Desucon 2013 - Jälkilöylyt

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kagechan

Re: Desucon 2013 - Jälkilöylyt

Viesti Kirjoittaja Kagechan » Ke Kesä 19, 2013 14:47

Emubird kirjoitti:-ranneketta oli lähes mahdotonta saada pois ranteesta ehjänä ilman jonkinlaisia pihtejä yms.
Jos sen rannekkeen haluaa ehjänä muistoksi, niin sen saa ranteesta pois kun laittaa käteen paljon saippuaa ja ninjailee sen käden yli. Itselläni onnistui hyvin melko tiukalla rannekkeella ^^
Oli muuten mahticoni ja vaihteeksi jonkinlainen antidesusää!
Kage

Aughisky
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aughisky » Ke Kesä 19, 2013 16:54

Kiitokset omalta osaltanikin mahtavasta conista! Ensimmäinen coni, jossa cossasin. Ei jäänyt ollenkaan huonoa makua suuhun, vaikka alussa jännittikin hieman. Sibbe on kyllä paras paikka Desulle, ja sää oli täydellinen. Rajoitettu kävijämäärä oli plussaa, sillä happea sai sisällä ihan hyvin. Rakennuksen lähellä oleva "satama" oli myös kiva paikka viettää aikaa, ja lähellä olivat palvelut, kuten kotipizza ja S-market. Conipäiviäni piristivät mukavasti myös monet mukavat ihmiset, jotka tulivat reppaasti juttelemaan. Sain Desusta myös itselleni uuden ystävän, jonka kanssa olen yhteyksissä conin jälkeen ollut. Toistaiseksi ainut miinus liittyy omiin toheloimiseeni. Menin ostamaan Ramunea, ja erehdyin luulemaan kanssaconittajaa myyjäksi. Totuus kuitenkin valkeni minulle jossakin vaiheessa, ja ostettuani Ramunea, poistuin paikalta naama punaisena. Ja jos kyseinen henkilö lukee nyt tätä, pyydän anteeksi sekoiluani. :´D

sakaki_

Viesti Kirjoittaja sakaki_ » Ke Kesä 19, 2013 22:20

+ Kangasrannekkeet
+ Kylmää vettä oli saatavilla aina kun tarvitsi♥,
+ DesuNoteja oli riittävästi (jäin viimeksi ilman ja olin aika eksyksissä.)
+ Istumapaikkoja löytyi myös kun tarve vaati
+ Taidekujalla on erityisen hyvä käytäntö, että eri päivinä on eri myyjät, jatkakaa siis näin!
+ Sisätiloissa oli ihan sopiva lämpötila ja tilaa liikkua, mikä oli hieno juttu, koska itselläni oli ainakin melkoinen vaatekerros päällä.
- Ainoastaan myyntipöydillä ja kuvauspisteellä huomasin olevan tukalan kuuma eikä tehnyt mieli jäädä kovin pitkäksi aikaa. Mietin vaan, että tuskin on järin mukavaa olla valokuvattavana sellaisessa kuumuudessa, mutten tiedä kuinka muut tämän kokivat..
- Cosseja oli mielestäni valitettavan vähän, mikä oli pienoinen pettymys vaikkakin ne vähäiset cossit joita näkyi olivat mahdottoman hienoja.

Juuri nyt ei tule muuta mieleen. Hyvä fiilis tästä conista kuitenkin jäi. :)

