Missä animetapahtumissa olet ollut?

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Zaya

Re: Missä animetapahtumissa olet ollut?

Viesti Kirjoittaja Zaya » Ti Tammi 08, 2013 23:28

Hirveästi en coneissa ehtinyt "villeimpinä" aikoina käydä, mutta eipä se tarjonta sillon ollutkaan yhtä laaja kuin nykypäivänä. Animeconit '06, '07 ja '08 tuli tsekattua. Animeconissa '09 pyörähdin sen verran, että toin kaikki vanhat mangat sinne mangakirppikselle myyntiin. Traconeissa '06, '08 ja '09 kävin myös, ja '06 cossasin (Lenalee Lee, D. Gray-manistä, olisko ollu) ensimmäistä (ja viimeistä) kertaa.
Paljon on hyvin muistoja noilta kerroilta. Pitää kattoa jos saisi vanhan kaveriporukan kasaan ja kesällä kävisi jossain conissa ihan vain vanhojen hyvien aikojen takia :)

Charmings

Viesti Kirjoittaja Charmings » To Tammi 10, 2013 22:06

Traconissa 2012 ja Kupliissa 2012. Lasketaanko DesuTalks:sia?( 2012 ) Kuiteskin noissa vaan.
Ja olen menossa moneen tapahtumaan vuotena 2013. :)

sakaki_

Viesti Kirjoittaja sakaki_ » Su Tammi 13, 2013 04:37

Aloin vasta viime vuonna käymään tapahtumissa, mutta olen silti ehtinyt jo aika moniin.

Chibicon 2012-Helsinki
Pyörin siellä decorana Pikachu-kigurumissa..

Tampere Kuplii 2012
Harmikseni pääsin sinne vain yhtenä päivänä. On nimittäin ehkä hauskin näistä tapahtumista, missä olen ollut. Hyvällä seuralla oli suuri osa tässä tosin. ;)

Desucon 2012
Tänne toteutin ensimmäisen oikean cossini, joka Ciel Phantomhive Kuroshitsujista. Suuri epäonnistuminen, jonka jälkeen olen sentään parantanut aika paljon.~

Animecon 2012
Siellä oli ihan mahtavaa! Kuopio on hieno paikka ja menen sinne mielelläni uudestaan tänä vuonna. Viime vuonna cossasin Hatsune Mikua ja sillä kertaa pukuni oli aika onnistunut.

Tracon 2012
Tästä conista on parhaiten jäänyt mieleen Gangnam style. x'D
Cossasin Mei Misakia sarjasta Another. Oli kivaa miten paljon huomiota ja kehuja cossini sai. :3

Tänä vuonna on ohjelmassa samat conit lukuun ottamatta Chibiconia ja Desucon Frostbite astuu nyt mukaan kuvioihin.

MAO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAO » To Tammi 17, 2013 23:34

öö... tuota noin..
Kemin mangapäivät 2007 vuodesta eteenpäin joka vuosi, jos oikein muistan.
Kitacon 2009-2012 menossa myös tänä vuonna.
Animecon 2009
Tracon 2010
Desucon 2011
Rovaniemen mangapäivät 2011
Chibicon Oulu 2012
Yamacon 2012
Animeseminaari Oulu 2012

Ja sitten mitä cosseja minulla on ollut päälläni, jos jotakuta kiinnostaa. :)
Spoiler:
Kemin mangapäivillä minä nykyään olen joko oma itseni, mutta ennen laitoin vain jonkun cossin/aasialaisen kesämekon päälleni esim. Daisy (Mario ja Luici-peli)
Kitaconeissa minulla on ollut öö.. Yuuki yöpuku cossi (Vanpire Knightista), Zoro (One Piece) [kaveriltani lainattu crossipuku.], Jango (One Piece), Scarlet (The Path-pelistä), aasialainen kesämekko valkoisen peruukin kera ja sitten ihan vain koulutyttöpuvussa. Kitaconissa aikalailla kaikkia cossejani käyttänyt paitsi yhtä, koska Kitacon järjestetään nykyään talvella ja jäätyisin suzumebachi cossissani.
Animeconissa minulla oli päälläni Yuukin yöpuku cossi.
Traconissa olin Suzumebachi (Bleachin filler-hahmo) cossissa ja osallistuin cosplaykisaankin. ^^" Ihana kokemus. :3
Desuconissa minulla oli vähän muokattu Suzumebachi cossini. :)
Rovaniemen mangapäivillä minulla oli Scarlet cossi.
Oulun Chibiconissa olin pukeutuneena koulutyttöpukuun, joten en cossannut mitään.
Yamaconissa ikävä kyllä olin vain omana itsenäni, koska en ollut jaksanut ottanut yhtään cossia mukaani lapista, kun etelään lähdin. ^^"
Oulun Animeseminaarissa minulla oli päälläni vain koulutyttöpuku. :)

