Kitacon 4 jälkipyykki

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Kitacon 4 jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Helmi 11, 2012 16:23

Kommentit, palautteet, kuvalinkit tähän.

Aloitetaan uunituoreilla cosplay-tuloksilla.

1. sija: Nita Saarenpää: Stocking / Panty and stocking. Tuomarien perusteet: Peruukin laatu, hahmoon eläytyvä esiintyminen, yksityiskohdat, puku istui hyvin

2. sija: nm Katarith ja nm Chigami: Unohana Retsu ja Yuushirou Ukitake / Bleach. Tuomarien perusteet: Lavaesiintyminen hillittyä, mutta tyylikästä; propit hienoja, yksinkertaisesti hyvät asut, meikit tip top

3. sija: Maire Heikkinen: Link / Legend of Zelda. Tuomarien perusteet: Hienoa mm. propit, yksityiskohdat ja asun materiaalivalinnat, kaunis kokonaisuus

Kunniamaininta: nm Echiban: Cookie Monster / Sesame Street. Tuomarien perusteet: massasta poikkeava hahmovalinta, sopusuhtainen ja pörröinen

Ja lupasinpa mainita tässä myös tehostemusiikista, biisit tältä albumilta - http://ff7.ocremix.org/

Kaeru

Re: Kitacon 4 jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Kaeru » La Helmi 11, 2012 22:12

Vaikka väkeä olikin vähän verrattuna siihen, mihin on itse isommissa coneissa tottunut, niin hyvät fiilikset conista jäivät : D Ohjelmaa nyt katsoin vain Cosplay Deitin ja vaikkei kierroksia oltukaan kunnolla saatu täyteen, niin propsit Michaelille ja Gagalle mahtavasta juonnosta : D (Ja minä tietenkin menin sokereissa huutamaan Unkarille jotain tyylini ''Vahvaa nähnytkään'') Vaikka Meido-kahvila näyttikin yksinkertaiselta, niin omalla tavallaan se oli silti hyvin rauhallinen ja meidot olivat oikein mukavia :) Myös myyntipöytien ja taidekujalaisten fiilis tuntui olevan kohdillaan. Myös kuvauspalvelun porukka oli oikein mukavaa, mutta siitä kynnyksestä saisivat varoittaa hyvään aikaan meille lukutaidottomille : D (Nimim. melkein-kaaduin-siinä-terve) Seuraahan minä yksinään oleva raasu sain nopeasti.

Ehkä juuri tuon pienuuden vuoksi meininki oli kotoisaa ja mukavan yksinkertaista. Ensi kertaa Kitaconissa olin, ja hyvin meni : D Lisäksi sää suosi cossaajia lauhtumalla pariin asteeseen!

Joten kiitos oikein paljon kaikille ;)

Nirhama

Viesti Kirjoittaja Nirhama » Su Helmi 12, 2012 00:21

Ensimmäinen Kitacon jossa olen ollut, yksi parhaista coneista joissa olen ollut, ellei jopa paras. Osasyy saattoi olla siinä, että olin ensimmäistä kertaa isommassa kaveriporukassa mukana conissa ja koin sen mukavaksi, mutta itseasiassa con ei kai voi tuosta parempi olla.
Niissä ohjelmissa mitä itse kävin seuraamassa (cosplaykisa, Jokerin presidenttikampanja, AMV-tanssit) ei ollut ongelmia, kuten peruutuksia tai myöhästelyä, ja lisäksi ne olivat onnistuneita ja viihdyttäviä. Sain sen käsityksen, että Kitaconissa on etuna sen pieni koko, jolloin ohjelmaa ei tarvitse olla paljon ja kaikkialla kuten esimerkiksi Animeconeissa tai muissa isommissa tapahtumissa. Kun on vähemmän rautoja tulessa, niin kaikki mitä suurimmalla todennäköisyydellä sujunee ihan odotetusti.
Myyntipöydät olivat aivan huikean ihana yllätys: siellä oli jos jonkin sorttista tavaraa, erityisesti Taidekujalla. Myös varsinaisilta yrityksiltä/ei-taidekujalaisilta(?) oli monipuolisempaa tarjottavaa, eikä törmännyt kahteen samanlaiseen pöytään, joissa myydään lähes tismalleen samoja tavaroita (tämä on myös toisinaan ongelma isommissa coneissa). Tämä oli ensimmäinen con, jossa olen ostanut näin paljon hienoja juttuja (kiitokset vielä hälle, joka myi Saiyuki-tavaraa~). Vain yksi puotipöytä jäi mietityttämään, mahtavatko tavarat olla piraatteja vai eivät..
Taidekujasta vielä sen verran, että tilat olivat eriitäin hyvät, kun keskemmäs mahtui jäämään juttelemaan kaveriporukkaan olematta kuitenkaan pöytiä kiertelevien tiellä. Ja ylimääräisen sivistysruiskeen päivään antoi mahdollisuus kierrellä ilmaista taidenäyttelyä. ;D
Yleisesti ottaen nostan kaikille conitekijöille peukut pystyyn ja kehotan jatkamaan samaan malliin seuraavalla kerralla. :) Kiitokset teille ja kaikille muille conilaisille mukavasta conista!

