Tracon VI - jälkipyykki

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Seraphi

Re: Tracon VI - jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Seraphi » Su Syys 11, 2011 21:11

Ikiraudus kirjoitti:
Seraphi kirjoitti:
Ikiraudus kirjoitti:Kiitoksia jälleen mahtavasta conista! =D Ei ollutkaan niin ruuhkaisaa ja ahdasta kuin kuvittelin että olisi ollut, mahtavaa! Olen huono kirjoittamaan näitä coni raportteja. =P

Jos ihmisiltä löytyy lauantailta ja sunnuntailta Pyramid Head (se naaras) ja Celty Sturluson kuvia, niin otan mielelläni vastaan. :3

Pakko myös kysyä, tietääkö joku täällä mitään porukasta, joka pyöri conialueella ja haastatteli sekä kuvasi pienellä videokameralla monia cossaajia. O____o Kyselivät ainakin minulta kauanko olen cossannut, ketä cossaan ja kuinka paljon cossini teko proppeineen maksoi. Keitä he olivat ja tulevatko videot johonkin esiin? Itse en enää muista enkä kunnolla kuullut edes nimeä jonka he antoivat... Olisi kiva jos joku tietää heistä jotain. =D

Itse olin kanssa haastateltavana jne. Antoivat mulle lappusen missä heidän kotisivu on, mutta enköhä minä fiksuna hapero hukkasin sen lappusen.... eli tästä haperosta ei ole toistaiseksi apua.
Noh voihan! >.<'' Täytyy vain toivoa että törmäisi ko. kuvausporukkaan ja videoihin jossain. XD
Kaverini auttoi huonomuistista haperoa, osoite on siis:

http://www.trmp.fi/

Viel ei oo ilmestyny traconi juttuja, mutta ehkä tulee johnai vaiheessa :)

markus_mk3

Viesti Kirjoittaja markus_mk3 » Su Syys 11, 2011 23:48

Tampere Talo conipaikkana (tai paikkana minkä tahansa järjestämiselle, mitä on paikalla tullu käytyä :D) on vaan onnistunut. Tietysti kesti hieman tottua Sorsapuiston remontointiin, mutta eipä siihen niinkään vaikuttaa voi. Keli oli pitkästä aikaa cossaamiselle täydellinen. Ei liian kuuma, eikä kylmä.

Jokeri kiittää virkistävästä synttäreidenvietto conista! Kiitos kaikille kuvaajille
Anime/Finncon 2008, 2009 ja Cosplay Gaala 2009: Jokeri (Batman)
Anime/Finncon 2011: Hush & Black Mask (Batman)
Tracon VI: Jokeri (Batman)

mansi

Viesti Kirjoittaja mansi » Ma Syys 12, 2011 01:18

Hei, täällä huuteleepi kiitoksiaan koko conikansalle sunnuntainen cosplay esityskisajuontajanne, Dr. Mario!

Tracon oli ja meni ja jälleen saa vuoden eteenpäin hymyillä kun miettii tapahtumaa.
Ensinnäkin suurimmat kiitokset teille sadoille vapaaehtoisille, jotka jälleen teitte Traconin. Te ihmiset jotka kaksi päivää olitte siellä kaikkia kävijöitä varten, suuri kiitos ja kumarrus teille.

Kiitoksia Green Roomin kahvista ja ruoasta vastanneille ihmisille, te piditte meidät käynnissä läpi kirkkaan päivän ja synkän yön.

Erikoissuuri kiitos juontajaparilleni Biittille. En olisi voinut saada parempaa paria vaikka olisin hakemalla hakenut. Englantisi kääntyi loistavasti haastavimmissakin kohdissa, sekä tiedän etten usien helpottanut asiaa ja kanssasi oli enemmän kuin ilo työskennellä.

Cosplay-mammat ja kolme penaa sekä tietenkin cosplay-jedit. En voi kaikkien näiden vuosienkaan jälkeen painottaa kuinka tärkeää ja hyvää työtä te teette. Hoidatte tilanteet ammattimaisesti ja hymyjäkään ei säästellä. Te olette korvaamattomia.

Itse coniin seuraavaksi.

