Nekocon 2011 -palauteketju

Keskustelu tulevista ja menneistä coneista, festareista ja muista valtakunnallisista animeharrastajien yleisötapahtumista.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

__

Re: Nekocon 2011 -palauteketju

Viesti Kirjoittaja __ » Ke Heinä 13, 2011 19:30

Hmm tässä pari päivää conista kotoutuneena nämä asiat jäivät mieleeni.

+ Vesipiste.
+ Desuconin tarjoama karkki sekä mehupiste voitti kuitenkin vesipisteen tarjonnan.
+ Julkaise Sarjakuvaa! - paneeli sai minutkin tuntemaan että voisi ehkä silti yrittää..
+ Sidontatyöpaja.
+ Pelihuoneen tarjonta oli laadukasta.
+ Urumin liikkeestä löytynyt flatstyle-laatufigu yllätti. (samanlaista lisää kiitos!)
+ Iltabileiden touhou & japanitrancebiisit.

- Pelihuoneessa oleva Osu!-kone oli koko conin ajan rikki, lauantaina asiasta huomautin mut sunnuntai-iltapäivään mennessä kukaan ei sitä ollut korjannut. T_T
- Kauhea kuumuus sisätiloissa niin musiikkitalolla kun nuokkarin tiloissakin. Jossain vaiheessa päivää piti käydä ulkoilemassa tämän takia useampi kerta.
- Myyntipöytien tarjonta oli tähänasteisien conejen tarjonnasta huonoin.
- Iltabileiden visuaalinen puoli loppui hyvin aikaisin ja sen jälkeen näytettiinkin pelkkää mustaa ruutua. Ei näin!
- Darude.

Conikuvia tarjolla perinteisessä paikkaa jälleen kerran:
http://twitpic.com/photos/Jaakui
(tippuvat tosin sivuilla taaemmas parin viikon sisään..)

Ping-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ping-chan » Ke Heinä 13, 2011 21:06

Jaakui kirjoitti:- Pelihuoneessa oleva Osu!-kone oli koko conin ajan rikki, lauantaina asiasta huomautin mut sunnuntai-iltapäivään mennessä kukaan ei sitä ollut korjannut. T_T
Kyseinen kone oli meikäläisen ja sain kuulla siinä olleista ongelmista vasta kun kävin sen sunnuntaina hakemassa pois. Olisin käynyt sitä katsomassa jos asiasta olisi minulle ilmoitettu.
"You do not, I repeat, you do not! Hurt! My! Friends!"

Crystal Fair 2014 | brony.fi - suomalainen poniyhteisö

Raektis

Viesti Kirjoittaja Raektis » Ke Heinä 13, 2011 21:26

On vikaa minussakin. Olisi pitänyt tajuta ottaa Ping-Chanin yhteystiedot selville, olisi voinut korjata aikaisemmin.
Love like you’ve never been hurt And dance till dawn like you’ve just been born
A perfect toy made by perfect tools Playing Ring 'round Rosie with a crowd of fools

NiuNiu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiuNiu » To Heinä 14, 2011 00:26

Roman kirjoitti:Tama oli minun ensimmainen Nekocon ja se oli tosi upea! Kiitos kaikkille! Mutta minulla on pikku kysymys: lauantaina conissa oli ns. palkkionmetsastys kisa mutta sunnuntaina ei kukaan sanoi sen tulokset. Missa ma voisin lukea kuka voitti?
Palkkionmetsästäjäpisteen pitäjistä kahden täytyi lähteä conista ennen sunnuntain päättäjäisiä. Ohjelmavastaavan kanssa oli puhe, että kolmas heistä ilmoittaisi sunnuntaina kisan voittajat, koska hänellä itsellään oli sunnuntaina ohjelmaa omastakin takaa. Ilmeisesti viesti ei kulkenut perille (valittelinkin täällä aiemmin sitä, että osa informaation kulusta hoidettiin huonosti) ja kukaan ei ollut paikalla ilmoittamassa voittajia. Onkohan palkinnotkaan jaettu? D:

No, enivei kuitenkin, voittaja on saanut jo palkintonsa ja häneen on oltu yhteydessä. Voin kysyä ystäviltäni, jotka pyörittivät palkkionmetsästystä kuka voitti, jos heillä sattuisi olemaan voittajan nimi vielä tallessa. Samoin tiedustelen muita sijoituksia. Palaan asiaan saatuani viestiä heiltä!
Embrace the total dork in yourself - life is too short to be cool!
NiuNiu Deviantart
NiuNiu Fanfiction.net

Toshiya

Viesti Kirjoittaja Toshiya » To Heinä 14, 2011 22:16

Milloin loput kuvauspalvelun kuvat tulevat esille anikin kuvagalleriaan?
Nooooooh, it was all my fault rotting tomato-kun!

Mataneko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mataneko » Pe Heinä 15, 2011 01:13

Joku korkeampi voima ei selvästikään halunnut että annan palautetta tästä conista, koska tällä viikolla hajosi modeemi ja myrskyistä johtuvat sähkökatkokset ovat nyt vaivanneet parin päivän ajan...

Kuitenkin voisin siirtyä asiaan eli tämän vuosituhannen mahdollisesti viimeisimpään Nekoconiin, joka onnistuikin paremmin kuin odotin.

Saavuimme siis paikalle tuttuun tapaamme moemobiililla Touhou-remiksit raikuen ja kaikista vastoinkäymisistä (mm. huonosti nukutusta yöstä) huolimatta selvisimme melko ajoissa perille. Kuitenkin missasimme meitä eniten kiinnostavan ohjelman, eli maskeerausluennon, koska ihan oikeasti piti nukkua edes vähän.

Ihan aluksi dokattiin pari ES ja sitten hakemaan rannekkeet infosta jossa palvelu todellakin pelasi. Kummallista kyllä ohjelmanjärjestäjien henkilöllisyyttä ei tarkastettu eikä minkäänlaista badgea jaettu, mutta ei se meitä haitannut. Samalla toimitimme mm. Nijikakun (kiitos Jaakuille pelivinkistä!) sisältäneen kannettavan pelihuonetta varten ja paperiversiot kinbaku-työpajamme mainoksista.

Infosta suuntasimme piraattiluennolle, kun vielä kerkesimme, ja se vähä mitä näimme osoittautukin ihan mielenkiintoiseksi ja asiapitoiseksi. Piraattien jälkeen menimme myyntipöydille, joiden tarjonta ei tälläkertaa päätä huimannut, ja vähän petyimme.

Sen jälkeen oli tarkoitus katsastaa "Näin me feilattiin"-luentoa, mutta jostain kumman syystä se jäi enkä edes nyt muista miksi... Ilmeisesti jo mainitut, iki-ihanat 2-tunnin yöunet vaativat veronsa. Taidettiin itseasiassa käydä ylikansallisella riistoburgerilla siinä välissä. Sensijaan menimme pelihuoneeseen, jossa laitoimme Nijikakun pyörimään ja pelasimme parit testipelit.

Pelituokion jälkeen suuntasimme pikaisesti musiikkitalolle valmistelemaan kinbaku-työpajaa, eli lähinnä käymään läpi mitä tehdään ja vaihtamaan sopivampi asu minulle. Tässävaiheessa seuraan liittyi myös hemaisevan GAR assistenttimme Eirin-cossissaan. Kinbaku-työpaja aloitettiin keikakun mukaan tasan 16:00 ja kaikki neljä paria olivatkin paikalla. Kivaa näytti osallistujilla olevan, ei siitä siis sen enempää.

Työpajan jälkeen haimme paikallista pizzaa (joka oli hyvää) ja suuntasimme bilettämään nuokkarille. Hyvää settiä tuli ainakin loppuillasta, mutta vähän kummastutti että sekaan oli eksynyt kaikenmaailman Darudea, vaikka Japanibileethän näiden piti olla.

Jännä oli huomata että loppuillasta Nijikaku sai huomattavaa suosiota ja pelistä tulikin kyselemään useampi henkilö. Tosiaan saatte kiittää Jaakuita ideasta, minä ja Satori vain toimitimme tekniikan ja itse pelin paikan päälle.

