Katsudocon - jälkipyykki

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Katsudocon - jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Loka 13, 2012 23:15

Tähän ketjuun palaute, kommentit, fiilikset ja sen sellaiset Katsudoconista vuosimallia 2012.

Kuvauspalvelun kuvat löydät osoitteesta
http://kuvat.aniki.fi/c/103

Lisäilin jo nyt ennakkokuvat cosplaykisaajista. Mainittakoon, että kuva-arkiston ylläpitäjä ottaa toki mieluusti vastaan myös muiden kuvaajien kuvia julkaistavaksi samaan paikkaan.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Re: Katsudocon - jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Loka 14, 2012 02:58

Ensinnäkin kuvista, nyt on lisätty myöskin kuvauspalvelua. Yleis- ja lavakuvista katsotaan tuliko jostain jotain ja jos siltä näyttää, lisäillään myöhemmin.

Toisekseen fiiliksiä. Koska ei toiseen päivään itse pääse, puhutaan nyt ekan pohjalta.

Katsudoconin ensimmäinen vika / ominaisuus on, että se ei ollut coni, vaan kauppakeskuksen animeteemapäivä. Kun sitä käsittelee sellaisena, se myös tuntui paljon paremmalta. Tavalliset kauppakeskuksen asiakkaat kommentoivat, että pitivät ideasta ja kyllä sitä jokunen seniorikansalainenkin näkyi ihailemassa menoa. Eli jos tarkoitus oli rantauttaa meidän hörhöharrastuksia jälleen lähemmäs tavallisia, rehellisiä ihmisiä, siinä onnistuttiin. Enemmänkin hörhöjä olisi mahtunut.

Järjestelyissä oli jonkin verran aukkoja, mutta missään ei talo palanut niiden takia. Moni ongelmista tiedostettiinkin ja ne olivat jo korvan takana valmiina ensi kertaa (?) varten. Ne mitä nyt huomasin, tiedotusta on nähdäkseni syytä kehittää etenkin paikan päällä, mutta myös ennakkoon - niin kävijöille kuin työvoimallekin. Kuulutuksia voisi kenties olla enemmänkin, sillä ne olivat hyödyllisiä ja Minorea oli mitä erinomaisin pitämään mikrofonia kädessä. Teknisempi asia olisi hieman parantaa lavaa - jos ei muuta niin lavan taakse jonkun asteen verhot peittämään vastavaloja.

Erityistä plussaa voi jakaa positiivisesta asenteesta hyvin paljon, kaikki järjestäjät jakoivat iloa auliisti kaikille läsnäoleville ja tämä asenne on nähdäkseni se yksi asia, joka jää parhaiten mieleen kävijöille. Kuvauspalvelun logistiikka oli asiallisesti hoidettu kaikin puolin eivätkä kävijätkään jääneet yksin kysymyksineen, vaikka joskus hetki kestikin löytää oikea vastaaja. Cosplaykisa oli pienuudestaan huolimatta hauska tuotos ja olosuhteisiin nähden lavashow't olivat varsin hienoja. Vaikka ilman show:n osuutta jäikin, viimeisenä esiintynyt pörrökorva sai minulta moraalisen lisäpisteen (joka ei näy ruudulla). Juonto oli sujuvaa ja selkeää, hyvin sovitettu kauppakeskuksen "täällä voi olla ketä vaan kävijöinä" kontekstiin.

Olen vakaasti yhäkin sitä mieltä, että etenkin jatkuvuuden nimissä tämä(kin) harrastuspiiri kaipaa porttihuumeita ja Katsudoconin tapaiset "mennään jonkin muun paikan/tapahtuman keskelle" tyyppiset täsmäiskut toimivat siinä tehtävässään hyvin. Niin kauan kun ei lähdetä rinnastamaan ns. perinteisiin coneihin, homma toimii. Jos perinnettä on tarkoitus jatkaa, pienellä parantelulla tästä saadaan vielä vähän parannettuakin.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Su Loka 14, 2012 22:35

Ja sitten lavakuvia olkaa hyvä. Ei näillä kuvauskilpailuja voiteta, mutta koitin valikoida muutamia josta nyt ainakin jäisi vähän muistoja. Kuvia on aika rankasti jouduttu retusoimaan ja harvempi kuin joka viides pääsi edes tuonne asti.