Kuten hyvin useana muunakin vuonna, yhtäkään ohjelmaa en ehtinyt nähdä. Tänä vuonna varsinkin Hopeanuoli-musikaalin väliin jäänti harmitti todella suuresti. Juttelin lavan takana musikaali-tiimille ja täytyy sanoa, että ammattimaisesti ja hyvin kaikki oltiin järjestetty, mahtava tunnelma teillä ja niin pitäisi ollakin. Toivottavasti teidän tullaan näkemään vielä uudestaan.

Myöskin Kempin luennot jäivät jälleen väliin, mutta onneksi tässä on vielä viriilejä vuosia edessämme Kempin seurassa.

Cosplay kisat sen sijaan ehdin katsoa hyvin lavan takaa (vaikka katselupaikka ei tuonut oikeuksiinsa hienoja pukuja sekä esityksiä). Taso oli uskomaton. En voinut kuin ihastella kun toinen toistaan värikkäämpi ja hienompi puku ilmestyi lavalle.

Esityskisassa oli osallistujaa nuoresta vanehmpaan ja ei voinut kuin suu auki ihmetellä lavan pimeydestä. Kyllä tässä vanhaa jo heikottaa.

Ja vielä suuret onnittelut tuleville cosplay suomen edustajille, mahtava meno!

Lopuksi, muistittehan lupauksenne ja kävitte äänestämässä nettikisaa http://www.tracon.fi ?
Jos ette, niin nyt kipin kapin sinne.

PS. Pahoitteluni sunnuntain katsojille ja varsinkin Lahtelaisille, etten saanutkaan teitä buukattua kalenteriini hoitoanne varten, katsotaan sitten ensi vuonna!

plasticgay

Viesti Kirjoittaja plasticgay » Ma Syys 12, 2011 19:02

Tracon oli todellakin onnistunut con. Plussaa on paljon mm. Tampere-Talo conpaikkana, cosplaymammat bäkkärillä, henkilökunta muualla ja hyvät vesipisteet. Upeat cosplaykisat ja todella kova tasoinen WCS! Esityskisassa oli mahtavaa olla kisaamassa! En nähnyt kuin puolet kisasta itse livenä salista. Oli muutenkin hienoa tehdä välillä conissa muutakin kuin istua ja puhua kavereiden kanssa ja käyda katsomassa cosplaykisat.

Haluaisin kuitenkin nuhdella teitä, jotka menitte remontti alueelle roskaamaan ja istuskelemaan. Siellä oli selvät kieltomerkit ja varmasti näitte, että alueelle ei ollut tarkoitus mennä. Aamulehteenkin oli kirjoitettu mielipideosastolle yhden lauseen valitus siitä, kuinka siivottomaan kuntoon Sorsu oli jätetty.
Mietin vaan Traconin jälkeen, että miten vaikeaa voi olla kiikuttaa niitä roskia roskiin? Ei se ainakaa minulle mikään ongelma ole. Sitä paitsi, Tampere-Talon pihalle oltiin tuotu 2 isoa roskakoria, jonka päälle kyllä innokkaasti kiivettiin ja istuskeltiin. En ole varmaankaan ainut, jota ärsytää conpaikan roskaaminen. Iso miinus siis teille roskaajille :C.

Seraphi

Viesti Kirjoittaja Seraphi » Ma Syys 12, 2011 20:46

plasticgay kirjoitti:Tracon oli todellakin onnistunut con. Plussaa on paljon mm. Tampere-Talo conpaikkana, cosplaymammat bäkkärillä, henkilökunta muualla ja hyvät vesipisteet. Upeat cosplaykisat ja todella kova tasoinen WCS! Esityskisassa oli mahtavaa olla kisaamassa! En nähnyt kuin puolet kisasta itse livenä salista. Oli muutenkin hienoa tehdä välillä conissa muutakin kuin istua ja puhua kavereiden kanssa ja käyda katsomassa cosplaykisat.

