikan että salivänkäreiden toiminnasta: olitte kaikki palautteen mukaan avuliaita ja asiantuntevia, joten suuri kiitos siitä! Toivottavasti saamme saman tiimin ensikin vuonna. Myös järjestyksenvalvojat olivat tänä vuonna hyvin organisoituneita sekä päteviä, oli ilo työskennellä kanssanne.

Mielestäni Animecon onnistui tänä vuonna ohjelman kannalta paremmin kuin viime vuonna: ohjelmamme oli keskimäärin tasokkaampaa sekä monipuolisempaa ja itse ainakin koin olevani paremmin organisoituneempi ja tiesin mitä olin tekemässä (tämä oli kolmas kerta kun toimin ohjelmavastaavana, toinen kerta Animeconin puikoissa). Tänä vuonna tiimissämme oli monia järjestäjiä jotka olivat tekemässä tapahtumaa vasta ensimmäistä kertaa, ja jotkut heistä onnistuivat erittäin hyvin, kun taas osalle jäi vielä petrattavaa ensi vuodeksi. Toivon että kaikki oppivat virheistään ja saamme ensi vuodelle entistä paremman tapahtuman.

Palautetta saa ja pitää antaa. Mikään tapahtuma ei ole täydellinen, ja parantamisen varaa löytyy aina. Tässä ketjussa on annettu paljon osuvaa palautetta, ja olen monen asiassa kanssanne samaa mieltä. Kaikkea palautetta arvostetaan suuresti, ja niissä kärjistyneimmissäkin palautteissa, mitä löytyy esimerkiksi Twitteristä, on jonkinlainen totuuden jyvä.

Haluaisin vielä pahoitella kunniavieras ohjelmien aikataulutuksen aiheuttamaa pahaa mieltä. Jouduimme tekemään kunniavieraiden aikataulumuutosten vuoksi viime hetken vaihdoksia ohjelmakarttaan, mikä aiheutti valitettavia päällekkäisyyksiä samankaltaisten ohjelmien kesken, sekä Spoonyn ja Benzaien nimmarienjakotilaisuuden kaltaisia minikatastrofeja.

Pyydän myös anteeksi jos vaikutin töykeältä konserttilippujen jakojonossa (se äänekäs lolita ruskeassa mekossa), pyrimme tekemään parhaamme kiperässä tilanteessa. Kiitokset infon vänkäreille, jotka toimivat erittäin mallikkaasti paineen alla.

Edhel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Edhel » To Heinä 18, 2013 19:31

Pötsy kirjoitti: Toivottavasti muutkin Reapers' Gamen osallistujat kirjoittelevat tänne risut ja ruusut (myös he jotka eivät pääseet osallistumaan), koska muuten emme pysty parantamaan ohjelmaamme tulevaisuutta ajatellen. Onneksi saimme myös palautetta paikan päällä ja kiitoksia myös siitä.

terveisin
Reapers' Gamen Minamimoto
Laura Lipponen

Juuri meinasin kysellä yhdeltä teistä, jonka tunnen, että minne teille voi laittaa palautetta, mutta onneksi huomasin tämän ^^

Joten. Täytyy sanoa että pelin mukavuus yllätti odotukseni. Stressasin jonkin verran että minkälaisia tehtäviä tulee ja jos joutuu jonkun tuntemattoman kanssa olemaan pari niin miten se sitten sujuu. Omalla kohdalla sattui vanha tuttu muista piireistä partneriksi, joten se helpotti. Silti se että piti etsiä mahdollisesti tuntematon parikseen toi peliin sellaisen "avoimmuuden" tai miten sen selittäisi... "Pakotti" avautumaan ja sosiaaliseksi vaikka itse ainakin olen aika antisosiaalinen. : D