Loppuun vielä yksi kysymys: AMV-Dancessa pyörineen AMV:n ensimmäinen kappale jäi mukavasti soimaan päähän. Osaisiko joku ohjelmastavastaavista kertoa, mikä ja kenen tuo kyseinen biisi on? ;)
Viimeksi muokannut Nirhama, Su Helmi 12, 2012 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Haya
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Haya » Su Helmi 12, 2012 01:55

Myös Show-cosplay-yhdistys OF ry kiittää kävijöitä, deitti-osallistujia ja järjestäjiä onnistuneesta conista!

Palautetta, kommennetteja ja kysymyksiä voi OF järjestämästä ohjelmasta ja toiminnasta lähettää tänne showcosplayyhdistysofry@gmail.com
Tapahtuma kuvia ja videota ilmestyy piakkoin FB-sivullemme, Blogiin ja youtube-kanavalle, joten seurailkaapa niitä.
http://www.operaatiofredrik.com/

Onnittelut vielä cosplay-kilpailussa ja Yu-gi-oh!-turnauksessa sijoituneille!

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Su Helmi 12, 2012 11:33

Kitaconissa olin kaverin kans, itse olin Ukitakena (lue: kaksoismiekkaheebo) ja kaveri sit Unohanana Bleachistä. Oli aika maukas kokemus, conissa oli hyvä meininki ja olin iloinen siitä ku kerranki oli coni lähellä (*köhtorniossaasunköh*) niin ei tarvinut matkustaa Suomen toiselle äärelle. Myyntipöydät olivat hyviä (vaikka en itselle mitään ostanut) jajaja, ööh, en keksi mitä sanoa, kaikki pelas kuten piti. :'D Just heränyt ja syönyt juustonaksuja...

Ai niin, jos jollaki löytyis kuvia meistä kahesta niin olis tosi kivaa saada ne!

PS. Se mun nicki kirjoitetaan "Chigami".
Viimeksi muokannut Shiro Samurai, Su Helmi 12, 2012 17:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

CissyDella

Viesti Kirjoittaja CissyDella » Su Helmi 12, 2012 12:12

Heh... Toinen varsinainen conini(aiemmin Kitacon 3) ja jäi aivan upeat fiilikset. C: Myyntipöydän takana tuli istuttua enemmän tai vähemmän(toisinaan sinne jätin kaverini ja meni riehumaan toisten kanssa). Siis se conin Inuyasha olin.. ~punastus~ ^-^ Kuvia minusta tuli pyytämään aika yllättävän moni.. Itseasiassa menin laskuissa sekaisin mutta noin 25-30 luulisin.. Jos löytyy kamerasta takkutukkainen Inuyasha, laita vaa yksityis viestiä, olisi kiva nähdä ne itsekin. ;D Jäi vaan harmittamaan, kun en itse tekokynsieni takia voinut kuvia ottaa.. Niin paljon upeita pukuja oli, joista olisin kuvat halunnut.. ._. No, oli miten oli, anteeksi vielä niille, jotka eivät siitä joukko halimisesta tykääneet. xD Siis jos satuit jäämään Nyan cat -kaulahuivilla yhteen käärityt Minaton, Inuyashan ja Pikachun uhriksi ja et tykännyt, niin anteeksi vaan.. C: Ja mitäs muuta.. Ystäviä tuli uusia, aivan upeeta porukkaa. :3 Cosplay kisassakin olin, ja toisilla kisaajilla(ja muillakin) oli aivan tajuttoman upeita pukuja, että ah ja voih! Kiitokset vielä coni -järjestäjille, muille conilaisille ja taidekujalaisille, ja kaikille yleensä. Kissy kiittää C:
Resident Evil <3

