HypeCon 8.6.2013 Palauteketju

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kumagoro

HypeCon 8.6.2013 Palauteketju

Viesti Kirjoittaja Kumagoro » Su Kesä 09, 2013 12:21

HypeConin palauteketju. :)

Näin järjestäjien puolelta tapahtuma näytti sujuvan loistavasti; porukkaa oli paljon (850) ja kävijät vaikuttivat viihtyvän.
Tilat olivat viihtyisämmät ja paremmat käytäviltään kuin viime vuonna, valitettavasti vain huonetiloja oli vähän (jolloin esimerkiksi karaoke ei saanut omaa huonettaan, eikä beybladea saanut käytävältä muualle) - mutta tämä ei näyttänyt tuovan suuria ongelmia tapahtumalle.

Karaoke sekä tanssimatot kärsivät teknisistä ongelmista; niiltä olisi voinut välttyä jos luottamuksen "kyllä ne viimeksi toimi" olisi vaihtanut terveeseen epäilyyn. Eli niiden kuntotarkastus jäi rehellisesti liian viimetippaan ja näin ollen karaoke toimi puoliksi ja tanssimatot uupuivat.
Toinen kaivatuksi jäänyt oli vesipisteet, joita ei ollut. Tätä edeltävänä päivänä pohtiessa asia jäi kesken, meillä ei tarvittavia vesikannuja ollut eikä sillä hetkellä aikaa keksiä ratkaisua. Tyydyimme toivomaan, että vessojen lähellä olevat, metriset kertakäyttömuki-pinot olisivat hoitaneet hommansa.

Nuo tosin ovat pikkuvikoja, joita on helppo seuraavalle kerralle korjata. Myös tilojen kanssa pyrimme laajentamaan niin, että kokoustiloja on enemmän.

Pukkarit olivat haastavia löytää, ja nämä olivat pääsääntöisesti bändin, lolitojen sekä cosplay-näytökseen osallistuvien käyttöön. Ohjelmalehtisessä ohjeistettiin kysymään niiden sijaintia infosta (jotta pysyisimme myös kartalla niiden käytöstä), mutta kertaakaan ei kukaan tainnut kysyä; johtuiko sitten ettei tarvetta ollut vai että porukka pyrki löytämään ne itse. No upeat pukkarit olivat, jos joku ne vilkaisi! :D
Viimeksi muokannut Kumagoro, Ti Kesä 11, 2013 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

momelus

Re: HypeCon 8.6.2013 Palauteketju

Viesti Kirjoittaja momelus » Ti Kesä 11, 2013 09:50

Puheohjelmapitäjän ja vänkärin silmin tapahtuma oli suorastaan huippu-upea! Kehitystä oli tapahtunut reilusti viime vuoden hypestä. Ohjelmaa oli paljon enemmän ja tilat huomattavasti paremmat. Kiitos kaikille muillekin ohjelmanjärjestäjille, erityisesti Beyblade-pisteen pitäjälle. Oli jo aikakin saada jotain aktivoivaa ohjelmaa coneihin - ja se nostalgia... ;___; FFFight oli taas ihan parasta, ja HypeConin cosplaynäytökset ovat edelleen ainoita, joihin uskallan osallistua - kiitos niistäkin! Ja ihan supersuuri kiitos sille sateenkaariraitasukkaiselle tytölle (jonka nimeä ei tullut kysyttyä, dääämn), joka tulit käymään LMC-pisteellä illalla, pelastit ohjelmapisteeni! Täähän menee nyt ihan kiittelyksi kun ihkutan vielä Jenlayniakin tähän päälle.

Miinusta tulee pukuhuonetiloista: minulle ei selvinnyt koko conin aikana, missä ne pirulaiset oikein piileksivät. Lisäksi jostain syystä ne eivät edes olleet cossaajien käytössä koko conia, eikö edes yhtä olisi riittänyt? Onneksi oli Green room, näin vänkärin näkökulmasta. Myös vesipiste olisi voinut olla tarpeen, mutta toisaalta vessatilojen vieressä oli muovimukeja vapaasti saatavilla, voi olla, että kaikki eivät vain niitä hoksanneet.

Ensi vuonna sitten entistä mahtavampi con!

Emubird
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Emubird » Ti Kesä 18, 2013 14:18

momelus kirjoitti:Ja ihan supersuuri kiitos sille sateenkaariraitasukkaiselle tytölle (jonka nimeä ei tullut kysyttyä, dääämn),
Minä, minä minä! Jeen oli kivaa ilahduttaa jonkun päivää :D

Ja joo tässä on blogipostaustani hypeconista. Siellä on mielipiteeni, joita en laiskuudessani jaksa nyt tähän kirjoittaa uudestaan XD (vähän myöhässä tänne laitan mutta kuitenkin):
http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/2013 ... 62013.html

Kumagoro

Viesti Kirjoittaja Kumagoro » Ke Kesä 19, 2013 08:19

Emubird kirjoitti:
momelus kirjoitti:Ja ihan supersuuri kiitos sille sateenkaariraitasukkaiselle tytölle (jonka nimeä ei tullut kysyttyä, dääämn),
Minä, minä minä! Jeen oli kivaa ilahduttaa jonkun päivää :D

Ja joo tässä on blogipostaustani hypeconista. Siellä on mielipiteeni, joita en laiskuudessani jaksa nyt tähän kirjoittaa uudestaan XD (vähän myöhässä tänne laitan mutta kuitenkin):
http://mylifemyfandoms.blogspot.fi/2013 ... 62013.html
:D Parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Hienoa nähdä jonkun blogaus hypeconista, googlettelulla oon törmännyt lähinnä ennen tapahtumaa olleisiin ketjuihin "ketä on tulossa" - eli blogauksia sekä kuvia ois ihana jos linkkailisitte!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”