Animecon IX (14.-15.7.2012 - Kuopio)

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Shinshou

Re: Animecon IX (14.-15.7.2012 - Kuopio)

Viesti Kirjoittaja Shinshou » Ti Heinä 03, 2012 19:59

Muuten, tuli tällästä mieleen kun lauantai-sunnuntai välisen yönä on noi ikärajattomat iltabileet jotka loppuu 00:00 niin pystyykö joidenki vanhempien (16-xx) vuotiaiden perässä/mukana mennä Hatsalan koululle majoitukseen jotka ovat siis itsekin sinne menossa? :''D Kun siis, olen 13 ja pelottaa vähän ajatus mennä vieraassa kaupungissa yöllä sellaset 1km, ties mitä tapahtuu jos menee siel yksi. Tai siis, kaverini kanssa olen siellä ja hän on 14 mutta ollaan silti aikas nuorii.. ;D
Cossit

Animecon IX - Utatane Piko (Vocaloid)
Lisään conin nimen kun tiedän missä sitä cossaan mutta seuraavaksi - Ai Enma (Jigoku Shoujo; Hell girl)

yamachu

Viesti Kirjoittaja yamachu » Ke Heinä 04, 2012 22:38

Moooi!
Me kavereiden kanssa varattiin la-su yön ajaksi kaksi pientä kahden hengen mökkiä jostain kuopiolaiselta leirintäalueelta, mutta yks meistä peruutti tulonsa, joten nyt olisi yks petipaikka vapaana! Meidän kyydissä pääsee kyllä ite tapahtumasta sinne leirintäalueelle. Sitä tosin ei vielä tiedetä, että monenko aikaan tämä yöpuulle vaipuminen tapahtuu... >8D
Hinta taisi olla jotain 32€/mökki/yö, eli 16€ per nenä. Mökit on tosiaan varattu, joten ilomielin otetaan joku sinne täytteeksi, niin ei tarvitse meidän maksaa tyhjästä sängystä.
Morsoja ollaan kaikki, ei tarvitse pelätä.... >8D MUAHHAAHHA! Joo. Eli...
Kiinnostuneita?

Meni jo!
Viimeksi muokannut yamachu, Ma Heinä 09, 2012 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ginger-I

Viesti Kirjoittaja Ginger-I » To Heinä 05, 2012 17:50

En löytänyt tietoa mistään, joten tulin kyselemään täältä. Eli onko Animeconiin tulossa mangakirppistä? (:

Mr.Purjoman

Viesti Kirjoittaja Mr.Purjoman » To Heinä 05, 2012 23:36

ibban... kirjoitti:En löytänyt tietoa mistään, joten tulin kyselemään täältä. Eli onko Animeconiin tulossa mangakirppistä? (:
Mulle vastattiin Animeconin vieraskirjaan, että ei ilmeisesti ole tulossa >:
Harmi sinänsä.. :/

rizumamu

Viesti Kirjoittaja rizumamu » Pe Heinä 06, 2012 01:57

Ehkä väärä paikka kysyä, mutta onkohan Animeconin aikana tiedossa One Piece-miittiä tai sen tapaista? 8)
Ainakin kaksi hahmoa on varmasti paikalla, toinen minä itse. :P

Saa laittaa viestiä minulle, jos jotakuta kiinnostaa ko. miitti. Kiitos. :D

Ginger-I

Viesti Kirjoittaja Ginger-I » Pe Heinä 06, 2012 13:45

Mr.Purjoman kirjoitti:
ibban... kirjoitti:En löytänyt tietoa mistään, joten tulin kyselemään täältä. Eli onko Animeconiin tulossa mangakirppistä? (:
Mulle vastattiin Animeconin vieraskirjaan, että ei ilmeisesti ole tulossa >:
Harmi sinänsä.. :/
No voi harmi :/ Kiitos tiedosta!

Rewigaro

Viesti Kirjoittaja Rewigaro » La Heinä 07, 2012 23:16

Shinshou kirjoitti:Muuten, tuli tällästä mieleen kun lauantai-sunnuntai välisen yönä on noi ikärajattomat iltabileet jotka loppuu 00:00 niin pystyykö joidenki vanhempien (16-xx) vuotiaiden perässä/mukana mennä Hatsalan koululle majoitukseen jotka ovat siis itsekin sinne menossa? :''D Kun siis, olen 13 ja pelottaa vähän ajatus mennä vieraassa kaupungissa yöllä sellaset 1km, ties mitä tapahtuu jos menee siel yksi. Tai siis, kaverini kanssa olen siellä ja hän on 14 mutta ollaan silti aikas nuorii.. ;D
Mua voi tulla hihasta nykimään, cossaan Brave 10:nin Saizouta, katoan luultavasti johonkin Naruto cossaajien massaan kun asu on samantyylinen, mutta jos löydätte niin lähen mielelläni matkaseuraksi bileistä koululle, ku yksin muuten hillun conissa, ku kukaan kaveri ei lähteny mukaan.