Rankan päivän ja illan jälkeen kotiin nukkumaan, jossa saimmekin onneksi pidemmät unoset.

Ei viitsinyt kahta päivää huonoilla unilla mennä niin aamun ohjelma jäi välistä ja sarjakuvaluento olikin ensimmäinen ohjelma johon kunnolla kerkesimme. Kyseinen luento osoittautukin erittäin hyväksi ja asiapitoiseksi; selvensi monta juttua omakustanteiden julkaisuun liittyvistä kiemuroista ja painoteknisistä asioista.

Tässä välissä nautimme hiukan Lidlistä mukaan tarttuneita virvokkeita autolla. Tämän jälkeen siirryimme valmistelemaan sunnuntain työpajaa, joka luonnollisestikin noudatti edellisen päivän linjaa. Joskin panin merkille että kokeneempaa porukkaa oli tälläkertaa messissä ja saimmekin työpajan käytyä läpi etuajassa.

Siinäpä se coni pitkälti sitten olikin.

Satorin, minun ja pienen porukkamme osalta coni meni siis melko pitkälti hengailuksi ja emmekä kerenneet kuin katsomaan kokonaan kuin pari luentoa, koska kaikki kiinnostavat ohjelmanumerot menivät päällekkäin Satorin kanssa pitämäni shibarityöpajan kanssa tai olivat niin aamusta ettemme kerenneet paikan päälle. Joten valitettavasti palaute ohjelmiston osalta jää melko lyhyeksi.

Hiukan tosiaan harmittaa että missasimme maskeerausluennon etenkin kun luentoja ei taidettu videoita?

+Pelihuone
+Palvelu
+Desupyötä
+Sarjakuvaluento
-Ei con-TV:tä
-Työvoimaruokailu (tiesin etukäteen kyllä tilanteen, enkä valita nuudeleista vaan siitä ettei leivän päälle ollut edes meetwurstia :()

Ps. palautetta ja kysymyksiä (esim. alan kirjallisuudesta jota ohimennen käsiteltiin) kinbaku-työpajasta voi antaa tähän ketjuun tai privaviestillä.
そして、少女達
その街にふりそそぐ白いアカシアの
花のように、汚れない少女達
麗しの少女達

Kkos

Viesti Kirjoittaja Kkos » Pe Heinä 15, 2011 04:30

Mataneko kirjoitti: Hiukan tosiaan harmittaa että missasimme maskeerausluennon etenkin kun luentoja ei taidettu videoita?
Alunperin oli tarkoitus tulla kameroiden kanssa hosumaan ja taltioimaan koko Nekocon viikonloppu, mutta valitettavasti lomat ja ison tuotannon projektit (Savonlinnan oopperajuhlat) osui samalle viikolle. Katsotaan jos seuraavaan tapahtumaan saataisi videokuvauspalvelu mukaan.

Muutenkin oli melko vähän väkeä käsikameran kanssa liikenteessä.
What a horrible night to have a BO!

Japsu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Japsu » Pe Heinä 15, 2011 23:28

Toshiya kirjoitti:Milloin loput kuvauspalvelun kuvat tulevat esille anikin kuvagalleriaan?
Minulla on ollut hurjan kiireinen viikko, joten en ole ehtinyt vielä kovin pitkälle Nekoconin kuvauspalvelussa ottamieni kuvien käsittelyssä. Viikonloppu kuluu Finncon-Animeconissa, mutta ensi viikolla päässen taas kunnolla sumaa purkamaan. Siika onkin jo kaikki kuvansa julkaissut.

Pahoittelen viivettä.

Ystävällisin terveisin
Santtu "Japsu" Pajukanta
Valokuvaaja, CFT
japsu ät cosplay.fi

Konorichi

Viesti Kirjoittaja Konorichi » Su Heinä 17, 2011 09:49

Anikin kuva-arkistoon ei ole tullut lauantain Kuvauspalvelussa otettua kuvaani. Haluaisin sen esille, koska mukanani oli veljeni ja tämä oli hänen ensinmäinen con.
Kuvassa olemme suuren Deathnoten kanssa ja kuva olisi kiva saada itselleni. Onko mahdollista? :3

---------

Nekoconin iltabileiden aikana minulta katosi vaaleansininen muovipussi, joka sisälsi: Kukkaron, jossa oli vain ja ainoastaan rahaa, Kolme mangaa ja tyhjä Pocky paketti.

