Tracon VI - jälkipyykki

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Iridal

Re: Tracon VI - jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Iridal » Ma Syys 05, 2011 15:27

Itse olin tyytyväinen siihen että Tamperetalolla oli käytössä kaikki kolme kerrosta.. joskus aikaisemmissa tapahtumissa missä olen ollut jotka on Tampere talolla ollut on sisätilat tuntuneet ahtailta jopa koko Sorsapuiston ollessa käytössä. Nyt kun Sorsapuisto oli myllerryksessä oli hienoa että silti sisätiloissa ei tarvinnut tungoksen kanssa tukehtua ja liikkumatilaa riitti. Enimmäkseen aika itsellä lauantaina WCS karsintojen kanssa, mutta sunnuntaina kun pääsi kiertelemään enemmän niin itse tapahtuma tuntui toimivan. Itse kisajärjestelyt olivat toimivia ja ihmiset tehokkaita että iloisia takahuoneissa. Kiitos järjestäjille ja vänkäreille!

Bijou

Viesti Kirjoittaja Bijou » Ma Syys 05, 2011 16:01

Coni oli kaiken kaikkiaan mahtava! Tampere-talo on todella hyvin toimiva conin pitämiseen eikä oikeestaan sorsapuistonkaan puuttuminen häirinnyt sillä pihassa oli silti mukavasti tilaa ja sisälläkin mahtui hyvin kulkemaan vaikka porukkaakin oli mukavasti.

Keskityin itse tässä conissa ohjelmaan, yleensä olen vain hengannut tuttujen kanssa ja kuvaillut. Pientä juttua ohjelmista joissa kävin:

- Proppiluento: Suuri kiitos Elffille tästä, oli todella mielenkiintoinen ja viihdyttävä luento. Sain hyviä vinkkejä tulevien proppieni tekoon ja materiaaleihin mistä ne kannattaa tehdä. Mukavaa oli myös nähdä ettei proppien tekoon välttämättä tarvita kahta viikkoa ja viittä sahaa...

- Cosplaydeitti: Juontajilta oikein hyvin vedetty ja olin iloinen huomatessani tunnistavani melkein kaikki hahmot.

- Japanin animestudiot värikuvina: Mukava tämäkin oli. Harmi vain, että aikaa oli hyvin vähän tuntui hieman kiireiseltä luennolta. Käsitellyt studiot eivät pahemmin kiinnostaneet, mutta se oli omaa syytäni (nehän mainittiin ohjelmalehtisessä, mutta tulin silti). Hyvin ne kuitenkin käytiin läpi ja oli aika mielenkiintoista huomata miten samanlaisia hahmoja J.C.Staffilla on. Tuli vähän disney-leffat mieleen.

- Cosplaykisa (esityskisa): Hmm.. äänentoisto, lava ja tehosteet olivat parhaita mitä olen nähnyt kisoissa, mutta esitysten laatu ei silti hätkähdyttänyt. En tunnistanut useimpia ryhmiä, mitään erittäin eeppisiä esityksiä ei näkynyt ja kisa oli turhan lyhyt. Mutta tämä on vain oma mielipiteeni. Ainiin, lipuista sen verran, etten tajunnut mikä pointti niissä oli. Turhan monimutkaista.

- SCA Heavy Fighting: Tätä ei edes pitänyt mennä katsomaan, mutta ollessani ulkona se yhtäkkiä alkoi ja katsoinkin että tämähän näyttää kiinnostavalta. Ja jäin sitten katselemaan. Todella hieno esitys ja laji vaikutti hyvin kiinnostavalta (tosin itse olen aivan liian sanotaan nyt vaikka hennohko siihen hommaan).

Nopeasti vielä plussia ja miinuksia:

+ Tampere-talo
+ Todella paljon mielenkiintoista ohjelmaa
+ Kattavat myyntipöydät
+ Ilmainen parkki lähistöllä
+ Hyvä pukuhuone alhaalla (kai se oli viimeksikin, mutta en vaihtanut pukuhuoneessa mitään silloin.)
+ Animekaraoke, josta löytyi myös kpoppia (voisiko ensi kerralla saada myös hieman enemmän j-rockia?)

- Cossaajia oli aika vähän suhteessa kävijöihin, tai sitten vain kuvittelen.
- Esityskisat eivät enää säväytä
- Animekaraoken mikki oli rikki.

Ei sitten muuta. Antakaa anteeksi romaanilleni.

Mary Leathert

Viesti Kirjoittaja Mary Leathert » Ma Syys 05, 2011 16:32

Olin conissa lipunmyyntivänkärinä, näin taustainfoksi.