Seraphi

Viesti Kirjoittaja Seraphi » Su Helmi 12, 2012 12:35

Kyllä oli mahtava reissu ja hauska meininki. Ite olin toista kertaa Kitaconissa (ja tämä taisi olla 5.coni kaiken kaikkiaan) kaverini 'rölli' (eli se vihertävä liikkuva puskakasa jolla oli iso sniper-kivääri isolla kiikaritähtäimellä) oli hänelle tämä ensimmäinen con ja oli hän tykkäsi reissusta tooooooooooooosi paljon!

Taidekujalaisille ja taidekujan järjestelystä isot plussat. En oikein voinut paljoa kunnolla tutkia taidepöytien tarjontaa silmälasien puutteen vuoksi. Mutta tilaa oli oikein mukavasti. Iso yllätys että yhdestä myyntipöydästä löysin mechaakin, olihan sellainen pakko ostaa ku kerta oli tarjolla.
Morsmaikkunikin teki taidekujalla hyvää voittoa. Kiitos kun ostitte häneltä unensieppaajia, arttia ja muita hauskoja juttuja :3

Porukkaa oli paljon ja tilat pienet, ymmärrettävä seikka, mutta ei se niin pahasti häirinnyt. Ulkona piti käydä välillä tuulettumassa ja haukkaamassa happea. Cosplay kisassa oli hauskaa olla ja palkinnot menivät ihan oikeille cossaajille, onnittelut siitä. Pääasia että kaikilla oli hauskaa (meillä ainaki oli lavalla hauskaa ja kuulosti siltä että yleisöllä myös)

Pari pientä asiaa jäi pikkuisen hampaan koloon oli parin tapauksen käytös. Yksi coni-kansalaisista soitotti torvea koko ajan mikä ärsytti meikäläistä ja muita vielä enemmän. Toinen oli sitten että jos ihmiset pitää halikylttejä ja kun on tarjoamassa halia, niin on todellakin röyhkeää jos kyltinkantaja sanoo "Voi Paska!" halin tarjoajalle en tiedä oliko se vitsillä tarkoitettu, mutta jos on tommonen asenne, niin halikyltti kannattaa jättää kotiin suosiolla. No onneksi asia saatiin sovittua ja halit jaettua.
Kolmas mikä ihmetytti oli että yksi penska ilman mitää lupaa kysymättä kävi aseeseeni kiinni ja alkoi laserillani leikkimään. Mutta tämmöstä sattuu ja tapahtuu, eikä kannata liikaa asiasta pulttia nostaa.

Saattaa olla että minä ja rölli tehtiin jotain mikä saattoi aiheuttaa mielipahaa muissa, pyydämme siitä anteeksi. Mutta joskus on hauskaa heittä spontaanisia temppuja ja pitää sitä hauskaa, semmonenhan pitää hauskaa henkeä yllä.

Haleja olisin halunnut enemmän, mutta parempi muutama kuin ei yhtään. Ja ihmiset jokka otti kuvia tapahtumasta ja meikäläisistä, olisi kiva nähdä millaista settiä saitte kuvattua.

Iso kiitos kaikille! T: Airsoft-hömpät

Räbsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Räbsä » Su Helmi 12, 2012 16:04

Seraphi kirjoitti: Ja ihmiset jokka otti kuvia tapahtumasta ja meikäläisistä, olisi kiva nähdä millaista settiä saitte kuvattua.
Cossikisasta jokusen kuvan nappailin, vaikken ihan kaikkia yksittäisiä kisailijoita kerennytkään taltioimaan. Kuvat löytävät toistaiseksi täältä:

http://www.dropbox.com/gallery/34180828 ... 4?h=2e0cd2

Jos oman nassunsa kuvista bongaa, niin saa käyttää vapaasti, kunhan edes jossain yhteydessä kuvaajankin nimi tulee esille. Pelkän Deviantart-nickkinikin käyttäminen onnistuu, eli Rabbana tai kotoisammin Räbbänä.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn