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Pe Tammi 18, 2013 10:58

Öööh, jos lasketaan myös Suomen ulkopuolella olevat conit (lue: Ruotsissa) niin lista olis jotain tämmöistä tällä hetkellä:

Kitacon 2009, 2010, 2012 (Kemi, FIN)
Uppcon 2010, 2011, 2012 (Uppsala, SWE)
Finncon-Animecon 2011 (Turku, FIN)
Animecon 2012 (Kuopio, FIN)
Närcon 2011, 2012 (Linköping, SWE)
Kitacon 2010 (Luleå, SWE)
Tracon 2011, 2012 (Tampere, FIN)
Desucon FrostBite 2012 (Lahti, FIN)
Desucon 2012 (Lahti, FIN)
Chibicon 2012 (Oulu, FIN)
Oulun Animeseminaari 2012 (Oulu, FIN)
Skecon 2012 (Skellefteå, SWE)

Olen myös käynyt joissaki random Kemin mangapäivissä 2009 vuodesta eteenpäin. Toivottavasti en unohtanut mitään..
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Kioko_

Viesti Kirjoittaja Kioko_ » Ti Tammi 22, 2013 02:20

Ööööh mistäs sitä alottais? (eka conikokemukseni oli ropecon '05 mutta siellä ei anime/manga ollut niinkään esillä)

Vuosien '06-'07 välisenä aikana ravasin tyyliin joka ikisessä conissa mitkä vain järjestettiin koska silloin oli se kovin innostus meneillään.
On ainakin tultu käytyä animeconissa, traconissa, hesan sarjisfestareilla, tsukiconissa, nekoconissa ja desuconissa.
Viimeisin con jossa olen käynyt on ollut tämä surullisen kuuluisa Animecon '11 missä järjestelyt olivat päin mäntyä (ehkä siksi jäänyt mieleen?)
Nyt tekisi mieli taas käydä jossain conissa... mun osaltani Tracon on aina ollut paras con ja päätin viime vuonna että se tulee olemaan ainoa con johon olen menossa...kuinkas kävikään, Tracon järjestettiin samana viikonloppuna kun meikäläinen oli juuri pari päivää ennemmin häippässyt Japaniin joten se meni sitten siinä (tosin mielummin olin siellä Japanissa ei pahalla XD ). En ollut Etelä-Koreassa varma minkälainen tilanne mulla on helmikuussa kun oon tullu takasin suomeen ja epäröin desu frostbiten rannekkeen ostoa (plus yhteys tökki ulkomailla..)...kuinkas sitten kävikään taas kun päätin suomeen tultuani että ostan sitten kumminkin sen rannekkeen kun kerran kaverikin on sinne menossa...Ne on kaikki loppuunmyyty. :DD hurraa tämä minun tuuri XD mutta ehkä mä tästä vielä johonkin coniin tänä vuonna pääsen niin saa tuo conikaipuu lohdutusta, sen verran kauan ilman conia on menty :,D

kjjkjkk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kjjkjkk » Ti Tammi 22, 2013 13:10

Finncon-Animecon V
Finncon-Animecon 08
Finncon-Animecon VII
Finncon-Animecon VIII
Tracon III
Tracon IV
Tracon V
Tracon VI
Tracon 7
Tsukicon 2009
Desucon Frostbite 2012

Ennen hehkutin, kuinka Animecon on paras con, mutta oonko ainoa jonka silmissä Tracon on selvästi kirinyt parhaan conin sijalle? Desuissa oon ollut vain kerran, ja se on ilmapiiriltään vähän erilaisia kuin muut conit missä oon ollut. Itse en oikein tykännyt.
One in a deep forest. One on a high mountain. One under a vast lake.
One within the house of the dead. One inside a goddess of the sand.

Pullasuttu

Viesti Kirjoittaja Pullasuttu » Su Tammi 27, 2013 19:31

Desussa huomasin minäkin ilmapiirin olevan erilainen, mutta itse tykkäsin. :3

Muutamassa Animeconissa on tullut pyörähdettyä, kuten myös Traconissa ja Desuconissa - Seuraavaksi olisikin vuorossa DesuFrostbite.
When I grasp roses they bloom madly and die

Mestaritikku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mestaritikku » Ti Tammi 29, 2013 22:20

Itse olen käynyt aika monessa conissa : D
Jotenka tässä nyt ne olisi listattuna siinä järjestyksessä, missä ainakin muistaisin käyneen ':d

Kirsikankukkacon 2009
Eka coni jossa olin ikinä käynyt :3
Ja tuosta conistahan tämä cosplay innostus vasta tulikin. Tuolla en vielä cossannut mitään hahmoa.

