Chibicon 7.4.2012 Oulu

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Urumi
Urumi
Viesti:

Chibicon 7.4.2012 Oulu

Viesti Kirjoittaja Urumi » To Maalis 01, 2012 22:58

Chibicon jatkaa matkaansa ja tällä kertaa siirrytään pohjoisempaan ja vuorossa on Oulu. Oulun Chibicon järjestetään Pohjankartanolla, jonka yhteydessä on myös Madetojan musiikkilukio. Tämän kertaisen Chibiconin teemana on cosplay!

Lippuja saa tuttuun tapaan ostettua Urumista. Vänkärihaku avattiin myös tänään.
Tarpeeton on tarpeellisinta.
Urumi.fi - Chibicon.fi

Haya
Viesti:

Re: Chibicon 7.4.2012 Oulu

Viesti Kirjoittaja Haya » To Maalis 01, 2012 23:43

Cosplay-deitin ilmo on auennut ja sulkeutuu 30.3. !

Mikä on cosplay-deitti?

Cosplay-deitti on leikkimielinen Napakymppi-ohjelmaa jäljittelevä seuranhaku ohjelma.
Cosplay-deitti koostuu 3 kierroksesta, yllätys, shonen-ai ja shojo-ai. Kullakin kierroksella on 3 vastaajaa,
joille yksi kysyjä esittää 10 eri kysymystä. Kierroksen lopussa kysyjä valitsee vastaajista sen, jonka vastaukset
ovat eniten miellyttäneet. Vastaajat ja kysyjä eivät näe toisiaan ennen kierroksen loppua, jottei ulkonäkö vaikuttaisi
kysyjän valintaan. Hahmojen tulee olla seuraavista lähteistä: animaatio, elokuvat, pelit ja muusikot lähdemaasta riippumatta.

Muistathan, että cosplay-deitissä et ole oma itsesi, vaan tarkoitus on heittäytyä cosplay hahmosi nahkoihin!
Perehdy siis hahmoosi hyvissä ajoin. Harjoittele lähetettyjä kysymyksiä ja vältä kyllä/ei vastauksia.
Mieti miten hahmosi reagoisi kysymyksiin, miten hän elehtisi ja ilmehtelisi. Ole rohkea ja tuo hahmosi parhaat ja pahimmat puolet esiin.
Mieti hahmosi puhetyyliä ja äänensävyä kysymyksiin vastattaessa. Madallatko vai nostatko omaa ääntäsi kenties koko deitin ajaksi?
Muista puhua tarpeeksi selkeästi ja vältä puhumasta liian nopeaa. Mieti millaisilla vastauksilla juuri sinä viihdyttäisit yleisöä parhaiten!
Millä keinoilla juuri sinun hahmosi valloittaisi kysyjän pehmoisen tai jäätävän sydämmen?

Ilmoittautuminen:

Lähetä ilmoittautumisesi of@operaatiofredrik.com viestin otsikoksi DEITTI. Viestin tulee sisältää seuraavat asiat:

1. Etu-ja sukunimi
2. Cosplayhahmo, sen sukupuoli ja lähdeteos
3. Haetko kysyjäksi vai vastaajaksi?
4. Mille kierrokselle haet? Yllätys-kierros, shonen-ai vai shojo-ai? Numeroi kierrokset mieluisimmasta eteen päin 1-3.
(esim. 1.shojo-ai 2. hetero 3. - )
5. Sähköpostiosoite
6. Puhelinnumero
7. 10-20 sanan kuvaus hahmostasi

Saat varmistus viestin, kun sinut on hyväksytty deittiin.

ComSR

Viesti Kirjoittaja ComSR » La Maalis 03, 2012 18:51

Mukana ollaan. :D Väkeä tulee auttamaan juttujen järjestelyssä.
Viimeksi muokannut ComSR, Su Maalis 04, 2012 17:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Time never betrays dreams. But on the flip side, dreams must not betray time.

Hamajo

Viesti Kirjoittaja Hamajo » La Maalis 03, 2012 23:21

paikalla ollaan, tällä kertaa ohjelmanumerona.

Niin, napatkaa pokemonkortit mukaan, pelataan erä. Myös vaihto on mahdollista.
Olen se faboulus ranska. Ja kyllä, taas hetaliaa.
I reject your reality and substitute my own!