Siikakala

Viesti Kirjoittaja Siikakala » Su Helmi 12, 2012 19:44

Nirhama kirjoitti: Loppuun vielä yksi kysymys: AMV-Dancessa pyörineen AMV:n ensimmäinen kappale jäi mukavasti soimaan päähän. Osaisiko joku ohjelmastavastaavista kertoa, mikä ja kenen tuo kyseinen biisi on? ;)
Setin koostaneena voinen vastata tähän koska parhaiten tiedän :twisted:

Kyseinen biisi on Heimataerde – Dark Dance:n Mainfloor-versio. Mikäli sinulla on Spotify, tässä linkki sinne: http://open.spotify.com/track/7DptkZ9LsL6diKnwqza34Z
kuvat.aniki.fi - Ylläpitäjä

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Helmi 13, 2012 02:22

White Samurai kirjoitti:PS. Se mun nicki kirjoitetaan "Chigami".
Korjattu tuohon ekaan viestiin ja otan siitä myös viralliseen tulosarkistoon. Tässä oli varmaan käynyt ilmon vastaanottajalla haaste kuulla ja arvata nimet oikein, mutta hyvä että yleisö on valppaana.

Vaan mitäs muuta? Kotiin on päästy, se oli 9 tuntia autossa menoa joten voi sanoa että nyt juuri ei haluaa liikkua minnekään. Pitää vähän mietiskellä jos on fiiliksistä muuta kirjoitettavaa, mutta jälleen rento ja hauska coni. Juuri tuo rento tunnelma on se mikä saa hymyilemään Kemissä. Aikataulut pitivät mainiosti eikä meilläkään ollut tekniikassa tiettävästi mitään hätiä. Oli kiva nähdä OF lavalla ja ostoksiakin tein pitkästä aikaa, matkaan tarttui pari taidekirjaa ja yksi sisältöarvoltaan tärkeä pinssi.

Terveisin keskellä lavaa pyssyn tähtäimen rinnastaan löytänyt Kaito (Cendrillon). Joka painuu nukkumaan nyt reiluksi aikaa.

Siikakala

Viesti Kirjoittaja Siikakala » Ti Helmi 14, 2012 20:18

Kaikki kuvat on julkaistu Anikin kuva-arkistossa!

http://kuvat.aniki.fi/c/92

edit: tarkennus sanamuotoon.
kuvat.aniki.fi - Ylläpitäjä

Skald

Viesti Kirjoittaja Skald » Ti Helmi 14, 2012 23:27

Mun mielestä con oli vähän pliisumpi kuin viime vuonna, mutta tilaa oli paremmin verrattuna parin viime vuoden tungokseen liikuntasalissa. Löysin ihan kivasti tavaraa ja oli hyvä idea pistää osa myyntipöydistä muualle kuin liikuntasaliin. Cosplay-deitti ei ollut niin hauska kuin viime vuonna, johtunee varmaan just siitä ettei ollut tarpeeksi ilmottautuneita. Mun kannalta aikataulu oli vähän hankala, kun kävin katsomassa just cosplay-deitin ja cossikisan ja ne oli aamusta peräkkäin, eikä päässyt heti tutkailemaan myyntipöytiä. Viime vuonna ne molemmat oli iltapäivällä jolloin kerkesi rauhassa katsoa ensin myyntipöydät ja sit käydä syömässä ja ostoksilla ennen kuin kaupat kerkesi mennä kiinni. Sit loput ohjelmat olisi olleet ihan semikiinnostavia muttei niin paljoa että olisin vartavasten jäänyt niiden takia pidemmäksi aikaa coniin. Ymmärrän kyllä sen, ettei aikatauluja vaan voi sumplia mun menojeni mukaan. :--D Päällimmäiseksi positiivinen mielikuva kuitenkin jäi.

bottlemiku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bottlemiku » Ke Helmi 15, 2012 18:16

Ensimmäinen coni oli minulle ^^
Oli muuten kyllä kuuma =3= Mutta hauskaahan siellä oli. Myyntipöydillä oli mahtavia juttuja ja Maid Caféssa oli tosi hyviä lämpimiä leipiä ~ Haluan takaisin sinne >w<
Ensi vuonna uudestaan. Varmasti.

Löysin muuten itseni nuista Räbsän kuvista, olin Len. Laittakaa toki niitä kuvia. Tahtoo nähdä mihin minä oikein päädyin.

