Tracon VI - jälkipyykki

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Zelman

Re: Tracon VI - jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Zelman » Ke Syys 07, 2011 18:22

[/size]
Zelman kirjoitti:Oma conini on ohitse. Koska en päässyt kuin yhdeksi päiväksi. Kiitos kaikille kenestä sain ottaa kuvan ja anteeksi niille, kenestä otin kuvia ilman lupaa. Tarkistin tosin ja mielestäni mikään kuvista ei ole loukkaava. Jos haluat kuvasi pois, niin ilmoita niin poistan kuvan. Tässä linkki vaatimattomaan kuvasatooni lauantailta:

Photobucketissa

Coni oli kaikinpuolin kiva. Sää ei ollut huono ja kuulutukset toimivat sisällä. Vesipisteet olivat tosin miltei kokoajan tyhjillään kun minä niitä kaipasin, mutta onneksi löysin jostain aina kurkkuun kaadettavaa.
Myyntipöydät olivat pienoinen pettymys. Tämän hetken pinnalla olevista sarjoista sai paljon oheistavaraa, mutta loppuviimeksi kirjo ei ollut kovin laaja. : <

Lisäksi menin ja hukkasin pussin, jossa oli kaksi Ginga Densetsu Weed figuuria (Jerome ja joku harmaa..) l''D Joten niiden perään hieman haikailen. Jos joku sattui löytämään, lukee tämän ja ei ole kovin paha ilminen.. Ota yhteyttä......

Itse cossein siellä Sonic pelisarjan Rouge the Bat
Ja lisäyksenä vielä, että kadonneet WEED figuurit ovat löytyneet! Kiitos siitä coniväelle ja sille kuka ne sitten otti tai ei ottanut, mutta palautti tai jotain! ^^ Olivat lahja pikkusiskolleni, niin hieman harmittelin niiden perään. Myöskin, että minua ei epäilty aikomuksissani, vaikka minulla ei ollut sunnuntaina ranneketta ja selititn asian, että minun pitäisi päästä infoon. Niin mukava ovivartija sitten tuli saattamaan minut sinne infopisteelle.

Jojochimaru: AAA!! Sinä! Sinä olit se ihana Kaiba! Harmittaa kun kuvani epäonnistuivat, mutta olitte mahtavat! Conini suuri ilon aihe. x) Terveisiä Mokuballe, siltä pelottavalta tyypiltä joka selitti Kaiba minifiguuristaan lauantaina. :'D

JA! Muistan, että minusta otettiin kuvia, mutta kamalan vähän ihmiset niitä nyt tänne ainakaan laittavat, jos tiedät jonkun tai otit itse Rouge the bat:stä kuvan, niin laitatkos viestiä. En haluaisi vetää photoshoottia sitä varten, että kaverit haluavat nähdä mitä cossein.

Ren-

Viesti Kirjoittaja Ren- » Ke Syys 07, 2011 20:19

Tracon oli varsin muikea Con, ja rahat eivät tosiaankaan menneet hukkaan! Kaikki perusasiat toimivat oikein mainiosti ja porukat oli ystävällisiä.

Tää on nyt tää mitä kaikki on hehkuttanu, mutta ne tilat! 3 kerrosta oli aika oh + ulkotilat <3
Minnekkään ei muodostonut sen pahempaa ryysistä, ja jos happi meinasi loppua, sitä ulkotilaa kyllä riitti! Vaikka sorsapuisto olikin vähän remontissa, ei sekään jäänyt vaivaamaan.
Ruokapaikat ja kaupat oli kanssa kivasti siinä tosi lähellä, joten peukkua sillekkin o/

Cossien taso oli myös ihan helvatun kova! Cossikisaa ja WCS-karsintaa katsoessa tuli monta kertaa sellanen "OOH IIH AAH AWESOMES"-olo. En kadehdi tuomareita, voittajien valitseminen oli varmasi vaikeaa! Onnenksi olkoon siis kaikille sijoittuneille! :>

Muuten tämä coni meni enemmänkin hengailuconina, vaikka paljon houkuttelevaa ohjelmaa olikin.. Muutamassa tuli toki käytyä, ja hyvältä vaikutti.

Järjestyksenhallinnan ja cosplaylippujen kanssa nyt oli jotain sähläystä, mutta kaikille sattuu virheitä ja virheistä opitaan, eikös! Traconista jäi kyllä äärimmäisen hyvä maku suuhun, ei mitään valittamista.