Tsukicon 2010
Toka coni jossa olen käynyt. Tuolla sai kyllä silloin jonottaa, mitä kaverin kanssa jonotettiin ainakin 2h lippujonossa, samalla kun vähän väliä alkoi satamaan vettä :'D
Tuolla kans cossasin aivan ensimmäistä kertaa, olin silloin Disgaea sarjan normi Prinny.

Animecon 2011
Kolmas coni johon sain kolmannenkin kaverin raahattua mukaan : D
Tuolla cossasin Disgaea sarjan Laharlia prinnynä :3 Oli myös hauskaa, etenkin kun tapasin siellä ekaa kertaa kaksi nettikaveriani.

Tracon 2011
Jepulis, neljäs.
Tuolla cossasin Hetalian Amerikkaa aikasta pelkistetyllä tyylillä, peruukki, lippu, lasit, Amerikkaan liittyvä T-paita ja farkut. Tein tonne kans semmoiset Mochit, kun kaveri suostui (mikä oli täysi yllätys) cossaamaan Engalntia : DD

Kirsikankukkacon 2012
Aaa, tuolla osallistuin ekaa kertaa pukukisaan hahmona Rita Mordio, sarjasta Tales of Vesperia. Ei tullut voittoa, mutta hauska kokemus oli! : D
Tuon tapahtuman kautta sain myös hyvän ystävän ^^

Tracon 2012
Tuosta conista tykkäsin aivan sairaasti. Hauska juna matka kera siskon ja sen kaverin, ja itse coni paikalla tapasin yhden hyvän nettikaverin :3 Vietettiin aivan sairaan hauska päivä x3
Tosin tuo oli ihka eka coni, missä en ostanut mitään tavaraa : ooo
*surprised*

Tuossa siis olisikin noi conit missä olen käynyt : D
Ja tämän vuoden con putki alkaa varmaan tuolla Tracon 2013 tapahtumalla, ja tällä kertaa pyrin olemaan siellä koko viikonlopun :3
"Make pasta, not war"- Hetalia
"It's not justice, if you dont go overboard"- Myouri Unzen
"If you're going to do it, do it right dood!"- Laharl

Sria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sria » Ke Tammi 30, 2013 18:43

Animecon V, 14.-15. heinäkuuta 2007, Jyväskylän yliopisto, Jyväskylä (yhteistyössä Finnconin kanssa)
Animecon 2008, 26.-27 heinäkuuta 2008, Tampere-talo, Tampere (yhteistyössä Finnconin kanssa)
Animecon VII, 10.-12. heinäkuuta 2009, Kaapelitehtaalla, Helsinki (yhteistyössä Finnconin kanssa)
Tracon V, 3.-4. heinäkuuta 2010, Tampere-talo, Tampere
Finncon 2010, 16.–18. heinäkuuta 2010, Jyväskylän yliopiston päärakennus, Jyväskylä (yhteistyössä Jyväskylän kesä -festivaalin kanssa)
Bakacon III, 14-15. toukokuuta 2011, Koulutuskeskus Agricolalla, Pieksämäki
Finncon-Animecon 2011, 15.–17. heinäkuuta 2011, Turun yliopisto, Turku
Tracon VI, 3.–4. syyskuuta 2011, Tampere-talo, Tampere
Desucon IV, 8.−10. kesäkuuta 2012, Sibeliustalo, Lahti
Animecon IX, 14.–15. heinäkuuta 2012, Musiikkikeskus, Kuopio
Tracon 7, 8.–9. syyskuuta 2012, Tampere-talo, Tampere
Katsudocon, 13.-14. lokakuuta 2012, kauppakeskus Forum, Jyväskylä

Kaikissa tapahtumissa cossaamassa :wink:
The Unexpected Journey has begun.

Alice-san

Viesti Kirjoittaja Alice-san » Pe Helmi 01, 2013 21:15

Tracon VI
Ensimmäinen conini jonne pistin jonkinlaista lolitaa mitä en voi kyllä hirveesti lolitaksi enään kutsua kun olin lolitaakin aloittelemassa juuri silloin.

Desucon Frostbite 2012
Ensimmäisen cossini sain tänne joka oli Alice (royal suit) Alice madness returns pelistä ja tätä pukua en ollut tehnyt itse vaan se oli tilattu netistä.

Tampere Kuplii 2012
Olin myös arkipäivisin siellä kun asun Tampereen seudulla niin on niin lyhyt matka. Lauantaina cossailin Alice madness returns pelin Alicea (classic dress) ja sunnuntaina pistin päälleni vain lolitaa.