Kaeru

Viesti Kirjoittaja Kaeru » La Maalis 03, 2012 23:59

Minäkin olen mukana vielä hieman avoimessa porukassa : D Ja ilmeisesti jopa yhdessä ohjelmanumerossa Wu huu, arvatkaa kuka on niin ujo että alkaa leikkimään Kanadaa vaikka on Preussi. (Ei vähätellä Hetaliaa, se on kiva juttu).

Pitääkin tässä kysyä heti, että onko Chibiconiin yleensä ollut jokin raja sen suhteen kuinka paljon lippuja myydään? Siltä varalta kyselen, etten kykenekään ennakkoon ostamaan (kyllä, olen ensimmäistä kertaa tulossa Chibiconiin hei vain : D)

Urumi
Urumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urumi » Su Maalis 04, 2012 09:47

Lippuja on 700 ja kävijäodotus on noin 500.
Urumi.fi - Chibicon.fi

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Su Maalis 04, 2012 14:53

*tilaa lipun samantien*

Tulossa ollaan!
Olen iloinen että järjestetään Oulussa Chibicon ku Torniossa asun ja on se mukavaa päästä läheiseen coniin mikä ei ole Kitacon vaihteeksi. : D
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

MAO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAO » Ma Maalis 05, 2012 15:56

Ilmestymässä olen paikalle, vaikka nyt en kyllä cosplayssa, valitettavasti. Mutta koulupukutyyppisen puvun laitan ja hillun siellä parin muun koulupukutytön kanssa + muiden tuttjeni ja ystävieni kanssa, joista en tiedä pukeutuvatko.

Tuli vain mieleen, että kun yleensä coneissa on ohjelmalehtisiä, niin löytyykö niitä chibiconista jostain sitten paikan päältä vai onko niitä ollenkaan olemassa? En nimittäin ole Oulusta, enkä tiedä koko taloa (vaikka tiedänkin missä se on, kiitos googlen karttahaku), niin olisi kiva tietää sen avulla missä on mitäkin, ainakin siinä talossa. Saa nyt nähä, että miten löytää ensinnäkin sisäänkäynnin. xD hah.. joo.. en tiedä edes mistä mennä sisälle, mut eiköhän se löydy sitten kun menee paikan päälle. :) Mut jooh.. semmoinen lehtinen olisi kiva metsästää ihan conin alussa, jos niitä on. Niin, jos ne vois laittaa silleen jotenkin näkyville, et voi hakea (/ostaa, jos ne jotain maksaa, vaikka en kyl ole koskaan kuullut niiden maksavan. ^^``). Nooh.. ehkä minä info tiskin eka etin, koska siellä niitä yleensä on. :3 Mutta eiköhän sekin selviä viimeistään conissa. ^^ Pakko mainita vielä alkamis ajasta. Olin aika yllättynyt, että 9.30 alkaa jo. En muistaakseni ole koskaan mennyt coniin noin aikaisin. 11 kyllä on tullut mentyy, mut että puol 10. Nooh.. mikäs siinä, kelpaapi mulle. :) (onneksi olen varautunut menemään Ouluun edellisenä päivänä. heh.. :3) Ja sit loppumisaika on hyvin suhteutettu alkamisaikaan, ettei mee liian pitkäks. :) Eiköhän n. 8½ tuntia riitä kaikille. :3 Joten innolla odotan chibiconia. :D <3 Nähdään siellä. Saa tulla pyytämään halia ja muutenkin juttelemaan. ^^

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Ti Maalis 06, 2012 00:07

Mua mietityttää yks juttu mikä lukee Chibiconin sivuilla...
3. Suurikokoiset propit ym. tulee jättää narikkaan.
Onks mitään rajaa kuinka iso proppi pitää olla että se lasketaan suurikokoiseksi?
Ku olis se vähän joykiller jos sinne raahaa propin ja sit sen kans ei saa kulkea conissa vaan se jää jonnekki narikkaan kerämään pölyä koko conipäivän... siis ei mulla mitään oo narikkoja vastaan ja kyllä sen ymmärtää, mutta joskus cossi on vaan niin paljon tylsempi ilmaan näyttävää proppia ja ku siihen propin tekoon on laittanut paljon aikaa niin kyllä sitä tahtoo tietysti näytellä.
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

MAO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAO » Ti Maalis 06, 2012 11:54