Lopuksi kiitos kaikille vanhoille ja uusille tuttavuuksille joiden ansiosta viikonlopusta tuli huippukiva! :>

Tässä vielä linkki kuviin joita tuli jonkinverran otettua. Yksärillä saa heittää jos haluaa oman kuvansa pois/itselleen!

Japsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Japsu » Ke Syys 07, 2011 23:44

Sieg kirjoitti:Sorsapuiston rakennustyöt olivat valitettavia sillä tässä meni epäilemättä hyvä hengaus - ja kuvauspaikka useilta cossaajilta, mutta onneksi Traconin sisätiloissa oli tilaa liikkua ja istumapaikkojakin löytyi (ja oli siinä lammella tms. mukava ottaa kuvia vaikkei puistossa niitä saanutkaan).
Tämä oli todella harmillinen takaisku!

Olimme järjestäjäpuolelta aiemmin olleet yhteydessä kaupungin puistoyksikköön ja siksi tiesimme, että osaa Sorsapuistosta remontoidaan. Keskustelustamme heidän kanssaan olimme kuitenkin saaneet sellaisen kuvan, että juuri tuo Sorsapuisto-hengauksen kannalta kriittisin alue Tampere-talon vieressä olisi Traconin aikaan kunnossa.

Meille järjestäjille tuli siis aivan yhtä suurena järkytyksenä, kun perjantaina tulimme kasaamaan conia ja näimme työmaa-aidat /D:\ Ilmeisesti suunnitelmat olivat kaupungin päässä muuttuneet, tai sitten olimme vain saaneet väärää tietoa.

Sorsapuiston remontti on kuitenkin valitettavasti asia, johon meillä ei ole mahtia vaikuttaa :( Ensi vuonna Traconin aikaan remontti lienee onneksi saatu päätökseen.

Terveisin
Santtu "Japsu" Pajukanta
Viestintävastaava, Tracon VI
viestinta11 ät tracon.fi

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » To Syys 08, 2011 11:15

No ööh, vois pikaisesti kirjoittaa tänne myös.

Eli tä oli mun eka Tracon ja ihan mahti fiilis jäi kyl käteen. Oli tosi mukava coni ja en kadu yhtään että menin sinne, vaikka tulikin tälle pohjolan ernulle kallis matkustustikki. xD *köhensaaopiskelualennustaköh*

En osa ohjelmista mitään sanoa ku en käynyt mitään katsomassa (olen liian huono istumaan paikalla coneissa), jotenki tykkään eniten vaan kävellä ympäri randomisti ja ihailla niitä cosseja mitä tulee vastaan + iloisia ihmisiä.
Tampere-talo oli tilava ja hyvä paikka conille, oli hyvä kans että oli vesiautomaatit.
Myyntipöydät olivat ihan yees ja Artists Alley oli mahtavasti suoritettu (ku tottunut siihen että ne ovat jossain syrjäisessä paikassa minne kukaan ei eksy..) ja helppo löytää. Ostin ensimmäistä kertaa Artists Alleysta jopa tavaraa! Normaalisti katselen vaan mutta nyt oli jo pakko ostaa. Mahtavaa taidetta ja itsetehtyjä tuotteita.

Kiitos kaikille ja yritän varmasti päästä ens vuoden Traconiin taas.

Ja jos joku miettii että mikä tyyppi conissa olin niin cossasin Ukitakea Bleachistä, valkotukkainen kaksoismiekkaheebo siis.
PS. Jos jollaki on kuvia niin olis kiva saada ne. :]
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Mourumaru
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mourumaru » To Syys 08, 2011 11:51

Tracon oli omalla kohdalla kyllä tän vuoden paras con. En oikeesti just nyt keksi yhtään mitään mistä inistä, muutakun että piilarit tappo mun silmät. Muuten aivan uskomattoman hyvä maku jäi suuhun. Ne muutamat ohjelmat mitä käytiin kattomassa (Lauantain cossikisat, proppi & peruukkiluennot, inside the cosplayer's studio ja hopsu on peestä) oli kaikki tosi loistavia ja tekivät koko reissusta vieläkin antosamman. Oli myös tarkotus mennä siihen Takahashin signeeraustilaisuuteen mukaan, mut ku tultiin sinne lippujen jonotukseen nii se mokoma oli niin pitkä et ne ehti loppuu ennen meitä.

