Desucon 2012, 8.-10.6.2012 Sibeliustalolla Lahdessa

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Hijiri

Re: Desucon 2012, 8.-10.6.2012 Sibeliustalolla Lahdessa

Viesti Kirjoittaja Hijiri » Ke Kesä 06, 2012 17:12

Jakoavain kirjoitti:
Hijiri kirjoitti:Majoitusinfon luettuani mielessäni heräsi kysymys noista "kahdesta majoituspaikasta". Onko väliä, kumpaan majoitukseen menee vai onko jokin tietty kriteeri, jonka mukaan porukkaa jaettaisiin eri osoitteisiin?
Majoitus toimii fyysisesti samassa paikkaa, mutta tiloilla on eri osoitteet. Molemmista on kulkuväylä toiseen, eli osoitteella ei väliä.
Kiitokset vastauksesta.

toradora kirjoitti:Mikä lasketaan sen kokoiseksi propiksi että se pitää pistää narikkaan sisällä? Tämä on aina ollut hiukan epäselvä minulle. nyt jaksoin kysyäkin kun oma proppi on isompi kuin ennen, suurin piirtein oman pituinen keppi hökötys.
Perussääntönä voidaan pitää sitä, että proppi kuuluu ehdottomasti narikkaan jos se lähentelee kantajansa pituutta tai on peräti tätä pidempi.
"Don't sweat it. It'll work out somehow." -Tatara Totsuka
Hijiri @ AnimePlanet
Hijiri @ MyAnimeList

Desutossu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Desutossu » Ke Kesä 06, 2012 18:41

toradora kirjoitti:Mikä lasketaan sen kokoiseksi propiksi että se pitää pistää narikkaan sisällä? Tämä on aina ollut hiukan epäselvä minulle. nyt jaksoin kysyäkin kun oma proppi on isompi kuin ennen, suurin piirtein oman pituinen keppi hökötys.
Perussääntönä voidaan pitää sitä, että proppi kuuluu ehdottomasti narikkaan jos se lähentelee kantajansa pituutta tai on peräti tätä pidempi.[/quote]

okei kiitos vastauksesta :mrgreen:

Crimson
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crimson » Ke Kesä 06, 2012 20:41

Hijiri kirjoitti: Perussääntönä voidaan pitää sitä, että proppi kuuluu ehdottomasti narikkaan jos se lähentelee kantajansa pituutta tai on peräti tätä pidempi.
Entä miekkaviritelmät jotka ovat vaikea saada selästä huotrasta/huotran kanssa irti? Itselläni se pysyy visusti selkään SIDOTTUNA (eli toisinsanoen ei roiku saatikka pysty edes vaappumaan sivulle kampatakseen tai muuten satuttamaan muita. Ei ole sinänsä massiivinen että häiritsisi ketään mutta sitä massaa kuitenkin jossain määrin löytyy.
@cosplay.com ° C² cosplay@tumblr °
あ! シチュ〜! シチュ〜!

Jakoavain
Turun keisari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakoavain » To Kesä 07, 2012 08:07

Crimson kirjoitti:
Hijiri kirjoitti: Perussääntönä voidaan pitää sitä, että proppi kuuluu ehdottomasti narikkaan jos se lähentelee kantajansa pituutta tai on peräti tätä pidempi.
Entä miekkaviritelmät jotka ovat vaikea saada selästä huotrasta/huotran kanssa irti? Itselläni se pysyy visusti selkään SIDOTTUNA (eli toisinsanoen ei roiku saatikka pysty edes vaappumaan sivulle kampatakseen tai muuten satuttamaan muita. Ei ole sinänsä massiivinen että häiritsisi ketään mutta sitä massaa kuitenkin jossain määrin löytyy.
Jos miekka on kiinnitetty huotraan niin, ettei sitä voi kukaan vahingossakaan ottaa pois, voi se olla selässä. Jos kuitenkin proppi täyttää nuo kokorajoitukset, niin joudut jättämään sen narikkaan.
Desupropagandan äänitorvi. Twitter

Catangel92

Viesti Kirjoittaja Catangel92 » To Kesä 07, 2012 10:09

En sitten saanutkaan sitä cossia valmiiksi. : < Vähän surettaa. Mutta eiköhän huomenna silti tule hyvä coni päivä. Kun kuitenkin cossaan sitä henkilöä, jota cossasin viime vuoden Nekoconiiin. Joten hyviä Desucon päiviä kaikille!!!! :3
Smile everyday!

mindre-snow

Viesti Kirjoittaja mindre-snow » To Kesä 07, 2012 12:10

Onko muuten lattiamajoituksen tai Sibeliustalon lähellä mitään paikkaa mistä saisi aamupalaa? Ja muutenkin jotain ruokapaikkoja.

HanaHime

Viesti Kirjoittaja HanaHime » To Kesä 07, 2012 12:17

Hei mä olen siinä suhteessa vähän confused, että huomenna kun sinne sibeliustalolle tallustelen, niin tuonko kaikki matkatavarani sinne narikkaan talteen? ja millon mä maksan majotuksen, sillon illal ku oon menos sinne nukkumaa vai josku aiemmin päiväl jo?
I love the word "fate"

mindre-snow

Viesti Kirjoittaja mindre-snow » To Kesä 07, 2012 12:34

HanaHime kirjoitti:Hei mä olen siinä suhteessa vähän confused, että huomenna kun sinne sibeliustalolle tallustelen, niin tuonko kaikki matkatavarani sinne narikkaan talteen? ja millon mä maksan majotuksen, sillon illal ku oon menos sinne nukkumaa vai josku aiemmin päiväl jo?
Minä ainakin ajattelin mennä sinne majoituspaikalle ensin. Sinne pääsee klo 16 alkaen käymään. Siellä mahdollisesti maksan sen majoituksen ja jätän tavarat sinne narikkaan (?). Sitten Sibeliustalolle viiden jälkeen menen. Mutta Sibeliustalolle ne tavarat voi ilmeisesti myöskin jättää, että ihan miten haluaa vain. Majoituksen maksamisajankohdasta ei minulla ole tietoa.