White Samurai kirjoitti: Onks mitään rajaa kuinka iso proppi pitää olla että se lasketaan suurikokoiseksi?
Ku olis se vähän joykiller jos sinne raahaa propin ja sit sen kans ei saa kulkea conissa vaan se jää jonnekki narikkaan kerämään pölyä koko conipäivän... siis ei mulla mitään oo narikkoja vastaan ja kyllä sen ymmärtää, mutta joskus cossi on vaan niin paljon tylsempi ilmaan näyttävää proppia ja ku siihen propin tekoon on laittanut paljon aikaa niin kyllä sitä tahtoo tietysti näytellä.
Mä kysyin itse tuota asiaa viimevuoden Desuconin yhteydessä, koska mulla on n. itseni pituinen proppi. Siellä neuvottiin, että sain hakea proppini nakikasta vain isoimpaan saliin, enkä muualle, koska se vie tilaa. Joten minä itse sanoisin, että jos proppi menee yli oman pituutesi, niin parempi jättää narikkaan (vaikka osissa paikoissa varmaan voikin ottaa esille kuvaa tai pientä hillumista varten.). Mutta Tämmöiset neuvot minä sain Desuconin viime vuoden vänkäreiltä, mutta en tiedä sitten miten Chibiconissa menetellään, mutta olkoot tämä jonkinlainen perusohje porppien isoudesta kaikkiin coneisiin, ainakin minun puolestani. Vaikka onhan se hyvä kysyä joka conista erikseen. Eikä se propin jättäminen narikkaan hirveästi ärsyttänyt, kun sen pystyi hakemaan sieltä ja mennä posettamaan. Aluksihan siinä tulee tunne, että luottaakko vaiko ei narikkaväkeen, mutta kyllä sitä sitten alkoi luottamaan. :) Että näin minun kokemukseni propin jättämisestä narikkaan ja samalla se ohje minkä sain desucon vänkäreiltä. Mutta sitten kyl ne vänkärit sano myös, että oman harkinnan mukaan päättää jättääkö narikkaan vaiko ei, ihan vain sen takia, että se voi viedä sitä fiilistä. Mutta en minä proppia coniin veisi, jos sen täytyisi koko conin ajan olla narikassa. :)

ComSR

Viesti Kirjoittaja ComSR » Ti Maalis 06, 2012 15:32

MAO kirjoitti:
White Samurai kirjoitti:Onks mitään rajaa kuinka iso proppi pitää olla että se lasketaan suurikokoiseksi? Ku olis se vähän joykiller jos sinne raahaa propin ja sit sen kans ei saa kulkea conissa vaan se jää jonnekki narikkaan kerämään pölyä koko conipäivän... siis ei mulla mitään oo narikkoja vastaan ja kyllä sen ymmärtää, mutta joskus cossi on vaan niin paljon tylsempi ilmaan näyttävää proppia ja ku siihen propin tekoon on laittanut paljon aikaa niin kyllä sitä tahtoo tietysti näytellä.
Mä kysyin itse tuota asiaa viimevuoden Desuconin yhteydessä, koska mulla on n. itseni pituinen proppi.
Todennäköisesti Cloud Strifen miekka menee jäähylle.
Time never betrays dreams. But on the flip side, dreams must not betray time.

MAO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAO » Ti Maalis 06, 2012 15:44

ComSR kirjoitti:Todennäköisesti Cloud Strifen miekka menee jäähylle.
Itse olen nähnyt monissa coneissa miekkoja kannettavan olalla tai kiinni itsessään, sillein ettei ole haitaksi itselleen, eikä muille. Itselläni on tämä proppi ja sitä ei oikein pystynyt pistämään mihinkään sillein ettei se olisi itseni tai muiden tiellä, joten kuten jo sanoin pidin sitä suurimman osan ajasta narikassa. Tekisin kyllä saman miekoille eli muuten narikassa, mutta sitten isoimmissa tiloissa vois olla mukana esim. jokin iso halli, jossa ei ole myyntipöytiä paljon/ollenkaan. Ja sitten en veisi myyntipöytäsaliin proppia, jos siellä on tungosta tai se on muutenkin pieni. Kaikki isot aulat on ihan hyvin isoille propeille, mutta pienet käytävät eivät ole. Joten siksi suosittelen isoille propeille narikkaa, jopa miekoille (varsinkin noille isoille). :)