Niin se olisi ensiksi pitänyt mainita, että oli aivan älyttömän siistiä, kun olitte panostaneet Reapereiden cossaamiseen. Kaikkien teidän asut olivat upeita ja se että eläydyitte ja pelasitte peliä vakavasti ja antaumuksella oli erittäin iso plussa. (tv. pelaaja, jota Kariya ja Iron Lady jahtasivat täysillä juosten ^^) Teidän antautumisenne auttoi mielestäni meitä pelaajiakin antamaan kaikkemme ja pelaamaan täysillä.
Tehtävien tulo viesteinä oli täydellisesti pelin henkisesti, toivottavasti ei hirveää puhelinlaskua tullut xD
Pinssien saaminen oli aivan mahtavaa. Ne myös lisäsivät peliin TWEWY-henkeä, ja vaikka ei voittanut niin jäi jotain muistoksi. Oli hienoa että ne oli tehty hyvällä laadulla. Vielä jäin kaipaamaan, että olisi pelattu Tin Piniä xDD Ja voittajien palkinnot olivat upean näköiset ja selkeästi vaivalla tehtyjä.

Itse tehtävistä: Ne olivat mukavasti TWEWY-henkisiä ja tasoltaan sellaisia, että ne pystyi suorittamaan ilman hirveätä päänvaivaa (jopa Minamimoton, pelkäsin että herralta tulisi jokin älytön numero-ongelma xD). Tuossa jo aikaisemmin mainittiin, että ehkä enemmän interraktiivista toimintaa hahmojen kanssa olisi kaivannut. En tarkoita että nyt pitäisi teidän osata näytellä tai larppata ihan täysillä hahmoja, mutta jotain jäi ihan pikkuisen uupumaan. Tosin itse sain ko. toimintaa juuri vaara-ajalla, kun Iron Ladyn kanssa ensin risteyksessä jumitettiin ja sitten syntyi taka-ajo Kariyan saapuessa. Maininta tehtävien vaikeustason mukaan niiden järjestäminen/päivän aikana tuleminen oli hyvä pointti, semmoista voisi harkita ensi kerraksi.

Iltabileiden tehtävistä Minamimotolle olisi kannattanut varata enemmän pelejä, ettei olisi tullut ruuhkaa, mutta ei se niin menoa haitannut ja silloin jo sai kuulla, että epli oli ollut viime hetken ratkaisu. Oli hauskaa, kun bileiden tehtävän tekstari tuli ja siellä lössillä vahdattiin, että mistä se Hanekoma tulee ja sitten rynnättiin perään ku mies viimein ilmestyi xDDD Mies myös hyvin viihdytti meitä muiden Reapereiden mennessä paikoilleen.
Itse en kokenut haitaksi sitä, että peli oikeastaan söi melkein koko päivän, se oli itsessään niin antoisa, ettei ohjelmien sivuunjääminen haitannut (en ollut menossa kuin cosplaykisaan ja jälkeen päin sain kuulla ettei se niin kummoinen ollut, joten ei harmittanut ^^)

Harmillista etteette ehtineet/saaneet päättäjäisten vikasta tehtävästä mitään erikoisempaa mutta on ymmärrettä ja kyllähän Game master pitää aina nirhata pelin lopussa xD
Seuraavaa kertaa varten selvyyttä siihen, että saako tehtäviä suorittaa yksin vai partnerin kanssa. Jonkin verran tämä aiheutti hämmennystä. Sitten toisaalta olisi toivonut, että partnerin olisi voinut valita itse ilman toisen värisen metsästämistä, mutta kun sattui hyvä pari ja muutenkin hyvät muut pelaajat niin ei se niin sitten haitannut.

No nyt tuli vähän sekavasti, toivottavasti saatte tästä jotain irti ^^" Kaiken kaikkiaan peli oli yksi parhaimmista conkokemuksistani ja mukavasti teki lauantaista erilaisen normaaleihin conpäiviin. Jäi erittäin hyvä muisto <3 Huomasi, että olitte jaksaneet käyttää aikaa ja vaivaa pelin järjestämiseen, arvostan sitä todella paljon ^^ Sen ansiosta me pelaajat saimme ikimuistoisen kokemuksen ja toivottavasti teille Game mastereillekin jäi positiivinen mieli.
Ehdottomasti toivon, että peli tulee uudestaan ja voisin harkita jopa itsekin järjestämiseen osallistumista, jos vain välimatkat muihin antavat anteeksi sen. Toisin nautin pelaamisesta erittäin paljon ja ensi kerralla tekee mieli osallistua itsekin enemmän TWEYWY-henkisenä eli toteuttaa viimein Nekun cossi X)
Let's live our life to see why we were born to this world.
DA

chestoberry

Viesti Kirjoittaja chestoberry » To Heinä 18, 2013 20:24

Pakko päästä itsekin vähän avautumaan animeconista jotenka tässä tulee:

+Ihmiset! Vihdoinkin oli conissa taas kivaa.
+Vesipisteet täynnä. En tosin nähnyt enempää kuin kaksi. Myyntipöytäsaliin olisi voinut tuoda kunnon vesisaavin ärsyttävien kannujen sijasta.
+Pukuhuoneita oli onneksi enemmän kuin yksi eivätkä olleet tukossa minun paikallaoloaikanani
+VESI OLI SUURI SOPIVAA!!! sai juotua kunnolla janoonsa. (desucon voisi ottaa oppia! :D)
+Mielestäni taidekuja oli juuri sopivassa paikassa. Muualla ei olisi luultavasti ollut sopivia tiloja ja jos niitä opasteita ja infoamista ei olisi säästelty olisi sinnekin löytänyt vähän paremmin.

-Musiikkikeskus conipaikkana sokkeloinen, joten niille opasteille olisi ollut käyttöä.
-Jonotus.. Voi miksi ei voida ymmärtää, että jos hallussa on paikkalippu ei siellä tarvitse tungoksessa seisoskella. Toisen kerroksen myyntipöydille ei voinut edes ajatella menevänsä ennen pääsalissa tapahtuvan ohjelman alkua.
-Pääsalissa tapahtuvan ohjelman aikataulutus. Kun salia alettiin ennen cosplaykisaa tyhjentämään oli ovien edessä hirveä tungos. Olisi voinut tyhjentää vaikka puoli tuntia ennen seuraavan ohjelman alkua.
-Kuulutuksista ei saanut mitään selvää.
-Narikka sunnuntaina. Ei voi olettaakkaan kaikkien matkalaukkujen mahtuvan pieniin väleihin saatikka, että saisit alimmaisena olevan suunnattoman matkalaukkusi sutjakasti päivän päätteeksi.
-Cosplaykilpailusta on varmasti kuulunut jo suunnasta jos toisesta.
-Roskiksia lisää. Sunnuntaina conipaikalle kävellessä tunsin myötätuntoa niitä ihmisiä kohtaan, jotka joutuisivat siivota 500m säteellä musiikkitalosta olevat roskikset ja niiden ympäristön.
-Omana syynä se, että en tajunnut mennä kuuntelemaan animekonserttia T.T

Conissa oli kaikesta huolimatta todella hauskaa ja nautin lähes joka hetkestä. Toivon ja uskon vahvasti, että animecon parantaa ensi vuotta kohden.

mayahime
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mayahime » To Heinä 18, 2013 22:11

Laitanpa lyhyesti omat (henk.koht)kokemukseni tapahtumasta. Itselleni matka oli hyvin positiivinen kokemus. Sää oli upea ja kohdallani asiat tuntuivat toimivan.

+ paljon myyntipöytiä, löysin etsimäni.

+ Olin ensimmäistä kertaa kisaajana. Sain tarpeeksi infoa ja tyhmiin kysymyksiinikin vastattiin oikein kattavasti ja kärsivällisesti.

+cosplaypukuhuoneen tarvikelaatikko osoittautui monen cossaajan pelastukseksi, myös minun.

+ Iso kiitos työntekijöille, jaksoitte ihmismassasta ja kuumuudesta huolimatta. Narikka pelasi, infosta sain tietoa, järkkärit eivät olleet liian vakavamielisiä.

+ensiapupisteen löysi helposti

+Ihmiset käyttäytyivät hyvin.