Desucon 2012
Täällä cossailin kaikkina kolmena päivänä Wonderland Cieliä Kuroshitsujista.

Tracon 7
En jaksanut enää sinne uutta cossia tehdä joten olin siellä lauantaina Alice madness returns pelin Alice (classic dress) ja sunnuntaina Kuroshitsujin Wonderland Ciel.

Yamacon 2012
Todella pieni coni eikä oikein kunnolla ohjelmaa, mutta oli siellä ihan mukavaa hengailla kavereitten kanssa. :3 Ja cossasin Wonderland Cieliä, koska en saanut sinne tarkoitettu cossia valmiiksi ajoissa.

TheDarkKnightFalls

Viesti Kirjoittaja TheDarkKnightFalls » Su Helmi 03, 2013 14:43

Aloitin coneilun viime vuonna ja ehdin käydä kyseiset conit läpi ^^

Tracon 2012
Traconissa en omannut cossia, mikä oli vähän harmi ): Ja seuraakaan ei ollut kovin paljoa, mutta hyvä paikka ja hieno coni oli kyllä^^

Desucon 2012
Ensimmäinen conini missä kävin kahden serkkuni kanssa. Coni oli valtava ja hieno, joskaan en ollut tehnyt cossia tähän coniin^^

Animecon 2012
Toinen coni jossa minulla oli cossi ja cossasin silloin Luffy Strong World - One Piece, coni oli harvinaisen hauska, koska olin kahden kaverini kanssa paikalla :3

Oulun animeseminaari 2012
Käväisin conissa pikaisesti katsomassa muutaman esityksen ja kiersin myyntikojut, mutten jaksanut olla conissa koko päivää

Desucon Frostbite 2012
Frostbitessä cossasin ensimmäistä kertaa ja cossihahmoni oli Alphonse Elric - Fullmetal Alchemist (ihmisversio) Coni oli kylmä, mutta hauska : D
Lee Sin - The blind monkeyness! : D

sinisterlilium

Viesti Kirjoittaja sinisterlilium » Ke Huhti 03, 2013 14:16

Tähän mennessä tsekattujen conien vaatimaton lista:

Desucon Frostbite 2012
Lähdin ensimmäiseen coniini alkujani siksi että eräs tuttuni kaipaili cossiseuraa, ja tykkäsin cossata hahmoa joka sopi hyvin hänen cossaamansa hahmon seuraksi. En ollut tuolloin mitenkään aktiivinen japanilaisen populaarikulttuurin saralla (mistä kertoi sekin että hahmoni oli länsimaalainen), mutta tapahtumasta jäi todella hyvä maku suuhun ja päätin vierailla coneissa vastedeskin.

Animecon 2012
Animecon oli omalla kohdallani eräänlainen pettymys, koska minulla ei ollut ympärilläni laumaa sosiaalisia kanssacossaajia kierrättämässä porukkaa halattavana ja kuvausintoisten linssien alla eikä kontaktia muihin conikävijöihin ollut ujouteni vuoksi paljoakaan. Conista jääneet fiilikset olivat siis puhtaasti itsestäni kiinni.

Desucon Frostbite 2013
Viimeisin Frosti oli pääosin hyvä kokemus ja sain myöhäisherännäisenä todeta, että cossattavan hahmon alkuperämaalla on kuin onkin väliä. Ilahduin erittäin positiivisesti siitä että vaikka liikuin tällä kertaa sarjan puolesta yksin, minua käytiin nykimässä hihasta yllättävänkin aktiivisesti. Vielä kun omaa rohkeuttani olisi lisätty ja aikaa olisi ollut enemmän, con olisi hiponut täydellisyyttä.

Noa-chan

Viesti Kirjoittaja Noa-chan » To Huhti 04, 2013 19:01

Hmmmh... Itselläni on takana monenmonituista ja hauskan täyteistä conia, ja monia varmasti vasta edessäpäin :DD

Mutta tässäpä pieni lista kaikissa missä olen viettänyt aikaani, cossissa tai ilman :D

Tsukicon 2008, 2009
Tampere Kuplii 2009,2010, 2012, 2013
Animecon 2009
Finncon-Animecon 2010
Tracon 2010, 2011, 2012 (ja tulen olemaan 2013)
Desucon Frostbite 2012, 2013 (ja tulen olemaan Desucon 2013)

vasta viisi vuotta tullu harrastettua tätä upeaa harrastusta, ja 13 conissa tullut käytyä... vasta 8DD

Ropertsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ropertsi » To Huhti 04, 2013 21:27

on tullut parissa käytyä jotka olivat
Tracon 2012
Desucon frostbite 2013
molemmissä cossattu

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”