Desucon Frostbite 2012 -palauteketju

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Asagi

Re: Desucon Frostbite 2012 -palauteketju

Viesti Kirjoittaja Asagi » Ti Tammi 17, 2012 22:09

Coni tuli ja meni, ainoa kommentoitava ja kysyttävä asia (cosplayn puolesta tulee entry blogiin) on tällainen: jos kaksi henkilöä on cossaamassa conissa ja toista pitää avittaa puvun/meikin kanssa. Henkilöt ovat eri sukupuolta joten mitä huonetta tai tilaa on korrektia käyttää, etenkin jos jompikumpi asianomaisista ei syystä x halua käyttää 'väärän sukupuolen' pukkaria (tai vaihtoehtoisesti 'saako tulla' -lupaa kysyttäessä pukkarissa olijoilta kysyttäessä tulee huutava EI)?
Meillä oli parin kanssa tästä iso ongelma lauantaina ja totesimme että mennään sitten pukuhuoneiden käytävällä olevaan invavessaan kun ei muutakaan löydy, käytävässä meikkaaminenkin on vähän hazardia. Tästä seurasi se, että odotimme about puoli tuntia parin ihmisen takana ainakin yksi heitti ihan cosplaypuvun meikkeineen siellä vessassa niskaan. Sitten kun vihdoin pääsemme sinne tekemään silmämeikit loppuun ja olemme olleet edellisiin nähden huomattavan lyhyen ajan, minuutti pari, kun joku henkilö aloittaa ulkopuolella kamalan mekkalan ja potkii/hakkaa ovea viestinään suurinpiirtein "cossaajat v*ttuun sieltä vessasta pukujenne kanssa". Hätäisesti saatiin hommat tehtyä eikä paljoa kyseistä henkilöä kiinnostanut se minkä ongelman takia siellä olimme. Vessahan se toki olisi ollut siellä alakerrassakin ihan sitä itseään tarvitseville koska kellään en havainnut mitään fyysistä syytä että miksi juuri inva, ihan näin sivuhuomautuksena

Kysymys siis on näin tulevaisuutta ajatellen että mitä tällaisessa tilanteessa kuuluu tehdä? Tai onko intoa/mahdollisuutta järkätä kolmas sukupuolineutraali pukuhuone esim. kesäDesuun? Kuuleman mukaan tätä olivat jotkut muutkin kaipailleet.

hatatra

Viesti Kirjoittaja hatatra » Ti Tammi 17, 2012 22:26

Asagi kirjoitti:Vessahan se toki olisi ollut siellä alakerrassakin ihan sitä itseään tarvitseville koska kellään en havainnut mitään fyysistä syytä että miksi juuri inva, ihan näin sivuhuomautuksena
Haluan vain huomauttaa, että kaikki vammat eivät näy päällepäin - et siis mitenkään voi tietää vain henkilöä katsomalla, tarvitseeko hän invavessaa tavallisen sijasta. (Eikä myöskään, tietenkään, ole korrektia vaatia ketään mitenkään todistamaan tai selittämään, miksi hän jonottaa invavessaan.)

Ensisijaisesti olisin varmaankin itse käynyt tiedustelemassa infosta, olisiko heillä ratkaisuehdotusta ongelmaan. Sivuhuomautuksena pisteet infolle - tänä vuonna vastaus ei kertaakaan ollut "ööö emmätiä", vaan "öö, oota hetki, hankin vastauksen".

Hoothoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hoothoot » Ti Tammi 17, 2012 22:36

Asagi kirjoitti:Kysymys siis on näin tulevaisuutta ajatellen että mitä tällaisessa tilanteessa kuuluu tehdä? Tai onko intoa/mahdollisuutta järkätä kolmas sukupuolineutraali pukuhuone esim. kesäDesuun? Kuuleman mukaan tätä olivat jotkut muutkin kaipailleet.
Ymmärrän sukupuolineutraalin pukuhuoneen tarpeen, mutta valitettavasti Sibben tilat ovat tällä hetkellä maksimikäytössä ja lisätila pitäisi viedä joko 1) ainoasta miesten pukuhuoneesta (eli huono idea) tai 2) jo muutenkin täysistä naisten pukuhuoneista (eli yhtä huono idea). Pyyntöäsi kuitenkin selvitellään ja on mahdollista, että kesädesua varten löytyy jokin ratkaisu. Tiedottelen asiasta tarkemmin lähempänä kesän tapahtumaa.
Cosplay on tapa elää, koska ilman sitä ei ole elämää.

Orange and fuzzy is FOE!

Asagi

Viesti Kirjoittaja Asagi » Ti Tammi 17, 2012 22:58

Haluan vain huomauttaa, että kaikki vammat eivät näy päällepäin - et siis mitenkään voi tietää vain henkilöä katsomalla, tarvitseeko hän invavessaa tavallisen sijasta.
Tiedän kyllä tämän varsin hyvin, yritin ilmaista sen että liikuntarajoitteisia avustajan, pyörätuolin tai muun vastaavan kanssa ei näkynyt joille invat käsittääkseni ensisijaisesti on tehty. Tästä ei sen enempää.

Hoothoot: Selvä, kiitoksia infosta. Jos ekstratilaa ei jostain syystä saada, niin mahdollinen ohjeistus olisi tietysti hyvä olla olemassa miten tällaisissa tapauksissa tulisi toimia, edellyttäen siis että joku vaihtoehtoratkaisu löytyy.

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » Ke Tammi 18, 2012 01:08

No ööh, jospa itse myös kirjoittais tänne jotain.

Elikkäs reissuni Lahteen alkoi Torniosta, maksoi kirpeästi mutta coni oli onnistunut ja mulla oli hauskaa niin ei haittanut. Hengailin Bleach cosplay-ryhmän kanssa ja aika kului liian nopeaa ku oli niin hauskaa. Cossaajia oli ihan mukavasti ja joillaki tosi siistit puvut myöskin. Conitunnelma oli mukana ja Sibeliustalon tilat sopivat conille... voin myös näin by the way sanoa että tä oli eka Desuni ikinä, en ole aiemmin käynyt missään Desuconissa (tai edes Lahdessa...) aiemmin ja nyt pitää miettiä voisko harkita myös kesä-Desun menemistä.. vaikka maksais taas reippaasti yli 100 € pelkät matkat sinne...

Noo juu, tehdään plus ja miinus lista niin ei tuu tekstimuuria.

+ Kylmää vettä tarjolla monessa paikassa mukeineen, janoinen cossaaja kiittää!
+ Isot tilat
+ Hyvin toimiva narikka
+ Kiinostavia luentoja ja paneleja (vaikka mä en päässyt käymään ku olin muuta tekemässä)
+ Hienoja cosseja ja mukavia ihmisiä
+ Iltabileet (vaikka en tanssinutkaan itse, koska en osaa vaikka sais miljoona euroa. lol)

- Ehkä liikaa ihmisiä sisällä, aika ahdasta oli joskus liikkua. Mutta se on ymmärrettävää ku ulkona oli sentään talvi, olihan coni nimeltään "FrostBite" syystäki.
- Tämä liittyy vähän tohon yllä olevaan mutta ei tullut kuvattua cossaajia niin paljon koska ei se vaan ole niin siistiä ku kuvien taustalla pyörii silleen 9459494903 random ohikulkijaa...
- Lauantai illalla minusta oli vähän huono valaistus, kuvaaminen ei onnistunut sen takia.
- Conin suljettua ihmisten piti mennä ulos kylmään palelemaan. Jouduin kahden tutun kans palelemaan ulkona ties kuinka monta kymmentä minuuttia ku venasimme taksia.
- Omenahotelli ongelmia. Ensinnäki mun tilaukseen oli tullut joku virhe ja vaikka olin tilanut ja maksanut pe-la sekä la-su öistä niin sain pelkän pe-la yön Ompussa. Onneks minua tiedotettiin tästä puhelimitse ja luvattiin että sähköpostiin tulis lisää tietoa kohta. Odotin yli viikon ja sit tuli paniikki ku ei ollut monta päivää jäljellä coniin niin lähetin muistutuksen ja kyseilin missä tiedot viipyivät, onneksi silloin sain nopean vastauksen. Saimme la-su yön lähellä olevassa Grand hotellissa ilmaan lisämaksuja. Kiitos siitä.
- Lisää Omenahotelli ongelmia, sain ovikoodit sähköpostiin vasta silloin ku olin lähtenyt kotoa (eli perjantai aamuna lähdin junalla) ja tämä tuotti vähän ongelmia ku olin perillä Ompussa. Onneksi löytyi majoitusvastaava joka katsoi tiedot ylös että päästiin huoneeseen.