Haluaisin kuitenkin nuhdella teitä, jotka menitte remontti alueelle roskaamaan ja istuskelemaan. Siellä oli selvät kieltomerkit ja varmasti näitte, että alueelle ei ollut tarkoitus mennä. Aamulehteenkin oli kirjoitettu mielipideosastolle yhden lauseen valitus siitä, kuinka siivottomaan kuntoon Sorsu oli jätetty.
Mietin vaan Traconin jälkeen, että miten vaikeaa voi olla kiikuttaa niitä roskia roskiin? Ei se ainakaa minulle mikään ongelma ole. Sitä paitsi, Tampere-Talon pihalle oltiin tuotu 2 isoa roskakoria, jonka päälle kyllä innokkaasti kiivettiin ja istuskeltiin. En ole varmaankaan ainut, jota ärsytää conpaikan roskaaminen. Iso miinus siis teille roskaajille :C.
Hetalia porukkaha sinne kielletylle alueelle meni isolla lössillä. Myönnän itse tein mokan ja vahingossa ruokapaikalta eksyin sinne kielletylle alueelle, mutta peruutin ja palasin oikeaa reittiä takaasin, enkä roskannut.

Toivottavasti tämä ei tuo hankaluuksia traconin järjestäjille tulevaisuudessa, sillä suurin vastuu hyvästä conista ei ole järjestäjillä, vaan itse coni-kansalla.

Japsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Japsu » Ti Syys 13, 2011 17:19

Traconin nettipukukisan äänestys on nyt avoinna! Äänestysaikaa on ensi maanantaihin 19.9.2011 kello 19:00 asti.

Äänestä nettipukukisassa »

Terveisin
Santtu "Japsu" Pajukanta
Viestintävastaava, Tracon VI
viestinta11 ät tracon.fi

BanaaniMiku

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » To Syys 15, 2011 17:27

Moi, onko vielä tullut kaikkia traconin kuvia tuonne anikin kuva-arkistoon vai tuleeko niitä vielä? Kun itse en ainakaan tuota meidän kuvauspalvelu- kuvaamme löytänyt.
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » To Syys 15, 2011 17:38

BanaaniMiku kirjoitti:Moi, onko vielä tullut kaikkia traconin kuvia tuonne anikin kuva-arkistoon vai tuleeko niitä vielä? Kun itse en ainakaan tuota meidän kuvauspalvelu- kuvaamme löytänyt.
Samaa itse mietin myös.
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Precious

Viesti Kirjoittaja Precious » Pe Syys 16, 2011 08:57

Minun ottamat kuvauspisteen kuvat (Tosin kisakuvat ovat siellä jo) ainakin puuttuvat vielä koneen huollossa olon vuoksi, ja muistelisin että kahden muunkin kuvaajan kuvat puuttuu sieltä.

Siikakala

Viesti Kirjoittaja Siikakala » Pe Syys 16, 2011 21:47

Lisäilin galleriaan juuri melko paljon kuvia. Kuvauspisteellä otetuista kuvista ei puutu enää kuin välähtäjät, itse ottamani kuvat (videot ovat syöneet aikaani niin paljon etten ole ehtinyt käsitellä niitä vielä, anteeksi :oops: ) sekä loput Preciousin kuvat.

Muista kuvista, odottelen vielä joiltain kuvaajilta kuvia, joten vieläkin on lisää tulossa!

Edit: taktinen puuttuva sana.
kuvat.aniki.fi - Ylläpitäjä

Rakuen91

Viesti Kirjoittaja Rakuen91 » La Syys 17, 2011 00:07

EN LÖYTÄNYT YKSILÖKISAN KUVIA, TAI MUITAKAAN KUVAUSPALVELUSSA OTTAMIAMME KUVIA SUNNUNTAIN RYHMÄN KANSSA JA uskon että aika moni omistaa viedokameran tai kyseisellä toiminnon omaavan laitteen, eikö? VOISIKO SEN COSPLAY DEITIN ESIM LAITTAA SINNE TUBEEN ETTÄ NE JOTKA LUKI/EI HUOMANNUT AIKATAULUA COSPLAY DEITILLE VOISI KATSOA SEN ETTEI OLISI IHAN ULKONA MITÄ IHMISET PUHUU. KIITOS!
Cossaajan marinaa maailmasta ja Pukujen teosta:http://ananas-pukuilijanpivkirja.blogspot.com/