Olihan se sääli, et se puisto oli mitä oli mut loppujenlopuks ei sitä niin paljo ehtiny kaipaamaan ku sitä tilaa ulkona tosiaan riitti silti ihan tuhottomasti. Pitkästä aikaa tuli viel sellanen kunnon conifiilis, cossaajien määrä tosin mun silmis näytti olleen vähäsempi mitä ennen, tuli sellanen fiilis.. Mutta joo, Tamperetalo on muutenkin ehdottomasti parhaimpia paikkoja conille ku kaikki on niin lähellä. Ilmaki sattu kerranki olee tosi otollinen.

En nyt sen kummemmin jaksa enää muistaa kaikkee. Aivan mahtava viikonloppu, kiitos tästä <3.

Ikiraudus

Viesti Kirjoittaja Ikiraudus » To Syys 08, 2011 21:18

Kiitoksia jälleen mahtavasta conista! =D Ei ollutkaan niin ruuhkaisaa ja ahdasta kuin kuvittelin että olisi ollut, mahtavaa! Olen huono kirjoittamaan näitä coni raportteja. =P

Jos ihmisiltä löytyy lauantailta ja sunnuntailta Pyramid Head (se naaras) ja Celty Sturluson kuvia, niin otan mielelläni vastaan. :3

Pakko myös kysyä, tietääkö joku täällä mitään porukasta, joka pyöri conialueella ja haastatteli sekä kuvasi pienellä videokameralla monia cossaajia. O____o Kyselivät ainakin minulta kauanko olen cossannut, ketä cossaan ja kuinka paljon cossini teko proppeineen maksoi. Keitä he olivat ja tulevatko videot johonkin esiin? Itse en enää muista enkä kunnolla kuullut edes nimeä jonka he antoivat... Olisi kiva jos joku tietää heistä jotain. =D

Siikakala

Viesti Kirjoittaja Siikakala » To Syys 08, 2011 21:49

Ensimmäiset kuvat on lisätty Anikin kuva-arkistoon:

http://kuvat.aniki.fi/c/88

Ja runsain mitoin lisää on luvassa, toistaiseksi siellä ei ole kuin Takahashin fanivalokuvat (5kpl) lauantailta.
kuvat.aniki.fi - Ylläpitäjä

Seraphi

Viesti Kirjoittaja Seraphi » To Syys 08, 2011 22:20

Ikiraudus kirjoitti:Kiitoksia jälleen mahtavasta conista! =D Ei ollutkaan niin ruuhkaisaa ja ahdasta kuin kuvittelin että olisi ollut, mahtavaa! Olen huono kirjoittamaan näitä coni raportteja. =P

Jos ihmisiltä löytyy lauantailta ja sunnuntailta Pyramid Head (se naaras) ja Celty Sturluson kuvia, niin otan mielelläni vastaan. :3

Pakko myös kysyä, tietääkö joku täällä mitään porukasta, joka pyöri conialueella ja haastatteli sekä kuvasi pienellä videokameralla monia cossaajia. O____o Kyselivät ainakin minulta kauanko olen cossannut, ketä cossaan ja kuinka paljon cossini teko proppeineen maksoi. Keitä he olivat ja tulevatko videot johonkin esiin? Itse en enää muista enkä kunnolla kuullut edes nimeä jonka he antoivat... Olisi kiva jos joku tietää heistä jotain. =D

Itse olin kanssa haastateltavana jne. Antoivat mulle lappusen missä heidän kotisivu on, mutta enköhä minä fiksuna hapero hukkasin sen lappusen.... eli tästä haperosta ei ole toistaiseksi apua.

Antenakki

Viesti Kirjoittaja Antenakki » To Syys 08, 2011 23:18

Pieni vänkärinäkökulma karaokeasiaan:

vakituisia karaokevänkäreitä ei tosiaan ollut paljon ollenkaan (mitä tuli ihmeteltyä koska se olisi ollut varmaan kaikista rennoin nakki). He joutuivat hakemaan tilalleen TS-vänkäreitä joilla olisi suurimman osan ajasta ollut "parempaakin tekemistä" eli kiireisiä, akuutteja tehtäviä joita varten heidät on coniin rekrytoitukin. Oman työvuoroni loputtua lauantaina en saanut ketään paikalle, joten jouduin raapustamaan karaokesoftalle alkeelliset käyttöohjeet ja jättämään laulajat niiden varaan. Ohjelmaa olisi oikeastaan voinut ihan hyvin pyörittää ilman vieressä seisovia vänkäreitäkin, jos ohjeet olisivat olleet edes jotenkin järkevät (kuten rytmipelipisteellä) eikä tekniikka olisi hajonnut.

