Tracon VI - jälkipyykki

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

BanaaniMiku

Re: Tracon VI - jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja BanaaniMiku » La Syys 17, 2011 21:07

Siikakala kirjoitti:Lisäilin galleriaan juuri melko paljon kuvia. Kuvauspisteellä otetuista kuvista ei puutu enää kuin välähtäjät, itse ottamani kuvat (videot ovat syöneet aikaani niin paljon etten ole ehtinyt käsitellä niitä vielä, anteeksi :oops: ) sekä loput Preciousin kuvat.

Muista kuvista, odottelen vielä joiltain kuvaajilta kuvia, joten vieläkin on lisää tulossa!

Edit: taktinen puuttuva sana.

Juu ei mitään kyselin ihan vain kiinnostuksesta, ei mitään kiirettä : )
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

Seraphi

Viesti Kirjoittaja Seraphi » Su Syys 18, 2011 00:21

Elekee ny hermojanne menettäkö ja ruuvejanno hukatko. Vaikka itsekin odottelen yksilökisan kuvia ja tiettyjä kuvauspalvelun kuvia, missä meikä kavereinee komeilis, ei vaan ole vielä tullut. Eikä siinä mitää, ihan rauhassa vain, kyllä mää ainaskin jaksan odottaa :3

Se vaa o parempi ettei tässä maailmassa saa kaikkea ja heti.

Jamfoot
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jamfoot » To Syys 22, 2011 01:37

Anteeksi että kesti, elämä heitti kivoja asioita tielle kuten Rakkautta & Anarkiaa. Toisen päivän kuvat tutussa osoitteessa
https://picasaweb.google.com/gingermangiant/

Kuvat saa käyttä vapaasti omiin tarkoituksiin, pyydän kuitenkin että sanot kuka otti ne (Jamfoot) jos pistät nettiin. Jos joku haluaa alkuperäiset itsestään (galleriassa on vain osa) niin lähetä meili/viesti. Samoin jos haluat että poistan kuvia sinusta.

Sitten itse Traconista. Mahtava!! Paljon ohjelmia, paljon cossaajia, hienot avarat ja valoisat tilat mitkä sopivat hienosti valokuvaukselle. Cosplayn laatu conissa oli miellyttävän korkea, WCS-kisassa aivan loistava. Ulkona kokoontui huikea One Piece ryhmä. Jostain syystä viisi eri valokuvaaja tuli puhumaan kanssani, mikä oli iloinen yllätys mutta määrä hiukan hämmentävä. Järkkäri on kai jokin passi salaiseen eliittikerhoon. Vähän ennen keskiyötä tutustuin toiseen eliittikerhoon, eli cosplay bloggaajat. En tiedä mikä päähänpinttymä vei minut sinne kun en just lue näitä blogeja mutta aivan hauska paneeli - vaikka tuo Malon(?)-vitsi väännettiin liiankin usein. Muista ohjelmista tulee mieleen Macross-esittely, vaikka aihe oli tuttu niin viihdyin kuitenkin hyvin.

Sunnuntaina olin aika väsynyt ja kaiken kukkuraksi edellisen viikonlopun flunssa tuli takaisin (heikkona mutta kuitenkin). Olin siis väsyt ja hajamielinen iltapäivällä, ja siksi onnistumisprosentti sunnuntain lavakuvista oli melko alhainen. En myöskään ottanut yhtä paljon kuvia ihmisistä. Lolita muotinäytös meni myös sivu suun kun se myöhästyi enkä jaksanut odottaa. Sain kuitenkin ihan hyviä kuvia keskiaikatansseista.

No, aika rientää ja jätän jutut tähän.

Shiro Samurai
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Shiro Samurai » To Syys 22, 2011 12:04

Sori jos kysyn väärässä paikassa mutta sattuisko joku tietämään kuka tä yks nainen oli Artist Alleyssa joka otti cossaajista kuvia (ainaki sunnuntaina) ja jakeli käyntikortteja hänen sivuun/blogiin/whatever? Ku mä hukkasin sen kyseisen käyntikortin ja se on nyt harmittanut...
★|| Facebook ||★
★|| Cosplay blog ||★
★|| World Cosplay||★

Gahika

Viesti Kirjoittaja Gahika » La Syys 24, 2011 00:19

Nonih, olen ollut erittäin laiska, joten vasta nyt kuvat nettiin sain laitettua~
https://picasaweb.google.com/lindakaarina/TraconVI?authkey=Gv1sRgCNiiwb-8xbbacg
kuvia ei ole kovinkaan montaa, mistä olen hyvin pahoillani~ D:

yukito

Viesti Kirjoittaja yukito » Su Syys 25, 2011 02:56

Myöhäinen kiitos myös Traconissa pyörineeltä valokuvaajalta! Kaikinpuolin mukava coni oli taas ja vänkäreidenkin palvelut toimivat ihan ok. :)

Kuviani löytyy enemmän Anikin galleriasta, mutta parhaimpia olisi nyt Flickrissä hiukan miellyttävämmin selailtavissa. Sinne siis!

