CosplayGaala 2012 - jälkilöylyt

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Convallaria

Re: CosplayGaala 2012 - jälkilöylyt

Viesti Kirjoittaja Convallaria » Su Joulu 09, 2012 10:59

Ei kukaan ois sattunu ottaa aloittelijoiden kilpailuu videolle? Haluisin nähä oman esiintymisen.

Olen siis tämä kimono pukuinen aloittelijoiden toiseksi sijoittuneista ja tähän tuomariasiaan itsekkin...
Oma sijoutus siskon kanssa tuli täytenä yllätyksenä, sillä kumpikin oli lähtenyt kisaan vain sen takia että ihka ensimmäinen cosplay puku ja oli hauskaa mennä näyttämään sitä ihmisille ihan lavalta, varsinkin esityksemme tekeminen oli todella hauskaa vaikka ensimmäistä kertaa vedimmekin sen läpi juuri edellisenä iltana.

Mutta siis myönnettäköön, että nyt niitten pukujen jälkeen kaksi pukua tehneenä voin niitä katsoessani todellakin sanoa että virheitä oli vaikka millä mitalla, ja joskus aion sen puivun tehdä uudestaan, ja olen melkein jopa valmis huomauttamaan tuomaristolle että backärillä oli toinen toistaan hienompia pukuja aloittelijoiden sarjassa, enkä koe heitä kohtaan oikeutetuksi että juuri me kaksi sijoituimme toisiksi, juuri esityksemme takia, josta olen paljon positiivista kommenttia kuullut, kiitos vain teille. Joka tapauksessa, edes jälkikäteen olisi kiva kuulla, vaikka nyt tuolla cosplay gaalan nettisivuilla, minne sijoittuneet on laitettu, syyt sijoittumiseen, koska olisi hauska kuulla muidenkin sijouttuneiden perusteluja, eikä vain omansa, sitäpaitsi kaikki muutkin ei-kisaajat varmasti haluaisivat ne nähdä.
Viimeksi muokannut Convallaria, Ke Helmi 20, 2013 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » La Joulu 15, 2012 16:12

Eikö Gaalan puolesta kisat kuvattu? Voin olla toki väärässä, mutta olin kuulevinani että näin olisi tehty.

Träppi-Kylli täällä moi, tein vähän omaa raporttia taas blogiin (linkki signaturessa). Gaala oli taas juuri sellainen kuin odotinkin (hyvässä mielessä) vaikkakin kisaajakatoa oli TAAS. Mutta todella hienoa että ne paikalle tulleet olivat panostaneet esityksiinsä. Ja pakko mainita, olin ensin todella skeptinen ryhmäkisan Aku&José parin suhteen kun näin mallikuvan, mutta loppujen lopuksi olin melkein tippa linssissä liikutuksesta. Tämä oli yksi hienoimmista asioista mitä olen kisoissa nähnyt. Kiitos tästä.

Ja vanhana cosplaykääpänä vielä sanon, että ihan hirveästi toivon Gaalalle jatkoa, koska kisaformaatti on niin toimiva. Jos pahin käy ja uutta kertaa ei tule, toivottavasti muut tapahtumat alkaisivat ottaa onkeensa ja sallisivat myös länkkärijuttuja sekä tämän lisäksi kunnon ajat ja puitteet kisaesityksille omalla musiikilla. Usein on pelkästään joko tai, eikö saisi kumpaakin? .__.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » To Joulu 20, 2012 13:30

re: länsimaiset hahmot

Kupliiseen kovasti on etsitty tiloja, jotka sallisivat kisaesityksille kunnon puitteet, mutta vielä ei ole osunut. Potentiaaliset tilat lähialueilta ovat olleet varattuja viikonloput, vaikka vuotta aiemmin on koitettu. Ensi kerralla ei suju, toivottavasti sitä seuraavalla. Varsin mainio paikka olisi lähellä, jos sinne vaan joskus pääsisi...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”