Voihan mikki hyvinkin toimia conin alussa testattaessa, mutta annas kun parisataa conilaista kähmivät sitä kellon ympäri päivän pari, niin johan alkavat piuhat löystyä. Jos olisin tiennyt singstar-mikkien ultimaalisesta paskuudesta, olisin tuonut paikalle omasta kotitaloudestani löytyvän mikin tai kaksi. Tosin en olisi uskaltanut jättää niitä vahtimatta, joten tämäkin visio kaatui työvoimapulaan.

Ohjelmaan tai biisivalikoimaan minulla ei ole mitään sanottavaa, mutta mikäli karaokea pyörittämään/kamoja vahtimaan löytyy ensi vuonna enemmän halukkaita, voin tuoda äänentoiston.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

Tisku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tisku » Pe Syys 09, 2011 17:15

Voisin vihdoinkin kirjoittaa jonkinlaista palautetta tuosta Traconista kerta siellä tuli oltua. Perjantaina kieltämättä vähän pelotti, että mitä tulee tapahtumaan kun näki remontin yhtäkkiä siirtyneen Tampere-talon puolelle Sorsapuistoa, mutta kaikki toimikin mainiosti. Sisälle ei missään vaiheessa muodostunut ahdistavaa tungosta ja ulkonakin mahtui hyvin hengaamaan ilman Sorsapuistoakin. Pisti tosin ihmettelemään ihmiset, jotka menivät itse puistoon, vaikka alue oli aidattu ja nurmikko myllätty.
Ohjelmissa ei tullut jostain syystä käytyä yhtään, ei edes WCS-karsintoja katsomassa, vaikka sinne alunperin niin halusin. Iski vain jonkinlainen laiskuus ja teki mieli vain istua ulkona piknikliinalla kavereiden kanssa. Kiitos muuten sille henkilölle, joka oli tuonut Dreamy Theaterin paikalle! Oli aivan ihana yllätys löytää se rytmipelien joukosta, toivottavasti sitä tuodaan vielä muuallekin. Satuin myös olemaan karaokessa juuri siihen aikoihin, kun sieltä lähti vänkäri, mutta henkilökohtaisesti ei haitannut, koska ohjelmaa oli helppo käyttää. Ruudulla luki selvästi mitä pitää painaa ja ohjeetkin tuotiin viereen. Ymmärrän kuitenkin, miksi moni olisi mielummin halunnut vänkärin siihen auttamaan.

Sunnuntai olikin se ns. pääpäivä minulle, sillä osallistuin ensimmäistä kertaa cossikisaan, tarkemmin sanottuna esityskisaan. Ensikertalaisen näkökulmasta asiat sujuivat hyvin, vaikkakin cosplaypukuhuone oli vallattu, onneksi saatiin ihan hyvä pukuhuone käyttöön. Jännitin tuomarointia aika paljon, mutta loppujen lopuksi ei se ollut mitään pelottavaa, tuomarit olivat todella mukavia ja tunnelma oli rento. Suurkiitos myös cosplaymammoille, olitte aivan ihania! Kaikkiin kysymyksiin sai heti vastauksen ja tuli ihanan turvallinen olo, kun lavalle jonottaessa käytiin kyselemässä onko kaikki hyvin. Ainiin ja kiitos kekseistä, missään välissä ei oikein uskaltanut lähteä hakemaan syötävää kaupasta.
Esityksemme taisikin sitten mennä todella hyvin, sillä sijotuimme kolmanneksi! En voi sanoa ettemmekö olisi yllättyneet, sillä alunperin lähdimme vain kokeilemaan minkälaista ryhmäkisaaminen on ja pitämään hauskaa. Kiitos todella paljon tuomareille tästä! Kiitos myös teille, jotka tulivat jälkeenpäin kehumaan esitystä! Lämmitti mieltä sillä etukäteen olimme miettineet, että olisi aivan mahtavaa, jos ihmiset nauraisivat edes kerran. Kaikki menikin paremmin kuin odotimme ja sillei.

Traconille paras paikka taitaa tosiaan olla tässä syksyllä paikkaamassa tapahtumarakoa, ei ollut edes kylmä! Ensvuonna uudestaan. Ja jos menisi taas kisaamaan, oli niin hauskaa. . .