Lauantai menikin sitten aika pitkälti siinä etuovella, kun molemmat vuoroni olivat sinä päivänä. Mikä ei kyllä haitannut, jäipähän sunnuntai kokonaan vapaaksi. Hieman kylmä siellä ulkona istuessa kyllä tuli, kun tuuli kävi välillä selkään etc. Kritiikkiä voisi antaa pöytien asettelusta, kävijät eivät vain tuntuneet älyävän, että lipunmyyntipöytiä oli enemmänkin kuin se ensimmäinen, edes silloin kun ne kaikki käännettiin saman suuntaisiksi. Tosin tätäkin suurempi kritiikki lauantain lipun päättymisen ajankojdan huonosta informoinnista. Nettisivuille se kai luki, että klo 20.00. Mutta paikan päällä ei missään. Ei myyntitiskeillä, ei ohjelmalehtisessä, ei missään. Osalle kävijöistä älysin ajan sanoa, mutta en kaikille. Tämän seurauksena ainakin pari tyyppiä oli varsin vihaisia, kun heidät käännytettiin ovelta lauantai-illalla. Nettisivuilla ollutta tietoa ei välttämättä enää paikanpäällä muista, jos sitä on ylipäänsä lukenut. Kaikilla kun ei ole älypuhelimia ja mokkuloita. Tuntui myös ikävältä käännyttää ihmisiä, jotka olisivat oikeasti tulleet vain tunniksi-pariksi enää, esim. katsomaan jonkun ohjelman. Ja sitten tuli käytännön ongelmia, kun jonkun tavarat olivat vielä narikassa kahdeksan jälkeen. Siihen tarvittiin sitten saattaja narikkaan jne.
Muutoin lipunmyynti kyllä sujui, vaihtorahaa oli järkevästi, liput eivät loppuneet kesken, hinnoittelu oli helppo muistaa jne. Mutta yllättäen negatiiviset asiat jäi paremmin mieleen.

Taidekuja oli hieno ja iso, vesipisteissä oli aina vettä ja mukeja, Tampere-talo on hieno paikka pitää conia. Kuvia ei ole kun kamerasta loppu patterit kolmen kuvan jälkeen.

Deittiin yllätysrekryäminen ei haittaa, kun olin muutenkin tullut katsomaan. Ja kiitos sillä taidekujalaiselle, joka tunnisti Vaarsuvius-asuni.
"I saw so many things/but like a dream/always losing me/in a cloud" "Heaven's Not Enough", Yoko Kanno

leathert.tumblr.com Random reblogging.

Mytho

Viesti Kirjoittaja Mytho » Ma Syys 05, 2011 17:31

Tästä tulee romaani, mutta voin paljastaa heti alkuun, että mulla on tosi paljon positiivista sanottavaa (ja vähän muka rakentavaa palautettakin), joten kandee lukea!

Tämä yöeläin kiittää heti alkuun läpi yön auki olleesta conista, aivan loistava idea, joka toivottavasti jää tavaksi! Yöohjelmiin en osallistunut, mutta rakastan öistä hengailua, ja Tampere-talo oli sitä varten täydellinen. Kiitokset hauskasta seurasta taidekujan tytöille, jotka luulivat mua n. 17-vuotiaaksi, lievitti kahdenkympinkriisiäni <3

Conipaikka, myös Tampere-talona tunnettu, oli jälleen toimiva. Ainoastaan taidekujalla tuntui olevan turhan kuuma, mutta sielläkään ei sentään saman tien tukehtunut. Vessaruuhkilta välttyi ainakin kellarikerroksessa ja vesipisteitä oli mukavasti. Asenarikassakaan ei ollut ruuhkaa ja homma toimi, vaikka vänkäreitä taisi sunnuntaina jo vähän väsyttää :D Myyntipöydät oli sijoitettu hyvin, järjettömältä ruuhkalta pystyi välttymään ja happeakin riitti. Siistiä oli myös, en tälläkään kertaa kärsinyt damagea vaikka paljain varpain hiippailinkin.
Ajankohta oli loistava, tällainen alkusyksyconi toimii! Hellettä ei tarvinnut pelätä, ja onneksi sadekaan ei iskenyt.
Hinta oli sopiva, kyllä minä ainakin pystyn opiskelijabudjetillakin vaivaiset 15 (+7 majoitus) maksamaan hienosta viikonlopusta! En ihan ymmärrä tätä "kaikkien conien tulisi olla ilmaisia" -valitusta, koska c'mon, 15e ei ole paljon mitään. Laatu maksaa.

Cosplay-deitti toimi varsin sujuvasti, vaikka pientä säätöä alussa olikin johtuen siitä, ettei yksi ilmoittautuneista koskaan ilmestynyt paikalle. Olin itse kysyjänä shounen-ai -kierroksella, kiitos miljoonasti muille osallistujille ja ihastuttavalle yleisölle, mulla oli mielettömän hauskaa vaikken roolini puolesta voinutkaan lavalla virnuilla! Erityiskiitos järjestäjille siitä, että sain astella lavalle L:n teemabiisin tahtiin, tunnelma oli alusta asti mahtava.
Järjestelyistä sen verran, että meidät kysyjät olisi voitu alusta asti käskeä ylös ja reunaan, eikä pelkästään reunaan, kun joka tapauksessa jouduttiin sinne ylös hipsimään ennen ohjelman alkamista. Lopulta odottelupaikkani oli sellainen, että sain tällaisena matalampana ihmisenä vähän taiteilla tuolilla, jotta näkisin yhtään mitään kierroksista joihin itse en osallistunut. Mikrofonilla ei muuten kannata kuuluttaa että "tulkaa tänne", koska ääntä ei voi paikallistaa, ensi kerralla voisi vähän tarkempia koordinaatteja antaa :D Lisäksi, en tiedä johtuiko tämä kuulostani, artikuloinnista vai tekniikasta, mutta välillä mun oli sermin toiselle puolelle vaikea kuulla deittiehdokkaitteni vastauksia. Deittiä ennen olevaan tapaamiseen ulko-oville olisi voinut ottaa vaikka jonkin A4-kyltin ("tänne kaikki deittiläiset", editoin heti: toki kysyjät ja vastaajat erikseen, ettei spoilata heti alkuun), itse olin paikalla tasan 9:30, mutta enhän toki ohjelman järjestäjiä tunnistanut, joten ehtihän siinä jo epäillä, että olenko nyt oikeassa paikassa ollenkaan. Onneksi mut oli helppo tunnistaa :D
Kokonaisuudessaan ohjelma oli todella miellyttävä ja viihdyttävä kokemus, kyllä musta varmasti tulee ainakin vakiokävijä. Plussaa myös salamannopeista vastauksista sähköposteihin!