Muutama yleiskuva on vielä hollilla, katsotaan onko niissä julkaistavaa. Pääosa ei-studiokuvista otettiin lavalla joten huomattava enemmistö ottamistani kuvista on nyt julkaistu.

muoks: Muutama yleiskuva vielä.

Sinu

Viesti Kirjoittaja Sinu » Ma Loka 15, 2012 14:39

Jotta tämä ei menisi yksin Kyuun jälkipyykiksi, heitämpä minäkin muutaman kommentin ja fiilistelyt tänne.
Oli hieman sääli, että toinen con osui samaan aikaan Katsudoconin kanssa, mutta ei henkilökohtaisesti harmittanut yhtään, että valitsin Katsudoconin näistä kahdesta. Conin yleinen fiilis oli vain niin hyvä! Pieneksi tapahtumaksi todella kodikas. Suuri hatunnosto järjestäjille! Kieltämättä aluksi meni paikalle hieman varovasti ja uteliaasti katsomaan mitä homma pitää sisällään. Ohjelmaperuutukset olivat saaneet hieman epäileviksi, tuleeko paikalle yhtään ketään, mutta Forumilla odottikin mukava yllätys kun siellä soi teemaan sopivaa musaa, oli innostuneita cossaajia ja conittajia paikalla ja koko homma olikin jo täydessä tohinassaan.

Pajat eivät ohjelmassa olleet sitä eniten kiinnostusta herättävintä, mutta lopulta ne olivat oikein antoisia. Fantasiapelit ja Askartelupuoti olivat mukavia paikkoja maalailla ja askarrella. Aika vain katosi johonkin kaiken sen näpertelemisen keskellä. Lisäksi Fantasiapelit saivat omalta porukaltani pisteet kun olivat auki myös sunnuntaina conin ajan. Monien muiden yhteistyöliikkeiden kohdalla tuli vastaan tämä "Joo, olisihan sieltä saanut alennusta, mutta paikka onkin jo mennyt kiinni eikä sunnuntaina olla auki." Aukioloajat olisi kiva ollut tietää etukäteen jos ei ollut mahdollista saada yrityksiä pysymään auki conin ajan. Lisäksi alennussysteemi oli hieman hämmentävä, koska ilmoituksessa luki että alennusta saa 14.10 saakka. Eli olisiko rannekeilla saannut alennusta jo esim. torstaina? No, ei kaikki alennukset menneet sentään sivusuun, tein itse ainakin ihania löytöjä.

Kisaohjelma oli mukavaa katsottavaa. Oli hyvä idea kertoa sarjoista ja hahmoista hieman etukäteen. Se toimii niin kiinnostuksen herättäjänä, kuin luo täytettä kisaan jossa ei ole montaa osanottajaa. Lisäksi oli hienoa miten kisaajat olivat jaksaneet nähdä vaivaa lavaolemukseensa. Sekin oli paljon mielenkiintoisempaa kuin tavalliset pukukisat yleensä. Se on yllättävän pienestä kiinni.
Juonto oli pääpiirteittäin todella miellyttävää. Siitä sai selkoa ja pientä hahmoon eläytymistäkin oli välillä ilmassa, mikä oli mukavaa. Ei jäänyt niin kuivan virallista kuvaa. Jos jotakin parannettavaa voi antaa, niin tilanteenlukutaitoa. Jos kisaaja on ihan peloissaan ja jäätää jo valmiiksi, niin ei siinä vaiheessa kysy liian vaikeita kysymyksiä. Toki kysymykset olivat nytkin parempia kuin perinteiset "Miksi valitsit tämän hahmon?". Ainakin itse koin vieraatkin sarjat läheisemmiksi alkujuontojen ja erilaisten kysymysten vuoksi.

Kyllä Katsudocon jätti "Ensi vuonna uudestaan!" -fiiliksen. Uskon, että ensi vuosi tulee olemaan kaikin puolin parempi, koska nyt coni on jo olemassa. Se ei tule parin kuukauden varoitusajalla ja sillä on jo onnistunut maine takanaan. Ehkä ensi vuonna voisi jakaa työtehtäviä useammalle henkilölle,vai? Olisiko ollut tarvetta työvoimalle? Allekirjoittanut nyt ainakin voisi tarjota apua (vaikka ei nyt mitään tiettyä osaakaan nimetä, missä voisi auttaa).
Lisäksi Katsudoconin maskotti vaikutti oikein mukavalta! Kyllä kelpaa!
Hides my true shape, like Dorian Gray.

