Animeseminaari 2012 jälkipyykki

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

ComSR

Animeseminaari 2012 jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja ComSR » Su Elo 19, 2012 20:26

Animeseminaari päättyi tänään. Mitä mieltä kakki oli tapahtumasta? :D

Itselläni mukaan tarttui Galaxy Angel A-anime mangakirppikseltä, Ultra Maniac-CD, Phoenix Wright- ja Sailor V-mangaa.

Nämä asiat ovat tiedossa:
  • Lauantaina oli kuuma. Lasiseinät ja lämmin auringonpaiste ovat huono yhdistelmä.
  • Animen pitkäkyntiset ja koukut-luento jouduttiin päättämään ennenaikasesti, koska luento oli suunniteltu 60-minuuttiseksi, mutta juuri ennen aloitusta tuli tieto, että aikaa olisi vain 45min. Minullä välillä meni sössötukseksi. Eka kerta ja olisin voinut valmistautua paremmin; aikaa ei ollut lämmitellä.
  • Vänkärien tehtävälista oli keskeneräinen
  • Yömajoitus peruttiin viime tipassa
Kaikesta huolimatta onnistunut tapahtuma, yli 200 ihmistä löysi tiensä Valveelle.
Lupin III kirjoitti:Minulla on suuri kunnia ilmoittaa, että aion vapauttaa teidät omaisuudestanne.
Viimeksi muokannut ComSR, Ma Elo 20, 2012 13:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Time never betrays dreams. But on the flip side, dreams must not betray time.

awkward

Re: Animeseminaari 2012 jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja awkward » Su Elo 19, 2012 20:37

Itse kävin lauantaina pyörähtämässä, mutta en kauaa viihtynyt, koska oli iha järjettömän kuuma, sekä sitten ehkä vähä turhan pieni paikka nuin suurelle määrälle ihmisiä, ainaki sillonko itte siel kävin nii oli melko tiivistunnelma (ahtaanpaikan kammo). Mitään ei tarttunu mukaan, ku ei pystyny kunnolla keskittyy mitä kaikkea siellä oli :D
Seukki vuonna jos tulee nii varmasti mukana oon (toivon mukaan ei yhtä kuuma ilma ois sitte) :D
if you don't live for something, you'll die for nothing

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Su Elo 19, 2012 22:36

Lauantaina oli ihan järjettömän kuumaa, meinasin paahtua monesti ku tumma silkkikimono ja hakamat päällä kuljin koko päivän. lol Onneksi oli viuhka mukana. Sunnuntai tosin oli viileä ja just täydellinen ei-kylmä-mutta-ei-lämminkään ilma.. ainaki mun puvulle trololo ~

No ööh, itse tapahtumasta.. ihan yees tapahtuma, hengailumeiningillä mennään.
Cosplaykilpailun kävin katsomassa mutta muita luentoja ym ei tullut katsottua. Cosplaykilpailun tanssiesitys oli yllättävän hyvä, pisteet siitä!
Myyntipöytiä ei ollut kovinkaan paljon mutta ei se mua haittanut koska säästin rahaa kummiskin. Sengoku Basara manga tosiaan tarttui mukaan kotia.

Conirakennus oli hyvässä paikassa; oli helppo löytää sinne ja lähistöllä oli paljon kauppoja ja ravintoloita. Jopa torniolainen -jolle Oulu on melko vieras paikka- ei eksynyt kertaakaan vaikka kävelin tapahtumaan ja tädin luo nukkumaan joka päivä ja matkaa tietysti oli muutama kilometri paikasta toiseen.