Mulla olis muuten myynnissä 1 kpl lattiamajoituslippuja!
-> löytyy täältä: http://www.huuto.net/kohteet/myydaan-an ... /227900443

Holly

Viesti Kirjoittaja Holly » Su Heinä 08, 2012 22:17

Rewigaro kirjoitti:Mua voi tulla hihasta nykimään, cossaan Brave 10:nin Saizouta, katoan luultavasti johonkin Naruto cossaajien massaan kun asu on samantyylinen, mutta jos löydätte niin lähen mielelläni matkaseuraksi bileistä koululle, ku yksin muuten hillun conissa, ku kukaan kaveri ei lähteny mukaan.
Menee nyt kyllä ehkä vähän off topiciksi, mutta ihanaa, että Brave kympistäkin cossataan Suomessa! Tuun varmasti nykimään hihasta ja juttelemaan jos satun sinut bongaamaan! Katsoin tässä muutama päivä sitten Brave 10 -animen ja luin heti perään mangankin ja hurahdin siihen täysin. Itse pukeudun Mawaru Penguindrumin Shomaksi; lauantain istun taidekujalla ja sunnuntaina vänkäröin. Toivottavasti bongaan sinut sieltä, olisi kiva vaikka vaihtaa pari sanaa! : D

Urumi
Urumi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Urumi » Ma Heinä 09, 2012 19:30

Yksittäisiä peruutuspaikkoja lattiamajoitukseen: Klikka
Aurinkorinteen liikuntasali ja luokkamajoitukseen miehille.

Edit: Ja kuten tuotekuvauksissa lukee, lippuja majoitukseen tai Animeconiin ei myydä enää postiennakolla.
Tarpeeton on tarpeellisinta.
Urumi.fi - Chibicon.fi

Kisame-sama

Viesti Kirjoittaja Kisame-sama » Ti Heinä 10, 2012 09:57

Urumi kirjoitti:Yksittäisiä peruutuspaikkoja lattiamajoitukseen: Klikka
Aurinkorinteen liikuntasali ja luokkamajoitukseen miehille.

Edit: Ja kuten tuotekuvauksissa lukee, lippuja majoitukseen tai Animeconiin ei myydä enää postiennakolla.
Taisivat paikat mennä jo? D:

Sora-san

Viesti Kirjoittaja Sora-san » Ti Heinä 10, 2012 22:06

Lippuja ei voi enää ostaa Urumin nettikaupasta. Lippuja on myyty ennakkoon 2100 kappaletta.

Lipun voi vielä ostaa Kuopion Fantasiapeleistä ja tapahtumapaikalta. Mutta siinäkin kannattaa toimia nopeasti, sillä lippuja on jäljelllä enää n. 1000 kappaletta.

Terveisin Rosa infovastaava

Sora-san

Viesti Kirjoittaja Sora-san » Ke Heinä 11, 2012 10:04

Näin vielä hieman ennen conin alkua ajattelimme kohottaa kävijöiden fiiliksiä uudella mainosvideollamme.
Etelästä tulijoille tämä video voi auttaa selviämään Kuopion betoniviidakosta!
http://www.youtube.com/watch?v=q71lm7o08fo

Mutta muistakaa ajaa varovaisemmin kuin videon sankarit!

Homohelvetti

Viesti Kirjoittaja Homohelvetti » Ke Heinä 11, 2012 17:46

Heh, kirjauduin vain että voisin kysyä kysymyksen..
Voiko paikanpäältä ostaa lippuja kavereille, jotka tulevat hiukan myöhempään ja saattaisivat missata lipunmyynnin viimeiset kappaleet? Minulla itselläni on ranneke ollut jo vähän aikaa, mutta ystävälläni ei ja olen vaan huolestunut, että pääseekö hän tapahtumaan sisään ollenkaan. :'o

Elikka siis, saako ns "ylimääräisiä" rannekkeita ostaa jos itsellä on jo yksi?