Lattiamajoituksesta on hyvää ja huonoa sanottavaa. Animeconiin verrattuna info kulki ennen conia oikein hyvin, ei tarvinnut pohtia monta viikkoa, että onko rahat varmasti mennyt tilille vai ei. Mutta, oliko missään vaiheessa mahdollista esittää toiveita siitä, että pääsisi kavereiden kanssa samaan majoitukseen? Minä en tällaista mahdollisuutta huomannut, ja lopulta kävi niin, että meidän kolmen porukasta yksi joutui eri koululle, eikä vaihtaminen ollut mahdollista. Onneksi Tammerkosken koulu ja Klassillinen koulu sentään olivat lähekkäin. Itse majoituin Klassillisella, jonne olisin kaivannut (rakennuksen sisälle siis) opastekylttejä esim. vessoista yms. Jos niitä oli, niin turhan huomaamattomia, koska en huomannut.

Cosplay-kilpailut olivat upeaa katsottavaa ja äänentoistokin oli mainio. Screen oli aika mössöinen, mutta onneksi lavalle näki katsomosta varsin hyvin. Lippujen jakamisesta olisi voinut tiedottaa selkeämmin: itse olin huomannut nettisivuilla maininnan, monet muut eivät. Lisäksi esityskisan paikkalippuepisodi oli hämmentävä, en mennyt turhan aikaisin saliin, koska oletin saavani lipussa mainitun paikan ja välttyväni tungokselta, mutta viime hetken kuulutus muutti suunnitelmat.

Ohjelmatarjonta oli niin runsas, että olisin viihtynyt cossaamattakin. Ohjelmakartta oli myös selkeä. Aikataulut olivat vähän ikävät, koska cosplay-aiheiset ohjelmat kiinnostivat eniten, mutta ne oli sijoitettu kaikki peräkkäin, ja viiden (tai jopa useamman) tunnin istuminen ja kuunteleminen putkeen ei omalla kohdallani toimi. Tämä saattaa toki olla vain makuasia. Hämmästyin aluksi myös deitin ajankohtaa (sunnuntaiaamu 10:00, auts), mutta ilmeisen suosittu ohjelmanumero on kyseessä, kun aamutuimaan porukkaa oli paljon paikalla, ja itsekin siinä hyvin heräsin :D

Juontajat, olitte loistavia jokaisessa ohjelmassa, jossa kävin (avajaiset, kaikki cosplay-kisat, deitti).
D.Gray-man -cossaajat, rakastin teitä kaikkia, vaikken laiskana kuvaajana taaskaan ottanut kuvia kaikista joista olisin halunnut.
Death Note -cossaajat, rakastin teitäkin, ja oli ihanaa saada yhteiskuvia!
Conikävijät muutenkin, jäi positiivinen fiilis, musta coni tuntui yllättävän rauhalliselta. Huutoa, kiljumista ja päätöntä juoksentelua oli vähemmän kuin mihin olen joutunut tottumaan, kiitos!

Kysymys! Mitä kaikkia ohjelmanumeroita videoitiin? Missasin molemmat luennot, joille mun oli alun perin tarkoitus osallistua (proppiluento ja peruukkiluento), saankohan kumpaakaan käsiini (tahi koneeni ruudulle) jälkikäteen?

Jos en ole vielä tarpeeksi paljon kiittänyt, niin kiitän näin lopuksi vielä itseni sekä seurassani liikkuneiden Mellon ja Mikamin puolesta tähän asti parhaasta conikokemuksesta. Fyysinen väsymys on melkoinen, mutta henkiselle puolelle sain niin paljon energiaa, että nyt ehkä jaksan opiskellakin.
Tavataan ensi vuoden coneissa, joskaan L:nä en välttämättä enää hiippaile, niin mahtavaa kuin se on ollutkin. Tosin olisihan se varsin hyvä "kakkospäivän cossi", ne tummat silmänaluset...
Viimeksi muokannut Mytho, Ma Syys 05, 2011 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tamuki

Viesti Kirjoittaja tamuki » Ma Syys 05, 2011 17:33

Varsin muikeasta conista pää on jo toipunut, jalat huutavat edelleen apua vesirakkuloineen ja mustelmineen, mutta reisussa rähjääntyy, vai mitä? Ja vaihteeksi ihan pelkästään kävijänä conissa ehti nähdä tuttuja. Seuraava palaute sisältää sekavuutta, mutta yritetään tiivistää jotenkuten...

Nyt vihdoin pääsin Traconiin ensimmäistä kertaa. Ensimmäisesti Traconista asti sitä olin yrittänyt, mutta aina oli esteitä. Mutta jo ihan kunniavieraan takia tämä oli aivan välttämätön tapahtuma.

Se tavallinen kaveriporukka rapisi olemattomiin, mutta onneksi se ei pilannut tunnelmaa, oikeastaan oli aika virkistävää liikkua vähän pienemmällä porukalla. Ohjelmissa käynti jäi muutamaan, ainakin niiden perusteella voi sanoa että ihmiset olivat nähneet vaivaa paljon.