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ke Kesä 19, 2013 23:20

Edelliseen heti vastaten - joo, kuvauspisteellä oli melko lämmintä ilmaa. Lauantaina piti paitaa vaihtaa useasti, näin kuvaajana ainakin olin ihan hiestä märkä moneen kertaan vaikka mukamas kevyesti pukeuduin. Voi olla että katon mataluus yhdistettynä kovaan trafiikkiin tekivät tehtävänsä. Voipi myös olla että aula-alueen ylös nouseva kuuma ilma päätyi kakkoskerrokseen salakavalasti. Oli taustalla mikä vaan, tästä päästäänkin ongelmaan. Nääs itse en oikeastaan yhtään kuvaa ota suoraan seisten tai istuen, vaan sitä on polvet koukussa, vinossa, kurottumassa ylös, kiipeilemässä tuolilla, makaamassa lattialla tai jotain muuta. Tämä oli vähän liikaa kettuilevalle polvelle ja nyt sitä saa toivoa että ehtii parantua Animeconiin mennessä. Onneksemme conien jumala on armollinen ja Lightroomiin ääressä istuminen ei ole yksi niistä asennoista joissa sitä särkee.

Mutta ei toki maailma vain huonoa uutista ole. Vaikka penseät päivä- (ja ilta- ja yö-) työt vievätkin turhasti aikaa, ehdin tänään naputella kasaan perjantain kuvauspalvelun tuotokset. Koitetaan huomenna jatkaa taas. Kiitoksia kovasti monimuotoisista palautteista kuivapalvausta kohtaan.

En tiedä sitten repeänkö paljon muuhun conipalautteeseen kun istuin lähinnä kuvauspisteellä ja siellä oli varsin kivaa, kiitos mukavien kävijöiden. Näin muutoin sen voin todeta plussana, että green roomissa oli aina kahvia. Se on sielultaan terveen conin merkki. Toinen plussa tuli siitä, että sain oikean staffibadgeni epäsuoralla suudelmalla söötiltä coniitilta. Miinusta tuli siitä, että kukaan ei kuvannut tuota, sillä moinen moraalikato olisi varmasti piristänyt suomalaista conisceneä.

Ashy-boy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ashy-boy » To Kesä 20, 2013 14:20

Kirjoittelin viikon mittaan blogiini useammankin merkinnän Desuun liittyen, tosin kaksi niistä on pukujen valmistamisesta ja kolmas sitten sunnuntain esityskisafiiliksistä. (Olen siis Sakanachan eli lentävä kalakukko laulava kalatyttö, hei.)

Yleisiä fiiliksiä voisinkin sitten sanoa jonkin verran täällä. Yritin kirjoittaa lyhyesti, mutta se ei onnistunut. Mutta kappalejaot on sentään toivottavasti selkeät :--)

Olen pitänyt puoli vuotta taukoa, tai vuoden, riippuu miten sitä katsotaan. (Edellinen cosplayta osallani sisältänyt coni edellinen Desu, sen jälkeen kävin Animeconissa musikaalin parissa ja sitten Traconissa tekemättä mitään kummempaa.) Into oli jo hiipunut välissä, ajattelin alun perin että lähden Desuun lähinnä moikkaamaan kavereita ja katsomaan, heräisikö kaipuu cosplayta kohtaan.

No toisin kävi, kun veri vetää lavalle, ja hairahdinkin ilmoittautumaan kisaan. Ja hyvä että niin kävi. Huomasin itsessäni tapahtuman mittaan, että ilman tietoa sunnuntaisesta kilpailusta minulla olisi ollut auttamatta tylsää. Ohjelmassa ei ollut juuri mitään minua kiinnostavaa, mutta se nyt on ihan minusta itsestäni kiinni; olen tosi huono käymään ohjelmissa ihan noin ylipäätään, ja nyt aihepiiritkään eivät tuntuneet omilta. Pukujen kuvaaminen kavereiden kanssa on aina kivaa, mutta ei siihenkään saanut paljoa aikaa uppoamaan. Yritin saada aikaiseksi kuvata tapahtumassa liikkuvia cossaajia, vaikka sitten inspiraatioksi itselleni, mutta sekin jotenkin tyssähti muutamaan kuvaan. En ole tottunut nykimään tuntemattomia hihasta, vaikka tiedän sen olevan kivaa, kun joku tulee juttelemaan ja pyytämään kuvaa.