Siikakala

Viesti Kirjoittaja Siikakala » Ma Syys 26, 2011 22:15

Anikin galleriaan on vihdoin lisätty myös WCS-osallistujien ennakkokuvat ja pukukilpailijoiden ennakkokuvat! Myös molempien päivien välähdyskuvat on lisätty.

Pahoittelen viivettä.
kuvat.aniki.fi - Ylläpitäjä

Precious

Viesti Kirjoittaja Precious » Ti Syys 27, 2011 21:51

Hmm, ei myöhässä tai mitään, muttah...

Parit kuvat, enemmän (n. 500? kpl) tulossa myöhemmin Anikiin nähtäville, sisältävät mm. lavakuvia, Hopeanuolta, Lolitoja

Kyodai

Viesti Kirjoittaja Kyodai » Su Loka 02, 2011 19:57

Kannatti tulla kauempaakin,tunnelma ihmiset ja ohjelma olivat vertaansa vailla, vaikka jäisi vuoden ainoaksi Coniksi omalta osalta ei kaduttaisi lainkaan. Kiitoksia siis vaan kovasti kaikille osallistujille kuin järjesäjillekin.

Toivottavasti Ainkin gallerioihin on tulossa kuvia vielä Takhashin Signeeraus tilaisuudestakin kun siellä näkyi kuvaaja olevan läsnä, mikäli näin ei ole niin kai omaa kuvaansa ainakin voisi jostain kysellä? :)

Eikä siis paniikkia, odottaminen on osa prosessia olisi vaan hauska tietää,että kannattaako odotus vai pitääkö vaan tyytyä noihin mainioihin photoihin joita tapahtumasta on? Tajuan toki,että kuvia riittää jos jokainen signeerauksen halajava on yhteen ikuistettu ja niiden saaminen galleriaan kestää kunhan vaan utelen,että onko sellaisia tulossa ylipäätään tulevaisuudessa? :?:

Siikakala

Viesti Kirjoittaja Siikakala » Su Loka 02, 2011 22:31

Kyodai kirjoitti:...kannattaako odotus vai pitääkö vaan tyytyä noihin mainioihin photoihin joita tapahtumasta on?...

Julkaisematta ei ole enää kovin paljoa kuvia, joten pieni odotus saattaa vielä palkita! Ja Takahashin toisen päivän (en muista kumman) signeerauksesta totesimme kuvaajan kanssa, että julkaisuun menee vain yleisemmät kuvat, eivät yksittäisistä ihmisistä otetut.

Tarkkaavaisimmat saattoivat myös huomata pienen muutoksen gallerian ulkoasussa, joka muuttui päivityksen yhteydessä. Galleriassa on nyt uusia ominaisuuksia, joista miellyttävin lienee kuvien selaamisen kannalta täysikokoisten kuvien skaalautuminen automaattisesti ruutuun sopivaksi :)

Kyodai

Viesti Kirjoittaja Kyodai » Ma Loka 03, 2011 07:45

Siikakala kirjoitti:
Julkaisematta ei ole enää kovin paljoa kuvia, joten pieni odotus saattaa vielä palkita! Ja Takahashin toisen päivän (en muista kumman) signeerauksesta totesimme kuvaajan kanssa, että julkaisuun menee vain yleisemmät kuvat, eivät yksittäisistä ihmisistä otetut.