Hopeanuoli!musikaali oli erittäin hienosti toteutettu. Viihdyttävä, humoristinen ja hahmot olivat tunnistettavissa helposti. Äänentoisto onkin se ainoa miinus. Ja jäi vähän hämärän peittoon, että miksi Akame ei saanut yhtä suurta roolia kuin itse sarjassa? Mutta suurkiistos tekijöille, teitte mahtavaa työtä!

Odotin ehkä eniten Takahashin nimmaritilaisuutta sunnuntaina. Lippu oli jo onneksi valmiina. Vaikka tilanne oli äkkiä ohi, teki se minuun suuren vaikutuksen. Kaikki lähti silloin aikoinaan Hopeanuolesta ja tässä ollaan. Mutta en ala tässä ala sen enempää herkistellä. Mutta nyt se taidekirja jossa signeeraus on, tulee saamaan entistä enemmän rakkautta. Toivotaan, että Takahashi nautti Suomen vierailustaan ja ehkä palaa tänne joskus...!

Tampere-talosta pointsit conpaikkana juuri Traconin kokoiselle tapahtumalle. Animecon 2008 keräsi liian paljon ihmisiä sinne, mutta ainakin ihan tavallisen kävijän mielestä paikka toimi hyvin.

Kuten joku jo taisi aiemmin mainita, myyntipöytien anti ei ollut kovin laaja. Sen sijaan taidekuja oli valtava ja siellä oli korkeatasoisia tekijöitä.

Kiitos mukavasta conista ja ensi vuoteen! o/ Ja toivottavasti maailmanlopun jälkeenkin Tracon tullaan järjestämään.

sotahuuto

Viesti Kirjoittaja sotahuuto » Ma Syys 05, 2011 17:38

Hieno con oli taas kerran, kiitokset kaikille jotka olivat paikalla. Mahtavinta oli, kun niin moni tuli ottamaan kuvia ja myös juttelemaan. :)

Hieman noottia joudun myös antamaan.
Esityskilpailun esiintyjinä saimme juosta edestakaisin kun järjestäjät eivät olleet ihan perillä kuka vastasi mistäkin ja minne meidän pitäisi mennä. Lisäksi esityksemme valotekniikka meni poskelleen, vaikka sitä oltiin jo selvitelty ja asian piti olla ok. Lopputulokseen tuskin olisi vaikuttanut oikeat valot, mutta jäi kuitenkin nyppimään kun olisi halunnut antaa yleisölle kaikken siitä minkä eteen oltiin tehty työtä. Valitettavasti valoteknikon asenne parantanut asiaa.
Tiedot lavan mitoista, käytettävistä valoista ja esityksen max. pituudesta olisi saanut tulla aikasemmin.

Anime karaokessa olisi saanut olla useampi mikrofoini, halukkaita laulajia kun oli niin paljon ja sunnuntaina se ainut ei edes toiminut. Siinä välissä olisi voinut olla kyllä huojentunut kun huonot pisteet menivät mikrofonille eivätkä omalle äänelle ;)

Muuten oli oikein hyvät fiilikset, ensi vuonna sitten uudella esityksellä, nyt kun tietää paremmin millaiset mahdollisuudet tekniikassa ja lavan käytössä on. Toivon mukaan kriittisiä tietoja ei tarvitse silloin metsästää viimeisen muutaman tunnin aikana.
Kiitokset vielä kisamammalle ja muille esiintyjistä huolehtiville, joilta sai ohjeita ja loistavaa huolenpitoa ennen esitystä. Backstagen henki oli aivan mahtava, sai nauraa ja myös jännittää yhdessä ja paineet kyllä vähenivät. :)

Paha sotaherra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Paha sotaherra » Ma Syys 05, 2011 18:00

Toinen Traconini oli ehkä vieläkin muikeampi kuin edellinen. Kaikki tuntui toimivan aina conpaikkaa ja majoitusta myöten.

+ Tampere-talo. Yksi parhaimmista conpaikoista ikinä. Paikalle oli helppo löytää ja sieltä oli todella lyhyt matka ruokapaikkoihin, majoitukseen ja rautatieasemalle. Myös sisätilat toimivat eikä karmeista ruuhkista jouduttu kärsimään.
+ Cosplay-deitti. Kysymykset saatiin etukäteen, osallistujia infottiin ajoissa ja juontajat osasivat asiansa. Myös osallistujat olivat selvästi panostaneet, erittäin iso plussa tästä. Meinasin repeillä hyvin OOC:sti monta kertaa kesken shounen-ai-kierroksen (jolle olin siis osallistunut).
+ Hopeanuoli Suomessa -luento. Vaikken mikään hardcorefani olekaan niin ohjelma oli silti todella viihdyttävä. Ei herranjestas sitä yställisesti hymyilevää Akakabutoa. Miksi, tanskalaiset, miksi??
+/- Hopeanuoli-musikaali oli todella viihdyttävä ja sitä seuratessa tuli oikein hyvä fiilis. Esiintyjät olivat panostaneet ja yleisö oli kunnolla mukana. Kuitenkin tekniikan tökkiminen ( = toimimattomat mikit, kovaääninen rahina) valitettavasti söi osan katselunautinnosta. Ja tamukin lailla myös minä petyin siihen ettei Akame saanut tuon suurempaa osaa..!
- Joidenkin ihmisten käytös, mutta mätiä omenia löytyy joka korista. On vain sääli ettei joidenkin ihmisten päähän tunnu mahtuvan se että conissa on muitakin.
- Rahanmenoa ei voi estää-ää-hä-hää... Ruokaan paloi yllättävän paljon rahaa, ja sitten vielä löysin himoitsemani A Bride's Story -mangan muiden mangaostosten lisäksi.