Pokémon-luentoa kävelin kaverini perässä katsomaan ja vaikka olen pokémonin suhteen nimenomaan animeharrastaja enkä peliharrastaja, oli luentoa silti ihan kiva kuunnella. Ei tuntunut nimittäin siltä, että luennoija olettaa kaikkien tietävän mistä puhutaan, vaan avasi vähän taustoja esimerkiksi eri peliversioiden eroista, joista minä en ymmärrä hölkäsen pöläystä. Sitä paitsi puhuttiin siellä animestakin, jee.
Mutta luennon yleisölle minun on pakko sanoa: mitä ihmeen pokéanimea te oikein olette katsoneet, jos te puhutte siitä kuka on Ashin ykkösnainen? Eihän se tollo ymmärrä naisista hölkäsen pöläystä :'''''D Sitä paitsi kun kaikki olivat yhtä mieltä siitä, ettei Ashin hahmo kehity sarjan aikana, niin minä olen kyllä aivan eri mieltä. Mutta se ei kuulu tähän topicciin.

Lohien wanha_animu_luento ei sekään ollut aihepiiriltään minua kiinnostava, mutta kun ohjelmassa lukee Lohien nimet, sen on pakko olla hyvä. Ja olihan se. Siskokset osaavat rakentaa kerrontansa ja vuoropuhelunsa todella hyvin. Oli myös mielenkiintoista perehtyä vähän animen juuriin; ymmärtääpähän paremmin, mitä sitä on nykypäivänä harrastamassa.
Ja kyllä, loistavia videoita :D

Cosplaykisat ovat tietenkin se ainoa ohjelma, jonka käyn poikkeuksetta katsomassa. Eurocosplayssa on vuosi vuodelta upeampia esityksiä. Kaikki suosikkini päätyivät topkolmoseen, ja upeita ne kyllä olivat. Etenkin Jack Sparrow'n hahmoeläytymistä ja pienienkin piirteiden matkimista ei voi kuin ihailla. Voittajan hahmosta en tiedä mitään, mutta juuri tuollainen rauha pitää lavallaolossa olla, ihanaa! Toiseksi tullut hahmo oli myös minulle vieras, mutta miten upea asu. Ja pakko sanoa, että niillä kengillä kävelyä on selvästi tullut harjoiteltua.
Lisäksi lemppareihini kuului Tekken-Alisa. Jos luet tätä, niin meinasin tulla kehumaan esitystäsi ja proppejasi. Sinulla oli kuitenkin silloin niin paljon jengiä ympärillä sanomassa ilmeisesti samaa, etten viitsinyt ängetä sekaan :--)

Hallcosplayssa on se tylsä puoli, että kun ei ole esitystä arvioitavana, pukuja haluaisi itsekin päästä katsomaan kunnolla läheltä. Juuri sen takia yllätyin voittajakolmikosta, joka vaikutti kaukaa katsoen aika tavalliselta. Mutta tuomarithan niitä ovat lähempää syynänneet ja epäilemättä ne ovat nimenomaan lähemmässä tarkastelussa upeita.
Tuo formaatti on kyllä kiva, niin saadaan kisalavan kynnystä matalammaksi ihmisille!

Muuta en lauantaina sitten tehnytkään. Iltabileissä olisi ollut kiva käydä, mutta aamun kilpailu saneli säännöt ja piti lähteä suht ajoissa nukkumaan.

