Grandia-paneeli Desuconiin 2012

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

irukuku
Viesti:

Grandia-paneeli Desuconiin 2012

Viesti Kirjoittaja irukuku » Ti Maalis 13, 2012 00:51

Hei, rakkaat conittajat!
Sain viikonloppuna aivopierun, että voisin pitää paneelin mahtavasta RPG:stä nimeltä Grandia. Se on ilmestynyt 1997 Sega Saturnille samaan aikaan Final Fantasy VII:n kanssa. Valitettavasti Grandia on melko tuntematon monelle, koska jäi seiskan varjoon. Kolme peliä on ilmestynyt plus spin-offit. Paneelini tarkoitus olis siis tuoda Grandia enemmän näkyville meille suomalaisillekin pelaajille. Enemmän Grandiasta voitte lukea täältä.
Kysyn siis teiltä:
Kiinnostaisiko teitä kuulla tästä pelistä?
Jos kiinnostaa, mitä haluaisitte erityisesti tietää?
Olen omistanut tämän pelin ensimmäisen osan siis n. 11 vuotta ja pidän sitä vieläkin suosikki RPG:näni! 2:n omistan ja pelannut läpi 2 kertaa läpi. 3:s osaa en ole pelannut ja sitä on yllättävän vaikea löytää. Koitan saada sen pelattua ennen Desua. Jos ihmisiä siis kiinnostaa.
GACKT EVER
Nobody can take away
from your pain.
Whatever they say,
never change your way.

CalmTirius

Re: Grandia-paneeli Desuconiin 2012

Viesti Kirjoittaja CalmTirius » Pe Maalis 23, 2012 10:09

Isot propsit tästä ideasta! Grandia 1 on ehdottomasti yksi mun suosikki RPG:stä kautta aikain!
Valitettavasti muut pelisarjan osat tai spin-offit eivät ole tuttuja. Suoraan sanottuna voisin kuunnella pelkästä Grandia 1:stä asiaa vaikka kuinka monta tuntia.

Olisi mielenkiintoista kuitenkin kuulla pelisarjan tarina. Miten muut pelin jatko-osat liittyvät toisiinsa?

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » Pe Maalis 23, 2012 10:56

Grandia 1 -fani nostaa kätensä pystyyn!1!! Grandia on jäänyt harmittavan pieneksi peliksi vaikka peli on juonellisesti ja huumorinpuolelta viihdyttävää koettavaa, ainakin kun ensimmäistä peliä ajattelee. En edes käsitä miten Grandia pystyi jäämään FFVII:n varjoon. Sekin siis hyvä mutta Grandia olisi tuonut sen piristeen kaikkeen FFVII:n masentavaan menoon. Puhumattakaan tietenkään hahmoista vaikka omat mielitietyt
Spoiler:
kuolikin pelin lopussa. MULLEN, LEEN, NOEEEEES!!1! Mä rakastan teitä ikuisesti!

niin Grandiassa on hyvin luodut hahmot ja toimivat sellaiset. Isot respektit nousi myös ääninäyttelyistä ja ja ja... Kuten Väiski niin voisin kuunnella ja vaahdota Grandia 1:stä tuntikausia ilman että tuntuu missään.

Ja etenkin tuo voisi olla kuten itse sanoitkin, vain positiivista kiinnostusta tuova esitys eli lisää faneja sarjalle jos sinne eksyy muitakin kuin meitä faneja itseään. Grandia on vanha peli mutta sen verran tapahtumarikas ja toimiva että sytyttää aika hyvin jos siitä kuulee enemmänkin kuin tyyliin "Japsi RPG".

Anyho, ainakin itse olisin kiinnostunut kuulemaan pelisarjasta vielä enemmänkin ja kerta Desuilemaan ollaan tulossa niin... ainakin kuuntelijoina on minä! /o/
Itse on pitänyt Grandia 2 ottaa lainaan ystävältä mitä, 8 vuotta?, mutta unohtunut kokonaan mielestä. Kiitos muistutuksesta~
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

irukuku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja irukuku » Ma Maalis 26, 2012 00:24

Väiski kirjoitti:Olisi mielenkiintoista kuitenkin kuulla pelisarjan tarina. Miten muut pelin jatko-osat liittyvät toisiinsa?

Tarinan kannalta ei mitenkään. Taistelutyyli on kuitenkin pohjimmiltaan samanlainen.
Spoiler:
Ja neljä hahmoa maksimi määrä ryhmässä.
Spin offeista en tiedä, mutta tulen opiskelemaan Grandista paljon enemmän paneelia varten. Jos sen nyt siis pidän siis.
Ihanaa kuulla, että täällä on suuria Grandia faneja. Voinko pyytää teitä pistämään viestiäni eteenpäin, jos satutte tuntemaan muita faneja ja mahdollisia kiinnostuneita? :D
GACKT EVER
Nobody can take away
from your pain.
Whatever they say,
never change your way.

hatatra

Viesti Kirjoittaja hatatra » Ma Maalis 26, 2012 16:12

Oletko siis haaveilemassa paneelin vaiko puheohjelman (luennon, esityksen) pitämisestä? Olen huomannut, että näiden sanojen merkitys on monille hämärtynyt. Paneeli eli paneelikeskustelu tarkoittaa yleisön edessä käytävää usean asiantuntevan osallistujan keskustelua, jolla on kysymyksiä esittävä ja puheenvuoroja koordinoiva puheenjohtaja. Sen sijaan jos tarkoitus on yhden tai kahden ihmisen kertoa ja esitellä aihetta, on kyseessä luento/esitys/esitelmä/puheohjelma.

irukuku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja irukuku » Ti Maalis 27, 2012 00:06

hatatra kirjoitti:Oletko siis haaveilemassa paneelin vaiko puheohjelman (luennon, esityksen) pitämisestä? Olen huomannut, että näiden sanojen merkitys on monille hämärtynyt. Paneeli eli paneelikeskustelu tarkoittaa yleisön edessä käytävää usean asiantuntevan osallistujan keskustelua, jolla on kysymyksiä esittävä ja puheenvuoroja koordinoiva puheenjohtaja. Sen sijaan jos tarkoitus on yhden tai kahden ihmisen kertoa ja esitellä aihetta, on kyseessä luento/esitys/esitelmä/puheohjelma.

Kiitos. Itsekkin mietin tuossa, kun on tullut juteltua kavereiden kanssa noista sanoista, että ei tämä mikään paneeli ole vaan pikemminkin esitelmä. :D Tarkoituksena on siis se, että minä selitän ja yleisä kysyy.
GACKT EVER
Nobody can take away
from your pain.
Whatever they say,
never change your way.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”