Cossaajia (ja kuvaajia) tuntui olevan aika vähän mutta sekin oli odotettavissa koska tapahtuma oli pieni ja ei varsinaisesti edes "coni". Mutta joo, hyvä maku jäi suuhun ja jos tämmöinen con--, seminaari, järjestetään uudestaan Oulussa niin tuun varmaan toistekki.
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Hanskasankari

Viesti Kirjoittaja Hanskasankari » Ma Elo 20, 2012 06:42

Taidanpa itseki kirjotella pikkusen.. : >

Tosi tyytyväinen olin tapahtumaan, paitsi lauantai nyt oli mitä oli. Sitä onki hyvä ikkunan alla auringonpaisteessa jonottaa 20 minuuttia cosplaydeittiin, johon ei sitten edes päässyt.
Minuthan tosiaan pystyikin bongaamaan tuossa lauantain aikana aamulla ja 3 jälkeen iltapäivällä Slenderman cosplayssa, mutta siinäpä onkin hyvä helteessä laittaa tuommonen tuhannen lämmin puku. :D
Sunnuntai tuntui menevän tosi nopsaan, ja ilmakin oli huomattavasti viileämpi kuin lauantaina. Cosplayerit paikan päällä olivat tosi humoristisia, ja muutenkin aivan mahtavia ihmisiä.
Ai niin, pahoittelen jos tökkiin jota kuta sillä lipulla mitä osan päivästä kanniskelin. Lauantaina olin kaverini kanssa lainannut joksikin aikaan Hetalia cossaajilta (Suomi ja Venäjä) Venäjän lippua, ja kun minä sitä kannoin niin tietysti minä rähmäkäpälänä alan sillä ihmisiä vahingossa tökkimään. :oops: Sunnuntaina selästä löytyi Amerikan lippu.
Miksi muuten Valve valittiin paikaksi pitää tuo tapahtuma, jäi mietityttämään. Valvehan on niin viimeisen päälle pieni paikka kuin olla voi. Edellinen Oulussa pidetty tapahtuma oli Chibicon, ja se pidettiin pohjankartanossa, mikä oli kyllä aivan loistava valinta. Mutta en valita pahemmin, itse en olisi parempaan pystynyt.
Kiva oli käydä, tarttui mukaan Pockyja, Ramunea, pipo ja 1 Death note.
Kiitos tästä. ^^

odber

Viesti Kirjoittaja odber » Ma Elo 20, 2012 10:24

Tanssipeliluolan pyörittäjä tässä. Väkeä riitti kokoajaksi ja vocaloidit ja k-pop tuntuivat vievät suurimman osan pelaajien jaloista rytmin pyörteisiin. Olisin halunnut mieluusti käydä katsomassa sunnuntaina Omaken historiikki teehetki -luennon mutten päässyt irtautumaan toimiltani. Pitääkö tässä nyt ottaa kaikissa tapahtumissa normiksi että ohjelmat nauhoitetaan (tai edes audio jos jotain) :D?
White Samurai kirjoitti:Mutta joo, hyvä maku jäi suuhun ja jos tämmöinen con--, seminaari, järjestetään uudestaan Oulussa niin tuun varmaan toistekki.
Animeseminaarihan on järjestetty Oulussa jo vuodesta 2003 asti (kaksi vuotta jäänyt väliin) eiköhän tämä jatka loistokasta kulkuaan ensi vuodellekin.
Hanskasankari kirjoitti:Miksi muuten Valve valittiin paikaksi pitää tuo tapahtuma, jäi mietityttämään. Valvehan on niin viimeisen päälle pieni paikka kuin olla voi. Edellinen Oulussa pidetty tapahtuma oli Chibicon, ja se pidettiin pohjankartanossa, mikä oli kyllä aivan loistava valinta. Mutta en valita pahemmin, itse en olisi parempaan pystynyt.
Animeseminaari on aina järjestetty paria ensi kertaa lukuunottamatta Valveella. Jos tässä alkaa kävijämäärät kasvamaan hurjasti niin pitäisiköhän harkita paikan vaihtoa? Itse kyllä olen pitänyt Valveesta aina tapahtumapaikkana: hyvät salit, hyvä sijainti, palvelut lähellä ja tiloista on moneksi.