PS. jos kellään on kuvia minusta olis hauska saada ne. Cossasin lauantaina kapteeni Jūshirō Ukitakea Bleachistä ja sunnuntaina kapteeni Gin Ichimarua samasta sarjasta, sunnuntaina tosiaan liikuin paljon yhen Izuru Kira cossaajan kans ja meistä otettiin ihan mukavasti kuvia. Olis kiva saada niitä. <3
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Kisame-sama

Viesti Kirjoittaja Kisame-sama » Ke Tammi 18, 2012 16:24

Itse pidin frostista todella paljon :33 Lisäksi omppuhotellista joka oli täynnä anime/manga tykkääjiä :DD (Otakuja, ernuja, yms) Ainoa vain oli tuo seura sillä itsellänihän oli vain lauantaina viiteen asti seuraa, joten siitä asti oli aika tylsää :( Mutta Hall Cosplay oli mukava ja myöskin myyntipöydät oli loistava :3 Luennot olivat hienoja, mutta kaikki hyvät olivat sunnuntaina, ja se vähän kismitti sillä heräsin 10:30 ja luennot olivat päällekkäin DDD:DDD

Pataatti

Viesti Kirjoittaja Pataatti » Ke Tammi 18, 2012 21:42

Minorea kirjoitti:Sitten jotakin henkilökohtaisia kiitoksia kanssaconittajille:
- Kiitoksia teille kolmelle henkilölle, jotka tulitte jelppimään kamerani kanssa. En itse nähnyt tapahtumaa maskini takaa, kuulin vain kaverini "oho, hups. Voi ****u." - äänet. Se, että yksi teistä lainasi objektia ja testasi rungon toimivuuden ja kaksi muuta jututtivat minua kertoen omista sattumuksistaan helpottivat ensijärkytystäni suuresti. Tottakai omat ajatukset tuossa vaiheessa menevät heti siihen, että "siinä meni kallis kamera!" Ihan näin tiedoksi, vakuutus korvasi täydellisesti koko objektin ja saan näinollen uuden. Ja kameran kulman sain liimattua kasaan. Kiitoksia teille ensiavusta!
Hyvä, että sait kameran korvattua, oikein helpotus kuulla!
Meikäläinen oli yksi niistä kolmesta, se muijake morso-naamarissa, jonka oma kamera hajosi viime Kiku-conissa ja jonka puhelimen Sibbetalon lattia kerran söi. : DDD
Toiset olivat sitten herrakavereitani, jos eivät itse löydä kiitoksia niin vien ne perille~ Onneksi ei jäänyt conista kameran takia pahaa makua suuhun! <333
Kaappicosplayn kiistaton ruhtinas | Valitsen sinut! - pokemonmusikaali | Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi

"Tomorrow comes without prayers."