Esityskisatunnelmia on tosiaan blogissani pidemminkin, mutta tässä lyhyitä ajatuksia:
- tekniikka on loistavaa, ääni- ja valomiehet on näkymättömiä jumalia
- backstagen ihmiset oli ihania ja minun mikkivirittelykin sujui hyvin
- Ilona on ihana
- tuomarit oli mukavia, vaikka tuomarointiosuus tuntuikin menevän tosi nopeasti ohi
- Kibi on huippu, Kibin ja Temen kanssa oli kiva odotella lavavuoroa bäkkärillä
- yllätyin siitä miten oma esitys meni
- Siben lava on ihan järkyttävän hieno paikka laulaa
- Rimppu on yleensä vähän pelottava juontajan kanssa juttelu yleensä stressaa, mutta sekin sujui ja Rimppu on sittenkin kiva
- fiilis oli esityksen jälkeen niiiiiiiin hyvä !!
- ihanat ihmiset kävi juttelemassa esityksen jälkeen, kiitos <3
- ...mutta en tykkää "sä voitat" -hokemisesta _yhtään_ (tästä on pidempikin pätkä tuolla blogissa)
- sitten taas vähän itketti
- olen taas ihan liekeissä tämän harrastuksen kanssa!
- kiitos!

Ai joo, ja anteeksi eturivin kuvaajat, joiden yli kiipesin päättäreissä lavalle. :-----D Onneksi hameessa oli sentään kerran vähän keskivertoa enemmän pituutta.

Mantuorava

Viesti Kirjoittaja Mantuorava » To Kesä 20, 2013 16:59

Juu elikkäs...

+ Uudet tuulettimet pelisalissa <3, Näiden kanssa tuli yöllä jopa kylmä.
+ Emme häpeä mitään liittyen Mugeniin, emme edes mahdollisia kylkiä kiertoradalla. ;)
+ Greenroomin tarjoilu oli taas puhdasta timanttia, kiitos greenroom-vänkärit :)
+ Kozilek ja Ensilumi \o/

- Desusään puute...

PS. Krotti-tanssi nähty

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » To Kesä 20, 2013 19:39

Desu sää nyt oli taas odotettavissa mutta ei se hyvää viikonloppua pilannut!:) kangas ranneke oli hyvä juttu plus olin erittäin tyytyväinen infon mukavaan ja hyvään toimintaan oli todella miellytävä! Näin ensivuonnakin:) tässä odottelen vain eturautin lauantain kuvauspalvelu kuvia niin saisi blogiakin päivitettyä:D
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

momelus

Viesti Kirjoittaja momelus » To Kesä 20, 2013 21:57

Onhan tässä jo lähes viikko Desusta, joten lienee aika kirjoitella omaa analyysia ja palautetta.

Desu oli ehdottomasti paras coni, jossa olen tähän mennessä käynyt (2 aiempaa Desua, Frosti & 2x HypeCon takana). Ohjelmakartta tarjosi minulle tällä kertaa todella paljon, siitä erittäin suuri kiitos kaikille ihanille ohjelmanjärjestäjille!

Perjantaina kävin katsomassa ainoastaan AMV-kisan, joka oli jälleen täynnä huikeita videoita ja uusia sarjavinkkejä - onko listaa videoista nähtävissä jossakin, jotta ne sarjat voisi poimia talteen? Tekniikka toimi, ja tällä kertaa kaikki paikat taisivat olla käytössä. Viime Frostissa näin ei ollut, ja jonotimme ystäväni kanssa melkein puoli tuntia turhaan ensimmäiselle parvelle. Tässä asiassa on kehitytty, hyvä!

Lauantaina tuli juostua ohjelmissa oikein urakalla. Aloitin Pokemon-luennosta, mikä oli kokonaisuudessaan ihan hyvää tasoa. Puhujan esiintymistyyli oli hieman epäselvä ja ehdin keskittyä kiitettävästi SoulSilverin pelaamiseen. Luento sisälsi mukavaa nippelinappelitietoa ja sitä oli viihdyttävää kuunnella.
Seuraava kokemus oli Todellisuusopas komeroille 2.0. Alku oli lupaava, ja vaikka puhuja jättikin todella paljon aikaa pois, lyhykäinen luento ehti tarjota minulle sen oivalluksen, etten ole epätoivoisen sosiaalisen räpeltämiseni kanssa aivan yksin tällä planeetalla ja että toivoa paremmasta on olemassa.