Kuvasaaliini. Kuvia saa laittaa nettiin kunhan kuvaajan nimi mainitaan.

PS: Ja jos jollakulla on kuvia DRRR!!:n Shizuo-cossistani, olisin tosi kiitollinen jos saisin niitä.
Viimeksi muokannut Paha sotaherra, Ma Syys 05, 2011 19:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Gahika

Viesti Kirjoittaja Gahika » Ma Syys 05, 2011 18:16

Yaay, Tracon kunnialla ohi ja hauskaa oli~ Ainoastaan parissa ohjelmassa tuli käytyä, mutta niistä myöhemmin~
Perinteisesti voisin plussat ja miinukset tähän laittaa:

Plussat:

- Tampere-talo: Rakastan syvästi, aivan ihana paikka, vaikkakin sitten ilman Sorsapuistoa~
- Cosplay deitti: Juontajista etenkin se sinihiuksinen ansaitsee ylistykseni, hahmon nimi meni kokonaan ohi, mutta siitä viis, repesin jutuillesi~ Kysymyksistä useimmat olivat omaperäisiä ja vastaukset hauskoja. (Etenkin shounen-ai kierros nauratti, koska hahmot olivat kaikki tuttuja ja jutut ymmärsi paremmin)
- Cossit: Joitain aivan upeita tuli nähtyä, kuvia lisäilen varmaan myöhemmin tänään, tai sitten huomenna~
- Taidekuja: Myyjät olivat mukavia, siellä oli aivan liikaa mitä olisin halunnut itselleni, mutta rahat olivat jo lauantaina lopussa~
- Sinä ihana ihminen joka palautit kadonneen kamerani info-pisteelle, pelastit koko conini tunnelman. Rakastan ja palvon sinua syvästi olet ihana~
- Vesipisteet: Melkein aina kun itse niitä satuin tarvitsemaan niissä oli vettä joka oli vieläpä kylmää, kiitokset siitä~
- Cosplaykilpailu: Puvut olivat laadukkaita, juonnot hauskoja, ja ainakin omalla kohdalla paikkalippu oli vain hyvä juttu. Saimme hyvät paikat keskeltä salia josta näki mainiosti lavalle.

Miinukset:
- Bliposta ostamani (halpa) sateenvarjo meni rikki ennen kuin olin edes kertaakaan sitä ehtinyt käyttää D:
- Sorsapuisto, voi miksi olitkaan poissa, tuo multainen ja mutainen sekasotku ei sinua voinut korvata, toivomme sinulle pikaista paranemista, ja entistäkin ehompaa pintaa sitten ensi vuonna~
- Cosplay ohjelma putkeen, sniff, ei mitenkään jaksanut istua koko päivää... Mutta onneksi videot sentään nettiin tulevat~
- En löytänyt "kissantassuja/hanskoja/tms." vaikka niitä kovasti etsinkin... surullista~
- Tracon huppari olisi ollut mukava, sellaista ensi vuodelle?

Kai se kertoo jotain, että miinuksia on paljon hankalampi keksiä kuin plussia, mukava coni oli~ :mrgreen:

Lopuksi, Ystävät ihanaiset, ilman teitä ei olisi ollut ollenkaan hauskaa, luvs ya~ <3

saino

Viesti Kirjoittaja saino » Ma Syys 05, 2011 18:20

Ekaa kertaa ohjelmanjärjestäjänä: luento ja sunnuntain kuumeisuus söivät coniani melko lailla. Luentoni sentään meni paremmin kuin uskoin esiintymiskammossani ikinä toivoa - kommentit Näin menestyt Heian-kauden Japanissa -luennostani ovat tervetulleita :)

+ mukava con, kiva sää, kivat ihmiset - ne perusjutut. Vesipisteet toimivat, liian ahdasta ei ollut jne.
+ sijainti! arvostin Lahden pikavuoropysäkin sijaintia talon edessä ja Tullintorin Punnitse&Säästä-kauppaa, aasiakauppaa ja markettia! Miksen tajunnut niitä viimeksi??
+ mun luennolle tuli ihmisiä :o ja ne kyselivät! ehdottomasti parasta viikonlopussa oli vastata kysymyksiin ja tulla erikseen henk koht kiitetyksi luennon jälkeen =)
+ keskiaikatanssit! Aina yhtä ihania. Oisin vaan itse halunnut päästä tanssimaan, miksei järkätty tanssiharkkoja niinkuin Ropeconissa?
+ keskiaikapukuluento! Hyvää peruskauraa, nyt uskallan oikeasti lähteä tekemään pukua kun mua rohkaistiin ettei se ole niin vaikeaa. Vähän pidempi/laajempikin luento olisi voinut olla.
+ Hämeen keskiaikaseura ylipäänsä, hengailin yli tunnin heidän pöytänsä luona. Ehkä en olekaan enää vain pikku animelapsi, cosplaykisan sijaan puhuin tanssiaisista ja käsinompelusta...
+/- ilmainen sisäänpääsy koko viikonlopuksi, koska olin luennonpitäjä - maksoin turhaan sunnuntain rannekkeen...
- työvoima-asiat ei menneet ihan putkeen. En saanut ikinä tietoa, onko mulle lattiamajoituspaikka, jonka olin pyytänyt, ja missä se olisi (yövyin kotona, päätin sen conia edeltävällä viikolla, niin en ahdistellut ohjelmavastaavaa aiheesta pahemmin). Green roomista loppui kai ruoka sunnuntaina, niin ainakin ymmärsin. Ja aika ahdastakin siellä oli. Mutta aamutee oli aika ihana tapa aloittaa flunssainen sunnuntaiaamu, kyllä green room on aina tosi jees!