Kisame-sama

Viesti Kirjoittaja Kisame-sama » Ke Heinä 11, 2012 19:10

Homohelvetti kirjoitti:Heh, kirjauduin vain että voisin kysyä kysymyksen..
Voiko paikanpäältä ostaa lippuja kavereille, jotka tulevat hiukan myöhempään ja saattaisivat missata lipunmyynnin viimeiset kappaleet? Minulla itselläni on ranneke ollut jo vähän aikaa, mutta ystävälläni ei ja olen vaan huolestunut, että pääseekö hän tapahtumaan sisään ollenkaan. :'o

Elikka siis, saako ns "ylimääräisiä" rannekkeita ostaa jos itsellä on jo yksi?
En nyt tiedä paremmin tästä, mutta ainakin järjen mukaanhan se on tottakai mahdollista! Kuka sitä estäisi? Esimerkiksi Desussa ostin viidelle kaverilleni liput :D Ja Traconissa ostin kaks lippua ovelta :3 Ni tosiaan, en oo asiantuntija tai mikään, mutta kyllä saa! (Ainakin kaikissa muissa tapahtumissa saanu) Koska mistä ne edes tietäis, että omistaisit jo lipun valmiina? :D Joo, tälläne nyt :D

Kkos

Viesti Kirjoittaja Kkos » Ke Heinä 11, 2012 20:05

Sora-san kirjoitti:Näin vielä hieman ennen conin alkua ajattelimme kohottaa kävijöiden fiiliksiä uudella mainosvideollamme.
Etelästä tulijoille tämä video voi auttaa selviämään Kuopion betoniviidakosta!
http://www.youtube.com/watch?v=q71lm7o08fo
Nokkelimmat varmaankin vilkasevat "vieraat" risteykset Fonectan tai Googlen karttapalvelusta. Isoin muutos viimeisen kahden vuoden aikana VT5:ltä tullessa Musiikkikeskukselle on vain kiertoliittymä ("liikenneympyrä") juuri ennen Musiikkikeskusta.

Kuopion Liikenteellä on tällähetkellä voimassa kesätarjous (1.7.-30.8.2012), jonka aikana aikuisen kertamaksun hinta on 2,50€. Kesätarjouksen aikana ei peritä yölisää, eikä sunnuntailisää.
Eli, jos käytät paikallisbussseja ja olet täyttänyt 12 vuotta, varaa 2,50€ / sivu. Jos olet vielä alle 12 vuotias (eli et ole täyttänyt vielä 12), varaa 1,60€ / sivu. Hinta on siis sama myös klo 23 jälkeen, sekä sunnuntaina.
Pyrithän maksamaan lähemmäksi tasarahaa, sillä busseissa harvoin on sopivaa vaihtorahaa 20e tai siitä suurempia seteleitä käytettäessä.

Lopuksi muistutuksena
Hotelli Rauhalahti: Lauantaina linja 7 (kulkee Musiikkikeskuksen vierestä), sunnuntaina linja 16 (ei kulje Musiikkikeskuksen vierestä, lähtö torin nurkilta)
Camping Rauhalahti: Linja 16
Best Werner Savonia: Linja 5 (Huom! Animeconin nettisivuilla mainittu linja 14 ajaa vain talvella)
Hotelli Iso-Valkeinen: Huom! Linja 30 ajaa vain Ma-Pe.
Lauantaisin Pohjolan Liikenteen linja 35 (torilta katsottuna, lähtöpysäkki kaupungintalon takana). Sunnuntaisin suositellaan jo käytettäväksi taksia tai omaa autoa.
Aurinkorinteen koulumajoitus: Linja 23 (linjakilpi: Saaristokatu-Pyörönkaari), myös linja 20 (linjakilpi: Savolanniemi tai Keskusta-Savolanniemi) vie lähelle (pysäkki: Petosentie, Valintatalon vieressä). Kumpikin linja kulkee Musiikkikeskuksen vierestä.
Keskustasta lähtiessä linja 23 kiertää myötä- (linjakilpi: 23 Saaristokatu-Pyörönkaari) ja vastapäivään (linjakilpi: 23 Savilahti-Pyörönkaari) saaristokaupunkia. Lähtöpysäkki kummallekin kierrolle on sama, sekä kumpikin kiertosuunta kulkee Aurinkorinteen koulun ohi.

edit: Linja 23 ei aja sunnuntaina Saaristokaupungin kautta. Eli varauduthan sunnuntaina n. 30min maisemareittiajeluun Kuopion läpi torille asti, jos majoitut Aurinkorinteen koululla.

Vaikka kuljettajat voi näyttää hieman totuttua oudommilta, heiltä kannttaa aina kysyä jos jotain kysyttävää tulee bussiliikenteeseen liittyen.
Viimeksi muokannut Kkos, To Heinä 12, 2012 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
What a horrible night to have a BO!

Viestiketju Lukittu

Palaa sivulle “Conit ja festarit”