(hoks hoks, ja kuluvalla viikolla samassa paikkaa järjestetään Oulun Musiikkivideofestivaalien ohjelmaa)

ComSR

Viesti Kirjoittaja ComSR » Ma Elo 20, 2012 14:25

odber kirjoitti:Olisin halunnut mieluusti käydä katsomassa sunnuntaina Omaken historiikki teehetki -luennon mutten päässyt irtautumaan toimiltani. Pitääkö tässä nyt ottaa kaikissa tapahtumissa normiksi että ohjelmat nauhoitetaan (tai edes audio jos jotain) :D?
Tuossa olisi yksi kuva teehetkestä... Ja lisää kuvia. Muita kuvia tulee myöhemmin toiselta kuvaajalta, jotka todennäköisesti tulevat Anikin kuvapalveluun tai kuvaajan otaku.fi-palvelimelle.

Räbsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Räbsä » Ti Elo 21, 2012 12:25

Yksi kuvaajasetä ilmoittautuu. Seminaari oli ehkä hiukan viime vuotista rauhallisempi, ainakin omasta mielestäni, vaikka lauantaina porukkaa riitti myyntisalissakin ihan ruuhkaksi asti. Valven tiloista olen aina pitänyt, vaikka eteishalli kävikin ehkä snadisti ahtaaksi juurikin lauantain ryysiksen aikaan ja auringonkin paistaessa melkein koko ajan samalta puolelta lämmintäkin riitti tiskin takana istuessa. Sinällään en valittamista keksi kuin opasteissa, vaikka niissäkin lähinnä yläkerran tanssisali jäi huomioimatta, jonka vuoksi idolipajaankaan ei kuvaajan lisäksi eksynyt muita. Sääliksi käy vetäjiä.

Yleiskuvausta tuli aika vähän harrastettua, vaikka satunnaisia otoksia tuli napsittua cosplaykisan ja OF:n tanssiesitysten ohessa. Jokusella luennollakin kävin kyllä kuvia nappailemassa sekä päätöspäivän korupajasta.
Viimeksi muokannut Räbsä, Ti Elo 21, 2012 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn

Haya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haya » Ti Elo 21, 2012 12:26

Cosplay-kilpailun tulokset

1. sija: Minna Taikina-Aho ja Riina Paananen, Claude Faustus ja Alois Trancy, Kuroshitsuji 2

2. sija: Anna-Maria, Suomi, Axis Powers Hetalia

3. sija: Johanna, Ruotsi, Axis Powers Hetalia

Yleisönsuosikki: Minna Taikina-aho ja Riina Paananen, Claude Faustus ja Alois Trancy - Kuroshitsuji 2

Onnittelut vielä sijoittuneille ja kiitos kaikille kisaan osallistuneille!
Kiitokset Sponsoreille, Omakelle, yleisölle ja tuomareille!

Palautetta ja muita kysymyksiä cosplay-kilpailusta voi lähetää osoitteeseen of@operaatiofredrik.com

Frozen Angel

Viesti Kirjoittaja Frozen Angel » Ti Elo 21, 2012 23:19

No mitäs tähän pannan. No joo, aivan mukava hengailu fiilis oli sielä. Mutta itse alue oli vähän tylsä minun mielestä, se voi johtua pienistä ja tosi ahdasta tilasta (en käynyt yläkerroksessa kuin ei olu mitään kiinnostava sielä) ja ei olu paljon näkemistä ympäristössä kuin kauppatilat, pieni käytävä ja kahvila alue. Jos mulla ei olis olu coni kavereita paikaan päälä niin olisin jo kyllästynyt aika nopeasti sinne. Ympäristö ei nyt vaan sattunu makuuni että se oli liika sitä normaalia "otettaan juomat ja juttelaan kavereiten kans" hengailu fiilistä. Jäin itse kaipamaan sitä iloista, innokasta, hype cosplay fiilistä mitä coneissa yleissä löyty (tiedän että kysessä on seminaari!).