EuroCosplay ja Hall Cosplay -kisat. Taso oli taas kerrassaan uskomaton, ja ymmärrän täysin miksi tuomareita itkettää, kun he joutuvat valitsemaan voittajia. Kuittaan nyt samaan syssyyn myös esityskilpailun. Kaikki esitykset olivat todella tasokkaita, ainoastaan ensimmäistä Naruto -esitystä jouduin hetken ihmettelemään: onko tämä huumoria vai tragediaa? Innostuin hirveästi Itachi-esityksestä (lempihahmo, woo!) ja olisin intoillut julkisestikin enemmän jos olisin kehdannut. Jostain kauhupelistä oli kaksi lähes identtistä esitystä, mutta molemmat olivat upeita ja olenkin hämmentynyt, etten nähnyt myöhemmin painajaisia niistä... ECC- ja HallCosplayhin saimme todella ikävät paikat toisen parven laitamilta, ja niskat olivat kipeänä kaikesta siitä kurkkimisesta. Esityskisassa paikat olivat kuitenkin hyvät. Niin ja tietysti Rimppu.

Death Note -luento, jolle päädyin hieman myöhässä, oli hyvä peruskatsaus sarjaan. Olen lukenut sen vain mangana, mutta taisin missata juuri sen "kuinka anime ja manga eroavat toisistaan" -kohdan. Luennon pitäjä oli onnistunut poimimaan hyvin länsimaalaisia piirteitä sarjasta, samoin jungerilainen hahmotyyppijaottelu oli itselle täysin uusi näkökanta. Ehdottomasti kärkikastissa tämän Desun luennoissa.

Sunnuntailta kävin katsomassa pelkästään Girls und Panzer -luennon. Pieni vilkuilu paljasti, että taisin tyttönä edustaa ehdotonta vähemmistöä luennon katsojakunnassa... Vaikka luennon pitäjien kevyen aikasekoilun takia puolet puheohjelmasta tulikin kelattua fast forwardilla, se tarjosi silti mukavasti infoa, osin uutta minullekin. Siitä valtavat pojot, ettei spoilereita ollut (ainakaan sellaisia "eikä en olisi tuota tajunnut muuten" -spoilereita), sillä ihan koko animea en ehtinyt ennen conia katsomaan. Huumoria oli, sekä tahatonta että tahallista, ja henkilökohtaisesti nautin suuresti tästä kevyemmästä tavasta vetää läpi ohjelmaa. Krottikalatanssi varmisti tittelin koko conin parhaasta luennosta.

Päättäjäisissäkin tuli käytyä, ja itse kuulun siihen sakkiin, jota Visual Questin läsnäolo päättäjäisissä - tai yleensäkään conissa - ei millään tavalla häiritse. Desucon on japanilaiseen populaarikulttuuriin keskittyvä ohjelma, kyllä, mutta Visual Quest on niitä harvoja conittajia oikeasti aktivoivia ohjelmia, joihin kaikki voivat osallistua. (Tietysti myös mahjong, go ja tanssipelit, tässä desussa myös Beyblade-piste.)

Tästä onkin hyvä hypätä aiheeseet hengaajaernut, lippujen saamisen vaikeus jne. Olin siitä onnekas, että tajusin varata lippuni siinä vaiheessa, kun Desuconin fb-sivu tiesi ilmoittaa, että 80% niistä on jo mennyt. Jälkikäteen olen useasti päivitellyt lippujen nopeaa myyntitahtia: eihän tämä sentään mikään Metallican keikka ole! (Tai An Cafen, näin aiheeseen sopivammin.) Lippuja ei kuitenkaan voi myydä paljoakaan enempää (Sibbarin turvallisuusohjeet jne) enkä usko, että conipaikkaakaan voi vaihtaa, eipä tule ainakaan Lahdesta mitään isompaa, yhtä hyvää paikkaa mieleen.