Denartle

Viesti Kirjoittaja Denartle » Pe Syys 09, 2011 23:52

Pikkuhiljaa muutosta selvitty, ja voin tulla myös toteamaan, että minusta tapahtuma oli kaikin puolin onnistunut. Varsinaisesta conista en ole niin jaksanut enää innostua, mutta kaverit ovat minulle avainsana tapahtumassa. Launtaina oli hauskaa, ja räpsin muutaman maisemakuvan ja muutaman salakuvan.

http://digipaul.com/denartle/thumbnails.php?album=11

Joo, itke jos olet kuvassa etkä halua. Tampere-talosta pidin conipaikkana paljon, sillä tila oli todella valoisa sisältä, eikä ahdasta tullut kuin tiettyjen ohjelmanumeroiden aikana. Keskustan kaupat olivat kivenheiton päässä.

Conissa oli paljon värikkeitä cosseja, joita oli kiva katsella. Kädessä ollut kipsi aiheutti tietynlaista haastetta kuvien räpsimiseen ja kipsi tuntui monia (ja todellakin monia) kiinnostavan :roll: Kerroin saman tarinan päivän aikana varmasti X kertaa.
http://denartle.wordpress.com/ <-- Paperisen päiväkirjan korvike.

Jamfoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jamfoot » Su Syys 11, 2011 17:38

Ensimmäisen päivän kuvat (muhkeat 528 kpl) löytyy nyt osoitteesta

https://picasaweb.google.com/gingermangiant/

Mulla on hiukan kiire (myöhässä itse asiassa mutta mitäs nyt pieniä) joten annan palautetta sitten kun toisen päivän kuvat ovat valmiita. Kuvia saa käyttää vapaasti mutta jos pistät jonnekin nettiin niin olisi kivaa jos kerrot kuka otti ne (Jamfoot). Jos haluat alkuperäiset kuvat tai jos jokin kuva sinusta on mielestäsi niin hirveä että haluat poistaa sen niin lähetä meili/viesti.

Hansku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hansku » Su Syys 11, 2011 18:12

Traconin kuvasaldo löytyy täältä ja rapottia sitten täältä

Ikiraudus

Viesti Kirjoittaja Ikiraudus » Su Syys 11, 2011 20:11

Seraphi kirjoitti:
Ikiraudus kirjoitti:Kiitoksia jälleen mahtavasta conista! =D Ei ollutkaan niin ruuhkaisaa ja ahdasta kuin kuvittelin että olisi ollut, mahtavaa! Olen huono kirjoittamaan näitä coni raportteja. =P

Itse olin kanssa haastateltavana jne. Antoivat mulle lappusen missä heidän kotisivu on, mutta enköhä minä fiksuna hapero hukkasin sen lappusen.... eli tästä haperosta ei ole toistaiseksi apua.
Noh voihan! >.<'' Täytyy vain toivoa että törmäisi ko. kuvausporukkaan ja videoihin jossain. XD

Esrhan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Esrhan » Su Syys 11, 2011 20:31

Täältä löytyy lisää kuvia. Jotain tuli opittua Animeconista, mutta vielä on matkaa hyvin kuviin.

Kyseessä oli minun ensimmäinen Tracon ja kokemani perusteella tästäkin pitää yrittää tehdä itselle vakituisempi tapahtuma. Huomasi että näitä on järkätty aiemminkin hyvällä menestyksellä toisin kuin parista muusta tapahtumasta pitäisi pystyä sanomaan. Mitään oikeaa valittamisen aihetta ei ole, mutta selvisinkin näköjään pahimmalta. Muutamat kommentit täällä esimerkiksi joidenkin järkkääjien käytöksestä ovat ikävää luettavaa, vaikka tekevätkin samaan aikaan ihmeitä näiden tapahtumien järjestämisessä. Jaksamista ja ymmärtämistä heillekin.

Iso kiitos ihmisille jotka olivat Tampere Talon alakerrassa pelaamassa erilaisia korttipelejä läpi yön! En välttämättä olisi selvinnyt siitä valvomisesta ilman heitä. Seuraavalla kerralla se on kyllä suosiolla hotellihuone mikä pitää hankkia noiden tuntien ajoiksi. Vanhetessa ei enää sittenkään jaksa valvoa kuten ennen, eikä siinä nyt ole muutenkaan mitään järkeä... :P
Viimeksi muokannut Esrhan, Ma Tammi 02, 2012 01:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”