Jakoavain
Turun keisari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jakoavain » To Kesä 07, 2012 15:14

HanaHime kirjoitti:Hei mä olen siinä suhteessa vähän confused, että huomenna kun sinne sibeliustalolle tallustelen, niin tuonko kaikki matkatavarani sinne narikkaan talteen? ja millon mä maksan majotuksen, sillon illal ku oon menos sinne nukkumaa vai josku aiemmin päiväl jo?
Tavarat voi jättää majoitukseen sen auettua. Maksaa voit samassa yhteydessä.
mindre-snow kirjoitti:Onko muuten lattiamajoituksen tai Sibeliustalon lähellä mitään paikkaa mistä saisi aamupalaa? Ja muutenkin jotain ruokapaikkoja.
Sibeliustalon lähellä on S-Market Ankkuri, jonka ruokavarannot tuppaavat tyrehtymään conin aikana (toistuvista muistutuksista huolimatta). Tämän lisäksi samassa ostoskeskuksessa toimii KotiPizza, jossa saattaa odotusaika hieman venyä. Sibeliustalolla on mahdollista saada ruokaa, sillä talon oma ravintola on auki. Aamupalaksi voi ostaa pientä purtavaa kahvilinjastosta ja lounastaa voit buffet-lounasravintolassa. Lue lisää täältä.

Jos tahdot ruokailla conipaikkaa kauempaa, suosittelen vilkaisemaan blogipostauksen aiheesta.
Desupropagandan äänitorvi. Twitter

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » To Kesä 07, 2012 17:57

Lähetin kyllä jo mailia asiasta, mutta kysynpä nyt sitten vielä täälläkin varmuuden vuoksi:

Ilmoittauduin cosplayshoottiin ja sain ajan. Onko jokin tietty paikka ja aika jossa kuvattavan pitää olla ennen shootin alkua, vai ottaako kuvaaja minuun yhteyttä tästä asiasta? Ajattelin että tästä olisi tullut sähköpostia tai jotain, mutta epätietoisuus vaivaa vieläkin...
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Hikaru90
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hikaru90 » Su Kesä 10, 2012 14:23

Olin paikalla 8.-10.6 pikkusysterini kanssa. Cossittiin perjantaina Vampire Knightin Yuukia ja Rukaa. Mutta meitä hävetti ihan vietävästi! Miksi? Koska mun puku oli ennestään super iso, kun failasin ebay tilauksen ja tilasin KAKSI kokoa liian ison puvun. Sitä ei sitten saatu pienennettyä olemattomilla taidoilla tarpeeksi pilaamatta kuvioita... Ja vielä perjantaina ennen avajaisia juostiin ettimässä sopivaa kauluspaitaa tai jos löytys oikeen kokonen vekki hame.. No ei auttanut itku markkinoilla ja laitettiin rynttyyt päälle. Positiivista oli, että pari ihmistä kuitenkin halusi ottaa kuvan, vaikka mua itteeni ahdisti ihan kamalasti! Eikä Perjantain kamalaa fiilistä auttanut sekään että läheisessä karvakäsi pizzeriassa mun 16v pikkusysteriä luultiin hotroksi!! Myyjä iski silmää systerille ja kun lähdettiin niin tuli pihalle nojaamaan tolppaan ja iskemään merkitsevästi silmää... kamalaa... Noh tämä oli meidän kumpaisenkin ensi kosketus Coni-elämään.

Lauantaina olikin jo onnistuneempi päivä kun tultiin normi vaatteet päällä. Rahaa paloi ja miittasin kirjekaverini paikan päällä. Paneeleissa ei jostain syystä käytykkään. Vähän oli semmonen olo, että olisi ollut mukava olla jossain porukassa, koska nyt vaan nyhjättiin siskon kanssa palloina. xD Ei sillä meistä oli kiva kattella ihmisten asuja ja vähän ottaa vinkkejä ensi vuotta ajatellen.

Kuvia tuli otettua jonkun verran. Itse bongailin hirveesti Ao No Exorcist cosseja. Paljon oli sellasiakin asuja joita en kyllä tunnistanut. Oon jäänyt liian epäaktiiviseksi animun suhteen D: Äkkiä korjausta asiaan!!

Näkikö joku metit meidän mörmö cosseissa? xD
MAL, MDL // Skype: Hikaru90 // MSN: hikarushidou90(at)hotmail.com

Hireki

Viesti Kirjoittaja Hireki » Su Kesä 10, 2012 17:09

No siellä sitten oltiin 9-10 veljen ja parin muun kanssa. Tosiaan tällä kertaa asua,ehkä sitten ensi kerralla :D

Suurin osa ajasta pyörien jossakin, sitten luennoissa on mennyt jonkin verran aikaa.
Mutta mahtavasti mennyt tämä coni :D

mindre-snow

Viesti Kirjoittaja mindre-snow » Ma Kesä 11, 2012 10:12

Aivan mahtava con oli! :) Todella hienoja cosseja ja kivat ohjelmat. Cain ja Abel – joko taas?! eli historialliset viittaukset Trinity Bloodissa -luento oli mahtava!

Keräilen Desuconissa näytetyt amv:t tähän playlistiin : http://www.youtube.com/playlist?list=PL0993E4D70D1110C6
Ilmoittele jos löydät YouTubesta videon jota en ole listannut :)

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Conit ja festarit”