Deva säätöä -> http://www.Sesshofan.deviantart.com

darkismus

Viesti Kirjoittaja darkismus » La Syys 17, 2011 03:22

Whoah, mun kuvat on tuolla koneen syövereissä vielä. Olis ainakin avajaisista, conipelistä, Hopeanuoli-musikaalista ja päättäjäisistä suht. laadukasta kuvamatskua. Mutta VAIN tänään erikoistarjouksena juuri teille: Taidan lykätä kuvien julkaisua ainakin vielä viikolla ;)

Toisin sanoen: Kun ihmiset kuvaavat digipokkareilla tai halvoilla järkkäreillä jpg:tä, sen koko kuvamassan voi vaan ladata johonkin netin syövereihin ja julkaista linkin. Helppoa eikös? Eihän siinä mene oikeastaan kuin se kuvien latausaika nettiin. Joten miksei ne meistä otetut kuvat oo jo siellä?

Valitettavasti coniin kuvaajiksi ilmoittautuneet (ja toki muutkin enemmän kuvaukseen panostavat) ottavat raakadata-kuvia kameroillaan. Tämä tarkoittaa lyhykäisyydessään sitä, että jokainen kuva on käsiteltävä erikseen (toki ne voi suoraakin vetää ohjelman läpi, mutta jälki ei ole useinkaan niin hyvää, kuin käsitellyissä kuvissa). Käsittelyssä siis korjataan kuvan valotusta, värilämpötilaa, lisätään mahdollisesti värikylläisyyttä jne. No mutta tapahtumasta on jo niin paljon aikaa, eihän se editointi kahta viikkoa kestä?

Siinä vaiheessa kun jonossa on satojen eurojen hääkuvat ja viikon kestäneen konferenssin kuvasato niin jotkin Tracon-kuvat ovat aika pieni prioriteetti.

En itse ollut täysin virallinen kuvaaja Traconissa, joten en myöskään ollut kriittinen lenkki minkään jutun dokumentoinnissa. Haluan silti jakaa kanssanne sen, että kuvaaminen ei ole vain sitä laukaisimen painamista.

madu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja madu » La Syys 17, 2011 10:09

darkismus kirjoitti:Haluan silti jakaa kanssanne sen, että kuvaaminen ei ole vain sitä laukaisimen painamista.
Ei niin - ja ainakin noiden virallisten conikuvaajien tapauksessa "hyvyys" on kuvien laadun lisäksi kiinni myös siitä, miten nopeasti pystyy toimittamaan tuloksia. Heti conin jälkeenhän jengi eniten on täpinöissään, jos jonkun kolmen viikon päästä julkaisee todella hienojakin kuvia niin ei ne jaksa niin paljoa kiinnostaa enää siinä vaiheessa.

Rakuen91

Viesti Kirjoittaja Rakuen91 » La Syys 17, 2011 17:04

Mä tiedän kyllä ettei se ole pelkkää napin painamista. En mä idiootti ole.

Mutta ei sille voi mitään että ketuttaa kun desuconin kuvat oli (omasta mielestäni) n.viikossa laitetut WCS kuvat ja esitys cossaajien kuvat on siellä. niin eikö yksilö cossaajien kuvilla ole vai sitten V***n väliä...kö? Odotatteko kaupassakin infotiskillä että asiakaspalvelija viilaa kyntensä ensin vai sanotteko "voisitteko palvella?"

ja toi deitti pelin VIDEO. on ihan varmana jonkun koneella. koska kuvat näyttivät tapahtumasta lupaavilta niin olisi mukavaa päästä se vihdoin näkemään se kun eka kerta 3 vuoteen missassin aikasekaannuksen takia
Cossaajan marinaa maailmasta ja Pukujen teosta:http://ananas-pukuilijanpivkirja.blogspot.com/

Deva säätöä -> http://www.Sesshofan.deviantart.com

Fazi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fazi » La Syys 17, 2011 17:29

Mikäli kuvia tai videoita ei kiireellisesti mihinkään tarvita, suosittelen että nojaatte vain kärsivällisyyteenne... Ei ne tällaisella tiuskinnalla ulos yhtään nopeammin tule.
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”