Chiharu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Chiharu » Ke Tammi 18, 2012 22:03

Mytho kirjoitti: Info & narikka: Kulki hyvin (ks. omppu), kuulutuksista sai yleensä selvääkin jopa. Narikalla ei ollut ruuhkaa missään vaiheessa kun siinä asioin, muutenkin toimi hyvin, kunhan itse muisti kuinka monta laukkua narikassa on... merkinnät eivät sitten ehkä olleet siitä selkeimmästä päästä? Eipä minulla siitä sen suurempaa valittamista kuitenkaan ole, toivottavasti narikkaihmisilläkään ei. Ohjelmalehtistä olisin kaivannut itsekin, nettisivuiltakaan kun en löytänyt tulostusystävällistä versiota. (Voin toki olla vain sokea, usein olen.)
No periaatteessa se kysymys "Onhan tässä kaikki?" on aika rutiinikysymys, mutta käytännössä sieltä narikoista on varsinkin täydempään aikaan todella hidasta löytää sitä pientä maalarinteippiä, jossa lukee irrallisen tavaran narikkanumero. Etenkin niiden laukkujen kanssa, jotka eivät mahdu naulaan, on erittäin näppärää kuulla mitä kaikkea narikassa pitäisi olla ja siten tavara löytyy paljon nopeammin, kun huomaa katsoa tarkemmin hattuhyllylle tai lattialle. Ruuhka-aikaan kaikkien tavaroiden läpikäyminen on melko hidasta, eikä tarkoituksena ole turhauttaa ihmisiä odottelulla, kun narikkavänkärit käyvät kaikkien lähettyvillä olevien tavaroiden numerot läpi. Ja oletus on se, että tavaroiden omistajat tietävät paremmin narikkatavaran määrän kuin kymmeniä tavaroita juoksuttavat vänkärit. Tietysti jos joku vastasi, että ei ole kaikkea vielä tai ei ollut yhtään varma tavaran määrästä niin tottahan narikkavänkäri sen sitten sai sieltä katsottuakin tarkemmin.

En nyt tiedä, oliko kyseessä retorinen kysymys vai kysymys, johon odotetaan vastausta, mutta vastailin kuitenkin. : D
SaijuTEA kirjoitti:- Pari vänkäriä oli narikassa aika väsyneen näköisiä. Sitä oli aika raastavaa katsoa..
Pahoittelen väsyneiden vänkäreiden aiheuttamia maisemahaittoja, mutta ainakin yöllä meno narikassa oli aika hilpeää yliväsymyksen vuoksi. Itse olin viimeisellä narikkavuorollani valvonut tosiaan sen 20-22 tuntia, mistä voin syyttää ainoastaan omaa tyhmyyttäni. :'D

cocismaha
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cocismaha » Ke Tammi 18, 2012 22:29

tässä olis kaverin napsimia kuvia desusta. http://s1094.photobucket.com/albums/i44 ... frostbite/

Ashura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ashura » To Tammi 19, 2012 12:28

Nyt conhuuma alkaa olla ohi ja meinasin palautetta pistää conin sivujen kautta, mutta ne eivät toimi? O_o

//editti: Nyt toimii!
"We live to make the impossible possible! That is our Focus!"

Rianka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rianka » To Tammi 19, 2012 14:11

Unohdin aikaisemmassa viestissä mainita muutamasta muusta jutusta niin mainittakoon niistä tästä:

+ Tapahtuman koristelu ja valaistus, tätä lisää tulevaisuudessa!

- Majoituksessa riehuneet mölyapinat. Itse majoituimme pe-la yön Omenahotellin kolmannessa kerroksessa, jossa jokin poikaporukka juoksenteli pitkin käytäviä ja huuteli kovaäänisesti kaikenlaista useampaan otteeseen, jonka jälkeen porukka siirtyi ilmesesti jonkun huoneeseen popittelemaan ja huutamaan vieläkin kovempaa.
Kuulihan poikien äänestä, että alkoholia oli nautittu rutkasti, mutta matkaväsymyksen takia olisi sitä itse halunnut vain nukkumaan asap eikä kuuntelemaan jotain kännistä mekalaa. Vaikeahan desun tälläiseen on tarttua, mutta olisiko kenties mahdollista jotenkin pyrkiä valvomaan ettei tälläistä mökäämistä tapahtuisi jatkossa?
Jotkut osaa, Jotkut taas ei