+Sijainti. Olin iloinen, että con järjestettiin taas Kuopiossa. Kuopio sijaintina on näin Pohjois-Suomessa asuvalle helpotus ja helpottaa varmasti myös Lapista matkustavien matkatuskaa. Itse matkustin Oulusta. Oli mielekästä lähteä coniin istumatta yli kymmentä tuntia autossa.
Vaikka musiikkitalo ei ole parhaimmasta päästä pitää tällaista tapahtumaa, minun mielestäni se voittaa mennen tullen v. 2011 (pyydän nöyrimmin anteeksi jos muistan väärin) järjestetyn conin Turussa. Silloin oltiin hukassa karttojenkin kanssa kun tapahtuma-alue oli niin sirpaleinen.
Kuopion musiikkitalolla on kivasti nurmikenttää ympärillä ja oli mukava mennä istuskelemaan puun alle ja nauttia kesäsäästä.

+ animekonsertti oli jälleen upea kokemus, vaikka ohjelmassa olikin paljon viimevuotisia kappaleita. Toivotaan, että yhteistyö jatkuu.

+ vesipisteitä oli tarpeeksi ja niitä täytettiin.

+ cossaajat olitte aivan mahtavia.

... ja sitten niitä muutamia miinuksia.

-opastenuolia oli toisaalta laitettu, mutta jousistoa ja paria muuta paikkaa sai kyllä metsästää.

-Taidekuja kolmannessa kerroksessa oli aluksi hankala löytää, toisaalta se on taidekujalaisille rajattu, tiivis alue, mutta ahdas jos useampi ihminen on päättänyt lähteä tutkimaan sen tarjontaa yhtäaikaa. Sama koskee myyntipöytäaluetta.
Blogi-> Dawn of Cosplay
DeviantArt -> Aliencake
Cosplay.com -> Cosplay.com

Viveeh

Viesti Kirjoittaja Viveeh » To Heinä 18, 2013 22:15

Animecon oli jälleen mielestäni hyvin järjestetty con. En osaa sanoa paljoa, mutta tässä olis pari juttua:

- Ensiksi, joku mainitsi cosplay-kisoissa haastattelun. Itsestäni on parempi, kun haastattelua ei ole. En ole mitenkään taitava puhumaan, joten siitä tulisi ihan tarpeetonta ylimääräistä stressiä. Kisat järjestettiin tälläkin kertaa hyvin, osallistujia opastettiin selkeästi, ja tuomarit osasivat asiansa.

- Ihmiset oli taas todella kohteliaita ja mukavia. Kuvia minusta ei otettu paljoa, mutta kehuja sain, ja onnentoivotuksia tuli joka suunnasta. Ja sinä Armin Arlert, jolta sain paljon haleja, ja jonka kanssa otin kuvan (kun cossasin Allen Walkeria), taisin rakastua sinuun. ;)

- Tiloista sen verran, että conirakennus oli yllättävän pieni ja sisällä oli tosi kuuma. Esityssali sen sijaan oli mahtava, ja hyvä, tilava backstage. Pukuhuoneet ja vessat toimi hyvin. Vesipisteet oli mukava olla, mutta vesi oli niin kylmää, että meinasi nousta heti takaisin ylös. Kuvauspalvelu ulkona oli mukavaa vaihtelua. Kuvista tulee nykyään myös paljon parempia kuin pari vuotta sitten.

- Olisin halunnut käydä eroge-paneelissa, mutta en löytänyt sitä ohjelmalistasta. Luulin, että se oli peruttu. Ja nyt kun joku sen täällä mainitsi, tuli surullinen olo. DX

Mutta kiitos kaikille! Cossasin siis Dark Woods Circusin Mikua ja D.Gray-Manin Allen Walkeria arkiasussa. Saa ottaa yhteyttä, jos otit kuvia, tai muuten vaan. :D

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Pe Heinä 19, 2013 00:07

Viveeh kirjoitti:Kuvauspalvelu ulkona oli mukavaa vaihtelua. Kuvista tulee nykyään myös paljon parempia kuin pari vuotta sitten.
Se on hyvä huomata että ei ole oppi ojaan kaatanut.