NaruDossu

Viesti Kirjoittaja NaruDossu » Ke Loka 17, 2012 02:50

Olen laiska ja kopioin mielipiteeni fabosta

Okei. Tapahtuman nettisivut eivät olleet häävit ja lippusysteemi oli huono, mutta nämä ovatkin helpsti korjattavia asioita, jotka huomioidaan paremmin ensi kerralla.
”Iltabileet oli latteat” <- No se nyt tuskin on järjestäjien vika, jos conittajat eivät tule bileisiin! No okei olisi ollut hienoa saada jotain diskovalomeininkiä tanssilattialle ja ehkä volymia vähän kovemmalle. MUTTA Musiikki oli omasta mielestäni ainakin huomattavasti parempaa kuin monissa muissa coneissa, koska täällä pystyttiin hyvin maksettujen teostomaksujen ansiosta soittamaan tunnettua musiikkia! Jes iso plussa siitä! Lisäksi: kuunteliko kukaan, kuinka DJ miksaili? Oli muuten meinaan ihan älyttömän hyvä hommassansa! biisit sekoittuivat niin upeasti toisiinsa, etten edes huomannut kun biisi vaihtui vaikka molemmat olivat tuttuja kappaleita. Sain myöskin toivebiisini never gonna give you up! soimaan. Kiitos DJ!
Iltabileiden kilpailut oli tosi kivoja. Etenkin ’esittele oma iltabile pukusi’-kilpailu! Se oli todella hauska. Osallistujien puute oli taas conittajien vika eikä järjestäjien. Baarityöntekijät: se jäpätsi siellä oli muuten vaan ihana, mutta se vanhempi nainen! minä en juo mitään alkomaholipitoista ja siksi minulle on aina ongelmallista tiskillä keksiä drinkkiä, mutta tämä nainen tiesi mitä teki! Hän taikoi minulle upeita juomia ja selitti vielä, kuinka tämä on sitä ja tätä ja tämä on taas sokeriton ja jeejeejerrycotton. Ikinä ole niin hyvää palvelua miltään tiskiltä saanut! Yleensä vain vihaisia ’mikset osta alkoholia saatana’-katseita. Koska väkeä oli vähän, oli hienoa huomata kun gangnam style-biisin aikana tanssilattialle hyökättiin yhteen isoon piiriin ja porukka tanssi ryhmänä. Ei näin muissa coneissa hahaa!

Taidekujasta ei varmaan tarvitse sanoa. järjestely oli upea. Sain tilavan pöydän ja lisäksi lisätilan omalle myyntitelineelleni. Tällaista ei ole ollut muissa coneissa mahdollista järjestää täyteen buukattujen taidekujien kohdalla. Minä ainakin huomasin, että huomattavan iso osa asiakkaistani oli ns. tavallisia ihmisiä. Vaikka conittajien määrä Katsussa oli todella pieni, ei minun taidekujatuottoni jäänyt paljoa vajaaksi esim. animeconin tuotoista. Huomatkaa ensikerralla taidekujalaiset, jotka ette tänne tulleet : ns.normaali ihmisten mielestä meidän taidekujahinnat ovat____ hyvin kovin halpoja______ . Ovat parempia ostajia monesti. Taidekujalaisilla on kilpailuetunaan ostoskeskuksessa usein hinta ja erilaisuus. Ainoa mikä jäi taidekujalla harmittamaa, oli se, että ihmiset pääsivät kulkemaan pöytäni takaa. kuitenkin taidekujajärjestely oli täällä paras, missä olen ollut ja EHDOTTOMASTI ensi vuonna uudestaan. Ja tosiaan oli aivan upeata, kun järjestäjät kiersivät kysymässä onko kaikki hyvin ja onko antaa palautetta. Järjestäjille iso plussa!

Aika vähän kerkesin katsomaan ohjelmia, mutta itse pidin niistä kyllä paljon ja lava oli hyvin käytössä. Ohjelmistoon oli saatu paljon hyviä esityksiä, jotka saivat myös tavallisen kansan huomion. Kuitenkin esim. final fantasy fighting ei mielestäni ole ehkä sopivin ohjelma niin pienelle lavalle, joten jättäisin itse sen pois, mutta esityksiin pohjautuvat ohjelmat toimivat erityisen hyvin.