Nuo jonotussekoilut kuulostavat ikäviltä - itse en käynyt missään jonotusta vaativassa ohjelmassa, joten en tiedä niistä. Missään vaiheessa en törmännyt käytävän kokonaan tukkivaan jonoon tai muuhun muodostelmaan, eivätkä ihmiset esim. kiljuneet (Tsukicon 2009, huh...).
"Kai sä tiedät, että teitä pidetään friikkeinä?"

Siikakala

Viesti Kirjoittaja Siikakala » Ma Syys 05, 2011 18:29

Mytho kirjoitti: Kysymys! Mitä kaikkia ohjelmanumeroita videoitiin? Missasin molemmat luennot, joille mun oli alun perin tarkoitus osallistua (proppiluento ja peruukkiluento), saankohan kumpaakaan käsiini (tahi koneeni ruudulle) jälkikäteen?
En ole ihan kaikkea ehtinyt vielä käymään läpi, mutta sen tiedän että proppiluento on, ja peruukkiluento pitäisi olla nauhalla. Postaan tähän ketjuun listan, jahka olen ehtinyt käymään kaikki läpi.

- Taltiointivastaava

Edit: Jos lisätään taktinen puuttuva sana niin ei ole niin päätön lause...
Viimeksi muokannut Siikakala, Ma Syys 05, 2011 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kuvat.aniki.fi - Ylläpitäjä

Unita

Viesti Kirjoittaja Unita » Ma Syys 05, 2011 18:30

Näin meni Coni ja pikkuhiljaa toivutaan. Kohta pukkaa videota youtubeen. Ohjelmaakin tuli taas pidettyä ja tulokseen varsin tyytyväinen. Eihän tästä deitin pitämisestä tulisi mitään ilman ihanaa juontajaparivaljakkoa joka aina kerta toisensa jälkeen jaksaa vetää shown vaikka mutkiakin tulisi matkaan.

Pahoittelemme tosiaan järjestäjäporukan kanssa tuota alun viivästystä. Ensimmäisen kierroksen kysyjä jätti tulematta eikä häneen saatu yhteyttä.
Järjestelyistä sen verran, että meidät kysyjät olisi voitu alusta asti käskeä ylös ja reunaan, eikä pelkästään reunaan, kun joka tapauksessa jouduttiin sinne ylös hipsimään ennen ohjelman alkamista.
Kysyjien passittaminen muiden mukana oli tosiaan ikävä ajatusvirhe. Meillä on useasti ollut muutenkin käytäntönä että kysyjät otetaan oven tuntumaan hyville paikoille että ulos vieminen helpottuisi. Pahoittelen kovasti! (Puolustukseksi allekirjoittanut oli sinäkin päivänä toipumassa flunssasta joka vei to-pe päiviksi vuoteen pohjalle, Takahashin nimmarikin jäi hankkimatta. D; )
Lisäksi, en tiedä johtuiko tämä kuulostani, artikuloinnista vai tekniikasta, mutta välillä mun oli sermin toiselle puolelle vaikea kuulla deittiehdokkaitteni vastauksia.
Kuulemisen kanssa oli näköjään useammallakin osallistujalla ongelmia. Pahoittelut tästäkin, yritetään parantaa ensi kertaan.
Deittiä ennen olevaan tapaamiseen ulko-oville olisi voinut ottaa vaikka jonkin A4-kyltin
Nämä kyltit muistuivat mieleen vasta osallistujia tähyillessä. Meillä on tosiaan ollut aikaisemmissa deiteissä kyseisiä kylttejä ja yleensä kaksi henkeä infoamassa että voidaan kysyjät ja vastaajat erotella. Jälleen kerran pahoittelen että nämä unohtuivat pois tällä kertaa.

Vaikka monesta asiasta voi päätellä että tämä deitti meni vähän enemmän säädön puolelle kuin aikaisemmat, olen iloinen että ohjelmamme vaikuttaa yhä viihdyttävän conikansaa.
Lisää enemmän ja vähemmän yksityiskohtaisia palautteita kyseisestä ohjelmanumerosta toivoisin sähköpostiosoitteeseen garnet_1@msn.com.