Etsinnät järjestettiin iltabileiden alussa, koska pussi oli jo alussa hävinnyt ja kävin kyselemässä sunnuntaina conin INFO tiskiltä, onko pussia näkynyt. Ei ollut, mutta jos joku on conin jälkeen tämmöisen nähnyt, niin voisiko ottaa yhteyttä sähköpostiini -> j.raittonen97@gmail.com
Kiitos jo etukäteen. :oops:

Minorea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Minorea » Ma Heinä 18, 2011 11:13

https://picasaweb.google.com/1113710690 ... kocon2011# löytyy minun kuvia tapahtumasta, ei nyt halunnut ladata kaikkia niin päivittelen tässä tämän viikon aikana loputkin

Itselläni Nekocon oli ensimmäinen laatuaan jota kävin kurkkaamassa. Pettymys oli kyllä suuri, sillä olimme seuralaisteni kanssa odottaneet conista hieman isompaa tapahtumaa.

Myyntipöytiä oli todella vähän mikä oli suuri pettymys. Vaikka BakaConkin on pieni coni aina ja tulee olemaankin, niin minusta oli aika suuri yllätys että sinne oli saatu ahdettua enemmän myyntipöytiä kuin Nekoon. Mukaan ei tarttunutkaan edes tästä conista tuttuja ja turvallisia pockyja, mikä oli aika yllätys. Yksi ainut Pokemon-pehmolelu sitten lähti mukaani sieltä - eikä edes omilla rahoilla ostettuna.

Muuten paikka sopi conin järjestämiseen hyvin, ulkona oli paljon tilaa vaikkakin kävijät eivät sitä nyt näköjään kovin paljon hyödyksi käyttäneetkään. Sisällä oli myös ihan hyvin liikkumatilaa. Se, että conikävijät itse tukkivat mm. portaita ei ole järjestäjien syy, joten välillä käytin hyvinkin ilkeästi kyynerpäätaktiikkaa, jos conittajat eivät ystävällisestä "anteeksi, voitko väistää"-pyynnöstä huolimatta niitä jalkojaan liikuttaneet.

Wanted-kisa oli minusta mukava yllätys, olen nimittäin metsästänyt sitä ensimmäisestä BakaConista asti muualta. Tämä kisa oli hieman erilainen, mutta kaverini kanssa pyörimme pitkin poikin conia kuvaamassa kyseisiä etsintäkuulutettuja hahmoja. Kaikkia emme tunnistaneet, mutta riitti hyvin että vain kelasimme kuvia kisan pitäjille ja he itse bongasivat ne, mitkä kisassa olivat. Löysimmepäs sitten myös hahmon jolla on tutti, sekä sivupersoonallisuus häiriön. Harmi vain, että tajusin tuon viimeisen etsintäkuulutetun oikean idean vasta kotimatkalla.

Cossikisat käytiin myös testaamassa Nekossa. Itse en pitänyt siitä, että tuomarointi oli takahuoneessa, jossa muut conittajat olivat läsnä koko tuomaroinnin ajan. Itse satuin istumaan ainoalle vapaalle penkille tullessani, joka oli sitten tuomaroinnin vieressä ja yritin epätoivoisesti näpytellä kännykkää koko tuomaroinnin ajan, etten kuulisi muiden pukujen tuomarointia. Ne kun eivätkuuluneet minulle. Silti joskus heräsin siitä, että tuijottelin tuomaroinnissa pyöriviä kisaajia ja käännyin sitten nolostuneena nukkumaan toiseen suuntaan. Itsestäni on ihan sama, kuuleeko muut sen, mitä puvustani sanotaan, mutta en usko, että se on kaikille kisaajille ok.