Toisaalta uskon, että nyt kun Suomeen saadaan esim. FanFest, joka on tarkoitettu ennemminkin länsimaisten fandomien jäsenille, Desunkin yleisö alkaa palailla pikku hiljaa "normaaliin" kävijäryhmäänsä. Länsimaisten sarjojen katsomisessa ja cossaamisessa ei tietenkään ole mitään vikaa, mutta ainakin Doctor Who - ja Supernatural-cossaajien määrästä päätellen melkoinen osa kävijöistä saattoi olla juuri conitunnelman ja samanhenkisten kavereiden tapaamisen perässä. Ja onhan Desu tavattoman laadukas con, vaikkei kuuluisikaan siihen pääasialliseen markkinaryhmään.

Hengaajaernuihin tuskin on mitään ratkaisua. Ehkä niitä on ihan hyvä olla olemassakin, ettei mene ihan elitistitouhuksi. ; ) (Kukaan ei sitten vedä palkokasvia nenäänsä tästä, eihän? Oli vitsi.)

Ja sitten ne loput kehut:
+VESIPISTE ja ne mukit, olin taas typerä enkä muistanut ottaa omaa vesipulloa mukaan. Mukit ymmärrettävästi hupenivat, onneksi tajusin roudata omaa mukana sunnuntaiaamusta alkaen. Eikä ollut liian kylmää, vaan juuri sopivaa.
+Istumapaikkoja oli lisää Frostiin verrattuna. Muistaakseni Frostbitessa ei tainnut edes olla Vesijärven puoleisilla ikkunoilla niitä pöytäryhmiä? Ja uloskin pääsi istumaan, jee!
+Ilmanvaihto tuntui pelaavan paljon paremmin kuin Frostissa ja edellisissä Desuissa.
+Tunnelma oli erinomainen, sain uuden ystävän ja fiilis oli muutenkin hyvä.
+Joko olen sokea, tai sitten Sibeliustalon puhtaanapito pelasi taas erinomaisesti, sillä itse en nähnyt mitään roskia, pitsalaatikoista puhumattakaan, nurkissa pyörimässä.

Pientä miinusta:
-Pukuhuoneisiin tarvitsisi enemmän peilejä. Kolmen ihmisen oli mahdotonta yrittää pistää peruukkia päähän saman peilin ääressä, toinen oli varattu jonkin puvun päällepistäjän toimesta. Pienempiä pöytä-/meikkipeilejä voisi olla pukuhuoneissa, jotta me, jotka emme tajunneet (TAASKAAN) ottaa omaa mukaan, selviäisimme...
-Peilien lisääminen vähentäisi luultavasti myös vessameikkaamista. Käsiä ei mahdu pesemään, eikä kukaan tee elettäkään väistääkseen pientä raukkaa, joka vain haluaisi saada kätensä puhtaaksi.
-SpeedMeetingin "myöhäinen" paikka suretti kovasti kotiintuloajoilla varustettua melkein-aikuista, samoin meloniluento. Toisaalta ymmärrän jälkimmäisen myöhäisen esitysajan aiheen takia - ettei tarvitse pikkuconittajien vanhempien kauhistella että mitä kamalaa tämä oikein on.

Nyt on vielä ihan pakko kysyä jo ainakin Frostista asti ihmetyttänyt asia: mitä tekee Piraattipuoleen (vai oliko Piraattinuorten, en muista) pöytä Desussa? Olisin todella iloinen, jos edes yhdessä paikassa voisi välttyä politiikalta. Jos VisualQuest ei kaikkien mielestä kuulu Desuconiin, niin Piraattipuolue/-nuoret (tai mikään muukaan poliittinen järjestö) ei todellakaan sinne kuulu.

Kilometrivastaus lienee valmis. Kiitos vielä aivan mahtavasta conista, ensi vuonna uudelleen! (Ja jee Frostikin on kolmipäiväinen jee!)