lukafrog

Viesti Kirjoittaja lukafrog » To Tammi 19, 2012 16:55

Rianka kirjoitti: - Majoituksessa riehuneet mölyapinat. Itse majoituimme pe-la yön Omenahotellin kolmannessa kerroksessa, jossa jokin poikaporukka juoksenteli pitkin käytäviä ja huuteli kovaäänisesti kaikenlaista useampaan otteeseen, jonka jälkeen porukka siirtyi ilmesesti jonkun huoneeseen popittelemaan ja huutamaan vieläkin kovempaa.
Kuulihan poikien äänestä, että alkoholia oli nautittu rutkasti, mutta matkaväsymyksen takia olisi sitä itse halunnut vain nukkumaan asap eikä kuuntelemaan jotain kännistä mekalaa. Vaikeahan desun tälläiseen on tarttua, mutta olisiko kenties mahdollista jotenkin pyrkiä valvomaan ettei tälläistä mökäämistä tapahtuisi jatkossa?
Sata kertaa tämä! Täältä raportoi eräs viitoskerroksen huono-onninen, joka majoittui nurkkahuoneessa. Viereiseen huoneeseen oli pe-la iltana ahtanut itsensä joku uskomaton aivokääpiöjengi jonka vuoksi koko kerros kaikui, siihen kaljalöyhkään meinasi tukehtua aina jos uskalsi raottaa oveaan ja jengiä ramppasi eestaas hieman tiheämpään tahtiin kuin sen neljä henkeä per huone - rajoituksen luulisi mahdollistavan.

Muiden ärsytyksen aiheiden kuten moneen kertaan mainittujen ohjelmalehtisten puutteen, parkkipaikan käsittämättömien välien ja lukitun takaoven [siitä olisi ollut helpompi vilistää talon takapuolelle kuvaamaan] kanssakin kuitenkin oikein mukava tapahtuma C:!
Lisäksi myös suuret henkilökohtaiset anteeksipyynnöt jokaiselle onnettomalle jota vahingossa huitaisin lauantaina hieman massiivisella peruukillani, toivottavasti karvat silmissä eivät sokeuttaneet ketään pysyvästi tai edes pitkäaikaisesti!

Haatoresu

Viesti Kirjoittaja Haatoresu » To Tammi 19, 2012 17:08

lukafrog kirjoitti: Sata kertaa tämä! Täältä raportoi eräs viitoskerroksen huono-onninen, joka majoittui nurkkahuoneessa.
Mikä oli teiän huonenumero? o.o

Yukimura

Viesti Kirjoittaja Yukimura » To Tammi 19, 2012 17:49

White Samurai kirjoitti: PS. jos kellään on kuvia minusta olis hauska saada ne. Cossasin lauantaina kapteeni Jūshirō Ukitakea Bleachistä ja sunnuntaina kapteeni Gin Ichimarua samasta sarjasta, sunnuntaina tosiaan liikuin paljon yhen Izuru Kira cossaajan kans ja meistä otettiin ihan mukavasti kuvia. Olis kiva saada niitä. <3
Minulla on yhteiskuva Gin Ichimarusta ja Izuru Kirasta. Haluaisitko sen? :)

Hansku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hansku » To Tammi 19, 2012 18:13

Oma raporttini löytyy blogin puolelta, sekä kuvasaldoni löytyy täältä.

Jos jotain pitäisi tiivistää niin olisi se että ehkäpä jos talvidesuja järjestetään jatkossa, niiden kävijämäärää voitaisiin rajoittaa enemmän koska kesällä pystyy olemaan ulkona kun taas talvella kaikki ovat sisällä.

Ja en ole vielä kuullut syytä sille miksei ohjelmalehtisiä ollut, varsinkin silloin kun tämän on pääasiassa aloittelijoille suunnattu tapahtuma.

Mutta overall oli ihan jeesh con.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”