Editus: Tähän voisi lisätä että kiitoksia mahtaville osallistujille ja katsojille! Olitte kaikki todella hyvin mukana ohjelmassa ja hauskoja hetkiä riitti. Toivon mukaan teitä näkee jatkossakin joko deittiä katsomassa tai sitten itse deitissä! :D
Viimeksi muokannut Unita, Ma Syys 05, 2011 18:47. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ma Syys 05, 2011 18:36

sotahuuto kirjoitti:Hieman noottia joudun myös antamaan.
Esityskilpailun esiintyjinä saimme juosta edestakaisin kun järjestäjät eivät olleet ihan perillä kuka vastasi mistäkin ja minne meidän pitäisi mennä. Lisäksi esityksemme valotekniikka meni poskelleen, vaikka sitä oltiin jo selvitelty ja asian piti olla ok. Lopputulokseen tuskin olisi vaikuttanut oikeat valot, mutta jäi kuitenkin nyppimään kun olisi halunnut antaa yleisölle kaikken siitä minkä eteen oltiin tehty työtä. Valitettavasti valoteknikon asenne parantanut asiaa.
Tiedot lavan mitoista, käytettävistä valoista ja esityksen max. pituudesta olisi saanut tulla aikasemmin.
Uusia valaistusjärjestelyitä hankittiin melko reilusti lisää täyttääksemme WCS-karsinnan vaatimukset. Siinä yhteydessä tuli esille, että voisimme käyttää samaa tekniikkaa myös esityskisassa. Optio päätettiin siten tarjota heillekin mahdollisuuksien rajoissa. Valitettava tosiasia kuitenkin on, että täysiä valoharjoituksia ei voitaisi järjestää kaikille esityskisaajille. Hyvä säkä asiassa oli, että pääsimme jo tuntia ennen virallista harjoitusslottia kokeilemaan valoja ja säätämään niitä, siten moni (joskaan ei valitettavasti kaikki) esiintyjistä sai valosäätöjä tehtyä. Koska WCS:n kaltaista massiivista ison salin harjoitusslottia tuskin saadaan jatkossakaan esitys/ryhmäkisaan, arvelen että esityskisaa varten kenties tehdään jatkossa muutamia valmiita valo-optioita, joista voi sitten valita. Siten lopputulos on riittävän yksinkertainen.

Lavan mittojen viivästymiseen vaikutti valistettavasti ison salin mittava remontti Tampere-talossa. Remontin aikana saliin ei päässyt. Pääsimme tutustumaan tiloihin ja sopimaan lavan käytettävät mitat vasta turhan lähellä conia. Tätä ongelmaa ei pitäisi jatkossa olla.

Cosplay-tekniikkavastaavalta tuli myös terveisiä välitettäväksi. Hän pahoittelee, että jotkut viestit esityskisan valojen ohjauksista olivat menneet sekaisin ja siksi muistiinpanoissa oli yhden ryhmän osalta virheitä. Tätä aiotaan korjata ensi kerralla siten, että laitetaan joka kilpasarjalle oma sähköpostiosoite ja ohjeistetaan tarkemmin viestin lähetyksessä niin, että ryhmät varmasti tunnistetaan oikein viesteistä.

Toiseen asiaan viitaten:
Unita kirjoitti:
Lisäksi, en tiedä johtuiko tämä kuulostani, artikuloinnista vai tekniikasta, mutta välillä mun oli sermin toiselle puolelle vaikea kuulla deittiehdokkaitteni vastauksia.
Kuulemisen kanssa oli näköjään useammallakin osallistujalla ongelmia. Pahoittelut tästäkin, yritetään parantaa ensi kertaan.
Tällaisia, ison ja pienen salin ohjelmia varten pitää jatkossa sitten saada lavalle monitorikaiutin tai -kaiuttimia. Se on teknisten mahdollisuuksien rajoissa, mutta on vain huomioitava ohjelmasuunnittelussa. Tämä on hyvä pistää korvan taakse cosplay-deitin järjestäjienkin ensi kerran varalle, mutta toki myös ohjelmavastaavan tämä on hyvä muistaa.

Skwrl

Viesti Kirjoittaja Skwrl » Ma Syys 05, 2011 18:37

Ensimmäinen Traconini ja ensimmäinen conini vänkärinä~ Kiitos ihan kaikille tästä mahtavasta tapahtumasta, erityisesti kaikille työkavereille ja uusille tuttavuuksille. Toivottavasti nähdään toistekin! :3

Toimin siis yleisvänkärinä (TS-1) kumpanakin päivänä ja ihan mukavastihan aika kului vesipisteitä täytellessä, infon vieressä istuessa, järjestyksenvalvojien liivejä viikatessa, muovilusikoita hakiessa, pöytiä ja tuoleja raahatessa sekä Tampere-talolla että majoituskoululla plus muita eteensattuneita nakkeja suoritettaessa. Kiitos kaikille ihanille TS-ykkösille, -kakkosille ja -kolmosille jumitusseurasta! :3

Sunnuntaina meinasi kyllä mennä hermot pahasti ristiinmenevien käskyjen ja huonon tiedonkulun vuoksi. Minut mm. lähetettiin Opus 2:een tarkistamaan jotain keskiaikasoittajia, käskettiin sitten heti perään sieltä pois ja täyttämään vesipisteitä ja sitten soitettiin vihaisena radiopuhelimeen että "Miksei infossa ole yhtään TS-1:tä?" Kenen käskyjä tässä sitten olisi pitänyt noudattaa?
Niin, ja olisiko ensi vuodeksi mahdollista saada porukka, joka hoitaa vain vesipisteiden täyttämistä? En nyt muista millä aikavälillä jonkin porukan piti niitä kiertää, mutta tämä väli oli ilmeisesti ainakin suosituimpien vesipisteiden kohdalla hieman liian pitkä.