Kuvista ja opeista puheenollen, niitä olisi lisää. Kuvia siis. Kuvauspalvelu lauantai, 144 kappaletta kuveja. Pari iltaa menikin näitä säätäessä. Ulkokuvauspalvelu on kyllä kivaa, mutta ei sitä montaa kertaa vuodessa jaksa, sen verran massiivinen ruljanssi se on. Sekuntiakaan ei kuitenkaan ketuta että se järjestettiin. Haasteet ovat kivoja, kuvat erilaisia ja selvästikään turhaa työtä ei ollut. Sekä conin aikana että sen jälkeen käyty juttu asiakkaiden kanssa on ollut mukavaa.

Kyllä, kuvia on vielä käsiteltävänä. Aika monta.

Sherval

Viesti Kirjoittaja Sherval » Pe Heinä 19, 2013 09:36

No niin, noin viikkoa myöhemmin saan minäkin rapustettua jotain palautteen tapaista. Sitatoiden Digimonin Yamatoa, "Joudumme pettymään joka tapauksessa, joten sama se on kuulla huonot uutiset ensin."

- Heti isoin miinus ensiksi: hyvät con-kävijät, antakaa myyjien purkaa omat taidekujapöydät ym. rauhassa. Varsinkin kun jokin animekonsertin tapainen tapahtuma on tiedossa illan päätteeksi. Voitte vaan kuvitella vitutuksen määrää, kun jouduin kuuntelemaan "Legend comes to life"-biisin konserttisalin välitilasta. Eihän kyseessä ollut muuta kuin legendaarinen biisi omistettuna kaikkien aikojen suosikkipokemonilleni, jota soitetaan yhdessä lapsuuteni top-suosikkileffassani ikinä... ei sen isompaa :x. Myönnettäköön, että lähes kaikki ihmiset, joita kehotin tulemaan huomenna uudestaan kuuntelivat ja kohteliaasti antoivat minun jatkaa toimiani rauhassa. Vaan joukkoon mahtui myös niitä inkuttajia "Mutta kun hän haluaisi ostaa tämän nyt." Siinä missä tänä vuonna vastentahtoisesti tongin kassini uumenista ja kertaalleen pakatun kassalippaan, ensi vuonna aion toimittaa tämän viestin kohteliaasti, mutta napakasti: "Me taidekujalaiset, kuten kaikki muutkin ihmiset täällä, haluaisimme myöskin nähdä jotain ohjelmaa conin aikana. Siinä missä teillä tavan conilaisilla on paljon, paljon aikaa ja vapautta vaeltaa missä huvittaa, me kujalaiset istumme valtaosan conista perse tanttarassa taidekujalla. Kotona ei paljoa lohduta, jos koko con-reissusta on jäänyt käteen vain myyntipöydiltä napattua kräässää ja (hyvällä tuurilla) kasa tuohta myyntituotoista. Joten olkaa hyvä, ja tulkaa huomenna uudelleen."

Olen valmis sanomaan tämän silläkin uhalla, että viestin vastaan ottava tuohtuu ja jättää tuotteeni kokonaan ostamatta. Kyllä minä sille tuotteelle jonkun toisenkin ostajan saan.

Ehdotus: Voisiko konsertin ensi vuonna järjestää vaikka vartin yli tai jotain? En puhu tästä nyt pelkästään omasta puolestani, vaan myös ns. virallisten myyjien ja työvoiman puolesta. Ajattelin nimittäin jo taidekujalla, että "Mitä hyötyä on järjestää tämä ainoana ohjelmana illan viimeiselle tunnille? Ymmärrän kyllä, että sillä koitetaan antaa myyntisalin myyjille, ym. se mahdollisesti ainoa nähtäväksi jäävä ohjelma koko conin aikana, mutta paljoa se auttaa ainakaan virallisia myyjiä, kun myyntisali suljetaan vasta tasan klo 18...