Atlas_101

Viesti Kirjoittaja Atlas_101 » To Kesä 20, 2013 22:55

Jotkut saa kauheaa draamaa aikaiseksi yhdestä conilarpista ja ihmisistä jotka tulevat coniin ilmapiirin ja samanhenkisten ihmisten takia. (jotka kaikella kunnioituksella ovat kohderyhmää, kun kerran niitä rannekkeita ostavat)

Suurin osa ajasta, jonka voin sanoa johonkin kuluttaneeni kului Visual Questin kanssa, joka oli maukasta ja kaikinpuolin muutenkin hyvää. Totta toki on, että sillä kohtuu suuri rooli oli sekä avajaisissa että päättäjäisissä, mutta valitettavan lyhyitä olisivat molemmat olleet ilman kyseistä spektaakkelia. Yleisö näytti tykkäävän joka tapauksessa, aplodeista päätellen ainakin.

Ikävyyksiä minulle aiheutti ainoastaan desusää ja lattiamajoituksen järjestely. Säälle nyt ei voi oikein mitään ilman noitatohtoreita, ja majoitukseenkin iltaisin saapuessa oli sitävertaa loppuunpalanut ettei jaksanut laukoa valittuja sanojakaan näille hirvenhiihtäjille, vaikka aihetta olisi ollut.

Yksi ainakin omasta mielestä jännä tapaus oli, kun sunnuntaina loikin aamusta cosplay-pukuhuoneeseen, ja sisäänastuessani luulin tarttuneeni väärään oveen, kun sisältö kys. huoneessa oli tavattoman kaunista ja naisellista miesten pukuhuoneeksi. Pikainen tarkastelu osoiti että huone oli oikea, ja 2/4 toden totta oli kauniimman sukupuolen edustajia, eikä hämmentävän hyviä träppejä. Tyttöjen pukkari oli kuulemma muuttunut juorukerhoksi jossain vaiheessa. Kys. neidit eivät siis olleet ainakaan omalle olemassaololleni haitaksi, mutta jokseenkin hämmentävä tapaus oli kyllä.

_A
http://propforge.blogspot.fi/ <- Proppiblogini, johon päivittelen tekosiani. (Proppitilauksia otetaan myös vastaan)

Nihil Aliud Scit Necessitas Quam Vincere.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Pe Kesä 21, 2013 14:03

BanaaniMiku kirjoitti:tässä odottelen vain eturautin lauantain kuvauspalvelu kuvia niin saisi blogiakin päivitettyä:D
Et odottele enää, sillä nämä lähtivät juuri julkaisuun.

Vielä on työn alla seuraavia. Luvut ovat lähtömääriä, lopullinen julkaisumäärä yleensä n. puolet siitä.
- valotaustakuvat lauantai-ilta (124 kpl) (tehty 22.6.)
- kuvauspalvelu sunnuntai (344 kpl)
- "katotaan saisko näistä photoshoppaamalla jotain kivaa" (33 kpl, matala prioriteetti)
- valkata omat suosikkikuvat (tosin yksi on jo varma)

Photoshoppauksesta mainittakoon sen verran että tässä lauantain satsissakin on kolme jotka saivat säätäjän kädesä (tm). Avaimia on käpistelty reilulla kädellä kun taas tässä sekä tässä kuvassa on vain kevyesti säädetty valoa parista pienestä kohtaa. Muutoin säädöt ovat sitä tasoa etteivät vaikuta kuvan oleelliseen asiasisältöön.

Vile

Viesti Kirjoittaja Vile » Pe Kesä 21, 2013 14:36

+ Kesti kolme päivää.
+ Hentaimyyjä jälleen kerran :wink:
+ Mahjong! Oli varsin hyvät pelit pe-la yönä.