Kovasti kiitoksia nopeasti vastauksesta, ei auta kuin toivoa,että itsensä noista sitten bongaileepi jos vain toisen päivän kuvat on tulossa, itse olin sunnuntain porukoissa ja olisi ollut mukava saada sellainen kuvallinenkin muisto tilanteesta. Hyviä kuvia ollut kyllä muuten ja ehdottomasti odottamisen arvoisia :)

Smirre

Viesti Kirjoittaja Smirre » Ke Loka 05, 2011 08:33

Onkos nettipukukisan tulokset tulossa jossain vaiheessa? ^^;;

Siikakala

Viesti Kirjoittaja Siikakala » Ke Loka 05, 2011 22:14

Kaikki "virallisten" kuvaajien kuvat ovat nyt julkaistu. Mikäli sinulla on vielä kuvia Traconista, etkä tiedä missä niitä julkaista, lähetä viestiä, niin kerron miten voit julkaista ne Anikin kuvagalleriassa! :)

Ja gallerian Tracon VI kuvathan löytyivät täältä

Rimppu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rimppu » To Loka 06, 2011 21:52

Huuuuh, olisikohan sitä näin kuukauden jälkeen toipunut riittävästi saadakseen jotain sanottua. Olisi. Sovitaan niin.

En voi sanoa paljon mitään mistään muusta kuin cosplay-kisajärjestelyistä, koska yllättäen koko viikonloppuni kului hyvin pitkälti puku-/takahuoneessa hengaillessa.

WCS-järjestelyt olivat ihan mahtavat (Mitä nyt tekniikka sössi viimeisen valomme noin puolikkaalla sekunnilla! Mokomat!), siitä kiitokset Miwalle ja muille sankareille. Olin lauantaina ennen karsintaa niin sietämätön stressaava angstimöllykkä, että oli ihme, ettei kukaan vänkäreistä potkaissut minua naamaan. Kiitos siis kärsivällisyydestä. : D

WCS-karsinnan taso oli jotakin ihan käsittämätöntä ja olen hyvin onnellinen, ettei minun tarvinnut valita voittajaa. Kun meidän kuulutettiin voittaneen koko roskan, olin aidosti hyvin, hyvin ilahtunut ja yllättynyt. Olen itse asiassa edelleen.
Kiitokset siis myös uskomattoman kovatasoisille kilpakumppaneille. Ja toki myös tuomaristolle, joka meidät maasta karkoitti. Aika huisia. Vau.

Sunnuntaina kurtistelin paheksuen ja puolittain kauhuissani kulmiani sille aiemmin viestiketjussa mainitulle, cosplay-pukuhuoneen vallanneelle lolita-laumalle. En tiedä kenen vika oli, jos kenenkään, eikä minua varsinaisesti kiinnostakaan. Pukuhuoneessa ei toki ollut sunnuntaina cosplayaajia mitenkään suunnattomasti, mutta tapa, jolla lauma vain rynnistä sinne, ei mielestäni ollut erityisen kohtelias (tunsin kirjaimellisesti hukkuvani mekkomereen, eikä kukaan tuntunut kiinnittävän huomiota siihen, että seisoin peilin edessä laittamassa jokseenkin särkyväistä kostyymiä päälleni). Puhumattakaan muutamasta hyvin ilahduttavasta kommentista, jotka satuin kuulemaan sivukorvalla, kun lauma lopulta poistui.

Vika oli luultavasti kommunikaatiossa, ja joku jossain unohti kertoa röyhelöisille ystävillemme, missä heidän tulisi pukeutua. No big deal. Solidaarisuus ja käytöstavat ovat kuitenkin ihan kivoja asioita, ja jos pukuhuoneessa on jo cosplayaajien kamoja, ja se on varta vasten varustettu pukuilijoille, näkisen sen myös kuuluvan cosplayaajille. Jos itse eksyisin pukuilijana pukuhuoneeseen, jossa roikkuu pukupusseissa lolita-mekkoja, kävisin kysymässä, onko ko. pukkari jo varattu ja onko jossain kenties toista pukuhuonetta.

Kaiken kaikkiaan erittäin jees tapahtuma ja oli kiva päästä taas lavalle. Ja paneloimaan. Ja näkemään kivoja ihmisiä.

Tui tui.

(PS. Jos kiinnostaa, tiimimme edesottamuksia matkalla kohti WCS-finaalia voi seurata esim. Facebookissa.)

SuperMurshu

Viesti Kirjoittaja SuperMurshu » To Loka 13, 2011 14:19

Hihi, ensimmäistä kertaa olin Traconissa ja tulen ehdottomasti ensi vuonnakin!~
Pari uutta conikaveria sain ja montakymmentä euroa köyhempänä lähdin sunnuntaina (hyvä juttu, siis : DDD )
Todellakin kannatti odottaa ja odotus ensi vuotta varten on jo aloitettu ;)

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”