- Escaflowne-fanina yhdyn Parsan puheeseen Evangelion-videon näyttämisestä vielä Dance of Cursen aikana... ei siitä sen enempää. Konsertissa olisi ollut hyvä lisätä uusien kappaleiden määrää viime vuotisiin nähden, mutta nykyinen kokoonpano oli jo okei aloitus.

- Roskikset on mainittu kertaa monta, itse näin tätä ilmiötä vasta sunnuntaina pöytäni vastapuoleisessa roskiksessa.

- Oma kokemus käytävien tukkijoista: myyntisaliin vievän ainoan reitin ykköskerroksen eteisestä oli yhdessä välissä tukkinut kasa teinejä, jotka nyt välttämättä halusivat kuvata sitä jotain kauhu-lolitaa tai mitä lie juuri siinä kohtaa. Odotin siinä muutaman sekunnin -kiireessä, sillä oli sunnuntai ja myyntisali oli lopullisesti sulkeutumassa alle puolessa tunnissa. Lisäksi olin juuri viemässä kaverini kanssa tavaraa autoon. Lopulta totesin "Sori, mutta mä menen nyt tästä ohi." Eräs kuvaajista oikein tuhahti, kun menin hänen kamerakännynsä edestä. Tuhahdan takaisin ja kysyn arvon neidiltä ja samalla koko poppoolta: missä olivat TEIDÄN käytöstapanne? Niissä ylitäysissä roskakoreissako? Jos myyntisaliin on siinä kohtaa tasan yksi reitti (jostain syystä portaikon toinen puoli oli molemmat päivät tukittu pöydällä miksi?), niin sitä ei todellakaan blokata henkilökohtaisilla photoshooteilla!!

-Kakkoskerros oli, kuten on jo mainittu kertaa monta, ihan toivoton tapaus päästä läpi silloin, kun se täyttyi jonottavista ihmisistä. Pelastavaksi tekijäksi osoittautui sen kautta aina taidekujalle asti nouseva hissi, jonka avulla en joutunut vessareissulta palatessani kroolaamaan uudestaan ihmismassojen läpi.

-Jouduin jättämään Muumiluennon välistä sen kaksituntisen keston ja keskellä päivää olevan ajoituksen vuoksi ;_;. Pliis sanokaa, että joku sai sen nauhalle ja Youtuubiin tai jotain.

-Stressi, väsymys ja kiire. Näihin vaikutti mm. huonosti nukutut yöt (perjantaina menin jo klo 23 nukkumaan ja siitä huolimatta sain vain neljä tuntia unta :/).

Kahteen jälkimmäiseen ei tietenkään itse con voi vaikuttaa, muihin kylläkin.
Sitten ne plussat:

+Taidekujan sijainti oli aivan mahtava! Rauhallinen ja sopivan kokoinen alue, jonne ne paljon parjatut hiljaiset kuulutuksetkin kuuluivat ihan hyvin. Lisätkää ensi conissa sinne ohjaavien kylttien määrää, niin homma on sillä selvä.

+Tanssipiste ei ollut enää tänä vuonna suoraan taidekujan alla. Ei enää helvetillistä Caramelldanssen ja japanilainen-Frontside Ollie-maratonia niin kuin viime vuonna (auta armias kun PSP:stä loppui tuolloin virta soittaa musiikkia kesken sunnuntain >_>;).

+Vesipisteet (ainakin se joka oli juuri nokkamme edessä), täyttyi tiheään ja en koskaan nähnyt sitä tyhjänä.