- No tämä nyt on ehkä oma asiani mutta se väsymys kun ei nukkunut hetkeäkään conin aikana.
- Pelihuone aina aivan täynnä hieltä haisevia nörttejä.
- Yaoi
- Ohjelmatarjonta oli surkea. En osallistunut mihinkään.
- Tanssipelin vänkärit ärsyttää.
- Frostbitessä oli paljon enemmän hienompia cosseja. Valokuvaukseni jäi vähiin tällä kertaa.

Ihan kivaa oli kuitenkin.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Kesä 22, 2013 14:44

Juhannuksen vietto jatkuu perinteisin menoin, eli nyt olisi valotaustakuvia lauantailta tarjolla. Koska seilasimme varsin uusilla vesillä, myös jälkikäsittelyssä oli paljon uutta ja jännittävää. Jos valotaustakuvia halutaan toistekin kokeilla (halutaanko? saa kommentoida) niin pitää meidänkin vähän pohtia tekniikan kehitystä sitä varten. Kiintoisa kokeilu joka tapauksessa.

Sunnuntain kuivapalvaukset koitan käsitellä tänään ja/tai huomenna valmiiksi.

Tunnustettakoon tosin aiheen sivusta että piti sitä hetkeksi irtaantua Desucon-kuvista ja käydä napsimassa/editoimassa pari auringonlaskukuvaakin.

nukkelapsi

Viesti Kirjoittaja nukkelapsi » La Kesä 22, 2013 17:07

Onko valotausta tulossa muihinkin coneihin, vai jääkö se kokonaan Desun erikoisuudeksi? Jäi vähän harmittamaan kun sain itse tietää koko valotaustasta vasta kun sen kuvat oli jo otettu. (tosin, kokovalkoinen takkini ei varmaan olisi ollut kovinkaan passeli kuvattava...)
Cosplay-ryhmä Rintamasuunnan Youtube-kanava.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Kesä 22, 2013 18:06

nukkelapsi kirjoitti:Onko valotausta tulossa muihinkin coneihin, vai jääkö se kokonaan Desun erikoisuudeksi? Jäi vähän harmittamaan kun sain itse tietää koko valotaustasta vasta kun sen kuvat oli jo otettu. (tosin, kokovalkoinen takkini ei varmaan olisi ollut kovinkaan passeli kuvattava...)
Vastaukseni on jyrkkä ehkä ja se on lopullinen.

Toisin sanoen.
- Varmasti harkitaan sitä uudestaan jos tämänkertaisesta pidettiin. Tämä nyt on kaikkein ratkaisevin asia. Semmoisia juttuja kannattaa jatkokehittää joilla saadan porukka nauramaan.
- Ihan joka coniin sitä ei saa mahtumaan, mutta aika moneen kylläkin. Lisäksi sen asettelu ja kuvien käsittely on työläämpää kuin normi studiokuvissa. Tähän pitää varautua.
- Kaupassa pitänee käydä että toteutus on vähän mielekkäämpää. Hieman isompi, suorakaiteen muotoinen valotausta (softbox) olisi varmaan hyvä idea tähän. Toisin sanoen, sen hetken taloustilanteellakin on asiaan vaikutusta.

Ei sinänsä olisi varmaan hassumpi idea että jokaiselle (ainakin suuremmalle) conille olisi omat juttunsa. Jos Tampere Kupliilla on tehdasalueen hyötykäyttö, Desuconeissa voisi olla valotausta ja Animeconissa... noh, kohta näette. Traconiin taitaa asianomainen vastaava ollakin jotain paraikaa kehittämässä.

FankiKitsune

Viesti Kirjoittaja FankiKitsune » La Kesä 22, 2013 19:02

Onkos Kyuulta tulossa lisää perjantain kuvauspalvelun kuvia? Kaipailisin niitä Hitsugaya vs Ulquiorra otettuja taistelukuvia. :)

Edit: Ja jos joku tietää, että miten voi saada käsiinsä sen lauantain iltabileissä soineen Mega Man -musan nii oisin kiitollinen edes jonkinlaisista vinkeistä.
Symmetry, that is what I enjoy aesthetically.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”