MAO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MAO » Ke Helmi 15, 2012 19:18

Jooh.. Tämä oli gröhöm.. 4 kitacon, niin kuin itse se jo sen sanookin. ^^`` Joo.. Tykkäsin miten paikat oli järjestelty eli osa myyntipöydistä käytävässä. Olisin kaivannut enemmän tiedotusta narikasta, ku ei oikein tiennyt mihin sitä voi sen takkinsa laittaa (vaikka pitäisihän se jo olla selvä, no ei kumminkaan ole, ku aina ehtii vuodessa unohtaa. ^^``), joten kävi sitten niin, että yhdessä välissä takkini oli hukassa ja siinä vaiheessa, kun etsin sitä ei tuntunut kivalta, kun ei meinannut löytyä, mutta löytyi kuitenkin. Sit ku sitä oltiin toista kertaa siirtämässä, niin mä menin ja siirsin sen ihan itse, koska hoksasin asian. Thank god.
Sit ulkolämpötila teki mulle ikävän tempun. Se meni ja tipautti melkein kaksi isoa lumimöhkälettä mun niskaan. Jos mä en olisi pysähtynyt katoksen alle, niin ne olis tippunut suoraan päälle ja siinä olis voinut käydä huonosti, joten olisin toivonut oviin lappuja: Varokaa katolta tippuvaa lunta!
Tuossa kaksi asiaa, jotka masensivat mielialaani kitacon 4:ssa.
Manga cafe jäi vähän varjoon minusta, vaikken kyl siel nyt käynytkään.
Ja sit olisin toivonut, että cosplay deitti sekä cosplay kilpailu olisivat olleet jonkin verran myöhempään tai ainakaan ei peräkkäin. Jätin käymättä siis deitissä, mutta kisassa kävin. Tykkään nimittäin ihan conien aluksi kierrellä myyntipöydät ennen paneleita sun muita. :3 Amv-dance tuntui jäävän jotenkin lyhyeksi ja laimeaksi, sori vaan. Ehkä huonoin amv-dance Kitaconissa, ei pahalla. (en osais kyl tehä paremmin, ettei sen puoleen.) ^^``

Sitten positiivista kehiin.
Kuten jo sanoin pöytien järjestys oli ihana, joten pystyi hyvin kiertämään ja keskelläkin oli tilaa kulkea tai tehdä jotain muuta. :3
Sit löysin kitaconista eka kertaa paljon enemmän uusia tuttavuuksia kuin yleensä olen löytänyt mistään conista. :3 Ehkä tämä merkkaa sitä, että con ihmisiin tutustuminen alkaa käynnistyä pikku hiljaa. :3 Cosplaykisa oli hieno. Mukavasti osallistujia, jotka kylläkin poseerasivat (jotkut) liian nopeasti ja lähtivät pois lavalta. :< surku. Mutta muuten hieno show. Tykkäsin väliaika showsta. Jonkin verran kyllä teki mieli osallistua tanssimaan sinne lavalle, ehkäpä crossi valintani teki tämän tai sitten se kun näin heidän pukeutuneen Kara nimesen Korealaisen tyttötanssibändin MR-kappaleen vaatteisiin. :3 <3

Jooh.. eli tästä voi todeta, että päivä meni hyvin. Paitsi, että onnistuin jättämään hattuni ja pussukan, jossa oli peruukkini ja "parta" Kulttuurikeskukseen. ^^`` Onneksi löysin ne sitten sieltä maanantai aamuna. :3 <3

Onnittelut hienosti järjestetystä Kitaconista. Ensi vuonna uudestaan. :D <3 *halit järjestäjille ja muille kävijöille*

ps. Olin se paikan "Fail" Jango, One Piecestä, jos ees joku tunnisti. Aaa.. niin parastahan oli conissa sit se kun ystävät, eikä tututkaan tunnistaneet ennen kuin otin sydänaurinkolasit pois päästäni. xD Ihania ilmeitä kaikilla. :3 <3 Olisi pitänyt ottaa jokaisesta niistä kuva muistoksi. ^^

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » La Helmi 18, 2012 00:11

Ja sitten olisi taas äänestyksen aika, eli Kitaconin Välähdys-kisan voittaja on haussa.

Äänestä täällä: http://www.cft.fi/aanestys/?kisa=kitacon4

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”