+Osa myyntipöydistä oli 2. kerroksessa. Niitä olisi hyvä saada sinne lisää, jotta tilaa vapautuisi entistä enemmän itse päämyyntisalista. Paitsi ei Yaoi-miestä sinne, mitä tahansa muuta paitsi Yaoi-miestä…

Kaiken kaikkiaan con-reissuni ei ollut tänä vuona ihan yhtä hyvä kuin viime vuonna, johtuen lähinnä tuosta stressistä/väsymyksestä ja ohjelman näkemättömyydestä (+ se missattu Lugia-biisi, PRKL!!). En silti sanoisi, etteikö con-reissuni olisi ollut nautittava tai että järjestelyihin liittyviä parannuksia viime vuoteen ei olisi ollut. Näillä tunnelmilla siirryn odottamaan Oulun animeseminaaria :D

kakaru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kakaru » Pe Heinä 19, 2013 12:49

Voisin oikeastaan heittää omankin palautteeni tänne. Kerta oli ensimmäiseni koskaan coneissa. :)

+ tarpeeksi isot tilat
+ Brony-miitti. En ole kova MLP-fani, mutta paikalla oli hyvä meininki ja sopivan kevyt aloitus sunnuntaille. Innostuin jopa hieman poneista.
+ Minä, äiti, isä ja hassu harrastukseni cosplay -paneeli. En cossannut tällä kertaa, mutta innostuin paneelin seurauksena. (Harmittaa vaan, kun en päässyt muille cosplayta käsitteleville luennoille.)
+ vesipisteet
+ paikkaliput cosplaykisassa ja esityskisassa
+ hyvä sää (vaikkei ehkä ollutkaan conin järjestäjien päätettävissä)
+ avulias palvelu infopisteellä
+ tanssipelihuone
+ karaoke
+ Lampun henki -juontaja esityskilpailussa. Toivon todella, että hän on vetämässä lisää ohjelmaa jossain seuraavista coneistani!
+ ohjelmaluettelo juuri sopivasti ohjelmalehtisen keskiaukeamalla

- Hirveä tungos ennen cosplaydeitin alkua. Siihenkin olisi voinut olla paikkaliput, jottei olisi tarvinnut aivan litistyä muiden alle yrittäessään päästä hyville paikoille.
- Huonot ruokailumahdollisuudet itse paikalla. En juuri pikkusiskoni kanssa poistunut conalueen ulkopuolelle ja oli todella ikävä huomata, ettei paikanpäällä ollut juurikaan suolaista kunnon ruokaa.
- Miksi ponit kiinnostavat animefaneja? -luento. Odotukset olivat korkealla Brony-miitin jälkeen, mutta luento osoittautui todella tylsäksi. Lähdin siskoni kanssa kesken.
- BJD-miitti. Ehkä oli kiva kokemus niille, jotka tuntevat joltain BJD-foorumilta, mutta infossa oli toivotettu tervetulleiksi kaikki, jotka ovat edes kiinnostuineita nukeista. Siskoni oli aivan innoissaan, sillä hän on kiinnostunut nukeista, mutta innostus kuoli miltei heti paikanpäälle päästyä. Meillä ei ollut minkäänlaista tekemistä miitissä, koska emme tienneet nukeista mitään malleja tai mitään muuta. Kiinnostuneet olisi voinut huomioida paremmin.
- paikan karttojen huono esiintuonti (emme koko lauantaina huomanneet karttoja ohjelmalehtisessä)
älä nukahda siihen hyvään yöhön sovinnolla

sincerely I

n3y0

Viesti Kirjoittaja n3y0 » Pe Heinä 19, 2013 13:20

Tänne on tullut hurjasti ja hyvin rakentavaa palautetta. Sydäntä lämmittää myös lukea kaikkia kiitoksia täällä ja muuallakin netissä!

Suuret kiitokset! Info/tiedotus lupaa paneutua tähän ketjuun viimeistään sunnuntaina kun työt antavat hetken vapaata. (Niin mitä vapaata? Elikkä hetken vielä menee, mutta innokkaasti lueskelen täällä ja Palautelomakkeessa vapaahetkien aina välillä hetkellisesti ilmestyessä.)

Palautetta keräämme myös lomakkeella, ja voitte käyttää ihan sitä kanavaa (tai vaikka useampaakin) palautteen antamiseen kun haluatte. Kiitos kaikille!
Viimeksi muokannut n3y0, To Heinä 25, 2013 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mika(n) n3y0
dynastes tener

Nekocon '11 ohjelma | Acon '12 ohjelma | Acon '13 info | Acon '14 info

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”