Hyväät puolet on se että seminaarissa oli ilmainen sisäänpääsy ja se että alue oli keskustassa. Ruoka paikat sekä mut kauppat oli tosi lähellä mistä oli varmaan monelle seminaarin kävijöille hyötyä. Kahvila samassa rakkenuksessa oli kans hyvää juttu kuin pystyi pikasesti tilamaan pikku syötävä/juotava itsele.

Aivan okej fiilis oli seminaarin jälkeen voisin tulla uudestaan ehkäpä hyvään kaverin kans, mutta jäin silti kuin kerroin jo ajemin kaipamaan sitä yleis cosplay ilo fiilistä liika.

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Ke Elo 22, 2012 19:32

Mietin vaan että minne ne 'kuvastudion' ottamat kuvat julkaistaan?
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Kide-Chan

Viesti Kirjoittaja Kide-Chan » To Elo 23, 2012 02:41

Minkä takia pitää valittaa cosplayn vähyydestä, se lienee kuiteski jokasen kävijän oma asia vetääkö päälleen mitään asua. Oulu sattuu oleen kaukana joidenkin mielestä ja siksi etelästä ei tänne ei niitä cosplayihmisiä eksy laumoittain.
Tuo lattiamajotuksen äkillinen puuttuminenki varmaan karsi kävijöitä. Mikä sinäänsä on sääli ku onhan Oulussa muitakin kouluja keskustan tuntumassa ku Myllytulli.

Aikataulut sukkas tällä kertaa vähän turhanki paljo, ku sai ootella sen n 15 minuuttii jokasen ohjelman alkuu, koska edellinen venähti ja sit ootellaan vielä et muut pääsee ulos. Tilat alkaa olla tän kokoselle tapahtumalle vähän turhan tiiviit, ainakin mun mielestä ja siksi en sisällä viihtynytkään.
Whenever, Whatever, Wherever...so what^^

Hanskasankari

Viesti Kirjoittaja Hanskasankari » To Elo 23, 2012 20:03

[quote="Kide-Chan"]Minkä takia pitää valittaa cosplayn vähyydestä, se lienee kuiteski jokasen kävijän oma asia vetääkö päälleen mitään asua. quote]

Samaa mieltä. Conit / seminaarit ovat tapahtumia joihin voi pukeutua, siis jos cosplayta harrastaa.
Eihän cossaaminen coneissa mitään pakollista ole, se on vain hyvä tilaisuus näyttää pukuansa.

Ja omasta mielestäni cossareita oli ainakin lauantaina tosi reippaasti kun kävelin höyhtyän alueella, törmättiin suhtkoht isoon cossarilaumaan.

Frozen Angel

Viesti Kirjoittaja Frozen Angel » To Elo 23, 2012 21:01

@kide-Chan ja Hanskasankari Jos vastasitte minun viestin. En nytten meinanu sitä että cossareita oli vähän tai niin, mutta olihan niitä ja kiva se oli! En meina että on pakko cossata kuin ymmärän että oli pieni alue ja niin. Itse jäin kaipamaan sitä tietyä fiilistä mitä löyty isomista conista mutta odotin vissin vähän liika (oma vika). En meinanu mitään negatiivistä että olka ymmärtäväisiä ja elkä värinkäsitelle mun viestiä.

Hauska tapahtuma se oli kuitenki mutta mie nytten vain odotin vähän enemään ja sen takia pettyn omien odotuksien mutta ei mitään kettän muuta vastaan ^^;

Vastakaa mielumun yksärin kautta kiitos!

Skwrl

Viesti Kirjoittaja Skwrl » Pe Elo 24, 2012 15:51

Huhhuh, ohi on ja hauskaa oli! Kiitoksia vielä kerran kaikille kävijöille, ensi vuonna uudestaan!