Olen sitä mieltä, että suurin ongelma conissa oli ennakkoasenteet ja vähäinen osallistuja määrä! Jos yhtä vähän conikansaa osallistuisi desuconiin niin olisiko se laadukas? Kyllä tunnelma väkisin lässähtää jossei ole väkeä paikalla. Ensi vuonna vaan pirusti lisää sakkia ja räjäytetään koko Forum iha mielettömällä meiningillä!!!!

ENSI VUONNA UUDESTAAAN!
^^'' ehee...

Enzeru

Viesti Kirjoittaja Enzeru » Ke Loka 17, 2012 10:20

Mäkin olin Katsussa niin mäkin voisin nyt tulla jotain sanomaan conista~

Idea oli mun mielestä hyvä, on kiva että välillä keksitään jotain erilaista ja että cossataan myös ns. tavallisten ihmisten näkyvillä, eikä vain jossain omassa rakennuksessa ja tapahtumassa. Nämä tavalliset ihmiset, jotka eivät mangasta tai animesta välitä, oltiin otettu hyvin huomioon conissa esim. cosplay-kisan aikana, kun jokaisesta sarjasta kerrottiin vähän. Se toi myös täytettä kisaan, koska muuten kisasta olis varmaankin tullut 5 minuutin mittainen ja tylsä.

Iso plussa juontajille, jotka olivat koko ajan iloisella asenteella ja juonsivat selkeästi. :) Conin aikana sain suht. hyvin tietoa asioista, joita kysyin järjestäjiltä, ja jos he eivät tietäneet asiaa x niin he menivät selvittämään sen. Kisassa kysymykset cossaajilta olivat kivoja, koska ne eivät olleet niitä perus "miksi juuri tämä hahmo blaablaablaa", mutta toisaalta kysymykset saattoivat hiukan ihmetyttää niitä normaaleja katselijoita. Se ei tosin haitannut mua :D

Taidekuja oli järjestetty tosi hyvin! Tilaa oli riittävästi ja siellä pystyi jopa kävelemään pelkäämättä, että kaataa jonkun telineen (tämä on harvinaista monissa coneissa). Iltabileistä joiduin lähtemään jo vartin kuluttua niiden alkamisesta, kun me ei saatu kyytiä myöhemmäksi. Olisin kyllä halunnut nähdä, millaiset iltabileet todellisuudessa olivat. Miinus siitä, että iltabileisiin tulijat eivät saaneet odottaa Forumissa sisällä niiden alkua, vaan meidät ainakin heitettiin tunniksi ulos. Hyvä niille, jotka asuvat Jyväskylässä, mutta huono niille, jotka eivät asu ja jotka joutuvat kökkimään ulkona kylmässä. (kaverillani oli vielä hame päällä koska cosplay...) Toivottavasti ensi vuonna tähän keksittäisiin joku järkevämpi ratkaisu.

Mut joo, lipunmyynti voitaisiin järjestää ensi kerralla paremmin. Lipuista oli nimittäin meidän mielestä kauhean hankala saada tietoa, kun toiset sanoivat sitä ja toiset tätä ja nettisivuilla luki aivan eri asia, niin siinä tuli vähän "....niin mitä?" -fiilis. No, pääasia kuitenkin että saimme liput. Ensi vuonna voitaisiin myös katsoa, ettei con mene päällekkäin toisen conin kanssa.

Mä olen luultavasti tulossa ensi vuonnakin, eli conista jäi hyvä maku suuhun~ Tapahtuma oli tosi kodikas ja mukava, ja pienillä paranteluilla siitä saadaan varmasti vielä tosi hyvä con! :)
please release me before breaking

Arbitor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arbitor » Ke Loka 17, 2012 12:01

Juu kirjoitellaas mitä tässä nyt mieleentulee.

Oletuksia conista ei ollut paljon, mutta kyllähän tälläinen pikkuconi Foorumilla sitten lopuksi yllätti. Vaikkei ohjelmistossa mitään ällistyttävää ollut (harmi ettei ehditty miestin pukuhuonetta näkemään). Lava ohjelmaa tuli enimmäkseen katsottua, varsinkin cosplay aiheiset, joissa oli mukavasti aina kerrottu hieman sarjasta ennen esiintymistä ja ei lopuksi kyselty niitä perus kysymyksiä vaan improvisoitiin jotain hauskempaa, hienoa toimintaa!