Skwrl

Viesti Kirjoittaja Skwrl » Ti Maalis 06, 2012 21:09

White Samurai kirjoitti:Mua mietityttää yks juttu mikä lukee Chibiconin sivuilla...
3. Suurikokoiset propit ym. tulee jättää narikkaan.
Onks mitään rajaa kuinka iso proppi pitää olla että se lasketaan suurikokoiseksi?
En ole vastuussa mistään asiaan liittyvistä säännöistä, mutta jotain suuntaa-antavaa voin ainakin vastata maanantaina järjestäjäporukalla pitämämme tilakatsauksen perusteella.

Tapahtumapaikka on avara ja tilava, joten ainakin omasta mielestäni proppienkin kanssa liikkumiseen pitäisi olla lääniä. Suurten proppien kanssa täytyy tietenkin noudattaa varovaisuutta, ja mielestäni asiaa tulisi tarkastella proppi- ja hahmokohtaisesti ja kävijämäärään suhteuttaen. Jos tungosta on paljon, saattaa varovaisuudesta huolimatta jollekulle sattua, jos suuri proppi osuu vahingossa tielle.

Proppinarikan tarpeellisuutta/tarpeettomuutta pohdittiin yhdessä pääjärjestäjän kanssa, mutta mitään ei taidettu lyödä lukkoon. (siis ainakaan muistaakseni) Asiasta kannattaa tiedustella tarkemmin conin pääjärjestäjältä, jonka yhteystiedot löytyvät Chibiconin kotisivuilta :3
MAO kirjoitti: Tuli vain mieleen, että kun yleensä coneissa on ohjelmalehtisiä, niin löytyykö niitä chibiconista jostain sitten paikan päältä vai onko niitä ollenkaan olemassa?
Ohjelmalehtisiä on kyllä tulossa!
Conipaikan sisäänkäynninkin pitäisi löytyä helposti, varsinkin jos tulet rautatieaseman suunnalta.
♪ Omituinen orava
♪ Oulun manga- ja animekerho Omake ry:n puheenjohtaja 2015

MAO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAO » Ke Maalis 07, 2012 00:35

MAO kirjoitti: Tuli vain mieleen, että kun yleensä coneissa on ohjelmalehtisiä, niin löytyykö niitä chibiconista jostain sitten paikan päältä vai onko niitä ollenkaan olemassa?
Huilisti kirjoitti: Ohjelmalehtisiä on kyllä tulossa!
Conipaikan sisäänkäynninkin pitäisi löytyä helposti, varsinkin jos tulet rautatieaseman suunnalta.
Hyvä niin. :)
Ookkei. No eiköhän se sitten löydy, kun siltä suunnalta olen tulossa. Ja mitä olen katsonut google avulla talon ympäristöä, tietääkseni ei ole sillä puolella kuin yksi sisäänkäynti, joten sen pitää siis olla se. :) Enköhän minä ja kaverimme sinne löydä. ^^

Urumi
Urumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urumi » Ke Maalis 07, 2012 10:30

Kuten aiemmin todettiin ohjelmalehtisiä on tulossa ja ne ovat luonnollisesti ilmaisia.

Con alkaa 9:30 ja ohjelmat alkavat pyöriä 10:00 jälkeen. Ensimmäinen puolituntinen on ihan sisäänpääsyä varten varattu.

Proppien kanssa on aina tehty joustoja ihan tapahtumapaikalla, sillä jo propien muoto vaikuttaa siihen, miten sitä voi kuljettaa mukana. Koska tila on aiempiin Chibeihin nähden huomattavasti isompi ja avarampi, ei isompienkaan proppien kanssa pitäisi tulla ongelmia, jos on maalaisjärkeä mukana ja ei hyökkää sekaan ruuhkaisimpiin paikkoihin. Aiemmissa Chibeissä on mittana ollut kutakuinkin oma käsivarsi, mutta nyt voisin sanoa, että oma ruumiin pituus/leveys on ihan sopiva mitta olettaen, että proppi on hyvin kiinnitetty ja siitä ei lähde hirveästi ulokkeita. Bleachin käsihomman pitäisi olla ok, koska sen liikuttelua pystyy helposti kontrolloimaan.
Urumi.fi - Chibicon.fi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”