Mielestäni Kulttuuritalo Valve on loistava paikka vielä tämänkokoiselle tapahtumalle. Muutamaa ensimmäistä kaupunginkirjastolla pidettyä tapahtumaa lukuunottamatta kaikki aiemmat seminaarit on pidetty Valveella, ja Omake ry. on ollut Elokuvakeskus Studionkin kanssa yhteistyössä jo pitkään. Paikanvaihtoa voitaisi ehkä harkita, jos tapahtuman koko kasvaisi hetkessä ihan valtavasti, mutta tässä tapauksessa innokasta järjestäjäporukkaakin tarvittaisi enemmän, jotta kaikki rullaisi mallikkaasti :3

Nyt ei huvita kirjoittaa romaania, joten kokoanpa plussia ja miinuksia:

Parannettavaa itse tapahtumassa ja henkilökohtaisia pettymyksiä
- Aikataulut kuntoon! Luentojen kestot ja valmisteluajat voisi harkita ja ilmoittaa seuraavalla kerralla selkeämmin, etteivät aikataulut venyisi turhaan.

- Cosplay-deitti oli kyllä ihan väärässä salissa. Samaan aikaan Valve-salissa pyöri allekirjoittaneen Salapoliisi Conan -luento, jota kuuntelemassa olleet ~20 henkeä olisivat ihan hyvin mahtuneet Studion pienempiin tiloihin. Kummalliset tilaratkaisut selittää se, että Cosplay-deitin vetäjät ottivat Omakeen yhteyttä vasta muutamaa päivää ennen seminaaria, ja tällöin Conan-luennoitsijoille oli jo luvattu Valve-sali käyttöönsä. Ensi kerralla toivomme siis nopeampaa yhteydenottoa, jotta voimme miettiä tilankäytön järkeväksi, kun kyseessä on näinkin suosittu ohjelmanumero!

- Yleinen viimetippaisuus. Conan-luennon kanssa kävi myös semmoista, että saimme seminaarilauantaita edeltävänä perjantaina vihdoinkin tiedon, että tapahtumaan saadaan kuin saadaankin kendonäytös. Aikataulussa ei kuitenkaan ollut lauantaille mitään muuta saumaa kuin juuri ennen tuota Conan-luentoa, joka muutenkin olisi venynyt ylipitkäksi. Kun kendonäytös söi luennostamme alun puoli tuntia, emme halunneet pitää esitelmäämme kiireellä vaan selostimme verkkaisesti sen, mitä kerkesimme ja päätimme pitää esityksen loppuun Studiossa Cosplay-deitin jälkeen. Samaan aikaan Valve-salissa olikin jo alkanut elokuvanäytös, minkä vuoksi noin 20 kuulijaa kutistui vain kahteen :< (ja kaikki hienot listauksemme ja suomijulkaisun mollaamisemme jäivät suurelta yleisöltä kuulematta. Harkitsemme pitävämme luennon uudestaan jossain toisessa tapahtumassa, jotta voisitte kuulla selityksemme loppuun saakka.)

- Lattiamajoituksen puuttuminen ja ongelmat tästä ilmoittamisessa. Kuten aiemmin ja ainakin Facebookissa on ilmoitettu, emme saaneet käyttöömme vakipaikkaamme Myllytullin koulua, koska se on remontissa. Kyselimme majoituspaikkaa myös monilta nuorisotaloilta ja muilta kouluilta, mutta vastausta ei joko kuulunut tai se oli kieltävä. Itseäni ihmetyttää myös se, ettemme saaneet yhtään lattiamajoitusta koskevaa kysymystä tai ihmettelyä. Itse ainakin päättelin tästä, että tapahtumaan saapuvilla on jo jonkinmoinen majapaikka. Toivottavasti lattiamajoituksen puuttumisesta ei koitunut kenellekään suurta vaivaa ja kärsimystä *kumartaa anteeksipyytävästi*. Tiedotamme sitä koskevista asioista ensi vuonna varmasti paremmin.

- Taidekujan ongelmat. Taidekujavastaavallamme oli erinäisiä eeppisiä ongelmia sekä tietokoneen, internetin, sähköpostin että kännykkänsä kanssa, eikä oikein kukaan järjestäjätiimistäkään onnistunut saamaan häneen yhteyttä koko kesänä. Toivottavasti tästä ei aiheutunut kenellekään liikaa harmaita hiuksia.