Samoin koira esitykset, jotka esitettiin kumpanakin päivänä oli loisto idea, sillä sellasia ei muissa coneissa voi oikein nähdä. Oli mukava päästä näkemään jotain ihan erilaista ja koiratkin olivat hellyttäviä.

Iltabileisiin mentiin kaverin kanssa käymään, eihän siellä tosiaan kauheasti väkeä ollut enkä itsekkään ole kauhea iltabile henkilö, mutta oli sen verran pieni con ja oli hieman ajanpuutetta niin ajattelin tulla mukaan piipahtamaan. En siellä koko iltaa kuitenkaa viettänyt ja musiikki oli ihan ok, mutta hype nousi, kun BabyMetal - Doki Doki Morning lähti soimaan. Mutta väenmäärä oli tosiaan hieman ongelmallinen.

Sunnuntaina oli hyvää lava ohjelmaa, tosin FFFight näytti olevan puutteessa ilmottautuneista, mutta tuli sieltä silti jotain hauskaa aikaseksi; ei kovin suuri määrä conittajia ja kuten edellä oli sanottu, lava oli ehkä vähän liian pieni sellaisen actionin tehtäväksi, mutta kyllä se ensivuonna voi onnistua paremminkin.
HeadhunterStorelta sai kivat zombi piirrustukset itsestään ranneketta vastaan, mikä oli ihan jännää kotiin vietävää, ettei ihan tyhjin käsin tarvinut lähteä pois conista.
Otakukirppis askartelupuodin edessä oli aika hauska, kiinnostavia mangoja olisi ollut, muttei rahaa, mutta sentään yksi ihana figuuri sieltä tuli napattua~.

Itse hieman tuli yllättäen löydettyä tämä Katsudocon, jota sitten levittelin kavereille eteenpäin, ei näyttänyt kauhean paljon mainostusta olevan, mutta nyt kun kerran on coni pidetty niin onhan se hieman julkisuutta saanut, joka voisi auttaa sitten sen järjestämistä uudelleen ensivuonna. Ites jätin liput kaverin hoitamiseksi, joten en omasta puolestani voi sanoa mitään lippujen hankkimisesta, mutta kuulin itsekkin että siellä hieman sekaannusta olisi ollut.

Harmi ettei läheisestä täyspotista vai mikä olikaan päässyt tuplaamaan rahojaan kolikoilla (sillä olin unohtanut ne autooni), jotta olisi voinut ostaa jotain hauskempaa...
Samoin sekin on mukavaa että löytyy syömäpaikkoja ja muuta ns. conialueelta ja joihinkin putiikkeihin oli jonkunlaisia alennuksiakin rannekkeen kanssa, mutta en ollut perehtynyt niihin sen syvemmin.

Mutta positiivinen kokemus conista kyllä jäi, vaikkei nyt odottanut mitään yleisellä alueella järjestettävästä conista. Mitään ei tullut kuvattua sillä minkäänlaisia videokameroita ei ollut mukana.
Oli aika Gangman Style coni kieltämättä.

Fuugis

Viesti Kirjoittaja Fuugis » Ke Loka 17, 2012 13:02

Kommenttia Katsudoconista siis? Oukkei >u<

Olin ihan innoissani kun kuulin että Jyväskylässä pidettäisi cosplaytapahtuma. Olisin muuten saanut odotella seuraava conia kevääseen asti.

Hieman herätti epäilyksiä, kun selvisi että coni pidettäisi ostoskeskuksessa. En hirveästi hihkunut ajatuksesta että joutuisin cossaamaan "tavallisten kansalaisten" pällisteltävänä, vaikka cosplay tapahtuman ostoskeskuksessa olikin todella mielenkiintoisen kuuloinen idea. Päätin ottaa riskin ja lähteä joka tapauksessa katsastamaan millainen Katsudocon olisi.

En hirveästi ole Jyväskylässä vieraillut, mutta onneksi juna-asemalta oli helppo löytää Forumille. Ja kuten aiemmin jo mainittiinkin, Forumi oli sijainniltaan tosi hyvä, sillä ei tarvinnut kovinkaan kauas lähteä jotta pääsisi esim. syömään.