Juonnot sujuivat minusta kisassa aivan ok, mutta pakko myöntää, että minua harmitti se, miten minulta tultiin kysymään, mitä haluaisin hahmostani kysyttävän. Olin todella helppo kisaaja, koska sanoin, että minulta saa kysyä ihan mitä tahansa hahmoon liittyen tai sitten pukuun liittyen, juontaja saisi itse valita mikä olisi hänelle helpoin. Siitä seurasi sitten vaivaantunut hiljaisuus, jobka jälkeen juontaja totesi, ettei itse asiassa tunnen hahmoani tai sarjaa. Tämän jälkeen heitin sitten jotakin, mitä minulta voisi kysyä. Tämä oli minusta hieman pettymys, sillä useasti juontajat hakevat kisaajien sarjoista ja puvuista tiedot etukäteen, mutta oli se hieman harmi, ettei tätä oltu Nekossa huomattu. Olisin tosiaan ollut valmis ihan mihin tahansa ristikuuluteluihin vaikka sokkona lavalla. Mutta ensikerraksi mietin varmuuden vuoksi, mitä minulta voisi kysellä (:

Kisahan minulla sitten menikin aivan kuusen alle, jonka takia olenkin alkanut harjoittelemaan seuraavan puvun näytöstä jo hyvissä ajoin etukäteen. Silti kunniamaininta ''Cover girl" lähti tänne suuntaan. Minkä takia niin en ole sitä kysellyt.

Muita ohjelmia en sitten käynytkään seuraamassa cossikisan lisäksi kuin cosplaydeitin. Tässä huomasin akustiikan toimivuuden mikkien kanssa hieman huonoksi, sillä eturivissä minulla oli suunnattoman hankala saada välillä selvää juontajien puheesta. Meni siellä näköjään verbejä ja adjektiivejakin sitten sekaisin. Muuten deitti sujui hyvin paria feiliä mainitsematta. Itse pystyin jopa olemaan ylpeä omassa pienessä pääkopassani siitä, että tunnistin jopa puolet kisaavista hahmoista, jolloin tiesin hahmojen luonteenpiirteet. Osa suoritti roolinsa todella hyvin ja tuntui, että hahmo olisi oikeasti revitty suoraan sarjasta, kun osa taas ei selkeästikään olleet ottaneet huomioon hahmon todellista luonnetta ja näin ollen deitti ei sitten mennyt ihan niin hyvin.

Sunnuntaina lähdimme heti cosplaydeitin jälkeen kotia kohti, sillä loppuun asti jääminen tuntui todella vaikealta. Meille ohjelmaa oli muutenkin todella vähän (eli jos minä en olisi osallistunut yhtään mihinkään aktiviteettiin, seuralaiseni olisivat vain pyörineet conissa) joten conissa jäi vain aikaa hengailulle. Tuttujahan siellä näkyi ja Elffiä kiittelinkin jo siitä, että tuli esittelemään itsensä avopuolisolleni. Myös pari muuta tuttuani teki näin ja nyt avokado on taas hieman vakuuttuneempi siitä, että kun lähden salarakkaani kanssani seuraavaan coniin kaksin, etten tule takaisin ruumisarkussa.

Tiivistettynä conikokemus oli ihan hyvä, mutta pakko sanoa että en onnistunut saamaan samanlaista conitunnelmaa Nekossa, mitä olen aiemmissa coneissa saanut. Ehkä osasyy oli siinä, että odotin conilta hieman liikaa. Mutta jos Acon tulee ensivuonna Kuopioon, niin tulen kyllä katsastamaan sen, katsotaan miltä sitten vaikuttaa (:
KasakuxKosupure - Kun cosplay vie voiton

Siisseli

Viesti Kirjoittaja Siisseli » Ma Heinä 18, 2011 17:06

No niin!

Olin ensimmäistä kertaa vänkärinä. Saavuin perjantaina Musiikkikeskukselle. Siellä järjestelin/laitoin paikkoja. Sitten menin majoituspaikalle ja tuli tekstari, että tarvitaan apua majoituksessa. Tuli ihan yllätyksenä tuo, mutta kun ei itselläni ollut muutakaan tekemistä, niin siinäpähän sitten juoksentelin ympäri koulua näyttämässä ihmisille nukkumapaikkansa. xD Lauantaina en jaksanut mennä iltabileisiin, joten ilmoittauduin vapaaehtoisesti majoitushommiin.