- Piirustuskilpailusta tiedottaminen taisi jäädä aika vähäiselle.
- En päässyt kuuntelemaan "Mangaa ennen Tezukaa" -luentoa :<

- Loppuhuomautuksena pitää kyllä oikein kunnolla moittia tuota Kalevan juttua monista pikkuvioistaan. Tapahtuman järjestävää tahoa (Omake ry.) ei mainittu sanallakaan, haastatellun puheenjohtajan sukunimi oli väärin ja nettilehden kuvavalintakin taisi vain suututtaa kaikki mummot tahritulla Suomen lipullaan... *huoh*

Ilonaiheita
- Kummituskuja tuntui olevan suosittu ja siellä käyneillä tuntui olevan hauskaa :)
- Clamp-luento oli loistavaa burgerointia ja syväanalyysiä. Oli sääli, ettei sitä kuulemassa ollut kuin kolmisen henkeä, mutta tarkkarajainen ja rankasti spoilaava aihe selittää kyllä väen vähyyden. Pitäkää tämä uudestaan jossain isommassa conissa, jotta saatte ansaitsemanne yleisön!

- "Fanisetien ja teini-idolien teehetki" on ehdottomasti paras luento, jonka olen viime aikoina kuullut. Luennon nimi mietitytti hetken aikaa, sillä luulin ettei paikalla ole yhtään teini-idolia, mutta tilanne muuttui kun mieskuoro kajautti heleillä äänillään Azumanga Daioh!:n Tsukkurimashoo (ihan varmasti väärin kirjoitettu, mutta ei sillä väliä)-laulun: Setämmehän täyttävät nämä molemmat vaatimukset! Loistava katsaus Omaken historiaan pimeitä salaisuuksia ja runsasta huumoria unohtamatta. (Huom. Mielipiteenne Omaken uudesta maskotista oli väärä, sillä Nekoradio on kaunis asia.)

- "Kun joulu ei ole joulu" oli lyhykäisyydestää huolimatta hyvin valmisteltu ja informatiivinen paketti. Kuten itse luennon jälkeen porukalla todettiinkin, joulusta puhumisen jälkeen olisi voinut jatkaa luontevasti vaikkapa uudestavuodesta, mutta toimihan se näinkin.
- Monet kävijät osallistuivat Mysteerijahtiin todella aktiivisesti ja itse epäillyilläkin tuntui olevan hauskaa.
- Jeejee, lisää sivuja Omaken impromangaan~

...ohhoh, tuli tuosta sittenkin melkoinen romaani :D

Mikäli juuri sinulla on kiinnostusta ja intoa tulla järjestämään ensi vuoden Animeseminaaria, niin seuraa Omaken nettisivuja tai Facebookia, aloitamme alustavan suunnittelun ja teeman miettimisen jo syksyn aikana. Tervetuloa mukaan~

Infon lettipää kiittää ja kuittaa! (Niin, ja otan mielelläni palautetta vastaan Conan-luennosta!)
♪ Omituinen orava
♪ Oulun manga- ja animekerho Omake ry:n puheenjohtaja 2015

ComSR

Viesti Kirjoittaja ComSR » La Elo 25, 2012 20:03

Animeseminaari 2012: Luento - Animen pitkäkyntiset ja koukut
Nettiversiossa on mukana on myös sarjat, joita ei poikkeavan aikataulun vuoksi pystytty käymään läpi. Lopputekstien aikana näytelty Nyan nyan-tanssi ei sisälly mukaan, eikä siinä ole musiikkiin tahdistettuja liukukuvaesityksiä.
White Samurai kirjoitti:Mietin vaan että minne ne 'kuvastudion' ottamat kuvat julkaistaan?
Tuossa olisi kuvia Cosplay-kilpailusta.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”