Töiden ohella ehdin onneksi conittaakin jonkin verran. Yleinen hengailu ja valokuvaaminen jäivät kyllä harmittavan vähäiseksi, joten tilanne täytyy korjata joskus myöhemmin.
Hopeanuoli!musikaalin porukalle mitä muhkeimmat kiitokset koko conin parhaasta show'sta! Teidän Akakabuto oli paras ikinä ja kaikki hoitivat roolinsa paremmin kuin hienosti <3 Harmitti vain, kun mikrofonien reistailun takia monet repliikit ja laulun sanat eivät kuuluneet aivan perälle asti...
Alastomuus animessa oli viihdyttävä ja mainiosti vedetty. Osuvat sarja- ja hahmoesimerkit olivat piste i:n päälle, kiitos loistavista nauruista!
Sunnuntain Hopeanuoli ja Suomi oli mukava infopaketti, jossa oli paljon uutta ainakin minulle. Weed-animesta otetut kuvat olivat taattua laatua!
Poliisivaltion estetiikka oli kuivan asiallinen ja valaiseva. Ehkä enemmän roolipeli-ihmisille suunnattu, mutta en kyllästynyt :3
Avajaiset ja Päättäjäiset toivat conin teeman hienosti esiin. Plussaa Kyuulle ja Mitjalle osiinne eläytymisestä~

Takahashin tilaisuuksiin olisi ollut ihana päästä, mutta työvuorot estivät sekä jonottamisen että itse tilaisuuksiin osallistumisen. No, nimmarit menivät sitten ainakin innokkaille tosifaneille jotka osaavat arvostaa niitä enemmän kuin minä.

Conipeliin osallistuminen oli mielenkiintoista ja hauskaa, vaikka jonkinmoisen kämmin takia minulla ei ollut hahmoa lainkaan. Alkuhämmingin jälkeen löysin kuitenkin paikkani poliisivaltion riveistä ja aloin improvisoimaan :3 Työvuoroni estivät osallistumisen tietämiini eventteihin, enkä harmikseni ehtinyt raahata ketään vankilaan. Keltaisen liikkeen ilmaantuminen tuli täysin puskista, mutta onneksi valta ei sentään siirtynyt kurjille oransseille. Kauan eläköön Traconian poliisivaltio!

Eipä minulla kai enää sen enempää. Huilisti, joka tunnetaan myös nimellä Skwrl, kiittää ja kuittaa. Nähdään ensi vuonnakin!
♪ Omituinen orava
♪ Oulun manga- ja animekerho Omake ry:n puheenjohtaja 2015

Precious

Viesti Kirjoittaja Precious » Ma Syys 05, 2011 18:54

Kuvauspisteeltä päivää :)

Kuvauspisteellä tuli kuvailtua aika paljon porukkaa (sunnuntaina ainakin aamupäivästä Välähtelyä ja netti- ja esityskisacossaajat) ja lopulta kameraan kertyi melkein 4000 kuvaa conista ^^' Yritän tässä mahdollisimman nopeasti selata nettikisan kuvat läpi, kunhan saisin lisää infoa vastaavaltani (vink vink, kuvat tulis eteenpäin jo ehkä ke-to jos Siika lähettelisi viestiä).

Con oli yleisesti ottaen aikas mukava, tosin harmitti Green roomin kahvin loppuminen sunnuntaina :( Kiva oli photoshoottaa ihmisiä ja cosplay kisatkin menivät hyvin, vaikka paikka ongelmia löytyikin. Onneksi Kyuu saikin kaikille paikan :)

Nyt on väsynyt fiilis, ranne tuskallisen kipeä ja hartiat jumissa, mutta voin sanoa että kahden viimeisimmän Bakaconin jälkeen paras vänkäröinti kokemus. :)

ps. Erityiskiitos rakkaille kuvaajakavereille, pus pus, ootte mahtavia :) Ja Willoulle kiitos Green room halista, Disneylauluista, kyydistä majoitukseen ja kaikille kiitos yöradiosta ja seurasta <3

Palaillaan seuraavan kerran asiaan kuvien kanssa :)

lamppu

Viesti Kirjoittaja lamppu » Ma Syys 05, 2011 18:56

Jokaisessa Traconissa olen ollut, joten en halunnut rikkoa hyvää perinnettä. Kyllähän oman kaupungin conia pitää tukea!

Ohjelmia en juurikaan päässyt katsomaan, mutta ei se minua haittaa. Lonkeroporno(taimikälie)-paneeli olisi lauantaina kiinnostanut mutta no, minkäs teet. Lähdin conialueelta kotiin jo suht aikaisin, ja kämpilleni tuli vieraita viettämään iltaa. Sunnuntain cosplaydeitti olisi myös ollut kiva nähdä, mutta en päässyt lähtemään kotoa kuin vasta kymmenen jälkeen.

Itse en kokenut conissa mitään ongelmia, paitsi sen että olin laittanut lauantaille ihan vääränlaiset kengät jalkaan - puukengät. Oma moka. Onneksi tuli kuitenkin istuttua Hidoin pöydällä se ~4h lauantaina, sain lepuuttaa jalkoja. Upeita asuja näkyi, ja olin hyvin pettynyt kun en ollutkaan ottanut omaa kameraani lauantaina mukaan. Yllätyin kyllä kun en bongannut niin hirveästi Naruto cosplayaajia kuten ennen. Tällä kertaa oli aika paljo Harry Potter-aiheisia asuja.

Coneista jää aina jotain mieleen. Tästä conista jäi mieleen aivan mahtava ihminen joka oli pukeutunut One Piece sarjan Emporio Ivankoviksi. Mahtava tyyppi. Hänen tapaamisensa oli ehkä koko conin kohokohta - jos ei lasketa eräitä viiksiä.

Ensi vuonna taas uudestaan.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”