Viikonloppuna conissa olin narikalla ja kävin katsomassa joitakin ohjelmia. Nekozombie oli loistava esitys.:D
Ja se helle, huh!

Omalta osaltani Nekocon meni hyvin.
Ensi vuonna ehkä uudestaan A-conissa.
"Ei se ole vika, se on ominaisuus."

NiuNiu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiuNiu » Ti Heinä 19, 2011 20:39

No niin, nyt olen saanut tulokset Palkkionmetsästyskisasta:

1. sija = Noora Suoniemi
2. sija = Maiju Hakola + tiimi
3. sija = Milja Toivonen ja Arla Palokas

Ensimmäisen sijan voittanut henkilö on jo palkittu, toiselle ja kolmannelle sijalle tulleet voivat kysellä palkintojensa perään varmastikin Nekocon-tiimiltä, sillä käsittääkseni palkinnot on jätetty heille.

Jos näin ei ole, olen yhteyksissä Palkkionmetsästyksen Tiimiin ja pyydän ottamaan yhteyttä.
Embrace the total dork in yourself - life is too short to be cool!
NiuNiu Deviantart
NiuNiu Fanfiction.net

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kyuu » Ti Heinä 19, 2011 21:33

Nekoconissa pidetyn Välähdys-kilpailun yleisöäänestys on nyt avattu. Äänestysaikaa on tämän viikon sunnuntaihin.

XxyumeganxX

Viesti Kirjoittaja XxyumeganxX » Ke Heinä 20, 2011 21:59

:D Olin ensimmäistä kertaa Nekoconissa (ja Kuopiossa) ja minusta se tuntui mukavalta kokemukselta (varsinkin kun pääsin cossikisaan ekaa kertaa). Kävijöiden vähäisyys ihmetytti, mutta se johtuikin varmaan seuraavan viikon A-conista. Ohjeistus cossikilpailijoille toimi ainakin minun osaltani (kiitos paljon siitä että minulle näytettiin oikein henk.koht. backstage kun olen tällainen helposti eksyvä ^^;) oikein hyvin. Ilma oli tukalan kuuma, mutta onneksi viuhka on keksitty :D Ja ihmiset oli oikein ystävällisiä ja kivoja Kuopiossa :D Myös Musiikkitalolle löysi helposti, eikä tapahtuma paikka ollut jossain keskellä korpea. Ja kiitos niistä lukuisista 'muistakaa juoda' -muistutuksista. Ne olikin tarpeen ^^
Mitään negatiivista ei Nekoconista jäänyt mieleen (paitsi että oli kuuma). Aina oli jotain mikä kiinnosti eikä tylsää tullut. Kivaa että FFFightkin järjestettiin :D Olisikohan ensivuonna mahdollista saada uloskin (sään salliessa) jotain ohjelmaa?

Jään mielenkiinnolla odottelemaan ensivuotta :D Paljon kiitoksia tämän vuoden Nekoconista :D

~XxyumeganxX aka Bak Chan
:D Ajatus... pätkii...
Deviantart -> http://xxyumeganxx.deviantart.com/

LAV [Kitsune]

Viesti Kirjoittaja LAV [Kitsune] » To Heinä 28, 2011 15:53

Pientä kommenttia vielä noista myyntipöydistä. Eli Nekocon taisi olla ensimmäinen coni koko Suomessa, missä piraatit kiellettiin totaalisesti ja tässä linjassa myös pysyttiin. Se sitten näkyi toki siinä, että myyjiä ei ollut niin paljoa ja tämän lisäksi vielä seuraavan viikon Animecon jakoi myyjiä kahden vaiheille, että jättävätkö väliin vai tulevatko molempiin tapahtumiin. Mutta piraatteja ei tosiaan ollut, ja tämän vuoksi listalta putosi noin 5 myyjää, joita on nähty kovasti muutamissa muissa coneissa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Conit ja festarit”