Forumin jokaista kerrosta oli hyödynnetty ihan kivasti, vaikka kakkos kerroksessa olisi voinut olla koira-esityksen lisäksi myös muuta ohjelmaa.
Vähän harmitti kun ohjelmatarjontaa oli niin vähän, mutta onneksi keksimme kavereiden kanssa muuta puuhaa, kuten liikapelasimme ElisaSoneranminkälie "kapula-peliä" XD

Ilmapiiri conissa oli kivan rento. Olin aluksi pelännyt että ostoskeskuksessa pyörivät ihmiset ottaisivat tälläisen tapahtuman hiukan negatiiviseen sävyyn vastaan, mutta olin pelännyt tätä asiaa turhaan. Oli niin hauska katsella kuinka vanhempiensa mukana tulleet pikkulapset katselivat silmät kiiluen hienoja cosplay asuja. Ihmiset ottivat mielestäni tapahtuman hyvin vastaan, ja olivat ihan kiinnostuneita siitä, mitä esimerkiksi esiintymislavalla tapahtui.

Joka tapauksessa omasta mielestäni olisi kivempi cossata ns. "omassa rauhassa", eikä keskellä vilkasta ostoskeskusta. Saisi riehua ja rellestää vapaammin n__n

Cosplay kisoista annan ison plussan siitä, että ennen kisaajan saapumista lavalle annettiin lyhyt mutta ytimekäs kuvaus sarjasta, josta hahmo oli peräisin. Oli tosi kiva tietää edes hiukan tarkemmin itse sarjasta ja sen juonesta, eikä vain katsella cosplay kisaajaa lavalla ja miettiä että minkähänlaisesta sarjasta tuo hahmo muuten on?

Jos con pidetään ensi vuonna taas Forumissa, niin olisi hyvä jos saataisi järjestettyä paremmin joku paikka, mihin voisi viedä laukkunsa ja takkinsa, että ei tarvitsisi raahata niitä kaikkialle mukanaan. Huomattiin kavereiden kanssa vasta sunnuntaina kyltti jossa luki että pukuhuone/narikka, että tästä asiasta oli informoitu aika huonosti. (Conin ohjelmassakin oli vain puhetta miesten pukuhuoneesta)
Onneksi selvisimme sillä, että löysimme peräti yhden tavaralokerikon, jossa peräti oli avain tallella. Tavaralokerikko olisi ollut muillekkin kätevä tapa säilyttää tavaroitaan, mutta jonkin ihmeen syyn takia vain yhdessä lokerikossa oli avain. Oliko joku käynyt varastelemassa avaimia..? .__.

Mutta, joka tapauksessa con oli tosi kiva, ja aion todellakin tulla Katsudoconiin myös ensi vuonna, oli se sitten taas Forumissa, tai jossain muualla. >u<
見せしめタブーをルールへ
"Show how to turn taboos into rules"

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Fuugis on deviantART

teekuppi

Viesti Kirjoittaja teekuppi » Ke Loka 17, 2012 17:14

Näin lyhyesti kerron mielipiteeni conista:

- Huonot tilat, ihan yksinkertaisesti Katsudocon ei ollut con, vaan joukko otakuita pyörimässä kauppakeskuksessa.

-Tosi hämärä rannekesysteemi. Itse en ostanut koko hökötystä, koska sillä ei tehnyt MITÄÄN! Esimerkiksi korupajalla istui kokoajan sama porukka, ettei siihen olisi edes mahtunut tekemään jos olisi halunnut, ja tien toisella puolella oli mäkkäri, josta sain sapuskaa halvemmalla, joten en tarvinnut 9 euron lounasetuakaan.

-Vähäinen ja tylsä ohjelmatarjonta. FF-fight oli suoraan sanoen kiusallinen katsoa, taistelijoiden ylinäyttelyn takia (joka on alunperinkin syy siihen, miksi otakuita vihataan) ja puheohjelmatkin riipivät kuulohermoja. Jos con oltaisiin järjestetty kunnon tiloissa, olisi ollut mahdollista järjestää vaikka pelihuoneita ja karaokea.

+Myyntipöydät. Mukava että paikalle saatiin edes muutama myyjä, jotta conilaiset saivat tuhlata roposiaan hyvin mielin.

+Cosplaykisa. Juontaja esitteli hienosti hahmot cosplaykisassa.

+-0 Musiikit. Taustalla soi kokoajan tyyliin 5 eri kappaletta, joka vaan nauratti.

Yhteenvetona:
En saanut rahoilleni vastiketta, sillä maksoin yli 80 euroa matkoista päästäkseni paikalle. Porukka oli hiukan liian sisäänkääntynyttä, aito conin tunnelma puuttui.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”